• skylinne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi hoi,
ik heb een vraag aan jullie.
hoe kwamen jullie vroeger aan je geld?
ben nu bijna 14 dus ik wil wel wat verdienen voor pc/tv en gedoe

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:27

Coldcat

HODL

skylinne schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:40:
hoi hoi,
Gedoe moet je niet kopen, dat is de eerste regel.

Daarnaast supermarkt, krantenwijk. Daar beginnen de meesten mee. Als je zelf wat meer kunt kun je pc's gaan fixen.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ken een vies Surinaams woord, en het begint met de "oe" ... "oewerrek". En ja, fonetisch loopt 'ie lekkerder.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoi hoi,
Is een krantenwijk (of zoiets) geen idee?
Ik weet niet hoe oud je daarvoor moet zijn, maar dat lijkt me een logische plek om te beginnen :)

Ikzelf begon met werken op mijn 15e in een winkel.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Coldcat

Coldcat

HODL

Folders kan volgens mij al vrij snel, vooral bij wat zwartere bedrijven ;)

Maar je moet even goed bedenken of het zin heeft voor die 2 ekkies per uur te gaan werken. Later worden dat er heel wat meer en zonde van je tijd om die te besteden aan werken als je er weinig voor terug krijgt.

• anandus
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:44:

Maar je moet even goed bedenken of het zin heeft voor die 2 ekkies per uur te gaan werken. Later worden dat er heel wat meer en zonde van je tijd om die te besteden aan werken als je er weinig voor terug krijgt.
Sorry, maar wat een onzinadvies :)

Een eigen baan hebben is, naast dat het geld oplevert, handig om vaardigheden te leren, de werkmaatschappij te ontdekken, nieuwe mensen te ontmoeten en zelfrespect te creëren.

Als het niet om het geld is, dan is het wel om de ervaring en de leermomenten.
Daarbij gaan die uurtjes uiteindelijk echt wel optellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 25-02-2010 22:48 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Er zei iemand "vroeger" - en voor mij is dat in de jaren zeventig van de vorige eeuw :)
Werk: schoffelen bij de plantsoenendienst van de gemeente, de lege flessenkar bij de supermarkt op koopavond, kaasjes draaien in het pekelbad bij de kaasfabriek, parkeerwacht bij het zwembad tijdens de Pinkstermarkt, een maand lang krant rondbrengen. Auto's wassen deed ik niet, bracht te weinig op volgens mij.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Coldcat

Coldcat

HODL

anandus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:47:
[...]

Een eigen baan hebben is, naast dat het geld oplevert, handig om vaardigheden te leren, de werkmaatschappij te ontdekken, nieuwe mensen te ontmoeten en zelfrespect te creëren.

Als het niet om het geld is, dan is het wel om de ervaring en de leermomenten.
Daarbij gaan die uurtjes uiteindelijk echt wel optellen :)
Zelf heb ik eens in een zomervakantie voor 2,80 of zo gewerkt :+ Vind het nog steeds stom dat niemand zei dat dat kansloos was. Beetje werken is wel prima maar je moet niet teveel gaan werken. Het verdient nu nog vrij weinig.
Kennis en vaardigheden opbouwen doe je zeker wel!!!! Dat is een groot voordeel van werken!
DeBolle schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:52:
Er zei iemand "vroeger" - en voor mij is dat in de jaren zeventig van de vorige eeuw :)
Werk: schoffelen bij de plantsoenendienst van de gemeente, de lege flessenkar bij de supermarkt op koopavond, kaasjes draaien in het pekelbad bij de kaasfabriek, parkeerwacht bij het zwembad tijdens de Pinkstermarkt, een maand lang krant rondbrengen. Auto's wassen deed ik niet, bracht te weinig op volgens mij.
Schoffelen bij de plantsoenendienst doe je tegenwoordig als vrijwillegerswerk in opdracht van de Halt :+

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 04:22

ZenTex

Doet maar wat.

Hoe kwam ik "vroegah" aan m'n centen? Van m'n ouders moest ik het niet hebben want dat was een schijntje.

Dus ik deed wat elke 13-15 jarige deed. Een beetje dealen enzo, en veel stelen.

Maar het meeste verdiende ik toch met folders langsbrengen. Ik had 3 wijken en had zakken vol geld. Genoeg om op m'n 14-15e een splinternieuwe Amiga 500+monitor + ander spul te kopen TWV 2200DM. (zeg 2400 gulden toendertijd). Wel tax free gelukkig.

Ohja, en bij ons in de buurt werd aardig wat nieuwbouw gepleegd. En zuipen dat die bouwvakkers deden. De lege (meestal O-) ) flesjes terugbrengen voor statiegeld.
Leverde elke week een aardige duit op.

[ Voor 19% gewijzigd door ZenTex op 25-02-2010 23:00 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

reclame drukwerk en iets later (15 dacht ik) in de bloembolletjes veel buffelen voor weinig!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

anandus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:47:
[...]
Dat mag je vinden, ik vind het een heel normale overweging.
Ik ben ooit als vakkenvuller begonnen voor fl 3,57 per uur. Na drie maanden was ik daar wel klaar mee.
vaardigheden... kom op, hoe veel kan je leren van vakken vullen of folders rondbrengen?
De werkmaatschappij ontdekken... geweldig, daar heb je heel je naschoolse leven voor.
nieuwe mensen ontmoeten... de meeste tieners 'kennen' meer mensen dan een bus volwassenen bijelkaar.
zelfrespect creeeren... WTF sociale werkplaats.

Maar serieus: je schetst een schattig ideaalbeeld van de werkende jongere, maar laten we nou niet doen alsof een veertienjarige zich ook maar iets zal aantrekken van die pedagoogische opsomming. Die wil alleen maar geld zien.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wil je veel geld verdienen, ga dan naar de plaatselijke boer. Ik deed wel eens ( basisschool ) prei planten, zei altijd dat ik ( een ) 'twee' rijen had geplant en kreeg dan goed betaald uur/euro ratio.

Maar bij de boer is het vaak, hoe meer/harder je werkt hoe meer je betaald krijgt. Dus ga je daar kletsen en je plukt/plant niks verdien je niks. Als je daar voor hem flink wat doet, verdien je voor jezelf ook flink wat geld. Prima constructie.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Coldcat

Coldcat

HODL

NeoMe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:01:
Wil je veel geld verdienen, ga dan naar de plaatselijke boer. Ik deed wel eens ( basisschool ) prei planten, zei altijd dat ik ( een ) 'twee' rijen had geplant en kreeg dan goed betaald uur/euro ratio.

Maar bij de boer is het vaak, hoe meer/harder je werkt hoe meer je betaald krijgt. Dus ga je daar kletsen en je plukt/plant niks verdien je niks. Als je daar voor hem flink wat doet, verdien je voor jezelf ook flink wat geld. Prima constructie.
Vaak zit je dan wel in sociale kringen waar je liever niet inzit. Ik heb ook ooit in een ranzige schuur planten moeten snijden tezamen van allemaal boerenkinderen. Nou ik had het na twee dagen wel gezien :P Dat soort werk is niets voor mij, iig niet met die boerenlui.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Edmin schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:59:
vaardigheden... kom op, hoe veel kan je leren van vakken vullen of folders rondbrengen?
Dat werken voor je geld prima is en de gebraden kippen niet je muil in komen vliegen als je op je kont zit.
De werkmaatschappij ontdekken... geweldig, daar heb je heel je naschoolse leven voor.
Uiteraard, maar de gemiddelde tiener heeft wel volwassen behoeften (financieel dan...): scooter+telefoon+bier.
Maar serieus: je schetst een schattig ideaalbeeld van de werkende jongere, maar laten we nou niet doen alsof een veertienjarige zich ook maar iets zal aantrekken van die pedagoogische opsomming. Die wil alleen maar geld zien.
Iets mis mee? Daarin verschilt hij niet van de gemiddelde 25-jarige.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Vaak zit je dan wel in sociale kringen waar je liever niet inzit. Ik heb ook ooit in een ranzige schuur planten moeten snijden tezamen van allemaal boerenkinderen. Nou ik had het na twee dagen wel gezien :P Dat soort werk is niets voor mij, iig niet met die boerenlui.
Ik ken ook diverse jonkheren die dat soort dingen gedaan hebben. Niets mis mee.

offtopic:
En nee dat waren geen boertjes :+

edit: dubbelpost, driewerf excuses!

