Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
niks is overdreven :-)McVirusS schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:39:
[...]
Wou niet overdrijven. Wat voor opleiding heb jij gedaan/ben je aan het doen? Dat scheelt namelijk nogal qua hoeveel tijd je beschikbaar hebt en zo
.
qua opleiding doe ik HBO People and Business Management, ( voorheen heette dat HEAO-MER)
qua studiedruk stelt het niet veel voor, ik zou dan ook meer kunnen werken als ik zou willen. Maar ik hou ook nog graag tijd over voor vrije tijd/hobby etc. Dus een uurtje of 8 gemiddeld ( afhankelijk van hoeveelheid vracht enzo) is voor mijn voldoende :-)

Toen dat na een jaar ipv een middagkrant een ochtendkrant werd ermee gestopt en in de vakantie begonnen als vakkenvuller bij een supermarkt. Na de vakantie blijven hangen en 2 avonden in de week de vulploeg gedraaid, na verloop van tijd ook met de zaterdagen erbij. Ben er uiteindelijk 7 jaar blijven werken naast school. Naast vakkenvullen ook bezorgen (want rijbewijs), zelf de bier/fris gang regelen, etc. Ideaal als je niet bij een franchiser zit die iedereen eruit kickt die ouder is dan 16
Dan woon jij waarschijnlijk heel erg dichtbij mij in de buurt. PBM wordt zo ver ik weet alleen gegeven in sittard op HSzuyd... Ik zit zelf nu in het tweede jaar en ben bezig met het starten van een eigen bedrijf dat ik volgend jaar ga vervolgen met de minoren starters zuyd 1 + 2.fender89 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:17:
[...]
niks is overdreven :-)
qua opleiding doe ik HBO People and Business Management, ( voorheen heette dat HEAO-MER)
qua studiedruk stelt het niet veel voor, ik zou dan ook meer kunnen werken als ik zou willen. Maar ik hou ook nog graag tijd over voor vrije tijd/hobby etc. Dus een uurtje of 8 gemiddeld ( afhankelijk van hoeveelheid vracht enzo) is voor mijn voldoende :-)
www.kabeldirect.nl - Dé webwinkel voor al uw kabels en accessoires
lol herkenbaarALH schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:48:
Hmm, ik stapelde vroeger lege kratten in een distributiecentrum, een uurtje of 20 per week. Goud werk.
Daarnaast had ik een krantenwijk (ochtendkrant).
Ook verkocht ik samen met mijn broer muziek cd's (compilaties) op school, omdat wij de enige waren met een brander (4x). 15 gulden per stuk, hele avonden stress met napster en dergelijke rommel.
Daarnaast verkocht ik nog enige illegale waren waar ik uit ethische overwegingen mee gestopt ben.
Al met al had ik toen meer vrij te besteden dan nu denk ik
Vaak bu'j te bang!
Rond m'n 14/15 bij de boer van alles gedaan: prei planten, bonen, wortels plukken en aardbeien. Geen idee meer wat ik toen verdiende, maar het was prima werk voor in de vakanties. Vroeg opstaan, stuk fietsen, lekker buiten en muziek luisteren. Wel flink doorwerken, maar het was m'n eigen geld.
Daarna vulploeg en de AGF afdeling van de supermarkt in de buurt. Ook hard werken, maar leuke sfeer en geen vervelend werk om te doen. Alleen vervelende klanten die 5 minuten voor sluitingstijd op zaterdagmiddag nog al jouw zorgvuldig afgedekte schappen over hoop wilde gooien voor die ene bloemkool. Kon er 2 avonden per week werken + hele zaterdag. In totaal zo'n 16 uur per week en dat verdiende wel lekker.
En van m'n 18 tot 20ste nog bij een provider (Wish) gewerkt, half 1999 begonnen als helpdesker / sysadmin. Sindsdien nog wat andere baantjes gehad tot m'n afstuderen en ik de eerste grote mensen baan kreeg
Vanaf mijn 16e, toen ik ook begon op het MBO, ben ik (net als zovelen in Woerden
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Een jaar later kon ik eindelijk bij AH beginnen, voor 3,94 gulden per uur! Uiteindelijk heb ik 7 jaar bij AH gewerkt, wel in verschillende filialen.
Ik kon toen ik 14 was nog geen pc kopen, na een zomervakantie werken kon ik een Walkman en een Swatch horloge kopen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Gewoon krantenwijkje pakken dus, op jouw leeftijd wel een leuke bijverdienste.
Als ik het over mocht doen, lekker op je 16e rondkijken voor een bijbaantje, die 2 jaar heb je echt niks gemist.
PSN & XBL: Denkoyugo
Anoniem: 9942
Als je niet zit te springen om die brommer die je zelf moet betalen ofzo, zou ik nog even wachten. Als je nu begint met werken mag je nog 52 jaar en je hebt nu wel belangrijker dingen te doen. Je hebt er bijvoorbeeld veel meer aan om die tijd te besteden aan school.
Eens kijken hoe de dingen gaan buiten het kleine wereldje van thuis en school. Andere mensen leren kennen, zien hoe de zaken er aan toe gaan in een bedrijf enz.
En als toegift een klein eigen inkomen wat je zelf mag besteden hoe je wilt, als je dat voor de eerste keer ervaart gaat er opeens een hele wereld voor je open.
- Je moet wel heel geisoleerd leven/wereldvreemd zijn om geen idee te hebben van het leven buiten 'je eigen wereldje',
- het geld wat je verdient houdt niet over en is vooral van groot voordeel voor je baas,
- het geld wat je verdient wordt doorgaans aan totaal niet-waardevaste, onzinnige en algemeen onverstandige artikelen besteed,
- vorige punt zorgt ervoor dat je een slecht gevoel voor geld krijgt (het is beter om als kind kort gehouden te worden, zodat je de waarde van geld leert kennen en zuinig doet)
- werktijden van krantenwijken, vakkenvullen, etc. hakken lekker in op de schoolprestaties (liever een uitgeslapen geconcentreerd kind in de klas dan eentje die bezig is op zijn splinternieuwe G1, iPod Touch en what the hell, 52" plasma tegelijk en in slaap valt zodra je iets van hem vraagt dat concentratie vereist)
- (puntje waar ik zelf altijd mee zat) het werk wat je als laagste op de werkladder doet is wel zo geestdodend dat ik de uitspraken niet begrijp dat je er 'werkervaring' mee opdoet, het is vooral tijd weggooien die je ook aan dingen kunt besteden die echt geestelijk opbouwend zijn.
- Als kind spring je van de hak op de tak, ben je alles nog aan het onderzoeken en uitvinden, en dit gaat (als jongen) door tot na je 18e wat mij betreft. Dat enthousiasme moet je voeden, gebruik je vrije tijd om te klooien! Houd vooral je tijd voor jezelf! Later gaat de tijd automatisch al op aan grootendeels zaken waar je zelf de regie niet over hebt.
Ik wil niet zeggen dat ik niets uitvoerde naast school en huis. Quite on the contrary, ik ben altijd een erg druk baasje geweest met zowel hobby's als werk. Door mijn hobby's heb ik dingen geleerd die mij bijna allemaal daadwerkelijk verder hebben geholpen (praktische kennis zoals van alles over fietsen maken, materiaalbewerking, composieten, elektra, elektronica, computers, etc.). Het werk dat ik deed en nu nog steeds doe kies ik ook elke keer weer uit op geestelijke uitdaging, zo heb ik op mijn 15e oid nog data recovery gedaan voor iemand, ben ik vrij snel opgesprongen naar wat intellectueler spul tot ik meegedaan heb aan een olympiade (17-18) (en ook nog heb gewonnen), een boek vertaald (18-19), vrij high-level webdevwerk (16-18) gedaan, elektronica ontwikkeld voor in een raket (20-21) (die nog het amateur-hoogterecord heeft verbroken), etc. (ja, ik heb de hoogtepunten een beetje ge-cherry-picked)
Als je blijft hangen in oncreatief werk zoals vakken vullen, en nooit eens op zoek gaat naar iets dat je echt uitdaagt (zelfs als het geen directe verzadiging in de vorm van geld geeft) kom je daar IMO op een gegeven moment ook nooit meer uit. Je moet vroeg beginnen met een gevoel van zelfondernemerschap, je 'eigen ding' zoeken waar jij in uitblinkt (en wat je dus kunt gebruiken om jezelf te verkopen) en echte 'opportunities' kunnen onderscheiden van dingen die mooi lijken op het eerste gezicht, maar na een tijdje vastlopen.
