Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Dat van die lasers en PS2's klopt. De laser van de PS2 gaat automatisch feller branden en gaat daardoor snel kapot. Bij de Gamecube is dat probleem dan weer niet, omdat daar een beveiliging zit ingebouwd dat de laser maar tot een bepaalde felheid mag branden. Een probleem daarvan is echter weer dat bij de Gamecube maar weinig merken cd's werken voor backups. Je kunt de felheid van de laser nog wel wat bijstellen met een potmeter, maar ook hier geldt weer dat je laser kapot gaat als je hem te fel instelt.

Hoe het bij de Dreamcast qua laser zit weet ik niet. Misschien dat deze ook een potmeter heeft waarmee je de felheid in kunt stellen en als deze dus slecht begint te werken je hem bij kunt stellen, zodat hij weer werkt. Sowieso kun je genoeg losse lasers vinden voor de Dreamcast, dus dat is altijd een goede optie.

Ik heb hier zelf ook nog drie dreamcasts liggen en ik vind het erg leuke consoles. Ook vind ik de vormgeving echt super van het apparaat. Ook de verschillende kleuren waarin het apparaat is uitgebracht, zijn echt briljant, maar helaas sommige wel lastig te vinden.

Edit: Dreamcasts laser is inderdaad te fixen door aan een potmetertje te draaien.

danielkraak wijzigde deze reactie 02-03-2010 15:13 (3%)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 19:53

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@danielkraak

Ja, lastig te vinden en zo vreselijk duur, het zweet breekt mij soms uit als ik die prijzen zie :|
Anyway, mijn 'speel' dreamcast is een oude 2e hands Japanse en daar heb ik jaren cd-r's op gedraaid en werkt nog prima tot de dag van vandaag. Dus 1 ding weet ik zeker, de kwaliteit van de laser is beter dan die van de PS2 want hij slikt ook alle merken cd-r.

• Bellerophon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2017

Bellerophon

Persona non grata

quote:
DCFreak schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:20:
@danielkraak

Ja, lastig te vinden en zo vreselijk duur, het zweet breekt mij soms uit als ik die prijzen zie :|
Anyway, mijn 'speel' dreamcast is een oude 2e hands Japanse en daar heb ik jaren cd-r's op gedraaid en werkt nog prima tot de dag van vandaag. Dus 1 ding weet ik zeker, de kwaliteit van de laser is beter dan die van de PS2 want hij slikt ook alle merken cd-r.
Kan je nou op een dreamcast gewoon gebrande cd-r's spelen?

PSN: Bellerophon-

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
Bellerophon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Kan je nou op een dreamcast gewoon gebrande cd-r's spelen?
Yep... helaas wel, een van de oorzaken van het falen van Sega denk ik...

@DCFreak: Wauw, mooi spul en mooie prijs. En dankje, tobo + muis kostte me maar €7, maar de verzending kostte het dubbele daarvan.. :P Een zwart tobo heb ik nog niet gezien voor de DC..

@Bellerophon: Ok, dan zal ik die zometeen maar eens gaan opendraaien.. :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:29:
[...]

@DCFreak: Wauw, mooi spul en mooie prijs. En dankje, tobo + muis kostte me maar €7, maar de verzending kostte het dubbele daarvan.. :P Een zwart tobo heb ik nog niet gezien voor de DC..

@Bellerophon: Ok, dan zal ik die zometeen maar eens gaan opendraaien.. :)
Ik dacht dat hij daarvoor regiovrij moest zijn?

En er gaan gewoon van de grote platte batterijen in :P Je kan ze wel een action oid halen

• DCFreak

DCFreak

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Al kwamen er bijna op het einde ook nog dreamcast's uit met aangepaste bios, waarbij die zelf booting cd's (en ook de losse boot cd) niet meer werkte. Maar het was waarschijnlijk te laat, nouja het zou hypocriet zijn als ik daarover zou klagen want in die periode had ik ook meer spellen op cd-r dan originele.
quote:
Beide voor EUR 7 is echt goedkoop, goeie deal dus! shipping vanuit Amerika?

@Bellerophon
Er hoeft niets aangepast te worden aan een dreamcast om cd-r's te booten, de aanpassing zit in de image van de cd zelf, waardoor de dreamcast hem gaat booten.

DCFreak wijzigde deze reactie 02-03-2010 15:47 (9%)

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:24
Juist een pakje gekregen, Sneaky Snakes, Navy Seals, T2 + Gauntlet II, allemaal compleet + een losse Tetris allen voor de Game Boy, kostprijs 6 Euro incl verzending :-)

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
DCFreak schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:40:
[...]

Al kwamen er bijna op het einde ook nog dreamcast's uit met aangepaste bios, waarbij die zelf booting cd's (en ook de losse boot cd) niet meer werkte. Maar het was waarschijnlijk te laat, nouja het zou hypocriet zijn als ik daarover zou klagen want in die periode had ik ook meer spellen op cd-r dan originele.

[...]

Beide voor EUR 7 is echt goedkoop, goeie deal dus! shipping vanuit Amerika?

@Bellerophon
Er hoeft niets aangepast te worden aan een dreamcast om cd-r's te booten, de aanpassing zit in de image van de cd zelf, waardoor de dreamcast hem gaat booten.
Joh dat wist ik helemaal niet :o

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 09:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Lampuhkap schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:51:
Als je dat zou willen testen, graag!

Zou me een mooie aanzet zijn om SMRPG te kopen!
Kreeg mijn "for sale" Mario RPG overigens niet aan de praat op mijn "Universal Adapter Upgrade Version" (dus met FX-wangen). (is dus geen FireFX wat ik eerst dacht). Zit in doosje, dus ik weet 100% dat het een UAUV is.

Is een "made in japan" cart, en de cart voor mijn eigen verzameling is een "made in mexico".

Blijkt dat er verschillende SMRPG carts in omloop te zijn, die wel werken, en die niet werken. of mijn Mexico/Japan verhaal uberhaupt verschil maakt weet ik niet, het is niets anders dan een verwijzing op de doos.

Heb verder eigenlijk geen zin te om te testen met deze carts, want ze zijn vrij prijzig, staan erom bekend dat ze niet altijd even lekker op een PAL SNES werken.
Dus om nu een mint exemplaar met perfecte doosjes/boekjes de "trial and error" weg op te sturen is niet aan mij besteed.

Ik speel 'm gewoon op een NTSC-U SNES, zoals het ooit bedoeld is :)

Zal nog weleens een mooi plaatje schieten.

Edit:

Zo heb ik 'm dus getest:

Richard wijzigde deze reactie 02-03-2010 18:44 (3%)

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb mezelf beloofd na de 3 SNES spellen: Killer instinct, Uniracer en Syndicate (complete) voor 30eu die ik vandaag heb besteld via MP, mijn retro verzamel hype even rust te geven.

Ik heb nu mijn ogen op wat leuke retro lego setjes, waaronder spave police 1 serie.
Maar dat is een heel ander topic.

Blijft toch wel gaaf:

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 02-03-2010 18:43 (4%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
MrJey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:43:
Ik heb mezelf beloofd na de 3 SNES spellen: Killer instinct, Uniracer en Syndicate (complete) voor 30eu die ik vandaag heb besteld via MP, mijn retro verzamel hype even rust te geven.

