Goeie oude (retro) consoles deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:26:
Waarom is deze voor zo'n hoge prijs verkocht? :o
LOLZ, heb eenzelfde hiero staan, ook splinternieuw, echter wel alles in plastics. Doos is overigens ook van het model die je niet echt vaak tegenkomt. Ik dacht eigenlijk de enige te zijn met zo'n nieuwe.
Mijne heeft overigens nog een gele banner over de doos: "2nd free controller"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Van een 'gewone' scart de moer losdraaien en de beshermkap eraf halen werkt ook ruimtebesparend. Wel even zorgen veel een alternatieve 'trekontlasting' anders trek je de draadjes los. Achter mijn LCD zit een oogje waar je alle kabels doorheen kan doon, hier een rip-bandje aan gemaakt om de kabel te 'ontlasen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

danielkraak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:11:
Die Sega Mega Drive heeft niet eens die plastic zakjes. Erg duur... Voor dat geld kun je net zo goed een wel complete kopen, of voor veel minder unboxed Mega Drive die er gewoon nog mooi uitziet.
Volgens mij zegt hij dat er geen zakjes zijn, omdat het een spaanse versie is oid.. Ik moet zeggen dat 140 euro voor een echt nieuwe/factory sealed/never used/etc MD1 wel redelijk is. Het is niet zo dat die op elke straathoek liggen.

Overigens geloof ik er geen bal van dat spaanse megadrives niet in een plastic zakje zitten, maar ik heb er geen bewijs voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Volgens mij zegt hij dat er geen zakjes zijn, omdat het een spaanse versie is oid.. Ik moet zeggen dat 140 euro voor een echt nieuwe/factory sealed/never used/etc MD1 wel redelijk is. Het is niet zo dat die op elke straathoek liggen.

Overigens geloof ik er geen bal van dat spaanse megadrives niet in een plastic zakje zitten, maar ik heb er geen bewijs voor :P
Ik geloof het ook niet, enige reden die ik zou kunnen bedenken is milieu-belastend, maar destijds werd daar echt nog niet naar gekeken (weekmakers in plastic en RoHS compliant enzo).
De mijne is overigens een Benelux exemplaar, wel met zakjes, 2 controllers, rf-unit en los in de doos (zonder zakje, wel met kabelbindertje) DIN --> Tulp kabel.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
zou dit werken?

PAL MDII + PAL 32X + Honeybee SG-300 Converter + USA 32X spel?

Ben wel benieuwd aangezien ik graag weer nieuwe games wil voor mn 32x, maar de Genisis dignen veeeeeel makkelijker te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Richard schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:18:
[...]

Ik geloof het ook niet, enige reden die ik zou kunnen bedenken is milieu-belastend, maar destijds werd daar echt nog niet naar gekeken (weekmakers in plastic en RoHS compliant enzo).
De mijne is overigens een Benelux exemplaar, wel met zakjes, 2 controllers, rf-unit en los in de doos (zonder zakje, wel met kabelbindertje) DIN --> Tulp kabel.
Dus jouw MD1 zit nieuw in doos? Wat ik graag wil weten, zit het zakje dicht geplakt met een plakbandje? Of zijn er sporen dat er ooit een plakbandje op gezeten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Even mijn nieuwe aanwinsten met jullie delen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/06/%21BneqHU%21%212k%7E$%28KGrHqIH-DwEtrgn3wd%29BLjpjz%29%284g%7E%7E_12.JPG
28,75 GBP op Ebay

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/Tetris-small.jpg
10 Euro op MP

[ Voor 5% gewijzigd door navlim op 16-03-2010 21:09 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:27:
[...]

Dus jouw MD1 zit nieuw in doos? Wat ik graag wil weten, zit het zakje dicht geplakt met een plakbandje? Of zijn er sporen dat er ooit een plakbandje op gezeten heeft?
De MD zelf, de controllers en kabels zitten "vast" in de doos tussen het karton, en dat ga ik niet loshalen (ook nooit gebeurd want ik ben 1e eigenaar (old-stock))

Boekjes zijn er los bovenop gemikt (samen met die DIN-kabel). Boekjes zitten in een plastic zak, en dat is dichtgeplakt met een plakbandje ja.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze zaten vandaag bij de post:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yof8iB1UNlKpzO8UfvlsE9p7/full.jpg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Richard schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:43:
[...]

De MD zelf, de controllers en kabels zitten "vast" in de doos tussen het karton, en dat ga ik niet loshalen (ook nooit gebeurd want ik ben 1e eigenaar (old-stock))

Boekjes zijn er los bovenop gemikt (samen met die DIN-kabel). Boekjes zitten in een plastic zak, en dat is dichtgeplakt met een plakbandje ja.
Ik bedoelde het zakje waar de Megadrive in zit, maar dat zal inderdaad aan de onderkant zitten. Ik zal je verder niet onder druk zetten om dat uit elkaar te trekken 8)

@navlim
Mooi die probotector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Vond ik zelf ook, daarom maar gauw aangeschaft, in die conditie kom je ze niet zo vaak tegen heb ik begrepen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navlim schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:39:
Even mijn nieuwe aanwinsten met jullie delen 8)

[afbeelding]
28,75 GBP op Ebay

[afbeelding]
10 Euro op MP
Netjes, die beide games! Ik zelf mis nog de handleiding van Probotector, die zat er jammer genoeg niet bij toen ik hem kocht. Wat vind je van het spel zelf? Ik vind het zwaar verslavend.

Als het goed is krijg ik deze week een complete Scope voor de SNES binnen. Morgenavond ga ik bij iemand langs die zijn/ haar Gameboy Color en Gameboy Classic plus tien spellen aan me wil slijten voor twee tientjes...

