My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nu over jou serie: nummers 1, 4 en 5 vind ik erg sterk. Vooral nummer 4 is gaaf, omdat ik hier echt zie dat het een 'echt' iets is. De overigen vind ik eigenlijk totaal niet boeiend...
[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 26-02-2010 21:41 ]

[ Voor 11% gewijzigd door M.E.Amrani op 28-02-2010 21:21 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Waar is dit?Wolfensteijn schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:10:
1 van mijn weinige goed gelukte 'abstracte' plaatjes.
[afbeelding]
==
hoi
Lekkere kleurtjes alleen geen idee wat het is

al eens eerder in een ander topic gepost...abstract genoeg?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
@guttegutegut Mooie isolatie van je onderwerp!
Hier eentje van mij, parasol in Japan:
www.scinus.com
Voorwaarde bij abstracte foto's vind ik wel dat duidelijk moet zijn wat het onderwerp is.
En om dan maar eens ff mijn visie te geven op de al geplaatste foto's:
@Yellowcube
#1. Mooie foto. Mooie kleuren. En duidelijk wat het is. Ik zeg geslaagd.
#2. Ik heb geen idee wat het is, en het houdt ook niet niet mijn aandacht vast.
#3. Duidelijker wat het is, en de diagonale strepen vind ik echt prachtig, maar toch blijft hij niet boeien.
#4. Te normaal om abstract te zijn denk ik. Tenminste ik vind dit op het randje van abstract
#5. Tof. Altijd leuk om extra onscherpe foto's te maken. Vooral met langere lenzen werkt dat goed.
#6. De kustlijn in de verte lijkt krom te lopen. De foto zou sterker zijn als die compleet recht was.
#7. Op zich grappig, maar niets is scherp, wat het hem voor mij niet doet.
@eejtje
#1. Tof gedaan, al vraag ik me af wat het is en hoe je hebt gedaan
#2. Het was tof geweest als het poppetje de voeten erop had gehad, maar ook hier weer de vraag hoe en wat.
#3. Leuk, maar van mij mag het blauw wat dieper blauw.
#4. Erg tof, alleen stoort het grijze linksboven een beetje.
@Wolfensteijn
#1. Inderdaad erg leuk. De kleuren doen het goed. Al lijkt de foto linksbovenin niet de kloppen. Daar zit in 1 keer een harde witte kartelrand.
@Wolver1ne
#1. Prachtig. Mooie kleuren. En wederom, wat is het? Een lens?
@Gutteguttegut
#1. Die hadden we al eens gezien, en ik vond hem toen al tof. Het is vooral moeilijk om bij zo'n foto de juiste hoek te krijgen. Het moet allemaal naar 1 punt toe lopen, en dat is je hier goed gelukt.
@Freedom
#1. Leuk en dynamisch abstract noem ik het maar. Ik heb wel het idee dat de foto wat contrast kan gebruiken
#@blade08
#1. Leuke foto. Mooie kleuren ook, en de schaduw maakt hem net wat anders dan anders. Misschien dat je de paal naar een hoek toe had kunnen laten lopen?
En dan nog een foto van mij. Al eens gepost hier, maar ik denk dat hij bijzonder goed in het abstracte topic past:

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat het is
Paar van mijn kant.

