Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Hey allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging en ben aan het oriënteren naar een nieuwe baan. Nu kwam ik het bedrijf Cimsolutions tegen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit bedrijf. Het is een detacherings bedrijf die ik qua naam nooit heb gekend maar zijn 5 vestigingen groot door het hele land.

Is dit bedrijf vergelijkbaar met de andere groto jongens: Cap Gemini, Sogeti, Atos Origin, Logica etc etc..?

Zijn er mensen hier die daar werken? Zo jah kun je wat vertellen over wat je van het bedrijf vind en de reden waarom je niet bij de grote bekende jongens werkt?

Hoe zijn de arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik werk er nu ruim 2 jaar. De hoofdreden dat ik er ben gaan werken is dat ze meerdere vestigingen in het land hebben (dus ook opdrachten in het oosten) en de persoonlijke benadering. Er zijn slechts 2 managementlagen en de directeur kent iedereen bij naam, je bent veel minder een nummer.

Het aantal verlofdagen en aanvullende regelingen daarvoor zijn matig, ook is het leasebudget voor een auto vrij laag als je het vergelijkt met andere detacheerders. Daarentegen zie je dat ook weer terug in je loon, CIM betaalt goed :)

Dit is in het kort wat ik erover te zeggen heb, als je gerichtere vragen hebt kun je me evt ook een DM sturen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Klinkt intressant. Zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met Cimsolutions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb 2 jaar geleden gesolliciteerd bij Cim. Verliep erg goed en kan beamen wat MadMarky zegt. Primaire voorwaarden erg(!) goed, secundair crap. Waar ik vooral op afknapte was dat je als je ziek wordt neit doorbetaald krijgt voor 2 dagen, daarna 70%.
Toen gekozen voor een bedrijf met normale primaire voorwaarden en goede secundaire.
Cim was tweede keus en ik heb er toen heel wat gehad! Positieve indruk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Eriksk schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:18:
Ik heb 2 jaar geleden gesolliciteerd bij Cim. Verliep erg goed en kan beamen wat MadMarky zegt. Primaire voorwaarden erg(!) goed, secundair crap. Waar ik vooral op afknapte was dat je als je ziek wordt neit doorbetaald krijgt voor 2 dagen, daarna 70%.
Toen gekozen voor een bedrijf met normale primaire voorwaarden en goede secundaire.
Cim was tweede keus en ik heb er toen heel wat gehad! Positieve indruk dus...
Het stukje van wanneer je ziek bent en de eerste 2 dagen niet uitbetaald krijgt kan nog, maar die 70 % slaat nergens op. Meestal krijg je pas 70 % uitbetaald na een bepaalde periode (3 maanden ofzo was het).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Op companyrating.nl is vrij veel geschreven over CIMsolutions. Algemene teneur lijkt dat men vooral blij is met het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
adesign schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Het stukje van wanneer je ziek bent en de eerste 2 dagen niet uitbetaald krijgt kan nog, maar die 70 % slaat nergens op. Meestal krijg je pas 70 % uitbetaald na een bepaalde periode (3 maanden ofzo was het).
Je hebt gelijk, niet duidelijk genoeg...

Oh, ook een pluspunt (toen), die ze hoog in het vaandel hadden staan: Niet beursgenoteerd en direct een vast contract na je proefperiode. Zei me toen weinig maar heb in anderhalf jaar tijd toch wel gezien wat dat waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Heb er ook gewerkt, en kan mij goed vinden in bovenstaande posts.

De informele structuur is er zeker, maar dat betekent helaas niet dat ze altijd voor je klaarstaan. Het bedrijf wordt grotendeels bestuurd door de centen, wat niet altijd fijn is. Op coulance op dat vlak hoef je niet te rekenen.

Wat jammer is is dat ze bij de embedded klanten niet overal even positief bekend staan. Dit komt meer dan eens door de wat stugge houding van de baas (en zijn bedrijfsvoering). Je moet dus soms wat geluk hebben om een leuke/goede/passende opdracht te krijgen. Er zijn bedrijven die bij meer klanten goed bekend staan, en je dus wellicht een betere opdracht kunnen bieden.

Desalniettemin geven ze je wel alle kansen (die ze je kunnen bieden), en krijg je ook flink de ruimte en de mogelijkheden om door te groeien (althans in de 'goede tijd', cursussen zullen nu wel wat meer op de bon zijn gok ik). Zeker voor iemand die begint op de arbeidsmarkt is het geen slechte.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 15:55
EMP schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:09:
...

De informele structuur is er zeker, maar dat betekent helaas niet dat ze altijd voor je klaarstaan. Het bedrijf wordt grotendeels bestuurd door de centen, wat niet altijd fijn is. Op coulance op dat vlak hoef je niet te rekenen.

...

Desalniettemin geven ze je wel alle kansen (die ze je kunnen bieden), en krijg je ook flink de ruimte en de mogelijkheden om door te groeien (althans in de 'goede tijd', cursussen zullen nu wel wat meer op de bon zijn gok ik). Zeker voor iemand die begint op de arbeidsmarkt is het geen slechte.
(He, EMP, leef je nog? Lang niets van je gehoord! :-)

Cimsolutions is een bedrijf waar gerekend wordt.

Als ze het ziekteverzuim 100% gaan verzekeren, dan kost dat per werknemer ongeveer 3 weeklonen. Kort gezegd, als je langer dan 3 weken per jaar ziek bent, ben je op deze manier slechter af. De meeste mensen halen dat bij lange na niet, en dus is het over het algemeen de beste oplossing.

Het leasebudget schijnt niet het hoogste verkrijgbare te zijn, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Je kan een goede auto leasen, en als iemand een duurdere wil leasen, dan kan dat gewoon. En de meerprijs is ook nog op te geven aan de belasting als 'kosten voor het werk' (o.i.d.) dus zo ongunstig is dat niet. Je krijgt gewoon de keus wat je met je geld wilt doen. (Let op dat sommige werkgevers je een heel andere keus geven: Wel of geen auto van het standaard merk, type, kleur en bestikkering)

En cursussen? Ze weten ook wel dat het juist in deze tijd heel belangrijk is om te investeren in kennis. Diverse cursussen worden dan ook gegeven om meer kennis op te doen waar je bij de klant iets aan hebt (en jij zelf dus ook).

Nee, ook op dit moment vind ik het een goede werkgever. Op het eerste gezicht lijkt het wat minder doordat de secundaire voorwaarden wat minder zijn, maar dat geld wat daarmee wordt bespaard krijg je gewoon bij je loon op. En met dat geld kan je die zelfde voorwaarden regelen... als je dat wilt!

(mocht ik een beetje als fanboy over komen, dan hierbij mijn excuses :P )

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Peregrine schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:35:
[...]
Cimsolutions is een bedrijf waar gerekend wordt.
<knip>
Klopt allemaal :)

De bedrijfscultuur is mij persoonlijk een beetje 'te hard'... Het bedrijf waar ik nu werk heeft (mijns inziens) een geriefelijker mix tussen zorgen 'voor de werknemer zorgen' en primaire arbeidsvoorwaarden. Desalniettemin heb ik er met veel plezier gewerkt, en veel geleerd. Ben er absoluut niet weggegaan om negatieve redenen.

@ Peregrine weet niet precies wie je bent (zat je achter mij, in het verre noorden?), maar DM gerust als je zin hebt in een biertje, dan spreken we wat af ;)

[ Voor 51% gewijzigd door EMP op 08-03-2010 17:39 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik weet steeds meer over het bedrijf. Ik vraag me nog wel af hoe het met pensioen zit. Vollidig betaald door werkgever of alleen een bepaald bedrag?

Krijg je eerst een huur auto en na je proeftijd een lease auto naar wens (binnen het leasebudget), of kun je al per direct een lease auto bestellen?

En krijg je een tankpas of moet je zelf vooruit betalen en bonnetjes declareren?

[ Voor 44% gewijzigd door adesign op 09-03-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 21:28
Er wordt veel geschreven over de directeur zie ik op Companyrating. Is het echt zo'n "slechte" kerel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

"Slecht" zeker niet, wel erg betrokken bij zijn bedrijf. De ontevreden verhalen op companyrating komen grofweg van twee groepen (ex-)werknemers.

Ik ken gevallen van mensen die vertrokken zijn omdat er moeilijk werd gedaan over regelingen voor bijv. aanvullend ouderschapsverlof. Dat is iets dat valt onder secundaire arbeidsvoorwaarden en best karig geregeld is. Je hebt alleen het wettelijke minimum en voor de rest is er niet veel ruimte voor onderhandelen.
Voor beide kanten valt dan iets te zeggen. Aan de ene kant ben je in de detachering minder makkelijk te plaatsen als je bijv maar 24 of 32 uur per week wilt werken, waarbij veel vaste lasten voor de werkgever wel gelijk blijven. Aan de andere kant levert het onbegrip op omdat er een stuk coulance mist, ookal ben je al jaren in dienst.