Daarnaast heb ik de afgelopen dagen wat 'gedweild' op ebay door wat leuke spotgoedkope dingetjes mee te pakken. o.a. Een aantal spellen voor de oude Gameboy voor een euro per stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Moet hem nog ontvangen, is gister verstuurd vanuit UK, 10 tot 14 dagen volgens de verkoper. Dus ik wacht geduldig af.

Ik ben zelf ook al een paar avonden tot laat ebay aan het afzoeken, best verslavend. >:)
Op dit moment wat biedingen lopen op een aantal mooie complete games.

[ Voor 14% gewijzigd door navlim op 16-03-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:27:
[...]

Als het goed is krijg ik deze week een complete Scope voor de SNES binnen.

[...]
Laat me raden, van meneer P. uit Maastricht? :+
DCFreak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:27:
[...]

Die van mij zit ook nog in de doos en alles. Nieuw is ie niet. Maar op dat zakje zijn sporen van een plakbandje. Het is er overigens af geknipt (het deel dat niet op het zakje zit).

Welke MD1 heb je? Gewoon de Sonic Pack? Waar haal je die old stock dan? Ik kon alleen een nieuwe MDII vinden...

Mijn MD1 is een Jurassic Park Pack!! :D Foto's volgen nog *O*

De boekjes horen overigens niet los in de doos te zitten, maar in een plastic zakje (met rode letters erop). Boekjes? Volgens mij alleen de handleiding en wat folders en zo + een Sonic poster.
Lampuhkap schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:19:
zou dit werken?

PAL MDII + PAL 32X + Honeybee SG-300 Converter + USA 32X spel?

Ben wel benieuwd aangezien ik graag weer nieuwe games wil voor mn 32x, maar de Genisis dignen veeeeeel makkelijker te krijgen zijn...
Dit vraag ik me ook wel af. Of zouden er speciale converters zijn die je op de 32X kan zetten om spellen te converten naar PAL? Ik kan er niks over vinden. :o

[ Voor 27% gewijzigd door Tanuki op 16-03-2010 21:48 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Deze intro laatst nog gezien, ik krijg weer helemaal zin om dit spel op de originele gameboy te spelen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=66H_SwGAwh8]

Maar nergens een compleet spel te vinden. (met handleiding en box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:46:
[...]

[...]

Nope, iemand uit Dongen :) Op de foto's ziet alles er in ieder geval nog erg netjes uit. Alleen de ontvanger is giga verkleurd, maar daar vind ik nog wel een ander voor.

Ik heb gehoord dat de Scope ook werkt op veel LCD-televisies in tegenstelling tot de Zapper van de NES die op geen (of bijna geen) LCD-televisie werkt.... En mocht het niet zo zijn, dan heb ik hier ook nog een oude beeldbuis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:52:
[quote]l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:46:
[...]

[...]

Nope, iemand uit Dongen :) Op de foto's ziet alles er in ieder geval nog erg netjes uit. Alleen de ontvanger is giga verkleurd, maar daar vind ik nog wel een ander voor.

Ik heb gehoord dat de Scope ook werkt op veel LCD-televisies in tegenstelling tot de Zapper van de NES die op geen (of bijna geen) LCD-televisie werkt.... En mocht het niet zo zijn, dan heb ik hier ook nog een oude beeldbuis staan.
Het gaat helaas niet werken op LCD.
I did some research, omdat ik een zapper heb waar ik niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het gaat zeker op geen een LCD werken. Zowel de zapper niet, als de scope niet, als de justifier, etc, etc.

Nu we het over de scope hebben... ik zat eraan te denken om een Justifier voor de snes te halen, aangezien die Scope zo lomp en groot is. Maar werkt die Justifier ook met Yoshi's Safari e.d.?

Weet het antwoord eigenlijk wel, maarja.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-03-2010 22:15 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
Hmmm... Probotector... :)
Úren en úren en úren gespeeld!

ennu:
Boven, Boven, Onder, Onder, Links, Rechts, Links, Rechts, B, A, Select, Start

zie ook Konami Code
(maar ik verwacht eigenlijk dat jullie dit verhaal allemaal al kennen... en anders ga je je maar zitten schamen :P )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Grappig, ik zie Bugs Bunny en dacht meteeen,
spoiler:
XHO2
is de code van het laatste lvl, ff gecheckt en yep, klopte ook nog.
Ik kocht trouwens de Game Boy en wilde niet alleen Tetris spelen, maar ook een leuke andere game, dus dat werd, jawel: Bugs Bunny. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
MrJey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:50:
Deze intro laatst nog gezien, ik krijg weer helemaal zin om dit spel op de originele gameboy te spelen
[video]

Maar nergens een compleet spel te vinden. (met handleiding en box)
Dit spel vroeger gekocht voor mijn Game Boy... heel erg veel gespeeld.

Ik bewaarde altijd netjes de doosjes en handleidingen van mijn GB / NES / SNES / etc spellen apart, dus ook deze heb ik nog helemaal compleet en ziet er nog als nieuw uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Aero schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:52:
[...]

Dit spel vroeger gekocht voor mijn Game Boy... heel erg veel gespeeld.

Ik bewaarde altijd netjes de doosjes en handleidingen van mijn GB / NES / SNES / etc spellen apart, dus ook deze heb ik nog helemaal compleet en ziet er nog als nieuw uit. :)
Wil je er afstand van doen...toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:31:

ennu:

zie ook Konami Code
(maar ik verwacht eigenlijk dat jullie dit verhaal allemaal al kennen... en anders ga je je maar zitten schamen :P )
Hehe.... Die zat ook in Parodius!