Erg simpel gesteld. Ik zit je stuk zo te lezen en kom tot de conclusie dat je en een goed stel hersens heb en ook in ieder geval 1 rechterhand. Tegelijkertijd heb je volgens mij ook nog nooit gewerkt met mensen die niet het havo/vwo niveau gehaald hebben. De meeste mensen hebben namelijk vmbo/mavo/mbo. Voor sommigen is vakkenvullen al moeilijk/uitdagend genoeg (en dit meen ik), daarnaast is er een sociale context in supermarkten/bijbaantjes die voor meerdere mensen hier een pluspunt zijn geweest. Fietsen maken kan je ook leren bij de fietsenmaker, (5 gulden per uur, maar ik kan nu wel een hoop zelf).ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:43:
Mja, ik heb nooit zo ingezien wat nou die fundamentele voordelen zijn van werken op zon jonge leeftijd.
- Je moet wel heel geisoleerd leven/wereldvreemd zijn om geen idee te hebben van het leven buiten 'je eigen wereldje',
Kortom het is erg kort door de bocht om maar te stellen dat er geen fundamentele voordelen zijn. Die zijn er wel, je kan er diverse vaardigheden leren, zowel, praktische, theoretische als sociale, je geeft dit zelf ook al aan in je vervolg. Ik heb er een hoop aan gehad en ik heb ook vaak voor het geld gekozen (krantenwijk bijv., trouwens, ook die zijn goed voor de conditie), horeca keukens, receptiewerk, schoonmaakwerk. Niet allemaal zo hoogdravend, maar heel goed om basisvaardigheden te leren en het verdiende aardig. En tja, ik kan wel genieten van een stereo van 12 jaar oud waar ik een zomervakantie voor heb moeten werken (hoezo geen gevoel voor geld hierdoor krijgen?)
Indrukwekkend. Maar de dingen die echt belangrijk zijn in het leven moet je blijkbaar nog ontdekken.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:43:
Ik wil niet zeggen dat ik niets uitvoerde naast school en huis. Quite on the contrary, ik ben altijd een erg druk baasje geweest met zowel hobby's als werk. Door mijn hobby's heb ik dingen geleerd die mij bijna allemaal daadwerkelijk verder hebben geholpen (praktische kennis zoals van alles over fietsen maken, materiaalbewerking, composieten, elektra, elektronica, computers, etc.). Het werk dat ik deed en nu nog steeds doe kies ik ook elke keer weer uit op geestelijke uitdaging, zo heb ik op mijn 15e oid nog data recovery gedaan voor iemand, ben ik vrij snel opgesprongen naar wat intellectueler spul tot ik meegedaan heb aan een olympiade (17-18) (en ook nog heb gewonnen), een boek vertaald (18-19), vrij high-level webdevwerk (16-18) gedaan, elektronica ontwikkeld voor in een raket (20-21) (die nog het amateur-hoogterecord heeft verbroken), etc. (ja, ik heb de hoogtepunten een beetje ge-cherry-picked)
Toch ben ik van mening wat betreft de krantenwijken, bollen pellen en vakkenvullers betreft: dit zijn echt geen baantjes die je lang kunnen uitdagen voor 90% van de mensen. Ik ga er ook voor het gemak even vanuit dat je enigszins technisch aangelegd benta ls je op dit forum komt, dan zou ik zeggen: zoek in ieder geval werk (of een hobby waarmee je anderen af en toe betaald kunt helpen, dit kan echt goed geld opleveren) dat op je eigen gebied zit, waar je zo mogelijk dagelijks wat leert. Bij de fietsenmaker werken is een goed voorbeeld. Mijn vader was toevallig handig genoeg - en ik pikte het snel genoeg op - dat ik het thuis heb geleerd. Mijn vader heeft ook samen met mij een groot deel van de renovatie van ons huis gedaan bijvoorbeeld.
@joopv: hm, welke zijn dat dan? Eens kijken: fietsen, computers.... waar kun je het toch over hebben?
jaja, mijn verhaal is een beetje op het opvoedkundig verantwoorde deel gericht, maar ondertussen heb ik de laatste paar jaar ook een geweldige relatie en een best diverse vriendengroep die ook grootendeels niet overlapt in gezamenlijke interesses (als in: mensen die ik niet alleen ken vanuit hobby's/werk, maar ook puur sociaal)
edit 2: hm, dit verhaal kun je een beetje lezen alsof het over mij gaat maar ik bedoel geen overtrokken egotrippende narcist te zijn, ik zeg alleen dat ik met deze strategie heel ver ben gekomen en ik weet dat meer mensen die even assertief zijn (waar ik er ook best wat van ken, veel via de universiteit) ook al snel uit de menigte springen en van alles voor elkaar krijgen. Ik probeer hier behulpzaam mee te zijn: men zegt wel eens dat je er met ambitie alleen niet komt, maar dat wil niet zeggen dat je niet ambitieus hoeft te zijn. Er is meer werk en er zijn meer mogelijkheden dan waar expliciet om gevraagd wordt (in vacatures danwel mondeling).
[ Voor 38% gewijzigd door mux op 02-03-2010 11:48 ]
Je leert er je huidige baan heel erg door waarderen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
En hoe moet je dat weten (als in: ervaren) als je het nooit geprobeerd hebt? Maar voor waar aannemen uit een geek forum op internet? Of toch maar wat eigen ervaringen opdoen?ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:41:
Toch ben ik van mening wat betreft de krantenwijken, bollen pellen en vakkenvullers betreft: dit zijn echt geen baantjes die je lang kunnen uitdagen voor 90% van de mensen.
Wat, denk je zelf, is de beste les?
Volgens mij mis je wel een beetje de kern van dit topic met je verhaal.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:43:
Lang verhaal.
De vraag was namelijk "hoe kwam je als tiener aan je geld". Tsja, dan zijn bijbaantjes natuurlijk het antwoord.
Dan gaat het natuurlijk voornamelijk om de prettigste manieren om zoveel mogelijk te verdienen.
Natuurlijk is het leuk om met "uitdagend" werk je centen bij elkaar te sprokkelen, maar je gaat toch niet verwachten dat bijv. ik als 13 jarige op zoiets zat te wachten? Als tiener wil je vooral bezig zijn met... Mja, de dingen die tieners aanspreken. Voor de meesten betekent dat dus geen uitdagend, maar vooral makkelijk en leuk werk. Volwassen zijn kun je namelijk je hele leven zijn.
Tsja, als je zo gaat beginnen... Dat kunnen we natuurlijk gewoon doortrekken tot in het extreme.het geld wat je verdient wordt doorgaans aan totaal niet-waardevaste, onzinnige en algemeen onverstandige artikelen besteed,
Eigenlijk zou een netto inkomen van 1000,- voldoende moeten zijn voor iedereen, voor huur/hypotheek, levensonderhoud en verzekeringen. De rest word toch maar aan niet-waardevaste, onzinnige en algemeen onverstandige artikelen besteed. Genotsmiddelen zoals alcohol. Vakanties e.d, TV en andere consumentenelectronica, ga zo maar door.
Maar ja. Sommigen willen gewoon leven. Tieners in het bijzonder.
Ten eerste ga je er ten onrechte van uit dat mensen uitgedaagd willen worden op hun werk. Ik durf te stellen dat 90% van de mensen die onder hun niveau werkt daar geen zier om geeft. Niets zo heerlijk als thuiskomen en niet meer aan je werk hoeven denken.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:41:
Toch ben ik van mening wat betreft de krantenwijken, bollen pellen en vakkenvullers betreft: dit zijn echt geen baantjes die je lang kunnen uitdagen voor 90% van de mensen. Ik ga er ook voor het gemak even vanuit dat je enigszins technisch aangelegd benta ls je op dit forum komt, dan zou ik zeggen: zoek in ieder geval werk (of een hobby waarmee je anderen af en toe betaald kunt helpen, dit kan echt goed geld opleveren) dat op je eigen gebied zit, waar je zo mogelijk dagelijks wat leert.
Daarnaast ga je er ook van uit dat iedereen die ook maar een beetje technisch onderlegd is zin heeft om dit op professionele wijze uit te buiten. Je moet maar zin hebben om iedere maand spyware te moeten verwijderen voor je buurman, of steeds dezelfde inspiratieloze websites maken, en daarnaast moet je ook maar aan klanten zien te komen. Van de tientallen klasgenoten die ik de afgelopen jaren op mbo en hbo in het ict-onderwijs heb gehad is een handvol erin geslaagd om een succesvol bedrijfje op te zetten, terwijl de rest is blijven steken op of teruggezakt naar het werken voor een baas; je moet ook net maar zin hebben in de stress en onzekerheid die het voor jezelf bezig zijn oplevert.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik begon met een kranten en folder wijk toen ik 11 was.
Twee jaar later de folder wijk opgezegt maar een krantenwijk erbij(folders vouwen vond ik geen zak aan, en je kreeg er minder voor xD). Ik heb die twee kranten wijken volgehouden tot 1 Januari 2009.. Toen was ik het zat xD Aardig wat jaartjes dus!
Ik heb bij een Distributiebedrijf gewerkt om folder pakketjes te binden voor de bezorgers zelf.
Bij Brookland gewerkt, De firma boven Digros weer. Bestellingen die naar de supermarkten toegingen klaar maken.