Ik heb nu mijn ogen op wat leuke retro lego setjes, waaronder spave police 1 serie.
Maar dat is een heel ander topic.

Blijft toch wel gaaf:
[afbeelding]
Volgens mij heb ik die (dat lego geval)

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:07
Die heb ik ook :) Heb wel meer LEGO overigens!

@ Richard:
Dankjewel voor t proberen ;) Stel t erg op prijs. Wil SMRPG zelf sowieso wel in mn collectie hebben, dus komen zal ie er sowieso :P Spelen word dan misschien nog een ander verhaal ;)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Richard schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:45:
[...]

Volgens mij heb ik die (dat lego geval)
quote:
Lampuhkap schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:56:
Die heb ik ook :) Heb wel meer LEGO overigens!
Als je hem weg wilt doen, dan stel ik dat wel op prijs :)
DM me anders even, in dat geval.

Retro Sale 2019!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
MrJey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:43:
Lol, die zag ik ook, van die Paul of niet? :P Dan heb je wel korting gekregen als het goed is, dus wss heb je nog wel wat over van je €30 ;)

Ik heb ook nog een hoop van zo'n Lego zooi, maar niet die van je foto.

Dat van SM RPG klopt, je moet net een cart hebben die goed werkt blijkbaar, maargoed daar kom je dus maar op één manier achter. Hoe kan ik checken welke versie cart dat ik heb overigens? Dan wil ik het wel met jullie delen iig.. :P

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:11:
[...]

Lol, die zag ik ook, van die Paul of niet? :P Dan heb je wel korting gekregen als het goed is, dus wss heb je nog wel wat over van je €30 ;)

Ik heb ook nog een hoop van zo'n Lego zooi, maar niet die van je foto.

Dat van SM RPG klopt, je moet net een cart hebben die goed werkt blijkbaar, maargoed daar kom je dus maar op één manier achter. Hoe kan ik checken welke versie cart dat ik heb overigens? Dan wil ik het wel met jullie delen iig.. :P
Ja, dat klopt, jammer genoeg was iemand me voor met Looney Tunes B-ball en Earthworm Jim :(

Ik had zakken vol ervan, maar iemand heeft voor mij besloten dat aan iemand kado te doen.
Het is dat ik erop dat moment niet was.

Bestaat er eigenlijk al een oud Retro LEGO topic?
Aangezien ik best wel offtopic aan het gaan ben.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 02-03-2010 19:16 (5%)

Retro Sale 2019!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:11:
[...]Dat van SM RPG klopt, je moet net een cart hebben die goed werkt blijkbaar, maargoed daar kom je dus maar op één manier achter. Hoe kan ik checken welke versie cart dat ik heb overigens? Dan wil ik het wel met jullie delen iig.. :P
Wellicht klopt mijn Mexico/Japan verhaal, en kan je daareens mee vergelijken , heb nogeens gekeken, en staat ook op het label.

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
Er zijn blijkbaar twee carts van SM RPG in omloop. Deze link geeft dat ook aan: http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/mariorpg.htm

Volgens deze link kun je geen verschil zien tussen wel werkende en niet-werkende carts.

Ik vraag me nog wel iets af over de link hierboven: is dat nou een fix om SM RPG te kunnen spelen zonder converter? En als ik het goed begrijp werken maar sommige carts met deze fix en ook maar sommige carts werken met een converter?

danielkraak wijzigde deze reactie 02-03-2010 19:36 (12%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
MrJey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Ja, dat klopt, jammer genoeg was iemand me voor met Looney Tunes B-ball en Earthworm Jim :(
Met die 1e was ik je voor, die andere was iemand anders mij weer voor... :P

@Richard: ik heb helaas geen boxed exemplaar...

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:51:
[...]

Met die 1e was ik je voor, die andere was iemand anders mij weer voor... :P

@Richard: ik heb helaas geen boxed exemplaar...
Er wordt echt jacht op gemaakt he.
Damn wat een sport :P

Retro Sale 2019!

• Lampuhkap
quote:
MrJey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Ik had zakken vol ervan, maar iemand heeft voor mij besloten dat aan iemand kado te doen.
Het is dat ik erop dat moment niet was.

Bestaat er eigenlijk al een oud Retro LEGO topic?
Aangezien ik best wel offtopic aan het gaan ben.
Er is een LEGO topic @ GoT ja :P

Het Lego Topic - deel 2

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha, ik kijk eigenlijk nooit meer in de snes sectie, op marktplaats zijn ze meestal niet wijs wat de prijzen betreft. Als ik zie wat ze overal durven te vragen voor dat spul... Ik was toevallig op zoek naar Earthworm Jim, maar toen ik keek naar zijn andere ads zag ik ook nog Looney Tunes. Nu heb ik die cartridge only en wilde 'm graag compleet hebben, dus vandaar... Maar helaas was die 1e toen al weg..

Sega spullen kun je goed op marktplaats kopen daarentegen, daar biedt geen hond op, mooi voor mij.. :P

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-07 22:45
quote:
Bellerophon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:19:
[...]

Omdat je bij de Megadrive 1 tenminste ook nog een koptelefoon erop kon aansluiten, en ik heb het gekke idee (persoonlijke smaak e.d.) dat hij ook betrouwbaarder is.

Zucht... ik denk erover om een Neo Geo CDZ aan te schaffen :O
De megadrive 1 gaf overigens alleen maar mono geluid door via de AV out poort (wel stereo via de koptelefoon).

• Krueger F
Is al wel eens behandeld geweest maar vind het zo direct niet terug... hoe kan ik de beste beeld- en geluidskwaliteit uit m'n multi-mega halen? Ik heb enkel zo een kabeltje met RF adaptertje... is er ook een andere betere te krijgen welke werkt met de multi-mega

(toevallig ook iemand een originele adaptor teveel voor een 32X, want die van de Game Gear kan ik er niet op gebruiken, die van m'n Multi-Mega past er wel op maarja... ben ik uiteraard weinig mee)

• Lampuhkap
Krueger, sega adaptor @ megadrive werkt ook op de 32x als ik me niet vergis

• DCFreak

DCFreak

Ik neem aan dat de Multi-Mega gewoon RGB output heeft net zoals alle andere Megadrive modellen?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Megadrive 1 heeft toch geen RGB ofwel? Heb er nog nooit een kabel voor gezien althans.
Ik heb nog een Megadrive 2 RGB kabel over, kost wel €20... heb ook een snes & DC RGB kabel, scheelt toch wel heel wat, vooral bij de DC (op een LCD), best wel een flink verschil :)

En oow, ik heb nog wel zo'n adapter Krueger, moet je er wel een MD2 bij kopen :P
Nee maar serieus, een losse MD2 koop je voor niet zoveel...

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:26:
Haha, ik kijk eigenlijk nooit meer in de snes sectie, op marktplaats zijn ze meestal niet wijs wat de prijzen betreft. Als ik zie wat ze overal durven te vragen voor dat spul... Ik was toevallig op zoek naar Earthworm Jim, maar toen ik keek naar zijn andere ads zag ik ook nog Looney Tunes. Nu heb ik die cartridge only en wilde 'm graag compleet hebben, dus vandaar... Maar helaas was die 1e toen al weg..

