Zoals ik hierboven ook al meldde?
Waar moet je dan compatibele brilletjes kopen, en met welk systeem synct het dan? Ik ben een leek op dit gebied, en daarom is die 3D vision zeer aantrekkelijk omdat het gewoon plug and play is. Ik zou niet weten hoe ik 3D werkend zou moeten krijgen met een ati ( buiten met die iz3d drivers dan, maar dan moet je zon lelijk scherm van iz3d zelf kopen en dan heb ik liever een lekkere Samsung of alienware)
Lees dit:
http://3dvision-blog.com/tag/ati/
Het hele punt is dat het nog niet verstandig is om nu al naar 3d te kijken. Er gaat dit jaar heel veel op dat gebied gebeuren (en zowel NV als AMD zullen erop inspringen) en ik zou nog even afwachten wat de beste oplossingen gaan brengen, voordat je straks met een vrij nutteloos stukje hardware zit.
Overigens: is er een reden waarom je die 980X in je systeem wil hebben?
http://3dvision-blog.com/tag/ati/
Het hele punt is dat het nog niet verstandig is om nu al naar 3d te kijken. Er gaat dit jaar heel veel op dat gebied gebeuren (en zowel NV als AMD zullen erop inspringen) en ik zou nog even afwachten wat de beste oplossingen gaan brengen, voordat je straks met een vrij nutteloos stukje hardware zit.
Overigens: is er een reden waarom je die 980X in je systeem wil hebben?
Ja, ik wil een systeem kopen dat lang mee gaat gaan, en ik denk dat die 980x dat kan bieden, of vinden jullie het de meerprijs niet waard? Ook speelt het gevoel mee van de laatste nieuwe hardware te hebben natuurlijk ;-)
Snelste GPU dan.
Ja, maar Nvidia kan het sneller.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:28:
Tesselation is onderdeel van DX11, en dat kunnen ATI's dus ook.
The 3 Billion transistors stuffed on the 480 cores really churn out the eye candy and the newly restructured core is more efficient at Tessellation and Ray Tracing than anything we've seen to date.
Maar goed dit escaleert alweer in een welles/nietus discussie dus je moet zelf weten wat je koopt maar met dat systeem wat ik zei heb je een monster in huis, dat is een ding wat zeker is.Play a game with Tessellation and/or Ray Tracing and performance is more than double.
Dat is met alles zo wat nieuw is, altijd kinderziektes maar die worden gelukkig steeds minder en ze worden vaker met firmwares, software updates en BIOS updates opgelost. Je ziet zelden meer tegenwoordig dat er compleet nieuwe hardware gemaakt moet worden omdat er ergens een fout in het ontwerp zit, alhoewel Gigabyte de akelig veel "Revisions" van hun borden heeft, wat dat ook moge betekenen. Ik heb dus geen idee wat ze veranderen op hun borden. Als het een kwestie is van een USB 3.0 chippie erop en het dan Rev 1.1 noemen vind ik niet zo erg maar als er echt een ontwerpfout is gemaakt, vind ik het wel erg dat je een ander bord moet kopen.Edmin schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:26:
Het hele punt is dat het nog niet verstandig is om nu al naar 3d te kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 31-03-2010 00:03 ]
Ab-so-luut niet. De 980X staat op eenzame hoogte als het op pestaties aankomt, maar dat geldt des te meer voor de prijs. Je hebt nog niet aangeven wat je precies met je pc wil doen, maar als je alleen maar games speelt heeft de 980X eigenlijk geen meerwaarde over de ruim €700 goedkopere i5 750. Van het verschil koop je in 2011 een nieuwe generatie high-end moederbord/RAM/cpu!thibaultvdb schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:40:
Ja, ik wil een systeem kopen dat lang mee gaat gaan, en ik denk dat die 980x dat kan bieden, of vinden jullie het de meerprijs niet waard?
Als dat je ruim €700 waard is....Ook speelt het gevoel mee van de laatste nieuwe hardware te hebben natuurlijk ;-)
Maar wat is hier erg aan dan dat jullie hem proberen te weerhouden? Als sommige mensen het er gewoon voor over hebben, laat lekker gaan. Die hardware is niks voor niks gemaakt. Je zegt zelf een 860 + 5870 te hebben maar die je eigenlijk niet nodig hebt maar stiekem ben je er hartstikke blij mee, dat weet ik zeker!
Ik probeer mensen te weerhouden om €700 van hun zuurverdiende geld te steken in iets waar ze in de praktijk niets aan hebben. Daarom bied ik een reality check, want zoals je weet vind ik dat mij plicht als BBG'er. Je kunt pas echt zelf de afweging maken als je alle voor- en nadelen kent. De meeste mensen denken dat een i7 890X geweldig is voor je games. Als je dan uitlegt dat hij niet sneller is dan een i5 750 bij een potje CoD:MW2, dan blijkt vaak dat ze zich dat niet hebben gerealiseerd.
Ik ben helemaal geen tegenstander van datgene kopen wat je mooi vindt (daarom heb ik mijn bak ook), maar dan moet je je wel realiseren dat je het om de cijfertjes doet en niet voor het praktisch nut.
Ik ben helemaal geen tegenstander van datgene kopen wat je mooi vindt (daarom heb ik mijn bak ook), maar dan moet je je wel realiseren dat je het om de cijfertjes doet en niet voor het praktisch nut.
Naja ze hebben er dus wel iets aan, cijfertjes namelijk. Sommigen zijn daar idd gek op. Maar goed ik snap het wel maar ik zou best zo'n bak willen hebben maar dan moet ik er wel elke dag weer maximale uit halen anders heeft het idd geen nut.
Willen kopen of willen hebben?chim0 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:25:
maar ik zou best zo'n bak willen hebben
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Was te verwachten.bwerg schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:43:
[...]
(waarschijnlijk meteen verkopen om een heel nieuw systeempje van te kopen)
Morgen een nieuwe bgg?
Ik zit een beetje te kijken naar de nieuwe Phenom II X6 1090T en bijbehorende mobo's en mem.
i7 setup verkopen en AMD spul erin.
Altijd wel Intel gehad.
Nu MSI mobo,zeer tevreden ermee. Altijd asus gehad maar na MSI toch MSI weer voor AMD?
Ik zit een beetje te kijken naar de nieuwe Phenom II X6 1090T en bijbehorende mobo's en mem.
Altijd wel Intel gehad.
Nu MSI mobo,zeer tevreden ermee. Altijd asus gehad maar na MSI toch MSI weer voor AMD?
[ Voor 73% gewijzigd door Bullus op 31-03-2010 02:52 ]
|2600k|Asus 290|
Hey mensen nog een vraagje.