Ik werk al 3/4 jaar bij Kruidvat, wat erg gezellig is, en ik ben er nog voorlopig van plan te blijven.
En ik werk 2 jaartjes bij een tankstation 5 uurtjes in de week( twee avonden ).
Daarnaast maak ik zo nu en dan wel eens een website of advertentie voor iemand.
Nu loop ik ook nog een stage voor school 5 dagen in de week van 8 tot 4...
Hard werken voor weinig geld is stage helaas wel, maar ik mag van geluk spreken dat ik nog geld krijg =)
Er zijn zoveel manieren om geld te verdienen, gaat je vast wel lukken!
Succes!
Vraag niet teveel geld, dan komt het wel goed.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1 zomer geprobeerd, en meer dan genoeg ervaring van horen zeggen van mijn eigen broer en zussenjoopv schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:19:
[...]
En hoe moet je dat weten (als in: ervaren) als je het nooit geprobeerd hebt? Maar voor waar aannemen uit een geek forum op internet? Of toch maar wat eigen ervaringen opdoen?
Wat, denk je zelf, is de beste les?
Maar wat heeft dat met 'uitdaging' te maken? De enige uitdaging rond die leeftijd is je banksaldo. Eigelijk zou elke tiener verplicht een pakketje 'klotewerk' moeten doen; lopende band, magazijn, schoonmaken etc, zeker bij de wat grotere productiebedrijven leer je flink wat over 'processen' en hoe die afhankelijk zijn van elkaar.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:50:
1 zomer geprobeerd, en meer dan genoeg ervaring van horen zeggen van mijn eigen broer en zussen
Enige wat ik nu nog hoor van die koters hoe kut en zwaar school niet wel is, waar ze nog minder op school zitten dan dat je op de basisschool zat.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mijn ouders wilden ook niet dat ik met een krantenwijk zou beginnen (ze zagen zichzelf al met de kranten lopen
Op je 14e al een vakantie- of bijbaan vind ik overigens best wel vroeg hoor, dan ben je nog kind.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maargoed, ik heb al genoeg gezegd hier. Ik ga toch alleen maar mensen tegen hun schenen schoppen en arrogant lijken als ik doorpraat, wat niet mijn intentie is.
Ga ik nu dan ook meer verdienen nu ik er al een jaar werk?
En verdient een krantenwijk(smiddags) ook meer dan een folder wijk?(denk aan een gemeente blad zeister courant etc)
@ssj3gohan
Geld voor rapporten krijg ik niet en alles wat ik nu verdien is van mezelf en niet van mensen die mij moeten gaan belonen voor een goed rapport of dat ik weer een jaartje ouder ben geworden(dat moet mijn baas maar doen en me 1euro meer laten verdienen)
nog 1 klein vraagje
waarom krijg ik als 15 jarige (veel)minder betaald dan iemand van 30 die het zelfde werk doet (in de ah)
Bijna exact hetzelfde bij mij. Pas op mn 17,5e bij de lokale C1000 begonnen op 2 avonden. Werk er nog steeds na bijna 4,5 jaar , terwijl ze me met mn leeftijd maar een jaartje gavenAbbadon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:55:
Ik kreeg altijd zakgeld waar ik me prima van kon redden. Totdat ik 17 werd en de uitgaven groter werden, toen vonden mijn ouders het wel eens tijd dat ik een bijbaantje nam (en niet alleen om het geld). werk bij de supermarkt gekregen voor de zaterdagen en donderdagavonden.
Mijn ouders wilden ook niet dat ik met een krantenwijk zou beginnen (ze zagen zichzelf al met de kranten lopen) en ook niet dat ik voor m'n 16e een bijbaantje had. Leverde maar een habbekrats op en werken kan de rest van je leven nog.
Op je 14e al een vakantie- of bijbaan vind ik overigens best wel vroeg hoor, dan ben je nog kind.

(Levens)ervaring en minimaal loon.fotografie999 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:32:
waarom krijg ik als 15 jarige (veel)minder betaald dan iemand van 30 die het zelfde werk doet (in de ah)
1. Minimaal loon, dat van jongeren ligt gewoon veel lager. Jij hebt ouders die voor het eten zorgen, van een 30 jarige verwacht ik niet dat ie nog bij zn ouders woont. Daarbij zijn er voor jou nog leuke regelingen zoals kinderbijslag of stufi (voor de wat oudere tieners).
2. Ervaring. Jij bent een broekje en moet nog van alles leren. Ik verdien met mn 21 jaar ongeveer 2x zoveel als jij verdient in een uur met het vullen van de vakken. Ik heb echter wel dik vier jaar ervaring in de supermarkt. Ik kan alles doen en dat ook nog eens zelfstandig. Promotie naar "floor manager" heb ik niet gemaakt vanwege de reden dat die gasten er nog langer werken en nog steeds hun studie nog niet hebben afgerond... Toch zet ik vaak genoeg tuig weer aan het werk. En verder alle andere zaken zoals het hebben van een passend antwoord bij vragen van een klant.
[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 02-03-2010 18:43 ]
Ik ben 15 loop 2 jaar folders en werk 1 jaar bij de AH.
En verdient een krantenwijk(smiddags) ook meer dan een folder wijk?(denk aan een gemeente blad zeister courant etc)
Check je CAO... Vziw (tenzij de AH een andere regeling heeft), krijg je enkel loonsverhoging als je ouder wordt, promotie maakt, of een kleine verhoging 2 maal per jaar inflatiecorrectie.fotografie999 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:50:
en nu die andere vragen nog:
kort: 99% kans op nee.
Bij je folders weet ik het dan weer niet, maar reken er daar ook maar niet op.
Tsja, volgens mij hangt het ook af van het aantal bladen... Verwacht maar niet dat het je veel meer gaat opleveren.En verdient een krantenwijk(smiddags) ook meer dan een folder wijk?(denk aan een gemeente blad zeister courant etc)
Het zijn tenslotte allemaal laaggeschoolde banen. Dat heeft als nadeel dat bijna iedereen ze kan uitvoeren. Je positie om loonsverhoging te krijgen is dan ook kansloos, aangezien er altijd wel een idioot is die het voor het "normale" tarief wil doen.
Om dat op te lossen moet je dus werk doen dat niet iedereen kan, iets waar dus expertise voor nodig is. Op jou leeftijd is het dan ook een stuk aantrekkelijker om op één of andere manier wat bij te beunen. Als tweaker ligt het natuurlijk voor de hand om mensen te helpen met computers voor grofweg het dubbele dat je bij de AH krijgt.
Ik had in de familie en bij collega's van mn vader een best leuk netwerkje om hier en daar wat te fixen. Later begon ik er ook wat websites bij te maken en nog wat meer zaken er om heen. Het is leuk om te doen en ook nog zeer leerzaam.
verdiend aardig, zo'n 7,50 ` 7,90 per uur (incl. toeslagen en vakantiegeld) en op zondag krijg je voor 200% betaald.
is idd af en toe erg hersendodend maar je staat meestal te praten met mensen/klanten en/of je bent koffie aan het drinken. het voordeel van het zolang werken bij een supermarkt is wel dat ze je vertrouwen en je ook meer gedaan krijgt. betere uren ed. en betere baas/medewerker relatie.
voordeel van werken is dat je je eigen geld verdiend en dit natuurlijk weer kan uitgeven aan (on)zinnige dingen.
en vooral na een jaar als je je jaaropgave ziet schrik je je kapot als blijkt dat je (in mijn geval dan) al ruim €6000,- hebt opgemaakt...
en je krijgt er ook veel sociale contacten mee wat natuurlijk gezellig is.
Dat is niet zo nauwkeurig. Hij is 1x per jaar jarig, en als ik er vanuit ga dat de inflatiecorrectie niet op dezelfde dag als zijn verjaardag valt dan krijgt hij 3x per jaar een loonsverhoging. Er zitten 365 dagen in een jaar dus de kans dat hij morgen een loonsverhoging krijgt is 3/365*100=0,822%. De kans op nee is dus 99,178%.GENETX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:05:
[...]
Check je CAO... Vziw (tenzij de AH een andere regeling heeft), krijg je enkel loonsverhoging als je ouder wordt, promotie maakt, of een kleine verhoging 2 maal per jaar inflatiecorrectie.
kort: 99% kans op nee.
Helemaal mee eens! Met dat verschil dat mijn ouders me er nooit op wezen en ik het mezelf vele jaren later heb moeten leren.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:05:
Ik had geen enkel probleem met mijn banksaldo... als ik iets wilde was ik 3 weken later wel weer bij het volgende aangekomen, mijn ouders wezen me daarop en al snel was ik wel verleerd om aan elke consumptiepiep gehoor te geven.
Volgens mij weten veel volwassenen dit niet eens.
