The Legend Will Never Die
1 winkel inderdaad, daar kost hij 69,95. Ik heb hem toch maar besteld in amerika voor 45 incl. verzenden, de waarde van het spel alleen is 21,35 en dat is net onder de grens van 22 euro die de douane hanteert dus geen invoertoeslag of btw. (heb het ff opgezocht)Lampuhkap schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:17:
[...]
Die van mij komt via Thinkgeek. Maar veel goedkoper is t niet als hier in NL in een winkel aanschaffen (als je ze nog vind trouwens)
Van de douane site:
Uit een niet-EU-land
Waarde van de zending
(exclusief verzekerings- en
vervoerskosten)
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw
Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw
€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Bij gator.nl hadden ze em ook, daar kost ie 52,50.navlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:05:
[...]
1 winkel inderdaad, daar kost hij 69,95. Ik heb hem toch maar besteld in amerika voor 45 incl. verzenden, de waarde van het spel alleen is 21,35 en dat is net onder de grens van 22 euro die de douane hanteert dus geen invoertoeslag of btw. (heb het ff opgezocht)
Van de douane site:
Uit een niet-EU-land
Waarde van de zending
(exclusief verzekerings- en
vervoerskosten)
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw
Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw
€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
Echt niet te geloven waar ze tegenwoordig allemaal monopoly spellen van hebben zeg...

Deze heb ik besteld:

naar zeggen de nieuwe 2010 uitvoering
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Awesome, ik woon echt te klein voor zoiets helaas. Maar het was de game de succesvol mijn liefde voor gaming en films verenigde. Kan je op de kast nou bijvoorbeed ook nog operation wolf spelen? Dat was DE andere arcade gun game (ok ok ik had hem ook op de c64 en amigaMike2k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:09:
Weliswaar niet echt een console, maar ik ben op dit moment bezig om deze game aan mijn collectie toe te voegen:
10 second ninja DONE
Vind het altijd leuk als een hobby zichzelf betaald, kan mij er wel over verbazen dat de gangbare prijs op marktplaats voor Mario Kart 20 euro is voor alleen de cartridge, daar verwacht ik eerlijk gezegd wel wat meer voor.
Zijn er nog RGB/SVHS scartkabels te koop voor de N64? Composite geeft zo'n beroerd beeld, zeker met een LCD tv.
De N64 kan geen RGB. Het beroerde beeld komt geloof ik doordat de N64 geen anti-aliasing heeft.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:45:
Op koninginnedag had ik ook mazzel: een Nintendo64 met 2 controllers en 8 games voor EUR 15 gekochtControllers inmiddels uit elkaar gehad om helemaal schoon te maken en op eBay bitjes besteld om het ding te openen (reset knop plakt/klemt). Afgelopen weekend heb ik 3 games al verkocht voor in totaal EUR 25 via marktplaats en nu naarstig op zoek naar Goldeneye en Mario Kart.
Vind het altijd leuk als een hobby zichzelf betaald, kan mij er wel over verbazen dat de gangbare prijs op marktplaats voor Mario Kart 20 euro is voor alleen de cartridge, daar verwacht ik eerlijk gezegd wel wat meer voor.
Zijn er nog RGB/SVHS scartkabels te koop voor de N64? Composite geeft zo'n beroerd beeld, zeker met een LCD tv.
Er is trouwens wel een N64-versie waarop je RGB kunt modden, maar ik geloof dat die NTSC is en het verschil is geloof ik ook niet echt groot.
Die bovenste heb ik liggen. Wegens ruimtegebrek gaat ie helaas weg.navlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 06:23:
Inderdaad, maar dat is niet de versie die ik heb besteld, die bij gator schijnt de 2006 uitgave te zijn.
[afbeelding]
Deze heb ik besteld:
[afbeelding]
20*350ZO45°
Ding is nauwelijks vergeeld en werkt perfect, alleen zijn uiteraard de batterijtjes van de DC zelf en de VMU leeg. Iemand enig idee welke spanning de batterij in de DC moet leveren?
Tevens heb ik ook nog een Atari 520STm met diskdrive, muis, diskettes en alle boekjes gevonden voor 2.50, werkt ook nog prima! Lekker retrogamen
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
3Volt. Heb er destijds 5 tegelijk besteld omdat er niet aan de juiste voetjes te komen is:mentalmadnizz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:47:
Heb afgelopen koniginnedag ook weer wat leuke dingen gekocht, waaronder een Sega Dreamcast met twee controllers, VMU en 5 spellen voor het wereldschokkende bedrag van 5 euro
Ding is nauwelijks vergeeld en werkt perfect, alleen zijn uiteraard de batterijtjes van de DC zelf en de VMU leeg. Iemand enig idee welke spanning de batterij in de DC moet leveren?
Richard in "Goeie oude (retro) consoles deel 10"
20*350ZO45°
Anoniem: 340927
Idd vreemd. Mario Kart is een van de best verkochte titels voor het systeem dus zijn er genoeg exemplaren en titels als bijv GoldenEye koop je ook voor 5 euro.danielkraak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:18:
[...]
De N64 kan geen RGB. Het beroerde beeld komt geloof ik doordat de N64 geen anti-aliasing heeft.
Er is trouwens wel een N64-versie waarop je RGB kunt modden, maar ik geloof dat die NTSC is en het verschil is geloof ik ook niet echt groot.
Oei, daar moet ik dan ook maar eens achterheen, na mn bruiloftnavlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 06:23:
Inderdaad, maar dat is niet de versie die ik heb besteld, die bij gator schijnt de 2006 uitgave te zijn.
[afbeelding]
Deze heb ik besteld:
[afbeelding]
M&M's Monopoly komt ook nog mijn kant op, zit ik ook al een poos op te wachten overigens....maar goed...lang leve ijsland en de Nederlandse douane