De andere groep zijn een aantal accountmanagers die zijn vertrokken omdat ze zich beperkt voelen in hun vrijheid. Dat is iets wat ik opzich best kan begrijpen. De directeur wil eigenlijk overal bij betrokken zijn en ik kan me voorstellen dat veel accountmanagers niet zitten te wachten op iemand die ze op de vingers kijkt.

Al met al geen dingen waar ik me druk over kan maken. Er is een goede sfeer binnen het bedrijf en ze betalen goed, waarbij ook veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling is. Wat wil je nog meer?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

St@m

@ Your Service

MadMarky schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:20:
Al met al geen dingen waar ik me druk over kan maken. Er is een goede sfeer binnen het bedrijf en ze betalen goed, waarbij ook veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling is. Wat wil je nog meer?
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Voor de beginner is het hoge salaris fijn maar ik weet wel dat ik zo onderhand andere prioriteiten krijg. Ik werk verder niet bij het bedrijf hoor, ken het ook verder niet. Maar een hoog salaris is altijd fijn als starter.. zeker als je een huis wilt kopen oid.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

adesign schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:08:
Ik weet steeds meer over het bedrijf. Ik vraag me nog wel af hoe het met pensioen zit. Vollidig betaald door werkgever of alleen een bepaald bedrag?

Krijg je eerst een huur auto en na je proeftijd een lease auto naar wens (binnen het leasebudget), of kun je al per direct een lease auto bestellen?

En krijg je een tankpas of moet je zelf vooruit betalen en bonnetjes declareren?
Destijds (jaar of twee geleden) kreeg iedereen (met een rijbewijs B) op dag 1 een huurauto (dus met OV heen en in auto terug). De huurauto zat geen tankpas bij (dus bonnetjes achteraf declareren), maar zodra je je leaseauto had (mocht direct na 2mnd proeftijd besteld worden) zat daar een tankpas bij (waarvoor je alsnog de bonnetjes moest bewaren en inleveren, maar je hoefte het niet meer voor te schieten).

Pensioen weet ik niet meer.

Sowieso, als je nog steeds twijfelt, ga er gewoon eens langs voor een gesprek. Dit zijn precies de vragen die je daar kan stellen ;).

Als je nog meer objectieve info wil zou je in een gesprek met Cimsolutions naar referenties kunnen vragen. Met name van klanten waar je met jouw kwalificaties te werk gesteld zou kunnen worden. Die kun je dan bellen en vragen wat hun ervaring is met (werknemers van) Cimsolutions. Het liefst een bedrijf dat van meerdere inhuurders inhuurt.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik heb vernomen dat het lease budget en cataloguswaarde erg laag is he. Hoe flexibel is cim als je een duurdere auto wil nemen en voor de extra kosten wil opdraaien? Is er een bepaald percentage dat je hoger mag dan de maximale budget?

Bij welke lease maatschappij is cim aangesloten?

Komt het vaak voor dat medewerkers een duurdere auto nemen en deze kosten voor hun zelf nemen, of zelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

adesign schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:11:
Ik heb vernomen dat het lease budget en cataloguswaarde erg laag is he. Hoe flexibel is cim als je een duurdere auto wil nemen en voor de extra kosten wil opdraaien? Is er een bepaald percentage dat je hoger mag dan de maximale budget?

Bij welke lease maatschappij is cim aangesloten?

Komt het vaak voor dat medewerkers een duurdere auto nemen en deze kosten voor hun zelf nemen, of zelden?
Cim betrok destijds van meerdere leasemaatschapijen auto's. Ze zijn zeer flexibel (ik zat 120 euro/mnd over budget, was geen probleem). Ik begreep dat de eisen die ze stellen voornamelijk waren om te zorgen dat ze nee kunnen en mogen zeggen op een aanvraag van een auto.

Een junior software engineer in een Audi A6 staat gewoon niet. Net zoals als jij een VW Transporter wilt aanvragen zal dit waarschijnlijk niet gehonoreerd worden (die heb je onmogelijk voor je werk nodig). Elke Europese of Japanse middenklasser zal waarschijnlijk wel gehonoreerd worden.

Maar dit soort vragen kan je typisch aan Anne Marie vragen ;) Mijn info is oud, uberhaupt dit soort specifieke dingen... waarom vraag je ze op een openbaar forum terwijl je ze gewoon aan de werkgever zelf kan vragen...? Is toch niets mis mee?

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 18-03-2010 13:26 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Je hebt helemaal gelijk.Als ik het direct aan ze vraag heb ik de laatste en juiste info. Nogmaals bedankt allemaal.

Mensen die ervaring hebben met CIM, aarzel niet en vertel ons je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 383182

Beste mensen,

Iedereen die overweegt bij Cimsolutions te gaan werken zou ik willen aanraden: Doe het niet! En als je het dan toch doet, neem een goede rechtsbijstandverzekering. Cimsolutions betaalt bovengemiddeld. Het salaris ben ik destijds ook voor gezwicht. Maar dit salaris heeft een keerzijde.
De directeur van dit bedrijf deinst er niet voor terug om je het leven zuur te maken wanneer je dingen wilt die niet in zijn straatje passen. Ik ben er destijds uitgewerkt vanwege mijn verzoek om het wettelijke recht op deeltijdwerk.
Mijn geval staat niet op zich. Hele volksstammen zijn bij CIM weggegaan of weggewerkt vanwege ongeoorloofd deeltijdwerk. Ook ken ik enkele gevallen waarbij de werknemer in kwestie weg wou bij CIM maar de directie hen niet wou laten gaan vanwege het concurrentiebeding. Terwijl dit beding in het geheel niet aan de orde was. Maar net zoals destijds bij mij worden ook deze onenigheden in de rechtbank beslecht.
Dus: Bezint eer ge begint.
Ik hoop dat ik middels deze post wat ICT-ers kan 'redden'.
Zoek je iets in de detachering? Ga werken voor Logica, Soltegro of Sioux. Dat zijn bedrijven voor werknemers en niet alleen voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lekker kort door de bocht die post van je...
Heb je verder nog wat onderbouwing?

Ik heb ook gemerkt dat ze in principe niet aan deeltijdwerk doen, maar als je weg wilt ga je toch weg?
Het concurrentiebeding komt alleen ten sprake als je binnen een gestelde periode (vaak 1 jaar) vast bij een klant wilt gaan werken waar je gedurende die periode nog hebt gewerkt. Maar dat is bij Logica en vele andere detacheerders niet anders.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je in je recht staat en CIM wil naar de rechter stappen, wat heb je dan te vrezen?
De rechter zal dan uiteraard met je mee gaan, die is ook niet dom...

Lijkt me dat je weinig te verliezen hebt in dat geval.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat hoeft niet. Ik meende ook in mijn recht te staan en goed te doen door, wegens een arbeidsconflict, over te stappen naar een andere detacheerder. Helaas bleek dat mijn concurentiebeding wat vaag was opgesteld, en buiten dat ik veroordeeld bent tot het betalen van € 5.000, had ik ook advocaatkosten van € 9.000 (gelukkig betaalde m'n nieuwe werkgever hiervan € 5.000). Schadepost voor mij: € 9.000 totaal, te betalen binnen 4 dagen. Dat heb je niet even bij elkaar gespaard.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 10:54
@Boudewijn
Zelf zou ik niet eens met mijn werkgever naar de rechter willen stappen. Lekkere dynamiek hou je dan over mocht je alsnog je gelijk krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 383182

@Boudewijn
Een rechter hoeft het niet altijd met je eens te zijn. Het economische belang van Cim werd boven mijn belang gesteld dus trok ik aan het kortste eind.
Tref je een VVD-er als rechter of een van de PVDA... Bovendien weet men bij Cimsolutions de kaarten zo te spelen dat de werknemer altijd valt te blamen. Op het moment dat je aanvraagt om deeltijd te gaan werken is de kans aanzienlijk dat je naar onmogelijke klussen wordt gestuurd. In mijn geval moest ik bereid zijn 100 km+ te rijden enkele reis, structureel over te werken zelfs in de weekenden en dat terwijl ik net vader was geworden. Ik heb dit graag willen doen maar heb ook vermeld dat dit gezien mijn prive situatie een onmogelijke opdracht was. Dat werd uiteindelijk uitgelegd als werkweigering na de rechtszitting met als gevolg werkloos zonder uitkering en financieel behoorlijk aan de grond.

@MadMarky, het is zoals je leest niet kort door de bocht, het is namelijk nog veel erger dan ik in mijn eerste reply omschreef.