@cube
#4 is vet!
@eejtje
#1 vind ik het mooiste van de 4. Scherp en mooi lijnen.
@wolfensteijn
Een prima abstractie wat mij betreft. Snap nog steeds niet wat en hoe. En daarom is het goed.
@Gutteguttegut
Leuke idee, maar het spreekt mij niet zo erg aan.
@freedom
Kijkt rustig. Maar het is wel duidelijk wat het is, en dan is er geen lol meer aan.
@blade08
Dacht eerst dat het een carrousel was. Coole foto.
@trancesetter
Waar komt die rode stippenlijn vandaan? Oh nee wacht, niet verklappen!
@a6racer
Eerste is tof. Andere twee zijn wat minder. Niet zo spannend als de eerste iig.
@Richard
Zonder lucht was het een coole foto geweest denk ik.
@afroman9
Zeker interessant... vooral de kleuren combi.
Verwijderd
@Gutteguttegut: inderdaad al eerder gezien, maar steeds leuk om naar deze foto te kijken
@Freedom: Leuke foto, en leuk idee, alleen zou ik een andere compositie gekozen hebben waar het iets breder was..(of dus anders gecropt)
@blade08: mooie kleuren,,alleen jammer van de schaduw van de boom erop, maar dat is niet echt een afknapper ofzo
@TranceSetter: 1 woord: wauw
@Armada. : 1e foto heeft wel wat door de lichtbolletjes erin, maar deze foto doet niet echt veel met me. De tweede is al beter qua wat het met me doet
@a6racer: De eerste 2 fotos hebben nogal wat ruis in zich, waarvan ik de tweede sowieso wat te veel scherpte zie naar mijn zin. Misschien volgende keer een wat lager diafragma kiezen
@Richard! : foto1: hele mooie heldere felle kleuren! goede foto!! foto2: gewoon super
@Afroman9: Heel leuk idee! En het idee is naar mijn idee geslaagd
Hier eentje van mij. Ik heb even zitten spelen met m'n schaakbord
Tip: bekijk hem op groot voor het echte zicht op deze foto
Verwijderd
Hierboven!
Ik vind het zelf een mooie foto. Maar echt abstract vind ik hem eigenlijk niet. Heeft net iets teveel detail.:)
Beeld en Geluid pand, Hilversum.
Die witte kartelrand klopt wel. Er zit namelijk een witte rand op die plek in het gebouw, en het water was niet spiegelglad, dus dat krijg je al snel kartelsTranceSetter schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:51:
@Wolfensteijn
#1. Inderdaad erg leuk. De kleuren doen het goed. Al lijkt de foto linksbovenin niet de kloppen. Daar zit in 1 keer een harde witte kartelrand.
Dank je welwolver1ne schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:54:
@wolfensteijn
Een prima abstractie wat mij betreft. Snap nog steeds niet wat en hoe. En daarom is het goed.
Heel even voor de beeldvorming, deze foto is er vlak voor gemaakt, maar hier niet abstract.
http://www.flickr.com/photos/wolfensteijn/3285656664/
Verwijderd
@blade08: gaaf, ik denk dat een flinke crop er ook wel mooi uitziet
@afroman: geweldig. Jammer van de reflectie in de ruit, voor de rest echt prachtig!
@Richard: eerste foto is heel leuk, fjin patroon, felle kleuren, like it
@TranceSetter: prachtig hoeveel detail en scherpte er nog in de belijning zit
@Jesse: aparte plaat, maar imho niet echt abstract

Was wel tevreden eigenlijk
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 00:11 ]
Afgelopen winter fietsend naar Groningen, beeld helemaal verdraaid. Effect nog nooit gezien...

Zie net dat ik ze wel een beetje had mogen croppen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Vanmiddag speciaal een foto voor hier gemaakt:
wat is het danVerwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:36:
Wat je zelf al zegt niet heel abstract, iedereen ziet zo wat het is. Wel een apart effect!
Vanmiddag speciaal een foto voor hier gemaakt:
[afbeelding]
ben een n00b-fotograaf
ik denk de combi van een lange sluitertijd, en fietsen tegelijk waardoor de camera beweegt, heen en weer.Milo. schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:46:
Ik denk dat F.West98 het over zijn eigen foto had.
Wel vreemd effect ja, geen idee wat het is/hoe het komt.
Freakout1,
Bij jou denk ik gelijk aan een gras achtig bloemenveld met focus op oneindig. Wel leuk opzich.
Mijn doel van deze foto was destijds de mooie opkomende zon, maar die was op het plaatje minder mooi en het effect was eigenlijk het best.
Wat ook wel raar is, is dat vlak na het maken van de foto hij nog wel rechts was, vandaag eens foto's uploaden, horizon krom
[ Voor 23% gewijzigd door F.West98 op 26-06-2010 21:48 ]
Mag ik misschien vragen hoe je het onrealistische/strip effect hebt bereikt? Ik neem aan veel nabewerking in photoshop?
Plaatje stuque
[ Voor 32% gewijzigd door Tomino op 04-10-2010 10:50 ]