Nee, dit is een dedicated kast. Kan alleen Terminator spelen. Wellicht als je er een andere PCB in zet dat ie het wel doet, maar dan is ie natuurlijk niet meer origineel.Sagat schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:07:
[...]
Awesome, ik woon echt te klein voor zoiets helaas. Maar het was de game de succesvol mijn liefde voor gaming en films verenigde. Kan je op de kast nou bijvoorbeed ook nog operation wolf spelen? Dat was DE andere arcade gun game (ok ok ik had hem ook op de c64 en amiga) uit mijn jeugd.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
De allereerste lichting heeft een srgb-chip als ik mij niet vergis. Op internet staat ook iets over een Franse N64 met alle benodigde chipsdanielkraak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:18:
[...]
De N64 kan geen RGB. Het beroerde beeld komt geloof ik doordat de N64 geen anti-aliasing heeft.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Leuk om te zien Maar is dit een "early-build" die opgedoken is alla "testcopy". Of zijn er developers mee aan de slag gegaan om een brakke-build beter speelbaar te krijgen door er verder op te proggen.DCFreak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:22:
Voor de mensen met een flashboy mss leuk om te weten dat er een goede build van Bound High uitgekomen is, alhier te downloaden.
[video]
Iemand bekend met deze:

Heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ben voorzichtig in onderhandeling met de verkoper.
20*350ZO45°
Anoniem: 51488
Jah ik had deze en de Sapphire version, Erg vette GBA SPs en ERG HARD te vinden... Had mijne verkocht en nu op zoek hier in de VS naar beide... Nauwelijks te vinden hier.. Als je goedkoop kan krijgen kopen die handel!Richard schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:21:
[...]
Leuk om te zien Maar is dit een "early-build" die opgedoken is alla "testcopy". Of zijn er developers mee aan de slag gegaan om een brakke-build beter speelbaar te krijgen door er verder op te proggen.
Iemand bekend met deze:
[afbeelding]
Heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ben voorzichtig in onderhandeling met de verkoper.
Donkey Kong Country 3 (GBA) 5 euro (compleet)
Banjoo Kazooi (GBA) 5 euro (compleet)
Fire Emblem (GBA) 7,50 (compleet)
PSone + Tomb Raider 3, 2 controllers, 13 euro
Gran Turismo 1, 1 euro (compleet)
Gran Turismo 2, 1 euro (compleet)
Snes + 2 controllers, 7,50
Atari 2600, 2 controllers (helaas zonder stroom adapter) + Master System 2, 2 controllers + Master System naar Mega Drive converter: 7,50
Helaas werkt de SNES niet. Er rammelt iets aan de binnen kant en krijgt geen stroom. Van de week even open maken om te kijken wat er loos is. Heb wel verschillende verhalen op internet gelezen over dat er iets bij de ingang van het stroom kapot is. Schijnt weer makkelijk op te kunnen lossen.
Iemand toevallig bekend hier mee?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ben niet helemaal bekend met de details, maar voor deze build waren er 2 versies waarvan 1 alleen goed op een emulator draaide en de ander wel op echte hardware, maar bepaalde levels niet (of zonder geluid, weet ik niet precies meer). Deze build zou nu volledig op de echte hardware moeten draaien, maar geen idee of de game 'af' is.Richard schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:21:
[...]
Leuk om te zien Maar is dit een "early-build" die opgedoken is alla "testcopy". Of zijn er developers mee aan de slag gegaan om een brakke-build beter speelbaar te krijgen door er verder op te proggen.
Iemand bekend met deze:
[afbeelding]
Mooie GBA package trouwens, ik had deze uitvoering nog nooit eerder gezien. Ik ben ook geen echte gameboy verzamelaar, maar door alle berichten hier houdt ik wel een schuin oog op een backlight versie
Er zijn zoveel dingen die je kan doen, maar misschien heeft iemand hier nog een idee
(En is er ergens een lijst te vinden van NES-spellen met een save functie? Bijvoorbeeld kan Super Mario Bros. 3 saven? Dan weet ik tenminste dat ik het batterijtje moet gaan vervangen)
SMB3 heeft geen save functie, helaas.HotFix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:09:
Heeft iemand nog een interessant idee voor het modden van een NES? Ik heb er hier twee staan, en die tweede is zeer incompleet: geen voeding, alleen maar twee controllers en de NES zelf.
Er zijn zoveel dingen die je kan doen, maar misschien heeft iemand hier nog een idee
(En is er ergens een lijst te vinden van NES-spellen met een save functie? Bijvoorbeeld kan Super Mario Bros. 3 saven? Dan weet ik tenminste dat ik het batterijtje moet gaan vervangen)