Nouja het kost vaak wel ìets, zeker in onze maatschappij, maar het hoeft niet onbetaalbaar te zijn.Wat ik wel echt wilde hebben kreeg ik wel op mijn verjaardag of met geld voor rapport/die andere klusjes en ik vermaakte me verder prima met gratis spullen. Leven als kind hoeft geen geld te kosten?
Volgens mij bedoelde hij dat niet. Denk aan een Tamagotchi, Pokèmonkaarten, bullshit-tijdschriften als Break Out of hoe het ook heet, chips voor de Flippo's en accessoires (mappen enzo) voor betreffende Flippo's, Furby, ieder jaar een nieuw mobieltje, etc.. Alle troep uit je jeugd die je binnen een maand in een doos stopte om er nooit meer uit te halen of die je binnen no-time in de landfills had geflikkerd.ZenTex schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:31:
Tsja, als je zo gaat beginnen... Dat kunnen we natuurlijk gewoon doortrekken tot in het extreme.
Eigenlijk zou een netto inkomen van 1000,- voldoende moeten zijn voor iedereen, voor huur/hypotheek, levensonderhoud en verzekeringen. De rest word toch maar aan niet-waardevaste, onzinnige en algemeen onverstandige artikelen besteed. Genotsmiddelen zoals alcohol. Vakanties e.d, TV en andere consumentenelectronica, ga zo maar door.
Mjah, als dat voor jou "leven" is. Ik ben er ondertussen achter dat dergelijke zaken niets met gelukkig zijn te maken hebben. Nouja, dat klopt misschien niet helemaal: zolang je erin kan geloven en continue dingen blijft najagen, alleen maar om erachter te komen dat zodra je iets hebt dat tot geen ander resultaat kan leiden dan dat je nu weer iets anders wilt, zolang je dat wilt en kunt geloven, kan je er een soort geluk uithalen.Maar ja. Sommigen willen gewoon leven. Tieners in het bijzonder.
Zodra je de ballon hebt doorgeprikt werkt het niet goed meer. Iets kopen geeft dan nog wèl die 30 seconden geluksgevoel, maar meteen daarna besef je dan dat je weer meer troep erbij hebt die je nergens kwijt kan en dat je portemonnee weer leger is geworden voor iets waar je niks aan hebt.
Persoonlijke ervaring dit.
[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 02-03-2010 21:50 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Je vergeet een eventueel schrikkeljaarW3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:28:
[...]
Dat is niet zo nauwkeurig. Hij is 1x per jaar jarig, en als ik er vanuit ga dat de inflatiecorrectie niet op dezelfde dag als zijn verjaardag valt dan krijgt hij 3x per jaar een loonsverhoging. Er zitten 365 dagen in een jaar dus de kans dat hij morgen een loonsverhoging krijgt is 3/365*100=0,822%. De kans op nee is dus 99,178%.
Maar dat is nu dan weer niet aan de orde

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 02-03-2010 21:48 ]
Folders ga je niet meer verdienen, bij AH lijkt mij wel. Aangezien je minimum loon weer wat stijgt komt er weer een paar cent bij opfotografie999 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:50:
en nu die andere vragen nog:
Een krantenwijk is ook (veel) zwaarder dan een folderwijk, zal iets meer verdienen.
Daarnaast verkocht ik vroeger ook nog veel dvd's
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Voordat ik 15 was deed ik wel eens wat minder legale zaken.
Anoniem: 313723
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 08-03-2010 12:25 ]
Toen ik 18 werd kwam de stufie, daarvan kon ik met gemak het kostgeld, school, boeken, verzekering en eventuele technisch-gerelateerde uitgaven van doen.
Ik heb naast een klein beetje zakgeld nooit geld gekregen van m'n ouders, en had dit ook nooit nodig omdat ik toch haast geen uitgaven had. Bizar hoe tieners van 'tegenwoordig' denken 500 euro in de maand nodig te hebben.
Anoniem: 313723
Tja, de een leeft zus de ander leeft zo. Jouw levensstandaard is niet bepalend.UTwizard schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:27:
Ben pas 22 dus ik ben pas een paar jaar geen tiener meer, maar toen ik rond de 16-17 zat had ik eigenlijk weinig uitgaven (af en toe een keer een PC upgrade). Ik kon prima rondkomen van m'n zakgeld en verjaardagsgeld, af en toe een beetje klussen maar dat was maar heel zelden.
Toen ik 18 werd kwam de stufie, daarvan kon ik met gemak het kostgeld, school, boeken, verzekering en eventuele technisch-gerelateerde uitgaven van doen.
Ik heb naast een klein beetje zakgeld nooit geld gekregen van m'n ouders, en had dit ook nooit nodig omdat ik toch haast geen uitgaven had. Bizar hoe tieners van 'tegenwoordig' denken 500 euro in de maand nodig te hebben.
Lol wees maar trots op je lage uitgaven met je witte sportsokken in je 3 jaar oude scapino gympies onder je afgetrapte nooit mooi spijkerbroekje met een wibra fleece truitje en een pearl 2 voor de prijs van 1 brilletje en lang vet haar, want de kapper en shampoo kosten geld.Ik heb naast een klein beetje zakgeld nooit geld gekregen van m'n ouders, en had dit ook nooit nodig omdat ik toch haast geen uitgaven had. Bizar hoe tieners van 'tegenwoordig' denken 500 euro in de maand nodig te hebben.
Ik snap precies waarom tieners die wel willen neuken 500 euro per maand nodig hebben (al is 500 euro wel heel overdreven).
[ Voor 23% gewijzigd door MrAngry op 08-03-2010 12:28 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Als je goed leest dan zie je dat ik meer reageer op het volledig negeren van een deel vd onkosten die de gemiddelde tiener/student kan maken en hij blijkbaar niet gemaakt heeft. Maar dat gezegd hebbende maakt geld wel degelijk sexy, dat kan de gemiddelde vrouw vast beamen als ze eerlijk is. Het zal alleen niet echt werken of merkbaar zijn op de schaal bijbaan.ssj3gohan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:33:
Dus, geld maakt sexy? Even checken met mijn vriendin hoor...
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Was ook geen stapper dus gaf vrij weinig uit.
Daarna stufi (basis + aanvullend
Van mijn ouders hoefde ik geen kranten of folders te lopen aangezien dat (toen ook nog) vrijwel 'niets' opleverde en we het 'goed' hadden.
[ Voor 25% gewijzigd door Frostbite op 08-03-2010 12:41 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
- prei planten
- folderwijk
- orderpicker bij groente en fruithandel
- vakkenvuller bij c1000
- koerier ( folders bezorgen aan bezorgers )
- paar jaar taxi
- en momenteel werk ik bij de grootste chocoladefabriek van Nederland
Zit verder nog op school, dus nog geen full-time baan.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik ben me ook heel goed bewust dat ik een andere levensstijl en uitgavenpatroon heb dan de gemiddelde jongere, ik ben bijvoorbeeld geen persoon die iedere week uitgaat of vaak bij vrienden langsgaat. Ik negeer die onkosten ja, omdat ik ze zelf nooit heb gemaakt. Ik zeg niet dat niemand ze zou moeten maken, ieder z'n ding.MrAngry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:38:
[...]
Als je goed leest dan zie je dat ik meer reageer op het volledig negeren van een deel vd onkosten die de gemiddelde tiener/student kan maken en hij blijkbaar niet gemaakt heeft. Maar dat gezegd hebbende maakt geld wel degelijk sexy, dat kan de gemiddelde vrouw vast beamen als ze eerlijk is. Het zal alleen niet echt werken of merkbaar zijn op de schaal bijbaan.
Ik doel meer op telefoon rekeningen van 100+ euro in de maand, iedere maand nieuwe schoenen a 100 euro per paar, ieder half jaar een nieuwe telefoon van 500.
Echt de ouderwetse super8 film? Niet Hi-8 bandjes?Danielson schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:41:
Ik heb van mijn 14e tot mijn 17e Super 8 films overgezet op DVD, was goud geld verdienen
Ik kan me echt helemaal niet verenigen met dat je als tiener geld nodig hebt voor wat dan ook, en dan nog echt als allerlaatste prioriteit voor de liefde. Echt. Helemaal. Niet.MrAngry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:38:
[...]
Als je goed leest dan zie je dat ik meer reageer op het volledig negeren van een deel vd onkosten die de gemiddelde tiener/student kan maken en hij blijkbaar niet gemaakt heeft. Maar dat gezegd hebbende maakt geld wel degelijk sexy, dat kan de gemiddelde vrouw vast beamen als ze eerlijk is. Het zal alleen niet echt werken of merkbaar zijn op de schaal bijbaan.
Mijn grootste kostenpost rond die leeftijd was warme chocolademelk uit de automaat bij school. Elke twee dagen 25 cent. Later kwamen daarbij: een thyristor, een dremel-bitje dat ik had stukgemaakt en elke week een simit van 60 cent bij de turk.
