Goeie oude (retro) consoles deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Vette game man! Heb zelf ook een KI2 cab, en er zit een Naomi Universal aan te komen, maar er is echt niet genoeg ruimte voor nog een cab :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Lampuhkap schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:17:
[...]

Die van mij komt via Thinkgeek. Maar veel goedkoper is t niet als hier in NL in een winkel aanschaffen (als je ze nog vind trouwens)
1 winkel inderdaad, daar kost hij 69,95. Ik heb hem toch maar besteld in amerika voor 45 incl. verzenden, de waarde van het spel alleen is 21,35 en dat is net onder de grens van 22 euro die de douane hanteert dus geen invoertoeslag of btw. (heb het ff opgezocht)

Van de douane site:

Uit een niet-EU-land

Waarde van de zending
(exclusief verzekerings- en
vervoerskosten)

Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 22:37
navlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:05:
[...]

1 winkel inderdaad, daar kost hij 69,95. Ik heb hem toch maar besteld in amerika voor 45 incl. verzenden, de waarde van het spel alleen is 21,35 en dat is net onder de grens van 22 euro die de douane hanteert dus geen invoertoeslag of btw. (heb het ff opgezocht)

Van de douane site:

Uit een niet-EU-land

Waarde van de zending
(exclusief verzekerings- en
vervoerskosten)

Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
Bij gator.nl hadden ze em ook, daar kost ie 52,50.
Echt niet te geloven waar ze tegenwoordig allemaal monopoly spellen van hebben zeg... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Inderdaad, maar dat is niet de versie die ik heb besteld, die bij gator schijnt de 2006 uitgave te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://media.80stees.com/images/products/Nintendo-Monopoly.jpg

Deze heb ik besteld:
Afbeeldingslocatie: http://media.80stees.com/images/products/Mario-Nintendo-Monopoly.jpg
naar zeggen de nieuwe 2010 uitvoering

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 21:03
Mike2k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:09:
Weliswaar niet echt een console, maar ik ben op dit moment bezig om deze game aan mijn collectie toe te voegen:
Awesome, ik woon echt te klein voor zoiets helaas. Maar het was de game de succesvol mijn liefde voor gaming en films verenigde. Kan je op de kast nou bijvoorbeed ook nog operation wolf spelen? Dat was DE andere arcade gun game (ok ok ik had hem ook op de c64 en amiga :P ) uit mijn jeugd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op koninginnedag had ik ook mazzel: een Nintendo64 met 2 controllers en 8 games voor EUR 15 gekocht :) Controllers inmiddels uit elkaar gehad om helemaal schoon te maken en op eBay bitjes besteld om het ding te openen (reset knop plakt/klemt). Afgelopen weekend heb ik 3 games al verkocht voor in totaal EUR 25 via marktplaats en nu naarstig op zoek naar Goldeneye en Mario Kart.

Vind het altijd leuk als een hobby zichzelf betaald, kan mij er wel over verbazen dat de gangbare prijs op marktplaats voor Mario Kart 20 euro is voor alleen de cartridge, daar verwacht ik eerlijk gezegd wel wat meer voor.

Zijn er nog RGB/SVHS scartkabels te koop voor de N64? Composite geeft zo'n beroerd beeld, zeker met een LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:45:
Op koninginnedag had ik ook mazzel: een Nintendo64 met 2 controllers en 8 games voor EUR 15 gekocht :) Controllers inmiddels uit elkaar gehad om helemaal schoon te maken en op eBay bitjes besteld om het ding te openen (reset knop plakt/klemt). Afgelopen weekend heb ik 3 games al verkocht voor in totaal EUR 25 via marktplaats en nu naarstig op zoek naar Goldeneye en Mario Kart.

Vind het altijd leuk als een hobby zichzelf betaald, kan mij er wel over verbazen dat de gangbare prijs op marktplaats voor Mario Kart 20 euro is voor alleen de cartridge, daar verwacht ik eerlijk gezegd wel wat meer voor.

Zijn er nog RGB/SVHS scartkabels te koop voor de N64? Composite geeft zo'n beroerd beeld, zeker met een LCD tv.
De N64 kan geen RGB. Het beroerde beeld komt geloof ik doordat de N64 geen anti-aliasing heeft.

Er is trouwens wel een N64-versie waarop je RGB kunt modden, maar ik geloof dat die NTSC is en het verschil is geloof ik ook niet echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 15:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

navlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 06:23:
Inderdaad, maar dat is niet de versie die ik heb besteld, die bij gator schijnt de 2006 uitgave te zijn.
[afbeelding]

Deze heb ik besteld:
[afbeelding]
Die bovenste heb ik liggen. Wegens ruimtegebrek gaat ie helaas weg.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heb afgelopen koniginnedag ook weer wat leuke dingen gekocht, waaronder een Sega Dreamcast met twee controllers, VMU en 5 spellen voor het wereldschokkende bedrag van 5 euro :D

Ding is nauwelijks vergeeld en werkt perfect, alleen zijn uiteraard de batterijtjes van de DC zelf en de VMU leeg. Iemand enig idee welke spanning de batterij in de DC moet leveren?

Tevens heb ik ook nog een Atari 520STm met diskdrive, muis, diskettes en alle boekjes gevonden voor 2.50, werkt ook nog prima! Lekker retrogamen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

mentalmadnizz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:47:
Heb afgelopen koniginnedag ook weer wat leuke dingen gekocht, waaronder een Sega Dreamcast met twee controllers, VMU en 5 spellen voor het wereldschokkende bedrag van 5 euro :D

Ding is nauwelijks vergeeld en werkt perfect, alleen zijn uiteraard de batterijtjes van de DC zelf en de VMU leeg. Iemand enig idee welke spanning de batterij in de DC moet leveren?
3Volt. Heb er destijds 5 tegelijk besteld omdat er niet aan de juiste voetjes te komen is:
Richard in "Goeie oude (retro) consoles deel 10"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340927

danielkraak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:18:
[...]