Heb vroeger echt dagen dan wel niet weken mijn NES achter elkaar aangehad
Dat vind ik een mooi prijsje hoor. Bij verschillende retrowinkeltjes kost ie gauw het dubbele en vaak niet eens compleet.LoCuTuS2000 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:05:
Het is mij toch gelukt om een Mario Kart 64 te kopen voor EUR 10 inc verzendkostenBlijf mij verbazen over de relatief hoge prijzen voor de oudere spellen.
Gelukkig zijn er nog de warpzonesChaos-Zero schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:28:
[...]
SMB3 heeft geen save functie, helaas.
Heb vroeger echt dagen dan wel niet weken mijn NES achter elkaar aangehad
Carts met een goudkleurige sticker (= batterijsticker ipv standaard grijze sticker) op de achterkant kun je openmaken om de batterij te vervangenHotFix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:09:
Heeft iemand nog een interessant idee voor het modden van een NES? Ik heb er hier twee staan, en die tweede is zeer incompleet: geen voeding, alleen maar twee controllers en de NES zelf.
Tuurlijk en vroeger wist ik die ook wel, maar zonder warpen zit er nog wat uitdaging in het spel. Anders zit je in no time, zonder power ups in wereld 8. Schiet ook niet echt op imo.
Ik ga zelf een mediapc'tje bouwen in een Nes, er stond er 1 te koop op Tweakers en vond het een heel leuk idee.HotFix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:09:
Staat leuk naast je TV.
Die was uiteraard binnen no-time weg
Ja jammer dat er nog zoveel verzendkosten bijkomenExorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:00:
Shit..stond net een ad op Marktplaats van twee Megadrives + 35 spellen (allemaal in keurige staat aan de foto te zien) voor 35 Euro
Die was uiteraard binnen no-time weg
Wat, heb jij het gekaapt?? Hij had ook nog twee PS1's, een PS2 en 50 PS1 spellen voor 50 Euro; ook voor gemaild en geen respons gehad. Rrrr...Snippes schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:33:
[...]
Ja jammer dat er nog zoveel verzendkosten bijkomen, prijs was trouwens €30,-, ik blij dat ik een vrije middag had genomen vandaag
Ja dat was ik iddExorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:36:
[...]
Wat, heb jij het gekaapt?? Hij had ook nog twee PS1's, een PS2 en 50 PS1 spellen voor 50 Euro; ook voor gemaild en geen respons gehad. Rrrr...
Het wordt in ieder geval zo wel verkocht.Snippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:30:
[...]
Ja dat was ik iddheb m ook gelijk maar gebeld, gaat soms net wat sneller dan mailen. En volgens mij had hij ook wel een redelijk gamecube aanbieding, maar das me weer net te nieuw
Ik heb op zat dingen geboden op Marktplaats, waarbij ik vervolgens een mailtje krijg dat ik het voor het dubbele wel mag komen halen. Een maand later hebben ze het nog steeds en is er niet over mijn bod geboden. Volgens mij is er dan weinig mis met mijn bod.
Kijk maar eens hier in de Huiskamer:danielkraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:52:
[...]
Het wordt in ieder geval zo wel verkocht.![]()
Ik heb op zat dingen geboden op Marktplaats, waarbij ik vervolgens een mailtje krijg dat ik het voor het dubbele wel mag komen halen. Een maand later hebben ze het nog steeds en is er niet over mijn bod geboden. Volgens mij is er dan weinig mis met mijn bod.
marktplaats... ik word er gek van
Allerlei Marktplaats ervaringen; strekking van het topic is dat bieden weinig zin lijkt te hebben, bellen en mailen werkt toch het beste. Als je wilt bieden en zeker weten dat er iets met je bod gebeurt moet je toch naar eBay, daar zijn een hele hoop leuke games voor schappelijke prijzen, vooral vanuit Engeland als je niet zoveel geeft om het doosje bijvoorbeeld.
Tegenwoordig mail ik ook altijd, als ik echt interesse heb. Ik word alleen af en toe niet goed van de spelling in de mailtjes die je dan terug krijgt en soms beantwoorden ze om de een of andere reden ook je vragen gewoon maar niet.LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:22:
[...]
Kijk maar eens hier in de Huiskamer:
marktplaats... ik word er gek van
Allerlei Marktplaats ervaringen; strekking van het topic is dat bieden weinig zin lijkt te hebben, bellen en mailen werkt toch het beste. Als je wilt bieden en zeker weten dat er iets met je bod gebeurt moet je toch naar eBay, daar zijn een hele hoop leuke games voor schappelijke prijzen, vooral vanuit Engeland als je niet zoveel geeft om het doosje bijvoorbeeld.
Lucky b*itchSnippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:30:
[...]
Ja dat was ik iddheb m ook gelijk maar gebeld, gaat soms net wat sneller dan mailen. En volgens mij had hij ook wel een redelijk gamecube aanbieding, maar das me weer net te nieuw
