Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:19
Nou, DM dat spulletje eens door dan :P heheeh ik heb namelijk nog nix bij gehouden en ik heb toch best wat staan al. Begin nu toch wel heeeel erg t overzicht kwijt te raken :P

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Copybox gekocht! een UFO Super Drive pro, 40 euro incl bult diskettes

• Lampuhkap
ooeeh! Foto!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
souljah1h schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:05:
Copybox gekocht! een UFO Super Drive pro, 40 euro incl bult diskettes
Nee toch, niet van iemand uit Nijmegen hoop ik?

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:17:
[...]

Nee toch, niet van iemand uit Nijmegen hoop ik?
Uh ja van iemand uit Nijmegen :X heb ik wat stoms gedaan?

souljah1h wijzigde deze reactie 04-03-2010 20:25 (5%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
souljah1h schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:23:
[...]

Uh ja van iemand uit Nijmegen :X heb ik wat stoms gedaan?
Naja, dat weet ik niet, maar heb je iig even terug geDM'ed hierover...

@Lampuhkap: bedoel je een link naar mijn lijst??

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Lampuhkap
eerder t kale spulletje, dak zelf in kan vullen ofzo :P
en tuurlijk ;) je lijst wil ik uiteraard best zien :D ik ben erg benieuwd en vereerd :D

En ja, ik zoek gewoon iets waar ik lekker kan aanvinken :P

Hop klik ---> Megadrive klik ---> Game klik ---> (handmatig invullen) en meteen op alfabetische volgorde ofzo :D

Lampuhkap wijzigde deze reactie 04-03-2010 21:00 (38%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou, het is niet echt iets bijzonders hoor, maar voor mij voldoet het :)
Niet om flauw te doen, maar zomaar doorsturen zal ik het niet, er heeft stiekem toch wel flink wat tijd ingezeten, sorry... :$ Wellicht kun je in een opensource systeempje als joomla hetzelfde bereiken, maar persoonlijk bouw ik het liever zelf. Mijn collectie stelt ook niet zo gek veel voor hoor dus vereerd hoef je je niet te voelen :P Er staan nog een aantal platformen niet in, maargoed, ik heb weinig plaats meer over in het menuutje.. :P Ik zal je zo de link ff DM'en.

En het is idd klik platform, typ titel, klik regio, staat en compleetheid van de game, toevoegen, klaar :)

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 04-03-2010 22:03 (9%)

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:27:
[...]

Ooooow, wat flauw, en dan ook nog hier lekker inwrijven he, ik was EERST, dat weet je he... :P

*gaat Paul een boze mail schrijven* >:)
Ik heb dan wel morgen killer instinct (cart only) dubbel... iemand O-)

Ik heb nog contact gehad met TNT 2 dagen geleden en dat ging ongeveer zo:
Ik - Ja, hallo waar blijft mijn pakketje?
Tnt1 - Ja, dat duurt gewoon lang bla bla,
Ik- Ja maar dat kan toch niet, spoed pakket etc etc ems enzo
Tnt1 - Ik kan wel seintje geven aan douane dan word je terug gebeld binnen 48 uur.
Ik- 48 uur?
Tnt1 - Ja, 48 uur!

48 uur later///
en nog geen belletje ontvangen, dus ik weer bellen
Ik - Hallo nog steeds geen contact gehad van douane * uitleg doet over vorig gesprek*
Tnt2 - Dat duurt 72 uur!
Ik - WEL GODVERDOMME! 72 uur? :(
Tnt2 - 72 uur!
* MrJey begint ineens zwart voor zijn ogen te zien.
Waarom 48uur? En nu ineens 72...waarom, hoe de fuck #@$ . :(

TNT kampt kennelijk met of een tekort aan personeel, of zijn het gewoon vergeten.

Kijk ik dus net op de Japanse Track en trace zie ik dit ineens:
Mar 4 - Departure from inward office of exchange

Het heeft dus geholpen. :P
Binnenkort dus exclusieve foto's van mijn gameboy light astroboy edition
quote:
Krueger F schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:53:
Ik denk dat ik mijn kooplust nu een beetje ga (moeten) bedwingen, gisteren in een opwelling terug een psp gekocht (met emulators in het achterhoofd... blijkt achteraf dat je een 3004 niet kan modden) en vandaag redelijk wat kosten aan de auto gehad. Enfin, m'n watchlist op Ebay was toch leeg :p

Misschien de moment om m'n dubbels enz te koop te zetten, is het vrouwtje ook weer blij :)
Wat heb je dubbel?

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 05-03-2010 08:37 (29%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:24
Ik denk dat ik mijn kooplust nu een beetje ga (moeten) bedwingen, gisteren in een opwelling terug een psp gekocht (met emulators in het achterhoofd... blijkt achteraf dat je een 3004 niet kan modden) en vandaag redelijk wat kosten aan de auto gehad. Enfin, m'n watchlist op Ebay was toch leeg :p

Misschien de moment om m'n dubbels enz te koop te zetten, is het vrouwtje ook weer blij :)

Krueger F wijzigde deze reactie 05-03-2010 00:54 (13%)

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

• Takahandar
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:53
quote:
DCFreak schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:00:

@Bellerophon
SNES mini (USA) is een leuk apparaat om te zien, maar de kwaliteit van iig de behuizing is een stuk minder dan de reguliere SNES. Dunner plastic, krakende/elkaar rakende cartridge dust cover klepjes etc. Volgens mij gaat dat apparaat uit elkaar vallen bij intensief gebruik :P
Dat uit elkaar vallen van de SNES mini (USA) heb ik nog geen last van gehad (bij intensief gebruik!). Ik vind het qua afwerking vergelijkbaar met een megadrive 2 dus valt best mee :)

• Cpt. Bennet
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-09-2010

Cpt. Bennet

I don't need the girl!

quote:
Krueger F schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:53:

eehh die kan je wel modden. Alleen de Go is nog niet gehackt.

Welcome back John. So glad you could make it.

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 09:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Cpt. Bennet schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:42:
[...]

eehh die kan je wel modden. Alleen de Go is nog niet gehackt.
En laten we dat hier nu net niet mogen bespreken, en de PSP is verre van retro.