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2010 23:04 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Homo's pijpen in het park verdient wel goed, maar heeft niet alle andere voordelen van werk (zelfrestecpah enzo). Ik had een krantenwijk, maar kijk daar niet met liefde op terug. Supermarkt verdiende ook 2,73 gulden per uur toen ik daar met 14 jaar aan de slag ging. Meer dan thuiszitten, maar nog steeds weinig. Verreweg het meeste geld kwam binnen door netwerken aanleggen en andere computerproblemen oplossen. Op m'n 15e heb ik ook nog voor 25 gulden per uur milleniumbugs kapot lopen slaan, mooie tijd.
Dus leer wat pc vaardigheden :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

Zakgeld, verjaardagsgeld, en geld voor mijn diploma's... en dat allemaal opsparen.
Een eigen computer op je 14e vind ik nogal overdreven, maar als je hem toch wilt zal je moeten sparen.
Werken (supermarkt, horeca) ben ik pas gaan doen op mijn 16e.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 25-02-2010 23:08 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Verdiende best goed met op en neer fietsen naar de sloot, waar ik vervolgens een grote lokale krant dumpte. Niemand las dat blaadje, jaar erna was het ook failliet...toch leuk aan verdiend. Elke vrijdag 15 minuten fietsen en 90 minuten bij vriendje nintendo en weer naar huis.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Coldcat

Coldcat

HODL

job schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:07:
[...]
Zakgeld, verjaardagsgeld, en geld voor mijn diploma's... en dat allemaal opsparen.
Een eigen computer op je 14e vind ik nogal overdreven, maar als je hem toch wilt zal je moeten sparen.
Werken (supermarkt, horeca) ben ik pas gaan doen op mijn 16e.
Dan moet je mij toch echt uitleggen wat voor diploma's je als 14 jarige halen kon? Het veterdiploma? verkeersdiploma? of bedoel je het zwemdiploma?
NeoMe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:08:
Verdiende best goed met op en neer fietsen naar de sloot, waar ik vervolgens een grote lokale krant dumpte. Niemand las dat blaadje, jaar erna was het ook failliet...toch leuk aan verdiend. Elke vrijdag 15 minuten fietsen en 90 minuten bij vriendje nintendo en weer naar huis.
Dat vind ik nou echt kansloos. Ten eerste verneuk je het bedrijf ermee dat die dingen verspreid, en de uitgever van de krant. Daarnaast verneuk je het milieu ermee en zorg je ervoor dat andere mensen het op moeten ruimen. Jammer dat je niet gepakt bent, als ik tegenwoordig die dingen zie liggen bel ik meteen de betreffende verspreider.

[ Voor 41% gewijzigd door Coldcat op 25-02-2010 23:10 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jammer is alleen dat je bij een boer (terecht) niet met machines mag werken onder de 16, resultaat is wel dat je alleen maar van dat (imho) kloten werk moet doen..
Heftruck rijden, trekker rijden, of bijvoorbeeld met een gifspuitje zieke planten zoeken dat is wel okee
Maar van pellen aan een kist of een band of vuil plukken word je echt snel zat dan kan je denk ik beter folders gaan lopen

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Boudewijn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Dat werken voor je geld prima is en de gebraden kippen niet je muil in komen vliegen als je op je kont zit.
Dat is kennis. Hij doelde op vaardigheden.
Iets mis mee? Daarin verschilt hij niet van de gemiddelde 25-jarige.
Mis? Het is een kansloze missie om een puber op die manier te motiveren voor werk.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:08:
[...]

Dan moet je mij toch echt uitleggen wat voor diploma's je als 14 jarige halen kon? Het veterdiploma? verkeersdiploma? of bedoel je het zwemdiploma?
Rapporten bedoelt hij denk. Niet dat ik daar rijk van werd, ik kreeg daar één keer per jaar maar liefst een hele gulden voor van m'n oma.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:08:
:), je kan allerlei diploma's halen (type-diploma, gevorderde zwemdiploma's inderdaad), maar ik bedoelde rapporten ipv diploma's.

Maarja, als je14 bent zal je inderdaad nog niet zoveel verdienen per uur. Dus je zal je eisen ook wat bij moeten stellen. Ik had vroeger een klein 2e hands tv'tje op mijn kamer. Kostte weinig maar heb er toch maanden voor moeten sparen. Zo hoef je inderdaad niet te beginnen aan het geld van een rappe snelle pc. Een oude p4 voor 75 euro voldoet ook prima.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 25-02-2010 23:13 ]

• Coldcat

Coldcat

HODL

job schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:11:
[...]
:), je kan allerlei diploma's halen (type-diploma, gevorderde zwemdiploma's inderdaad), maar ik bedoelde rapporten ipv diploma's.
Ow die dingen :P Daar kreeg ik ook altijd een paar gulden voor. En die moesten dan de spaarpot in, en vervolgens was ik een hele middag zoet om door de opening alle muntjes eruit proberen te halen :D

Toen had je nog van die dikke 5 gulden munten :D

Afbeeldingslocatie: http://static.aanbodpagina.nl/aa_images/nl/normal/93/38/88/89/97/7/938897_1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Coldcat op 25-02-2010 23:13 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Kranten vouwen voor de visboer (ja echt).
Aardappelen rapen voor ma.
Vakken vullen voor Appie Hein.

Later: auto's wegbrengen, websites testen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• frickY
  • Laatst online: 22-05 16:04
Zakgeld -> Vakkenvullen -> Stage lopen -> Part-time baan -> Full-time baan

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Edmin schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:09:
[...]

Dat is kennis. Hij doelde op vaardigheden.
In het verlengde van mijn opmerking: doorzetten?
Mis? Het is een kansloze missie om een puber op die manier te motiveren voor werk.
Want? Ik ben voor een aardig om die reden begonnen met ondernemen. En ik was te lui voor gewoon werk, heb dus nog nooit een aardappel geplukt\krant gevouwen\vak gevuld.

• anandus
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:59:
[...]

Dat mag je vinden, ik vind het een heel normale overweging.
Ik ben ooit als vakkenvuller begonnen voor fl 3,57 per uur. Na drie maanden was ik daar wel klaar mee.
Ik ben ook begonnen met fl3,55 per uur (ben jij net een tikkie jonger dan ik? 1980? :P ).