Maar die PS1 heb je dan wel genomen of niet? Ook zoiets om niet te laten liggen..zat zelfs nog een PS2 bij, en onder de 50 spellen ook spellen als Gran Turismo 1 en 2. Zucht
Wat let je om eerst tot en met wereld 4 normaal te spelen, je NES uit te zetten en de volgende dag gewoon te warpen naar wereld 4 en vanaf daar verder te spelen?Chaos-Zero schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:35:
[...]
Tuurlijk en vroeger wist ik die ook wel, maar zonder warpen zit er nog wat uitdaging in het spel. Anders zit je in no time, zonder power ups in wereld 8. Schiet ook niet echt op imo.
Dat is eigenlijk ook verkapt saven, imho.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Maar dan ben je wel alle vergaarde levens en items kwijtl0c4lh0st schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:50:
[...]
Wat let je om eerst tot en met wereld 4 normaal te spelen, je NES uit te zetten en de volgende dag gewoon te warpen naar wereld 4 en vanaf daar verder te spelen?
Dat is eigenlijk ook verkapt saven, imho.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Levens kwijt, oke, klopt. Items kwijt... Welke items? Hoogstens een paddestoel of vuurbloem of iets dergelijks.Exorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:54:
[...]
Maar dan ben je wel alle vergaarde levens en items kwijt
Ach, het gaat om Mario Bros 3, ik had het over 1. Alhoewel, wereld 8 van Mario Bros. 3 moet ook wel te doen zijn zonder powerups.
Oja, eergisteren opgehaald!
Super Set (+ 4x Controller, Four Score, Game) (NES-S-SSZZ-FRG) (Nintendo) (NEW) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Heb alles ook al binnenExorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:44:
[...]
Lucky b*itch
Maar die PS1 heb je dan wel genomen of niet? Ook zoiets om niet te laten liggen..zat zelfs nog een PS2 bij, en onder de 50 spellen ook spellen als Gran Turismo 1 en 2. Zucht
@localhost nice package! hoe heb je dat geregeld?
[ Voor 11% gewijzigd door Snippes op 08-05-2010 15:37 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 08-05-2010 18:40 ]
Heb je foto's??Snippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:35:
[...]
Heb alles ook al binnen, nee heb die ps1 laten schieten, is me ook net te nieuw
@localhost nice package! hoe heb je dat geregeld?
[ Voor 78% gewijzigd door Exorcist op 08-05-2010 18:29 ]
Goed dat je het serienummer hebt weggepoetst want anders had ik ... eh ... wat eigenlijk?AttiDude1 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:41:
Gloednieuw!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik wacht nog op een lijst met spellen etc. die je hebt gekocht en uiteraard een foto van alle gear.AttiDude1 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:35:
[...]
Bummer.. dacht iets leuks te hebben ;-). Maarja heeft mij ook niets gekost, kreeg hem bij een ps1 die ik via marktplaats gekocht had. Ook nog een grappig piranha memory card erbij met een displaytje erop.
Overgens had ik hier vorige week gemeld dat ik met fotos zou komen en die zijn er nog steeds niet. Helaas is mijn nieuwe hobby een beetje te verslavend en komen er dagelijk x aantal games binnen. Ik heb in ongeveer een maand tijd 100 spellen en stuk of 6 consoles aangeschaft. En ik verwacht nog 70 pakketjes binnen uit het buitenland. De bezorger stopt al standaard dagelijks bij mijn deur. Echt ernstig. Maar het werd pas ook even duidelijk op de rekening dus bestel ik op het moment even niets meer,en wacht ik geduldig op de 70 pakketjes. Ook geen ramp ;-). Maar dus binnenkort komen de fotos echt. Denk zo rond woensdag/donderdag.
@Hierboven: Die NES komt van Marktplaats.
Draadloze controllers zijn er al genoeg.HotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:07:
Maareh, niemand die iets leuks weet te om te modden met een 'overbodige' tweede NES? Bijvoorbeeld draadloze controllers?
Je zou er een PC in kunnen bouwen (mini ITX bordje of zo) en daar een NES emulator op draaien?
Moet je wel zorgen dat het goedkoper is dan $135 + 512 MB CF kaart + een werkende NES, want voor die prijs hebje een NES + CF + PowerPak.
[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 08-05-2010 19:09 ]
Bouw d'r andere hardware in van een andere retro-consoleHotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:07:
Maareh, niemand die iets leuks weet te om te modden met een 'overbodige' tweede NES? Bijvoorbeeld draadloze controllers?
Exorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:29:
Das niet hetzelfde als de Yaroze of wel?
[...]
Heb je foto's??