Ik heb ook een poging gedaan.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
@Silvermoon: Goede foto, leuke compositie maar zijn die wortels echt zo roze?
@Tomino: Ik vind het niks eigenlijk, de foto is veel te donker, er valt bijna niets te onderscheiden.
@g0tanks: Best wel leuk onderwerp maar ik vind dat je teveel zwart hebt aan de bovenkant. Hij lijkt ook iets te donker. Van mij mag je ook de kleuren wat feller maken
Een foto van mij, werd hier ooit al eens gepost, maar hij past gewoon goed in abstracte fotografie vind ik

Groter
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
@g0tanks: wel aardig eens met freddyronny. Op zich zou hij iets lichter kunnen, maar vooral de kleuren en het zwart bovenin zouden beter kunnen
@Tomino: Hij is inderdaad een beetje donker. Verder wel abstract genoeg vind ik
@Silvermoon: Prima plaat, je blijft kijken en als je niet gezegd had dat het wortels waren had ik het niet geweten.
@mberendsen: Ik ben ook wel benieuwd hoe je die gemaakt hebt. Gewoon een lange sluitertijd en dan steeds een stapje naar achter/voor?
Ik was aan het wachten voor het goede licht van een zonsondergang (klikbaar):
[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 09-07-2010 00:12 ]
@Tomino, vindt hem erg donker, kan niet echt duidelijk zien wat het is
@g0tanks, toffe foto, is dit een kermis attractie?
@freddyronny, gave foto van ijs
@powerUp, hmm dit lijkt niet eens op gras, mjah een klein beetje misschien
De vorige foto heb ik gemaakt, met een sluitertijd van 17! seconde, in een donkere ruimte, en dan met een flitser inflitsen, beetje uitzoomen, en dan weer flitsen, ect ect.
deze foto is bijna het zelfde, alleen dan met van 1/15e en dan snel uitzoomen
@g0tanks, mooie foto, mooie kleuren vooral
@freddyronny, ook weer erg gaaf gedaan
@powerUp, vind deze een beetje saai, egaal
@mberendsen, vorige foto vond ik erg matig, niet echt spannend. Deze laatste is echter wel goed gelukt, geeft mij het effect van een horrorfilm of iets dergelijks!
Yep, het is dit ding, alleen dan 's nachts met een sluitertijd van ~10 seconden.mberendsen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:11:
@g0tanks, toffe foto, is dit een kermis attractie?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Te diep in het glaasje gekeken met nabewerking:
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.C4 op 16-07-2010 02:40 ]
Erg gave plaatjes ertussen!
@Dieter, heeft zeker wel iets, het lijkt ook een beetje in een golving te lopen, of is dat illusie?
hier wat plaatjes van mij:
Klikbaar:
zeebelletjes:

zandkorrels:

een spatel uit de keuken:

lamp in de huiskamer
[ Voor 21% gewijzigd door nixjuh op 27-08-2010 11:08 . Reden: klikbaar gemaakt ]
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/
De plaatjes zijn niet klikbaarnixjuh schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:03:
Klikbaar:
zeebelletjes:
[afbeelding]
zandkorrels:
[afbeelding]
een spatel uit de keuken:
[afbeelding]
lamp in de huiskamer
[afbeelding]
edit: inderdaad
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Klik om te zien wat dit is by Anwar W, on Flickr
@Dieter foto van de 27e: Wist niet direct wat het was, totdat ik erop klikte. Minimalistisch, inderdaad. Wel goed te gebruiken als wallpaper voor de 'less is more' aficionado's'.
@Silvermoon foto 2 juli: Ik moest twee keer kijken of het inderdaad wortels waren en niet een foto van Spencer Tunick. Erg aparte foto.
YC z'n huis ook toevallig?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Kan het niet nalaten een duit in het zakje te doen. Had slechts een compactje bij me...
[ Voor 51% gewijzigd door Permutor op 29-08-2010 22:28 . Reden: Foto en link goed toegevoegd ]

Time Goes By So Slowly For Those Who Wait by Met Bas, on Flickr
@Permutor: Zonder de man was de foto een stuk abstracter geweest denk ik, nu weet je gelijk waar je naar kijkt.
@Wilmundo: Een gave strakke plaat.
@Dieter: Een allerdaags onderwerp mooi op de plaat gezet!