Toendertijd begon ik net met uitgaan, eens in de maand ofzo, dat lukte prima van mijn loon en ik hield nog geld over ook.
Ik heb anders prima leren koken tijdens mijn bijbaantjes, waar ik later nog heel veel aan gehad heb.
Het hangt natuurlijk wel van de baan af (ik heb nooit een krantenwijk gedaan of in een supermarkt gewerkt), maar er valt weldegelijk het een en ander te leren.
nieuwe mensen ontmoeten... de meeste tieners 'kennen' meer mensen dan een bus volwassenen bijelkaar.
zelfrespect creeeren... WTF sociale werkplaats.
Nee, geen sociale werkplaats, maar gewoon een plek waar je mede op kan groeien. Ik vond het enorm fijn om een stuk onafhankelijker van mijn ouders te zijn, in ieder geval.
Uiteraard, en voor een 14-jarige gaat het ook gewoon om het geld, maar als je terugkijkt dan zie je, ik althans, dat je er aardig wat aan gehad hebt.

Toegegeven, ik bekijk het zeer vanuit mijn eigen perspectief, maar mijn ervaring met bijbaantjes zijn over het algemeen positief, had er goede vrienden en vaardigheden aan overgehouden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Volgens mij is het tegenwoordig het beste om als jongere bij een supermarkt te gaan werken als vakkenvuller. Meestal verdien je meer dan het minimumloon, je komt onder de mensen en het is nog niet eens zo heel vervelend werk ook.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

anandus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:22:
[...]
Ik ben ook begonnen met fl3,55 per uur (ben jij net een tikkie jonger dan ik? 1980? :P ).
Iets ouder (1979)... die Albert Heijn betaalde dus zo slecht nog niet! :o

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:14

SkyStreaker

Move on up!

Klusjes doen voor oude mensen. Auto's wassen, tuin in orde maken. Zat ik al gauw toen ik 12 was op een goede 40 tot 60 gulden in de week hoor! en dan ook een goede 20 of 30 uur.

Je moet echter wel goed begrijpen dat ik ook het niet op 1 lullig wijkje hield en het begin was voornamelijk traag. Op een gegeven moment krijg je wel de naam.

Ook met pctjes fixen... je krijgt naam en op een gegeven moment ga je leuk geld verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2010 23:30 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje voor TS : Wat is het bedrag wat je elke maand wilt verdienen?

Want op die leeftijd is het gewoon geen vetpot. Wil jij een compleet nieuwe pc in 1 maand hebben dan zit er niets anders op dan jezelf helemaal leeghoereren.
Wil jij gewoon 100 euro in de maand erbij hebben dan is er genoeg te krijgen...

Wat wil je voor bedrag hebben en wat kan je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik ben 15 en loop al vanaf m'n 13e een krantenwijk. Samen met af en toe wat andere klusjes mooie spulletjes van kunnen kopen.

Ik adviseer je trouwens kranten te lopen, verdient een stuk meer dan folders. En het is al helemaal leuk als je een krantenwijk neemt waar je af en toe wat foldertjes bij krijgt natuurlijk. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Emile|IA op 26-02-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

job schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:07:
[...]
Daar moest ik het meestal ook van hebben. Soms gooide ik de virussen/spyware van iemands computer af of heel soms bouwde ik een systeem voor iemand.

Daar krijg je per uur vaak best een aardige vergoeding voor. Als 14-jarige met wat technische kennis en sociale vaardigheden kan je denk ik nu het beste een soort zelfstandig ondernemer worden. Maak jezelf de besturing van bekende merken televisies/dvdrecorders/etc eigen, leer omgaan met antispyware/virusscanners en dan adverteren op het prikbord van de supermarkt ofzo. Ik denk dat je daar nog wel het meeste mee zal verdienen op jouw leeftijd, je kan alleen problemen krijgen met je ouders die niet willen dat je bij vreemden op bezoek gaat.

Als je leuke dingen kan schrijven kan je ook voor http://www.infonu.nl/ gaan schrijven of zelf een website met ads maken, maar dan moet je echt wat kunnen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Heb zelf heel veel weekkrantjes en tijdschriften bezorgd. Als je het goed doet en vriendelijk en behulpzaam bent krijg je met de feestdagen vaak ook nog wat leuks in de handen gedrukt. Daarnaast vanaf mijn zestiende in een winkel begonnen. Nog een half jaar horecawerk gedaan, tijdens de bouwvak bij de technische dienst in een fabriek, werk aan diverse lopende banden. Ook web development, zowel in dienst als freelance.

Wat het me opgeleverd heb? Genoeg geld voor enkele computers, vakanties en meer plus het besef dat je overal arrogante klootzakken hebt lopen en je sociale vaardigheden, doorzettingsvermogen en een vlotte babbel ontwikkelt en zo af en toe nog wat nuttigs leert ook (technische dienst, web development).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
In alle eerlijkheid:

Er was een tijd toen er nog een run op twilight cd's en xbox spellen was, dat heeft mij heel wat opgeleverd. Daarnaast werkte ik in een lasfabriek winkelwagentjes in elkaar maken.

Daarna nog een poosje in de parfums gezeten, doorverkopen met 7,50 winst per stuk. Ook nog een poosje een lading terrasverwarmers en kookboeken voor amerikaanse gerechten in de schuur gehad toen ik 16 was.Moet je wel eerst wat inkoopgeld hebben maar de verdiensten waren er naar.

Altijd gedacht dat ik iet sop mezelf zou doen maar ben inmiddels alweer een aantal jaar loonslaaf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik kan bovenstaande posts eigenlijk meerdendeel alleen maar beamen.
Technische dingen voor de vrouwen tokkies mensen bedeeld met een wat lager IQ zoals computers fixen of instructies verzorgen voor "ingewikkelde" apparaten. Geeft je zelfvertrouwen, je leert snel dingen oppakken, is goed voor je sociale netwerk en verrek, vaak verdiend het ook nog leuk.

Krantenwijk is alleen voor als je 's ochtends vroeg op kunt staan. Zeker voor de jongere personen onder ons kan dat goed verdienen, al helemaal als je stevig doorloopt. Ik had op een gegeven moment €10,- het uur voor een 15-18 jarige (periode dat ik liep), dat krijg je niet snel ergens anders. Nadeel was wel dat je maar een beperkt aantal uren kunt lopen. Huis aan huisblaadjes en folders moet je alleen willen als je 12-15 bent ofzo. Dan verdiend het nog wel aardig voor die leeftijd (is ook niet veel meer dat je dan al MAG doen).

Hierin kun je ook een arbeidsepos ontwikkelen. Ga je net zoals hierboven de boel in de sloot gooien, tsja, dan moet je eens gaan nadenken wat dat zegt over jouw betrouwbaarheid en of je dat ook voor jezelf kunt verantwoorden. Leuk voor later ook, ik zou zo iemand echt niet aan willen nemen als ik dat te weten kwam.
Doe je je best, heb je wat extra's over (als het kan qua tijd, zou je dan die wijk die blijft liggen door een zieke / lamme bezorger voor je depothouder wegbrengen, uiteraard tegen een extra'tje?) en laat je bijvoorbeeld de krant niet achteloos half in de bus hangen met regen, dan kun je vaak ook wel de beter betaalde wijken tegemoet zien. Je valt in positieve zin op, ook bij je abbonees (kerstbonus! :D) Dit laatste geeft gelijk een goede ervaring voor je latere werk. Je hebt al geleerd dat je bij net even iets extra's ook de betere dingen voor je klaar kunnen liggen. En het werkt vaak ook gewoon wat fijner (geen gezeik enzo).