De N64 kan geen RGB. Het beroerde beeld komt geloof ik doordat de N64 geen anti-aliasing heeft.

Er is trouwens wel een N64-versie waarop je RGB kunt modden, maar ik geloof dat die NTSC is en het verschil is geloof ik ook niet echt groot.
Idd vreemd. Mario Kart is een van de best verkochte titels voor het systeem dus zijn er genoeg exemplaren en titels als bijv GoldenEye koop je ook voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
navlim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 06:23:
[afbeelding]

Deze heb ik besteld:
[afbeelding]
Oei, daar moet ik dan ook maar eens achterheen, na mn bruiloft :+

M&M's Monopoly komt ook nog mijn kant op, zit ik ook al een poos op te wachten overigens....maar goed...lang leve ijsland en de Nederlandse douane *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 00:00

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Sagat schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:07:
[...]

Awesome, ik woon echt te klein voor zoiets helaas. Maar het was de game de succesvol mijn liefde voor gaming en films verenigde. Kan je op de kast nou bijvoorbeed ook nog operation wolf spelen? Dat was DE andere arcade gun game (ok ok ik had hem ook op de c64 en amiga :P ) uit mijn jeugd.
Nee, dit is een dedicated kast. Kan alleen Terminator spelen. Wellicht als je er een andere PCB in zet dat ie het wel doet, maar dan is ie natuurlijk niet meer origineel.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

danielkraak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:18:
[...]

De allereerste lichting heeft een srgb-chip als ik mij niet vergis. Op internet staat ook iets over een Franse N64 met alle benodigde chips :) (zo een heb ik er ook nog staan, maar moet ik eens modden)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 17:45
Ik heb vandaag de SNES Powerpack besteld (das zo'n waar je ROMs mee kunt draaien, ik weet t...). Maar wat ik me zo afvroeg (ik heb al gegoogled); is er ook leuke homebrew voor de SNES waar jullie van afweten? Voor de NES is er genoeg maar voor de SNES heb ik niks kunnen vinden.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Voor de mensen met een flashboy mss leuk om te weten dat er een goede build van Bound High uitgekomen is, alhier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:22:
Voor de mensen met een flashboy mss leuk om te weten dat er een goede build van Bound High uitgekomen is, alhier te downloaden.

[video]
Leuk om te zien Maar is dit een "early-build" die opgedoken is alla "testcopy". Of zijn er developers mee aan de slag gegaan om een brakke-build beter speelbaar te krijgen door er verder op te proggen.

Iemand bekend met deze:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/12/bPMQAc7Cz3Rc7QtKxoEseA==.jpg

Heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ben voorzichtig in onderhandeling met de verkoper.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51488

Richard schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:21:
[...]

Leuk om te zien Maar is dit een "early-build" die opgedoken is alla "testcopy". Of zijn er developers mee aan de slag gegaan om een brakke-build beter speelbaar te krijgen door er verder op te proggen.

Iemand bekend met deze:

[afbeelding]

Heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ben voorzichtig in onderhandeling met de verkoper.
Jah ik had deze en de Sapphire version, Erg vette GBA SPs en ERG HARD te vinden... Had mijne verkocht en nu op zoek hier in de VS naar beide... Nauwelijks te vinden hier.. Als je goedkoop kan krijgen kopen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zo gisteren mijn eerste Neo Geo aankoop gedaan.. (nee niet de MVS), maar ik hoop dit weekend wel 'Heavy Machine Gun!' te horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het is mij toch gelukt om een Mario Kart 64 te kopen voor EUR 10 inc verzendkosten :D Blijf mij verbazen over de relatief hoge prijzen voor de oudere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 05-07 20:16

Chaos-Zero

Sega fan!

Vandaag even de rommelmarkt af lopen struinen, gelukkig deze keer, in tegenstelling tot vorige week veel binnen gehaald:

Donkey Kong Country 3 (GBA) 5 euro (compleet)
Banjoo Kazooi (GBA) 5 euro (compleet)
Fire Emblem (GBA) 7,50 (compleet)

PSone + Tomb Raider 3, 2 controllers, 13 euro
Gran Turismo 1, 1 euro (compleet)
Gran Turismo 2, 1 euro (compleet)

Snes + 2 controllers, 7,50

Atari 2600, 2 controllers (helaas zonder stroom adapter) + Master System 2, 2 controllers + Master System naar Mega Drive converter: 7,50

Helaas werkt de SNES niet. Er rammelt iets aan de binnen kant en krijgt geen stroom. Van de week even open maken om te kijken wat er loos is. Heb wel verschillende verhalen op internet gelezen over dat er iets bij de ingang van het stroom kapot is. Schijnt weer makkelijk op te kunnen lossen.
Iemand toevallig bekend hier mee?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Richard schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:21:
[...]

Iemand bekend met deze:

[afbeelding]

Ben niet helemaal bekend met de details, maar voor deze build waren er 2 versies waarvan 1 alleen goed op een emulator draaide en de ander wel op echte hardware, maar bepaalde levels niet (of zonder geluid, weet ik niet precies meer). Deze build zou nu volledig op de echte hardware moeten draaien, maar geen idee of de game 'af' is.

Mooie GBA package trouwens, ik had deze uitvoering nog nooit eerder gezien. Ik ben ook geen echte gameboy verzamelaar, maar door alle berichten hier houdt ik wel een schuin oog op een backlight versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32
Heeft iemand nog een interessant idee voor het modden van een NES? Ik heb er hier twee staan, en die tweede is zeer incompleet: geen voeding, alleen maar twee controllers en de NES zelf.