Voor degenen die willen weten hoe er daar met het concurrentiebeding wordt omgegaan ken ik uit 1e hand ook een verhaal. Maar die rechtszaak loopt nog, en daarom kan ik daar nog geen details over geven.

@zircondan
En als je eenmaal de rechtbank hebt gehad is de relatie toch al dermate stuk dat je alleen nog maar kunt gaan voor hoe je uit elkaar gaat; m.a.w. wie betaalt hoeveel aan wie en waarom. Verdere samenwerking is inderdaad niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384804

Ik ben me (als test professional) ook aan het oriënteren op een nieuwe baan. Waar ik vooral waarde aan hecht is de beloning en de locatie van de opdrachten.

Wat ik me eigenlijk nog afvraag aangaande CIM:

Heeft men ook opdrachten in het Oosten van het land?

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
De laatste 3 maanden lijkt het of Cimsolutions veel mensen aan het werven is. Krijg continu vacatures van deze organisatie binnen.

Echter, wanneer ik de website zie, krijg ik een "apart" gevoel. Worden er echt zoveel mensen gevraagd bij Cimsolutions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 15:55
Zal me niets verbazen. Cimsolutions is eigenlijk altijd (buiten de 1e dip in de economie toen ze mensen hebben moeten laten gaan) bezig met groeien.

Welk 'apart' gevoel krijg je precies?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Radical1980
Peregrine schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:22:
Zal me niets verbazen. Cimsolutions is eigenlijk altijd (buiten de 1e dip in de economie toen ze mensen hebben moeten laten gaan) bezig met groeien.

Welk 'apart' gevoel krijg je precies?
OK, ik kreeg deze week weer een partij vacatures van hen binnen.

Met "apart" doel ik op de website. Op basis van hoe deze website er uit ziet, word ik niet echt geraakt om daar te gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Even een schop omhoog :)

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op startersfuncties bij IT bedrijven (de wat grotere), nu zag ik de functie ICT starter / YP bij Cim (link). Zijn er hier meer starters / YP die bij Cimsolutions zijn begonnen? Wat is jullie ervaring? Wel of niet aan te raden?

Hoe zit het met de lease vergoeding die ik kan verwachten? Ligt die op gemiddeld niveau of een stuk lager? (Gemiddeld lijkt mij 750 euro reëel)

En mijn laatste vraag, heeft dit bedrijf veel opdrachten in het oosten van het land? Ze hebben namelijk een vestiging in Deventer wat ik als positief punt zie.

Ik hoor graag jullie ervaringen (vooral die van de starters) :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 21:19
Ik ben als starter begonnen bij CIM, en nu meer dan 5 jaar in werkzaam bij hen.
Aangezien dit mijn eerste baan is, kan ik geen vergelijking maken met andere ICT bedrijven, maar het feit dat ik nog steeds werkzaam ben ben hen geeft al aan dat ik tevreden ben.

Qua leasevergoedingen: Die liggen bij CIM niet heel hoog. Het bedrag dat je noemt, is dat inclusief tankpas of exclusief? En hoeveel privekilometers? Als starter zit je denk ik in de categorie: Ibiza, polo, fabia. Dan krijg je een tankpas om te tanken in Nederland en fair policy use qua aantal privekilometers. (Hier ben ik overigens nog nooit overheen gekomen, ik ga met de auto naar Oostenrijk op vakantie en regelmatig naar familie welke minimaal 100 km van me vandaan wonen).

Verwacht niet dat er een groot aantal opdrachten in het oosten beschikbaar zijn, maar die zijn er wel. Ik weet niet precies waar je woont en wat voor soort opdrachten je zoekt (.NET, Java, Testen, Embedded), dit is natuurlijk ook van belang. Ik ben zelf ook van de vestiging oost, en heb eigenlijk altijd wel een klus binnen een straal van 80 km van Deventer.

Mocht je meer willen weten dan kun je me altijd een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
JMaster, bedankt voor je bericht. Ik heb je even een DM gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 466183

Mijn advies is lees even de reviews door op http://www.companyrating.nl/ daar haal je de echte verhalen en de promopraatjes van HR zo uit elkaar.

Samenvatting: ren hard weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Anoniem: 466183 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:19:
Mijn advies is lees even de reviews door op http://www.companyrating.nl/ daar haal je de echte verhalen en de promopraatjes van HR zo uit elkaar.

Samenvatting: ren hard weg.
Hier een directe link naar het profiel: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Ach, ieder bedrijf heeft zijn sterke en zwakke punten.
Ik ben persoonlijk geen HR bij CIM mocht je dat denken, slechts een normale werknemer.

De dingen die genoemd worden in companyrating zijn deels verklaarbaar doordat ex-werknemers die met een verkeerd gevoel weggaan bij CIM eerder geneigd zijn ervaringen op internet te zetten dan diegene die met een goed gevoel weggaan.

- Het loon is bovengemiddeld, mits je volgens verwachting presteert.
- Lease-auto is prima, Ibiza met tankkaart en veel privekilometers.
- Veel uitjes, met aanhang
- secundiare arbeidsvoorwaarden zijn standaard (niet speciaal)
- rechttoe - rechtaan, daar moet je tegen kunnen.

Het is absoluut geen walhalla bij CIM, maar als je hard werkt, dan krijg je daar ook naar betaald. Zowel in loon alswel in kansen om omhoog te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Hoe is het tegenwoordig bij Cim?
Ik zie veel vacatures voorbij komen en vraag me af of het de laatste 2 jaar is veranderd.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Hey, weer een kick omhoog?

Ik ben nog steeds werkzaam bij Cimsolutions, dus mij zul je absoluut niet horen klagen.
Ik denk dat bovenstaande wat ik genoemd heb, nog steeds van toepassing is. Ook de kenmerken die genoemd zijn over het primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn gelijk gebleven.

Mocht je meer willen weten mag je me altijd een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616900

Ik kwam CIMSOLUTIONS ook onlangs tegen. Kun je daar ook voor 32 uur per week komen werken? Of is het "gewoon" >= 40u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shulaf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Is hier een antwoord op? Kan je ook thuis werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CIM is een van de vele detacheerders die ons IT-wereldje rijk is.

Wat betreft thuiswerken zijn detacheerders meestal neutraal: als de klant het goed vindt, vindt de detacheerder het goed. Het kan dus van project tot project verschillen en daardoor zal je van een detacheerder niet gauw de toezegging voor structureel X dagen thuiswerken krijgen.

Wat betreft 32 uur, vaak is 36 uur geen probleem en 32 is vaak wel bespreekbaar. De huidige cultuur is redelijk gewend aan mensen die 4 dagen per week werken, en dan is het voor een klant ook niet zo'n probleem als een ingeleende klacht 4 dagen per week i.p.v. 5 dagen per week komt.

Je moet echter wel beseffen dat 40 uur de norm is in de detachering. Als je bij de overheid of bij een bank 32 uur werkt, verdien je 88% van het fulltime salaris. Als je bij een detacheerder 32 uur werkt, werk je slechts 0%. Dat betekent 20% minder brutoloon en in veel gevallen ook nog een stuk minder leasebudget en dus een hogere eigen bijdrage.

Wie 32 uur wil werken en/of structureel thuis wil werken, kijkt beter buiten de detachering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 09:01

vertigoo

Welcome to the jungle

36 uur per week werken is niet mogelijk bij Cimsolutions. De opdrachten en opdrachtgevers zijn super. De lonen en loonschalen zijn naar beneden bijgesteld de afgelopen jaren. Thuiswerken is niet mogelijk, maar soms is met de opdrachtgever natuurlijk wel iets te regelen. Ziekteregeling is heel slecht (1e 2 dagen onbetaald, daarna 70%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

vertigoo schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:43:
Ziekteregeling is heel slecht (1e 2 dagen onbetaald, daarna 70%)
Onbetaald ziekteverlof? Ik zou heel hard wegrennen. Dat lijkt me geen bedrijf waar ze het beste met de werknemers voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-04 21:27
Ik ben zelf inmiddels een aantal jaar in dienst bij Cimsolutions.

Over het algemeen ben ik het eens met de punten die JMaster opsomt in zijn post van 13 juli 2012, daarbij de opmerking plaatsend dat de secundaire arbeidsvoorwaarden in mijn ogen toch wel enigszins teleurstellend zijn. Het is correct dat de eerste twee ziektedagen niet doorbetaald worden en daarna 70%, wat voor veel mensen een afknapper kan zijn. Je zou je hiervoor uiteraard kunnen verzekeren, in dat geval zijn de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden denk ik min of meer hetzelfde als vergelijkbare detacheerders. Cim laat hierbij de keus dus aan de werknemer, je zou dat kunnen verdedigen. Feit blijft wel dat het een bedrijf is dat in grote mate geregeerd wordt door de cijfers. Het is daardoor wel een heel stabiel en betrouwbaar bedrijf: je krijgt je salaris altijd op tijd en afspraken worden netjes nagekomen.