Hier na t openen van de doos vanmorgen
Anyway, veel plezier ermee hé!!
En het idee om een andere console ín mijn NES te bouwen staat mij wel aan

Laat ik eens kijken wat ik kan versieren...

doos is FEL beschadigd geweest door verzending
en een sega saturn in box staat momenteel nog bij kameraad

duss iemand die een witte saturn non boxed wilt? ;-)
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
@HotFix:
Een Megadrive 1 is ongeveer even breed en diep (ik denk eigenlijk net iets breder, maar wellicht intern niet). Zou leuk zijn
Ik laat het weten! morgen toch nog vrij, naast het leren voor de examens, maar het lijkt me ontzettend leuk als het project echt zal slagen haha. Heb ik toch een 1-of-a-kind machientje
@Icekiller2k6
Ja hoor, als je hem voor een vriendenprijsje verkoopt kan ik hem misschien verkrachtenmodden en in een NES zetten. Wordt wel een aparte aansluiting, maargoed. We'll make it happen! hahaha
Heb vandaag een everdrive flashcartridge voor de megadrive bij kirkzz.com besteld. Wilde het via/met een groep inkopen, maar was daarvoor te laat. Alsnog een alleen besteld.
Ook een paar sega saturn spellen gekocht op de markt voor jawel 1 euro per stuk
Robotica
Sega Touring Car Championship
Cyberia
Daytona usa
De toppers had die net 10 min. eerder verkocht

Dus heeft iemand een website ofzo?
Gaat lastig worden denk ik. Zowel om te vinden als qua prijs. Want het kan niet door de brievenbus.Remy669 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:40:
Weet iemand waar ik los een stroom kabel voor de SNES kan kopen? Ik heb de kabel nog wel, maar hij is kapot gegaan. Mijn vader had hem ooit per ongeluk gepakt voor een ander apparaat, en toen ineens: *paf* en rook. En nu doet hij het niet meer
Enkele weken geleden gekocht

Training for the USA Pack (MK-1695-06-EAS) (Sega) (MINT) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 53% gewijzigd door Tanuki op 09-05-2010 10:51 ]
http://www.retrogamefreak...er-stroomvoorziening-snesRemy669 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:40:
Weet iemand waar ik los een stroom kabel voor de SNES kan kopen? Ik heb de kabel nog wel, maar hij is kapot gegaan. Mijn vader had hem ooit per ongeluk gepakt voor een ander apparaat, en toen ineens: *paf* en rook. En nu doet hij het niet meer
Deze?
En dan betaal je dus inderdaad 15,75 euro. En dan heb je nog niet eens een originele Nintendo adapter.
Tja je geeft zelf aan dat het lastig gaat worden kwa prijs. Als hij wil dat zijn SNES weer gaat werken, zal hij toch geld moeten gaan uitgeven.l0c4lh0st schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:01:
[...]
En dan betaal je dus inderdaad 15,75 euro. En dan heb je nog niet eens een originele Nintendo adapter.
Hier is een orginele: http://www.retrogamewinke...troom%29Adapter-SNES.html
Maar die is nog duurder...
Ik bedoelde meer te zeggen dat het wellicht goedkoper is gewoon een SNES op Marktplaats te kopen waar die kabel al bij zit.Plakjekaas schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:08:
[...]
Tja je geeft zelf aan dat het lastig gaat worden kwa prijs. Als hij wil dat zijn SNES weer gaat werken, zal hij toch geld moeten gaan uitgeven.
Hier is een orginele: http://www.retrogamewinke...troom%29Adapter-SNES.html
Maar die is nog duurder...
Daar heb je gelijk in.l0c4lh0st schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
[...]
Ik bedoelde meer te zeggen dat het wellicht goedkoper is gewoon een SNES op Marktplaats te kopen waar die kabel al bij zit.
Mag ik vragen waar vandaan en voor hoeveel? Ik vind die dingen dus echt wel tof.AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
Is idd een yaroze. Nieuw en de console boekjes kabels controller allemaal nog gesealed.
Ik las gisteren dat zoiets voor de PS2 als Linux distro is uitgekomen, iemand enig idee of dat ergens vandaan te krijgen is?
Was iets over de 200e op ebay. Naar mijn mening een koopje want je ziet ze daar staan tot 800 dollar.Exorcist schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:13:
[...]
Mag ik vragen waar vandaan en voor hoeveel? Ik vind die dingen dus echt wel tof.
Ik las gisteren dat zoiets voor de PS2 als Linux distro is uitgekomen, iemand enig idee of dat ergens vandaan te krijgen is?
Ik weet dat er voor de ps2 de ps2 tool was. Afgelopen week was daar nog een veiling voor. Ik heb er aan meegedaan maar helaas niet gewonnen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&Item=130387584220