• Cpt. Bennet

Cpt. Bennet

I don't need the girl!

quote:
Richard schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:15:
[...]

En laten we dat hier nu net niet mogen bespreken, en de PSP is verre van retro.
Erg frappant aangezien er wel over copyboxen die louter voor backups dienen wel besproken worden.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Cpt. Bennet schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:23:
[...]

Erg frappant aangezien er wel over copyboxen die louter voor backups dienen wel besproken worden.
Volgens mij kan het hacken van een console opzich nog geen kwaads doen, aangezien je veel open source kunt gebruiken op gehackte consoles.
Maar een PSP is niet retro, terwijl je er wel retro spellen op kunt spelen via een opensource programma.

Zolang je de spellen maar in bezit hebt zal er niks mis mee zijn.

Retro Sale 2019!

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
Jongens,

Copybox of modden van een console is nogal wat anders. En even voor de duidelijkheid: ROMS zijn ILLEGAAL, tenzij je ze zelf dumpt van jouw eigen spel!

The Legend Will Never Die

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
GOUDSBS schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:03:
Jongens,

Copybox of modden van een console is nogal wat anders. En even voor de duidelijkheid: ROMS zijn ILLEGAAL, tenzij je ze zelf dumpt van jouw eigen spel!
Dus het is ook illegaal als ik een originele SNES mario pal in bezit heb en daar dan ook een pal rom van inbezit heb en die via internet heb gedownload.

Hoe komt het dat d wetgeving anders ligt dan met spellen en backups in bezit hebben?

Retro Sale 2019!

• DLX
Goed luister; die ROM is niet jouw backup, simpel toch? Een backup, is een backup van jouw eigen media.

Maar hier laat ik het bij, zonde om het over ROMS, hacken van consoles te hebben, terwijl wij gewoon het origineel willen hebben :)

• Cpt. Bennet

Cpt. Bennet

I don't need the girl!

quote:
MrJey schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Dus het is ook illegaal als ik een originele SNES mario pal in bezit heb en daar dan ook een pal rom van inbezit heb en die via internet heb gedownload.

Hoe komt het dat d wetgeving anders ligt dan met spellen en backups in bezit hebben?
Volgens mij is het technisch gezien wel illegaal aangezien die ROM een backup van iemand anders' cartridge is, ook al is de inhoud vrijwel hetzelfde.

• Lampuhkap
quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:59:
Nou, het is niet echt iets bijzonders hoor, maar voor mij voldoet het :)
Niet om flauw te doen, maar zomaar doorsturen zal ik het niet, er heeft stiekem toch wel flink wat tijd ingezeten, sorry... :$ Wellicht kun je in een opensource systeempje als joomla hetzelfde bereiken, maar persoonlijk bouw ik het liever zelf. Mijn collectie stelt ook niet zo gek veel voor hoor dus vereerd hoef je je niet te voelen :P Er staan nog een aantal platformen niet in, maargoed, ik heb weinig plaats meer over in het menuutje.. :P Ik zal je zo de link ff DM'en.

En het is idd klik platform, typ titel, klik regio, staat en compleetheid van de game, toevoegen, klaar :)
Echt heel mooi gedaan :D echt :D (y)

• Krueger F
Misschien de link gewoon hier even posten zodat we allemaal kunnen meegenieten?

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 19:53

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

quote:
Krueger F schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:40:
Misschien de link gewoon hier even posten zodat we allemaal kunnen meegenieten?
Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het creëren van (online) lijsten aangepakt hebben. Zelf ben ik daar ook aan toe, en was begonnen met het programma 'Game Collector', maar dat is toch niet helemaal wat ik zocht.

Ik kan natuurlijk een simpel lijstje gaan bijhouden in excel, maar misschien zijn er betere ideeën?

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
DCFreak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:44:
[...]

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het creëren van (online) lijsten aangepakt hebben. Zelf ben ik daar ook aan toe, en was begonnen met het programma 'Game Collector', maar dat is toch niet helemaal wat ik zocht.

Ik kan natuurlijk een simpel lijstje gaan bijhouden in excel, maar misschien zijn er betere ideeën?
Kladblok :P
MySQL database en dan via PHP invoegen, dan kan je ook gewoon zo nu en dan een db export naar excel doen.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 05-03-2010 14:28 (11%)

Retro Sale 2019!

• DLX
Maak je wat in Access, Sharepoint, ASP. Het is een beetje afhankelijk van wat je wilt, hoe complex het uiteindelijk gaat worden. Excel is misschien wel voldoende voor je... of is een SQL + PHP oplossing te ingewikkeld om te ontwerpen?

Ik weet niet wat jouw mogelijkheden/kennis zijn hiervoor.

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:40
quote:
DCFreak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:44:
[...]

schrijf is uit wat je precies allemaal wilt...

als ik me na de examens ff verveel zal ik het ff coden ;-) 't is de structuur waar het meeste tijd in gaat (voor mij dan toch.. code zelf is vanzelfs)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Krueger F
Ik heb ook wel interesse in iets dergelijks... :-)

Misschien moeten we de hoofden eens bij elkaar steken om een mooie en overzichtelijke structuur te bedenken die we dan allemaal kunnen gebruiken, mits een goede ziel dit dan ook wil coden ;-)

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hang er dan meteen een domeintje aan, een handelplaats, etc ;)
Misschien een optie om je dubbele items uit te filteren en direct vanuit je collectie te koop te zetten oid?

Misschien een forumpje erbij, agenda/kalender met retrobeurzen, op termijn misschien een eigen beursje?

McKaamos wijzigde deze reactie 05-03-2010 18:10 (23%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Inderdaad, een goed ontwerp is meer dan het halve werk Icekiller :)

Hierbij het linkje wat ik Lampuhkap ook heb doorgestuurd.

• DLX
Ohoh :) Gezocht: web-developer met veel vrije tijd! Ik geloof dat icekiller zich al aangemeld heeft ;)

@hierboven; kijk het begin is er! netjes hoor!