Als starter zou je zeker kunnen overwegen om bij Cim te beginnen, het eerste salaris is goed en je krijgt meteen een auto onder je krent (zoals hierboven beschreven is het budget niet al te ruim, maar de meeste B-klassers kun je makkelijk binnen het leasebedrag krijgen). Als je de neiging hebt om vaak ziek te zijn zou ik echter verder zoeken. Let ook goed op je concurrentiebeding, de verhalen die hierboven genoemd zijn zijn niet gelogen. Ook ik heb verhalen gehoord van rechtszaken, al moet ik er wel bij zeggen dat Cim zich naar mij toe altijd zeer loyaal heeft opgesteld. Wel geldt hierbij het credo: wat je geeft, krijg je terug. Als je hard werkt dan vertaalt zich dit ook terug in je groeimogelijkheden.
Overigens zijn de opmerkignen over dat Cim geen deeltijdwerk ondersteunt volgens mij niet waar: ik ken mensen die wel degelijk een 36-urig contract hebben. Aangezien er ook veel klanten bij de overheid zijn lijkt me het wel mogelijk. Desalniettemin is 40 uur wel de standaard.

Al met al heb ik geen spijt dat ik bij Cimsolutions ben gaan werken, al zou ik iedereen aanraden om er wel goed over na te denken, zeker wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden en het concurrentiebeding.

[ Voor 17% gewijzigd door Metrik op 24-11-2014 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
DivWhis schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:50:
[...]

Onbetaald ziekteverlof? Ik zou heel hard wegrennen. Dat lijkt me geen bedrijf waar ze het beste met de werknemers voor hebben.
Deze 2 onbetaalde dagen zijn voor zo ver ik weet wettelijk, net als de 70% na deze 2 dagen.
Wanneer een werkgever betere voorwaarden hanteert is het enkel mooi meegenomen. Voor mensen met een 'standaard' CV is onderhandelen op een baan vaak lastig, net als voor schoolverlaters (voor deze mensen is het gewooon 'take it or leave it'.

3 dagen ziek zijn kost mij door deze regels ook bijna 300 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clogg
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Laat je goed informeren door mensen die er werken voordat je er begint of wat tekent. Het is namelijk niet een bedrijf voor iedereen.

Er werken een hoop aardige mensen, maar ik ken geen mensen die echt volledig tevreden zijn. Dat terwijl ze een bonus krijgen van 2000 euro om mensen aan te brengen. Mijn CIM collega's geven in ieder geval aan dat ze in de huidige situaties geen bekenden bij CIM willen aanbrengen, liever goede vrienden dan die bonus en ongelukkige collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Wel bijzonder aangezien ze erg trots zijn met hun ICT Top employer certificering. Dat verwacht ik dan weer niet als ik bovenstaande reacties lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:52
.

[ Voor 99% gewijzigd door vortexnl1982 op 06-03-2015 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jongetje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:52:
Wel bijzonder aangezien ze erg trots zijn met hun ICT Top employer certificering. Dat verwacht ik dan weer niet als ik bovenstaande reacties lees.
Tsja wat zegt zo'n 'certificering' nou eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je betaalt een heleboel geld aan de top employers organisatie, er komt iemand in je bedrijf kijken of er formele processen zijn t.a.v. personeelszaken. Als er een proces is voor loopbaanontwikkeling: vinkje in de checkbox. Of er daadwerkelijk mensen worden gepromoveerd en er een realistisch carrièrepad is waar daadwerkelijk van profiteren, maakt niet zoveel uit.

Dan ga je met eenman of zes naar de gala-avond. Lekker eten en drinken, en de uitreiki g van het certificaat.

Ik zie er vooral een leuk teamuitje voor management en HR in. Voor de overige werknemers zie ik geen enkel voordeel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sterker nog... Er komt niemand van de top employers organisatie langs, maar ze sturen een vragenlijst die je als bedrijf zelf in mag vullen. Als je de antwoorden een beetje goed kiest hoef je nergens over te liegen, maar of het herkenbaar is voor alle medewerkers is een 2de.
Voorbeeld: Telefoon en laptop van de zaak geldt alleen voor de managers.

De antwoorden die CIM gegeven heeft staan gepubliceerd op deze website: http://www.top-employers....profiles/NL/CIMSOLUTIONS/

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 09-03-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Copy/paste van deze link uit het kopje "Learning and development programs":
* Graduate development programmes/traineeships
* Internship programmes
* Job rotation programmes
* International exchange programmes
* Competency-based training programmes
Allemaal zaken die in de detachering een wassen neus zijn.

Job rotation mag je imho alleen claimen als het functies zijn die de werkgever zelf mag staffen en de rotation wordt bepaald door een POP. Een gedetacheerde werknemer die van klant X naar klant Y gaat, dat heeft in de praktijk veel meer te maken met de grillen van de markt dan met een ontwikkelingsplan.

International exchange programs? CIM heeft kennelijk een softwarestraat in Dhaka (Bangladesh). Hoeveel van de Nederlandse consultants maken op dit moment gebruik van de internationale uitwisseling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clogg
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Net maar even dat lijstje voor top employers doorgenomen, maar die antwoorden kloppen echt niet.
Misschien dat dit "instituut" wat meer onderzoek moet doen en niet alleen maar kijkt naar de gegeven antwoorden.
Uit het lijstje klopt alleen de sportdag en de lease auto en het onboarding verhaal. De rest is alleen van toepassing op management of secretariaat.

Wat er nog niet bij staat is een kilometerregistratie, alles boven de 12.000 km prive wordt verrekend op basis van de catalogusprijs, dus reken maar op 0,20 cent per kilometer die je mag afdragen aan de baas.
Bonussen worden betaald op basis van een heel jaar en worden niet naar rato uitbetaald.
Maak over alles afspreken, is er geen afspraak over gemaakt, dan trek jij altijd aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik ben bij CIMsolutions gaan solliciteren om eens te kijken wat voor partij het is. Ben een schoolverlater en sinds een week mijn diploma (HBO elektrotechniek) 3 gesprekken doorlopen (1 gesprek face-to-face en 2 gesprekken via skype o.a. met de baas). Vertelde mij als voorlopige terugkoppeling dat de gesprekken positief zijn bevallen en dat ik nog een definitieve terugkoppeling krijg. Gisteren is er mij een contract aangeboden, wat opzich best een oke contract is voor een starter.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Echter vind ik het allemaal wat apart. Ze bellen niet even netjes op met of er nog vragen zijn, nee sturen direct het contract ondertekend en al op en vragen of ik mijn krabbel wil zetten (indien ik akkoord ga). Ik weet nog helemaal niet wat ik straks moet gaan doen en ik had wel verwacht dat wel nog even rond de tafel gingen om een opdracht te bespreken (of in ieder geval een indicatie oid). Ik heb van nog drie bedrijven een aanbieding (vergelijkbaar -> qua loon iets hoger, maar geen lease auto), waarvan ik wel weet waar ik aan toe ben. Aan de ene kant lijkt me CIMsolutions erg interessant, maar om er nou blind in te lopen... Nij CIMsolutions moet ik maar afwachten waar ik terecht kom, terwijl ik nu al leuke bedrijven op het oog heb. Het lijkt me echter wel zeer leerzaam om bij CIMsolutions (eigenlijk bij hun klanten) te werken. Denk dat je sneller ervaring opdoek bij verschillende bedrijven dan bij een bedrijf.

Advies?

[ Voor 6% gewijzigd door conara op 01-07-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Volgens mij zet CIMSolutions hun mensen juist voor langere tijd weg ipv op korte(re) klussen... Maar doe waar je achter staat en je je goed bij voelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn ervaring met detachering is dat je 0 invloed of inspraak hebt op de plekken/projecten waar je gedetacheerd wordt. Nu zit ik niet in de ICT, maar ook daar hoor ik dat je vrijwel overal weinig tot geen invloed hebt.

Du sdan kun je hooguit kijken naar het soort bedrijven waarvoor CIM (of een van de anderen waarvan je een aanbieding hebt) werkt en wat voor projecten ze gebruikelijk hebben, maar niet bespreken van "dit wel, en dat niet".

Maar goed, zoals gezegd, geen ICT hier, wel 10 jaar detacheringservaring.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat laatste wat conara noemt geldt natuurlijk voor alle detacheringsbureaus, dat is ook precies de reden dat ik destijds daarvoor heb gekozen. Niet meteen 'vast' zitten bij één bedrijf maar werkervaring op doen bij meerdere, terwijl je toch steeds dezelfde werkgever houdt. Maargoed wat dat betreft is CIM niet bepaald de enige speler waar je terecht kunt.
Wat betreft de duur van een opdracht kun je alles verwachten, van weken tot vele jaren, ook bij CIM.