Met een prijsverschil van minimaal 100 en gemiddeld iets van 125 euro meer, is een Radeon 5870 het kwa prestaties echt waard over een 5850?
Ik zit namelijk met een dilemma. Ik heb al een tijdje een pc in de wacht staan bij Azerty met even de volgende specs in 't kort:
i5 750
4gig ram
windows 7
radeon 58xx kaart
En dat laatste loop ik dus erg op vast. Ik ben vast niet de enige in deze situatie. Het enige wat ze leverbaar hebben zijn powecolor 5870's voor een prijs van 375 euro ongeveer.
Ook een paar van Gigabyte en nog een merk, maar dat is iets langer wachten.
Alle 5850's daarentegen zijn niet leverbaar op het moment... Maar ook een stuk gunstiger geprijsd.
Is het 't waard een woekerprijs (en uberhaupt de meerprijs) voor een 5870 neer te leggen? Of is dat het gewoonweg niet waard en word 't wachten op een serie 5850's?
Games: online shooters & mmo's
scherm: full HD
eisen: minimaal op medium of high details gamen @native resolutie, extra's zijn altijd leuk meegenomen. 60fps is zga vereiste, zeker voor de shooters...
Met een prijsverschil van minimaal 100 en gemiddeld iets van 125 euro meer, is een Radeon 5870 het kwa prestaties echt waard over een 5850?
Ik zit namelijk met een dilemma. Ik heb al een tijdje een pc in de wacht staan bij Azerty met even de volgende specs in 't kort:
i5 750
4gig ram
windows 7
radeon 58xx kaart
En dat laatste loop ik dus erg op vast. Ik ben vast niet de enige in deze situatie. Het enige wat ze leverbaar hebben zijn powecolor 5870's voor een prijs van 375 euro ongeveer.
Ook een paar van Gigabyte en nog een merk, maar dat is iets langer wachten.
Alle 5850's daarentegen zijn niet leverbaar op het moment... Maar ook een stuk gunstiger geprijsd.
Is het 't waard een woekerprijs (en uberhaupt de meerprijs) voor een 5870 neer te leggen? Of is dat het gewoonweg niet waard en word 't wachten op een serie 5850's?
Games: online shooters & mmo's
scherm: full HD
eisen: minimaal op medium of high details gamen @native resolutie, extra's zijn altijd leuk meegenomen. 60fps is zga vereiste, zeker voor de shooters...
Ik ga mijn systeem vooral gebruiken voor gaming en video-bewerking (Adobe after effects enzo) verder wil ik dat de pc snel reageert en snel opstart (zie ssd).
dan lijkt mij een core i7 860 meer dan genoeg. Deze kan je overclocken naar rond de 4Ghz. Dan heb je echt een beest van een systeem. Een core i7 980x is er echt alleen voor de liefhebber.
Ok dat lijkt me ind een betere keuze. Kan ik die tot 4ghz clocken met die watercooling zonder dat hij te warm wordt?
Edit:
nieuwe setup
Edit:
nieuwe setup
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Nine Hundred Two | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Antec TruePower Quattro 1000 | € 147,12 | € 147,12 |
1 | Asus P6X58D Premium | € 256,- | € 256,- |
1 | Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7 | € 242,99 | € 242,99 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 61,94 | € 61,94 |
1 | EVGA GeForce GTX 480 | € 549,- | € 549,- |
1 | Intel Core i7 860 | € 242,- | € 242,- |
1 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 190,- | € 190,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 68,- | € 68,- |
1 | Sony AD-7240S | € 18,06 | € 18,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.864,91 |
[ Voor 93% gewijzigd door thibaultvdb op 31-03-2010 09:28 ]
ik zou er ook even een p55 moederbord met socket 1156 bij doen. dit moederbord gaat namelijk niet bij je cpu passen (ander socket met meer pinnetjes)
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Over 1 dag en 1 maandBullus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 02:22:
Morgen een nieuwe bgg?
Waarom een overstap? i7 kan zich prima meten met phenom II x6. Als je een OC aandurft kom je met een i7 zelfs verder qua prestaties denk ik.Ik zit een beetje te kijken naar de nieuwe Phenom II X6 1090T en bijbehorende mobo's en mem.
Ik vind een HD5850 meer waar voor zijn geld dan een HD5870. De HD5870 is ~15% sneller, dus bepaal zelf maar hoe veel het je waard isBrutal1ty schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 06:49:
Hey mensen nog een vraagje.
ik denk dat het deze gaat worden: (kan ik die 960 een beetje overclocken?)
1 | Antec Nine Hundred Two | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Antec TruePower Quattro 1000 | € 147,12 | € 147,12 |
1 | Asus P6X58D Premium | € 256,- | € 256,- |
1 | Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7 | € 242,99 | € 242,99 |
1 | EVGA GeForce GTX 480 | € 549,- | € 549,- |
1 | Intel Core i7 960 | € 489,- | € 489,- |
1 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192,- | € 192,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.113,91 |
Verwijderd
Wat een geld verspilling. Ik ben het gewoon keihard eens met Ed. Ik zou daarom ook naar zijn advies luisteren als ik jouw was. Wat is er mis met een 930?
Ja, exact even ver als een 930thibaultvdb schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:20:
ik denk dat het deze gaat worden: (kan ik die 960 een beetje overclocken?)
HD5850 is ook wel leverbaar als je iets meer betaalt, en dan vind ik de prijs/prestatie van een HD5850 nog steeds beter.
[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 31-03-2010 13:46 ]
Laten we zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben qua oc van mijn i7 920 (max 4620 met WC), wil weer experimenteren dmv een AMD Phenom II X6bwerg schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:02:
[...]
Over 1 dag en 1 maand
[...]
Waarom een overstap? i7 kan zich prima meten met phenom II x6. Als je een OC aandurft kom je met een i7 zelfs verder qua prestaties denk ik.
Geheugen, kan neem ik aan gewoon ook op de AMD met ddr3?Heb wel tripple channel.(3x2gb)
Zit te twijfelen of ik moet wachten op de nieuwe 890FX of gewoon de oude versie pakken 790FX?
Yep,vind ik ook, draai mijn 5850's op 5870 snelheden en dat scheeld maar ong. 5% qua prestaties. Tel je winst maar uit.Ik vind een HD5850 meer waar voor zijn geld dan een HD5870. De HD5870 is ~15% sneller, dus bepaal zelf maar hoe veel het je waard isMij is het geen verschil van 100 euro waard in ieder geval.
|2600k|Asus 290|
Gtx wegens de mooie plug and play 3D mogelijkheden, en omdat die beter presteert bij games die tesselation gebruiken, en omdat ik meer vertrouwen heb in hun drivers. 960 omdat ik niet van plan ben volgend jaar weer een ander moederbord/CPU te kopen, en ik dan toch al een snelle CPU heb (3.3ghz) waar ik weer even mee verder kan. En over geldverspilling gespoken, ik dacht dat een high end pc me 3000 à 4000 euro ging kosten, dus ik ben blij dat ik al dit moois al voor iets rond een 2000 euro kan kopen.