@DCFreak; ik denk dat jij best al ver komt met een Excel documentje en filters :)

DLX wijzigde deze reactie 05-03-2010 18:50 (40%)

• DCFreak

DCFreak

De tip van MrJey (kladblok) spreekt mij nog het meeste aan, maar dat zal komen omdat ik geen idee heb wat SQL/PHP/Sharepoint/ASP allemaal is :P
Zijn jullie er zeker van dat dergelijke zaken nodig zijn om een lijstje te converteren naar een webpagina??

@speedfreak
Mooi gedaan :)

DCFreak wijzigde deze reactie 05-03-2010 18:49 (5%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
DCFreak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:44:
De tip van MrJey (kladblok) spreekt mij nog het meeste aan, maar dat zal komen omdat ik geen idee heb wat SQL/PHP/Sharepoint/ASP allemaal is :P
Zijn jullie er zeker van dat dergelijke zaken nodig zijn om een lijstje te converteren naar een webpagina??

@speedfreak
ik gebruik ook kladblok omdat het lekker simpel is, maar zit ook te kijken naar een mogelijkheid om het via php optelossen.
Is wel weer een uitdaging natuurlijk.

Leuk .nl aanmaken
Eerst even een catchy naam bedenken.

Retro Sale 2019!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
DCFreak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:44:

@speedfreak
Whutt? Op GoT rondhangen en geen idee hebben wat SQL, PHP, ASP en sharepoint voor dingen zijn? :P Heel friggin T.net draait op MySQL, Apache en PHP man :P

SQL = Structured Query Language. Een taal waarmee je vragen stelt aan een database. Er bestaan een hoop databases die met deze taal werken. Meest populair voor web-apps is MySQL.

PHP = PHP HTML Preprocessor. Scripttaal waarmee je webpagina's dynamisch kan maken. Opensource, perfecte integratie met Apache webserver.

ASP = Active Server Pages. Ook een taal om webpagina's dynamisch te maken. Gemaakt door Microsoft, meest gebruikt in combinatie met IIS (Internet Information Server).

Sharepoint = Collaboratiesoftware van Microsoft. O.a. in staat om icm IIS webbased te collaboraten.

Anyway, een simpel HTML paginatje maken van je lijstje kan ook wel door een excelsheet op te slaan als HTML document.
Niet het mooiste resultaat, maar het werkt.
Wil je het netjes doen en een pagina a-la die van Speedfreak krijgen, dan zal je echt met iets als PHP of ASP aan de slag moeten, in combinatie met een database zoals MySQL of MSSQL.

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Lampuhkap
:P ik ben iemand die daar dus echt de ballen verstand van heeft, MySQL, Apache en whatever :D :P Zon pagina a la Speedfreak zou voor mij bijv ideaal zijn :D

• beatle
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2016
I.p.v. weer 3 weken meelezen post ik ook maar weer eens wat ;)

Ik heb het inderdaad in Acces gedaan maar ik wilde dan ook meteen een foto erbij ofzo, probleem was deze klikbaar te maken. Heb nu alles in Excel en dat werk op zich wel aardig, tabblad per systeem en dan een aantal kolomen. Hyperlinkje naar foto van het artikel mocht je willen zien waar je over praat (niet dat ik dat nodig heb want weet best wel hoe alles eruit ziet)...

Ojah, in de drie meelees weken een mega drive boxed gekocht, 10 spellen komen morgen nog binnen met de TNT. Tevens (voor degene die het wellicht kunnen herinneren) mijn collectie in kratten weten over te hevelen naar een zelf gemodelleerd steiger houten kast©. Voor 47 euro nieuw steigerhout gekocht op maat en dit gemonteerd naar een best wel aardig kastje. 6 vakken voor diverse consoles en een breed vak voor de Dvd-speler, digitale ontvanger en 3 mappen met (bijna complete, wie help me het eerste jaargang compleet te krijgen?) Club Nintendo collectie.

Helaas alles nog steeds in de slaapkamer (wat wil je met 3 kids) en dus de spellen nog in de kratjes

Aardig lot: M82 boxed
Nog een mooie: ROB display

Beiden heb ik best wat voor over, maar niet zoveel om over de huidige bieders te bieden, of ik moet thuis aankomen met ''schat ik heb de auto ingeruild voor een display van de ROB, wil jij de vissen even ergens anders neerzetten?''

beatle wijzigde deze reactie 05-03-2010 21:13 (64%)

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Nu we het toch over databases hebben. Ik zit nu zelf in 6 VWO en moet een website met database maken voor informatica. Ik heb gekozen voor een database met alle verschillende consoles en dan ook de verschillende modellen uitgebracht. Bij de SNES heb je dan bijv. de SNES en de SNES mini.

Ik had ook nog het idee om nog een niveau'tje lager te gaan en de verschillende uitgebrachte bundels van de verschillende modellen erbij op te slaan, maar dan wordt het denk ik een beetje te uitgebreid voor een simpel informaticaproject.

Maar als je aan mijn afgemaakte project ook nog spellen per console toevoegt en een usersysteem waarbij ze kunnen aanvinken wat ze hebben, dan zou je een vrij complete verzamelaarssite hebben.

Ik zal hier nog weleens een linkje plaatsen als hij online staat.

• Lampuhkap
mooi idee daniel!

• DCFreak

DCFreak

@McKaamos

Bedankt voor de uitleg :) Ik heb voor de hobby of werk deze kennis nooit nodig gehad, en in de tijd dat ik op school zat mocht je al blij zijn als er uberhaupt een computer stond :'(
Anyway, SQL met een webserver is sowieso overdone want ik heb hier niet iets 24/7 draaien om die handel in de lucht te houden, en het is maar een lijstje, dus statische pagina's zijn wat mij betreft voldoende.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-07 17:49
quote:
DCFreak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:48:
@McKaamos

Bedankt voor de uitleg :) Ik heb voor de hobby of werk deze kennis nooit nodig gehad, en in de tijd dat ik op school zat mocht je al blij zijn als er uberhaupt een computer stond :'(
Anyway, SQL met een webserver is sowieso overdone want ik heb hier niet iets 24/7 draaien om die handel in de lucht te houden, en het is maar een lijstje, dus statische pagina's zijn wat mij betreft voldoende.
Hosting kost toch ook geen drol meer tegenwoordig...

