[Showcase] What you can do with children's toys

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Na de opdracht om een serie/reeks te maken ben ik aan de slag gegaan met speelgoed van mijn zoontje en daar is deze abstracte reeks uitgekomen.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/AbstractToys/P1242432b.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/AbstractToys/P1242513b.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/AbstractToys/P1242528b.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/AbstractToys/P1242518b.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/AbstractToys/P1242662b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Leuke kleur effecten dat speelgoed en mooie foto's, maar alles van hetzelfde en omdat het zo abstract is had ik meer variatie in materialen/speelgoed verwacht. imho niet showcase waardig

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Het is allemaal rond, maar wel heel vet gedaan, vooral 1 en 3, denk omdat mij de kleuren daar het meest van aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijk abstracte weergave heeft imo meer baat bij een betere positie op de foto. Neem foto5. Deze is gekaderd met het onderwerp een klein beetje in de rechter bovenhoek. De reden hiervoor is mij onduidelijk. Foto 4 is gekaderd aan de rechterkant terwijl die naar mijn mening beter tot zijn recht had gekomen aan de linkerkant. Daarnaast had een andere verhouding van de foto's de boel wellicht wat spannender gemaakt. Zo had foto 1 wellicht in 1:1 beter tot zijn recht kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Hmm, waarom (bijna) allemaal in het midden?
4 had ik meer naar rechts geplaatst zodat je door het gaatje naar links kijkt.
Verder lijken 1 en 5 heel veel op elkaar.
Waarom showcase? Lijkt meer op een testcase... no offense, ik vind de kleuren wel strak ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Silvermoon op 04-02-2010 11:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt foto 1 en 2 erg cool, de kleuren zijn geweldig maar het is inderdaad allemaal hetzelfde wat de serie wat minder maakt naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Bedankt voor de reakties. Daar kan ik wat mee bij andere projecten.

Naar mijn mening zijn je juist niet allemaal in het midden om afwisseling te krijgen. Ik had hier mogelijk nog meer mee kunnen spelen, maar dan verlies je de mooie kleuren gedeeltelijk en ik twijfel of de consistentie van de foto's dan minder wordt. Verder is er niet echt een reden voor de positionering met deze standpunten kwamen de kleuren en de lijnen het best tot zijn recht.

Tja waarom een showcase? Omdat degene die ze gezien hebben (mede-fotograven) erg enthousiast waren. Het maakt mij weinig uit welke label je er aan hangt, als de kijkens meer kunnen genieten van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

het meeste is denk ik wel gezegd. Ik wil er nog aan toevoegen dat veel foto's "hetzelfde" zijn, als in: ze lijken op elkaar

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Ik vind het een mooie serie, nummer 2 en 3 vind ik de mooiste, de combinatie van kleuren en diepte spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi hoor :) Ik vind het vrij top voor een abstracte serie.
tussen 3 en 4 zou ik nog wel kiezen, die zijn wmb teveel hetzelfde.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:12
Ik vind het uitgangspunt van deze serie wel gaaf, maar ik denk ook dat er nog wel meer winst valt te behalen. #2 zou ik weglaten om de reden dat deze qua kleur niet aansluit op de rest van de platen. Verder zou ik meer gaan variëren in composities. Dus echt veel meer uit het midden plaatsen, halve rondjes en dergelijke. Of juist alles wel in het midden plaatsen en dan ook echt in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik denk dat je met 2 foto's wel klaar was geweest, behalve de kleur zie ik verder niet al te veel verschillen tussen de foto's.

verder vind ik het eigenlijk niet eens echt foto's die lang mijn aandacht vasthouden omdat er gewoon amper wat te zien is, maar dat zal wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat ik niks van abstracte kunst snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik laat hem op showcase staan omdat er elementen in zitten die ik vrij geslaagd vind.
Maar, ik ga ook mee met commentaren van anderen, dat de max er nog niet uit gehaald is.

Je serie heeft net niet genoeg variatie om alle 5 boeiend te houden.
Foto's 1,2 en 4 zijn samen sterker, omdat er minder overlap is, maar dan is de serie als geheel te kort.
Het object en je benadering is net te klein qua beeld, waardoor de serie net niet lekker op zichzelf staat.

Maar, omdat je laat zien dat het beter is dan testcase, blijft het showcase :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1