Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnedonkers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04-2022
Goedemiddag allemaal!
Ik ben een nieuwe user, en dit is mn eerste post!

Ik ben hier user geworden omdat ik jullie om wat tips wil vragen!
Ik heb een ASrock ION 330HT gekocht, deze komt morgen binnen en ik ga windows 7 installeren!
Nu heb ik het idee dat de meeste van jullie XBMC verkiezen boven WMC.. waarom is dit?
Is XBMC dan beter? werkt dit wel gewoon met de afstandsbediening van de ASrock?

En nog een extra vraag voor degenen die ook zo n asrock hebben, hoe kan ik hem het beste aan mijn tv aansluiten? Gewoon met HDMI? gaat het geluid dan gewoon goed via de tv? en als ik het geluid via de av receiver wil laten gaan, hoe zou ik m dan aan moeten sluiten?.. ik bedenk me nu dat dat natuurlijk meer een hardware vraag is.. maar ik laat m toch staan!

Ik hoor het graag van jullie!

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Denk dat je dit topic beter had kunnen scharen in AUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnedonkers
Ja je hebt gelijk zoals ik al zei bij hardware, wist niet dat er ook AUD was;-) de tweede vraag is idd beter op zijn plaats bij AUD!
Ik ben erg groen wat betreft deze website;-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10
En anders kun je ook hier nog je vraag stellen: [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnedonkers
Dat Nvidia topic is gesloten? zie ik dat goed? jullie zijn wel retesnel en behulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
arnedonkers schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:30:
Dat Nvidia topic is gesloten? zie ik dat goed? jullie zijn wel retesnel en behulpzaam
Dat topic is inderdaad gesloten, bovenaan vind je een knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_last_core.png
Als je daarop drukt ga je naar het laatste deel van dat onderwerp. Voor de handigheid, dat is hier.

Om maar eens ontopic te gaan :
In deze review heb je een gebruikerservaring met de Asrock ION 330HT-BD. Als negatieve eigenschap in die review zie je:
Negatieve eigenschappen:

XBMC, Windows en de ASROCK ION 330 is helaas geen goede combinatie door het ontbreken van DXVA. XBMC is (helaas) nog niet genoeg doorontwikkeld om de praktijk tot een vloeiende weergave te komen.
Zoek gerust rond in dat topic, je zult daar veel reacties vinden en links naar reviews.

[ Voor 45% gewijzigd door the-edge op 26-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 19:26

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hoi,

Ook ik ben van plan een ASrock ION 330HT aan te schaffen.

Alleen nu vroeg ik me af, hoe installeer ik Windows 7 daarop aangezien er geen dvd speler in zit.

Kan ik dit via USB stick doen, of kan dit enkel door er een USB dvdspeler er op aan te sluiten?

Ik hoor het graag.

groet.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24
de ASrock ION 330HT heeft gewoon een cd/dvd speler.. sterker nog het is gewoon een dvd brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
voor windows 7 heeft ms zelfs zelf USB drivers uitgegeven, dus als je geen dvd'tje wilt verspillen kun je ook een usb stick pakken.

Ik vind het prima werken overigens, met win7, draai nu zo'n 10 maanden. Enige nadeel is dattie 1080 nog steeds niet 100% wilt doen. Maar ik heb weinig 1080 materiaal, en hetgeen dat ik heb speelt wel af, enkel wat last van framedrops, maar geen artifacts etc (matroska als codecs)

xbmc schijnt het wel te kunnen... maar dan doet m;n virusscanner/msn/poker het niet meer. Niet dat ik dat boeiend vind, maar krijg nog wel eens mensen over de vloer... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

precious1 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:41:
voor windows 7 heeft ms zelfs zelf USB drivers uitgegeven, dus als je geen dvd'tje wilt verspillen kun je ook een usb stick pakken.

Ik vind het prima werken overigens, met win7, draai nu zo'n 10 maanden. Enige nadeel is dattie 1080 nog steeds niet 100% wilt doen. Maar ik heb weinig 1080 materiaal, en hetgeen dat ik heb speelt wel af, enkel wat last van framedrops, maar geen artifacts etc (matroska als codecs)

xbmc schijnt het wel te kunnen... maar dan doet m;n virusscanner/msn/poker het niet meer. Niet dat ik dat boeiend vind, maar krijg nog wel eens mensen over de vloer... :D
DVD speler erin, das mooi. Ik was even in de war met de Asus EEE box, die heeft een model zonder speler.

@precious1
Wat bedoelje met 1080 niet 100% wilt doen?