Er zijn zoveel dingen die je kan doen, maar misschien heeft iemand hier nog een idee :)
(En is er ergens een lijst te vinden van NES-spellen met een save functie? Bijvoorbeeld kan Super Mario Bros. 3 saven? Dan weet ik tenminste dat ik het batterijtje moet gaan vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

HotFix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:09:
Heeft iemand nog een interessant idee voor het modden van een NES? Ik heb er hier twee staan, en die tweede is zeer incompleet: geen voeding, alleen maar twee controllers en de NES zelf.

Er zijn zoveel dingen die je kan doen, maar misschien heeft iemand hier nog een idee :)
(En is er ergens een lijst te vinden van NES-spellen met een save functie? Bijvoorbeeld kan Super Mario Bros. 3 saven? Dan weet ik tenminste dat ik het batterijtje moet gaan vervangen)
SMB3 heeft geen save functie, helaas.
Heb vroeger echt dagen dan wel niet weken mijn NES achter elkaar aangehad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:05:
Het is mij toch gelukt om een Mario Kart 64 te kopen voor EUR 10 inc verzendkosten :D Blijf mij verbazen over de relatief hoge prijzen voor de oudere spellen.
Dat vind ik een mooi prijsje hoor. Bij verschillende retrowinkeltjes kost ie gauw het dubbele en vaak niet eens compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Chaos-Zero schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:28:
[...]

SMB3 heeft geen save functie, helaas.
Heb vroeger echt dagen dan wel niet weken mijn NES achter elkaar aangehad :')
Gelukkig zijn er nog de warpzones :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Carts met een goudkleurige sticker (= batterijsticker ipv standaard grijze sticker) op de achterkant kun je openmaken om de batterij te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Plakjekaas schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Gelukkig zijn er nog de warpzones :+
Tuurlijk en vroeger wist ik die ook wel, maar zonder warpen zit er nog wat uitdaging in het spel. Anders zit je in no time, zonder power ups in wereld 8. Schiet ook niet echt op imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, ik ben nog nooit W8 heelhuids doorgekomen..uitdaging zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-07 21:46

Ik ga zelf een mediapc'tje bouwen in een Nes, er stond er 1 te koop op Tweakers en vond het een heel leuk idee.
Staat leuk naast je TV. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shit..stond net een ad op Marktplaats van twee Megadrives + 35 spellen (allemaal in keurige staat aan de foto te zien) voor 35 Euro :P

Die was uiteraard binnen no-time weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Exorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:00:
Shit..stond net een ad op Marktplaats van twee Megadrives + 35 spellen (allemaal in keurige staat aan de foto te zien) voor 35 Euro :P

Die was uiteraard binnen no-time weg :)
Ja jammer dat er nog zoveel verzendkosten bijkomen ;), prijs was trouwens €30,-, ik blij dat ik een vrije middag had genomen vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippes schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:33:
[...]

Ja jammer dat er nog zoveel verzendkosten bijkomen ;), prijs was trouwens €30,-, ik blij dat ik een vrije middag had genomen vandaag :P
Wat, heb jij het gekaapt?? Hij had ook nog twee PS1's, een PS2 en 50 PS1 spellen voor 50 Euro; ook voor gemaild en geen respons gehad. Rrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Exorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:36:
[...]

Wat, heb jij het gekaapt?? Hij had ook nog twee PS1's, een PS2 en 50 PS1 spellen voor 50 Euro; ook voor gemaild en geen respons gehad. Rrrr...
Ja dat was ik idd >:) heb m ook gelijk maar gebeld, gaat soms net wat sneller dan mailen. En volgens mij had hij ook wel een redelijk gamecube aanbieding, maar das me weer net te nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Snippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:30:
[...]

Ja dat was ik idd >:) heb m ook gelijk maar gebeld, gaat soms net wat sneller dan mailen. En volgens mij had hij ook wel een redelijk gamecube aanbieding, maar das me weer net te nieuw ;)
Het wordt in ieder geval zo wel verkocht. :+

Ik heb op zat dingen geboden op Marktplaats, waarbij ik vervolgens een mailtje krijg dat ik het voor het dubbele wel mag komen halen. Een maand later hebben ze het nog steeds en is er niet over mijn bod geboden. Volgens mij is er dan weinig mis met mijn bod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

danielkraak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:52:
[...]

Het wordt in ieder geval zo wel verkocht. :+

Ik heb op zat dingen geboden op Marktplaats, waarbij ik vervolgens een mailtje krijg dat ik het voor het dubbele wel mag komen halen. Een maand later hebben ze het nog steeds en is er niet over mijn bod geboden. Volgens mij is er dan weinig mis met mijn bod. ;)
Kijk maar eens hier in de Huiskamer:
marktplaats... ik word er gek van

Allerlei Marktplaats ervaringen; strekking van het topic is dat bieden weinig zin lijkt te hebben, bellen en mailen werkt toch het beste. Als je wilt bieden en zeker weten dat er iets met je bod gebeurt moet je toch naar eBay, daar zijn een hele hoop leuke games voor schappelijke prijzen, vooral vanuit Engeland als je niet zoveel geeft om het doosje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Kijk maar eens hier in de Huiskamer:
marktplaats... ik word er gek van

Allerlei Marktplaats ervaringen; strekking van het topic is dat bieden weinig zin lijkt te hebben, bellen en mailen werkt toch het beste. Als je wilt bieden en zeker weten dat er iets met je bod gebeurt moet je toch naar eBay, daar zijn een hele hoop leuke games voor schappelijke prijzen, vooral vanuit Engeland als je niet zoveel geeft om het doosje bijvoorbeeld.
Tegenwoordig mail ik ook altijd, als ik echt interesse heb. Ik word alleen af en toe niet goed van de spelling in de mailtjes die je dan terug krijgt en soms beantwoorden ze om de een of andere reden ook je vragen gewoon maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:30:
[...]