Omg, wat wil ik dat spel weer graag hebben. :o O+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Laatst online: 26-08 18:47
MrJey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:13:
[...]

Wil je er afstand van doen...toevallig? :+
Hehe, nee helaas niet... deze blijft in mijn eigen verzameling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Aero schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:34:
[...]

Hehe, nee helaas niet... deze blijft in mijn eigen verzameling. :)
Ik kan wel aan de Japanse versie komen via Ebay, alleen zal de text wel niet in het engels zijn, maar in het Japans, waar ik dus geen hout van heb gegeten.

WOW: die smilies lijken verdacht veel op pacman, realiseer ik me nu pas. :O . . . . . . . .

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-03-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:11:
[...]

Ik bedoelde het zakje waar de Megadrive in zit, maar dat zal inderdaad aan de onderkant zitten. Ik zal je verder niet onder druk zetten om dat uit elkaar te trekken 8)
Ookal zou je mij onder druk zetten, ik trek dat echt niet uit de doos, dat krijg je er nooit meer in zoals oorspronkelijk bedoeld :)
l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:46:

[...]

Die van mij zit ook nog in de doos en alles. Nieuw is ie niet. Maar op dat zakje zijn sporen van een plakbandje. Het is er overigens af geknipt (het deel dat niet op het zakje zit).

Welke MD1 heb je? Gewoon de Sonic Pack? Waar haal je die old stock dan? Ik kon alleen een nieuwe MDII vinden...
Je quote op een ander, maar ik denk dat je je vragen voor mij bedoelde.

Ik heb eenzelfde pack als deze advertentie echter met een banner erop dat er een 2e controller gratis bijzit.
Mijn MD1 is een Jurassic Park Pack!! :D Foto's volgen nog *O*

De boekjes horen overigens niet los in de doos te zitten, maar in een plastic zakje (met rode letters erop). Boekjes? Volgens mij alleen de handleiding en wat folders en zo + een Sonic poster.
Tja dat zeg ik toch:
Bij mij is handeiding, folders en posters gelijk aan "boekjes"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Chillz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:31:

ennu:

zie ook Konami Code
Is zeker een geweldig spel, alleen jammer dat het in de EU robots waren en in Amerika mensen (Contra).

Die code is natuurlijk geschiedenis :P
Deze beweging ook trouwens : Onder, Schuin Onder , Links / Rechts , Punch (Hadoken)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Weer een pakketje binnen met 3 ps1 games, wel een rib uit m'n lijf maarja.. :P

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ls9udt.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Speedfreak; heb je ook guns voor Point Blank :) Heb je trouwens ook nog andere gun games?

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Yep, ik heb een Namco G-Con oid en nog eentje waarvan ik zo even niet weet hoe die heet :P
Andere gun games die ik heb zijn Time Crisis Project Titan, Point Blank 1 en Resident Evil Survivor. Time Crisis zelf heb ik ook, maar die is slecht. Dus die zoek ik nog en PB3. Voor de rest nog leuke gun games die ik mis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:50:
Yep, ik heb een Namco G-Con oid en nog eentje waarvan ik zo even niet weet hoe die heet :P
Andere gun games die ik heb zijn Time Crisis Project Titan, Point Blank 1 en Resident Evil Survivor. Time Crisis zelf heb ik ook, maar die is slecht. Dus die zoek ik nog en PB3. Voor de rest nog leuke gun games die ik mis? :)
Ik heb hier bijvoorbeeld nog Judge Dredd voor de PS1 liggen... mega low budget game, maar enorm veel schietplezier :) Zul je ongetwijfeld voor enkele euro`s kunnen krijgen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oja, die ziet er ook wel leuk uit :) Heb inmiddels een lijstje opgezocht via onze vriend Wikipedia.

Zijn er toch een stuk meer als ik dacht!

* Area 51 (Justifier)
* Crypt Killer (Justifier)
* Die Hard Trilogy (Justifier)
* Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas (Justifier/Guncon)
* Elemental Gearbolt (Justifier/GunCon)
* Extreme Ghostbusters: Ultimate Invasion (GunCon)
* Ghoul Panic (GunCon)
* Gunfighter: The Legend of Jesse James (GunCon)
* Judge Dredd: Dredd Vs. Death (Justifier/GunCon)
* Lethal Enforcers 1&2 (Justifier)
* Maximum Force (Justifier/GunCon)[17]
* Mighty Hits Special (JPN, GunCon)
* Point Blank series (GunCon)
* Project Horned Owl (Justifier)
* Rescue Shot (GunCon)
* Resident Evil: Survivor (JPN/PAL versions) (GunCon)
* Time Crisis (GunCon)
* Time Crisis: Project Titan (GunCon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Vandaag wederom bezoek van de postbode gehad. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/Mario2-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/Yoshi-cookie-small.jpg

Samen voor het luttele bedrag van 17 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Volgens mij hebben jullie naast het goede gevoel om je verzameling compleet te krijgen en/of het spel in originele manier weer te spelen ook stiekem het "ik krijg een kadootje" gevoel iedere keer dat er weer een pakket op de deurmat ligt.

Dat is in ieder geval wel zo bij mij :P

Vandaag trouwens Super Marioland compleet in doos met handleiding binnen gekregen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-03-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
MrJey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:
Volgens mij hebben jullie naast het goede gevoel om je verzameling compleet te krijgen en/of het spel in originele manier weer te spelen ook stiekem het "ik krijg een kadootje" gevoel iedere keer dat er weer een pakket op de deurmat ligt.