Leuk initatief dit... ik heb zelf genoeg ervaring met webdevelopment etc. Jammergenoeg is het tijdgebrek een beetje een issue bij mij. Misschien dat ik ook wel eens ga kijken of ik iets in elkaar kan braaien.
quote:
MrJey schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 07:47:
Waarom leveren ze het dan niet gewoon af bij het postkantoor, dan had ik tenminste vandaag het pakket al kunnen ophalen.
Ik weet het, hier is het ook slecht geregeld met het plaatselijke postkantoor. Maandag t/m vrijdag zijn ze maar tot 5 uur open. Dus als je terug moet komen van werk heb je gewoon pech, zaterdag zijn ze zelfs gewoon gesloten. Dus een pakketje laten ophalen of brengen moet ik vrijwel altijd wel door iemand anders laten doen die er wel tijd voor heeft. Ik ben vaak veel te laat terug van m'n opleiding.

Hier komen ze inderdaad ook 2 keer langs, en vervolgens kan je het op het postkantoor afhalen. Maar dat kan dan niet dezelfde dag maar pas de dag erna omdat ze dat dan in de bestelauto laten liggen of zo en pas de ochtend erna eruit halen.

CrystalViriS wijzigde deze reactie 06-03-2010 11:06 (36%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Ik was gisteren aan het haasten om thuis te komen na mijn werk, zie ik ineens een grote doos met het lego wat ik had besteld.
Deze was in de T&T van TNT gelijktijdig veranderd naar "Bezorger is onderweg" van de Gameboy Astro.

Kijk ik zo op de T&T zie ik dat ze het pakket nog een keer gaan naleveren, ik dus gisterenavond een leuke avond gehad met de buurvrouw en haar wat geld gegeven voor als de pakketdienst morgen langs komt, aangezien ik ook moet werken.

Lees ik net dat Rembours verzendingen pas op maandag worden verzonden en dan ben ik ook weer aan het werk.
Waarom leveren ze het dan niet gewoon af bij het postkantoor, dan had ik tenminste vandaag het pakket al kunnen ophalen.

Naja, dinsdag heb ik het pakket zeker.

Ik ga me nu maar weer bezig houden met het lego wat besteld is :P

Retro Sale 2019!

• Krueger F
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is er een mogelijkheid om te saven bij mega-cd games? Een soort van memory card om in het MD slot te steken ofzo?

• Aero
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-05 11:40
quote:
Krueger F schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:11:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar is er een mogelijkheid om te saven bij mega-cd games? Een soort van memory card om in het MD slot te steken ofzo?
De Mega CD heeft als het goed is een kleine interne memory card.

Er bestaat inderdaad ook een memory card om in de MD slot te steken genaamd "CD Backup RAM Cart"... maar deze zijn vrij prijzig.

Ik keek net nog even op ebay.co.uk en daar staat er nu 1 te koop voor 170 pond :)

• MantraKiller
  • Laatst online: 16-07-2010

MantraKiller

Vroeeeeem

quote:
Krueger F schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:11:
CD Backup RAM Cart heet de memory card voor de mega cd. Je kan ook intern saven als je dat nog niet wist, al wil die nog wel eens niet werken (lege batterij of zo).

edit: Te laat :P

Het noodzakelijke kwaad

• Lampuhkap
:') dat gaat ook nergens meer over, 190 pond :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

quote:
Lampuhkap schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:58:
:') dat gaat ook nergens meer over, 190 pond :')
Dat is dan ook complete onzin. Het is een of andere 3rd party kaart die voor de Europese Mega CD zou zijn, maar sega heeft nooit een ram kaart uitgebracht in Europa (zover ik weet).
Wat ik wel weet is dat de Amerikaanse 'Sega CD' ram kaart gewoon werkt icm de Europese Mega CD, en een stuk goedkoper is (7,35 euro losse kaart op ebay, nog 30 minuten te gaan).

Alhoewel, ik zie nu een factory sealed staan voor 220 euro, damn dat ik mijne opengemaakt heb :'(

edit:
Die van 7,35 euro blijkt alleen het doosje te zijn, hoe triest is dat nu weer :O Er is ook nog een veiling van een nieuwe die nu op 25 euro staat, dat valt nog mee.

DCFreak wijzigde deze reactie 07-03-2010 00:39 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aero
  • Laatst online: 13-05 11:40
quote:
DCFreak schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:20:
[...]

edit:
Die van 7,35 euro blijkt alleen het doosje te zijn, hoe triest is dat nu weer :O Er is ook nog een veiling van een nieuwe die nu op 25 euro staat, dat valt nog mee.
Dat die nu nog op 25 euro staat zegt helaas niets. In de laatste seconden van een veiling kan de prijs nog enorm omhoog schieten. Helaas (en gelukkig, namelijk als verkoper) heb ik dit met vele veilingen al meegemaakt (en ik denk dat ik daarin niet de enige ben in dit topic).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

quote:
Aero schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:44:
[...]

Dat die nu nog op 25 euro staat zegt helaas niets. In de laatste seconden van een veiling kan de prijs nog enorm omhoog schieten. Helaas (en gelukkig, namelijk als verkoper) heb ik dit met vele veilingen al meegemaakt (en ik denk dat ik daarin niet de enige ben in dit topic).
Dat is waar, als de BIN prijs voor die factory sealed een indicatie is, zal dat ook wel gebeuren. Ik was verbaasd dat de prijzen voor die kaarten nu al zo hoog liggen. Volgens mij zijn de Japanse versies wel flink goedkoper, maar daarvan weet ik niet zeker of ze op een Europese Mega CD werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:40
quote:
DCFreak schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:10:
[...]