Lucky b*itch :+

Maar die PS1 heb je dan wel genomen of niet? Ook zoiets om niet te laten liggen..zat zelfs nog een PS2 bij, en onder de 50 spellen ook spellen als Gran Turismo 1 en 2. Zucht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Chaos-Zero schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Tuurlijk en vroeger wist ik die ook wel, maar zonder warpen zit er nog wat uitdaging in het spel. Anders zit je in no time, zonder power ups in wereld 8. Schiet ook niet echt op imo.
Wat let je om eerst tot en met wereld 4 normaal te spelen, je NES uit te zetten en de volgende dag gewoon te warpen naar wereld 4 en vanaf daar verder te spelen?

Dat is eigenlijk ook verkapt saven, imho. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0c4lh0st schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Wat let je om eerst tot en met wereld 4 normaal te spelen, je NES uit te zetten en de volgende dag gewoon te warpen naar wereld 4 en vanaf daar verder te spelen?

Dat is eigenlijk ook verkapt saven, imho. :)
Maar dan ben je wel alle vergaarde levens en items kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Of Mario All-Stars voor de SNES kopen? ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Maar dan ben je wel alle vergaarde levens en items kwijt :)
Levens kwijt, oke, klopt. Items kwijt... Welke items? Hoogstens een paddestoel of vuurbloem of iets dergelijks.

Ach, het gaat om Mario Bros 3, ik had het over 1. Alhoewel, wereld 8 van Mario Bros. 3 moet ook wel te doen zijn zonder powerups. :)

Oja, eergisteren opgehaald!
Super Set (+ 4x Controller, Four Score, Game) (NES-S-SSZZ-FRG) (Nintendo) (NEW)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/skep8c5xqWTCKAvxeQdv99pH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XPmYFhN87XOEnUe0tqizKOJ2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6N5nTK5NC8o6Sstdq7f6V7g7/thumb.jpg

O+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Exorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Lucky b*itch :+

Maar die PS1 heb je dan wel genomen of niet? Ook zoiets om niet te laten liggen..zat zelfs nog een PS2 bij, en onder de 50 spellen ook spellen als Gran Turismo 1 en 2. Zucht 8)
Heb alles ook al binnen :9~ , nee heb die ps1 laten schieten, is me ook net te nieuw

@localhost nice package! hoe heb je dat geregeld?

[ Voor 11% gewijzigd door Snippes op 08-05-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2023
Gloednieuw! 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.beuh-racing.com/games/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
:| een debug:|

[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 08-05-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das niet hetzelfde als de Yaroze of wel?
Snippes schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:35:
[...]

Heb alles ook al binnen :9~ , nee heb die ps1 laten schieten, is me ook net te nieuw

@localhost nice package! hoe heb je dat geregeld?
Heb je foto's?? :9~

[ Voor 78% gewijzigd door Exorcist op 08-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04

SeatRider

Hips don't lie

Goed dat je het serienummer hebt weggepoetst want anders had ik ... eh ... wat eigenlijk?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
AttiDude1 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:35:
[...]

Bummer.. dacht iets leuks te hebben ;-). Maarja heeft mij ook niets gekost, kreeg hem bij een ps1 die ik via marktplaats gekocht had. Ook nog een grappig piranha memory card erbij met een displaytje erop.

Overgens had ik hier vorige week gemeld dat ik met fotos zou komen en die zijn er nog steeds niet. Helaas is mijn nieuwe hobby een beetje te verslavend en komen er dagelijk x aantal games binnen. Ik heb in ongeveer een maand tijd 100 spellen en stuk of 6 consoles aangeschaft. En ik verwacht nog 70 pakketjes binnen uit het buitenland. De bezorger stopt al standaard dagelijks bij mijn deur. Echt ernstig. Maar het werd pas ook even duidelijk op de rekening dus bestel ik op het moment even niets meer,en wacht ik geduldig op de 70 pakketjes. Ook geen ramp ;-). Maar dus binnenkort komen de fotos echt. Denk zo rond woensdag/donderdag.
Ik wacht nog op een lijst met spellen etc. die je hebt gekocht en uiteraard een foto van alle gear. :o En hoeveel heb je wel niet uitgegeven? :o

@Hierboven: Die NES komt van Marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Maareh, niemand die iets leuks weet te om te modden met een 'overbodige' tweede NES? Bijvoorbeeld draadloze controllers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
HotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:07:
Maareh, niemand die iets leuks weet te om te modden met een 'overbodige' tweede NES? Bijvoorbeeld draadloze controllers? :+
Draadloze controllers zijn er al genoeg.

Je zou er een PC in kunnen bouwen (mini ITX bordje of zo) en daar een NES emulator op draaien?

Moet je wel zorgen dat het goedkoper is dan $135 + 512 MB CF kaart + een werkende NES, want voor die prijs hebje een NES + CF + PowerPak.

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 08-05-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:07:
Bouw d'r andere hardware in van een andere retro-console :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
Exorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:29:
Das niet hetzelfde als de Yaroze of wel?

[...]

