Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iemand nog recente ervaringen met ze?

Zie op zich wel een leuke vacature staan met een aanlokkelijk salaris enkel lees hele negatieve dingen over ze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 10:26
Vraag mij inderdaad af hoe ze de hoge salarissen verantwoorden. Dat kan bijna niet, omdat hun uurtarieven zo hoog moeten zijn dat ze niet zouden kunnen concurreren met de rest van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
_Max_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:14:
Vraag mij inderdaad af hoe ze de hoge salarissen verantwoorden. Dat kan bijna niet, omdat hun uurtarieven zo hoog moeten zijn dat ze niet zouden kunnen concurreren met de rest van de markt.
Ik zag een salaris staan waarvan ik als freelancer denk van hier voor zou ik weer in loondienst gaan ook al zijn de eerste twee ziektedagen voor jezelf zoals ik lees.

Als ik dan ook nog een een leasebak er bij krijg scheelt dat echt een boel berg geld....:)

Misschien eens solliciteren en kijken waar de adder zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

If it sounds too good to be true...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@C_V_S mensen die ontevreden zijn over een bedrijf roepen altijd het luidst. Ik zou niet enkel in dit (oude) topic blijven maar ook eens kijken op sites als Glassdoor. Volgens mij is hun score niet veel anders als van andere detacheerders?

Wat het loon betreft: ze zeten bij vacatures altijd het maximumloon neer wat enkel een consultant misschien zou kunnen krijgen. Leuk lokkertje maar niet erg realistisch.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ze adverteerden toch altijd met '25.000 tot 100.000 euro'? Dat laatste zul je wel krijgen als je 250k aan omzet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:21:
@C_V_S mensen die ontevreden zijn over een bedrijf roepen altijd het luidst. Ik zou niet enkel in dit (oude) topic blijven maar ook eens kijken op sites als Glassdoor. Volgens mij is hun score niet veel anders als van andere detacheerders?

Wat het loon betreft: ze zeten bij vacatures altijd het maximumloon neer wat enkel een consultant misschien zou kunnen krijgen. Leuk lokkertje maar niet erg realistisch.
Ja das inderdaad zo

Op Glassdoor zag ik ook wat negatievelingen maar goed we zullen eens informeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik heb er lang geleden gewerkt. Recent sprak ik nog wel een werknemer van CIM. De sfeer is er volgens hem nog vergelijkbaar met vroeger. Wat wel sterk aan het veranderen is is dat er meer buitenlanders (vooral Bangladesh) aangenomen worden en minder autochtonen. Het totale aantal werknemers blijft gelijk, maar verschuift dus, was wat hij vertelde. Omdat ik er zelf dus niet meer werk kan ik niet vertellen hoe dit de sfeer veranderd, maar aangezien het geen klein bedrijf is verwacht ik dat het in grote lijnen nog het zelfde zal zijn dus.

Ik heb er met plezier gewerkt mag ik wel zeggen, ondanks dat het bedrijf echt zijn nukken en typische dingen heeft, maar daar is genoeg over te lezen (zie mijn eerdere posts in dit topic).

Qua loon: ze zetten in op een hoog primair salaris ten koste van bagger secudaire voorwaarden. Het is dus gewoon een andere verhouding, waar je zelf over kunt oordelen of dat je aanspreekt of niet.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJavaan
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06-2022
Er zijn de afgelopen jaren meerdere lichtingen 'Bengalen' aangenomen, in totaal ongeveer 40 personen. Bijna allemaal .Net of Java ontwikkelaar. Zonder kennis van de Nederlandse taal of cultuur. Dus eerst een paar maanden taaltraining en daarna hopelijk aan de slag bij een klant. Dat wilde in mijn tijd nog niet zo lukken: de meeste zaten op het kantoor in Vianen in de leegloop. Een beetje een eigen subcultuur binnen het bedrijf, weinig integratie, ik vond het geen geslaagd experiment.

En wat die hoge salarissen betreft: de salarissen van Cimsolutions zijn lager dan bij andere detacheerders. In combinatie met de beroerde secundaire arbeidsvoorwaarden bieden ze geen goed pakket. Bovendien zijn er geen doorgroeimogelijkheden. Het managementteam zit er al een eeuwigheid en er is een duidelijke afstand tussen managers en de rest. Je bent niet meer dan een productie-eenheid om omzet te draaien.