Pas rond mijn 16/17e begon ik mijn eigen computer-hardware te kopen en andere van zulke dingen die serieus geld kostten. Ik moet zeggen dat ik niet bepaald met vrouwen bezig was, maar toen en nu nog steeds is mijn insteek dat liefde niks hoeft te kosten (nouja, eens in de zoveel tijd een grootverpakking condooms). 'romantische etentjes' is niks anders dan erg duur eten in een luidruchtige omgeving met allemaal mensen die naar je kijken als je klef wilt doen, 'romantische' uitgaansgelegenheden zijn... ook luidruchtig en algemeen zeer afstotend. Romantische reisjes zijn binnen een lang weekend over, waarin je helemaal niks hebt gezien en/of niet gezellig ongestoord samen bent geweest (of je moet er echt serieuze sommen geld aan uitgeven, wat je rond die leeftijd nog steeds niet hebt). Romantiek is lekker bij elkaar zijn, van elkaar genieten, waar IMO op de laatste plaats het pochen met je 'kapitaal' en 'eigendommen' staat.
Maargoed, ik en mijn vriendin zijn ook meer van het langetermijndenken. Liever nu elke laatste 100 euro sparen en later in een huis en een gezin kunnen stoppen, dan nu allerlei wereldreizen maken en nutteloze rotzooi kopen en later minder geld over hebben wanneer we het echt kunnen gebruiken. Wil niet zeggen dat we geen plezier maken of nooit een cent teveel uitgeven, maar dat is zelfs nu (met in principe honderden euro's per maand over) al niet meer dan twee à drie tientjes per maand op z'n meest, als deze relatie halverwege de middelbare school al was begonnen was het waarschijnlijk een paar euro per maand.
Andere onkosten... tsja, ik leef volgens 'nooit meer uitgeven dan de helft van wat je overhebt van wat je verdient'. Ik spaar dus altijd minimaal de helft van mijn inkomsten.
Geld is niet sexy, dat wat het mogelijk kan maken ietwat meer of was dat wat je bedoelde? Geld is voor mij zekerheid, geld van mijn vriend is een handigheid maar niet voor mijMrAngry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:38:
Maar dat gezegd hebbende maakt geld wel degelijk sexy, dat kan de gemiddelde vrouw vast beamen als ze eerlijk is.
Oh en de pearlebrillenopmerking eerder in het topic: de 2 voor 1 brillen (in mijn geval van specsavers) zien er prima uit
Dat terzijde: mijn bijbaantjes tot ik ging werken waren een folderwijk, later een krantenwijk (tot ik begon aan het hbo gedaan) en receptiewerk. Deze waren voldoende voor mij om te kunnen stappen, te kunnen stadten en later te kunnen studeren.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Wat een onzin. Alsof alle vrouwen sletten zijn die alleen maar op je bankrekening vallen.MrAngry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:38:
[...]
Hoe maakt geld uberhaupt sexy? Ja het kost wel enigzins geld om naar de kapper te gaan of fatsoenlijke kleren te kopen, maar zo veel is dat nou ook weer niet. Als je meent iedere maand nieuwe kleren te kopen is je beeld niet helemaal realistisch. En mensen die weinig tot geen zakgeld krijgen, krijgen vaak wel kleren en kapper etc vergoed. Zoveel geld heb je dus niet nodig om goed voor de dag te krijgen, dus hoe maakt geld nou echt sexy?
Natuurlijk zijn er vrouwen die wel op geld vallen, maar het is onzin dit als altijd geldende waarheid voor alle vrouwen te houden. Heb je alleen jezelf mee.
Nu heb ik wel geld en leuke auto's, maar toen ik m'n vriendin leerde kent had ik alleen maar een verrotte fiets en 5 euro op m'n rekening. En gelukkig kan het ook zo.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
ssj3gohan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:17:
Maargoed, ik en mijn vriendin zijn ook meer van het langetermijndenken. Liever nu elke laatste 100 euro sparen en later in een huis en een gezin kunnen stoppen, dan nu allerlei wereldreizen maken en nutteloze rotzooi kopen en later minder geld over hebben wanneer we het echt kunnen gebruiken.
Langetermijndenken is niet alleen "we zetten nu geld opzij voor later" maar ook "we leven nu op een manier waarop we gelukkig zijn, want misschien is er geen later". Net zoals je geld kan verspillen, kan je imho ook tijd verspillen. Die wereldreis die je nu noemt, die kan over 10 jaar met een koopwoning en twee kinderen een stuk minder makkelijk dan nu. Sparen voor je pensioen is zeker nuttig en belangrijk, maar als de hoeveelheid die je nu spaart je significant belemmert in wat je *nu* wilt doen, moet je ook nadenken of je straks op je 60e wilt blijven zitten met een pot goud en een zestigjarig lichaam. Je zal niet de eerste zijn die hoegenaamd altijd alles opzij heeft gezet voor later en op zn 60e met een hartinfarct en nierdialyse op de IC ligt.
Ietwat meer ontopic: ik was 14 toen ik begon met een baantje als typiste voor een uurtje of 4 per week, in mijn geheugen voor rond de 5 gulden. 80 gulden per maand dus, dat was toen een hoop geld. Later (15-16 jaar)ben ik daarnaast nog in een eetcafeetje gaan werken, eerst 1 avond en toen 3 avonden per week voor 25 gulden. En dat heb ik inderdaad uitgegeven aan suffe dingen als nieuwe kleren, op vakantie toen ik 16 was, en uitgaan. Ik ben pas gaan sparen toen ik na mijn eindexamen een jaar fulltime gewerkt heb.
Wat betreft de voordelen van werken op tienerleeftijd: het koopt je vrijheid
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
En zoals gezegd, ik geniet ook op elke mogelijke manier van het leven, etc., maar het kost bij mij weinig geld. Het is ook voor mij gewoon deel van de fun om het betaalbaar te houden. Een beetje efficient omgaan met je geld en tijd. Ondertussen ben ik ook al de halve wereld over geweest en heb ik allerlei geweldige en niet-bepaald-gratis hobby's. Je kunt ook alles hebben
Op je 14e mag het geloof ik alleen als je het per zeilboot doet, of mag het dan juist niet?ssj3gohan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:24:
Maar op je 14e een wereldreis maken... Da's toch iets heel anders dan op je 50e?
Maar like, ik ging op mijn 16e voor het eerst zelf op vakantie en ik ken massa's mensen die na hun eindexamen een week naar Griekenland, Spanje, Egypte gingen. Een aantal mensen die ik ken zijn zelfs na hun eindexamen een jaar weggeweest. Daar mag je echt wel even een jaartje voor sparen zeg maar, als je 17 bent

En op je 50e... mja. Ik ben niet zo van het bangmaken voor de toekomst, maar ik zie in de vriendenkring van mijn ouders (rond die leeftijd) echt meerdere mensen die gewoon niet meer zo goed ter been zijn, niet meer zo'n goede conditie hebben en al eens met het een of ander in het ziekenhuis zijn geweest. Dan kun je dus wel gedacht hebben "dat doe ik later wel" maar er is geen enkele garantie dat je later nog de kans hebt om de Chinese Muur te beklimmen oid.
Als je 14 bent verdien je geen reet natuurlijk, maar dan nog kun je daar wel een keer een trui, een jas of een haarverfje van kopen die je moeder af-grij-se-lijk vindt en nooit voor je zou kopen. Dat zei ik net ook: het koopt je vrijheid
[ Voor 21% gewijzigd door feej op 08-03-2010 15:16 ]
Everything is awesome!
O+
mwah 500 euro in de maand is inderdaad wel veel, maar 400 euro was voor mij meer normaal. vana mijn 16de was altijd doordeweeks vol naar school en soms savonds als ik geen voetbal had en uren die ik vrij had werkte ik erbij. Daarnaast nog een krantenwijk elke ochtend en haalde dat bedrag met gemak. Maar in het weekend gaf ik dan ook weer veel uit. Vrijdag avond naar de kroeg of met vrienden bij elkaar zitten, zaterdag voetballen en dan in de kantine wat drinken dan naar de kroeg wat eten en nog wat drinken en dan snel naar huis om om te kleden en gelijk door naar een discotheekUTwizard schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:27:
Ben pas 22 dus ik ben pas een paar jaar geen tiener meer, maar toen ik rond de 16-17 zat had ik eigenlijk weinig uitgaven (af en toe een keer een PC upgrade). Ik kon prima rondkomen van m'n zakgeld en verjaardagsgeld, af en toe een beetje klussen maar dat was maar heel zelden.
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Hoewel ik ook altijd vind aardig met geld om te kunnen gaan en niet veel nodig te hebben, vind ik dat met reizen niet het geval. Wat voor reizen heb je dan gedaan dat je toch "de halve wereld" over bent geweest? Ik ken genoeg gebieden waar je van bijna niks kan leven inderdaad, maar dan heb je op z'n minst een dure vliegticket om daar te komen.ssj3gohan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:24:
Maar op je 14e een wereldreis maken... Da's toch iets heel anders dan op je 50e?