Ik denk dat als een Tweaker coute que coute aangeeft (door meermalen een lijstje te posten) heel veel geld over te hebben voor minimale performance winst, dit dan maar geaccepteerd moet worden.
Hoe bizar/excentriek/onlogisch de keuze ook over komt.
Ben zelf van mening dat de keuze voor mobo, CPU, geheugen en GPU meer lijkt op een 'Wat-zou-ik-kopen-als- ik-multimiljonair-was' c.q. 'De-meest-brute-hardware-config-uit mijn-droom-vannacht' lijst.
Maar misschien maakt geld echt geen bal uit voor thibaultvdb.
En anders moet je 'm in zijn droom laten en flink laten hink-stap-springen van i7-980x naar i7-860 naar i7-960 als de reality-check niet van toepassing is (of simpelweg niet aankomt).
No offense thibaultvdb maar je maakt nogal (imao) onlogische keuzes vandaar deze reactie.
Hoe bizar/excentriek/onlogisch de keuze ook over komt.
Ben zelf van mening dat de keuze voor mobo, CPU, geheugen en GPU meer lijkt op een 'Wat-zou-ik-kopen-als- ik-multimiljonair-was' c.q. 'De-meest-brute-hardware-config-uit mijn-droom-vannacht' lijst.
Maar misschien maakt geld echt geen bal uit voor thibaultvdb.
En anders moet je 'm in zijn droom laten en flink laten hink-stap-springen van i7-980x naar i7-860 naar i7-960 als de reality-check niet van toepassing is (of simpelweg niet aankomt).
No offense thibaultvdb maar je maakt nogal (imao) onlogische keuzes vandaar deze reactie.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
En waarom een 1000W voeding, lijkt me erge overkill.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:21:
Wat een geld verspilling. Ik ben het gewoon keihard eens met Ed. Ik zou daarom ook naar zijn advies luisteren als ik jouw was. Wat is er mis met een 930?
Jah, sorry manne ik weet er nu eenmaal niet zo veel van, en dan lijken de hogere modelnummers en clock speeds veel beter natuurlijk. Maar ik zal stoppen met jullie lastig te vallen.
Verwijderd
Is het dan niet verstandig te gaan luisteren naar het advies?thibaultvdb schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:01:
Jah, sorry manne ik weet er nu eenmaal niet zo veel van, en dan lijken de hogere modelnummers en clock speeds veel beter natuurlijk. Maar ik zal stoppen met jullie lastig te vallen.
daarom word er ook geprobeerd om je goed advies te geven om dezelfde prestaties te krijgen voor de helft van het geld.thibaultvdb schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:01:
Jah, sorry manne ik weet er nu eenmaal niet zo veel van, en dan lijken de hogere modelnummers en clock speeds veel beter natuurlijk.
verschil tussen de i7 930 en i7 960 is namelijk maar een paar honderd mhz (weet niet precies hoeveel) en omdat je het eerder had over overclocken maakt dat verschil niet uit omdat je met beide tot (een hypotetische) 4ghz komt waarna het enige verschil dat overblijft de prijs is. en die is fors, de 960 is namelijk +/- 2x zo duur als de 930.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Er zijn nog wel meer adviezen gegeven dan 1 he
.
Zo, imho nog steeds overkill, maar goed. Moet nog een brander enzo bij. Mogelijk nog kijk naar de fan opstelling, gezien de CM690 genoeg ruimte heeft voor veel fans(veel langzaam draaiende fans = stil maar veel vermogen om warmte af te voeren.). Nog sneller ook in games, dankzij de HD5870 CF.
Waar je geen gebruik van maakt. Dat is zonde geld om daar voor te betalen, wat iets met een goedkopere en of iets duurdere maar snelle kaart ook kan.thibaultvdb schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:48:
Gtx wegens de mooie plug and play 3D mogelijkheden,
De HD5970 is sneller in games die tesselation gebruiken.en omdat die beter presteert bij games die tesselation gebruiken,
Dat is een onderbuik gevoel en geen feit. Ik gebruik beide, beide werken gewoon goed.en omdat ik meer vertrouwen heb in hun drivers.
Voor 1000 kan je ook zeer prima gamen. Dan heb je nog 1000 euro over om over een jaar wel een upgrade te doen. Dat zorgt er voor dat je over een langere termijn veel meer plezier hebt van het zelfde geld.960 omdat ik niet van plan ben volgend jaar weer een ander moederbord/CPU te kopen, en ik dan toch al een snelle CPU heb (3.3ghz) waar ik weer even mee verder kan. En over geldverspilling gespoken, ik dacht dat een high end pc me 3000 à 4000 euro ging kosten, dus ik ben blij dat ik al dit moois al voor iets rond een 2000 euro kan kopen.
1 | Antec TruePower TP-750 | € 102,20 | € 102,20 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 188,- | € 188,- |
1 | Intel Core i7 930 | € 245,95 | € 245,95 |
1 | OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK | € 149,99 | € 149,99 |
2 | Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition) | € 329,- | € 658,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.713,09 |
Zo, imho nog steeds overkill, maar goed. Moet nog een brander enzo bij. Mogelijk nog kijk naar de fan opstelling, gezien de CM690 genoeg ruimte heeft voor veel fans(veel langzaam draaiende fans = stil maar veel vermogen om warmte af te voeren.). Nog sneller ook in games, dankzij de HD5870 CF.
[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 14:48 ]
Verwijderd
Oh en als je met iemand wil praten die HD5870 CF heeft gehad en andere opstellingen, moet je ff een DM naar format-c(aka RappieRappie) sturen. Die zit nu op HD5770 CF omdat dat ook makkelijk voldoet
.
^^^Heb zelf voor mijn CM 690 II Advanced, 2 extra Scythe Gentle Typhoons (120 mm, 1150 rpm) en een fan-controller gekocht.
De 140 mm outtake fan aan de bovenzijde verplaatst naar het zij-paneel en de 2 Scythe fans bovenin geplaatst.
De opstelling nu is;
Intake; 1* 140mm voorkant & 1* 140mm zijkant (standaard bijgeleverd)
Outtake; 2* Gentle Typhoons 120mm bovenkant en 1* 80mm achterkant (standaard bijgeleverd).
De 140mm en 120mm fans zijn aangesloten op een Scythe Kaze Master fan-controller.