Dat is waar, als de BIN prijs voor die factory sealed een indicatie is, zal dat ook wel gebeuren. Ik was verbaasd dat de prijzen voor die kaarten nu al zo hoog liggen. Volgens mij zijn de Japanse versies wel flink goedkoper, maar daarvan weet ik niet zeker of ze op een Europese Mega CD werken.
ik zal er een paar laten meenemen dan heb ik ze juni een stuk of 5 als de prijs meevalt..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
Maar niet alle mega-cd spellen hebben een save-optie... (ik heb er eerlijk gezegd nog geen enkele gezien, maar heb er dan ook nog niet zoveel mee gespeeld) dan is zo een card toch ook nutteloos of kun je daarmee op gelijk welk punt saven? Dat de mega-cd een interne "mem-card" heeft is idd nieuw voor mij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Meestal zijn het RPG's zoals Lunar die gebruik maken van de save functionaliteit, ik heb het verder niet per spel bekeken. Een alternatief zou de Mega Cart van tototek zijn, dit is een flashkaart voor zowel MD als 32X images (deze worden ingeladen via de MCD) en deze heeft ook de 'backup RAM cart' ingebouwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-07 19:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
Krueger F schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:33:
Maar niet alle mega-cd spellen hebben een save-optie... (ik heb er eerlijk gezegd nog geen enkele gezien, maar heb er dan ook nog niet zoveel mee gespeeld) dan is zo een card toch ook nutteloos of kun je daarmee op gelijk welk punt saven? Dat de mega-cd een interne "mem-card" heeft is idd nieuw voor mij...
Sonic CD heeft save optie :) De MegaCD2 set die ik van jou overkocht had er nog saves van in het geheugen! :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
Ach :-)

Even tussendoor, ik ben in discussie met iemand over Zelda games voor de GB Classic, volgens mij is er maar één Zelda spel voor uitgekomen, namelijk "Link's Awakening". Volgens haar is er ook nog een ander namelijk "A Link to the Past"... Het internet (wiki :p) geeft mij gelijk, maar ik wil het eens van jullie horen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04:42

Koldur

Virtual Boy

quote:
Krueger F schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:53:

Even tussendoor, ik ben in discussie met iemand over Zelda games voor de GB Classic, volgens mij is er maar één Zelda spel voor uitgekomen, namelijk "Link's Awakening". Volgens haar is er ook nog een ander namelijk "A Link to the Past"... Het internet (wiki :p) geeft mij gelijk, maar ik wil het eens van jullie horen...
Ik als echte GB Classic gek (was mijn eerste eigen "console") weet zeker dat voor de Classic alleen Link's Awakening uit is gekomen! LTTP is alleen op de SNES en GBA uitgekomen. Wel zijn er voor de GBC nog twee zelda's uitgekomen, Oracle of Ages en Oracle of Seasons.

Link's Awakening is de beste Zelda naar mijn idee, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat het mijn aller eerste Zelda is geweest!

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
Héhé, ik wist wel dat ik gelijk had... die originele GB was trouwens ook mijn eerste console, lang voor gespaard en dan speciaal naar Sluis gereden met de ouders om hem te gaan kopen :-) En idd, dat was ook mijn eerste Zelda game :p *good old times*

Nadien m'n GB verkocht om een Game Gear te kunnen kopen... ondertussen heb ik er terug 4 boxed liggen (classics bedoel ik dan) :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DLX
Vergeet de DX versie niet van Links Awakening (de beste van alle :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Da's ook de eerste keer dat ik een gesealde Donkey Kong Country 2 zie! :o O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Ik wilde Mario RPG ook wel eens spelen, niet op mijn SNES (welke ik eindelijk heb omgebouwd naar 50/60hz schakelbaar, ECHT VEEL BETER) omdat het risico en de kosten mij te hoog zijn. Even op de VC gekocht van mijn Wii, echt leuk spel! Net begonnen, maar lijkt me een zeer leuk spel. Volgens mij is het een beetje de voorloper van Paper Mario, een beetje dezelfde opzet.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is echt een leuk spel ja, alleen jammer van het turn-based gebeuren, daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Maargoed, bij dit spel vind ik het evengoed wel leuk :)

Ik ben nu bezig met Wario Land, heb de VB op mijn bureau gezet, staat toch een stuk beter qua hoogte zo, ik ben verslaafd.. :P Gisteren nog het lege batterijtje van de DC vervangen dankzij meneer Richard, daarna nog een hele tijd Berserk Gut's Rage zitten spelen, wat een wazig spel is dat zeg.. typisch Japans, maar wel lachen :P Iemand hier die dit ook speelt of gespeeld heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Wario Land op de VB is echt enorm goed, alleen jammer dat het zo kort is! Wel leuk is de uitdagendere modus nadat je de normale mode hebt uitgespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oow, ik heb hem nog niet uitgespeeld, dan zal ik maar wat rustiger aan doen, ik haat het als ik een spel heb uitgespeeld... O-)

Maar nu ik jouw aandacht heb, meneer Virtual Boy :), wat zijn de leukste games op de VB? Ik heb Mario Tennis, Golf, Vertical Force, Red Alarm en Wario Land.

Op mijn zoeklijstje staat alleen nog Mario Clash (hoewel deze ook een beetje moet tegenvallen), welke kan jij me nog aanraden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 29-04 09:22
Wat mij betreft is Wario Land verreweg de leukste eigenlijk. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Sp33dFr34k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:13:
Oow, ik heb hem nog niet uitgespeeld, dan zal ik maar wat rustiger aan doen, ik haat het als ik een spel heb uitgespeeld... O-)

Maar nu ik jouw aandacht heb, meneer Virtual Boy :), wat zijn de leukste games op de VB? Ik heb Mario Tennis, Golf, Vertical Force, Red Alarm en Wario Land.