die ps2 tool heb ik voor 80euro kunnen scoren.. incl software (enkel verzendkosten moeten betalen..)AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:34:
[...]
Was iets over de 200e op ebay. Naar mijn mening een koopje want je ziet ze daar staan tot 800 dollar.
Ik weet dat er voor de ps2 de ps2 tool was. Afgelopen week was daar nog een veiling voor. Ik heb er aan meegedaan maar helaas niet gewonnen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&Item=130387584220
[afbeelding]
toch leuk als je devers kent ;-)
Xbox1 devkit kost "maar" 100euro trouwens..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ben geen expert in dev units, maar volgens mij is een debug niet hetzelfde als een yaroze.AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
Is idd een yaroze. Nieuw en de console boekjes kabels controller allemaal nog gesealed.
Die yaroze units waren mat zwart en hoewel regio vrij, konden ze geen cd-r booten (zonder modchip) en die debug units kunnen dat wel. Tevens ontbreekt bij die debug de software om huis, tuin en keuken development te doen, en als laatste zijn de type nummers verschillend.
Yaroze: DTL-H3000, 3001 en 3002
Debug (groen): DTL-H1201 en 1202
Zou best kunnen hoor. Maar op de ebay veiling werd ie wel daadwerkelijk als yaroze aangeprezen. Veel maakt het mij niet uit want ik denk nog steeds dat ik met deze console, in deze staat wel iets moois heb liggen. De kleur trouwens, komt niet goed uit op de foto. Is veel mooier in het echt. Ben er zeer trots op!DCFreak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:22:
[...]
Ben geen expert in dev units, maar volgens mij is een debug niet hetzelfde als een yaroze.
Die yaroze units waren mat zwart en hoewel regio vrij, konden ze geen cd-r booten (zonder modchip) en die debug units kunnen dat wel. Tevens ontbreekt bij die debug de software om huis, tuin en keuken development te doen, en als laatste zijn de type nummers verschillend.
Yaroze: DTL-H3000, 3001 en 3002
Debug (groen): DTL-H1201 en 1202
Gebruiken zal ik hem niet. Durf de verzegeling op de consolen niet te verbreken
Jurassic Park + Sonic 1 Pack (+ Games, + Controllers) (5 012967 991234) (Sega) (NRMINT) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik wist niet dat dergelijke packs voor de Megadrive 1 bestonden.
Nu is er echter één nadeel: Ik mis de handleiding van de Megadrive 1. Dat zwarte rechthoekige boek dus. Als iemand er een heeft liggen, kan hij/zij mij dan pmen?
Ik ben maar 17, en tegen de tijd dat ik het financieel goed genoeg heb om deze hobby te starten zijn de meeste leuke consoles wel in de handen van de echte handelaren
Nouja, als jullie HotFix in je testament willen opnemen, zou ik dat natuurlijk niet erg vinden!
@Hier iets boven
Die PS2 TOOL, wat is dat een mannelijk bakbeest :3
[ Voor 10% gewijzigd door HotFix op 09-05-2010 22:52 ]
Was ook niet als kritiek hoor, want het is zeker een prachtig verzamelobjectAttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:57:
[...]
Zou best kunnen hoor. Maar op de ebay veiling werd ie wel daadwerkelijk als yaroze aangeprezen. Veel maakt het mij niet uit want ik denk nog steeds dat ik met deze console, in deze staat wel iets moois heb liggen. De kleur trouwens, komt niet goed uit op de foto. Is veel mooier in het echt. Ben er zeer trots op!
Gebruiken zal ik hem niet. Durf de verzegeling op de consolen niet te verbreken. Maar de mat zwarte uitvoering, de echte yaroze dan zou ik ook wel eens graag willen bezitten. Volgende maand misschien
Die mat zwarte yaroze schijnt trouwens ultra gevoelig te zijn voor beschadigingen, dus als je daar een knap exemplaar van wilt, moet je waarschijnlijk dieper in de buidel tasten.
Ik ben iig blij om te zien dat er onder de retro collectors amper een financiële crisis is
Je heb inderdaad gelijk. Even maar een plaatje voor de duidelijkheid erbij. Wanneer je een Net Yaroze koopt zorg dat hij compleet is, anders is hij niet echt waardevolDCFreak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:03:
[...]
Was ook niet als kritiek hoor, want het is zeker een prachtig verzamelobjectWaarom ze hem op ebay yaroze noemen zou ik ook niet weten, misschien omdat het een bekende aanduiding is voor een playstation waar je software op kan ontwikkelen.
Die mat zwarte yaroze schijnt trouwens ultra gevoelig te zijn voor beschadigingen, dus als je daar een knap exemplaar van wilt, moet je waarschijnlijk dieper in de buidel tasten.
Ik ben iig blij om te zien dat er onder de retro collectors amper een financiële crisis is