De 80 mm fan en CPU-fan zijn aangesloten op het moederbord.
Zoals Reinman al aangaf, kan je hiermee een behoorlijk stille en krachtige koeling bereiken.
M'n HDD komt er bovenuit met z'n geluid, 't is echt de moeite waard om hier aandacht aan te besteden.
De 140 mm outtake fan aan de bovenzijde verplaatst naar het zij-paneel en de 2 Scythe fans bovenin geplaatst.
De opstelling nu is;
Intake; 1* 140mm voorkant & 1* 140mm zijkant (standaard bijgeleverd)
Outtake; 2* Gentle Typhoons 120mm bovenkant en 1* 80mm achterkant (standaard bijgeleverd).
De 140mm en 120mm fans zijn aangesloten op een Scythe Kaze Master fan-controller.
De 80 mm fan en CPU-fan zijn aangesloten op het moederbord.
Zoals Reinman al aangaf, kan je hiermee een behoorlijk stille en krachtige koeling bereiken.
M'n HDD komt er bovenuit met z'n geluid, 't is echt de moeite waard om hier aandacht aan te besteden.
Verwijderd
Niet bij azertybwerg schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:40:
[...]
HD5850 is ook wel leverbaar als je iets meer betaalt, en dan vind ik de prijs/prestatie van een HD5850 nog steeds beter.

Wilde eigenlijk nog even wachten op de nieuwe BBG, maar blijkbaar komt die niet op 1 april maar een maand later. Om die reden heb ik maar (weer) de oude BBG bij gepakt. Het geen wat ik wil is een snelle PC, waarop ik gemakkelijk meerdere dingen naast elkaar kan draaien en toch nog een tijd mee kan gaan (huidige PC staat ook al 7-8 jaar dapper door te rekenen). Gamen doe ik niet zovaak, sowieso om mijn PC dat niet bij kan houden, maar ook omdat ik er niet veel tijd voor heb. Nu wil ik weer wel de nieuwe Settlers en Anno (1404?) spelen, aangezien dat nog wel spellen zijn die ik speel. Voor de rest is het dus gewoon een huis-tuin en keuken PC, beetje surfen, downloaden, uitpakken, beetje tekenen.
Heb de game PC als basis genomen en daar de grafische kaart veranderd door de 'oudere' 5770. Hiermee kwam ik uit op een schappelijk +/- €700,- wat ik op zich ook een mooi budget vond voor een PC. Met het posten van mijn lijstje denk ik wel dat ik sommige dingen te zwaar heb laten staan (zoals processor). Het enige wat ik nog een beetje mis zijn de harde schijven. Op dit moment heb ik namelijk een windows schijf, documenten schijf en "weet-ik-wat-ik-er-mee-moet-zet-maar-op-deze-schijf" schijf. De 1Tb is dus ruim voldoende om dit allemaal te vervangen, maar iets knaagt er aan mij dat het veiliger is om weer 3 schijven te nemen.
Graag zou ik jullie advies horen over het systeem.
Heb de game PC als basis genomen en daar de grafische kaart veranderd door de 'oudere' 5770. Hiermee kwam ik uit op een schappelijk +/- €700,- wat ik op zich ook een mooi budget vond voor een PC. Met het posten van mijn lijstje denk ik wel dat ik sommige dingen te zwaar heb laten staan (zoals processor). Het enige wat ik nog een beetje mis zijn de harde schijven. Op dit moment heb ik namelijk een windows schijf, documenten schijf en "weet-ik-wat-ik-er-mee-moet-zet-maar-op-deze-schijf" schijf. De 1Tb is dus ruim voldoende om dit allemaal te vervangen, maar iets knaagt er aan mij dat het veiliger is om weer 3 schijven te nemen.
Graag zou ik jullie advies horen over het systeem.
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 136,90 | € 136,90 |
1 | be quiet! L7 530W | € 53,50 | € 53,50 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 78,60 | € 78,60 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 671,80 |
Verwijderd
Ik zou er een externe backup schijf nemen. Dat is een stuk veiliger. Verder ziet het er prima uit.
Ja, die heb ik nog wel liggen, maar een groot nadeel daarvan is dat het traag is (kan nu natuurlijk ook gaan kijken voor USB 3.0 of esata schijfje) en het grootste nadeel daarvan is dat ik het snel ga vergeten. Kijk hier op het forum wel even rond of er ergens handige software is te vinden die dat (semi) automatisch doet...
Denk niet dat we de GTX480 terug gaan zien in de volgende BBG dames en heren?
FreeFileSync icm Windows Taakplanner, werkt hier super.Eppo © schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:47:
Ja, die heb ik nog wel liggen, maar een groot nadeel daarvan is dat het traag is (kan nu natuurlijk ook gaan kijken voor USB 3.0 of esata schijfje) en het grootste nadeel daarvan is dat ik het snel ga vergeten. Kijk hier op het forum wel even rond of er ergens handige software is te vinden die dat (semi) automatisch doet...
Ik zou gaan voor eSATA, omdat USB3.0 nog lang niet overal gebruikt wordt, duur is, en eSATA ook nog eens sneller is.
Of een extra interne HDD installeren en die gebruiken als backup.Ghost Dog schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:28:
[...]
FreeFileSync icm Windows Taakplanner, werkt hier super.
Ik zou gaan voor eSATA, omdat USB3.0 nog lang niet overal gebruikt wordt, duur is, en eSATA ook nog eens sneller is.
@Eppo: Misschien nog kijken voor een andere processorkoeler?
Verwijderd
Hoezo, hij heeft een Mugen 2?Dnomaid schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:34:
@Eppo: Misschien nog kijken voor een andere processorkoeler?

Verwijderd
Haha dat heb ik ook, maar bij mij is het altijd de dvd speler die ik vergeet/over het hoofd zieDnomaid schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:39:
[...]
Heb dat lijstje 5 keer nagekeken en nog kijk ik er over ...
Hij is weer overgestapt naar 5970, de CFX 5770 voldeed niet meer qua IQ/ fps.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:07:
Oh en als je met iemand wil praten die HD5870 CF heeft gehad en andere opstellingen, moet je ff een DM naar format-c(aka RappieRappie) sturen. Die zit nu op HD5770 CF omdat dat ook makkelijk voldoet.
|2600k|Asus 290|
Je loopt achter.Bullus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:18:
[...]
Hij is weer overgestapt naar 5970, de CFX 5770 voldeed niet meer qua IQ/ fps.
Die kerel koopt sneller GPU's dan z'n schaduw...Format-C schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:50:
Nog 1 op voorraad:
Club3D HD5850 OC.
http://www.salland.eu/pro...024-mb-cgax-58524dpo.html
Ze hadden er 3. Ik heb er 2.