Sega spullen kun je goed op marktplaats kopen daarentegen, daar biedt geen hond op, mooi voor mij.. :P
Ik heb al een groot aantal spellen van marktplaats gehaald voor de snes :) Was bij elkaar echt een prikkie. Je moet gewoon goed zoeken! Secret of mana voor 5 euro + boekje was toch wel de beste koop.

• DCFreak

DCFreak

Jawel, ik heb zelf nog een RGB kabel gemaakt ooit voor m'n Megadrive 1. Ik kan mij wel herinneren dat er iets bijzonders aan de hand was met het type plug. Het lijkt namelijk op een standaard DIN plug, maar dat is het niet (iets afwijkends met de spacing van de pinnetjes).

edit
Ik wist dat ik er eerder over gepost had, uit 2009:
quote:
Wat je nodig hebt is een 8-polige DIN plug uitgevoerd in 262° ipv de normale 270°.

Kan je vinden en bestellen bij http://www.grootaers.nl/
artikelnummer: 24001580 (din plug)
artikelnummer: 24001560 (chassis)

DCFreak wijzigde deze reactie 02-03-2010 23:58 (30%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Ik heb retrogame verzameling nog niet eens een jaar geleden opgepakt, voornamelijk ook om mezelf een kado te geven omdat ik niet meer rook (al 1 jaar niet meer)

Dan heb ik een broer die mij voor gek verklaard dat ik er geld aan uit geef.
(hij rookt)

Dan zeg ik dat zijn sigaretten duurder zijn, en nuttelozer.

1 - 0 :+

Retro Sale 2019!

• Krueger F
Ik heb geen MD meer... heeft die plug van de stroomadaptor die in de MD gaat een geel ringetje op het einde?
Die van m'n MM heeft dat namelijk en die past (is een dunner/smaller pinnetje dan dat van een Game Gear bijvoorbeeld)... als ik me niet vergis is die van een MD ook hetzelfde als van de GG, dikker dus. Misschien dat die van de MD2 ook de dunne is... kan iemand eens kijken of die zo'n geel ringetje heeft aub?

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:54:
De Megadrive 1 heeft toch geen RGB ofwel? Heb er nog nooit een kabel voor gezien althans.
Ik heb nog een Megadrive 2 RGB kabel over, kost wel €20... heb ook een snes & DC RGB kabel, scheelt toch wel heel wat, vooral bij de DC (op een LCD), best wel een flink verschil :)

En oow, ik heb nog wel zo'n adapter Krueger, moet je er wel een MD2 bij kopen :P
Nee maar serieus, een losse MD2 koop je voor niet zoveel...
Nee heeft van origine alleen een RF kabel, terwijl het beeld zoveel mooier wordt door een RGB kabel, denk erover om er toch maar eens 1 aan te schaffen op Ebay, hetzelfde geldt voor de VGA kabel voor de DC

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:59
quote:
souljah1h schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:35:

Ik heb al een groot aantal spellen van marktplaats gehaald voor de snes :) Was bij elkaar echt een prikkie. Je moet gewoon goed zoeken! Secret of mana voor 5 euro + boekje was toch wel de beste koop.
Ja, precies.
Het ligt er maar net aan. En je moet er geluk mee hebben...

Sowieso van die Marktplaats-gasten die een hele catalogus van tientallen/honderden games aanbieden, die weten wel wat ze ervoor moeten vragen meestal, welke games meer waard zijn.
Je moet gewoon tegen die mensen aanlopen die toevallig een doos van zolder aan het opruimen zijn geweest, en vervolgens wat game-spul te koop aanbieden "om te kijken of we er nog wat voor krijgen"... :)

Leeg - Sinds 20180907

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Chillz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:31:
[...]

Ja, precies.
Het ligt er maar net aan. En je moet er geluk mee hebben...

Sowieso van die Marktplaats-gasten die een hele catalogus van tientallen/honderden games aanbieden, die weten wel wat ze ervoor moeten vragen meestal, welke games meer waard zijn.
Je moet gewoon tegen die mensen aanlopen die toevallig een doos van zolder aan het opruimen zijn geweest, en vervolgens wat game-spul te koop aanbieden "om te kijken of we er nog wat voor krijgen"... :)
Inderdaad, dat had ik verleden jaar op koninginnedag ook, een N64 compleet met Super Mario 64 met nog tweede goedwerkende controllers voor 5 euro :')

• Chillz
quote:
Bellerophon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:33:

Inderdaad, dat had ik verleden jaar op koninginnedag ook, een N64 compleet met Super Mario 64 met nog tweede goedwerkende controllers voor 5 euro :')
En het mooie is, dat iemand die dat zo aanbied niet beter weet én dus zelf ook het idee heeft een mooie deal gemaakt te hebben 8)

Leeg - Sinds 20180907

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Chillz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:40:
[...]

En het mooie is, dat iemand die dat zo aanbied niet beter weet én dus zelf ook het idee heeft een mooie deal gemaakt te hebben 8)
Precies, maar mensen die 100 euro ervoor vragen hebben (in mijn optiek) een behoorlijke klap van de molenwiek gehad

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-07 20:52
quote:
Bellerophon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:33:
[...]

Héééél soms kom je op marktplaats ook wel van zulke dingen dingen. Maar je moet inderdaad echt goed zoeken en geluk hebben.

Ik heb een tijdje terug een N64 gekocht met diddy kong racing, james bond goldeneye, en één of ander F-1 racespel voor 7,50.
Er zat nog een goede controller bij zonder lam pookje en een madcatz racestuur + pedalen.
quote:
Bellerophon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:55:
[...]

Precies, maar mensen die 100 euro ervoor vragen hebben (in mijn optiek) een behoorlijke klap van de molenwiek gehad
Inderdaad als je nog wat meer bij zou willen leggen heb je een splinternieuwe next-gen console. Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd.

CrystalViriS wijzigde deze reactie 03-03-2010 12:07 (23%)

• Lampuhkap
Nou, met nieuwe console's (dus nieuwe N64's, nieuew DC's enzo) mag ik toch hopen dat sommige naar jouw mening t niet gehad hebben van de molen :P Dan zit je met 100 euro nog best cheap

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Lampuhkap schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:05:
Nou, met nieuwe console's (dus nieuwe N64's, nieuew DC's enzo) mag ik toch hopen dat sommige naar jouw mening t niet gehad hebben van de molen :P Dan zit je met 100 euro nog best cheap
100 euro voor een nieuwe N64?!?
No f***** way

Als ziet hij er nog zo mooi uit, dat is een dergelijke console niet waard. Een DC voor 100 euro, ja dat is wel een schappelijke prijs, al had ik hem voor 60 euro.

Feit blijft natuurlijk ook, het is maar net wat een gek ervoor geeft.