En zoals gezegd, ik geniet ook op elke mogelijke manier van het leven, etc., maar het kost bij mij weinig geld. Het is ook voor mij gewoon deel van de fun om het betaalbaar te houden. Een beetje efficient omgaan met je geld en tijd. Ondertussen ben ik ook al de halve wereld over geweest en heb ik allerlei geweldige en niet-bepaald-gratis hobby's. Je kunt ook alles hebben
Ik heb ook niet-bepaald-gratis hobby's (dan heb ik het niet over computerspul, dat is kinderspel vergeleken met leuke auto's), maar dan heb je alsnog wel geld nodig voor die hobby's. Ook al kun je voor de rest wel weinig uitgeven.
Maar goed, ik ben het met je eens en waarschijnlijk doe ik het op eenzelfde manier als jij ongeveer.
Overigens ben ik ook keihard aan het sparen, maar dan juist om een grote reis te doen voordat ik aan huisje boompje beesje begin. Zoals eerder gezegd, dat kan je later wellicht niet meer.
(En ik heb helemaal geen zin om daar 25 of 30 jaar op te gaan wachten, straks zijn een paar van die landen foetsie)
[ Voor 3% gewijzigd door !null op 08-03-2010 15:01 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Noord-Zweden, lancering STRATOS (TU Delft studentenproject), werd betaald voor me
Spanje, Italië, met Formula Zero, studentenproject waaraan ik meewerk, ook grootendeels gratis
Dit zijn drie van die voorbeelden van 'als je je best ergens voor doet en je kop eens boven de menigte uitsteekt, word je automatisch overdadig beloond' wat ik in sommige topics probeer uit te dragen.
(enneh: Australië, familiebezoek, werd betaald, maargoed, dat is gewoon geluk hebben met mijn ouders)
Mijn ouders hebben me wel altijd gezegd dat ik van hen mijn zakgeld kreeg, en dat ik voor alles dat ik meer wilde dan dat mocht gaan werken. Resultaat is dat ik op m'n 11e een folderwijkje deelde met m'n broer (die was wel oud genoeg om dat te mogen
Sommigen zullen dat wellicht te jong, overdone of wat dan ook vinden, maar het leert je wél dat, zoals Boudewijn het zo mooi omschreef, werken voor je geld prima is en de gebraden kippen niet je muil in komen vliegen als je op je kont zit.
Waar had ik het voor nodig? Nodig is relatief, maar ik heb er mijn eerste PC, mijn gitaren en meer van dat soort leuks van gekocht
Ticking away, the moments that make up a dull day
Anoniem: 334325
Maja ik ben dan ook niet verder geweest dan Lloret e.d.
Ontopic: uiteraard krantenwijk gehad (Telegraaf), folders bezorgd (vouwen liet ik door m'n zusje doen), later nog wat werk bij de bezinepomp gedaan. Oja en computers fixen in het weekend bij de lokale PC-boer.
Tegenwoordig de baan van m'n jeugddromen: ambtenaar!
En dat het best nuttig kan zijn om op jonge leeftijd te werken bewijzen mn dik 10 jaar oude versterker + speakers die atm wat muziek door de huiskamer knallen
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 334325 op 09-03-2010 18:14 ]
Jaja, je zou het op het eerste gezicht niet denken maar het is echt waar. Het is waar want ik zeg het ;-)Anoniem: 334325 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:30:
Oh ik wist niet dat de halve wereld bestaat uit China, Australië en wat Europa.
Later, na het stoppen van Media Express, heeft mijn baas met wat connecties voor mij een nieuw baantje regelt als zaterdagbezorger TNT pakketdienst. Geen uurloon meer (prijs per afgeleverd pakket), maar het kwam uiteindelijk uit op ongeveer 7~7.5E uur. Maargoed, dan was een rijbewijs al een vereiste
Verder nog her en der wat oppassen en pc's fixen, maar voor het eerste hebben ze andere mensen in de straat gevonden (die vaker beschikbaar zijn) en in het tweede heb ik geen zin meer, teveel gezeik
Mijn moeder heeft altijd zoiets gehad dat het bezorgen een gezonde bezigheid was (soort van sport), vandaar dat ze er nooit problemen van maakte om te stikkeren. En ondanks dat ik nu niet werk, het heeft me wel wat harder gemaakt. Bezorgen in de regen is niet leuk (laat staan onweer/hagel), maar je hebt geen keuze. Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat ik mijn werk (/studie), nog steeds, moet doen. Je brak voelen is (over het algemeen) nog steeds gewoon doorwerken, alleen iets minder efficient. Het heeft mij wel degelijk opgevoed
Overigens, in het weekend werken is niet leuk (je houd maar 1 dag vrij per week over), maar doordeweeks voor/na school is ook niet fijn (wordt je gaar van, huiswerk wordt bagger). Het enige waarom je dat eigenlijk doet, is zodat je in de vakanties gevraagd wordt om veel extra te werken. En dat zijn de momenten dat je gewoon fatsoenlijk betaald krijgt, die 10E/dag is niet hetgene waar je het voor doet, 200E/week wel. Lukt je dat niet (en je wilt het wel), gewoon lekker stoppen en iets anders zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 08-03-2010 17:46 ]
Ook nog een poos tijdens een zomer mee geholpen om aardbeien en bosbessen te plukken. Maar mijn zus had daar meer handigheid in dan ik, dus ben ik er even later weer mee gestopt. Rond mijn 18de (nadat ik geslaagd was en dus een erg lange zomervakantie had) tijdens de zomer doordeweeks de stentor rondgebracht + overdag schoonmaken op de OK in het ziekenhuis en in het weekend de telegraaf op zondag. Ging na de zomer enkel door met de telegraaf op zondag, want schoonmaakwerk kon niet wegens studie door gaan en 's ochtends vroeg de krant rond brengen kwam mij de keel uit.
Nu heb ik een 0-uren contract bij mijn eindstagebedrijf. Heb daar zes maand stage gelopen. Jaar later zomerwerk gedaan en jaar later zit ik wederom voor een half jaar full time ambtenaar te wezen bij de gemeente. Op de afdeling backoffice burgerzaken. Bevalt mij prima. Ligt ook in het verlengde van mijn studierichting (juridisch) Of al die bijbaantjes als tiener veel geld opbrachten? Totaal niet. Maar ach, zodoende heb ik wel een mooi zakcentje kunnen sparen om uit te geven aan een gamecube en games, gloednieuwe fiets, walkman/discman/ pokémon/magic the gathering verzamelkaarten o.a. Dat waren dingen waar ik pertinent geen geld voor kon krijgen van mijn ouders, ook niet voor mijn verjaardag. Zoiets moest ik zelf maar bekostigen want met name mijn pa vond het maar niks. (het gamen dan hé)

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 11-03-2010 19:27 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
klikfotografie999 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:32:
Geld voor rapporten krijg ik niet en alles wat ik nu verdien is van mezelf en niet van mensen die mij moeten gaan belonen voor een goed rapport of dat ik weer een jaartje ouder ben geworden(dat moet mijn baas maar doen en me 1euro meer laten verdienen)
En, op die leeftijd overleefde ik best redelijk met zakgeld. Luiheid troef toen nog
Ja Ja ik weet het.Jarpse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:34:
[...]
klik
En, op die leeftijd overleefde ik best redelijk met zakgeld. Luiheid troef toen nog
toch krijg ik voor mijn so's altijd een 10 voor interpunctie,gewoon luiheid dus.
Iemand zei dat ie voor 80..euro in het weekend kwijt is.
Mijn neef gaat naar 1 feest op zaterdag voor een kaartje is ie 80 euro kwijt,en drie biertjes zegt ie is hij ook al 14euro kwijt. dus 80 euro is wel redelijk weinig lijkt mij *Maarten heeft geen behoefde bij uitgaan en dure kleren*
Zo lastig is het niet, maar ik ben dan ook geen 16 meer. Op mijn 16e was 25 gulden gewoon prima
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 11-03-2010 20:59 ]
Daarna voor m'n huidige baas aan de slag gegaan. Hier krijg ik nu 4 euro per uur maar krijg binnenkort opslag. Ik werk elke zaterdag 4 uurtjes, en de rest bijna alle vakanties. Zomervakantie is lekker cashen! Ong. 1000 euro in een zomervakantie.
Ik heb nu toch al best veel geld op m'n rekening staan voor een 16-jarige als ik dat vergelijk met leeftijdsgenoten. (+4000 euro) Heb ook een dure miniaturen verzameling á 1000 euro. Ik typ dit nu op m'n laptop die ik ook zelf betaald heb. Al met al heb ik toch veel gehad aan het werken! Het loont zeker wel vind ik!