Dat is in ieder geval wel zo bij mij :P

Vandaag trouwens Super Marioland compleet in doos met handleiding binnen gekregen :D
Uhuh ;) cadeautjes krijgen is toch leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
navlim schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:25:
[...]

Uhuh ;) cadeautjes krijgen is toch leuk?
Dat zeker!

Ik vond deze wel cool en retro :P

Vraag me trouwens af waar ze de muziek voor gameplay vandaan halen en hoe dat process van instrument naar game gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-03-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Geef mij deze dan maar ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QUEO9Mfmn4M

of deze Zelda variant

http://www.youtube.com/wa...Ce_0KxK2w&feature=channel

maar er zijn nog meer....

[ Voor 44% gewijzigd door DLX op 17-03-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zelda kende ik nog niet, goeie shit ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sp33dFr34k schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:59:
Oja, die ziet er ook wel leuk uit :) Heb inmiddels een lijstje opgezocht via onze vriend Wikipedia.

Zijn er toch een stuk meer als ik dacht!

* Area 51 (Justifier)
* Crypt Killer (Justifier)
* Die Hard Trilogy (Justifier)
* Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas (Justifier/Guncon)
* Elemental Gearbolt (Justifier/GunCon)
* Extreme Ghostbusters: Ultimate Invasion (GunCon)
* Ghoul Panic (GunCon)
* Gunfighter: The Legend of Jesse James (GunCon)
* Judge Dredd: Dredd Vs. Death (Justifier/GunCon)
* Lethal Enforcers 1&2 (Justifier)
* Maximum Force (Justifier/GunCon)\[17]
* Mighty Hits Special (JPN, GunCon)
* Point Blank series (GunCon)
* Project Horned Owl (Justifier)
* Rescue Shot (GunCon)
* Resident Evil: Survivor (JPN/PAL versions) (GunCon)
* Time Crisis (GunCon)
* Time Crisis: Project Titan (GunCon)
Area 51 is gewoon bruut :)
Vaak zat op de PSX en Arcadekasten gespeeld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Iemand die trouwens Chrono Cross heeft hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik heb net de batterijtjes van 2 SNES spellen vervangen. :o

Ik heb de + en de - op de goede plaats gedaan, ik heb CR2032 batterijtjes gebruikt, zelfs van die chique batterijhoudertjes gekocht en er op gesoldeerd.

Best wel professioneel al zeg ik het zelf. :P

Maar... Ze werken niet. Ik ging saven, console uit, spel eruit, spel erin, console aan, save weg.

:(

Iemand enig idee wat ik nou nog kan proberen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

l0c4lh0st schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:28:

Ik heb de + en de - op de goede plaats gedaan, ik heb CR2032 batterijtjes gebruikt, zelfs van die chique batterijhoudertjes gekocht en er op gesoldeerd.

Maar... Ze werken niet. Ik ging saven, console uit, spel eruit, spel erin, console aan, save weg.

Hmm, zou niet zo moeilijk moeten zijn. Weet je zeker dat het goed contact maakt? Heb je een highres pic ervan? Ze doen het allebei niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:28:

Dan vermoed ik de soldeerverbinding van batterijhouden naar cart..

Waarom heb je niet gewoon de batterij vastgelijmd/gesoldeerd (zoals de vorige vastzat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nja, ik las hier en daar dat de batterij toch andersom kan zitten en misschien waren de batterijtjes niet helemaal vol stroom of zo (ik heb ze gekocht bij Dealextreme)...

Binnenkort nog maar eens naar kijken dus.

Ik heb ze niet vastgelijmd omdat lijm geen stroom geleidt? En vastgesoldeerd zoals ze origineel zaten is vrijwel onmogelijk... Mijn soldeer dinges is ook niet zo klein, dus ik kan ook niet echt precisiewerk verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:51:
[...]

Dat zeker!

Ik vond deze wel cool en retro :P
[video]

Vraag me trouwens af waar ze de muziek voor gameplay vandaan halen en hoe dat process van instrument naar game gaat.
LOL filmpje.
.
.
.
Heb vroeger trouwens veel op de SNES gezeten.
Vooral Donkey Kong country 1,2+3 en een tijdje mario yoshi island 2 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:
[...]

LOL filmpje.
.
.
.
Heb vroeger trouwens veel op de SNES gezeten.
Vooral Donkey Kong country 1,2+3 en een tijdje mario yoshi island 2 volgens mij.
Dan heb je wel echte pareltjes gespeeld! :D

Wel jammer dat je dan Mario All Stars + World hebt overgeslagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Niet veel mensen weten volgens mij wat een SNES is .

Ik krijg wel geregeld gamers die PC, Xbox en PS3 bij me aanschaffen en als er dan word gevraagd wat ik speel en ik zeg Nintendo SNES dan is de vraag "Is dat nieuw"?

:P nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Same here, zeg ik dat ik een nintendo gekocht heb, krijg je als reactie: oh zo'n wii.. waarop ik antwoord: nee zo'n oude.. reactie daarop: een nintendo 64?.. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

navlim schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:51:
Same here, zeg ik dat ik een nintendo gekocht heb, krijg je als reactie: oh zo'n wii.. waarop ik antwoord: nee zo'n oude.. reactie daarop: een nintendo 64?.. zucht
Hoezo, komt er nog iets voor de n64 dan? :+

Oké, zijn die mensen in jullie omgeving zo jong or just ignorant? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52
Sp33dFr34k schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Grappige discussie, de enige console waar sommige mensen (die ik ken) nog niet van gehoort hebben is de Virtual Boy :+ . Komt misschien ook door de leeftijd en de interesse welke de mensen hebben die ik ken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Moehahah echt super kick dit topic!