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275926

Voor mijn 14de heb ik altijd bij mijn vader in de autowasstraat gewerkt. Was altijd leuk werk en en kwamen soms ook leuke fooien voorbij :)

Daarna heb ik vanaf mijn 14de t/m mijn 20ste bij een groot verlichtingsbedrijf geholpen op de IT afdeling. Ik kende de eigenaar goed dus was makkelijk daar binnen te komen. Ieder uurtje dat ik vrij had zat ik daar. Verdiende nog goed ook. Toen ik begon zat ik op €4.50/uur en toen ik weg ging op €9.50/uur. Daarnaast bleef ik op zaterdag ook nog gewoon in de autowasstraat werken. Heb ik uiteindelijk een hoop centjes/leuke dingen aan over gehouden en heel veel kennis. Bijna alles wat ik op mijn MBO ICT Beheerders opleiding moest leren wist ik al/had ik al is gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Als 14-jarige begonnen met bloemen snijden (Riddersporen), bramen plukken, papaver trekken en aardbeien knippen. Daarnaast folders vouwen en rondbrengen 1-maal per week. Een tijdje later van de bloemen naar het Verkeerpark te Assen gegaan en daar 4 jaren elke vrije dag gewerkt. Na het folders lopen ook 4 jaar lang de Telegraaf bezorgt.

Heerlijk werken voor mijn eigen centen, zakgeld kreeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb gewoon jaren bij de Appie gewerkt. Best leuke tijd gehad daar moet ik zeggen geen idee wat hier verdiende. Tot mijn 21/22e gedaan ofzo daarna de IT in gegaan. Ik had wel vaak als ik aan het eind van het jaar mijn salaris overzicht kreeg dat ik dacht waar de neuk is dat geld heen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:12
Vakkenvullen bij de A&P, en vrachtwagens poetsen op zaterdagmiddag.

En, als ik je een pro-tip mag geven, geef niet al je geld uit om altijd de nieuwste computer spulletjes te willen hebben. Leuke hobby, maar erg duur en je wint er niets mee. Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 07-06 15:31

Zuurstok

Passionately curious

Zaterdags baantje toen ik 14 was;
schoonmaker bij de slagerij
4maanden voordat ik 16 werd bij fotobooms gaan werken:
daar werk ik dus nu :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aan de andere kant. Sparen is echt kansloos op die leeftijd. Als je ziet wat ik nu verdien ben ik blij dat ik toen gewoon lekker geld heb uitgegeven. Waar ik vroeger lang voor moest sparen geef ik nu zonder blikken of blozen uit in een restaurant. Vroeger een gameboy van 200 gulden gekocht. Kostten me een rib uit mijn lijf.
Gisteren voor 130 euro gegeten en gewoon creditcard neergegooid en ik ben het 2 minuten later vergeten TBH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Vroeger heb ik (net zoals velen) bakken met geld verdient met goede folder en krantenwijken ;) Probleem alleen nu is met die folders dat je ze niet meer hoeft te vouwen... Dat was het leukste aan het folderen, en nu verdien je daar niet meer zoveel mee en ben toen ook gestopt met folderen. (Heb tot mijn studie daardoor elke maand meer dan 100 euro kunnen sparen! I-de-aal!)

Maar gelukkig had ik ook een bijbaantje bij de Appie, net zoals vele anderen hier ;) Eerst voor de lol (folderen verdiende ik het mee), maar later toch voor het geld.

Als ik het over zou doen en ook de andere hoor, zou ik vooral ook kijken naar:
- Huishoud klusjes, misschien wat vrouwelijker, maar als je goed kan poetsen kan je daar ook flink mee verdienen
- Andere 'zorg' bezigheden. Als alphahulp bij de thuiszorg doe je dus ook vaak huishoudklussen, verdient ook aardig, alleen moet je dan wel minstens 18 zijn ben ik bang voor.
- Boeren en tuinders heb je wat mannelijker werk en nemen ook eerder jonge jongens aan. En het leuke is dat als je 16 bent je met de trekker mag karren :P

Genoeg te doen dus voor wat poen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toen ik 15 was had ik een krantenwijk (uiteraard wel een middagkrant, had geen zin om vroeg op te staan) en dat verdiende best aardig. Ik had aardig wat flats in mijn wijk, en aangezien je per krant betaald krijgt liep het toen aardig op.

En als je af en toe ook nog foldertjes erbij moet doen gaat het helemaal hard. Zeker als je kijkt naar het feit je nog geen uurtje per dag ermee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ah, the days :p

Toen ik bijna 15 was begonnen in de horeca (strandtent, bediening / bar) 12,50 pieken per uur (+ dikke fooi).
Harstikke zwart, maar je had m'n ouders moeten zien toen ik na 1 dag met 200 piek thuiskwam (onverwachts druk, 75 gulden loon, 125 gulden fooi :+ )
Wel behoorlijk aanpoten in zo'n strandtent, en lange (pieken tot 12 uur) dagen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk de beach-wear van de dames :>

Maargoed, da's leuk in de zomer. Dus in het najaar begonnen bij de computermarkt (hal bij de beverwijkse bazaar), verkoop + service (bouwen, repareren etc.) bij een winkel aldaar, 100 pieken / 50 euro per dag.

Tijdens m'n studie vooral horeca / detailhandel gedaan. Horeca verdient beter (+ fooi), maar de uren in de detailhandel zijn 'rustiger'.

Oh ja, toen ik begon kon ik ook bij een tuinder wat komen doen voor een paar gulden, nee laat maar. Ik pak die 12,50 wel :9

[ Voor 10% gewijzigd door J2pc op 26-02-2010 09:48 . Reden: gulden, euro's.. verwarrend ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik had 2 kranten wijken, (smorgens de telegraaf, smiddags het regionale dagblad)
de wijken samen leverden mij toen 400-450 gulden per maand op (zeg maar 200 euro nu)
Daarnaast werkte ik op zaterdag bij de autowas straat, auto's voorwassen.
dit verdiende iets van 5 gulden per uur, dus 40 gulden per dag.

al met al had ik als 14-15 jarige ruim 600 gulden per maand te besteden.

Toen ik 17 was heb ik het autowassen ingeruild voor de horeca, vrijdag en zaterdagavond glazen halen en later ook bar diensten.
Als glazenhaler kreeg ik 75 gulden per avond (van 9 uur tot 4 uur), als je daarna nog hielp met opruimen kreeg je nog eens 25 gulden voor dat uurtje.
Bardiensten waren 150 gulden per avond, maar kreeg je niets voor het schoonmaken van de bar na afloop.

Regionale dagblad moest ik mee stoppen toen ik 17 was omdat het ook een ochtend krant werd, en 2 wijken smorgens was teveel.
Ik heb toen s'avonds in de schoonmaak gewerkt, elke avond van half 6 tot kwart over 7. hier verdiende ik ongeveer ook 450 gulden mee in de maand.

En vanaf me 18e kwam er studie beurs bij (maximaal) dus ik had het altijd wel lekker ruim qua geld.

ook met uitgaan koste het me niets omdat ik glazen moest halen en kon drinken op de kosten van de baas. (met mate, dronken worden mogt niet maar een paar biertjes was geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 08:02
Ik heb jarenlang een krantenwijk op zaterdag gelopen en in de nacht van vrijdag- op zaterdag kranten klaargezet voor de regio.

Achteraf gezien leverde het niet ontzettend veel op, maar het was goed te combineren met opleidingen en afgezien van wat ochtend uurtjes op zaterdag had ik de rest van het weekend om het weer uit te geven. :D

Grote voordelen (voor mij) waren rustig werk -- geen kip te bekennen om 7 uur op zaterdag ochtend en van alle kranten die je bezorgde had je er wel eentje over. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

in de tuinbouw, komkommers plukken en sorteren

en ja, het was zomers vrij heet :>

maar wel dik betaald , tot de euro kwam , op een of andere manier leek het allemaal veel minder toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 00:11
Begonnen op mn 14 met een folderwijk, daar echter snel mee gestopt toen ik 15 werd. Maar ik mocht alleen ermee stoppen van mn moeder als ik binnen 3 maand ander werk had, anders moest ik gaan vakkenvullen. Maar nog geen dag later kwam een vriend naar me toe of we bij zijn moeder op de afdeling willen gaan werken. Dingen in de computer invoeren, papier inscannen, balie-diesnten 8) :D Toen ik 15 was verdiende ik daar 4,70 per uur, en nu ik 16 ben iets van 5,30. Erg tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:44

Gast1981

room with a moose!