Op mijn zoeklijstje staat alleen nog Mario Clash (hoewel deze ook een beetje moet tegenvallen), welke kan jij me nog aanraden?
Hehe, ik heb het mijzelf aangedaan nu he :P. Space Squash is een echte goede en ook Galactic Pinball. Je moet wel van flipperen houden natuurlijk. Wario Land is het beste spel qua spel op zich, alleen echt te kort! Space Squash is een erg leuk spel naar mijn mening, kan wel kort zijn, maar dat geldt voor veel VB spellen. Galactic Pinball heb ik verreweg de meeste speeluren aan gehad doordat ik de highscores heb proberen te zetten en dus uiteindelijk het meeste spelplezier van gehad.
Space Squash heeft naar mijn idee het beste 3D effect en een erg goede besturing. Smaken verschillen erg, ik vind zelf bijvoorbeeld Teleroboxer helemaal niets, en ook Red Alarm viel mij erg tegen. Zorg voor een Flashboy zou ik zeggen, kan je ze allemaal testen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha, ik zie nu net pas dat er maar 22 games zijn voor de VB.. dat is een Flashboy bijna niet waard.. :P

Ik heb ze allemaal snel ff doorgekeken, maar volgens mij steekt Wario Land er wel met kop en schouders bovenuit inderdaad, ik denk dat ik de beste spellen al heb :)

Teleroboxer lijkt mij ook helemaal niets, dat Waterworld ook niet, Space Squash ziet er inderdaad wel geinig uit. Pinball ben ik niet zo'n fan van, maar ziet er ook wel leuk uit.. zet ik die 2 er gewoon bij :)

Dan ga ik nu maar eens die andere 3 proberen (Golf, Vertical Force en Red Alarm), ik heb eerst Mario Tennis gespeeld en ben daarna blijven hangen bij Wario Land.. :P

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 07-03-2010 21:34 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:37
quote:
Sp33dFr34k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:32:
Haha, ik zie nu net pas dat er maar 22 games zijn voor de VB.. dat is een Flashboy bijna niet waard.. :P

Ik heb ze allemaal snel ff doorgekeken, maar volgens mij steekt Wario Land er wel met kop en schouders bovenuit inderdaad, ik denk dat ik de beste spellen al heb :)

Teleroboxer lijkt mij ook helemaal niets, dat Waterworld ook niet, Space Squash ziet er inderdaad wel geinig uit.

Dan ga ik nu maar eens die andere 3 proberen (Golf, Vertical Force en Red Alarm), ik heb eerst Mario Tennis gespeeld en ben daarna blijven hangen bij Wario Land.. :P
Ik vond ook al dat 22 spellen een flashboy niet waard was. :P Ik ga alleen nog Wario Land regelen en voor de rest kijk ik of er nog wat leuke koopjes voorbij komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha precies, ik zoek ze wel op op Youtube, dan weet ik het ook :) Die Flashboy is toch best aan de prijs...

OK, de uitslag:

Mario Tennis - Leuk (niet zoveel verschil met de andere varianten op andere platforms)
Golf - Dikke crap (ik hou sowieso niet van golf)
Red Alarm - Redelijk (leuke muziek, gameplay is ok, maar mij wat te hectisch, speelt niet echt lekker)
Wario Land - Supervet! (do I need to say more? :P)
Vertical Force - Leuk (muziek is goed, je speelt op 2 niveaus, boven en beneden, lijkt wat op Raptor van vroeger)

Tot zover mijn bevindingen, mijn 2 favo's zijn toch wel Wario Land (dik op #1) en Vertical Force :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Sp33dFr34k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:08:
Haha precies, ik zoek ze wel op op Youtube, dan weet ik het ook :) Die Flashboy is toch best aan de prijs...

OK, de uitslag:

Mario Tennis - Leuk (niet zoveel verschil met de andere varianten op andere platforms)
Golf - Dikke crap (ik hou sowieso niet van golf)
Red Alarm - Redelijk (leuke muziek, gameplay is ok, maar mij wat te hectisch, speelt niet echt lekker)
Wario Land - Supervet! (do I need to say more? :P)
Vertical Force - Leuk (muziek is goed, je speelt op 2 niveaus, boven en beneden, lijkt wat op Raptor van vroeger)

Tot zover mijn bevindingen, mijn 2 favo's zijn toch wel Wario Land (dik op #1) en Vertical Force :)
Flashboy is inderdaad niet goedkoop, maar je kan er ook Homebrew op spelen en het weegt niet op tegen de zeldzame carts (ERG duur) terwijl je alles kunt spelen zonder te kopen. Ik ben ook wel een VB fan (wist je dat nog niet? :P) en ook heb ik een prototype rom die ik kan spelen. Super apparaatje als je dus een echte VB fan bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain N
Prototype van welk spel? :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Faceball of Virtual Bowling..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
Toevallig Bound High niet?

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Ik vind het wel grappig dat er toch veel mensen zijn die de retro scene gewoon leuk blijven vinden.

Het is voor mij een vorm van nostalgie en de games zijn natuulijk ook vrij simpel.
Ik sprak laatst mijn buurvrouw die een DS heeft met 2 mario spelletjes, waarvan er 1 in 2d is en de ander in 3d.

Ze vertelde me ook al dat ze niet met de 3d versie van mario kon omgaan, wat ik natuurlijk ook wel begrijp.

Bij mij stopte het met toen 3D in de games werdt gebouwd.
(in ieder geval voor nintendo en console)

Heeft de explosieve groei van retro verzameling te maken met de opkomst van oa Ebay, of is het er eigenlijk altijd al geweest sinds dat de consoles toen uitkwam.

Retro Sale 2019!

• Bellerophon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2017

Bellerophon

Persona non grata

quote:

Geweldig spel voor de GB Classic, met ook een prachtig eind "filmpje".

Heb dat spel grijs gespeeld op de Super GameBoy

PSN: Bellerophon-

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Weten jullie wat ik niet snap, ik heb die SNES dus omgebouwd naar een 50/60hz schakelbaar en begrijp niet dat Nintendo ooit de SNES hier heeft uitgebracht op 50hz! Dat ingedrukte beeld en langzamer spelen. Het ingedrukte beeld is naar mijn idee gewoon onacceptabel! Zo kijk je toch ook geen TV o.i.d.? Ach ja, toen was het blijkbaar allemaal niet zo'n punt, maar ik snap echt niet dat zo'n product zo op de markt heeft kunnen komen. Slechte oplossing van Nintendo en één van de weinige foute acties, meestal zijn ze wel OK daar. Hoewel Nintendo bepaalde dingen nooit in Europa heeft uitgebracht natuurlijk, de Virtual Boy (ik moest hem toch even noemen niet? :P) en Mario RPG. Tegenwoordig lijkt dit geen probleem meer gelukkig.