Als je weet dat je de detachering in wilt zou ik eens rondkijken bij verschillende spelers en niet ééntje (in dit geval CIM) vergelijken met allerlei reguliere contracten bij bedrijven.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Laatst online: 10:10
Een paar dagen geleden kwam ik op gesprek bij CIM. Die gesprekken gaven hun een positieve indruk, waardoor men ging doorpakken en me de dag na het bellen van de referenties een aanbod werd gedaan per e-mail, dat een dag later getekend en wel in de brievenbus lag.
Dat vond ik in eerste instantie erg professioneel overkomen, maar nu wil het toeval dat ik op exact dezelfde dag ook een aanbod kreeg van een andere werkgever. Die vroeg mij of ik het zo eens was met hun voorstel, en zo ja, of ik wilde komen tekenen. Niets van dat bij CIM, die zo geen ruimte lijken te laten voor enige onderhandeling over voorwaarden.

Wat is jullie ervaring daarmee? Ik had bij het geboden salaris (>50k) echt wel iets meer verwacht dan een leaseauto van minder dan 19k (lees: een beetje Polo diesel is al over budget en kost dus eigen bijdrage) en 22 vakantiedagen (de 3 door CIM te bepalen dagen buiten beschouwing gelaten). Daarnaast vind ik de ziekteregeling inderdaad wel zeer slecht, want twee daagjes griep kost je zo al snel €250 oid, schat ik.
Valt daarover te onderhandelen bij ze, of is het een soort take it or leave it deal?

LEGO te koop

• totalatool
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of er nog onderhandeling mogelijk was. Dat was sowieso niet het geval betreffende leasebudget of vakantiedagen, en nu blijkt ook salaris niet onderhandelbaar. Het toeval wil dat ze wel exact konden bieden wat ik vroeg, toen ik nog niet wist van de secundaire voorwaarden. Had ik die van tevoren gekend, dan had ik een hogere salariswens opgegeven.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
conara schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:36:
Ik ben bij CIMsolutions gaan solliciteren om eens te kijken wat voor partij het is. Ben een schoolverlater en sinds een week mijn diploma (HBO elektrotechniek) 3 gesprekken doorlopen (1 gesprek face-to-face en 2 gesprekken via skype o.a. met de baas). Vertelde mij als voorlopige terugkoppeling dat de gesprekken positief zijn bevallen en dat ik nog een definitieve terugkoppeling krijg. Gisteren is er mij een contract aangeboden, wat opzich best een oke contract is voor een starter.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Echter vind ik het allemaal wat apart. Ze bellen niet even netjes op met of er nog vragen zijn, nee sturen direct het contract ondertekend en al op en vragen of ik mijn krabbel wil zetten (indien ik akkoord ga). Ik weet nog helemaal niet wat ik straks moet gaan doen en ik had wel verwacht dat wel nog even rond de tafel gingen om een opdracht te bespreken (of in ieder geval een indicatie oid). Ik heb van nog drie bedrijven een aanbieding (vergelijkbaar -> qua loon iets hoger, maar geen lease auto), waarvan ik wel weet waar ik aan toe ben. Aan de ene kant lijkt me CIMsolutions erg interessant, maar om er nou blind in te lopen... Nij CIMsolutions moet ik maar afwachten waar ik terecht kom, terwijl ik nu al leuke bedrijven op het oog heb. Het lijkt me echter wel zeer leerzaam om bij CIMsolutions (eigenlijk bij hun klanten) te werken. Denk dat je sneller ervaring opdoek bij verschillende bedrijven dan bij een bedrijf.

Advies?
toon volledige bericht
Wat wil je zelf? Je kunt ook veel ervaring op doen door langer op 1 plek te zitten. Dit kan een optie zijn als je net begint. Hoe belangrijk is werk voor je? Dit is alleen de opdrachten kant.

Wat voor werk ga je doen? Voor welke functie of functies heb je aanbiedingen liggen?

En wat ik ook belangrijk vindt. Je hebt een relatie met de detacheerder. Bij welke detacheerder voel je je prettig?

Mijn advies is om hier wel over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
totalatool schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:19:
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of er nog onderhandeling mogelijk was. Dat was sowieso niet het geval betreffende leasebudget of vakantiedagen, en nu blijkt ook salaris niet onderhandelbaar. Het toeval wil dat ze wel exact konden bieden wat ik vroeg, toen ik nog niet wist van de secundaire voorwaarden. Had ik die van tevoren gekend, dan had ik een hogere salariswens opgegeven.
Interessante ontwikkeling.

Ik vind persoonlijk het onderhandelen over arbeidsvoorwaarden altijd al iets geks. Zelf heb ik de laatste paar keer een bandbreedte afgegeven wanneer het om salaris ging. Mij argument is dat ik lastig kan bepalen wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. En die zaken zijn onder andere:

Leaseregeling
Onkostenvergoeding
Overwerkregeling
Pensioen
Opleidingsbudget
Vrije dagen
Uitbetaling bij kort verzuim
Uitbetaling bij lang verzuim
...

Mijn ervaring is dat op basis van zulke vragen een aantal partijen al automatisch afhaken. Van een aantal organisaties krijg je ook keurig een personeelshandboek of iets dergelijks. In mijn optiek horen secundaire arbeidsvoorwaarden ook gewoon bij mijn netto loon. Als ik daar inzicht in heb dan kan ik pas aangeven welk salaris ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
Ook het salaris bleek niet onderhandelbaar. Ik vond dat wat onverwacht, omdat men dus exact bood wat ik als indicatie gaf zonder de secundaire voorwaarden te kennen. Daarnaast wist men ervan dat ik een ander aanbod had.
Uiteindelijk heb ik ook voor die andere werkgever gekozen. De hoofdredenen waren echter dat ik nog wat hands-on ervaring zoek en ik in mijn huidige persoonlijke situatie nog niet helemaal klaar ben voor detachering. Toch had een beetje flexibiliteit van CIM mij mogelijk toch op andere gedachten gebracht, maar juist die onmogelijkheid deed denk ik de laatste twijfel wegnemen.

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 09:09

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik heb er nu drie jaar gewerkt. Vorige week mijn ontslag ingediend omdat de klussen die mij werden aangeboden weinig inhoud hadden en niet ten goede zijn voor mijn ontwikkeling. Daarnaast zijn er in Groningen recentelijke ontwikkelingen geweest die mij niet aanstaan.
Mijn ervaring/mening:

Con's

- Collega's; die zie je alleen tijdens de VM meetings. Dat is aan jezelf wat je er mee doet
- Top employee of the year: whatever! Lijstje afwerken, strenge controle in certificaten (wat wil de markt)
- Persoonlijke ontwikkeling moet je zelf voor staan, anders krijg je het niet.
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn slecht. Ziekteverlof, vakantie dagen.
- verplichte geforceerd gezellig CIM weekenden, meetings en borrels. Kom je niet, word je afgerekend op je 'commitment'. Niet verplicht, maar dan ook weer wel.
- geen telefoon of laptop, hier moet je om smeken... en je krijgt het als de klant vindt dat je het nodig hebt. terwijl deze er van uit gaat dat het bij de package aankomt. Dit kan soms voor akward moment zorgen waarin je zelf tussen klant en werkgever instaat.
- uren en km's registratie

Pro's
- je krijgt een aantal uren per maand om naar de tandarts of fysio te gaan.
- Loon was ok (soms moet je gaan onderhandelen, en dat lukt als je goede argumenten hebt)
- lease auto
- standaard certificaten moet je behalen, imho een goede zet (afhankelijk van je functie) Voor mij was dat ITIL, ASL, BISL, Prince2. Altijd een goede basis.

Nogmaals: het is aan je zelf wat je doet, wat je eist en wat je wilt. Er zijn zat mensen die gelukkig zijn bij de klant en CIM zien als iemand die loon overmaakt. Ik werd er niet gelukkig en zo zijn er ook velen weer een korte periode weer weg gaan. Bij CIM staat er één persoon aan de leiding en dat merk je ook in de managers.