Verwijderd
We hoeven in ieder geval niet bang meer te zijn dat Ati een slecht jaar draaitBaserk schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:24:
Die kerel koopt sneller GPU's dan z'n schaduw...
920 kan net zo goed aangezien die net zo goed zal overklokken.thibaultvdb schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:31:
Ok, dan ga ik voor de 930
En dan nog een ideetje voor de PC.
1 | Intel Core i7 930 | € 245,- | € 245,- |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 239,- | € 478,- |
1 | Seasonic X-750 | € 147,41 | € 147,41 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.577,35 |
Met betere voeding en twee HD5850's aangezien het prestatieverschil tussen een HD5850 en HD5870 maar klein is terwijl de prijs dat niet is.
Moeten er eigenlijk ook nog beeldschermen bij he.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 drie hiervan zou kunnen.
24 inch 1920x1200 IPS schermen met zowel Display Port (nodig) en DVI.
Nog even over 3D gaming, ik heb het ook wel eens geprobeerd (met zo'n brilletje), maar naar een uurtje had ik het echt wel gehad je krijgt namelijk hoofdpijn en je je gaat scheel kijken.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
is er iemamd in omstreken utrecht of nijmegen of rottermdam die mijn pc voor mij in elkaar kan zetten
dit is wat ik heb gehaald
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB
Cooler Master GX RS-650-ACAA-E3 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 115/230 Volt
Cooler Master HAF 922 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( EPS12V/ PS/2 ) - zwart -
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) - Moederbord - ATX - AMD 770 - Socket AM3 - UDMA133,
SATA-300 (RAID), SATA-600 (RAID), eSATA (R
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz /
PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - ni
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" -
SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
Club 3D HD5770 - Grafische adapter - Radeon HD 5770 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 -
Digitale Visuele Interface (DVI), HDMI
Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x -
Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB
Cooler Master GX RS-650-ACAA-E3 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 115/230 Volt
Cooler Master HAF 922 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( EPS12V/ PS/2 ) - zwart -
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) - Moederbord - ATX - AMD 770 - Socket AM3 - UDMA133,
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz /
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" -
Club 3D HD5770 - Grafische adapter - Radeon HD 5770 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 -
Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x -
Verwijderd
zou het erg waarderen als je mij er mee zou willen helpen aangezien ik geen ervaring heb.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 02:53:
Ik wil je op zich best helpen, maar zo ingewikkeld is het niet hoor
is die moederbord ook goed voor future upgrades omdat ik over maandje zo een tweede 5770 er bij wil doen
Dat gaat je niet lukken op een bord met maar één PCI-e x16 slot, helaas.
Overigens kun je hier terecht voor al je vragen over de samenstelling, maar hulp bij het bouwen past niet in dit topic.
Overigens kun je hier terecht voor al je vragen over de samenstelling, maar hulp bij het bouwen past niet in dit topic.
De handleidingen die meegeleverd worden met de producten zijn meestal heel uitgebreid en makkelijk te volgen wat je precies moet doen. Gewoon een gevoel van vroeger ophalen met technisch lego.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 02:41:
is er iemamd in omstreken utrecht of nijmegen of rottermdam die mijn pc voor mij in elkaar kan zetten
Verwijderd
hoe kan dat want chim0 heeft hem voor mij in elkaar gezet dat lijstje en hij zei dat ik er een tweede 5770 bij kan doen.Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:00:
Dat gaat je niet lukken op een bord met maar één PCI-e x16 slot, helaas.
kan iemand mij een link geven voor een moederbord die wel 2 5770's aan kan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 13:25 ]
ligt eraan waar je het het liefste hebt, in nijmegen zou ik nog wel kunnen helpen.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 02:41:
Wijs dat bericht even aan? Dan kan ik zien wat voor advies hij gegeven heeft. Ik zie dat je pas drie posts hier hebt, dus je hebt je vraag niet in dit forum gesteld, of zie ik dat verkeerd. Ook kan ik pas een moederbord aangeven als ik weet wat je wil: je wil in iedre geval CF kunnen, maar is usb3 ook een eis?Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:17:
[...]
hoe kan dat want chim0 heeft hem voor mij in elkaar gezet dat lijstje en hij zei dat ik er een tweede 5770 bij kan doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Edmin op 01-04-2010 13:36 ]
Verwijderd
nee mijn oude account was OmieeZF maar ben mijn wachtwoord vergeten, en ik had hem toegevoegd op msn hij zou het voor mij in elkaar zetten maar is nu op vakantie.Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:35:
[...]
Wijs dat bericht even aan? Dan kan ik zien wat voor advies hij gegeven heeft. Ik zie dat je pas drie posts hier hebt, dus je hebt je vraag niet in dit forum gesteld, of zie ik dat verkeerd. Ook kan ik pas een moederbord aangeven als ik weet wat je wil: je wil in iedre geval CF kunnen, maar is usb3 ook een eis?
maar goed ik weet niks van pc dingen enige wat ik wil is games spelen en heb gehoord dat je met 2 5770 aardig kan spelen.
hoeveel usb aansluitingen het heeft maakt mij niet egt uit
Verwijderd
nijmegen is perfect aangezien ik in nijmegen woon, kan je mij mis je msn DM of je nummer dat we dan ff kunnen zien hoe we dat gaan doen.superwashandje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:29:
[...]
ligt eraan waar je het het liefste hebt, in nijmegen zou ik nog wel kunnen helpen.
heb ik wat nodig behalve die dingen die ik besteld heb zoals kabels of zo, of kan jij hem zo in elkaar zetten.
is de Asus M4A785TD-V EVO geen goed bordje dan?
zit alleen al onboard vga op voor evt hybrid crossfire, maar iig 2 pcie sloten en een nieuwere chipset.
alleen geen Sata-600, maar dat is gezien het budget van je pc ook niet van toepassing.
en dat voor bijna dezelfde prijs.
zit alleen al onboard vga op voor evt hybrid crossfire, maar iig 2 pcie sloten en een nieuwere chipset.
alleen geen Sata-600, maar dat is gezien het budget van je pc ook niet van toepassing.
Ben op zoek naar een high-end AMD systeem.
Ik ga ermee benchen/overklokken met watercooling en gamen en nog wat rarren en surfen.
Min. 2x pci-e sloten 32lanes
Heb alleen een mobo + proc nodig.
Geheugen kan ik overzetten?(OCZ Gold XTC 3x2gb DDR3-1600 CL8 triple kit)
Mijn wenslijst:
Phenom II X6 1090T
790FX of 890FX ,qua merk ben ik er nog niet uit
Ik ga ermee benchen/overklokken met watercooling en gamen en nog wat rarren en surfen.