Ik zou nmlk graag op 1080 afspelen. Het moet immers lukken omdat het apparaat dit ondersteund en zelfs met W7 geleverd kan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door DJ Chicken op 30-03-2010 18:01 . Reden: typo ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24
dat probleem met 1080p materiaal dat die niet goed afspeeld heb ik ook.. maar 720P gaat perfect..
ik ga misschien nog proberen om er 4gb ram in zetten ipv 2 en het videoram op 512mb te zetten.. maar ik verwacht niet dat die het dan wel vloeiend afspeeld.

btw ik heb mijn videoram nu ook al op 512mb staan.. had ergens gelezen dat dat moest voor 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349883

Hoi,
Je kunt wel XBMC gebruiken onder windows 7 met DXVA ondersteuning.
Er is een XBMC test versie waar de DSplayer in zit.
Met wat instellen en tweaken kan ik prima mijn 1080p mkvtjes afspelen.
Zie deze link. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=61355

Ik hoop dat het helpt.
Om op je allereerste vraag in te gaan. XBMC is tweakbaar WMC iets minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

gert_jan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:08:
dat probleem met 1080p materiaal dat die niet goed afspeeld heb ik ook.. maar 720P gaat perfect..
ik ga misschien nog proberen om er 4gb ram in zetten ipv 2 en het videoram op 512mb te zetten.. maar ik verwacht niet dat die het dan wel vloeiend afspeeld.

btw ik heb mijn videoram nu ook al op 512mb staan.. had ergens gelezen dat dat moest voor 1080p.
Dit brengt mij nu wel aan het twijfelen of ik dit apparaat nog moet aanschaffen. Ik was 100% overtuigt, nu niet meer.
Asrock zet 1080p support groot in de specificaties en tenslotte heb je niet voor niets een full hd 1080p tv etc etc.

Ik begrijp dus dat het beeld stottert op 1080p?
De oorzaak hiervan is dat 2gb ram onvoldoende is? Of de GFX kaart trekt het niet?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 15:45

CeesKees

I rest my Kees

De juiste codecs zorgen er voor dat de ASROCK ion alles (ook 1080p) zonder stotteren afspeelt in Windows7

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

CeesKees schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:23:
De juiste codecs zorgen er voor dat de ASROCK ion alles (ook 1080p) zonder stotteren afspeelt in Windows7
Weten jullie of Asrock bepaalde codecs adviseert i.cm. met het OS? In de manual bv?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336409

Als je gebruikt kunt maken van de hardware acceleratie (Nvidia Ion ondersteund dit) zou de ASROCK alles af moeten kunnen spelen inderdaad. Doet mijn Asus EEE box 1501 met (ongeveer) dezelfde hardware ook probleemloos :)

Ik gebruik trouwens Cyberlink Powerdvd 10 Ultra, met 1 klik neemt de ION het over van de cpu, en wordt de cpu nog maar ongeveer 9% gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Anoniem: 336409 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:12:
Als je gebruikt kunt maken van de hardware acceleratie (Nvidia Ion ondersteund dit) zou de ASROCK alles af moeten kunnen spelen inderdaad. Doet mijn Asus EEE box 1501 met (ongeveer) dezelfde hardware ook probleemloos :)

Ik gebruik trouwens Cyberlink Powerdvd 10 Ultra, met 1 klik neemt de ION het over van de cpu, en wordt de cpu nog maar ongeveer 9% gebruikt
Wat voor klik is dat dat de ION inschakelt? Een optie is Powerdvd of iets vande EEE box?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349883

DJ Chicken schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:14:
[...]

Wat voor klik is dat dat de ION inschakelt? Een optie is Powerdvd of iets vande EEE box?
Je moet aangeven dat je een ION hebt das 1 klik ;) . Ik gebruik de asrock nu 1.5 week. Net nieuw. En ben erg tevreden over wat het boxje kan. Stil zuinig en zonder haperen(mits je goede software gebruikt) full hd films draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Anoniem: 349883 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 01:09:
[...]

Je moet aangeven dat je een ION hebt das 1 klik ;) . Ik gebruik de asrock nu 1.5 week. Net nieuw. En ben erg tevreden over wat het boxje kan. Stil zuinig en zonder haperen(mits je goede software gebruikt) full hd films draaien.
Welke Asrock 330 variant heb jij?

Een ander puntje: Ik heb in een topic gelezen dat bij sommige de cooling fans een hoog geluid genereert. Heb jij dit ook ondervonden?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Ik heb de asrock 330 ht aangeschaft en W7 ultimate daarop gezet.

Leuk apparaatje. Enige minpuntje tot nu toe is de slappe D-sup connector. Die druk je zowat naar binnen wanneer je deze probeert aan te sluiten. Hert lukt mij alleen door de ASrock te openen en de -sub van binnen tegendruk te geven terwijl ik mijn tft aansluit.

Welke codes raden jullie aan voor probleemloos kijkplezier?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Welke software wil je gebruiken om je films mee te kijken?

- Gebruik je xbmc (installeer de nightly build van 1 maart), dan heb je geen codecs nodig; alleen dxva aanvinken.