Er zijn geen hand vol, maar een land voor detacheerders.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 20:25
Speedy_JN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:31:
Ik heb er nu drie jaar gewerkt. Vorige week mijn ontslag ingediend omdat de klussen die mij werden aangeboden weinig inhoudt hadden en niet ten goede zijn voor mijn ontwikkeling. Daarnaast zijn er in Groningen recentelijke ontwikkelingen geweest die mij niet aanstaan.
Mijn ervaring/mening:

Con's

- Collega's; die zie je alleen tijdens de VM meetings. Dat is aan jezelf wat je er mee doet
- Top employee of the year: whatever! Lijstje afwerken, strenge controle in certificaten (wat wil de markt)
- Persoonlijke ontwikkeling moet je zelf voor staan, anders krijg je het niet.
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn slecht. Ziekteverlof, vakantie dagen.
- verplichte geforceerd gezellig CIM weekenden, meetings en borrels. Kom je niet, word je afgerekend op je 'commitment'. Niet verplicht, maar dan ook weer wel.
- geen telefoon of laptop, hier moet je om smeken... en je krijgt het als de klant vindt dat je het nodig hebt. terwijl deze er van uit gaat dat het bij de package aankomt. Dit kan soms voor akward moment zorgen waarin je zelf tussen klant en werkgever instaat.
- uren en km's registratie

Pro's
- je krijgt een aantal uren per maand om naar de tandarts of fysio te gaan.
- Loon was ok (soms moet je gaan onderhandelen, en dat lukt als je goede argumenten hebt)
- lease auto
- standaard certificaten moet je behalen, imho een goede zet (afhankelijk van je functie) Voor mij was dat ITIL, ASL, BISL, Prince2. Altijd een goede basis.

Nogmaals: het is aan je zelf wat je doet, wat je eist en wat je wilt. Er zijn zat mensen die gelukkig zijn bij de klant en CIM zien als iemand die loon overmaakt. Ik werd er niet gelukkig en zo zijn er ook velen weer een korte periode weer weg gaan. Bij CIM staat er één persoon aan de leiding en dat merk je ook in de managers.

Er zijn gaan hand vol, maar een land voor detacheerders.
toon volledige bericht
Veel dingen die redelijk standaard zijn bij detacheerders volgens mij. Waar CIM zo te zien op afwijkt (met mijn redelijk beperkte blik op de detacheringsmarkt): slechte secundaire arbeidsvoorwaarden, km registratie, goed loon. Oftewel: detachering moet je liggen, anders kun je beter verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 09:09

Speedy_JN

Gang is alles...

@Celshof: je slaat de spijker op de kop.

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-04 21:27
Inmiddels anderhalf jaar verder, nog steeds in dienst bij CIM. Ik herken me grotendeels in wat Speedy_JN zegt, al is het niet zo dat als je niet "verplicht gezellig doet" bij borrels/weekendjes weg etc. dat ten koste gaat van je commitment. Ik sla de sociale dingen al jaren over (vooral omdat een sportdag mij niet echt ligt en ik liever geen weekend wegga met mensen die ik niet ken), maar ben hier nog nooit op afgerekend. Wel ga ik altijd naar de vestigingsmeetings.

Wel heb ik afgelopen jaar de hardere kant van het bedrijf ook ondervonden. De ziekteregeling is hier al vaak aangehaald, maar dat is iets waar je bij je sollicitatie niet bij stilstaat. Afgelopen jaar heb ik er meerdere maanden uitgelegen vanwege een ernstige ziekte, en dan wordt er gewoon slechts 70% loon betaald. Daar teken je voor, maar als het moment dan daar is, dan komt het toch vrij hard aan. Overigens was dat niet het enige: ik kon ook fluiten naar de eindejaarsbonus (€2000,-) en als kers op de taart kreeg ik een paar weken geleden nog een brief in de bus dat er een paar honderd euro loon werd ingehouden wegens overschrijding van het aantal privékilometers, dankzij de nieuwe regeling (waarschijnlijk door de vele ritjes op en neer naar het ziekenhuis).

Wat dat betreft is CIM erg hard. Het gevolg is dan ook dat ik zelf ook weinig behoefte heb om energie te steken in het actief promoten van het bedrijf (waar overigens wel om gevraagd wordt). Mijn relatie met het bedrijf is daarom puur zakelijk: ik lever arbeid, en zij betalen mij ervoor. Punt. Gelukkig ben ik tevreden bij de klant waar ik nu zit, maar ik sluit niet uit dat ik op zoek ga naar een andere werkgever als de opdracht afgelopen is. Wellicht zelfs uit de detachering, want om persoonlijke redenen zou ik liever wat minder reistijd en variabele werkplekken hebben.

Nog even ter reactie op celshof: er is wel degelijk verschil tussen detacheerders onderling. Het klopt dat het je moet liggen, maar ik heb bij een klant gewerkt waar mensen van heel veel verschillende detacheringsbureau's geplaatst waren en de algemene indruk is dat CIM toch wel erg hard en zakelijk is.Bij de meeste detacheerders wordt je gewoon 100% doorbetaald, is het leasetarief beter en krijg je gewoon een laptop en telefoon van de zaak. Of het loon bij CIM ook daadwerkelijk beter is kan ik moeilijk zeggen, maar ik heb nog steeds wel de indruk dat ze bovengemiddeld betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 14:52

page404

Website says no

Metrik schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:34:

Nog even ter reactie op celshof: er is wel degelijk verschil tussen detacheerders onderling. Het klopt dat het je moet liggen, maar ik heb bij een klant gewerkt waar mensen van heel veel verschillende detacheringsbureau's geplaatst waren en de algemene indruk is dat CIM toch wel erg hard en zakelijk is.Bij de meeste detacheerders wordt je gewoon 100% doorbetaald, is het leasetarief beter en krijg je gewoon een laptop en telefoon van de zaak. Of het loon bij CIM ook daadwerkelijk beter is kan ik moeilijk zeggen, maar ik heb nog steeds wel de indruk dat ze bovengemiddeld betalen.
Dat is mijn ervaring ook. Ik ben bij CIMSolutions indertijd afgehaakt in het sollicitatietraject, voornamelijk om die "harde" uitstraling.
Ik heb al bij verschillende grote en kleine detacheerders gewerkt en er is wel degelijk verschil. En dat is veel groter dan sommige mensen zichzelf aanpraten ;) voor mij is een sociale werkgever heel belangrijk, en daar loop ik ook echt harder voor. Dat is een wisselwerking die voor zowel werknemer als werkgever winst oplevert.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 820359

Hoi allemaal. Ik sta op een punt om bij Cimsolutions te solliciteren. Ik heb vele jaren ervaring in de ICT branche en was benieuwd of het deze werkgever de juiste plaats is voor mij.? Het hoge salaris bij de vacatures trekt mij wel aan. Weet natuurlijk niet of dit lokertjes zijn of daadwerkelijk wat je kunt verdienen? Verder lees ik allemaal horro verhalen over de directuer van het bedrijf. Intimiderend, respectloos etc. Als dit waar is dan lijkt het mij niet leuk werken voor dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 820359 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:54:
Hoi allemaal. Ik sta op een punt om bij Cimsolutions te solliciteren. Ik heb vele jaren ervaring in de ICT branche en was benieuwd of het deze werkgever de juiste plaats is voor mij.? Het hoge salaris bij de vacatures trekt mij wel aan. Weet natuurlijk niet of dit lokertjes zijn of daadwerkelijk wat je kunt verdienen? Verder lees ik allemaal horro verhalen over de directuer van het bedrijf. Intimiderend, respectloos etc. Als dit waar is dan lijkt het mij niet leuk werken voor dit bedrijf.
Wat wil je van ons horen? Wat hierboven allemaal staat lijkt me voldoende informatie. Je kunt natuurlijk altijd praten over het werken daar en welke arbeidsvoorwaarden ze hebben e.d. Los daarvan, salaris is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe staat het met arbeidsvoorwaarden inderdaad zoals:
Thuiswerken, mag dat?
Privekilometers met leaseauto, hoeveel is dat?
Tanken in het buitenland, mag dat? en krijg je deze vergoed?
Vakantiedagen, hoeveel zijn dit en kun je bijkopen?
Reistijd, is dit altijd voor jouw rekening?
Overwerk, wordt dit betaald?
Weekend werken, komt dit voor? en zo ja, wat wordt er betaald, extra vergoeding of standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Anoniem: 820359 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:54:
Zijn lokkertjes inderdaad. Ook een keer een gesprek gehad, ze bieden gewoon een laag salaris met een auto als excuus terwijl de vacature over tot 90k spreekt. Een auto zie ik sowieso niet als salaris maar als middel om je werk te kunnen doen. Het gesprek was eigenlijk wel grappig, het ging best goed totdat de HR persoon naar mijn vorige salaris vroeg, na mijn antwoord begon hij meteen een stapeltje papier op te ruimen en had zichtbaar geen interesse meer.