Mijn wenslijst:
Phenom II X6 1090T
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
waar is sata 600 voor nodigHC_N.ick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:56:
Verwijderd
dus dit is goed ..? voor als ik een tweede 5770 bij wil
want iemand gaat hem voor me in elkaar zetten
gallery: Omiee
Sata 600 is een doorvoersnelheid van 6Gbit voor alle apparaten die aangesloten worden op deze sata poorten.
Maar er zijn op dit moment bij de pricewatch maar 4 hdd's te zien die met deze doorvoersnelheid werken. Oftewel niet egt een meerwaarde voor je lijkt me.
De Onboard vga kun je gewoon uitschakelen want anders snoept hij 128MB van je ddr3 geheugen weg.
verder kun je evt dus voor de toekomst een 5770 erbij prikken. Maar dit zal alleen van toepassing zijn als je het daadwerkelijk ook gaat gebruiken. Voor een mainstream pctje is het meer dan genoeg.
Ik heb namelijk ook een Evo bordje van asus, alleen de micro variant (zit overigens maar 1x pcie 16x op) wegens ruimtegebrek. Maar die gebruik ik dus ook in combinatie met een 5770 (vapor-x van sapphire) en hij draait alle spellen gewoon soepel op een resolutie van 1280x1024 (zal op hogere resoluties ook nog makkelijk meedraaien alleen mijn scherm kan niet meer aan.). heb dezelfde CPU ook in combinatie met hetzelde geheugen en hij werkt uitstekend. Wens je veel succes met je pc verder!
Maar er zijn op dit moment bij de pricewatch maar 4 hdd's te zien die met deze doorvoersnelheid werken. Oftewel niet egt een meerwaarde voor je lijkt me.
De Onboard vga kun je gewoon uitschakelen want anders snoept hij 128MB van je ddr3 geheugen weg.
verder kun je evt dus voor de toekomst een 5770 erbij prikken. Maar dit zal alleen van toepassing zijn als je het daadwerkelijk ook gaat gebruiken. Voor een mainstream pctje is het meer dan genoeg.
Ik heb namelijk ook een Evo bordje van asus, alleen de micro variant (zit overigens maar 1x pcie 16x op) wegens ruimtegebrek. Maar die gebruik ik dus ook in combinatie met een 5770 (vapor-x van sapphire) en hij draait alle spellen gewoon soepel op een resolutie van 1280x1024 (zal op hogere resoluties ook nog makkelijk meedraaien alleen mijn scherm kan niet meer aan.). heb dezelfde CPU ook in combinatie met hetzelde geheugen en hij werkt uitstekend. Wens je veel succes met je pc verder!
Is een prima bordHC_N.ick schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:56:
Dat is de nieuwste standaard voor bijv HDD's/SSD's, met snellere data overdracht.
Op dit moment is SATA2.0 (=SATA300) nog het meest gebruikt maar SATA3.0/SATA600 komt er in rap tempo aan.
Als je over een jaar bijv. een externe HDD wil kopen zal deze zeer waarschijnlijk een SATA3.0 aansluiting hebben.
Je kan er ook voor kiezen om later een insteek kaartje bij te plaatsen met SATA3.0 en USB3.0 aansluitingen;
1 | Asus U3S6 | € 30,44 | € 30,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 30,44 |
[ Voor 33% gewijzigd door Baserk op 01-04-2010 14:43 ]
ik zou dan gewoon voor een enkele vga kaart gaan en dan misschien daarvan iets het budget omhoog gooien.
en dan kijk je naar een mobo waarvan iig een PCI-e 2.0 slot op zit. dan weet je dat je de komende tijd wel vooruit komt en dan kun je een beetje sparen op je voeding en het mobo aangezien je dan geen 2 vga kaarten gaat gebruiken.
Edit:
een Extra PCie kaartje voor de usb/sata 3.0 is zeker een optie mocht je ooit een keer die overstap willen maken en er geen nieuw mobo voor in de plaats wilt hebben.
en dan kijk je naar een mobo waarvan iig een PCI-e 2.0 slot op zit. dan weet je dat je de komende tijd wel vooruit komt en dan kun je een beetje sparen op je voeding en het mobo aangezien je dan geen 2 vga kaarten gaat gebruiken.
Edit:
een Extra PCie kaartje voor de usb/sata 3.0 is zeker een optie mocht je ooit een keer die overstap willen maken en er geen nieuw mobo voor in de plaats wilt hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door HC_N.ick op 01-04-2010 14:50 ]
Ik zou je graag advies geven, maar de cpu's en de 890FX chipset zijn nog niet te koop. Ik zou in ieder geval wel even de tests van de 890FX afwachten en niet alvast een 790FX kopen. Houd er wel rekening mee dat deze chipsets alleen interessant zijn bij gebruik van CF. Anders kun je net zo goed een 890GX nemen.Bullus schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:58:
Ben op zoek naar een high-end AMD systeem.
Mijn wenslijst:
Phenom II X6 1090T
Nee, niet echt, dat mobo is niet bedoelt voor CrossFireX met twee HD5770's en de voeding is ook niet van de beste kwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:16:
dus dit is goed ..? voor als ik een tweede 5770 bij wil
Dit lijkt mij dus perfect:
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 135,90 | € 135,90 |
1 | Asrock M3A790GXH/128M | € 74,20 | € 74,20 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W | € 70,50 | € 70,50 |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 79,- | € 79,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 675,46 |
AMD Nieuwsdiscussie
Deze maand komen ze volgens mij uit, dan ik wacht nog even met aanschaf.De bedoeling is ook om CF te draaien, wat ik nu ook draai (2x5850)Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:57:
[...]
Ik zou je graag advies geven, maar de cpu's en de 890FX chipset zijn nog niet te koop. Ik zou in ieder geval wel even de tests van de 890FX afwachten en niet alvast een 790FX kopen. Houd er wel rekening mee dat deze chipsets alleen interessant zijn bij gebruik van CF. Anders kun je net zo goed een 890GX nemen.
Hoe zit het trouwens met het geheugen?OCZ Gold XTC 3x2gb DDR3-1600 CL8 triple kit.