• Cooler_King
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07-07 12:18
Dat zal wel komen omdat de meeste PAL televisies toen alleen maar 50hz ondersteunden? Volgens mij is die trend trouwens pas verbroken in de huidige generatie, hoewel Xbox1 ook al veel spellen had met 60hz optie.

Daarom koop ik tegenwoordig ook alleen nog NTSC spellen. Die vertraagde rommel hoef ik niet meer.

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-07 11:58
Veel PAL tv's uit die tijd konden geen 60hz aan, tegenwoordig gelukkig wel. De originele spellen kwamen eerst uit in Japan een NTSC 60hz land. Als je de snelheid moet aanpassen aan PAL 50hz ben je wel ff bezig. Daarnaast kan de snes hardware niet eens beeldvullen pal beeld laten zien. Dus ja, ze hebben de meest simpele oplossing gekozen, versnellen en de resolutie niet beeldvullend maken. Gelukkig ging de muziek wel op de juiste snelheid!
Street Fighter 2 was echt wel langzaam, desondanks toch een van mijn favoriete spellen geweest. Op mijn tv zat trouwens een knopje om het beeld aan te passen zodat het wel beeldvullend was (de tv moest daarvoor wel opengemaakt worden).

Andersom had je dat probleem ook. Bijv Amiga waarbij de games origineel gemaakt werden voor 50hz. Op 60hz gingen deze dus te snel.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Grappig van die snelheden, ik snap dat dat lastig aan te passen is. Het beeldvullend maken laten zitten vind ik gewoon te ver gaan. Het ziet er totaal niet uit, gelukkig is dat met de N64 wel aangepast en tegenwoordig helemaal geen probleem meer.

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-07 11:58
quote:
danielkraak schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:19:
Nu we het toch over databases hebben. Ik zit nu zelf in 6 VWO en moet een website met database maken voor informatica. Ik heb gekozen voor een database met alle verschillende consoles en dan ook de verschillende modellen uitgebracht. Bij de SNES heb je dan bijv. de SNES en de SNES mini.
Ben ook benieuwd. Zelf heb ik ooit eens een website (op awardspace.com) gemaakt met MySQL en PHP, dat was zeer goed te doen.
Nu probeer ik voor de gein iets te maken met een XML "database" en puur aan de client zijde (dus zonder php of asp). Dat leek me wel mooi en simpel maar dat valt echt vies tegen. Je loopt al snel tegen browser limitaties aan. Niet aan te raden.

• Tanuki
  • Niet online
quote:
Lampuhkap schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:56:
dat ziet er idd nice uit, zon MD1+MCD1 :D

Heb je ook nog de MD2+MCD2? ;)
Ja, die heb ik, beide nieuw, hoezo? :+

• Lampuhkap
Nieuwsgierig :+ Of nou ja, domme vraag eerder, want ik wist t stiekem al :P :+

• Cpt. Bennet

Cpt. Bennet

I don't need the girl!

quote:
Sp33dFr34k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:32:
Teleroboxer lijkt mij ook helemaal niets, dat Waterworld ook niet, en Red Alarm
Vind zelf Teleroboxer een van de beste VB spellen. Het is punch-out maar met Robots waar de stukken vanaf gebeukt kunnen worden. Het 3D effect is erg sterk hier.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Cpt. Bennet schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:09:
[...]

Vind zelf Teleroboxer een van de beste VB spellen. Het is punch-out maar met Robots waar de stukken vanaf gebeukt kunnen worden. Het 3D effect is erg sterk hier.
Mee eens dat het 3D effect erg goed is, alleen ben ik persoonlijk geen fan. Maar zoals ik al eerder zei, het is erg persoonlijk. De ene vindt Space Squash helemaal niets en de ander vindt het te gek. Wario Land is wat dat betreft lekker universeel, iedereen vindt het een goed spel.

• tilburgs82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-07 10:46
quote:

A Link to the Past is voor de SNES uitgekomen. Het beste zelda spel ooit, imho. Heb um toevallig vorige week weer eens gespeeld. Toch raar dat je na een aantal jaar nog steeds alles zo weet te vinden, terwijl ik normaal m'n sleutels niet eens kan vinden :+

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
theforce81 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:38:
Weten jullie wat ik niet snap, ik heb die SNES dus omgebouwd naar een 50/60hz schakelbaar en begrijp niet dat Nintendo ooit de SNES hier heeft uitgebracht op 50hz!

*blaat*
Dat wil ik binnenkort ook nog even doen bij een 2e snes (m'n eigen vind ik er te goed voor :P). Kun je me eens DM'en wat je daar precies voor gekocht hebt?

Weet iemand overigens of die Justifier voor de snes bijvoorbeeld compatible is met Yoshi's Safari? Of werkt dat echt alleen maar met Lethal Enforcers?

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Sp33dFr34k schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:25:
[...]

Dat wil ik binnenkort ook nog even doen bij een 2e snes (m'n eigen vind ik er te goed voor :P). Kun je me eens DM'en wat je daar precies voor gekocht hebt?

Weet iemand overigens of die Justifier voor de snes bijvoorbeeld compatible is met Yoshi's Safari? Of werkt dat echt alleen maar met Lethal Enforcers?
Blaten doe ik niet he! ;)
Hier een link naar de guide: http://www.nintendoweb.be/index.php/schakelaar-snes.html
Er zijn twee verschillende versies van de SNES, de meeste zijn zoals in de link, maar er is ook een versie met maar 1 PPU en het ombouwen daarvan is wat lastiger doordat de crystal niet goed verkrijgbaar is. Ik had natuurlijk mijn eerste SNES met de 1 PPU versie lol, maar had een defecte gekocht (een 2 PPU versie) waarvan alleen de zekering door was gebrand. Heb de zekering vervangen en omgebouwd. Wel zijn er sommige spellen welke niet helemaal netjes draaien. Mario 1 en 2 van All stars flikkeren in sommige delen van levels en in Super Mario World is de map niet helemaal strak. In Mario World en Mario 3 werken de levels wel helemaal normaal en daar ging het mij met name om!
Morgen krijg ik Zelda LTTP binnen, hopen dat deze normaal op 60hz draait!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dankje, ik heb betere tuts gezien, maar het ging me meer om waar je die switches had gekocht.. :P

Ik koop gewoon een 2e, maak die regiovrij en 50hz/60hz schakelbaar en dan even kijken of ik er een ledje in kan hangen onder het snes logo ofzo, is ook wel lachen :) Alleen ff kijken waar ik die 5v of 12v vandaan kan halen daarvoor.