Voor 5 gulden per uur begonnen als 15-jarig magazijnhulpje in een elektronicawinkel.
Op zaterdags mee met de bezorgdienst, bruin- en witgoed langsbrengen en installeren.
Paar jaar later als schoonmaker verder gegaan vanwege (op dat moment) betere werktijden.
Was prima te combineren met studie/stage, en betaalde vrij aardig.
Eigenlijk altijd minimaal 10-12 uur per week gewerkt naast m'n school, plus eventuele zaterdagen.

Folders lopen een blauwe maandag geprobeerd.. het regende.. ik was er gelijk klaar mee :D

't Voelde goed om m'n eigen centen te verdienen, en daarvan (on)zinnig spul aan te schaffen. Zelf verdiend, echt van mij.
Sparen had niet heel veel zin inderdaad, maar toch was het wel fijn om iets achter de hand te hebben voor het moment dat ik uit huis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
anandus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:22:
Uiteraard, en voor een 14-jarige gaat het ook gewoon om het geld, maar als je terugkijkt dan zie je, ik althans, dat je er aardig wat aan gehad hebt.
Het gaat om het geld, dat is gewoon duidelijk, maar ik denk dat de meeste critici hier niet moeten vergeten dat 3-5 euro per uur voor de werkenden onder ons niet veel is, maar tov zakgeld van 50 euro per maand oid een stuk meer kan worden.

Ik heb krantenwijken gehad (a 50 gulden per week, + een aantal extraatjes (5 weken extra betaald per jaar, eindejaarsbonus), in de supermarkt gewerkt, horeca, thuiswerk etc.
Naast een lekker salaris van een paar honderd gulden per maand (200-400 gulden per maand extra) ook veel geleerd (basis in koken, schoonmaken, klantvriendelijkheid etc.) en veel lol gemaakt (afwassen met 3 man kan ook leuk zijn, zeker met een biertje achteraf :-).
Die 200-400 gulden was vrij besteedbaar, ook nog een belangrijk verschil tov mijn huidige salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij de AH vroeger echt ook wel leuke dingen meegemaakt. Tijdens een of ander WK zou NL spelen op Zaterdag maar er zou ook nog 's avonds een vrachtwagen komen. De eigenaar was helemaal voetbal gek dus probleem. Winkel dichtgegooid, groot scherm in de kantine opgehangen en in de rust met de hele ploeg die vrachtwagen gelost. Verder kijken en daarna nog even die hele lading vullen en vervolgens door naar de kroeg met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 20:01

Haan

dotnetter

Ik begon op m'n 11e met een krantenwijk, dat mocht eigenlijk nog niet, dus het ging op naam van m'n moeder :+ Vanaf 12 jaar wel. (geen idee hoe dat tegenwoordig zit). Van het geld kon ik een mooie stereotoren kopen met dubbel cassette deck, handig voor het kopieëren van casettebandjes 8)

Op m'n 14e overgestapt op vakkenvullen in de supermarkt. 5 jaar gedaan en toen bij een pc-winkel gaan werken, 1 a 2 dagen in de week naast de studie, dat heb ik ook 4 jaar gedaan, tot ik 'echt' werk ging doen.
Zo terug kijkend ben ik eigenlijk al behoorlijk lang aan het werk (ben nu 27, dus 16 jaar al).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Ik ben op mijn 13de begonnen in de agrarische sector. In de winter werkte ik bij een vaste planten kweker en in de zomer bij een tuinder. Dit heb ik tot mijn 16de gedaan.

Vanaf mijn 16de ben ik gaan werken bij een gereedschapverhuur bedrijf. (doe ik nog steeds)
Na mijn stage op het MBO ben ik op mijn 18de voor 2,5 jaar op een 2de lijns helpdesk terrecht gekomen op een HBO. Hier werkte ik in de avonduren en kon dan nog het nodige aan mijn eigen HBO studie doen tijdens mijn werk. Helaas was de policy dat 2de lijnshelpdeskers geen vast contract kregen en na 2 keer een jaar contract en 1 keer een half jaar contract kon ik opzoek naar een ander avondbaantje.

Op mijn 21ste ben ik zo terecht gekomen bij Domino's Pizza's als bezorger. Ook weer een ideaal bijbaantje om te combineren met je studie. Dit keer was het ook nog eens hersenloos werk ook wat opzich best werkt als ontspanning. Dit doe ik overigens ook nog steeds.

Nu ben ik aan het einde van mij studie aan het komen en zal dus ergens in juni ontslag gaan nemen bij mijn bijbaantjes.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het begon ooit met zakgeld, maar dat was natuurlijk veel te weinig dus moest er gewerkt gaan worden.

Nou moet ik zeggen dat ik daar wel wat moeite mee heb gehad.
Foldertjes en de prei planten heb ik respectievelijk 1 maand en een halve dag volgehouden. Dat was niks voor mij. Toen was ik een jaar of 14/15.

Vanaf 15 ben ik 'koffie, thee en limonade!' gaan verkopen op touringcars. Reisjes naar buitenland in de zomer. Dat was DÉ ideaal vakantiebaan! Leverde zo'n 175 gulden per week èn een betaalde vakantie op wat resulteerde in zo'n fl. 600,- per zomervakantie! En de nodige levenservaring met onze medemensen van het andere geslacht. :+

Later werd dat nog wat meer omdat ik zelf de drank inkocht en verkocht.

Tussendoor heb ik ook nog als procesoperator gewerkt bij diverse fabrieken. Dat was ook wel leuker dan vakkenvullen (denk ik, nooit gedaan) of folderen. Maar toen was ik al wel 16/17 volgens mij.

Daarnaast cassettebandjes ( :z ), Twilight CD's en spijkerbroeken ge- en verkocht.

En toch een rasechte loonslaaf geworden (wel veel vrijheid, anders trek ik het niet hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Wat ik wel erg grappig vind om te lezen dat hier veel mensen het nog wel over guldens hebben wat we verdienden 'vroeger' :D

In euro's stelt het echt niets voor, maar als 14 jarige toen was je er nog echt wel blij mee!

Trouwens: het meest leuke van folder en krantenwijken zijn toch de feestdagen denk ik, het lijkt een beetje op bedelen, maar uiteindelijk had je altijd wel gemiddeld een gulden per huis! En met de euro kwam daar 10 tot 25% boven op :D

Weet nog dat ik voor mijn eerste centjes een stereotoren heb gekocht (die nog steeds gebruikt wordt na 12 jaar!) en met mn eerste feestdagen centjes een mooie discman kon kopen en geld over hield voor cd's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Anoniem: 105262 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:26:
Wat ik wel erg grappig vind om te lezen dat hier veel mensen het nog wel over guldens hebben wat we verdienden 'vroeger' :D
In euro's stelt het echt niets voor, maar als 14 jarige toen was je er nog echt wel blij mee!
Vroegah was een gulden anderhalve Euro waard. 8)

Nee, serieus, als ik bedenk wat je voor een gulden kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ZenTex schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:50:
[...]

