Ik ben zelf inmiddels een aantal jaar in dienst bij Cimsolutions.
Over het algemeen ben ik het eens met de punten die JMaster opsomt in zijn post van 13 juli 2012, daarbij de opmerking plaatsend dat de secundaire arbeidsvoorwaarden in mijn ogen toch wel enigszins teleurstellend zijn. Het is correct dat de eerste twee ziektedagen niet doorbetaald worden en daarna 70%, wat voor veel mensen een afknapper kan zijn. Je zou je hiervoor uiteraard kunnen verzekeren, in dat geval zijn de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden denk ik min of meer hetzelfde als vergelijkbare detacheerders. Cim laat hierbij de keus dus aan de werknemer, je zou dat kunnen verdedigen. Feit blijft wel dat het een bedrijf is dat in grote mate geregeerd wordt door de cijfers. Het is daardoor wel een heel stabiel en betrouwbaar bedrijf: je krijgt je salaris altijd op tijd en afspraken worden netjes nagekomen.
Als starter zou je zeker kunnen overwegen om bij Cim te beginnen, het eerste salaris is goed en je krijgt meteen een auto onder je krent (zoals hierboven beschreven is het budget niet al te ruim, maar de meeste B-klassers kun je makkelijk binnen het leasebedrag krijgen). Als je de neiging hebt om vaak ziek te zijn zou ik echter verder zoeken. Let ook goed op je concurrentiebeding, de verhalen die hierboven genoemd zijn zijn niet gelogen. Ook ik heb verhalen gehoord van rechtszaken, al moet ik er wel bij zeggen dat Cim zich naar mij toe altijd zeer loyaal heeft opgesteld. Wel geldt hierbij het credo: wat je geeft, krijg je terug. Als je hard werkt dan vertaalt zich dit ook terug in je groeimogelijkheden.
Overigens zijn de opmerkignen over dat Cim geen deeltijdwerk ondersteunt volgens mij niet waar: ik ken mensen die wel degelijk een 36-urig contract hebben. Aangezien er ook veel klanten bij de overheid zijn lijkt me het wel mogelijk. Desalniettemin is 40 uur wel de standaard.
Al met al heb ik geen spijt dat ik bij Cimsolutions ben gaan werken, al zou ik iedereen aanraden om er wel goed over na te denken, zeker wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden en het concurrentiebeding.
[
Voor 17% gewijzigd door
Metrik op 24-11-2014 08:31
]