Zo herkenbaar dat mensen niet eens meer weten wat een (S)NES is damn.. of een good old Gameboy.

Echt kick om al die oude titels voorbij te zien komen (besef ik weer hoe ongelofelijk veel games ik al in me leven heb gespeeld)

Mario en Kirby al the way baby!!

D'r is ook nog een überkick voetbal game met internationale teams, waarbij elk land z'n eigen "trucje" had.
Mexico was dan het vetste omdat je met een omhaal vanaf de middellijn kon scoren, weet alleen echt niet meer hoe de game heet.

Maarja mijn NES en mijn vriendin d'r NES en SNES liggen helaas ergens bij onze ouders op zolder stof te happen, en hebben moeten wijken voor moderne shit.
(misschien volgende winter maar weer eens opzoeken)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 09:53
theforce81 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:41:
[...]

Grappige discussie, de enige console waar sommige mensen (die ik ken) nog niet van gehoort hebben is de Virtual Boy :+ . Komt misschien ook door de leeftijd en de interesse welke de mensen hebben die ik ken.
Ja, ik ken ook niemand die gamed en nooit van een snes heeft gehoord. Maar misschien komt het doordat de jongste persoon waarmee ik het over games heb mijn neefje van 15 is en die weet wat er voor zijn n64 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Sp33dFr34k schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Beide ;) :P

kleine voetnoot, ben zelf ook nog relatief "jong" >> 24

[ Voor 11% gewijzigd door navlim op 19-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcv
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07-2024

tcv

BroederM schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:51:

D'r is ook nog een überkick voetbal game met internationale teams, waarbij elk land z'n eigen "trucje" had.
Mexico was dan het vetste omdat je met een omhaal vanaf de middellijn kon scoren, weet alleen echt niet meer hoe de game heet.
Dat heet - toepasselijk - World Cup, alweer uit 1990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

navlim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:23:
[...]

Haha, ik ben van hetzelfde bouwjaar.. :P

Van een Virtual Boy had ik overigens ook nog nooit gehoord tot een tijd terug, maarja die is dan ook nooit hier uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Waarschijnlijk hebben de meesten die er geen interesse ook geen flauw idee wat dingen als een Jaguar (auto?), Saturn (winkel?), of Lynx (grote kat?) zijn. Laat staan dingen als een Vectrex, Neo Geo, Satellaview, 64DD, Virtual Boy, etcetera.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
navlim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:23:

de "relatief jonge" mensen bij mij in de buurt (hoor mij, ben maar 5jr ouder) weten wel wat een NES of een SNES is hoor...

Ze vinden t alleen lang zo interessant niet als mij en de 'ouderen'
Er kleeft voor hen geen jeugdsentimentele waarde aan vast...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Captain N schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:14:
Laat staan dingen als een Vectrex, Neo Geo, Satellaview, 64DD, Virtual Boy, etcetera.
Ik denk dat de mensen die er wel interesse in hebben ook geen idee hebben wat jij hier neer zet :) Zijn toch wat exotische dingen en Japan only ;) Nee niet de Neo Geo....

Satellaview; BS Zelda's :) ow wat een pareltjes (zeker met de huidige hack en translation kunsten). Weet zeker dat bij wijze van spreken alleen jij en ik weten wat dat is! :)

F-Zero X Expansion .... moet alleen nog eventjes een 64DD regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit jaar naar Tokyo, zijn daar eigenlijk veel retro-zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GOUDSBS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:46:
[...]Weet zeker dat bij wijze van spreken alleen jij en ik weten wat dat is! :)
Rare zin... en een beetje een bizarre uitspraak in een topic voor retro liefhebbers. Wij hadden thuis een MSX toen die juist uitwas, Ik speelde op de speelplaats met G&W, heb zelf een Game Boy in de winkel gekocht toen die juist uitkwam (wel voor moeten sparen uiteraard), koop de Power Unlimited al vanaf het eerste nummer (met starwing op de cover :p), enz...
Ik ga zeker niet beweren dat ik alles ken, maar 't zal niet veel schelen :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Bruiser schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:21:
[...]

Rare zin... en een beetje een bizarre uitspraak in een topic voor retro liefhebbers. Wij hadden thuis een MSX toen die juist uitwas, Ik speelde op de speelplaats met G&W, heb zelf een Game Boy in de winkel gekocht toen die juist uitkwam (wel voor moeten sparen uiteraard), koop de Power Unlimited al vanaf het eerste nummer (met starwing op de cover :p), enz...
Ik ga zeker niet beweren dat ik alles ken, maar 't zal niet veel schelen :p
Excuses en begrijp me niet verkeerd.... ik loop ook tegen de 30 aan en heb ook de PU met Starwing thuis liggen en met Lost Vikings enzo, dus ik weet waar je het over hebt.

Ik refereer meer naar het Japan only spul als de Satellaview en de BS Zelda's (ik zie dat namelijk bijna nooit hier voorbij komen). Maar goed verkeerd gebracht en ik wil iedereen in zijn waarde hier laten.... als mede retroliefhebber....

Mortal Marcel anyone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:o En die eeuwige strijd tussen Mario & Sonic! :+
Heb thuis nog wel ergens de eerste 4-5 jaargangen liggen (in van die mooie PU verzamelbanden die je destijds kon bestellen), moet ze maar eens opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic6399 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:
[...]