Denk er trouwens over om mijn NES een Paint Job te geven, wie heeft hier ervaring mee?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb mijn Dreamcast toen voor 80 kunnen kopen geloof ik, kreeg er wel 2 voor die prijs incl. een aantal controllers, vmu's, een fishingrod en een aardige berg kabels. Tevens wat games, waarvan het grootste deel helaas wel kopietjes waren. Die 2e dc ben ik overigens met moeite voor 40 euri kwijt geworden volgens mij, maar al met al klaag ik niet.. :)

En een nes spuiten, dat is heiligschennis :o

@DCFreak: ja inderdaad porto vanuit de states. Het was al zo lang onderweg dat ik het al haast vergeten was... :p

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Sp33dFr34k schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:04:
Ik heb mijn Dreamcast toen voor 80 kunnen kopen geloof ik, kreeg er wel 2 voor die prijs incl. een aantal controllers, vmu's, een fishingrod en een aardige berg kabels. Tevens wat games, waarvan het grootste deel helaas wel kopietjes waren. Die 2e dc ben ik overigens met moeite voor 40 euri kwijt geworden volgens mij, maar al met al klaag ik niet.. :)

@DCFreak: ja inderdaad porto vanuit de states. Het was al zo lang onderweg dat ik het al haast vergeten was... :p
Wil hem echt donkerzwart spuiten

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-07 22:45
Bestaat lichtzwart ook dan?

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Hangt er vanaf hoeveel je erop spuit

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
quote:
QFT!

Spuit de NES dan op z'n minst in het wit, past ie mooi naast een Wii ;) (of heb je toevallig een zwart exemplaar?)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
MikelenniuM schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:36:
[...]

QFT!

Spuit de NES dan op z'n minst in het wit, past ie mooi naast een Wii ;) (of heb je toevallig een zwart exemplaar?)
De Wii is maar een gare console, en zwart is gewoon mooi, past op die manier bij de saturn / megadrive / ps3

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
Spuit hem maar zwart, net zoals de Wii ;) wel even opschuren voor een mooie gladde (glans) lak. Blauw ledje en klaar!

DLX wijzigde deze reactie 03-03-2010 14:48 (48%)

The Legend Will Never Die

• Krueger F
Een NES hoort grijs te zijn! :p

Net m'n pakketjes binnengekregen, Sonic CD, Spiderman, Sol-Feace & Cobra Command (sealed), Lethal Enforcers boxed met gun en Lethal Enforcers 2.
M'n FX converter is ook binnen, dadelijk eens kijken of SM RPG het ermee doet :-)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
GOUDSBS schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:44:
Spuit hem maar zwart, net zoals de Wii ;) wel even opschuren voor een mooie gladde (glans) lak. Blauw ledje en klaar!
Blauw ledje zou helemaal mooi zijn ja :)
quote:
Krueger F schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:49:
Een NES hoort grijs te zijn! :p

Net m'n pakketjes binnengekregen, Sonic CD, Spiderman, Sol-Feace & Cobra Command (sealed), Lethal Enforcers boxed met gun en Lethal Enforcers 2.
M'n FX converter is ook binnen, dadelijk eens kijken of SM RPG het ermee doet :-)
Meeste NES'en zijn door de jaren heen gaan vergelen en dan vind ik hem persoonlijk minder mooi

• Chillz
En bij NES'en valt het dan nog mee.
SNES's werden naar mijn idee nog veel geler (en dus lelijker)

Leeg - Sinds 20180907

• DLX
... voor de liefhebbers heb ik even mijn NES/Famicom collectie gescand en op internet gezet;

http://www.goudsbs.nl/col/nes/
http://www.goudsbs.nl/col/famicom/
http://www.goudsbs.nl/col/fds/

• DCFreak

DCFreak

quote:

Beetje wel he :P Maarja als het een 2e NES is, die toch al niet zo netjes meer is ofzo, kan het wel een leuk projectje zijn. Ik spuit niet vaak (wat klinkt dat nou weer vreemd :+ ), maar de keren dat ik het deed had ik altijd moeite een mooi egaal oppervlak te krijgen.
quote:
Sommige verkopers maken er echt een potje van wat shipping methoden betreft, net nog een case moeten filen in ebay om weer iemand in beweging te krijgen. Ik bedoel, betaal je $30 voor verzending, gooien ze het nog op de boot |:(
quote:
GOUDSBS schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:07:
... voor de liefhebbers heb ik even mijn NES/Famicom collectie gescand en op internet gezet;

http://www.goudsbs.nl/col/nes/
http://www.goudsbs.nl/col/famicom/
http://www.goudsbs.nl/col/fds/
Ben wel jaloers op je famicom collectie, zijn ze allemaal unboxed of heb je de doosjes apart? Ik heb zelf op dit moment 1 famicom spel, nog unboxed ook :'(

• Krueger F
Mooi, m'n SM RPG werkt! Van de eerste keer raak dus.
Mijn game heeft trouwens ook de vermelding "made in Mexico".

• DLX
quote:
Ben wel jaloers op je famicom collectie, zijn ze allemaal unboxed of heb je de doosjes apart?
De NES spellen zijn eigenlijk allemaal boxed, ook de Famicom Disk System spellen zijn allemaal compleet. Ongeveer 1/3 van mijn Famicom spellen zijn boxed; bijvoorbeeld: Ninja Ryukenden III, Gargoyles Quest II, Double Dragon III en Castlevania 3.

Ik heb ook nog een zooitje Famicom Handbill's, maar die volgen later...

Binnenkort maar weer eens wat Famicom games op internet zoeken, staat nu al een tijdje 'on hold', omdat ik meer met arcade games bezig ben.

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-05 12:10
Een NES mod kan toch best mooi uitpakken hoor als je het goed aanpakt.

• Chillz
Zo, Gravitone!
Is dat de jouwe?
Netjes hoor

Leeg - Sinds 20180907

• DCFreak

DCFreak

quote:
GOUDSBS schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:55:
[...]

De NES spellen zijn eigenlijk allemaal boxed, ook de Famicom Disk System spellen zijn allemaal compleet. Ongeveer 1/3 van mijn Famicom spellen zijn boxed; bijvoorbeeld: Ninja Ryukenden III, Gargoyles Quest II, Double Dragon III en Castlevania 3.

Ik heb ook nog een zooitje Famicom Handbill's, maar die volgen later...

Binnenkort maar weer eens wat Famicom games op internet zoeken, staat nu al een tijdje 'on hold', omdat ik meer met arcade games bezig ben.
Heel leuk die collectie, zelf ben ik de laatste tijd veel bezig geweest met mijn Japanse Mega CD verzameling, maar het begint weer tijd te worden om mijn aandacht te verplaatsen naar een ander platform. Ik zit een beetje te twijfelen tussen Famicom/FDS en SNES.

Die Handbill's zijn wel leuk, zag op internet een paar foto's van ingelijste aan de muur, geeft een erg leuke sfeer aan een gameroom :)

Ik moet zeggen dat jouw keuze van spellen mij wel bevalt, alleen toen ik ging kijken waarom Double Dragon I ontbrak, schrok ik toch wel een beetje van de prijs (althans van die specifieke titel). Ik ga eerst even uitzoeken in welke prijs-range Famicom titels zo'n beetje bewegen, zowel op eBay/Yahoo als bij particuliere aanbieders op diverse fora en dan maar eens kijken hoe of wat ;)

@gravitone
Als dat jouw nes is, ben ik onder de indruk O+

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anders mag je mijn snes ook wel even onderhanden nemen! Hij is vergeeld :(

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
quote:
gravitone schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:45:

[afbeelding]
nice, nice maar origineel is hij natuurlijk op zijn mooiste :)

Retro Sale 2019!