Verder kreeg ik als ik me niet vergis iets van 50 gulden zakgeld per maand, bij elkaar kwam het er op neer dat ik zo'n 250-300 gulden per maand binnen kreeg.
Maar soms wil je toch gewoon dingen hebben die je ouders niet voor je kopen?Boudewijn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:47:
Tsja aan de andere kant: voor die 1000E waar je nu een vacantie voor moet werken moet ik als 22-jarige 1 week werken. Ik ben blij dat ik toen ik zo jong was ook gewoon onbekommerd leuke dingen kon doen ipv werken. (ik zou het nu wel weten, 7 weken vacantie of 1000E....).
Ik kreeg gewoon geen zakgeld en mijn mams en paps gingen echt niet voor mij een paarse broek met glitters kopen als die hip maar veel te duur was of mijn uitgaan betalen ofzo
Everything is awesome!
O+
Als jij 1000 euro in 1 week verdiend vind ik dat je dat knap doet op je 22e, dat zou dan haast zeggen dat je zo'n 4500 euro per maand zou verdienenBoudewijn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:47:
Tsja aan de andere kant: voor die 1000E waar je nu een vacantie voor moet werken moet ik als 22-jarige 1 week werken. Ik ben blij dat ik toen ik zo jong was ook gewoon onbekommerd leuke dingen kon doen ipv werken. (ik zou het nu wel weten, 7 weken vacantie of 1000E....).
Ik heb wel respect voor die jongeren die de hele vakantie hard doorwerken, en zelf bijv hun brommer betalen i.p.v. dat pap en mams hem betalen
Daarom smaakt de wishky + sigaren + eten en alles prima op een avond thuis met ze alle en scheeld enorm in het geldBoudewijn schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:59:
Ik denk dat als ik een avondje poepel en whisky ga zuipen ik dat er ook vrij makkelijk doorheen haal. Sterker nog: die 85E lukt me ook nog wel aan speciaalbier (ben dan ook wel redelijk van de planeet af). Doe ik overigens zelden.
Zo lastig is het niet, maar ik ben dan ook geen 16 meer. Op mijn 16e was 25 gulden gewoon prima.
Maar inderdaad met stappen gaat er zo 85 euro er door heen, entree's eten drinken / roken / etc..
ben ook zo'n verwend nest die eigenlijk alles gekregen heeft, todat de leeftijd 16kwam en in eens alles zelf moest doen en kopen etc..
Viel bar tegen kan ik je vertellen !
Bijbaantjes was ik te lui voor, maar uitendelijk toch gedaan en werk gevonden sindsdien koop ik wat ik wil en spaar ik voldoende, en dat gaat al jaren goed. 3/4 van het loon direct op de spaarbank en de rest de rekeningen ( telefoon etc internet ziektekosten etc etc ).
woon nog thuis, maar er is wel een plan een huis te kopen binnen nu en 1/2 jaar.
Al met al ben ik best tevreden als ik zo kijk hoe anderen het hebben gehad, 18 jaar en een bmw van pappie waar ze dan ook niks voor hoeven te doen..( ja sort of jalours )
Maja thats life
[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 12-03-2010 12:09 ]
Op mijn 14de ben ik begonnen met liggend tulpenkoppen, wat prachtig werk was en ook nog 5 euro per uur verdiende. Helaas was dit maar 2/3 weken per jaar. In de zomervakantie had ik toen geen werk.
Toen ik 15 was mocht ik in de zomervakantie met mijn oom mee Opperen bij een tegelzetbedrijf. Het was toen één van de heetste zomers ooit in Nederland en ik stond in badkamertjes zonder ventilatie in te voegen. Dat is het zwaarste werk wat ik ooit gedaan heb. Het betaalde overigens wel goed, 500/600 per maand.
Hierna heb ik nog in de kassen gewerkt bij ons in de buurt. Dit waren allemaal klusjes zoals Tomaten plukken, onkruid weghalen enz. Echter was dit maar 4 uurtjes per week en moest er voor die 4 uurtjes 10 kilometer gefietst worden. In de vakantie kon ik altijd wel volledige weken maken. Hier ben ik na een anderhalf jaar mee gestopt.
Toen ik 17 was ben ik bij de lokale Deen supermarkten gaan werken. Dit beviel mij toentertijd goed en nadat ik mijn Havo afgemaakt had ging ik hier gewoon mee verder. Ik werkte ongeveer 20 uur per week en ik verdiende zo'n 300/400 euro per maand.
Nadat ik 1 maand HBO bedrijfskundige informatica heb gedaan was ik er al klaar mee. Ik ben gestopt met mijn opleiding en ben toen een jaar Full-time als klantenservice-medewerker gaan werken. Dat verdiende 1200 euro per maand en hiermee kon ik makkelijk uit de voeten.
Nu ben ik 19 en ben inmiddels weer student Communication & Multimedia Design en heb geen vast werk meer. Ik leef eigenlijk van mijn stufi + zorgtoeslag. Ik heb echter wel geregeld een project waar ik dan ongeveer 1000 euro per keer mee verdien.
Ik ben alleen nog steeds op zoek naar een leuk bijbaantje
Mijn geld ging meestal op aan rookwaar/uitgaan/computerhardware en incidenteel eens wat kleren die mijn ouders niet betaalden.
Ondernemerhypz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:03:
[...]
Als jij 1000 euro in 1 week verdiend vind ik dat je dat knap doet op je 22e, dat zou dan haast zeggen dat je zo'n 4500 euro per maand zou verdienen
Als ik een weekje vol aan de slag ga haal ik dat vrij eenvoudig. Gewoon met 40 uur facturabel zijn, wat dan wel weer 50 uur werk betekent ivm overhead enzo.
Inderdaad! Zo is dat bij mij ook. Als ik iets extra's wil zal ik dat zelf moeten betalen. Dat betekent dus werken.fee-tje schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:19:
[...]
Maar soms wil je toch gewoon dingen hebben die je ouders niet voor je kopen?
Ik kreeg gewoon geen zakgeld en mijn mams en paps gingen echt niet voor mij een paarse broek met glitters kopen als die hip maar veel te duur was of mijn uitgaan betalen ofzo.
Toen ik dit bericht las moest ik wel lachen. Ik werk de hele vakantie keihard, wat dan vervolgens bijna compleet naar de bank gaat. Het was eerst ook de bedoeling om een brommer te kopen. Uiteindelijk hebben m'n ouders een scooter gekocht, waar ik dan op mag rijden.hypz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:03:
Ik heb wel respect voor die jongeren die de hele vakantie hard doorwerken, en zelf bijv hun brommer betalen i.p.v. dat pap en mams hem betalen
Vaak bu'j te bang!
Toen ik 14 was, zat ik in de zomervakantie schema's voor petrochemische installaties te tekenen met Microstation
Toen ik 15 was, had ik mijn eerste grote programmeeropdracht. Ik was sinds mijn 10e al aan het klooien met PowerBASIC en sinds mijn 14e met Visual Basic 4 en later 5. Mijn vader had ooit een DOS pakket gemaakt dat op basis van parameters scripts genereerde voor AutoCAD om hele detail tekeningen automatisch te genereren. Anyway, toen was het dus mijn beurt om daar een mooi Windows pakket van te maken dat gekoppeld was aan een Access database. Ik heb toen de hele zomervakantie mezelf in het zweet gewerkt om er iets moois van te maken
Uiteindelijk hield ik er misschien in totaal 1000 gulden aan over, waarvan toen bijna alles opging aan nieuwe computeronderdelen
Nerd zijn heeft ook voordelen.. lol. Inmiddels ben ik 29 en werk ik nog steeds als programmeur
PS:
2 jaar geleden hoorde ik dat het pakket wat ik toen gemaakt heb nog steeds gebruikt werd bij die klant
[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 14-03-2010 10:31 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Nerd zijn heeft inderdaad zijn voordelen
-- All science is either physics or stamp collecting
Meestal deed ik mijn zomerbaantjes bij de Nederlandse Diepdruk Industrie als kwaliteitscontroleur (Opleiding DTP) en in de kassen heb ik ook een paar zomers gewerkt. Ik was klaar met mijn opleiding maar na bijna 2 jaar stage 32u p/w kreeg ik de schijt aan het beroep. (veels te veel lopende band werk achter de MAC) Toen ben ik een jaar volledig bij Appie blijven werken en heb ondertussen mijn magazijndiploma's en vrachtwagen rijbewijzen en ADR gehaald en ben toen 40 uur voor 1 baas gaan werken n.l. als chauffeur drankengroothandel, de hele dag met kratten en fusten sleppen. Keldertje in, keldertje uit.
Momenteel loop ik in de WW (Sinds 1 Januari) maar als alles doorgaat ben ik in April weer volledig aan het werk als chauffeur gevaarlijke stoffen.