:o En die eeuwige strijd tussen Mario & Sonic! :+
Heb thuis nog wel ergens de eerste 4-5 jaargangen liggen (in van die mooie PU verzamelbanden die je destijds kon bestellen), moet ze maar eens opzoeken :P
Ik kan me nog heel goed een tekening herinneren van Mario die Sonic neermaait met een machinegeweer met daarbij een grafsteen voor "Sonic the RIP nerd dog." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
GOUDSBS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Excuses en begrijp me niet verkeerd.... ik loop ook tegen de 30 aan en heb ook de PU met Starwing thuis liggen en met Lost Vikings enzo, dus ik weet waar je het over hebt.

Ik refereer meer naar het Japan only spul als de Satellaview en de BS Zelda's (ik zie dat namelijk bijna nooit hier voorbij komen). Maar goed verkeerd gebracht en ik wil iedereen in zijn waarde hier laten.... als mede retroliefhebber....

Mortal Marcel anyone ;)
Het probleem van die Satellaview is dat je toch echt in Japan moest wonen volgens mij. Je kon het niet gebruiken buiten Japan vanwege het online gebeuren. Ik ken het wel, maar heb het nooit gespeeld of in levende lijve gezien. Wel jammer natuurlijk :P

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

theforce81 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:38:
[...]

Het probleem van die Satellaview is dat je toch echt in Japan moest wonen volgens mij. Je kon het niet gebruiken buiten Japan vanwege het online gebeuren. Ik ken het wel, maar heb het nooit gespeeld of in levende lijve gezien. Wel jammer natuurlijk :P
Wat ik al aangaf; ik heb het verkeerd gebracht. Maar ik wil het jullie niet onthouden;

http://bszelda.zeldalegends.net/bszelda.shtml

Kijk ook eens naar bsnes en dan naar def MSU1. Streaming video en audio voor de SNES (SNES CD-Addon, maar dan anders).

http://byuu.org/msu1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GOUDSBS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Mortal Marcel anyone ;)
Mortal Marcel was een boer, er was ook eens een truck besproken met mortal kombat 2 of 3 dat je een stuiver op de cartdrige moest plakken om blood te enablen 8)7
het is verder inderdaad jammer dat veel van die japanse pracht het westen nooit gehaald heeft.

Een V&A link in je signature mag natuurlijk maar het in je post opnemen is niet gewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 19-03-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sniperjackal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:40:
[...]
er was ook eens een truck besproken met mortal kombat 2 of 3 dat je een stuiver op de cartdrige moest plakken om blood te enablen 8)7
Dat was voor mk1 voor de snes. En gejat van een aprils fool van uit mijn hoofd nintendo magazine system (nms).
Je moest niet alleen een stuiver plakken, maar ook nog een code invoeren op de maat van een spice girls song.
(/me was heel blijf dat ie gewacht had op mk2, en heeft zeker niet deze code aan een vriend verteld en toen die aangaf dat het niet werkte zelf ritmish button gebashed hoor :X :$)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
"zucht", ik moet weer denken aan vroeger toen ik al mijn super nintendo games aan de toendertijd vriend van me zus had uitgeleend (toen zat ik nog op de basisschool)

Toen ging het uit, en de spellen nooit meer terug gekregen >.<
Na lange tijd vragen kreeg ik toen een verzameling playstation 1 spellen.. Maar die waren nooit zo leuk als die goede oude, mario all stars, asterix&obelix, yoshis island 2 etc etc.....

Grappige is dat erna mijn psx gejat werd en ik van het geld van de verzekering toen een ps2 kon kopen :D

Niemand toevallig een super mario all stars over ? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Goeie oude PU tijd :) we herleven alles weer. Ik geloof dat 1 van de eerste echte codes eentje was voor Street Fighter II, zodat dat je met 2 Ken's of 2 Ryu's bijvoorbeeld kon spelen.

Ja jongens, internet was nog niet zoals nu :)

En inderdaad die bloedcode met die stuiver en die acties die je moest doorlopen (weet niet meer precies, maar volgens mij moest je aardig wat doen om vervolgens de nepcode te activeren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mortal Marcel was lachen... was bijna het eerste wat ik las als ik het nieuwste nummer had. De strijd tussen Nintendo en Sega vond ik ook altijd grappig.

De bloedcode voor MK1 voor de GG heb ik nog wel veel gebruikt :p en dat zal dan zowat de enigste zijn, ik had meestal gewoon geen zin om al die codes te proberen/onthouden. Ook codes voor levels waren ook een ramp bij mij, schreef die altijd op om dan vervolgens het papiertje kwijt te raken :) Aaaah, nostalgie :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tis rustig hier vandaag... nouja dan zal ik maar een foto posten van mijn Game Gear aanwinsten van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/205up8p.jpg

Kreeg er ook nog een Game Gear bij, maar die geeft alleen nog zwart beeld, wel geluid vreemd genoeg. Wel een originele adapter erbij gekregen, die is dus compleet hetzelfde als de MD1 adapter. Staat ook 10v op ipv de 9v wat het apparaat eigenlijk moet hebben (6x 1,5 AA batterijen).

Zojuist nog een flinke tijd zitten spelen op de Game Gear, blijft een mooi apparaat. Heb Sonic 1 in één ruk uitgespeeld, op naar de 2 en Sonic Chaos.. :P Naar mijn mening mag je de Game Gear echt niet missen in je retro verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D die Mickey :|
Sonic Chaos _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb altijd een zootje oude PU's op de WC liggen, heerlijk om af en toe de NES/SNES/MD reviews te lezen.