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Volgens mij valt het echt wel mee allemaal met die hoge prijzen.

En je kan er zelf ook wat leuks mee doen:

Zo heb ik eens een SNES + copybox beide in mint staat gekocht voor 100 euro incl. verzending. De copybox heb ik daarna weggedaan voor 125 euro en de SNES heb ik gehouden. Dat is de Mario World Pack uit mijn fotoalbum (SNES / Console / Mario World Pack).

Starwing Competition gekocht voor 70 euro. Daarna nog een gekocht samen met Mario Paint en nog wat spul voor 30 euro. Daarna nog een gekocht voor 30 euro samen met 15 spellen en een SNES. En toen 2 verkocht voor 80 en 100 euro.

Een hoop Dreamcasts en Nintendo 64's gekocht met nog een hoop zooi erbij voor 900 euro. Alle N64's en DC's verkocht op 1 na voor 900+ euro.

Je moet het gewoon slim doen. :)

Edit: Nog een mooie... Meer dan 1000 euro uitgegeven aan Super Wild Card DX2 64M + DiskDual sets en toch zeker het dubbele er weer voor teruggekregen en uiteraard 1 gehouden voor in de verzameling. Een van de sets ging voor 525 euro excl. verzenden naar Duitsland. :)

En nog een leuke: Ik had een verkoper gevonden die 2x Spider-Man & Venom Maximum Carnage voor de SNES had. 135 euro per stuk. Allebei gekocht. Een naar een medeverzamelaar gedaan. Die heeft 'm nu verkocht voor 400 euro. Huppekee.

Het is leuk om zo'n constructie te verzinnen en dan te zien dat het ook echt werkt en het houdt de verzameling wel een beetje betaalbaar, vooral met nieuwe producten die al een flink aantal jaren oud zijn (zoals vrijwel alles wat ik hierboven noem).

Tanuki wijzigde deze reactie 04-03-2010 00:00 (51%)

• Krueger F
Ok, toegegeven, die NES is wel knap... maar ik vrees dat het weinigen gegeven is om dat gedaan te krijgen... ik zou het allezins niet kunnen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
DCFreak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:29:

Beetje wel he :P Maarja als het een 2e NES is, die toch al niet zo netjes meer is ofzo, kan het wel een leuk projectje zijn. Ik spuit niet vaak (wat klinkt dat nou weer vreemd :+ ), maar de keren dat ik het deed had ik altijd moeite een mooi egaal oppervlak te krijgen.

Sommige verkopers maken er echt een potje van wat shipping methoden betreft, net nog een case moeten filen in ebay om weer iemand in beweging te krijgen. Ik bedoel, betaal je $30 voor verzending, gooien ze het nog op de boot |:(

Ben wel jaloers op je famicom collectie, zijn ze allemaal unboxed of heb je de doosjes apart? Ik heb zelf op dit moment 1 famicom spel, nog unboxed ook :'(
Klopt, dat is waar, als het een erg vergeelde is zou ik het ook niet zo erg vinden, die van hierboven ziet er dan wel erg geslaagd uit imo. En spuiten ( :+ ) is helaas ook niet voor mij weggelegd...
Hij had $24 aan verzending gerekend en op het pakketje (wat btw erg slecht was ingepakt) stond $21, dus dat valt nog mee. Ik heb inderdaad ook wel vaker dat ze de verzending gewoon (meer dan) verdubbeld hebben! Daar ga ik dan ook over klagen, meestal hoor ik zoiets als, ja maar dat stond in mijn ad, moet je maar lezen. Nouja, dikke neus, als het echt schandalig is mogen ze het mooi terugstorten (wat meestal toch niet gebeurt)...

Ik heb overigens net weer even mijn DC aangesloten, werd ik weer meteen herinnerd aan dat klote lege batterijtje.. Wie zei dat dat makkelijk was om die te vervangen overigens?? Ik moet gvd die houder van dat batterijtje afbreken, want ik krijg er verder geen beweging in.. stom systeem.. dan maar geen nieuw batterijtje, geen zin om een houder te zoeken en die er dan op te gaan solderen, tenzij iemand een leuk linkje voor me heeft?? :)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
gravitone schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:45:

[afbeelding]
Geweldig gedaan :)
En ja het is ook mijn 2e NES dus daar mag het mee

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Sp33dFr34k schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:48:
[...]

Klopt, dat is waar, als het een erg vergeelde is zou ik het ook niet zo erg vinden, die van hierboven ziet er dan wel erg geslaagd uit imo. En spuiten ( :+ ) is helaas ook niet voor mij weggelegd...
Hij had $24 aan verzending gerekend en op het pakketje (wat btw erg slecht was ingepakt) stond $21, dus dat valt nog mee. Ik heb inderdaad ook wel vaker dat ze de verzending gewoon (meer dan) verdubbeld hebben! Daar ga ik dan ook over klagen, meestal hoor ik zoiets als, ja maar dat stond in mijn ad, moet je maar lezen. Nouja, dikke neus, als het echt schandalig is mogen ze het mooi terugstorten (wat meestal toch niet gebeurt)...

Ik heb overigens net weer even mijn DC aangesloten, werd ik weer meteen herinnerd aan dat klote lege batterijtje.. Wie zei dat dat makkelijk was om die te vervangen overigens?? Ik moet gvd die houder van dat batterijtje afbreken, want ik krijg er verder geen beweging in.. stom systeem.. dan maar geen nieuw batterijtje, geen zin om een houder te zoeken en die er dan op te gaan solderen, tenzij iemand een leuk linkje voor me heeft?? :)
Ik zei dat :) Maar moet je niet gewoon de batterijen van je VMU vervangen?

• DLX
@DCFreak; al het Sega spul hier vind ik ook wel mooi. Zelf heb ik maar 3 Sega spellen; Sonic 2, SoR2, Story of Thor, maar wel meer op de XBOX Live Arcade (denk allemaal :)).

Persoonlijk vind ik Famicom Disk System echt leuk om te verzamelen en om te spelen. Geloof me het is echt heerlijk om te saven in Metroid, Kid Icarus of lekker alles compleet halen in Doki Doki Panic (Super Mario Bros 2 zeg maar). Ook Zelda 2 speelt totaal anders (heeft te maken met het levellen), dan de versie die wij kennen.

En ik vergeet bijna Zelda 1, waar je in de microfoon moet blazen om een bepaalde vijand te doden...

Ja in Japan was alles beter ;)

• Charly
  • Registratie: juli 2000
quote:
[...]

Schijnt hem te kunnen vervangen met 2 penlites :P
http://www.instructables....iring-the-battery-holder/

Iets heel anders,
Ik heb gisteren mijn megadrive clone controllers van DX ontvangen (deze dus: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30530 ) en ze werken inderdaad prima op een echte megadrive (2)! Ze zijn wat kleiner dan de originele en de knoppen zijn anders, maar $4.55 voor een zes button controller is best een fijne deal volgens mij.