Vroegah was een gulden anderhalve Euro waard. 8)

Nee, serieus, als ik bedenk wat je voor een gulden kon kopen.
En op de markt was je gulden een daalder waard, nu is een euro nog maar een gulden waard :'(

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vroeger toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
op mn 15 e begonnen als vulploegmedewerker, en dat doe ik nu nog steeds bij dezelfde zaak :+

easy werk en, afhankelijk van je gewerkte uren en leeftijd, een aardig zakcentje

offtopic

ik snap die jongeren dan ook niet wat hier de godganse dag op het marktplein rondhangen lijp te doen, erg triest

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 07-06 13:50
[luiheid]
Aanbellen bij mensen en vragen of je de ramen mag zemen. Zeg wel dat je op voorhand betaald wilt worden en als je dan even gaat 'wisselen' niet meer terug komen....
[/luiheid]

Maar ik denk dat gewoon een bijbaan zoeken het beste is. Bij een boer werken verdient denk ik nog wel het beste. Daarnaast kan je natuurlijk ook een briljante website verzinnen en daar rijk mee worden (misschien een telecom vergelijkingssite of een startpagina met linkjes naar subsites over één bepaald onderwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Laatst online: 23-05-2022
readytoflow schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:10:
Het begon ooit met zakgeld, maar dat was natuurlijk veel te weinig dus moest er gewerkt gaan worden.

Nou moet ik zeggen dat ik daar wel wat moeite mee heb gehad.
Foldertjes en de prei planten heb ik respectievelijk 1 maand en een halve dag volgehouden. Dat was niks voor mij. Toen was ik een jaar of 14/15.

Vanaf 15 ben ik 'koffie, thee en limonade!' gaan verkopen op touringcars. Reisjes naar buitenland in de zomer. Dat was DÉ ideaal vakantiebaan! Leverde zo'n 175 gulden per week èn een betaalde vakantie op wat resulteerde in zo'n fl. 600,- per zomervakantie! En de nodige levenservaring met onze medemensen van het andere geslacht. :+

Later werd dat nog wat meer omdat ik zelf de drank inkocht en verkocht.

Tussendoor heb ik ook nog als procesoperator gewerkt bij diverse fabrieken. Dat was ook wel leuker dan vakkenvullen (denk ik, nooit gedaan) of folderen. Maar toen was ik al wel 16/17 volgens mij.

Daarnaast cassettebandjes ( :z ), Twilight CD's en spijkerbroeken ge- en verkocht.

En toch een rasechte loonslaaf geworden (wel veel vrijheid, anders trek ik het niet hoor).
Eigenlijk zijn wij dus een beetje van hetzelfde laken 1 pak;)

Heb tijdens mijn studeerperiode ook mijn KAL online character verkocht, dat leverde ook nog wat leuks op. Maarja als je kijkt hoeveel uur daar ingestopt was.

[ Voor 5% gewijzigd door wildcardxl op 26-02-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

fender89 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:16:
offtopic

ik snap die jongeren dan ook niet wat hier de godganse dag op het marktplein rondhangen lijp te doen, erg triest

/offtopic
Mjah, waar ik opgroeide werden de kinderen enorm verwend, kregen flink wat zakgeld en kregen hun spulletjes allemaal toegestopt zonder er wat voor hoeven te doen.

Ik kreeg een schijntje aan zakgeld en kreeg, buiten verjaardag/kerst, nooit iets van m'n ouders.
Toch was ik degene met het meeste geld en de duurste spullen.

en man, wat heb ik af en toe afgezien van het rondbrengen van folders. 3 wijken, 2 a 3 uur bij min temperaturen op de fiets. Op het laatst kon ik niet eens meer een folder vastpakken omdat mijn handen bevoren waren, en deed ik zo'n folder in de bus door hem met m'n wrist van de stapel in de bus te schuiven.

Toch heb ik er nooit een hekel aan gehad, en ik heb er wel degelijk wat van opgestoken, NL: Werken loont, hard werken loont meer, en je verdiend er respect mee van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Begonnen op m'n 8e ofzo met "heitje voor een karweitje", wat dus vaak inhield dat ik kon gaan grasmaaien, bladeren opruimen, etc.

Op m'n 14e een krantenwijk begonnen van een weekblad
Op m'n 16e begonnen met een krantenwijk van het NRC (lekker 's avonds)
Daarnaast op zaterdag helpen bij de C1000 met vakkenvullen, etc en in de vakanties altijd ook overdag helpen. 's Avonds ging dus niet ( zie 2e krantenwijk ).

Op m'n 18e mijn eerste bijbaantje in de ICT. Dit heb ik een groot aantal jaren volgehouden.

En nu kan ik lekker om 16:30 uur naar huis en hoef ik (bijna) niet bang te zijn dat ik 's avonds hoef te werken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
kranten wijk lijkt me ook wel wat want bij de buurt super bij ons verdien je 1,90/2,00€ per uur dus dat lijkt me niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
Vaak kan je bij tuinders/boeren ook best goed verdienen als je beetje doorwerkt. Maar dat ligt helemaal aan waar je woont.

Overigens ben ik het niet echt eens met dat het geen zoden aan de dijk zet en/of dat je er niks van leert. Ik kom uit het Westland (tuindersgebied) en daar werken de meeste jongeren vanaf best wel jong. Ik ken zat jongeren die op hun 20e of zo 5.000 - 10.000 euro spaargeld hadden. Dat is toch echt wel fijn als je je eerste huisje gaat kopen/huren.

Daarnaast leer je ook dat je gewoon moet werken voor je geld. Het bouwt je karakter op en je krijgt wat minder snel een lage dunk van fysieke arbeid. Voor mijn gevoel hoor ik net iets te vaak op T.net laatdunkende opmerkingen over fysieke arbeid, en vinden een hoop mensen stiekem toch wel dat ze heel veel geld moeten verdienen omdat ze succesvol hun IT-HBO opleiding hebben afgerond. Beetje elitair gedrag imho.

Dus; skylinne; neem lekker een krantenwijk of kijk of je een baantje kan vinden bij een boer/tuinder.

Even nog over mezelf; ik heb vroeger echt van alles gedaan; krantenwijken, folderwijken (folders vouwen arggg), vakkenvullen, zomers in de bouw gewerkt (wandjes/systeemplafonds) en veel bij het bedrijf van mijn vader gewerkt. Ik kocht op mijn 13e (denk ik) mijn eerste tweedehands PC voor 250 gulden. Op mijn 15e mijn tweede PC voor 3000 gulden. Voelt goed, je eigen geld verdienen :).

Overigens kan het ook lonen om in je eigen tijd dingen te leren als Photoshop, HTML, Javascript, CSS en PHP. Dan kan je over tijdje wellicht sites maken voor kleine bedrijven. Of als dat je niet ligt eens kijken of je bij de locale computerboer computers in elkaar mag zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 23:20

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

dat gezeur van de jeugd van tegenwoordig dat 2 eur p/u te weinig is :( ik verdiende 2 gulden toen ik begon op mijn 13e in de tuin. Na 3 jaar was het 6 gulden. Toen bij AH begonnen voor 5,45 gulden p/u. toen ik daar na 7 jaar weg ging was dat 10,80 eur. Als je begint krijg je geen topsalaris nee, maar als je een beetje loyaliteit laat zien gaat dat echt omhoog, zeker bij een wat kleiner bedrijf die niet gebonden is aan corporate afspraken enzo.

leer eerst maar eens omgaan met die 2 eur voordat je 5 eur of meer gaat eisen. Dan leer je tenminste echt de waarde van geld kennen.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Yukkie schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:49:
dat gezeur van de jeugd van tegenwoordig dat 2 eur p/u te weinig is :( ik verdiende 2 gulden toen ik begon op mijn 13e in de tuin. Na 3 jaar was het 6 gulden. Toen bij AH begonnen voor 5,45 gulden p/u. toen ik daar na 7 jaar weg ging was dat 10,80 eur. Als je begint krijg je geen topsalaris nee, maar als je een beetje loyaliteit laat zien gaat dat echt omhoog, zeker bij een wat kleiner bedrijf die niet gebonden is aan corporate afspraken enzo.

leer eerst maar eens omgaan met die 2 eur voordat je 5 eur of meer gaat eisen. Dan leer je tenminste echt de waarde van geld kennen.
Ik ben het wel met je eens op zich, maar je realiseert je wel dat er ook zoiets is als inflatie he ;). Ik heb ook nog wel voor 2 gulden per uur gewerkt denk ik :P.