Heb je foto's?? :9~
Afbeeldingslocatie: http://i839.photobucket.com/albums/zz313/wesley055/Megadrive/th_P1010050.jpg

Hier na t openen van de doos vanmorgen :) (pop up gevaar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Die Lotus _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hubba hubba hubba Snippes, en dan te bedenken dat die doos bij mij had kunnen staan als jij geen vrije middag genomen had :P

Anyway, veel plezier ermee hé!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
CrackDown! Heee die ken ik :P

En het idee om een andere console ín mijn NES te bouwen staat mij wel aan :X
Laat ik eens kijken wat ik kan versieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:22
Afbeeldingslocatie: http://hnboekhouding.be/japan/megacdjapan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hnboekhouding.be/japan/panasonic3do.jpg
doos is FEL beschadigd geweest door verzending :(

en een sega saturn in box staat momenteel nog bij kameraad :)
Afbeeldingslocatie: http://hnboekhouding.be/japan/saturn1.png
Afbeeldingslocatie: http://hnboekhouding.be/japan/saturn6.png

duss iemand die een witte saturn non boxed wilt? ;-)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, voor 2 tientjes :+

@HotFix:

Een Megadrive 1 is ongeveer even breed en diep (ik denk eigenlijk net iets breder, maar wellicht intern niet). Zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Jep, heb nog bij een vriend een Megadrive staan. De vraag is alleen of hij werkt, want voor zover hebben we hem niet aan de praat gekregen :(

Ik laat het weten! morgen toch nog vrij, naast het leren voor de examens, maar het lijkt me ontzettend leuk als het project echt zal slagen haha. Heb ik toch een 1-of-a-kind machientje :)

@Icekiller2k6
Ja hoor, als je hem voor een vriendenprijsje verkoopt kan ik hem misschien verkrachtenmodden en in een NES zetten. Wordt wel een aparte aansluiting, maargoed. We'll make it happen! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00
Mooie spullen allemaal :P

Heb vandaag een everdrive flashcartridge voor de megadrive bij kirkzz.com besteld. Wilde het via/met een groep inkopen, maar was daarvoor te laat. Alsnog een alleen besteld.

Ook een paar sega saturn spellen gekocht op de markt voor jawel 1 euro per stuk _/-\o_

Robotica
Sega Touring Car Championship
Cyberia
Daytona usa

De toppers had die net 10 min. eerder verkocht ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55
Weet iemand waar ik los een stroom kabel voor de SNES kan kopen? Ik heb de kabel nog wel, maar hij is kapot gegaan. Mijn vader had hem ooit per ongeluk gepakt voor een ander apparaat, en toen ineens: *paf* en rook. En nu doet hij het niet meer :p

Dus heeft iemand een website ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Remy669 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:40:
Weet iemand waar ik los een stroom kabel voor de SNES kan kopen? Ik heb de kabel nog wel, maar hij is kapot gegaan. Mijn vader had hem ooit per ongeluk gepakt voor een ander apparaat, en toen ineens: *paf* en rook. En nu doet hij het niet meer :p

Gaat lastig worden denk ik. Zowel om te vinden als qua prijs. Want het kan niet door de brievenbus.

Enkele weken geleden gekocht *O*
Training for the USA Pack (MK-1695-06-EAS) (Sega) (MINT)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/REgDhlFKSUmRUSdoNVuIHEXU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0A24i0yUudHCxD1BmngjY7y2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zRY0RZozZERt90WD3qs7TWoS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65blKOKkZ6LrAbSR4WU0NHvI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S2DLRGnCJYmHHq4AyUfwy6U1/thumb.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Tanuki op 09-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Remy669 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:40:

http://www.retrogamefreak...er-stroomvoorziening-snes

Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
En dan betaal je dus inderdaad 15,75 euro. En dan heb je nog niet eens een originele Nintendo adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
l0c4lh0st schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:01:
[...]

En dan betaal je dus inderdaad 15,75 euro. En dan heb je nog niet eens een originele Nintendo adapter.
Tja je geeft zelf aan dat het lastig gaat worden kwa prijs. Als hij wil dat zijn SNES weer gaat werken, zal hij toch geld moeten gaan uitgeven.

Hier is een orginele: http://www.retrogamewinke...troom%29Adapter-SNES.html

Maar die is nog duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
Is idd een yaroze. Nieuw en de console boekjes kabels controller allemaal nog gesealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Plakjekaas schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Tja je geeft zelf aan dat het lastig gaat worden kwa prijs. Als hij wil dat zijn SNES weer gaat werken, zal hij toch geld moeten gaan uitgeven.

Hier is een orginele: http://www.retrogamewinke...troom%29Adapter-SNES.html

Maar die is nog duurder...
Ik bedoelde meer te zeggen dat het wellicht goedkoper is gewoon een SNES op Marktplaats te kopen waar die kabel al bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
l0c4lh0st schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Ik bedoelde meer te zeggen dat het wellicht goedkoper is gewoon een SNES op Marktplaats te kopen waar die kabel al bij zit.
Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
Is idd een yaroze. Nieuw en de console boekjes kabels controller allemaal nog gesealed.
Mag ik vragen waar vandaan en voor hoeveel? Ik vind die dingen dus echt wel tof.
Ik las gisteren dat zoiets voor de PS2 als Linux distro is uitgekomen, iemand enig idee of dat ergens vandaan te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
Exorcist schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Mag ik vragen waar vandaan en voor hoeveel? Ik vind die dingen dus echt wel tof.
Ik las gisteren dat zoiets voor de PS2 als Linux distro is uitgekomen, iemand enig idee of dat ergens vandaan te krijgen is?
Was iets over de 200e op ebay. Naar mijn mening een koopje want je ziet ze daar staan tot 800 dollar.

Ik weet dat er voor de ps2 de ps2 tool was. Afgelopen week was daar nog een veiling voor. Ik heb er aan meegedaan maar helaas niet gewonnen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&Item=130387584220
Afbeeldingslocatie: http://media.techeblog.com/images/playstation2devkit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:22
AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:34:
[...]

Was iets over de 200e op ebay. Naar mijn mening een koopje want je ziet ze daar staan tot 800 dollar.

Ik weet dat er voor de ps2 de ps2 tool was. Afgelopen week was daar nog een veiling voor. Ik heb er aan meegedaan maar helaas niet gewonnen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&Item=130387584220
[afbeelding]
die ps2 tool heb ik voor 80euro kunnen scoren.. incl software (enkel verzendkosten moeten betalen..)
toch leuk als je devers kent ;-)
Xbox1 devkit kost "maar" 100euro trouwens..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:10:
Ben geen expert in dev units, maar volgens mij is een debug niet hetzelfde als een yaroze.