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Waarom zou je je eigen set willen vervangen door AMD? Denk niet dat je veel gaat winnen? Je geheugen kan er in, maar je zit dan in single channel. Je kan 1 dimm weg laten of kijken of je er 1 bij kan kopen met de zelfde specs. Die willen vaak wel in dual channel draaien.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 17:10 ]
Ik twijfel nog een beetje over de graka, ik zou toch zeker op 1 groot scherm (2560 x 1600) crysis op max settings op ong 40-60 fps willen kunnen spelen. (die 1000W power supply koos ik omdat ik later een sli of crossfire setup wil runnen)
1 | Cooler Master Silent Pro M1000 | € 130,85 | € 130,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.130,84 |
Verwijderd
*Zucht*
Waarom kies je niet voor de opstelling die voor je zijn amen gesteld? Daarbij kan dat ook makkelijk met een 750 watt voeding. Die the mask en ik hadden uit gekozen zijn van veel betere kwaliteit. Dan geef je veel geld uit aan een H50, maar je hebt het over een beetje overclocken. Dan ben je net zo goed af met een Mugen 2. Die de helft kost, stiller is en ook erg goed koelt. Crysis kan je makkelijk spelen met een HD5870 CF.
Waarom kies je niet voor de opstelling die voor je zijn amen gesteld? Daarbij kan dat ook makkelijk met een 750 watt voeding. Die the mask en ik hadden uit gekozen zijn van veel betere kwaliteit. Dan geef je veel geld uit aan een H50, maar je hebt het over een beetje overclocken. Dan ben je net zo goed af met een Mugen 2. Die de helft kost, stiller is en ook erg goed koelt. Crysis kan je makkelijk spelen met een HD5870 CF.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 19:04 ]
Ja hoor.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:09:
Hij is maar 480W is dat wel genoeg voor een mogelijk tweede kaart erbij
AMD Nieuwsdiscussie
Mugen 2 stiller dan H50? Dat weet ik niet zo zeker. In ieder geval is het verschil de prijs niet waard. De enige reden waarom ik voor een H50 heb gekozen was beschikbaarheid een tijdje geleden.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:02:
*Zucht*
Dan geef je veel geld uit aan een H50, maar je hebt het over een beetje overclocken. Dan ben je net zo goed af met een Mugen 2. Die de helft kost, stiller is en ook erg goed koelt.
Volgens mij heeft de H50 een niet temp gestuurde fan en draait die dus vaak sneller (meer 'herrie')Novi schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:24:
[...]
Mugen 2 stiller dan H50? Dat weet ik niet zo zeker. In ieder geval is het verschil de prijs niet waard. De enige reden waarom ik voor een H50 heb gekozen was beschikbaarheid een tijdje geleden.
AMD Nieuwsdiscussie
Die mugen is zo ongelofelijk groot, en ik wil het een beetje overzichtelijk houden, daarom vind ik die H50 wel aantrekkelijk, en op die 30 euro gaat het nu niet aankomen. met die 750watt voeding zou ik later dus een eventuele crossfire setup kunnen runnen? (bv. 5970 x2)
op termijn zou ik naar een setup zoals deze willen, dus ik denk dat ik ga beginnen met een single 5970:
http://www.youtube.com/us...shell#p/a/u/0/8jN-RcDWuV4
op termijn zou ik naar een setup zoals deze willen, dus ik denk dat ik ga beginnen met een single 5970:
http://www.youtube.com/us...shell#p/a/u/0/8jN-RcDWuV4
Weet je wel zeker wat je wil, want je bent nu nogal vaak veranderd van config, dus ik zou eerst maar eens nadenken wat je nu echt wil anders schiet het niet op.
AMD Nieuwsdiscussie
een tweede kaart erbij plaatsten is imo niet heel erg interessant om vooraf rekening mee te houden, of je moet weten dat het binnen een jaar is. Er komen namelijk iedere 8 à 10 maanden nieuwe grafische chips uit die sneller zijn. Dan is het vaak voordeliger om een geheel nieuwe te kopen dan er een bij te zetten.
alé den deze gaat het dus worde:
1 | Seasonic X-750 | € 149,95 | € 149,95 |
1 | XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition) | € 587,- | € 587,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.736,94 |
ok mensen, vreselijk bedankt voor de hulp ;-)
Mooi systeem zo. Ik zou alleen iets meer investeren in een betere kast. De 690 II geeft heel veel waar voor je geld maar steekt toch een beetje af tegen de rest van je high end componenten. Van nature is de kast nl. niet erg stil en zijn voorganger was nogal van de vibratie-geluiden.
idd
andere keuze 1:
pricewatch: Cooler Master HAF 922
2:
pricewatch: Antec Nine Hundred Two
3:
pricewatch: Antec Twelve Hundred
weet er iemand eigenlijk wat het verschil is tussen die laatste twee?
de fototjes zien er exact hetzelfde uit?
edit:
pricewatch: Corsair Obsidian 800D
deze is natuurlijk prachtig, maar ook wel prijzig
andere keuze 1:
pricewatch: Cooler Master HAF 922
2:
pricewatch: Antec Nine Hundred Two
3:
pricewatch: Antec Twelve Hundred
weet er iemand eigenlijk wat het verschil is tussen die laatste twee?
de fototjes zien er exact hetzelfde uit?
edit:
deze is natuurlijk prachtig, maar ook wel prijzig
[ Voor 15% gewijzigd door thibaultvdb op 01-04-2010 21:36 ]
Dat is gelukkig verholpen bij deze uitvoering. Als ik op de reviews af mag gaan, wordt deze case juist erg positief ontvangen. Mocht je toch op zoek gaan naar iets hoogwaardigers, dan zijn de genoemde Antec's niet mijn eerste keuze. De 922 is wel goed, maar vooral ook wat lawaaiig. Mijn persoonlijke voorkeur gaat hiernaar uit:Polster schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:15:
zijn voorganger was nogal van de vibratie-geluiden.
pricewatch: Fractal Design Define R2
pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart
pricewatch: Antec Performance One P183 Zwart
Wat je ook van het uiterlijk van deze cases vindt, het zijn allemaal kwalitatief zeer sterke behuizingen.
ik ga toch maar voor de wat duurdere 800D gaan, dat is gewoon een prachtige case en de reviews zijn ook allemaal zéér positief. Het zal zijn geld wel waard zijn!
edit: en nu zal ik stoppen met setups te posten
bedankt mensen!
1 | Corsair Obsidian 800D | € 215,31 | € 215,31 |
1 | Seasonic X-750 | € 149,95 | € 149,95 |
1 | XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition) | € 587,- | € 587,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.875,25 |
edit: en nu zal ik stoppen met setups te posten
bedankt mensen!
Verwijderd
Reden dat ik zo dram op een goed moederbord is omdat ik weet dat ik over maand al tweede 5770 kaart bij ga doen als me salaris dan weer binnen is, want ik wou niet w8ten op een 5850 dus ik doe gewoon 2 5770 kaarten.brilsmurfffje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:19:
een tweede kaart erbij plaatsten is imo niet heel erg interessant om vooraf rekening mee te houden, of je moet weten dat het binnen een jaar is. Er komen namelijk iedere 8 à 10 maanden nieuwe grafische chips uit die sneller zijn. Dan is het vaak voordeliger om een geheel nieuwe te kopen dan er een bij te zetten.