Klik op de foto om te zien wat het is.
Permutor : jammer van de kleine plaatjes, want ik vind deze echt wel leuk! Vooral de tennisbal!
Armada : heerlijke foto!

Day 12/365 - Leuven abstract by dietercox.be, on Flickr
@Permutor: compactje of niet, ik vind de foto best wel sfeer hebben. Heb geen verstand van abstracte fotografie, maar ik denk zelf dat je iets te duidelijk ziet wat het is. Hoe dan ook, vind de foto wel cool eigenlijk.
@Armada: idem (los van compactje).
@Thy: Thanks, bij jou foto had ik zoiets van: kijk ik in een bolling of in een holling, leuk effect.

Abstract? by Anwar W, on Flickr
Verwijderd
Armada: Vette foto!

Metro Barcelona - El Coll de Teixonera by jsprhrmsn.photography, on Flickr
soortgelijk iets:

@gutteguttegut:
strak hoor.
Leuk detail hieraan vind ik de wat minder strakke vliegtuigtrail in de blauwe lucht. Breekt lekker.
[ Voor 37% gewijzigd door YellowCube op 20-09-2010 19:54 ]

Zijn ze abstract?
Never ever financial advice...
Kleine tip: als je met glazen objecten aan de gang gaat, zorg er dan voor dat de vingerafdrukken er af zijn
Never ever financial advice...
Helemaal mijn ding!
@Afro: geniaal gezien, mooi uitgewerkt, zeker met de middelen die je had! Nice!\
Eentje van mijn kant:

Fire at will!
We doen er voor de leut nog maar een donkere bij

Shoot to kill
[ Voor 20% gewijzigd door RZor op 25-09-2010 10:05 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Eentje van mezelf dan maar ... abstract of gewoon macro?
DSC_3340 by michielboertjes, on Flickr
Ruis was juist t idee wat er wel in moest, een hardere plaat, minder braaf en schoon dan die andere.farmertjes schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:09:
De trapleuning vind ik heerlijk strak en helder en juist de helderheid mis ik bij de tweede plaat (veel ruis). Is het mogelijk om deze plaat een beetje op te schonen? Denk dat hij daar een stuk van op knapt.
Eentje van mezelf dan maar ... abstract of gewoon macro?
[afbeelding]DSC_3340 by michielboertjes, on Flickr
Had ze misschien niet in een post moeten zetten.
Die van jou vind ik goed belicht, onderwerp springt er duidelijk uit. Mooie kleuren, miss ietsje te donker. Verder niks op aan te merken.
En tja, wat is de scheidslijn tussen het een en het ander? Deze hoort hier wat mij betreft!
Gruwelijk gejatte Icoon!
@RZor, De trapleuning vind ik erg mooi. Vooral omdat hij niet precies 45 graden is en links en rechts op dezelfde hoogte het beeld uit loopt. De 2e doet me niet zo heel veel, maar is wel lekker strak.
@farmertjes, op zich wel abstract maar hij spreekt me niet echt aan. Allemaal maar roestig en ranzig, om het zo ff te zeggen.
Nog 1 van mij, ra ra, wat is het? ;-)
Abstractness by Hans Woltering, on Flickr
Verwijderd
Een tl bakTranceSetter schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:17:
@Afroman9, Ik vind hem te rommelig om mooi te zijn. De radiator, de schakelaars, de tape om de bevestigingen van de trapleuning.
@RZor, De trapleuning vind ik erg mooi. Vooral omdat hij niet precies 45 graden is en links en rechts op dezelfde hoogte het beeld uit loopt. De 2e doet me niet zo heel veel, maar is wel lekker strak.
@farmertjes, op zich wel abstract maar hij spreekt me niet echt aan. Allemaal maar roestig en ranzig, om het zo ff te zeggen.
Nog 1 van mij, ra ra, wat is het? ;-)
[afbeelding]Abstractness by Hans Woltering, on Flickr
La defense, Parijs,op een zonnige dag in oktober