Grootste voordeel van in supermarkt werken is wel dat je 's avonds kan werken (supermarkt waar ik werkte was tot 22:00 open, dus werkte vaak tot 22:30 / 23:00 vanaf 18:00).

[ Voor 9% gewijzigd door McVirusS op 26-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 23:20

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

McVirusS schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Ik ben het wel met je eens op zich, maar je realiseert je wel dat er ook zoiets is als inflatie he ;). Ik heb ook nog wel voor 2 gulden per uur gewerkt denk ik :P.

Grootste voordeel van in supermarkt werken is wel dat je 's avonds kan werken (supermarkt waar ik werkte was tot 22:00 open, dus werkte vaak tot 22:30 / 23:00 vanaf 18:00).
das waar, maar als je in bier denkt: 2 gulden was toen een pilsje, 2 euro is dat nu nog steeds ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 20:25

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Op 12 of 13 jarige leeftijd al begonnen met het bezorgen van NRC Handelsblad. Lekker onderhandelen met elkaar om de wijk van een ander over te nemen voor 2 of 3 keer loon :).
Daarnaast auto's van buurmannen wassen, had een aantal "vaste" klanten in de buurt.

Op wat latere leeftijd bij de lokale benzinepomp gaan werken als kassier. Ook dat was ideaal, vrijdagavond tot 23.00 uur werken, dikke fooien vangen en die daarna lekker in de stad uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

skylinne schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:
kranten wijk lijkt me ook wel wat want bij de buurt super bij ons verdien je 1,90/2,00€ per uur dus dat lijkt me niks :X
Ga jij je eens verdiepen in het minimumloon, jochie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Mei schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:57:
[...]

Ga jij je eens verdiepen in het minimumloon, jochie ;)
Leuke berekening: http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html

Overigens zie ik dat je officieel pas vanaf je 15e mag werken, suf zeg :P. Minimum uurloon voor 15 jarige ligt rond de 2,50 euro zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:53
Ik begon op mijn twaalfde met een folderwijkje, was een uurtje of 2 lopen en het leverde wekelijks 5 gulden op. Ik was toen aan het sparen voor een eigen laptop, maar die waren toendertijd al snel een 5000 gulden. Een snelle rekensom leert dat die Laptop er nooit is gekomen, want al snel raakte ik ontmoedigd en stopte ik ermee.

Verder deed ik ook niet zulke hele spannende dingen, natuurlijk zoals menig tweaker het repareren van computers van ooms/tantes/buurmannen/kennissen, en later op mijn 16e een bijbaantje als banketbakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

McVirusS schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:03:
[...]

Leuke berekening: http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html

Overigens zie ik dat je officieel pas vanaf je 15e mag werken, suf zeg :P. Minimum uurloon voor 15 jarige ligt rond de 2,50 euro zo te zien.
Raar. Ik verdiende 3,50 op mijn zestiende en dat was volgens mij toen het minimumloon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op mijn 15e, na mijn allereerste stage bij een tuincentrum in de buurt, ben ik meteen gevraagd of ik 's zaterdags ook kon helpen.Ik heb daar een paar jaar lang elk vrij uurtje van school,zaterdagen en vakanties gewerkt voor fl.5/uur en later fl.6/uur.
In een gewone week had ik zo'n fl.80,- , tijdens de vakantie's was dat al gauw fl.200,-.En dat was best veel geld.Het meeste ging natuurlijk op aan Nike's, aussies en brommers. ;)
's winters was het iets rustiger, dus minder werk.Maar na een andere stage, bij een metaalbedrijf, kon ik 's winters gewoon daar aan het werk.Ook weer elk vrij uurtje dat ik had.
Langzaamaan zijn mijn uren bij het metaalbedrijf toegenomen totdat het eigenlijk niet meer de moeite waard was om het tuincentrum nog langer aan te houden.
Ik werk inmiddels al weer 10jaar in vaste dienst bij het metaalbedrijf, en loop daar nu al zo'n 17 jaar rond.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Echt vroeger (want zo oud ben ik nog niet, 22) kreeg ik zakgeld :P Sinds m'n 16e tot m'n 19e in een supermarkt gewerkt als vakkenvuller. Toen een tijdje niks buiten de deur, maar wel wat verdiend als T.net nieuwsposter, na iets van een half jaar (toen ik alweer 20 was geworden) begonnen als tv-verkoper bij een grote elektronica keten en daar werk ik nu nog. Tussendoor beetje bijgeklust bij dingen als Student Aan Huis en MEETt, maar die zijn allebei niet echt noemenswaardig, omdat ik daar niet echt veel voor heb gedaan.

Maar dat ik nu nog steeds redelijk wat geld heb is omdat ik vroeger nooit wat uit wou geven (en tot op een zekere leeftijd ook niet echt iets uit mocht geven van m'n ouders), dus ik begon met een redelijke hoeveelheid geld. Dat is inmiddels een stukje minder dan waar ik ooit mee begon, maar ik heb dan ook wel het nodige uitgegeven.

Nu loop ik fulltime stage waar ik een redelijke vergoeding voor krijg en werk ik nog steeds één dag in het weekend als verkoper, dat gecombineerd met studiefinanciering zorgt ervoor dat ik niet mag klagen, want in geldproblemen zit ik niet en heb ik nooit gezeten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:34

Rmg

Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:44:

mja het is of 2 euro of niets B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38

DefLite

Why so serious?

ZenTex schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:58:
Dus ik deed wat elke 13-15 jarige deed. Een beetje dealen enzo, en veel stelen.
Sarcasme hoop ik?

Kreeg altijd wel wat zakgeld maar dat zette geen zoden aan de dijk dus > werken.
Begonnen met folders rond de brengen voor 6-10 euro per week, toen was ik 13.
Dat 2 jaar oid gedaan, toen een tijd niet gewerkt. Toen ik 16 was wilde ik een nieuwe PC en mijn ouders gingen dat mooi niet voor mij kopen dus toen maar bij AH begonnen.
Begon voor nog geen 4 euro per uur(Vakkenvullen) maar na 1.5 jaar al zo'n 6 euro, dit gedaan tot afgelopen November, toen ff voor mijn ouders gewerkt.
En sinds Januari full time voor mijn eigen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Little_captain schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:28:
[...]

...maar dat zette geen zoden aan de dijk...
Ik vind zoden aan de dijk zetten ook wel wat zwaar voor een 14 jarige :)
Bij mij was het folders lopen, computers van de buren fixen (ja ja...), langs de deuren met sneeuwschuiven (verdient goed! Ben je nu wel mooi te laat :P) en nog jonger (8 - 10) zelfs weilanden aan paarde- en pinksterbloemen leegplukken en aan de deur verkopen.