Ik moet wel zeggen dat AH toch mijn leukste jeugdbaan is geweest, je kon je opwerken naar verkoper 1 en ik ging ook ieder jaar meer verdienen. Daar heb ik echt hard leren werken. Ik deed voornamelijk de wijn en chips gang en bier en frisdrank gang. Op Vrijdag avond had je de kop blank van het zweet staan van het slepen met cola en bierkratten. Al gauw 15 tot 20 rolcontainers op een Vrijdag avond enkel in mijn bier en frisdrank gang + nog een aantal blokChep pallets met Coca cola en Grolsch. Een sportschool had ik niet nodig
Daardoor ben ik uiteindelijk als chauffeur drankengroothandel begonnen.
Als ik de jeugd van tegenwoordig soms hoor miepen, over zwaar werk springen mij ècht de tranen in de ogen.
Ik zeg altijd werken=gezond
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
ik doe dat al sinds mijn 9e, op naam van mijn zus, samen met haar, maar ik deed het meeste;)
vanaf je 13e mag je dat op je eigen naam doen.
Anoniem: 297337
Gewoon beetje zooi in china opkopen en dan doorverkopen in NL..
verdiend redelijk veel maar ik steek er niet al te veel tijd in dus ik verdien er nou ook weer niet honderden euro's per maand voor.. maarja het kost me dan ook maar een paar uurtjes
- Auto's wassen op mijn 13e geloof ik, paar maandjes
- Reclamefolders bezorgd
- Tijdschriften bezorgd
- Rozen geknipt
- Bij een kwekerij gewerkt
- Keer een week opgeruimd en schoongemaakt bij een spuit/straalbedrijf
Op mijn 16e kwam ik bij de Super de Boer te werken in de vulploeg. Was heel leuk, we hadden een heel leuk team (waaruit een vriendengroep is ontstaan die nu nog steeds erg hecht is, 8-9 jaar later). Daar heb ik tot mijn 18e gewerkt.
Toen heb ik eventjes bij een stagebedrijf gewerkt als websitebouwer. Waren veel klotebaantjes daarvoor die slecht betaalden, maar mijn ouders waren van het soort 'je werkt maar voor je geld'. Daar ben ik achteraf erg blij mee, want ik ken de waarde van geld en snap wel dat werken 'er nu eenmaal bij hoort'
Anoniem: 28373
Ik kocht van mijn spaargeld een rol cdtjes en ging volop Playstationspelletjes copyeren..
Vandaag de dag kom je daar niet mee weg, maar destijds gebeurde dit eigenlijk nog niet, athans niet op grote schaal.
Deze spelletjes verkocht ik aan vrienden en bekenden, maar ook aan onbekenden via het internet, de vondst , ect.
Ik haalde destijds tussen de 600-800 gulden per maand op hierdoor.
Dus die krantenwijk of vakkenvuller baan is er gelukkig nooit gekomen
- Begonnen bij een tankstation/fietswinkel/installatiebedrijf met vanalles.. busjes wassen, opruimen, tanken, klanten helpen, etc. Eerst alleen op zaterdag, later ook 's avonds door de week als de baas weg moest (vanaf een jaar of 16 dat ie me "volwassen" genoeg vond op de zaak te passen tot sluitingstijd en de boel af te sluiten).
Overigens ben ik hier tot mn 23e blijven werken, erg leuk/gevarieerd bedrijf.. mocht veel zelf, veel geleerd ook met betrekking tot installatietechniek, wat achteraf nog het waardevolst is
- Een tijdje kranten gelopen, maar ben niet het type "vroeg-uit-bed" dus dat na een jaar opgezegd.
- Daarna foldertjes gaan lopen.. jaartje of 2, maar dat verdiende zo slecht in vergelijking met het werk op zaterdag dat ik ook dat weer heb laten lopen.
- Na mn 18e ook wat callcenter werk gedaan, dat is ook wel een tijdje leuk als je op de juiste dienst zit.
- Tot slot nog 2 jaar bij de BCC gewerkt als verkoper (multimedia/homecinema), ook vrij leuk. BCC is een vrij aardige werkgever wat dat betreft. Leuke klantcontacten.
- Tussendoor ook nog wat werk gedaan op het gebied van lichttechniek (discotheken etc.) Lasers geïmporteerd en doorverkocht aan kleinere discotheken en drive-in's, dat soort dingen. Veel regelwerk maar erg leuk. Heb een tijdje hier mn fulltime baan van willen maken, maar het is een lastige markt.
En nu heb ik een jaartje geleden mn HBO afgerond en werk ik fulltime
[ Voor 11% gewijzigd door Felyrion op 15-03-2010 15:01 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Maargoed, dat telt wel op als je d'r 1000 euro op hebt staan, maar dan moet je wel eerst werken.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Op mijn 14 had ik eigenlijk nog niet zo veel geld nodig
Just me
Van die vier tientjes die je op jaarbasis op een spaarrekening met 1000 euro vangt kun je dan twee weekenden uit, big deal...F.West98 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:08:
Ik heb nog een tip: neem een rekening bij de bank en wacht op de rente.
Maargoed, dat telt wel op als je d'r 1000 euro op hebt staan, maar dan moet je wel eerst werken.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
eerst orderpicken bij een logistiek bedrijf voor vrouwenkleding
vervolgens magazijn medewerker in een distributiecentrum
na mijn vwo diploma tijdje in de thuiszorg gewerkt
en toen weer tijdje in de logistiek gezeten, nu moet ik een full time stage doen dus zit werken er niet meer in
Op m'n 16e begonnen als zaterdag postbode, dat 7 jaar gedaan. Alles gedaan (inclusief een paar keer zaterdag teamcoach spelen) en alle wijken gelopen. Af en toe 40 uur in 3 dagen werken in een vakantie, periode met zieken of als men bovenaan weer eens vond dat er mensen uit moesten. Erg gezellig altijd!
Ondertussen HAVO + HBO afgemaakt en in de revalidatietechniek gaan werken.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Verder een tijdje folders, maar dat was niets.
Vanaf 16 ook elke zomermaanden vakantiewerk, verdiende goed, zware dagen (05:00 - 18:00) en wat deden we.... wol persen, ruwe schapewol in grote balen persen
Een baantje wat door ten hoogste 50 a 60 mensen ooit gedaan is, dus vrij uniek
Maar het werken voor geld vind ik van essentieel belang bij een goede opvoeding, vooral de gedacht dat niet alles vanzelf gaat. Moest ook altijd alles zelf betalen, school/studiegeld, cadeau's, rijbewijs etc. Maar geen probleem, nu een goede baan
[ Voor 26% gewijzigd door geenstijl op 20-03-2010 18:30 ]
en verkocht ook veel dvds, ook nog een lange tijd illegale smartcards verkocht zodat je @ digitale televisie alle kanalen kon ontvangen.
Maar dat is nu eigenlijk een beetje over.. vriend van me doet het nog steeds, laptops, telefoons enz.. snap niet waar die het vandaan haalt.. maar allemaal nieuw in doos
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Vakanties kun je zo 50 uur per week draaien als je dat wilt, vroeger deed ik dat dan ook gewoon zes dagen beunen. Meestal doe ik tegenwoordig nog maar vijf dagen en dan eentje vrij.
Omdat ik er al zo lang werk, ken ik het hele reilen en zeilen wel. Dus als m'n baas op zaterdag een keer weg moet, hou ik samen met een vriend van mij de boel draaiende (wij zijn er tegelijk komen werken). Ook hoef ik de rot klusjes meestal niet meer te doen. Als alle scholieren onkruid moeten plukken dan ga ik samen met die vriend meestal iets anders leuks doen.
Afgelopen winter hebben we zo de nieuwe badkamer van m'n baas getegeld ook hebben we al een paardenstal gebouwd, allerlei elektra aangelegd, computers weer aan de praat geholpen etc.
Mijn ouders zijn ook van als je geld wilt, dan zul je er voor moeten werken. En je geeft je geld niet zomaar uit maar je denkt eerst of je het wel echt nodig hebt / gaat gebruiken. Zodoende heb ik ook goed leren sparen en heb ik voor mijn leeftijd toch wel een goed (zelf)gevulde spaarrekening.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Ik ben op m'n 15e zoiets begonnen bij een bedrijf wat overwerkmaaltijden maakte en dan bezorgde. Daar was ik afwasser, en mocht ik af en toe mee om bezorgingen weg te brengen. Afwassen was kutwerk, stond zo 3 uur of langer met de handjes in het sop, en keihard aanpoten, dus daar ben ik weggegaan na iets minder dan een jaar. Wat wel een voordeel was daarzo, als er eten overbleef dan kreeg ik dat mee naar huis, dus vaak lekker gegeten, tussendoor soms kroketje ofzo
Nu werk ik al iets meer dan een jaar als parttimer in een grote bouwmarkt, als verkoopmedewerker. Dat houdt in dat ik op de vloer sta en klanten help. Ook moet ik verf mengen (leuk werk), hout zagen, mensen helpen met inladen, vakken vullen e.d.
[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2010 11:42 ]