Kan ik eindelijk fatsoenlijk Eternal champions en MK spelen d:)b

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
[...]

Had laatst hetzelfde en heb direct een 5tal besteld, neem even contact op per PM. Is dus een correcte batterij met het correcte voetje (ik wist dat ik er meer moest bestellen om mensen plezier mee te kunnen doen), de verzendkosten waren dikker dan de batterij zegmaar :)

• Lampuhkap
weet iemand of Place2Be in Apeldoorn nog bestaat?

• Cpt. Bennet
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-09-2010

Cpt. Bennet

I don't need the girl!

quote:
Lampuhkap schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:08:
weet iemand of Place2Be in Apeldoorn nog bestaat?
Die bestaat nog, hoezo?

Welcome back John. So glad you could make it.

• Lampuhkap
Ik zoek een telefoonnummer! Maar ik kan ze nergens vinden! En wat ik wel kan vinden, is in Uden, met een voicemailbox :S

Lampuhkap wijzigde deze reactie 04-03-2010 11:28 (34%)

• Stinow
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-07 09:48
quote:
Krueger F schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:14:
Mooi, m'n SM RPG werkt! Van de eerste keer raak dus.
Mijn game heeft trouwens ook de vermelding "made in Mexico".
Goed bezig, hoor je niet vaak. Ik heb er destijds speciaal een USA SNES voor aangeschaft.
Wat een spel!! :D

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 10:21
Ik heb vandaag ff mijn Virtual Boy meegenomen naar kantoor, wel humor, al die mensen die toch wel ff willen kijken en spelen.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Stinow schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Goed bezig, hoor je niet vaak. Ik heb er destijds speciaal een USA SNES voor aangeschaft.
Wat een spel!! :D
Dat is de enige SNES die ik nog wel wil, de SNES Mini

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, niet van de VMU, maar van de DC zelf, dat ligt toch wel iets anders.. :P
Die link had ik inderdaad al gezien, maar vind het niet zo'n mooie oplossing eigenlijk.
Richard, je hebt een DM :)

Even iets heel anders, er kwam net een leuk pakketje aan vanuit Amerika, die pas in het weekend verstuurd is :D

Heb er in totaal €104 voor betaald, maarja de stand is heel, er zit een handig tasje bij + 5 spellen, dus ik klaag niet :) Nu nog een stepdown converter zien te scoren... moet ik ook nog letten op het wattage hiervan??

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 04-03-2010 11:58 (3%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:52:
Die link had ik inderdaad al gezien, maar vind het niet zo'n mooie oplossing eigenlijk.

Even iets heel anders, er kwam net een leuk pakketje aan vanuit Amerika, die pas in het weekend verstuurd is :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb er in totaal €104 voor betaald, maarja de stand is heel, er zit een handig tasje bij + 5 spellen, dus ik klaag niet :) Nu nog een stepdown converter zien te scoren... moet ik ook nog letten op het wattage hiervan??
Niet nodig, zo te zien zit er een "adaptertap" bij en dat was destijds bedoeld voor een NES adapter, dus gewoon euro nesadapter in die adaptertap stoppen en klaar is kees.

Edit: dit is zo'n tap:

standaard zit er op die plek een batterijhouder.

Richard wijzigde deze reactie 04-03-2010 12:07 (8%)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Haha ja dat is iets totaal anders ;)

En geweldige pakketje! Ziet er goed uit hoor

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-07 14:50

Koldur

Virtual Boy

quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer netjes!! Goede prijs inderdaad! Adapter van een Euro NES/SNES zal niet werken (andere connector), je hebt de USA tap als het goed is en de Euro adapters zijn AC en je moet een DC adapter hebben. Gewoon een universele adapter kopen en er een bijpassende connector op solderen en klaar ben je. Beste optie als je het mij vraagt!

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• RollieBollie
Ik heb thuis zo een adapter tap liggen, kwam bij mijn VB, en volgens mij past een EU NES/SNES adapter niet eens.
Ik zal vanavond wel ff checken.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
theforce81 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:20:
[...]

Zeer netjes!! Goede prijs inderdaad! Adapter van een Euro NES/SNES zal niet werken (andere connector), je hebt de USA tap als het goed is en de Euro adapters zijn AC en je moet een DC adapter hebben. Gewoon een universele adapter kopen en er een bijpassende connector op solderen en klaar ben je. Beste optie als je het mij vraagt!
Geen gelijk!
SNES adapter is bij USA inderdaad anders dan bij een EUR SNES.

NES is alles zelfde pikkie.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt, ben er ook erg blij mee :)

Ik zal eens even checken of een NES adapter past. Maar voordat ik het uit ga proberen, is het niet erg dat ie dan 220v gevoerd krijgt ipv 110v??

EDIT:
quote:
Richard schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Geen gelijk!
SNES adapter is bij USA inderdaad anders dan bij een EUR SNES.

NES is alles zelfde pikkie.
Nope, theforce81 heeft wel gelijk, hier past ie niet iig.. helaas...

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 04-03-2010 12:57 (46%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:55:
Bedankt, ben er ook erg blij mee :)

Ik zal eens even checken of een NES adapter past. Maar voordat ik het uit ga proberen, is het niet erg dat ie dan 220v gevoerd krijgt ipv 110v??
220V of 110V is INPUT.

Zolang de output hetzelfde is is het geen probleem.

Dus een 220V voeding die in europa 9V OUTPUT heeft gebruik je in Europa
en een 110V voeding die in USA 9V OUTPUT heeft gebruik je in USA.
Op hetzelfde apparaat dus :)

Edit: als reactie op bovenstaande blijkt een Japanse adaptertap dus anders te zijn dan een amerikaanse.

Een EUR NES heeft hetzelfde pikkie toch als een USA NES...

Richard wijzigde deze reactie 04-03-2010 12:59 (13%)

• DCFreak

DCFreak

@l0c4lh0st
Ik begrijp dat je door handelen in retro game spullen geld kan verdienen, en dat daarmee de hobby te financieren is. Mijn punt is dat het geld wat ik verdien met mijn reguliere baan dezelfde waarde heeft als het geld dat ik zou verdienen in het handelen met retro spullen. De prijs van de items die ik wil hebben voor mijn verzameling zal er ook niet lager van worden, en het is nou juist de gevoelskwestie dat die prijzen vaak te hoog zijn (tegenwoordig).

@GOUDSBS
Een hoop van die FDS spellen op ebay zijn nog factory sealed, ik wil de discussie niet weer oprakelen tussen seal verbreken/spelen en sealed verzamelen, maar dit gaat voor mij een moeilijke beslissing worden :P Overigens, slijten die FDS games niet door ze te gebruiken? Het zijn in feite een soort magnetische diskette's toch?

@Richard
Die batterijen voor de DC, zijn dat nou oplaadbare? Ik ben even kwijt wat voor type er van fabriekswege in de DC zit, maar als het niet oplaadbaar is, zou het dan niet handiger zijn hem te vervangen door een oplaadbaar type?

@Bellerophon
SNES mini (USA) is een leuk apparaat om te zien, maar de kwaliteit van iig de behuizing is een stuk minder dan de reguliere SNES. Dunner plastic, krakende/elkaar rakende cartridge dust cover klepjes etc. Volgens mij gaat dat apparaat uit elkaar vallen bij intensief gebruik :P

@Sp33dFr34k
Mooie set, nu nog een flashboy erbij en je bent compleet!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
Richard schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:58:
[...]