Ik heb echt spijt dat ik bij Cimsolutions ben gaan werken. Het waren verloren jaren, slecht voor mijn ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
DeJavaan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:10:
Er zijn de afgelopen jaren meerdere lichtingen 'Bengalen' aangenomen, in totaal ongeveer 40 personen. Bijna allemaal .Net of Java ontwikkelaar. Zonder kennis van de Nederlandse taal of cultuur. Dus eerst een paar maanden taaltraining en daarna hopelijk aan de slag bij een klant. Dat wilde in mijn tijd nog niet zo lukken: de meeste zaten op het kantoor in Vianen in de leegloop. Een beetje een eigen subcultuur binnen het bedrijf, weinig integratie, ik vond het geen geslaagd experiment.

En wat die hoge salarissen betreft: de salarissen van Cimsolutions zijn lager dan bij andere detacheerders. In combinatie met de beroerde secundaire arbeidsvoorwaarden bieden ze geen goed pakket. Bovendien zijn er geen doorgroeimogelijkheden. Het managementteam zit er al een eeuwigheid en er is een duidelijke afstand tussen managers en de rest. Je bent niet meer dan een productie-eenheid om omzet te draaien.

Ik heb echt spijt dat ik bij Cimsolutions ben gaan werken. Het waren verloren jaren, slecht voor mijn ontwikkeling.
Geldt dat niet voor alle detacheerders die mensen per uur weg zetten? Ja je kan een leuk clubje collega's hebben, maar die zie je dan weer alleen in de avond meetings? En opleidingen in je eigen tijd doen?

9 van de 10 bedrijven waar een detacheerder je wegzet is ook opzoek naar vast personeel, ga daar aan de slag of begin voor je zelf :) En teken nooit een relatiebeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
GrooV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:46:
[...]

Geldt dat niet voor alle detacheerders die mensen per uur weg zetten? Ja je kan een leuk clubje collega's hebben, maar die zie je dan weer alleen in de avond meetings? En opleidingen in je eigen tijd doen?

9 van de 10 bedrijven waar een detacheerder je wegzet is ook opzoek naar vast personeel, ga daar aan de slag of begin voor je zelf :) En teken nooit een relatiebeding
Dat vind ik juist niet. Ik zit bij een kleine detacheerder en kan (lees: moet) daarbij dus ook zelf klussen zoeken. Dat zijn vaak opdrachten waarbij een project gedaan moet worden binnen de afdeling en ze tijdelijk iemand nodig hebben. Bijna overal wordt weleens een keer gepolst of ik er vast wil komen werken maar dat wil ik zelf niet.
Ik ben ook ooit benadert door CIMSolutions maar bovenstaande berichten bevestigen mij elke keer weer dat het goed is dat ik het niet heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:27
Dat vind ik juist niet. Ik zit bij een kleine detacheerder en kan (lees: moet) daarbij dus ook zelf klussen zoeken. Dat zijn vaak opdrachten waarbij een project gedaan moet worden binnen de afdeling en ze tijdelijk iemand nodig hebben. Bijna overal wordt weleens een keer gepolst of ik er vast wil komen werken maar dat wil ik zelf niet.
Dan heb je vast een hele toffe werkgever! Nooit overwogen om zzp'er te worden als je toch al zelf je klus moet regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
@gem-p Weleens in gedachten ja. Maar het was voor mij destijds (5 jaar geleden toen ik hier ging werken) al een grote stap om de detachering in te gaan. En mijn werkgever heeft weinig overhead (geen kantoor, geen account manager, geen HR afdeling, gewoon de eigenaar) dus heb een prima salaris en auto. Daarbij hoef me verder nergens druk over te maken bij ziekte of mogelijk bank zitten. En mag me bezig houden met de opdracht of het zoeken naar een nieuwe opdracht als ik het zat ben of deze eindigt. Juist door het zelf mogen/kunnen zoeken en reageren kan ik de voor mij leuke opdrachten eruit halen en mijn CV is gelukkig voldoende stevig dat ik vaak wel binnenkom. Maar mocht je meer info willen, mijn DM staat voor iedereen open ;) we zoeken zeker nog mensen want zijn eigenlijk net iets te klein.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 24-03-2021 12:04 ]

Pagina: 1 2 Laatste