De nes regiovrij halen is nog altijd het makkelijkste, 1 pinnetje loshalen en klaar.. Maakt het overigens iets uit of ik de lockout schakelbaar maak of niet?

En ik weet dat niet alle games er geweldig op lopen, maargoed de meeste gelukkig wel :)

P.S.: sorry van het *blaat* :P

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 08-03-2010 19:03 (10%)

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag Mortal Kombat Competition voor de snes mogen ontvangen.. Kan alleen niet het verschil zien tussen de normale en de 'competition' uitgave.. Weet iemand wat er anders aan is?

• DLX
quote:
souljah1h schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:10:
Vandaag Mortal Kombat Competition voor de snes mogen ontvangen.. Kan alleen niet het verschil zien tussen de normale en de 'competition' uitgave.. Weet iemand wat er anders aan is?
Volgens deze link...... niks :(

http://www.digitpress.com...ve/index.php/t-32417.html

Maar het fijne weet ik er ook niet van!

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Tada :

Vanmiddag de Track en trace in de gaten gehouden, en alweer de bestelling misgelopen.
Toen ben ik einde van de middag naar het postkantoor gegaan om deze op te halen :P

Vanavond ga ik wat Zelda - Links awakening spelen :)

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 08-03-2010 19:37 (56%)

Retro Sale 2019!

• Tanuki
  • Niet online
quote:
En wat heeft het je nou in totaal gekost?

En is het ding Japans, of zo?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Eindelijk, weer een zorg minder, hehe.

Hij is alleen in Japan uitgekomen en de enige GB met geïntegreerde backlight tot de komst van de Advance SP.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
l0c4lh0st schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:36:
[...]

En wat heeft het je nou in totaal gekost?

En is het ding Japans, of zo?
€ 40,28 btw
€ 17,00 inklarings kosten

en Japans, ik heb overigens ook de GB light Astro boy Clear Red edition 2 dagen geleden aangeschaft :P

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 08-03-2010 19:39 (18%)

Retro Sale 2019!

• Captain N
En wat heb je voor het apparaat zelf betaald als ik vragen mag?

Mijn foto's op Flickr.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Captain N schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:46:
En wat heb je voor het apparaat zelf betaald als ik vragen mag?
$ 240 + $ 18 EMS

Retro Sale 2019!

• DCFreak

DCFreak

quote:
MrJey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:33:
Tada :

[afbeelding]

Vanmiddag de Track en trace in de gaten gehouden, en alweer de bestelling misgelopen.
Toen ben ik einde van de middag naar het postkantoor gegaan om deze op te halen :P

Vanavond ga ik wat Zelda - Links awakening spelen :)
Mooi apparaatje O+ Doe je wel voorzichtig als je ermee gaat spelen, fluwelen handschoenen enzo :)

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Omdat ik waarschijnlijk mijn copybox niet krijg, ben ik nog steeds opzoek naar 1. Maar die dingen zijn bijna onvindbaar :'( heeft iemand nog een adresje?

Iemand nog intresse in 2 gratis atari jaguars? V&A aangeboden: Gratis 2x Atari Jaguar

souljah1h wijzigde deze reactie 08-03-2010 20:54 (39%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
DCFreak schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Mooi apparaatje O+ Doe je wel voorzichtig als je ermee gaat spelen, fluwelen handschoenen enzo :)
Ik heb dat soort handschoenen niet :(

De doos is trouwens echt spiksplinter nieuw.

Hoe komen deze mensen aan dit soort 2dehands nieuw spul?
Gewoon veel van gemaakt, of zo weinig dat mensen er echt de waarde van inzien en er super voorzichtig mee doen?

Retro Sale 2019!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
MrJey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:24:
[...]
Ik heb dat soort handschoenen niet :(
Whaha, ur not serious... :9

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Nee echt serieus. :P

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 08-03-2010 22:51 (20%)

Retro Sale 2019!

• Tanuki
  • Niet online
Wat voor copybox zoek je, souljah1h? Wat zijn je eisen?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben ook nog steeds aan het kloten met mijn copybox, die nog steeds defect is. Ik krijg wel hulp van iemand van het Tototek forum, maar ik snap er de ballen niet van.. iemand anders misschien wel?

Klik

Ik zoek overigens een (liefst losse) snes die niet vergeeld is... eerst zag ik ze weleens voorbij komen, nu ik er een nodig heb niet meer natuurlijk... ;(

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

quote:
Sp33dFr34k schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:19:
Ik ben ook nog steeds aan het kloten met mijn copybox, die nog steeds defect is. Ik krijg wel hulp van iemand van het Tototek forum, maar ik snap er de ballen niet van.. iemand anders misschien wel?

Klik

Ik zoek overigens een (liefst losse) snes die niet vergeeld is... eerst zag ik ze weleens voorbij komen, nu ik er een nodig heb niet meer natuurlijk... ;(
Helemaal niet vergeeld? Ik heb er nog 1 die alleen aan de onderkant vergeeld is.. Op marktplaats stonden ook nog een paar in doos.. retrogamefreak heeft er volgens mij nog paar staan, weet de prijs echter niet en ook niet wat jij ervoor over hebt. Retrobright kan overigens ook nog wonderen doen :)

@localhost ik heb je een DM gestuurd

souljah1h wijzigde deze reactie 08-03-2010 21:28 (5%)

• navlim
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-06 23:25
Ik heb de langgekoesterde wens die ik als klein(er) kind had zelf maar uit laten komen door vandaag een NES te kopen inclusief 2 controller, 1 zapper, toebehorende kabels en 7 games. :) :*)

navlim wijzigde deze reactie 08-03-2010 21:37 (6%)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True