Zou leuk zijn als ze maandelijks een retro-rubriek openen voor de oudere lezer, om een oud spel opnieuw te reviewen (en ook naar maatstaven van weleer). Hmmm.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die Mickey is wel vet, die zie je niet zo vaak. Hoewel die andere ook wel leuk is (Castle of Illusion), maar die heb ik compleet dubbel volgens mij. Sonic blijft sowieso briljant! :D

EDIT: Oja, jij was die Disney fan he :P

Wekelijkse retro review zou idd wel erg vet zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 20-03-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben jaloers op je Legend Of illusion
Castle Of Illusion heb ik zelf :P
Sonic is sowieso brilliant, welke game je er ook vna pakt, zodra je al hoort "SEGA" en dat blauwe beestje erbij ziet, gaat t buikje van binnen al glunderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Lampuhkap schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:43:
Sonic is sowieso brilliant, welke game je er ook vna pakt, zodra je al hoort "SEGA" en dat blauwe beestje erbij ziet, gaat t buikje van binnen al glunderen :P
Grappig feitje: De "SEEEEGAAÁÁÁ" die je bij het opstarten van Sonic 1 hoort, was groter aan datagrootte dan de eigenlijk game }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
haha :D serieus? dat wist ik nieteens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:02:
Ik heb altijd een zootje oude PU's op de WC liggen, heerlijk om af en toe de NES/SNES/MD reviews te lezen.

Zou leuk zijn als ze maandelijks een retro-rubriek openen voor de oudere lezer, om een oud spel opnieuw te reviewen (en ook naar maatstaven van weleer). Hmmm.. :P
Een beetje Angry Video Game Nerd stijl zou helemaal leuk zijn! :D

Wie gaat de PU redactie mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0c4lh0st schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:42:
[...]

Een beetje Angry Video Game Nerd stijl zou helemaal leuk zijn! :D

Wie gaat de PU redactie mailen?
Ik heb ze weleens gemaild met het idee, maar als er meer mensen dit doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Ik heb ze weleens gemaild met het idee, maar als er meer mensen dit doen..?
Zojuist gemaild:
Beste redactie,

Vanuit het retro consoles topic (te vinden op Goeie oude (retro) consoles deel 10) ontstond het idee van een retro rubriek in de Power Unlimited.

Ik denk dat het voor erg veel mensen (die interesse hebben in games) sowieso interessant is, maar het biedt ook een terugblik op die game consoles en hun spellen die het gamen wat we vandaag de dag kennen hebben gemaakt zoals het nu is.

Bij een Super Mario Galaxy 2 review kan bijvoorbeeld als retro rubriek de Super Mario World game. En dan bijvoorbeeld in review vorm, maar dan in een moderner jasje. Dus in plaats van een preview (een vooruitblik op een game) een retroview (een terugblik op de game: Hoe goed was deze game nou eigenlijk, in vergelijking met de spellen die op het moment van release al op de markt waren, kwamen er spellen uit die features uit deze game gebruiken, was het spel innovatief en verfrissend, of borduurde het voort op de standaard games die in die tijd uit kwamen, hoe zit het met de vervolgen (denk aan MK 1, 2, 3, ultimate, 4, etc etc).

Misschien is het een idee om vanaf juni 2010 elke maand 1 of 2 pagina's hieraan te besteden. Dan zouden bijvoorbeeld in april 2010 2 spellen (2 op 1 pagina) of 4 spellen uit het jaar 1993 voorbij komen. En in 2011 spellen uit het jaar 1994, 2012 1995, etc. Nouja, misschien is 15 jaar terug een netter getal dan 17 jaar terug.

In ieder geval: Wij denken met z'n allen dat het idee een vrij welkome rubriek is. Wij horen dan ook graag of u onze mening deelt en zoja, wat de plannen hiervoor zijn.

--
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik heb er ook maar 1 naar Gamekings gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lampuhkap schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:43:
Ik ben er ook jaloers op :P

Zat net nog te kijken, ik heb ook nog Land of Illusion, dus er zijn er 3 en nog een Mickey's Ultimate Challenge (puzzle game), de eerste 3 heb ik compleet :D

En inderdaad, dat SEGGAAAAAA vind ik ook zoooo vet! :D Wist niet dat dat zo groot was qua data overigens, apart... Ik zie nu dat ik Sonic 3 geeneens heb, moet ik maar eens naar op zoek gaan...

offtopic:
Kom net terug van Avatar 3D, man wat een vette film..!

[ Voor 13% gewijzigd door Sp33dFr34k op 21-03-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Opzich heeft [N]Gamer en de GAMEZ Magazine altijd dit soort rubrieken, dus het is niets nieuws.

Verder zijn GameStalkers wel vermakelijk. Die (p)reviewen geen games, maar spreken een verwachting uit n.a.v eerder uitgekomen titels (van dezelfde franchise). Zo duiken ze regelmatig de retro hoek in. (Denk aan Shenmue serie, Gehele Nintendo Handheld productlijn, Lufia)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online

Even wat Turbo tips :+

[ Voor 35% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
http://6dollarshirts.com/t-shirts/Contra-Code-p-11247.html :D Wie kent de code? Pas nog besproken hier overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, had er (wederom) ook een mail aan besteed. Zou leuk zijn :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Recent een gloednieuwe, ja gloednieuwe XBOX 1 gekocht. Was nog helemaal nieuw in doos, alle kabels in gesealde zakjes. Lag jaren op de zolder bij een man die hem ooit had gewonnen maar niet van dit soort spul hield. Hij verkocht hem voor EUR 25,- :D Echt nice!!!!!

Ondertussen nog wat 2dehands spellen ervoor gekocht:
Halo, Halo 2, Ninja Gaiden, DOA3, Amped, GTA3, JSRF, Sega GT, Unreal Championship 2
Jammer dat veel disc wat krasjes hebben. Goed omgaan met je spullen moeten veel kids nog leren.