Detachering is, in mijn ervaring, nooit interessant als je ook maar een enigszins realistisch salaris verwacht, deels door de mentaliteit in de sector maar deels ook omdat de uurtarieven enorm onder druk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@gold_dust
Moet je voor de grap eens kijken wat veel bedrijven denken wat een 'normaal' loon is voor een IT-er, dan zit je in de detachering vaak zo slecht nog niet. Ik heb bij een enkele bedrijven de loonlijsten gezien voor vast personeel en dat was soms echt om te huilen.
Ik denk dat het loon bij CIM oprecht wel goed is, maar zoals je kunt lezen gaat het ten koste van je secundaire arbeidsvoorwaarden.

@carlomoreen
Uit je vragen merk ik dat je nog niet heel duidelijk hebt wat detachering precies inhoudt, misschien kun je je daar beter eerst in verdiepen. Daarnaast zullen veel van je vragen beantwoord worden zodra je een contractvoorstel hebt gekregen.

Maargoed, ik kan een poging doen:
Anoniem: 820359 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:52:
Thuiswerken, mag dat? Hangt van de klant af waarbij je geplaatst bent
Privekilometers met leaseauto, hoeveel is dat? 12K per jaar
Tanken in het buitenland, mag dat? en krijg je deze vergoed? Is voor eigen rekening
Vakantiedagen, hoeveel zijn dit en kun je bijkopen? 24+3, bijkopen kan maar is onvoordelig
Reistijd, is dit altijd voor jouw rekening? doorgaans krijg je alles >1 uur enkele reis doorbetaald
Overwerk, wordt dit betaald? Natuurlijk, al mag je bij enkele klanten niet overwerken
Weekend werken, komt dit voor? en zo ja, wat wordt er betaald, extra vergoeding of standaard? Hangt van de klus en de klant af. Wel krijg je er altijd een extra vergoeding voor, is wettelijk verplicht.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
MadMarky schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:05:
@gold_dust
Moet je voor de grap eens kijken wat veel bedrijven denken wat een 'normaal' loon is voor een IT-er, dan zit je in de detachering vaak zo slecht nog niet. Ik heb bij een enkele bedrijven de loonlijsten gezien voor vast personeel en dat was soms echt om te huilen.
Benieuwd dan welk soort bedrijven je bedoelt, want bij de grote techbedrijven in zuidoost Brabant, Shell of financiele instellingen in de Randstad worden salarissen betaald die ik bij de meeste detacheringstoko's niet zie langskomen. Zeker niet als je overige arbeidsvoorwaarden, CAOs en inflatiecorrectie, etc. meeneeemt. Uiteraard op WO niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Rukapul schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:11:
[...]

Benieuwd dan welk soort bedrijven je bedoelt, want bij de grote techbedrijven in zuidoost Brabant, Shell of financiele instellingen in de Randstad worden salarissen betaald die ik bij de meeste detacheringstoko's niet zie langskomen. Zeker niet als je overige arbeidsvoorwaarden, CAOs en inflatiecorrectie, etc. meeneeemt. Uiteraard op WO niveau.
Bij de ASML's en de NXP's van deze wereld zal het ongetwijfeld goed zitten, maar ik heb veel bij de wat kleinere bedrijven gezeten (10-50 man voor software). Op z'n best zouden mensen in een vergelijkbare functie (HBO software developer) hetzelfde verdienen, maar zonder de leaseauto. Heb echter ook veel ervaren developers voor modaal salaris gezien, die allang blij waren dat ze op (bijna) fietsafstand van hun werk woonden. Vervolgens kan zo'n bedrijf onder diezelfde voorwaarden geen extra mensen vinden op hun vacatures (gek he?) en gaan ze maar inhuren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 14:52

page404

Website says no

Even voor de grap hoe het er bij mijn werkgever (een kleine specialistische detacheerder) aan toe gaat:
Anoniem: 820359 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:52:
Thuiswerken, mag dat? Als het van de opdrachtgever mag, geen probleem
Privekilometers met leaseauto, hoeveel is dat? officieel 20k dacht ik, maar niemand die daar op let.
Tanken in het buitenland, mag dat? en krijg je deze vergoed? Tanken in het buitenland mag je declareren
Vakantiedagen, hoeveel zijn dit en kun je bijkopen?30 dagen, bijkopen kan niet standaard en is ook nooit naar gevraagd. Toen ik er laatst over begon zei men : daar is vast iets voor te regelen
Reistijd, is dit altijd voor jouw rekening? ja, maar als het teveel is wordt er gewoon gezegd: die opdracht gaan we niet doen
Overwerk, wordt dit betaald? tijd voor tijd.
Weekend werken, komt dit voor? en zo ja, wat wordt er betaald, extra vergoeding of standaard? komt bij ons nauwelijks voor en wordt eigenlijk "ontmoedigd". Weekend is voor het gezin, is de redenatie ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Ik heb een poos geleden (denk een anderhalf a twee jaar) ook gesolliciteerd bij CIMSolutions. Op het kantoor in Groningen heb ik een paar prima gesprekken gehad. Wel heb ik me verwonderd over de nogal slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Toen moest ik naar het hoofdkantoor in Vianen waar ik een kop met een substantie kreeg aangeboden die werd benoemd als koffie. Ik heb het vermoeden dat deze gezet is met het water uit het kanaal aan de voorzijde van het pand.
Het eerste gesprek was met een zichzelf geweldig vindende HR functionaris. Die vertelde de eerste 20 minuten van het gesprek hoe geweldig hij wel was en welke briljante carrière hij had doorlopen. Daarna mocht ik ook nog wat over mezelf vertellen maar dat was duidelijk niet het verhaal waarin hij was geïnteresseerd. Ik werd hierna op een bankje geparkeerd en was in afwachting van het gesprek met de grote baas daar. De aangeboden kop koffie heb ik maar niet genomen. Dat gesprek is er nooit gekomen want meneer was niet bereid tijd in me te steken en zijn fatsoen te houden. Wel zag ik dat het een komen en gaan was van allerlei mensen die korte gesprekjes met deze man voerden. Kennelijk was er sprake van een DGA die niks uit handen kan geven en zich overal mee wenst te bemoeien. Die indruk had ik al een beetje opgedaan in Groningen tijdens de gesprekken aldaar.

Ook de reiskosten (binnen Groningen en van Groningen naar Vianen) zijn nooit vergoed.

Voor mij was het wel duidelijk, ik heb voordat zij de afwijzing konden communiceren zelf gebeld met pipo HR en de stekker er uit getrokken. Het onderdeel Groningen leek me leuk maar na Vianen had ik genoeg CIMSolutions gezien. Gelukkig heb ik inmiddels weer een leuke andere werkgever gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 07:07
Ik ben 3 jaar geleden met CIMSolutions in aanraking gekomen op het HBO-I Job-event in Rotterdam (verplichte kost voor de meeste studenten vanwege loopbaan-begeleiding). Aangezien ik studeerde in Groningen leek het me een interessant werkgever, zeker omdat ze ook daar een vestiging hebben.

Na een gesprek van een minuut of 10 met iemand op de beurs werd me al snel duidelijk dat ze daar tegen hun zin staan. Na een aantal keer (proberen te) bellen met kantoor in Groningen werd ik afgeblaft met "we doen dit jaar geen studenten". Nou ja, pirma. Nooit weer wat van gehoord en gelukkig iets beters gevonden als ik de arbeidsvoorwaarden hier zo lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb er ook gesolliciteerd en heb meerder gesprekken gehad ook met de directeur. Ben erop afgeknapt. Te zakelijk. Geen leuke werkgever om voor te werken. Geen goed gevoel bij deze werkgever. Deze werkgever is de laatste waar ik zou werken. Het salaris wat ze bij de vacatures zetten is een groot leugen. Dit zijn pure lokkertjes meer niet.

Mijn advies. Ga a.u.b hier niet solliciteren. Er zijn tegenwoordig zoveel ICT vacatures waarop je kan reageren. Je zou dom zijn om bij Cimsolutions te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1022659

Dit bedrijf is echt zo'n onzin. Top employer 2017? Hoe dan?
Ze claimen vacatures te hebben voor bijna alle vakgebieden binnen de IT. Dat is op zich al vreemd.
Salarissen die gepubliceerd worden zijn (natuurlijk) lokkertjes en onzin. reken maar eens met een tarief van ongeveer 90-120EUR/uur en ongeveer 1700 uur declarabel per jaar. Dan zijn de marges voor zo'n bedrijf veel te laag als ze zulke salarissen bieden.
Wat deze "topemployer" vergeet is dat iedereen die op sollicitatie komt hier persoonlijke tijd aan besteed (inlezen, voorbereiden, reizen, gesprekken). Als alles dan een luchtbel blijkt denk ik dat je verkeerd met je potentieel omgaat. Voor hun is het gewoon werk, voor de sollicitant een investering.
De "gesprekken" zijn geen dialoog, maar een eenzijdig vragenfestival (vanaf een formuliertje).
Wat ze eigenlijk zoeken is beginners op de markt (hoge marge) - of ervaren personeel die ze toevallig weten te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Haha, dit topic komt elke keer weer even (negatief) naar boven.