- Gebruik je mpc hc, dan heb je geen codec nodig, alleen de rendering op evr custom zetten.

- Gebruik je windows media player/mce, probeer het dan eerst eens zonder codecs te installeren. windows media player maakt standaard gebruik van dxva. afhankelijk van je files moet je wellicht nog wat codecs installeren.
haali mediasplitter is wellicht handig.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 03-04-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

job schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:05:
Welke software wil je gebruiken om je films mee te kijken?

- Gebruik je xbmc (installeer de nightly build van 1 maart), dan heb je geen codecs nodig; alleen dxva aanvinken.

- Gebruik je mpc hc, dan heb je geen codec nodig, alleen de rendering op evr custom zetten.

- Gebruik je windows media player/mce, probeer het dan eerst eens zonder codecs te installeren. windows media player maakt standaard gebruik van dxva. afhankelijk van je files moet je wellicht nog wat codecs installeren.
Ik heb zelf ervaring met team media portal en wil Windows Media Center proberen die in mijn W7 ultimate zit.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Gewoon opstarten en kijken welke files niet werken. Dan kan je pas gericht zoeken naar codecs.
Wat belangrijk is dat als je codecs gaat installeren dat je er een pakt welke dxva ondersteunt.

Wat ga je trouwens met de 330ht doen? Op je tv aansluiten? Probeer dan gewoon eens xbmc.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 03-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

job schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:11:
Gewoon opstarten en kijken welke files niet werken. Dan kan je pas gericht zoeken naar codecs.
Wat belangrijk is dat als je codecs gaat installeren dat je er een pakt welke dxva ondersteunt.

Wat ga je trouwens met de 330ht doen? Op je tv aansluiten? Probeer dan gewoon eens xbmc.
Ja ik ga de asrock op een 1080p tv aansluiten via HDMI. Ik hoot idd veel goeds over xbmc en ga deze ook proberen.

Kan ik meerdere Media centers naast elkaar zetten t.b.v. testen?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tuurlijk. xbmc is een losse applicatie. Net als mediaportal dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

job schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:35:
Tuurlijk. xbmc is een losse applicatie. Net als mediaportal dat is.
Tnx. Ik ga lekker aanrommelen.

Mocht ik weer iets spannends en interessants tegenkomen dan piep ik weer :)

Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

job schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:05:

Bedoel je Haali Matroska?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Heeft iemand hier er al een 2e HDD bij geplaatst?

Ik zie dat er in de handleiding staat dat de 330HT maximaal 500GB per HDD ondersteund.

Ik neem aan dat ik dan een 2e HDD van 500GB naast de standaard 320GB HDD kan plaatsen zodat ik 820GB HDD ruimte heb?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366950

Hoi allemaal,

Ik overweg een ASrock ION 330HT te kopen en te voorzien van Win7 en XBMC. Deze combinatie heb ik gisteravond gezien, en het stond me erg aan moet ik zeggen!

Wel een vraagje: is het mogelijk om met dit apparaat via een tv tuner op te nemen? Ik heb gewoon kabeltelevisie (van ziggo). Het opnemen mag van mij rustig op het analoge signaal gebeuren, dat maakt me niet veel uit. Het gaat mij er dus om of dat kan, en zo ja, welke tv tuner en software hiervoor aan te raden is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook van plan om mijn oude vertrouwde xbox1 met xbmc nu eindelijk eens te gaan vervangen.
De keuze is nu of een ASrock ION HT of de ASUS EEE Box 1501.
Persoonlijk neig ik momenteel naar de ASUS vanwege het design (het oog wil ook wat), maar ik ga nog wat meer reviews bekijken voordat ik mijn beslissing ga maken.

Kunnen jullie mij iets vertellen of de fan noise van de ASrock? hoe stil is de fan onder heavy load?
Waarmee kan je het geluid vergelijken? XBoX 360? PS3? WII? Ik hecht veel waarde aan stilte, dus zou graag wat input willen hebben hierover?

En voordat ik een smartass opmerking krijg over de fan noise van een xbox1, ja in mijn xbox zit een 80mm Papst Fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik heb de niet-HT versie van de ION330 van Asrock.

Ik kan je vertellen dat een PS3 meer herrie maakt. Tenzij je een CDROM aan het spinnen bent in de Asrock, dan maakt de drive meer herrie. Maar tijdens dagelijks gebruik moet je je best doen om 'm te horen.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit past beter in Mediaspelers en HTPC's. Ik move het topic dan ook even. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 15:10
Kan het aan mij liggen of is het met de nieuwe Ion 330 niet mogelijk om windows via usb te installeren?
Ik kan alleen booten via cd of hardeschijf, beetje slecht dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

F11 (of was het nou F12) drukken bij de boot helpt niet?
Pagina: 1