220V of 110V is INPUT.

Zolang de output hetzelfde is is het geen probleem.

Dus een 220V voeding die in europa 9V OUTPUT heeft gebruik je in Europa
en een 110V voeding die in USA 9V OUTPUT heeft gebruik je in USA.
Op hetzelfde apparaat dus :)

Edit: als reactie op bovenstaande blijkt een Japanse adaptertap dus anders te zijn dan een amerikaanse.

Een EUR NES heeft hetzelfde pikkie toch als een USA NES...
Laat maar, is al ok :P Zal zo eens langs de electroboer gaan met die adaptertap, kijken of die iets heeft wat erop past. En anders soldeer ik inderdaad wel even een andere connector of misschien toch een converter als de prijs meevalt :)
quote:
DCFreak schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:00:
@Richard
Die batterijen voor de DC, zijn dat nou oplaadbare? Ik ben even kwijt wat voor type er van fabriekswege in de DC zit, maar als het niet oplaadbaar is, zou het dan niet handiger zijn hem te vervangen door een oplaadbaar type?

@Sp33dFr34k
Mooie set, nu nog een flashboy erbij en je bent compleet!
Ja, dat moeten we oplaadbare zijn, anders ploft ie uit elkaar.. :P

Dankje! Een flashboy zit er nog even niet in, maar wie weet, als het bevalt is dat een goede optie :)

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 04-03-2010 13:07 (55%)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:

@Bellerophon
SNES mini (USA) is een leuk apparaat om te zien, maar de kwaliteit van iig de behuizing is een stuk minder dan de reguliere SNES. Dunner plastic, krakende/elkaar rakende cartridge dust cover klepjes etc. Volgens mij gaat dat apparaat uit elkaar vallen bij intensief gebruik :P
Dat is zo, maar het is voor mij dan ook meer een console die ik gewoon wil hebben :) Dan heb ik thuis 3 maal een SNES staan ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:

@Richard
Klopt, oplaadbaar ken erin, maar ze gaan veel en vaak stuk.

Over de adaptertap:
quote:
VUE-011 AC Adapter Tap ("Use With Super NES AC Adapter No. SNS-002 Only")
een SNS-002 is een SNES adapter, en dat heeft een "pikkie" binnenin de stekker (net als DELL gebruik bij hun huidige laptops)

dus dat is de reden waarom een NES adapter inderdaad niet gaat passen.

Ik heb een Japanse Adaptertap, en daar moet (zal het vanavond double-checken) een NES adapter in.

• DCFreak

DCFreak

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:04:
[...]

Dat begrijp ik ook Richard (2e keer al vandaag :P), maar die 220v/110v zal toch ergens omgezet moeten worden naar die 9v of 10v. Als hij verwacht dat er 110v gevoerd wordt en je stopt er zomaar 220v in, lijkt mij niet zo'n goed idee?

[...]

Ja, dat moeten we oplaadbare zijn, anders ploft ie uit elkaar.. :P

Dankje! Een flashboy zit er nog even niet in, maar wie weet, als het bevalt is dat een goede optie :)
Uitelkaar ploffende consoles willen we niet :9 Maar bijvoorbeeld het batterijtje in de Saturn is een gewone, niet oplaadbare knoopcel. Het enige wat ik mij nog kan herinneren van de dreamcast batterij is dat hij vast zat... gepuntlast op een houder, die weer op het moederbord een daughterboard gesoldeerd zit.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
DCFreak schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:10:
[...]

Uitelkaar ploffende consoles willen we niet :9 Maar bijvoorbeeld het batterijtje in de Saturn is een gewone, niet oplaadbare knoopcel. Het enige wat ik mij nog kan herinneren van de dreamcast batterij is dat hij vast zat... gepuntlast op een houder, die weer op het moederbord gesoldeerd zit.
Klopt. Naja het batterijtje ontploft, die vervolgens wel wat zal meenemen naar de hardwarehemel :P
Dat ie vastzit ben ik ook achtergekomen, best een stom systeem eigenlijk, even snel vervangen zoals het batterijtje in een mobo zit er niet in helaas...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Klopt. Naja het batterijtje ontploft, die vervolgens wel wat zal meenemen naar de hardwarehemel :P
Dat ie vastzit ben ik ook achtergekomen, best een stom systeem eigenlijk, even snel vervangen zoals het batterijtje in een mobo zit er niet in helaas...
Ze hadden er inderdaad een voetje op moeten monteren. Ze gaan ook tevaak defect waardoor je moet solderen. Gelukkig zit het op een daughterboard en niet op het mobo zelf.

Ben blij dat ik je kan helpen met een identiek exemplaar, zo kan je het 1 op 1 overzetten.

• RollieBollie
Hoe ik die knoppen ook aanpas van de Virtual Boy, ik krijg altijd binnen 1 minuut koppijn.
Ik zou bijna gaan denken dat het iets met de refreshrate is.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Vergeet niet dat de NES/SNES Euro adapters hetzelfde zijn en AC!!! zijn. De VB heeft een DC adapter nodig. Dus de NES/SNES adapter hier kan je gewoon niet gebruiken, je moet echt een DC adapter hebben welke 9 of 10v ondersteunt. Japanse adapter tap heeft inderdaad dezelfde aansluiting als de Euro NES/SNES, alleen blijven de adapters AC wat weer niet gaat werken met de VB.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• sjekneck
  • Laatst online: 09:26
quote:
DCFreak schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:41:
Jawel, ik heb zelf nog een RGB kabel gemaakt ooit voor m'n Megadrive 1. Ik kan mij wel herinneren dat er iets bijzonders aan de hand was met het type plug. Het lijkt namelijk op een standaard DIN plug, maar dat is het niet (iets afwijkends met de spacing van de pinnetjes).

[afbeelding]

edit
Ik wist dat ik er eerder over gepost had, uit 2009:

[...]
Ik heb deze kabel 2 jaar geleden nog in elkaar gesoldeerd. Heb dat toen gedaan met een standaard 8 pins din, past iets minder goed maar werkt prima. Heb dit toen gemaakt met 7 meter Shielded CAT 6 reboost zat dus.

Heb dat toen gedaan mbv deze handleiding http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/md-stereo-scart.htm

• DLX
quote:
Een hoop van die FDS spellen op ebay zijn nog factory sealed, ik wil de discussie niet weer oprakelen tussen seal verbreken/spelen en sealed verzamelen, maar dit gaat voor mij een moeilijke beslissing worden :P Overigens, slijten die FDS games niet door ze te gebruiken? Het zijn in feite een soort magnetische diskette's toch?
Het zijn gewoon floppys (die dingen die je vroeger in je computer kon stoppen), maar dan kleiner, geel of blauw (er zijn meer kleuren) en er staat Nintendo in (soort van copy protection).

Zelf heb ik nog geen 1 defecte gehad, en ik weet dat sommige echt wel vaak gespeeld zijn (kan je zien aan de savegames die erop stonden). Wat wel stuk gaat is de drive belt van de FDS zelf. Dat is gelukkig makkelijk op te lossen.