Nu alleen nog grijs beeld, maar het power LEDje knippert niet en blijft gewoon aan.
Heb vorig jaar de connector nog vervangen maar toen knipperde de LED ook.
Ach gelukkig heb ik nog een NES
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Zal toch wel weer een stuiterende lock-out chip zijn. Denk dat je 'm effe moet "helpen".ricost schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:25:
Grr mijn NES is er gisteravond mee opgehouden![]()
Nu alleen nog grijs beeld, maar het power LEDje knippert niet en blijft gewoon aan.
Heb vorig jaar de connector nog vervangen maar toen knipperde de LED ook.
Ach gelukkig heb ik nog een NES
Af en toe kom je toch ook weer dingen tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_9WM66WbXvQ]
Sega Video Driver
Hilarisch gewoon!
20*350ZO45°
Heerlijk toch!
Gr0wLiThE schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:36:
In die categorie heb ik nog een Action Max in mijn collectie. Ooit gekocht op eBay.
[video]
Heerlijk toch!
Doet me toch ook weer wel een beetje denken aan Mad Dog McCree. Maar tja, dat was weer van American Laser Games. Dat was natuurlijk ook gewoon "domme film", maar d.m.v. het gebruik van LaserDiscs die DA (DirectAccess) kennen kon het beeld opeens "slim" worden door de computer de keuze aan tracks te laten selecteren.
Scene 1 = Track 1
Als je goed schiet Track 1 vervolgt door Track 2
als je doogaat Track 1 gevolgt door Track 99
Grappige was dat die lijkschouwer 3 verschillende (als ik het goed heb) tracks had, die at-random aangesproken werden.
Edit: Sorry ik kon het toch niet laten:

Edit 2: Misschien was ik een verwend nest ofzo, maar ik ken alleen die 50"
Edit 3 (jaja ik ben op dreef): Zou iemand hiero er ooit 1 willen kopen. Kijk even uit dat na verloop van tijd disk-rot optreed bij Laserdiscs. Dan kun je beter voor een PC/CDi versie gaan, maar tja die geven natuurlijk net niet de "arcade-feeling" die je zocht
Laser-Rot: Wikipedia: Laserdisc
[ Voor 21% gewijzigd door Richard op 10-05-2010 21:23 . Reden: plaatje toegevoegd ]
20*350ZO45°
The Legend Will Never Die

Oh ja, @Ricost
Afhankelijk van wat je er nu mee gaat doen, valt hij toevallig over te nemen voor een zacht prijsje?
Ik ben echt van plan er een modificatie op toe te passen (in de zomervakantie, haha) maar om nou een goed werkende NES ervoor uit elkaar te halen is misschien zonde!
@hieronder
Haha het was ook geen aanval
[ Voor 5% gewijzigd door HotFix op 11-05-2010 08:54 ]
Ik neem aan dat bovenstaande reactie gebaseerd is op:HotFix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:16:
Niets tegen de Video Driver! Zeer toevallig dacht ik daar vandaag nog over! Man, wat heb ik me kunnen vermaken met dat ding
Wellicht was mijn woordkeuze wat onduidelijk, maar ik bedoel het dus postief. Want het is gewoon vet!haha, wat is het toch een heerlijk topic, en wat komen er af en toe toch leuke dingen voorbij. De ActionMax is wel om te gillen.
20*350ZO45°
Helaas hij werkt weer primaHotFix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:16:
Oh ja, @Ricost
Afhankelijk van wat je er nu mee gaat doen, valt hij toevallig over te nemen voor een zacht prijsje?
Ik ben echt van plan er een modificatie op toe te passen (in de zomervakantie, haha) maar om nou een goed werkende NES ervoor uit elkaar te halen is misschien zonde!
De 74 pin (74 toch ?
@Richard: Lockout chip was al om zeep geholpen, dat doe ik gelijk als ik een NES binnenkrijg.
Heb hier ook een Pioneer CLD-S315 staan. Maar eens kijken of ik daar ook interactive Laserdiscs op aan de praat kan krijgen. Anders wordt het wss CDi. Ik had MadDog Mcree (1 en 2) vroeger voor de PC, geniaal hard mee vermaakt! Nu alleen geen PC games meer dit huis in, verschillende OS'en, installs, onderhoudRichard schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:47:
[...]
haha, wat is het toch een heerlijk topic, en wat komen er af en toe toch leuke dingen voorbij. De ActionMax is wel om te gillen (mijn geposte Video Driver natuurlijk ook, maar ik stem toch lekker op die van jou). Volledig onbekend bij mij.
Doet me toch ook weer wel een beetje denken aan Mad Dog McCree. Maar tja, dat was weer van American Laser Games. Dat was natuurlijk ook gewoon "domme film", maar d.m.v. het gebruik van LaserDiscs die DA (DirectAccess) kennen kon het beeld opeens "slim" worden door de computer de keuze aan tracks te laten selecteren.
Scene 1 = Track 1
Als je goed schiet Track 1 vervolgt door Track 2
als je doogaat Track 1 gevolgt door Track 99
Grappige was dat die lijkschouwer 3 verschillende (als ik het goed heb) tracks had, die at-random aangesproken werden.
Edit: Sorry ik kon het toch niet laten:
[afbeelding]
Edit 2: Misschien was ik een verwend nest ofzo, maar ik ken alleen die 50"
Edit 3 (jaja ik ben op dreef): Zou iemand hiero er ooit 1 willen kopen. Kijk even uit dat na verloop van tijd disk-rot optreed bij Laserdiscs. Dan kun je beter voor een PC/CDi versie gaan, maar tja die geven natuurlijk net niet de "arcade-feeling" die je zocht
Laser-Rot: Wikipedia: Laserdisc