Ik werk nu als consultant en opzoek naar een opdracht werd ik door collega ook getipt op een tijdelijke opdracht via CIM. Na een tijdje niets gehoord te hebben was het dus gewoon een vacature om CV's te verzamelen en geen concrete opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Jullie hebben het over slechte leasebudget, aan wat voor bedragen kan ik denken?

Ik zit eraan te denken om er te solliciteren namelijk. Ik heb pas geleden een gesprek gehad met een manager en hij vertelde dat hij een functie open had staan waar ik heel goed bij zou passen, zodra ik mijn hbo studie heb afgerond.. Dingen zoals het eerste 2 ziektedagen niet uitbetaald krijgen is voor mij namelijk geen probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@darkkingll Je moet het natuurlijk zelf weten, maar waarom zou je op je salaris gekort moeten worden als je ziek bent? Daarnaast lijken mij andere zaken dan een leasebudget mij veel belangrijker.
Mijn ervaring is dat de meeste opdrachten die ze open hebben staan gewoon lokkertjes zijn om een gesprek met je aan te gaan.

Kijk ook eens rond bij andere bedrijven/detacheerders en maak dan je keuze, er is echt wel genoeg werk in de IT op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Klopt, alleen het meeste leuke werk is in de randstad, waar ik absoluut niet heen wil verhuizen. Ik woon nu in Groningen, daar zoeken ze vooral developers en zitten niet veel van de grote detacheerders..

Het niet uit krijgen betaald bij ziekte is voor mij niet zon probleem en geen dealbreker. Het is bijzonder, dat klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

darkkingll schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:05:
Jullie hebben het over slechte leasebudget, aan wat voor bedragen kan ik denken?
[...]
Afhankelijk van je functie (junior/medior, senior/consultant) kun je voor het leasebedrag een B of C segment auto rijden. Denk aan auto's (uitsluitend diesel) rond de 20-25K en 25-30K nieuwprijs. Dus als je persé je zinnen hebt gezet op bijv een Passat of BMW 1-serie kun je beter verder kijken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
darkkingll schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:03:
Klopt, alleen het meeste leuke werk is in de randstad, waar ik absoluut niet heen wil verhuizen. Ik woon nu in Groningen, daar zoeken ze vooral developers en zitten niet veel van de grote detacheerders..

Het niet uit krijgen betaald bij ziekte is voor mij niet zon probleem en geen dealbreker. Het is bijzonder, dat klopt.
Het is in Nederland verplicht werknemers door te betalen bij ziekte, ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:17 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@CurtPoindexter Hoeveel jaar is dat geleden :?
De "luxe brandstoffen" zijn geblokkeerd op je tankpas, al jaren. Heb ook ooit de verkeerde diesel getankt en moest dat vervolgens zelf afrekenen, maar kon dat later wel weer volledig declareren. Zoals het hoort imho.
gold_dust schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Het is in Nederland verplicht werknemers door te betalen bij ziekte, ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.
Loonvrije wachtdagen
In principe krijgt u vanaf de eerste dag van uw ziekte loon doorbetaald.
Soms krijgt u te maken met loonvrije wachtdagen, dit betekent
dat u over maximaal de eerste twee ziektedagen geen loon ontvangt.
Dit is wettelijk toegestaan, maar de afspraken moeten schriftelijk zijn
vastgelegd in de arbeidsovereenkomst of cao.
Wachtdagen gelden niet bij elke ziekmelding. Als u ziek bent geweest
en u wordt binnen vier weken opnieuw ziek, krijgt u de tweede keer
vanaf de eerste ziektedag doorbetaald.
bron

Zoals vaker aangehaald: secundaire arbeidsvoorwaarden zijn volgens het wettelijk minimum.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
MadMarky schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Afhankelijk van je functie (junior/medior, senior/consultant) kun je voor het leasebedrag een B of C segment auto rijden. Denk aan auto's (uitsluitend diesel) rond de 20-25K en 25-30K nieuwprijs. Dus als je persé je zinnen hebt gezet op bijv een Passat of BMW 1-serie kun je beter verder kijken.
Ooh, dacht zelf aan een leuk aangeklede Ford Fiesta, maar misschien kan dan zelfs wel een redelijk leuk aangeklede Ford Focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:18 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• darkkingll
Even een update, want ik ben inmiddels al een poosje bij CIMSOLUTIONS werkzaam.
Het bevalt me er dan ook goed. Mijn ervaring is dat het een erg betrokken en sociaal bedrijf is, met ruime mogelijkheden voor persoonlijke groei. Het is uiteraard wel zo dat eventuele projecten die je in de leegloop doet of trainingen die je volgt aan moeten sluiten bij je profiel of je mogelijke opdractgevers. Maar goed, dat is volgens mij vrijwel overal zo.

Secundaire arbeidsvoorwaarden zouden inderdaad beter kunnen, het leasebudget is bijvoorbeeld behoorlijk out-of-date: het vinden van een lease-auto op diesel met een cataloguswaarde < 20.000 euro was een behoorlijke uitdaging. Er staat gelukkig wel een goed salaris tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er bij dit bedrijf ook mogelijkheden om als helpdesk medewerker(5jaar ervaring) of junior systeembeheerder(met 0 werkervaring)
Aan de slag te gaan en bijvoorbeeld een standaard vw polo te leasen?

Ben wel nieuwsgierig hoewel ik geen behoefte heb om weer op een 1e lijns ergens terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou je als helpdesker een leaseauto nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

Arfman

Drome!

Boudewijn schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 03:43:
Waarom zou je als helpdesker een leaseauto nodig hebben?
Hoe moet je anders naar je werk? Of dacht je dat hij intern bedoelde?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik denk dat hij een werkgever zoekt en een lease auto als arbeidsvoorwaarde wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de vacatures gezien. Exorbitante salaris stonden daarin genoemd. En voor mij voldoende aanleiding om ze over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
O085105116N schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:17:
Ik heb de vacatures gezien. Exorbitante salaris stonden daarin genoemd. En voor mij voldoende aanleiding om ze over te slaan.
Ze hebben een tijdje de absolute max genoemd in vacatures. Als ik zie wat er nu zoal op de website staat, dan ziet het er een stuk realistischer uit. Ik heb zelf tot 3 jaar geleden bij Cimsolutions gewerkt en de genoemde bedragen waren zeker mogelijk, maar inderdaad wel bij ruim voldoende werkervaring.

Voorbeeld: Voor een .NET/Java-ontwikkelaar wordt max 5500 genoemd momenteel. Als je een goede 5 jaar ervaring hebt kun je al op 3500-4000 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03
Hee Sjoerd , hoe gaat het met jou tegenwoordig?

[ Voor 10% gewijzigd door akoster op 16-01-2019 16:35 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJavaan
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06-2022
Ik heb er van 2011 tot 2015 gewerkt. Toen werd je ook al gelokt met hoge salarissen die in de praktijk stukken lager zijn. Samen met de andere regelingen (lease, pensioen, ziekte, zelf cursussen voorschieten e.d.) zijn de arbeidsvoorwaarden helemaal niet zo gunstig. Maar het grootste nadeel is dat je niet meer bij een ander IT bedrijf kunt werken vanwege het concurrentiebeding. Ik kende genoeg collega's die graag weg wilden maar bang waren voor een rechtzaak. Als je googlet kom je tientallen voorbeelden tegen van rechtzaken van mensen die door Cimsolutions zijn aangeklaagd vanwege het concurrentiebeding. Echt schofterig hoe medewerkers bang gemaakt worden en min of meer worden gedwongen om te blijven. Ik ben blij dat ik er weg ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJavaan
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06-2022
Knip. -1 troll.

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

St@m schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:30:
[...]

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Voor de beginner is het hoge salaris fijn maar ik weet wel dat ik zo onderhand andere prioriteiten krijg. Ik werk verder niet bij het bedrijf hoor, ken het ook verder niet. Maar een hoog salaris is altijd fijn als starter.. zeker als je een huis wilt kopen oid.
En vergeet ook niet dat je secundaire voorwaarden niet meetellen voor het bepalen van eventueele WW.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:26:
[...]

En vergeet ook niet dat je secundaire voorwaarden niet meetellen voor het bepalen van eventueele WW.
Ja, dat was in 2010 vast ook al zo.

Deze oude koe meteen maar weer de put in, dan kan die gedempt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die oude koe is al meer dan zes jaar niet meer actueel.

https://www.dezaak.nl/682...ip-de-voor-en-nadelen.htm
Pagina: 1 2 Laatste