Enne dan koop je er toch 2 ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
theforce81 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:34:
Vergeet niet dat de NES/SNES Euro adapters hetzelfde zijn en AC!!! zijn. De VB heeft een DC adapter nodig. Dus de NES/SNES adapter hier kan je gewoon niet gebruiken, je moet echt een DC adapter hebben welke 9 of 10v ondersteunt. Japanse adapter tap heeft inderdaad dezelfde aansluiting als de Euro NES/SNES, alleen blijven de adapters AC wat weer niet gaat werken met de VB.
Volgens mij (weet ik niet zeker) werken alle computers op DC (gelijkspanning) OUTPUT van een adapter dus.

Echter gaat er AC in (wisselspanning (zoals het 220V stroomnet in nederland)). Vandaar dat zo'n adapter een AC/DC adapter heet.

Je 220V (AC) stopcontact maakt toch niet uit hoe je je draadjes (blauw/bruin) monteerd, omdat ze toch wisselen.
Echter de 9V OUTPUT van de adapter (DC) is polariteit wel degelijk van belang.

Kijk dus uit dat AC/DC of AC of DC los niet altijd slaat op de input, maar ook output.

input in nederland moet ALTIJD 220V AC input zijn, en wat eruit komt moet zijn wat het apparaat consumeert.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Richard schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:43:
[...]

Volgens mij (weet ik niet zeker) werken alle computers op DC (gelijkspanning) OUTPUT van een adapter dus.

Echter gaat er AC in (wisselspanning (zoals het 220V stroomnet in nederland)). Vandaar dat zo'n adapter een AC/DC adapter heet.

Je 220V (AC) stopcontact maakt toch niet uit hoe je je draadjes (blauw/bruin) monteerd, omdat ze toch wisselen.
Echter de 9V OUTPUT van de adapter (DC) is polariteit wel degelijk van belang.

Kijk dus uit dat AC/DC of AC of DC los niet altijd slaat op de input, maar ook output.

input in nederland moet ALTIJD 220V AC input zijn, en wat eruit komt moet zijn wat het apparaat consumeert.
Dit is mij allemaal duidelijk inderdaad, maar de NES en SNES adapters hebben een 10v AC output. Erg vreemd, maar dat is nu eenmaal zo. Ik heb ze zelf nagemeten en weet het zeker. Dus ze kunnen niet gebruikt worden voor de VB.

EDIT:
LOL!! Door al het gepraat over voltages e.d. krijg ik constant reclames van 110 naar 220 converters hier zo! haha, erg grappig.

Koldur wijzigde deze reactie 04-03-2010 13:48 (6%)

• DCFreak

DCFreak

quote:
theforce81 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:46:
[...]

Dit is mij allemaal duidelijk inderdaad, maar de NES en SNES adapters hebben een 10v AC output. Erg vreemd, maar dat is nu eenmaal zo. Ik heb ze zelf nagemeten en weet het zeker. Dus ze kunnen niet gebruikt worden voor de VB.

EDIT:
LOL!! Door al het gepraat over voltages e.d. krijg ik constant reclames van 110 naar 220 converters hier zo! haha, erg grappig.
Dit verhaal klopt, de verwarring komt waarschijnlijk doordat de Amerikaanse SNES-adapter wel een DC-output heeft (de Amerikaanse NES daarintegen weer AC). Elke computer werkt uiteindelijk wel met DC spanning, maar dat staat helemaal los van het feit of de gelijkrichter zich in de adapter behuizing bevindt, of in de console.

edit:
De Amerikaanse Virtual Boy heeft dus als input nodig: 10 Volt DC (gelijkspanning) center negative
En ja, dit is dezelfde adapter als voor de Amerikaanse SNES.

DCFreak wijzigde deze reactie 04-03-2010 14:31 (9%)

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik wil graag me snes openmaken en heb daarvoor een gamebit schroevendraaier nodig, wil niet in de weer met een BIC pen :) Iemand een adresje waar ik deze snel en vooral goedkoop kan bestellen? Meestal zijn de verzendkosten hoger dan de schroevendraaier 7(8)7

souljah1h wijzigde deze reactie 04-03-2010 16:31 (19%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben even naar de stad geweest, een stepdownconverter was toch het voordeligste alternatief... Het werkt als een zonnetje, net even zitten tennissen, gelukkig nog geen hoofdpijn, wel pijn aan m'n nek omdat de hoogte nou niet echt geweldig is. Maar ik vind het tot nu toe echt een vet apparaatje :)

Een gamebit schroevendraaier is toch niet zo heel goedkoop? Ik heb de mijne, dus handle met 2 bitjes van 3.5 en 4.5 ofzo gekocht voor een tientje dacht ik. Maargoed, op marktplaats vind je ze niet meer volgens mij, had ik laatst ook naar gezocht. Of ze moeten er een of andere domme naam aan hebben gegeven zodat niemand ze vindt...

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

quote:
Sp33dFr34k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:25:
Een gamebit schroevendraaier is toch niet zo heel goedkoop? Ik heb de mijne, dus handle met 2 bitjes van 3.5 en 4.5 ofzo gekocht voor een tientje dacht ik. Maargoed, op marktplaats vind je ze niet meer volgens mij, had ik laatst ook naar gezocht. Of ze moeten er een of andere domme naam aan hebben gegeven zodat niemand ze vindt...
De goedkoopste die ik kan vinden is 10 euro INCL verzenden, dat is alleen de 4.5mm :) Is mortal kombat competition voor de SNES meer waard als de normale? Kan er vrij goedkoop aankomen.. Kan ook nog aan een copybox komen met aantal diskettes wat brengt zoiets op? Weet het type copybox zo niet

souljah1h wijzigde deze reactie 04-03-2010 18:44 (7%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Ik kreeg net een mailtje van Paul, die heeft Earthworm Jim voor de snes op wonderbaarlijke manier toch niet weten te verkopen dus dan ga ik em maar kopen.

:P
He-le-maal compleet

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 04-03-2010 17:43 (6%)

Retro Sale 2019!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
MrJey schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:42:
Ik kreeg net een mailtje van Paul, die heeft Earthworm Jim voor de snes op wonderbaarlijke manier toch niet weten te verkopen dus dan ga ik em maar kopen.

:P
He-le-maal compleet
Ooooow, wat flauw, en dan ook nog hier lekker inwrijven he, ik was EERST, dat weet je he... :P

*gaat Paul een boze mail schrijven* >:)

• Lampuhkap
ik kom er vandaag achter, dat ik heel Lion King voor de SNES nog nieteens heb, Sonic 2 dubbel (cart) en zelfs EWJ2 voor de Saturn gewoon heb :D :+

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
Lampuhkap schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:29:
ik kom er vandaag achter, dat ik heel Lion King voor de SNES nog nieteens heb, Sonic 2 dubbel (cart) en zelfs EWJ2 voor de Saturn gewoon heb :D :+
Daarom heb ik laatst overal een lijst van gemaakt :P Even wat in elkaar geflatst in PHP met een homemade CMS'je erachter en ik kan overal snel zien wat ik heb en in welke staat het is.. :)

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True