Die yaroze units waren mat zwart en hoewel regio vrij, konden ze geen cd-r booten (zonder modchip) en die debug units kunnen dat wel. Tevens ontbreekt bij die debug de software om huis, tuin en keuken development te doen, en als laatste zijn de type nummers verschillend.

Yaroze: DTL-H3000, 3001 en 3002
Debug (groen): DTL-H1201 en 1202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiDude1
DCFreak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:22:
[...]

Ben geen expert in dev units, maar volgens mij is een debug niet hetzelfde als een yaroze.

Die yaroze units waren mat zwart en hoewel regio vrij, konden ze geen cd-r booten (zonder modchip) en die debug units kunnen dat wel. Tevens ontbreekt bij die debug de software om huis, tuin en keuken development te doen, en als laatste zijn de type nummers verschillend.

Yaroze: DTL-H3000, 3001 en 3002
Debug (groen): DTL-H1201 en 1202
Zou best kunnen hoor. Maar op de ebay veiling werd ie wel daadwerkelijk als yaroze aangeprezen. Veel maakt het mij niet uit want ik denk nog steeds dat ik met deze console, in deze staat wel iets moois heb liggen. De kleur trouwens, komt niet goed uit op de foto. Is veel mooier in het echt. Ben er zeer trots op!
Gebruiken zal ik hem niet. Durf de verzegeling op de consolen niet te verbreken ;). Maar de mat zwarte uitvoering, de echte yaroze dan zou ik ook wel eens graag willen bezitten. Volgende maand misschien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Een tijdje geleden deze Sega Megadrive 1 overgenomen:
Jurassic Park + Sonic 1 Pack (+ Games, + Controllers) (5 012967 991234) (Sega) (NRMINT)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xaioa8ltaZ2LhI3dtEQbBCwQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JTinD9FlEDXVnby8pmytTLOM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oQ72sjAILAHmlMVNrWODHzYp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oCBgd8skojjLzf6Jz3MAxfnD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KC73lxGUiTdaZfWsgVcKZYGA/thumb.jpg

Ik wist niet dat dergelijke packs voor de Megadrive 1 bestonden. :)

Nu is er echter één nadeel: Ik mis de handleiding van de Megadrive 1. Dat zwarte rechthoekige boek dus. Als iemand er een heeft liggen, kan hij/zij mij dan pmen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Jongens jongens, wat ben ik jaloers op jullie!
Ik ben maar 17, en tegen de tijd dat ik het financieel goed genoeg heb om deze hobby te starten zijn de meeste leuke consoles wel in de handen van de echte handelaren :+

Nouja, als jullie HotFix in je testament willen opnemen, zou ik dat natuurlijk niet erg vinden! :D

@Hier iets boven
Die PS2 TOOL, wat is dat een mannelijk bakbeest :3

[ Voor 10% gewijzigd door HotFix op 09-05-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

AttiDude1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:57:
[...]

Zou best kunnen hoor. Maar op de ebay veiling werd ie wel daadwerkelijk als yaroze aangeprezen. Veel maakt het mij niet uit want ik denk nog steeds dat ik met deze console, in deze staat wel iets moois heb liggen. De kleur trouwens, komt niet goed uit op de foto. Is veel mooier in het echt. Ben er zeer trots op!
Gebruiken zal ik hem niet. Durf de verzegeling op de consolen niet te verbreken ;). Maar de mat zwarte uitvoering, de echte yaroze dan zou ik ook wel eens graag willen bezitten. Volgende maand misschien >:)
Was ook niet als kritiek hoor, want het is zeker een prachtig verzamelobject :) Waarom ze hem op ebay yaroze noemen zou ik ook niet weten, misschien omdat het een bekende aanduiding is voor een playstation waar je software op kan ontwikkelen.

Die mat zwarte yaroze schijnt trouwens ultra gevoelig te zijn voor beschadigingen, dus als je daar een knap exemplaar van wilt, moet je waarschijnlijk dieper in de buidel tasten.

Ik ben iig blij om te zien dat er onder de retro collectors amper een financiële crisis is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
DCFreak schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Was ook niet als kritiek hoor, want het is zeker een prachtig verzamelobject :) Waarom ze hem op ebay yaroze noemen zou ik ook niet weten, misschien omdat het een bekende aanduiding is voor een playstation waar je software op kan ontwikkelen.

Die mat zwarte yaroze schijnt trouwens ultra gevoelig te zijn voor beschadigingen, dus als je daar een knap exemplaar van wilt, moet je waarschijnlijk dieper in de buidel tasten.

Ik ben iig blij om te zien dat er onder de retro collectors amper een financiële crisis is :9
Je heb inderdaad gelijk. Even maar een plaatje voor de duidelijkheid erbij. Wanneer je een Net Yaroze koopt zorg dat hij compleet is, anders is hij niet echt waardevol :)

Afbeeldingslocatie: http://media.techeblog.com/images/sonynetyaroze.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 14:40

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Grr mijn NES is er gisteravond mee opgehouden :'(
Nu alleen nog grijs beeld, maar het power LEDje knippert niet en blijft gewoon aan.
Heb vorig jaar de connector nog vervangen maar toen knipperde de LED ook.

Ach gelukkig heb ik nog een NES :)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

ricost schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:25:
Grr mijn NES is er gisteravond mee opgehouden :'(
Nu alleen nog grijs beeld, maar het power LEDje knippert niet en blijft gewoon aan.
Heb vorig jaar de connector nog vervangen maar toen knipperde de LED ook.