En deze accessoires:
RGB AV Kabel met optische uitgang voor 5.1 geluid, extra controller (dikke) en een DVD remote kit (nieuw). Had tevens nog een Controller-S in de kast liggen :)

Ook nog een GBA-SP zwart in doos met 3 games in mint condition gekocht voor EUR 40,-

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-03-2010 22:54 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:03:
Recent een gloednieuwe, ja gloednieuwe XBOX 1 gekocht. Was nog helemaal nieuw in doos, alle kabels in gesealde zakjes. Lag jaren op de zolder bij een man die hem ooit had gewonnen maar niet van dit soort spul hield. Hij verkocht hem voor EUR 25,- :D Echt nice!!!!!

Ondertussen nog wat 2dehands spellen ervoor gekocht:
Halo, Halo 2, Ninja Gaiden, DOA3, Amped, GTA3, JSRF, Sega GT, Unreal Championship 2
Jammer dat veel disc wat krasjes hebben. Goed omgaan met je spullen moeten veel kids nog leren.

En deze accessoires:
RGB AV Kabel met optische uitgang voor 5.1 geluid, extra controller (dikke) en een DVD remote kit (nieuw). Had tevens nog een Controller-S in de kast liggen :)

Ook nog een GBA-SP zwart in doos met 3 games in mint condition gekocht voor EUR 40,-
Dus je koopt een splinternieuwe Xbox voor zo'n lage prijs en gaat er nog op spelen ook?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0c4lh0st schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:10:
[...]

Dus je koopt een splinternieuwe Xbox voor zo'n lage prijs en gaat er nog op spelen ook?! 8)7
Als je de doos goed houdt, waarom niet? Mijn Xbox doos staat samen met de de overige dozen goed bewaard in de garage..maar die consoles staan er ook om zo nu en dan een game op te doen.

Is het je tweede Xbox, ja, dan zou ik hem ook lekker in doos laten :)

Verzameling dozen hier gaat prima verder, ik heb voor mijn NES, Dreamcast, Xbox, PS2 (slim en normaal), Xbox 360, GBA, DS, DSI, PS3 (LBP), PSP een mooie nette doos. Ben nog wel op zoek naar een doos van de PS1 (heb 5 PS1's maar geen doos), SNES, Jaguar, MD, Master System en Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik had vroeger een XBOX maar toen geruild voor een PC omdat ik toen nog alleen studeerde en niet veel geld had. Maar sinds ik nu alweer jaren werk verzamel alles terug wat ik ooit had en al mijn spullen zijn altijd netjes gebleven. Alle games op een schjifje bleven altijd onbekrast. Ik ben dan ook altijd zeer teleur gesteld wanneer ik 2dehands bekrasde CDtjes zie.Zo had een gameshop om de hoek wat leuke 2dehands XBOX games liggen voor de halve prijs. Maar na het zijn van de schijfjes de meeste maar toch niet genomen :/ Het liefst had ik al mijn consoles nog, die waren teminste altijd netjes behandeld. Ik bewaar ook van alles de doos omdat het object dan meer waard is het ik vind het zelf ook fijner :)

Ondertussen heb ik:
GB, GBA-SP, NDS, Lynx, NES, SNES, N64, GC, PS, PSone, Mega Drive, Dreamcast en een XBOX.

Had tijdens mijn studiejaren ook nog:
Jaguar, Wii en een XBOX360. Jaguar was opzich wel geinig maar kan nu wel wegblijven. Ik zou echter wel de 360 weer eens willen kopen, vooral de Arcade sectie is leuk met de Live ondersteuning. Ik weet nog dat ik best veel Marble Blast online had gespeeld. De Wii is ook wel geinig, vooral met vrienden erbij. Maar goed, dit komt later wel. Eerst nog even wat meer focussen op de echte retro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Kwam hem toevallig tegen, wellicht wat voor jullie
V&A aangeboden: Sega Megadrive met 2 controllers en 12 spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:10:
[...]

Als je er nog geen 1 hebt en je gamed veel, dan zou ik dat ook doen hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Wat vind ik de postbode de laatste tijd toch een vriendelijke man :*)

Vandaag binnen gekomen:
Zoals de verkoper al aangaf in 'immaculate condition'. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/Probotector-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelvanmil.com/Probotector-back-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb ondertussen ook mijn Wii weer terug met oa paper mario en smooth moves :P

Heb ik New super mario bros nog op ene andere manier verkregen om te proberen en hij is zo leuk dat ik hem heel binnenkort ook origineel ga aanschaffen. (ik laat hem dan wel verzegeld) :P

Het ziet er trouwens naar uit dat mijn pakketjes zonder rembours wordt geleverd, en waarschijnlijk morgen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-03-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mijn favo NES game samen met Double Dragon 2 :D Echt een vette aanwinst man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:46:
Mijn favo NES game samen met Double Dragon 2 :D Echt een vette aanwinst man!
DD2 is een van de leukste multiplayer-games voor de NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
MrHarry schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:33:
zie nooit wat over de neo geo hier! dat ding was ook echt mega vet! beetje ziek duur waren de spellen wel maar dat ding had zeer goeie graphics!

Meerrrrrr

[ Voor 6% gewijzigd door Dysmael op 23-03-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik ga nog even een veel gekker bod plaatsen, die advertentie is gewoon oplichting!

EDIT:
Beter nog, ik heb het als misleidend gemeld bij MP, hoop dat ze snappen wat ik bedoel!

[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 23-03-2010 09:03 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.