Kijk nu kan het niet meer beter ;-) (Al zou ik zelf niet het geld voor de 800D overhebben). Overigens moet je nog wel even goed controleren of de Ati 5970 in deze kast past. In de eerder genoemde CM690 II past de kaart nl. net niet.
In een 800D kan je ze zo ongeveer achter elkaar plaatsen, zo groot is dat ding van binnen. 
OmieeZF:
dan pak je toch zoiets:
pricewatch: Asus M4A89GTD PRO
OmieeZF:
dan pak je toch zoiets:
pricewatch: Asus M4A89GTD PRO
Hoi, ik wil binnenkort een nieuw systeem kopen. Ga het later ook nog watergekoeld maken, maar vraag me af of het wat is. Of er nog verbeter punten zijn zeg maar.
De pc wil ik gebruiken voor gamen, wil alles op een zon hoog mogelijke setting hebben. En ik ga hem ook nog een overclock geven.
En de pc moet er een aantal jaar tegenaan kunnen zonder dat ik iets hoef te upgraden. Laten we zeggen zon 4-6 jaar.
Ben benieuwd, hoor graag van jullie.
De pc wil ik gebruiken voor gamen, wil alles op een zon hoog mogelijke setting hebben. En ik ga hem ook nog een overclock geven.
En de pc moet er een aantal jaar tegenaan kunnen zonder dat ik iets hoef te upgraden. Laten we zeggen zon 4-6 jaar.
2 | Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7 | € 242,99 | € 485,98 |
1 | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series | € 119,- | € 119,- |
1 | EVGA X58 Classified | € 379,- | € 379,- |
1 | Intel Core i7 920 | € 209,- | € 209,- |
1 | Lian Li PC-A70F | € 172,- | € 172,- |
1 | Logitech Z-5500 Digital | € 278,50 | € 278,50 |
1 | OCZ Vertex Turbo Series SATA II 2,5" 120GB 120GB | € 358,- | € 358,- |
1 | Razer Imperator | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Razer Lycosa | € 75,- | € 75,- |
1 | Samsung Syncmaster 2494HM | € 237,- | € 237,- |
1 | Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCIE (OC Edition) | € 514,99 | € 514,99 |
1 | Zalman ZM1000-HP | € 171,34 | € 171,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.138,06 |
Ben benieuwd, hoor graag van jullie.
Verwijderd
De H50 verliest het gewoon: Pomp. Je kan op beide dezelfde stille fan zetten. De H50 maakt dan meer lawaai omdat die een extra bewegend onderdeel heeftNovi schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:24:
[...]
Mugen 2 stiller dan H50? Dat weet ik niet zo zeker. In ieder geval is het verschil de prijs niet waard. De enige reden waarom ik voor een H50 heb gekozen was beschikbaarheid een tijdje geleden.
VZIW kan je de HD cage er uit halen en past hij wel. Als eigenaar van een CM690 hebben ze die bij de nieuwe versie gefixed ja. En de rammeling komt van de fan in het deurtje. Die op een andere plek en hij is stil.Polster schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:53:
Kijk nu kan het niet meer beter ;-) (Al zou ik zelf niet het geld voor de 800D overhebben). Overigens moet je nog wel even goed controleren of de Ati 5970 in deze kast past. In de eerder genoemde CM690 II past de kaart nl. net niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 22:26 ]
Vraag jezelf af hoe graag je nu nog met een systeem van 5 jaar geleden zou zitten. Ik kan voor veel minder geld (de helft) een systeem voor je samenstellen dat het in huidige games net zo goed doet. Met het geld dat je overhoudt, koop je over twee jaar een systeem dat jouw voorstel finaal uit het water blaast. Is dat geen aantrekkelijkere optie?Bazzie88 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:10:
Okee als je dat misschien zou willen doen?Edmin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:27:
[...]
Vraag jezelf af hoe graag je nu nog met een systeem van 5 jaar geleden zou zitten. Ik kan voor veel minder geld (de helft) een systeem voor je samenstellen dat het in huidige games net zo goed doet. Met het geld dat je overhoudt, koop je over twee jaar een systeem dat jouw voorstel finaal uit het water blaast. Is dat geen aantrekkelijkere optie?
Klinkt inderdaad een stuk aantrekkelijker inderdaad. Alleen die nieuwe technologie is zo mooi om te hebben.
Verwijderd
Je kan met minder ook nieuwe technologie hebben, alleen niet de aller aller snelste en overdreven duurste. Tenzij je het alleen voor je E-Peni* doet natuurlijk
.
Kijk eens richting een I7 930 met en X58A-DS3R, zet daar een HD5870 op en je kan een dik jaar lang prima gamen(hell imho wel langer) dan over een jaar is de HD6 serie GTX 5 serie en die zien er weer heel smakelijk uit en met het geld dat je nu hebt haal je daar een van
.

Kijk eens richting een I7 930 met en X58A-DS3R, zet daar een HD5870 op en je kan een dik jaar lang prima gamen(hell imho wel langer) dan over een jaar is de HD6 serie GTX 5 serie en die zien er weer heel smakelijk uit en met het geld dat je nu hebt haal je daar een van
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 22:38 ]
Haha het is de heb he.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:34:
Je kan met minder ook nieuwe technologie hebben, alleen niet de aller aller snelste en overdreven duurste. Tenzij je het alleen voor je E-Peni* doet natuurlijk.

En wou er zeker van zijn dat ie alles moeiteloos zou kunnen doen. Vandaar dat ik mijn vraag hier ook even stelde. En volgens mij gaat het me nog een zak met geld schelen ook.
Cage kan je er slechts gedeeltelijk uithalen en gaat geen oplossing bieden als je de kaart in het standaard PCI-E slot wilt plaatsten. Onderstaande gebruiker geeft aan dat de kaart waarschijnlijk in slot 3 moet (als je die uberhaupt hebt op je mobo) voordat het gaat passen.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:22:
[...]
VZIW kan je de HD cage er uit halen en past hij wel. Als eigenaar van een CM690 hebben ze die bij de nieuwe versie gefixed ja. En de rammeling komt van de fan in het deurtje. Die op een andere plek en hij is stil.
productreview: Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart review door Basiliscus
En deze opmerking van de T.net reviewer geven mij niet het vertrouwen om mijn "slechte" ervaring met de originele CM690 te negeren:
Marc Rademaker in 'reviews: Kasttest: de CM 690 II Advanced'
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.
Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.
Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?