Ach gelukkig heb ik nog een NES :)
Zal toch wel weer een stuiterende lock-out chip zijn. Denk dat je 'm effe moet "helpen".

Af en toe kom je toch ook weer dingen tegen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_9WM66WbXvQ]
Sega Video Driver
Hilarisch gewoon!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, die zie ik net op MP staan (in doos) voor 40 Eur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 10:20
In die categorie heb ik nog een Action Max in mijn collectie. Ooit gekocht op eBay.

Heerlijk toch! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gr0wLiThE schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:36:
In die categorie heb ik nog een Action Max in mijn collectie. Ooit gekocht op eBay.

[video]

Heerlijk toch! :D
_/-\o_ haha, wat is het toch een heerlijk topic, en wat komen er af en toe toch leuke dingen voorbij. De ActionMax is wel om te gillen (mijn geposte Video Driver natuurlijk ook, maar ik stem toch lekker op die van jou). Volledig onbekend bij mij.

Doet me toch ook weer wel een beetje denken aan Mad Dog McCree. Maar tja, dat was weer van American Laser Games. Dat was natuurlijk ook gewoon "domme film", maar d.m.v. het gebruik van LaserDiscs die DA (DirectAccess) kennen kon het beeld opeens "slim" worden door de computer de keuze aan tracks te laten selecteren.

Scene 1 = Track 1
Als je goed schiet Track 1 vervolgt door Track 2
als je doogaat Track 1 gevolgt door Track 99

Grappige was dat die lijkschouwer 3 verschillende (als ik het goed heb) tracks had, die at-random aangesproken werden.

Edit: Sorry ik kon het toch niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://www.carobinson.com/Games/AMERICAN%20LASER%20-%20MAD%20DOG%20II%201993.jpg

Edit 2: Misschien was ik een verwend nest ofzo, maar ik ken alleen die 50" :o

Edit 3 (jaja ik ben op dreef): Zou iemand hiero er ooit 1 willen kopen. Kijk even uit dat na verloop van tijd disk-rot optreed bij Laserdiscs. Dan kun je beter voor een PC/CDi versie gaan, maar tja die geven natuurlijk net niet de "arcade-feeling" die je zocht :)
Laser-Rot: Wikipedia: Laserdisc

[ Voor 21% gewijzigd door Richard op 10-05-2010 21:23 . Reden: plaatje toegevoegd ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Als we het dan toch over LaserDisc hebben, geef me dan maar Dragon's Lair of Space Ace :) Heb je trouwens ook mooi emulators voor tegenwoordig!

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Niets tegen de Video Driver! Zeer toevallig dacht ik daar vandaag nog over! Man, wat heb ik me kunnen vermaken met dat ding :X

Oh ja, @Ricost

Afhankelijk van wat je er nu mee gaat doen, valt hij toevallig over te nemen voor een zacht prijsje? :+
Ik ben echt van plan er een modificatie op toe te passen (in de zomervakantie, haha) maar om nou een goed werkende NES ervoor uit elkaar te halen is misschien zonde!

@hieronder

Haha het was ook geen aanval :+

[ Voor 5% gewijzigd door HotFix op 11-05-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HotFix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:16:
Niets tegen de Video Driver! Zeer toevallig dacht ik daar vandaag nog over! Man, wat heb ik me kunnen vermaken met dat ding :X
Ik neem aan dat bovenstaande reactie gebaseerd is op:
_/-\o_ haha, wat is het toch een heerlijk topic, en wat komen er af en toe toch leuke dingen voorbij. De ActionMax is wel om te gillen.
Wellicht was mijn woordkeuze wat onduidelijk, maar ik bedoel het dus postief. Want het is gewoon vet!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

HotFix schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:16:
Oh ja, @Ricost

Afhankelijk van wat je er nu mee gaat doen, valt hij toevallig over te nemen voor een zacht prijsje? :+
Ik ben echt van plan er een modificatie op toe te passen (in de zomervakantie, haha) maar om nou een goed werkende NES ervoor uit elkaar te halen is misschien zonde!
Helaas hij werkt weer prima :*)
De 74 pin (74 toch ? :P) connecter was voorzien van een mooi laagje zooi en de pinnetjes waren ook erg verbogen. Pinnetjes netjes schoongemaakt en omhoog gebogen. NES werkt als nooit tevoren!

@Richard: Lockout chip was al om zeep geholpen, dat doe ik gelijk als ik een NES binnenkrijg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 10:20
Richard schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:47:
[...]

_/-\o_ haha, wat is het toch een heerlijk topic, en wat komen er af en toe toch leuke dingen voorbij. De ActionMax is wel om te gillen (mijn geposte Video Driver natuurlijk ook, maar ik stem toch lekker op die van jou). Volledig onbekend bij mij.

Doet me toch ook weer wel een beetje denken aan Mad Dog McCree. Maar tja, dat was weer van American Laser Games. Dat was natuurlijk ook gewoon "domme film", maar d.m.v. het gebruik van LaserDiscs die DA (DirectAccess) kennen kon het beeld opeens "slim" worden door de computer de keuze aan tracks te laten selecteren.

Scene 1 = Track 1
Als je goed schiet Track 1 vervolgt door Track 2
als je doogaat Track 1 gevolgt door Track 99

Grappige was dat die lijkschouwer 3 verschillende (als ik het goed heb) tracks had, die at-random aangesproken werden.

