Linksys WRT54G Firmware met DHCP reservation?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om mijn pc over het internet met WOL op te laten starten.
In princiepe werkt het ook maar er is een maar. :P
Na een half uur is mijn router mijn MAC adres vergeten en kan ik de pc niet meer wakker schoppen, heel irritant.

Nu heb ik zelf het één en ander uitgezocht, o.a. door de "Magic packet" via een broadcast over mn netwerk te verspreiden maar op de 1 of andere manier word mijn pc dan nog niet wakker.

Om het broadcast ip in de router te krijgen heb ik Firebug nodig, op een andere manier kan dit niet, krijg ik een foutmelding van MAG NIET! :+
Misschien dat een broadcast word geblokkeerd door de router?!

Nu wou ik dit oplossen door een DHCP reservatie aan te maken in de router met m'n MAC adres erbij maar dit ondersteunt mijn router dan weer niet, lame..
Nu is mijn vraag weet iemand een firmware die dit wel ondersteunt en stabiel/(bijna) bug vrij is?

Momenteel heb ik firmware 7.00.8 in mn router zitten, de laatste officiele van Linksys zelf.

Alvast bedankt!

3wielerdealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

kun je niet buiten de DHCP range gaan zitten, handmatig IP en gateway enzo instellen, vervolgens in de router instellen dat alles binnenkomend op poort (weet ik even niet meer uit mijn hoofd, ik dacht poort 9 en 12) automatisch doorgeroutered wordt richting jouw handmatig ingestelde IP?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Even google gebruiken: DD-WRT is alternatieve firmware die DHCP reservering mogelijk maakt vanuit de router. Volg de link en kies je router versie (sticker onder op apparaat) voor instructies.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys

Wees je zelf wel bewust dat al heel veel mensen hun router onbruikbaar hebben gemaakt door zich eerst niet goed in te lezen in de materie, of de instructies niet goed hebben opgevolgd.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
M2M schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:14:
kun je niet buiten de DHCP range gaan zitten, handmatig IP en gateway enzo instellen, vervolgens in de router instellen dat alles binnenkomend op poort (weet ik even niet meer uit mijn hoofd, ik dacht poort 9 en 12) automatisch doorgeroutered wordt richting jouw handmatig ingestelde IP?
Dit heb ik al gedaan en dat werkt ook, maar na een half uur niet meer doordat de router dan volgens mij de ARP tabel leeg gooit. iig de router "vergeet" mijn mac adres omdat mijn pc niet meer aan staat en daardoor kan de magic packet mijn pc niet meer bereiken op mijn statische ip.

Mijn idee is dus om dit in de router in te voeren maar mijn firmware heeft die funtie dus niet.
Ik dacht dat het kon met DHCP reservation.

Iemand Ideeën en/of ervaringen met firmware waar dit wel in zit en geschikt is voor dit type router?!

[ Voor 5% gewijzigd door 3wielerdealer op 26-02-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Tweede optie om statisch IP adres toe te wijzen met je router: firmware speciaal voor de linksys wrt54g:

http://www.linksysinfo.co.uk/thibor/

Gaat minder snel fout. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
tss68nl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:41:
Tweede optie om statisch IP adres toe te wijzen met je router: firmware speciaal voor de linksys wrt54g:

http://www.linksysinfo.co.uk/thibor/

Gaat minder snel fout. Succes!
Thanks! Maar de link lijkt dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik zou dan ook gaan voor een 3rd party firmware. Neem het advies ook van deze tweakert aan, lees je in voordat je dingen gaat flashen.

En niet alle WRT54G's zijn geschikt. Kijk achterop het apparaat welke hardwareversie je hebt, en check op de sites van de verschillende firmware's of jouw hardwareversie ondersteund wordt, of niet.

Eventueel is een nieuwe firmware van linksys zelf downloaden, natuurlijk een eerste ding dat je kunt proberen. Kans dat het daar fout gaat is nihil, en je vergooit de garantie op het apparaat niet.

edit: als je al de laatste officiele firmware hebt, en zo te zien heb je hardwareversie 7, is er denk ik weinig wat je kunt doen, behoudens een nieuwe router kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 26-02-2010 17:48 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
De nieuwe firmware van Linksys ondersteunt geen static IP voor DHCP voor zover ik kan ontdekken, dus hij zit vast aan 3rd party firmware.

En de link zou gewoon moeten werken, ik klik er net op en krijg netjes een pagina met wat informatie te zien, en een selectie tabel voor de router-versie. Ik kan je geen directe link voor het bestand geven aangezien de download verschillend is per router versie.

Zojuist mijn eigen WRT54G v2.2 even geupgrade middels de eerder genoemde link, en het werkt prima. Zorg er wel voor dat je via een vaste kabel update, en je de upgrade uitvoert middels de HTTP (niet HTTPS) verbinding. Ik heb op andere resources gelezen dat HTTPS roet in het eten je firmware kan gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
tss68nl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:51:
Even google gebruiken: DD-WRT is alternatieve firmware die DHCP reservering mogelijk maakt vanuit de router. Volg de link en kies je router versie (sticker onder op apparaat) voor instructies.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys

Wees je zelf wel bewust dat al heel veel mensen hun router onbruikbaar hebben gemaakt door zich eerst niet goed in te lezen in de materie, of de instructies niet goed hebben opgevolgd.
De Linksys WRT54G V7 wordt helaas niet ondersteund door DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Lizard schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:45:
De Linksys WRT54G V7 wordt helaas niet ondersteund door DD-WRT.
Ook niet door HyperWRT (Thibor 15c). Ik vroeg me af hoe je te weten was gekomen dat hij hardware versie 7 heeft, maar even zoeken op zijn firmwware versie leert dat deze alleen op v7 WRT54G geinstalleerd kan worden.

Dan heeft hij inderdaad net van alle versies de hardware versie die niet ondersteund wordt. Heeft te maken met de flash ruimte die men verkleind heeft van 4MB naar 2 MB. Hierdoor passen de images niet zonder meer op de flash.

Oeps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
Bedankt voor de reactie's.
Maar volgens mij heb ik geen V7, ik heb em al sinds 2005/6.
Ik moet dit nog ff controleren maar ben zondag pas weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Ik ben benieuwd welke versie hardware je hebt, en of het nog gelukt is om andere firmware te installeren als je een ouder model hebt?

Pagina: 1