en

P1050608-verbeterd by a6racer, on Flickr

Making an ass of myself since the 70's
Verwijderd
Mag ik vragen waarin de vloeistof zat? Een glas, kom etc.
Ik wil namelijk zoiets doen met ijsblokjes en ik zoek nog goede houders voor het ijs en het water.
Zeer geslaagde foto's by the way. Mooie kleuren en heel helder bij de eerste.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 12:53 ]
Dit zat in een wijnglas. De truc hierin is om door het glas heen scherp te stellen, ipv op het glas. Heb met die foto een paar prijzen en publicaties gehad toen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:52:
@ shaggy8675
Mag ik vragen waarin de vloeistof zat? Een glas, kom etc.
Ik wil namelijk zoiets doen met ijsblokjes en ik zoek nog goede houders voor het ijs en het water.
Zeer geslaagde foto's by the way. Mooie kleuren en heel helder bij de eerste.
Kwestie van proberen hoe het eea uitkomt.
Tot die tijd:

Apart: ik kwam een bijna-identieke versie van de bovenstaande foto tegen in een macro boek (titel zo even niet bij de hand - maar dezelfde hoek, scherpte-diepte en onderwerp). 't Is dus geen rip off, maar wel grappig om tegen te komen...

Dit is dan wel weer iets heel anders:

De meeste zijn erg duidelijk te zien, maar voor twijfelgevallen verraad ik nog even niet wat alles is
[ Voor 17% gewijzigd door TweakMDS op 10-01-2011 12:48 ]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

crystal waters by Stefan Groot, on Flickr
weet zo even ook niet waar ik hem anders kon posten.
Was wat in de tuin van m'n schoonouders naar de vogeltjes aan het turen. Op een bepaald moment komt er dan toch een waterig zonnetje tevoorschijn welke een prachtig kleuren/glinsterspel creëerde in m'n rechter oog hoek.
@D-rez: mooi beeld tegenover de achtergrond, alleen jammer van de focus. Had zelf meer gefocust op de punt van een 'druiper'. Voor de rest mooie schitteringen in het ijs!

(Klikbaar voor orgineel)
Gemaakt na wat experimenteren met een zelfgebouwde macrolens. Had een Pentax 50mm f/1.8 achterstevoren gemonteerd op een Canon 50mm f/1.8. Gaf een behoorlijke DOF, na een beter diafragma kon het experimenteren beginnen. En deze, plus nog meer, als resulaat
Foto 1 is een mooie plaat, fraai van kleur. DOF had van mij wat groter gemogen. Scherpte ligt nu heel centraal. Maar zeker een leuke plaat.
Foto 2 is een geinige plaat. Is het een doek oid? Denk dat die het als z/w zeker goed zou doen.
Foto3 is meer culinair dan abstract. Beetje meer scherpte over het hele vlak en je hebt een prima culinair shot.
Foto 4, dat is abstract. Heerlijk, lekker wegdromen. Zou het goed doen op groot stuk canvas
@ D-rez, leuke foto, heb er zo ook wat. Mooi met het zwarte achtergebied. Niet heel erg abstract, maar wel fraai met de lichtbreking.
@ Xelle, mmhh, niet echt abstract. Is een gewone macro opname. Met een iets krappere snede, beetje korrel erin zou dit een heel fraaie plaat kunnen worden.
En nog een plaatje van mijn kant. zal waarschijnlijk wel niet geraden worden wat het is hehe
Haha, goeie, maar niet echt hehe. Is onderdeel van de façade van een gebouw.
Mooie wereld heb je vastgelegd.
@Xelle:
Maar een macro foto dan abstract hier zie ik gelijk wat het voor moet stellen. (dus is de foto meer figuratief)
@shaggy8675:
Dit is abstract. Ik zou het echt niet weten. Maar echt mooi vind ik het niet.
@CaptJackSparrow:
Veel lijnen, kleuren en onderwerpen. Zeker abstract. Ook nog nagedacht over de compositie. Ben wel benieuwd waar we nu naar zitten te kijken.
Zelf vanmiddag ook een redelijk abstracte foto geschoten. Wat vinden jullie ervan.

flickr-5013 by walletje-w, on Flickr