Edit: Sorry ik kon het toch niet laten:

[afbeelding]

Edit 2: Misschien was ik een verwend nest ofzo, maar ik ken alleen die 50" :o

Edit 3 (jaja ik ben op dreef): Zou iemand hiero er ooit 1 willen kopen. Kijk even uit dat na verloop van tijd disk-rot optreed bij Laserdiscs. Dan kun je beter voor een PC/CDi versie gaan, maar tja die geven natuurlijk net niet de "arcade-feeling" die je zocht :)
Laser-Rot: Wikipedia: Laserdisc
Heb hier ook een Pioneer CLD-S315 staan. Maar eens kijken of ik daar ook interactive Laserdiscs op aan de praat kan krijgen. Anders wordt het wss CDi. Ik had MadDog Mcree (1 en 2) vroeger voor de PC, geniaal hard mee vermaakt! Nu alleen geen PC games meer dit huis in, verschillende OS'en, installs, onderhoud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gr0wLiThE schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Heb hier ook een Pioneer CLD-S315 staan. Maar eens kijken of ik daar ook interactive Laserdiscs op aan de praat kan krijgen. Anders wordt het wss CDi. Ik had MadDog Mcree (1 en 2) vroeger voor de PC, geniaal hard mee vermaakt! Nu alleen geen PC games meer dit huis in, verschillende OS'en, installs, onderhoud :X
Ik had er vroeger deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.pacific.net.hk/~indoftco/images/dvl909g.jpg

Echt een hi-end ding, maar of tie interactieve Laserdiscs aankan weet ik niet.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ricost schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:30:
[...]

Helaas hij werkt weer prima :*)
De 74 pin (74 toch ? :P) connecter was voorzien van een mooi laagje zooi en de pinnetjes waren ook erg verbogen. Pinnetjes netjes schoongemaakt en omhoog gebogen. NES werkt als nooit tevoren!

@Richard: Lockout chip was al om zeep geholpen, dat doe ik gelijk als ik een NES binnenkrijg. 8)
72 pins ;)

btw; als je vorig jaar nog je connector vervangen hebt en deze zit nu alweer vol met meuk, dan zou ik echt eens gaan kijken naar je carts en die schoonmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Michael Knight schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:40:
[...]

72 pins ;)

btw; als je vorig jaar nog je connector vervangen hebt en deze zit nu alweer vol met meuk, dan zou ik echt eens gaan kijken naar je carts en die schoonmaken. ;)
Ja klopt moet ik ook eigenlijk doen maar dan ben ik wel effe bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag bij zo een tweedehands winkel gevraagd of ze NES/GB etc spellen hadden., dus ik mocht naar het magazijn en daar vond ik 2 pokemon games (cart only) en een Zelda 1 NES game en die mocht ik allemaal meenemen voor 2,50.

Ze hadden nog een hoop Gameboys, N64's, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Argh... wat is dat toch met 24-uurs levering en TNT die dat niet nakomt... zelfs mijn BOL.com spullen komen niet meer fatsoenlijk aan.

Wat heeft dat met retro te maken.. nou, er is een NGPC + game onderweg (en dus niet bezorgd)... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
TNT begint met de dag brakker te worden hoor :P
En ja, ook DHL is niet vlot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Onder het mom van "worthless without pics"

Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/1252
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/1253
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/1254
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/1255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 21:03
HotFix schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:50:
Jongens jongens, wat ben ik jaloers op jullie!
Ik ben maar 17, *snip*
Hmm een jongere retro gamer. Dat vink ik zelf interessant omdat ik mijn (beperkt, er zijn zeker meerdere bezoekers hier in dit topic die vrij jong zijn) inlevings vermogen de meeste retro gamers hun jeugd gaan herbeleven met spullen die ze toen niet konden betalen!

Wat is jouw favo retro game?

/opa off

@T2 arcade cabinet pics:
O+ :9~ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 11-05-2010 21:17 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zijn dat die guns met recoil erop? Die game was erg vet! Om die reden had ik zo'n pistool bij mijn Megadrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:31:
Zijn dat die guns met recoil erop? Die game was erg vet! Om die reden had ik zo'n pistool bij mijn Megadrive.
Ja, deze guns hebben recoil....erg gaaf want naarmate je langer achtereen schiet, raakt je gun oververhit en gaat ie ook langzamer trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Hmm een jongere retro gamer. Dat vink ik zelf interessant omdat ik mijn (beperkt, er zijn zeker meerdere bezoekers hier in dit topic die vrij jong zijn) inlevings vermogen de meeste retro gamers hun jeugd gaan herbeleven met spullen die ze toen niet konden betalen!
so true, ik mocht nooit een gameboy of nintendo of iets dergelijks van mijn ouders, dus heb het nu maar allemaal zelf gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraagje, waar haal ik tegenwoordig goede (echt of replica) SNES controllers vandaan? Heb via ebay van die 2 voor 5 euro dingen gekocht maar dat is gewoon echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Zoals ik vorige week al aangaf heb ik een SNES op de kop weten te tikken voor 7,50 op de rommelmarkt. Helaas toen niet wetende dat hij geen stroom krijgt.
Echter heb ik hem nu helemaal open. Mijn pa vertelde mij net dat er al eens het een en ander gesoldeerd is. Weet iemand waar ik naar moet kijken als de SNES geen stroom krijgt of wat er aan zou kunnen schelen?
Edit: Is er niet ergens een schema te vinden van de SNES?

[ Voor 7% gewijzigd door Chaos-Zero op 11-05-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 14:06
Chaos-Zero schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:47:
Zoals ik vorige week al aangaf heb ik een SNES op de kop weten te tikken voor 7,50 op de rommelmarkt. Helaas toen niet wetende dat hij geen stroom krijgt.
Echter heb ik hem nu helemaal open. Mijn pa vertelde mij net dat er al eens het een en ander gesoldeerd is. Weet iemand waar ik naar moet kijken als de SNES geen stroom krijgt of wat er aan zou kunnen schelen?
Edit: Is er niet ergens een schema te vinden van de SNES?
Check deze link eens http://www.nintendoweb.be/index.php/zekering-vervangen.html hiermee heb ik al een SNES gemaakt!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.