Ik had er vroeger deze:Gr0wLiThE schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:32:
[...]
Heb hier ook een Pioneer CLD-S315 staan. Maar eens kijken of ik daar ook interactive Laserdiscs op aan de praat kan krijgen. Anders wordt het wss CDi. Ik had MadDog Mcree (1 en 2) vroeger voor de PC, geniaal hard mee vermaakt! Nu alleen geen PC games meer dit huis in, verschillende OS'en, installs, onderhoud

Echt een hi-end ding, maar of tie interactieve Laserdiscs aankan weet ik niet.
20*350ZO45°
72 pinsricost schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:30:
[...]
Helaas hij werkt weer prima![]()
De 74 pin (74 toch ?) connecter was voorzien van een mooi laagje zooi en de pinnetjes waren ook erg verbogen. Pinnetjes netjes schoongemaakt en omhoog gebogen. NES werkt als nooit tevoren!
@Richard: Lockout chip was al om zeep geholpen, dat doe ik gelijk als ik een NES binnenkrijg.
btw; als je vorig jaar nog je connector vervangen hebt en deze zit nu alweer vol met meuk, dan zou ik echt eens gaan kijken naar je carts en die schoonmaken.
Ja klopt moet ik ook eigenlijk doen maar dan ben ik wel effe bezig..Michael Knight schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:40:
[...]
72 pins
btw; als je vorig jaar nog je connector vervangen hebt en deze zit nu alweer vol met meuk, dan zou ik echt eens gaan kijken naar je carts en die schoonmaken.
Ze hadden nog een hoop Gameboys, N64's, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Wat heeft dat met retro te maken.. nou, er is een NGPC + game onderweg (en dus niet bezorgd)...
En ja, ook DHL is niet vlot.....
Hmm een jongere retro gamer. Dat vink ik zelf interessant omdat ik mijn (beperkt, er zijn zeker meerdere bezoekers hier in dit topic die vrij jong zijn) inlevings vermogen de meeste retro gamers hun jeugd gaan herbeleven met spullen die ze toen niet konden betalen!HotFix schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:50:
Jongens jongens, wat ben ik jaloers op jullie!
Ik ben maar 17, *snip*
Wat is jouw favo retro game?
/opa off
@T2 arcade cabinet pics:
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 11-05-2010 21:17 ]
10 second ninja DONE
Ja, deze guns hebben recoil....erg gaaf want naarmate je langer achtereen schiet, raakt je gun oververhit en gaat ie ook langzamer trillenLoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:31:
Zijn dat die guns met recoil erop? Die game was erg vet! Om die reden had ik zo'n pistool bij mijn Megadrive.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
so true, ik mocht nooit een gameboy of nintendo of iets dergelijks van mijn ouders, dus heb het nu maar allemaal zelf gekochtSagat schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:12:
[...]
Hmm een jongere retro gamer. Dat vink ik zelf interessant omdat ik mijn (beperkt, er zijn zeker meerdere bezoekers hier in dit topic die vrij jong zijn) inlevings vermogen de meeste retro gamers hun jeugd gaan herbeleven met spullen die ze toen niet konden betalen!
Echter heb ik hem nu helemaal open. Mijn pa vertelde mij net dat er al eens het een en ander gesoldeerd is. Weet iemand waar ik naar moet kijken als de SNES geen stroom krijgt of wat er aan zou kunnen schelen?
Edit: Is er niet ergens een schema te vinden van de SNES?
[ Voor 7% gewijzigd door Chaos-Zero op 11-05-2010 22:48 ]
Check deze link eens http://www.nintendoweb.be/index.php/zekering-vervangen.html hiermee heb ik al een SNES gemaakt!Chaos-Zero schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:47:
Zoals ik vorige week al aangaf heb ik een SNES op de kop weten te tikken voor 7,50 op de rommelmarkt. Helaas toen niet wetende dat hij geen stroom krijgt.
Echter heb ik hem nu helemaal open. Mijn pa vertelde mij net dat er al eens het een en ander gesoldeerd is. Weet iemand waar ik naar moet kijken als de SNES geen stroom krijgt of wat er aan zou kunnen schelen?
Edit: Is er niet ergens een schema te vinden van de SNES?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.