Ja, ik zorgde goed voor de plaatselijke SRV wat betreft de snoepafdeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
McVirusS schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:45:
Vaak kan je bij tuinders/boeren ook best goed verdienen als je beetje doorwerkt. Maar dat ligt helemaal aan waar je woont.

Overigens ben ik het niet echt eens met dat het geen zoden aan de dijk zet en/of dat je er niks van leert. Ik kom uit het Westland (tuindersgebied) en daar werken de meeste jongeren vanaf best wel jong. Ik ken zat jongeren die op hun 20e of zo 5.000 - 10.000 euro spaargeld hadden. Dat is toch echt wel fijn als je je eerste huisje gaat kopen/huren.

Daarnaast leer je ook dat je gewoon moet werken voor je geld. Het bouwt je karakter op en je krijgt wat minder snel een lage dunk van fysieke arbeid. Voor mijn gevoel hoor ik net iets te vaak op T.net laatdunkende opmerkingen over fysieke arbeid, en vinden een hoop mensen stiekem toch wel dat ze heel veel geld moeten verdienen omdat ze succesvol hun IT-HBO opleiding hebben afgerond. Beetje elitair gedrag imho.

Dus; skylinne; neem lekker een krantenwijk of kijk of je een baantje kan vinden bij een boer/tuinder.

Even nog over mezelf; ik heb vroeger echt van alles gedaan; krantenwijken, folderwijken (folders vouwen arggg), vakkenvullen, zomers in de bouw gewerkt (wandjes/systeemplafonds) en veel bij het bedrijf van mijn vader gewerkt. Ik kocht op mijn 13e (denk ik) mijn eerste tweedehands PC voor 250 gulden. Op mijn 15e mijn tweede PC voor 3000 gulden. Voelt goed, je eigen geld verdienen :).

Overigens kan het ook lonen om in je eigen tijd dingen te leren als Photoshop, HTML, Javascript, CSS en PHP. Dan kan je over tijdje wellicht sites maken voor kleine bedrijven. Of als dat je niet ligt eens kijken of je bij de locale computerboer computers in elkaar mag zetten :).
bednakt voor de info en ff een reactie op het laatste van pc in elkaar zetten ik merk wel dat ik nu ouder word er meer mee gedaan word en dat je er meer van te weten komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik verkocht stripboekjes, die mijn opa vond toen hij bij een oud papier fabriek werkte. Leverde soms nog best wat op. Regelmatige een stapeltje verkocht voor 25 gulden.
Heb het eens geprobeerd met porno boekjes (echt die gore boekies als Foxy etc.) die vond hij namelijk ook erg veel. Werd in de eerste week een paar dagen geschorst van school...

Ook heb ik vanuit mijn schoolkluisje snoep verkocht, wat mijn vader haalde bij de Makro.

Later ben ik allerlei baantjes gaan doen.
Heb boeken ingepakt, veren gedrukt bij Bakkers Veren in Groningen, de zagerij iedere vrijdag aangeveegd bij Hibex Groningen en net als veel bij een Supermarkt gewerkt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op m'n 15e begonnen bij McDonalds, verdiende destijds(ben nu 18) €3,31/u als ik me niet vergis, loon ging elk jaar met ong. 90 cent omhoog, maar daar kwamen nog tussentijdse CAO verhoging bij(meestal een procent of 2).
Toen ik 17 was verdiende ik ong. €4,80/u, eigenlijk een hongerloontje als je kijks hoe hard je moet werken(vooral in de drukke periodes, van 10:00-12:00, van 17:00-20:00 en van 23:00-01:00). Maar waar ik het vooral van moest hebben was de gezelligheid, er waren vrijwel alleen mensen van mijn leeftijd in dienst. Op een gegeven moment werd het jammer genoeg wel steeds minder gezellig door veranderingen binnen het management en procedures, daarom ben ik in oktober vorige jaar daar ook weggegaan.

Nu verdien ik mijn geld met grijze/zwarte handel(nee, geen verdovende middelen), gaat ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik ken zat jongeren die op hun 20e of zo 5.000 - 10.000 euro spaargeld hadden
niet om op te scheppen, maar ik ben ook 20 en heb minstens het dubbele ...
O.a. met als doel rond volgend jaar een huis te kopen. ( uiteraard afhankelijk of ik dan een "echte"baan heb :)). Ik verwacht i.i.g. rond juni/juli af te studeren.

zo zie je dat een beetje werken ( +- 8 uurtjes per week) en goed sparen loont :-)

[ Voor 24% gewijzigd door fender89 op 27-02-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
fender89 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:27:
[...]

niet om op te scheppen, maar ik ben ook 20 en heb minstens het dubbele ...
O.a. met als doel rond volgend jaar een huis te kopen. ( uiteraard afhankelijk of ik dan een "echte"baan heb :)). Ik verwacht i.i.g. rond juni/juli af te studeren.

zo zie je dat een beetje werken ( +- 8 uurtjes per week) en goed sparen loont :-)
Wou niet overdrijven ;). Wat voor opleiding heb jij gedaan/ben je aan het doen? Dat scheelt namelijk nogal qua hoeveel tijd je beschikbaar hebt en zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Heb ik ook gedaan. Ik heb toen ik 2 zomervakanties en 2 voorjaren vanaf m'n 14e bij de boer hier in m'n oude dorp gewerkt. Frambozen plukken. Je kreeg per kratje betaald. Met een paar vrienden van me hadden we een vast groepje die daar veel werkten, en op een gegeven moment mochten we ook vroeger beginnen (lees: 5:00 's ochtends terwijl de rest pas om 6:30 begon ofzo) om zo de grootste frambozen te kunnen plukken, om zo extra snel te cashen. Verder in het voorjaar (omdat we zo vlot waren) meegeholpen met het planten van nieuwe frambozenstruiken. Ik verdiende toen meer als menig 16/17 jarige bij de supermarkt. Verder vanaf m'n 12e tot m'n 15e ofzo al auto's wassen bij kenissen (verdiende toen iets van 7,5 gulden per auto), later vanaf m'n 16e in de supermarkt gewerkt, en nu naast m'n studie doe ik lease-auto's wegbrengen en ophalen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
Op mijn dertiende begonnen met de zondagskrantjes, voor een euro of 8 per keer, waar ik 2,5 uur mee bezig was. Dat werd in de tussentijd 10 euro. Toen ik vijftien werd, lobbiede mijn depothouder bij me, en kreeg ik een ochtendwijkje met de Telegraaf, Noordhollands dagblad en het Finacieele Dagblad er naast. Dat leverde me ongeveer 180 euro op per 4 weken. Ik was wel een rappe bezorger, dus ik zat op pakweg 10 euro per uur daarmee. Met kerst was het ook leuk incasseren. Van sommige mensen kreeg ik 20 euro. Helaas bezorgde ik ook bij een bejaardenflat met allemaal ouwe krenterige tangen. Iemand gaf me 10 cent, voor dat bedrag heb ik toen tot onvrede van de abonnee bedankt. In de tussentijd ook bij de Albert Heijn achter de kassa gaan zitten toen ik 16 was. Ik had toen drie banen, en omdat mijn zusje 14 werd, kreeg ze of ze het wilde of niet, mijn folderwijk. De Albert Heijn deed 3,50 per uur. Ik ben op mijn 18e gestopt met de ochtendkranten, omdat de depothouder een randdebiel was, en de verdiensten waren met 20% omlaag gegaan.
Bij de Albert Heijn heb ik tot mijn negentiende gewerkt. Ik was er altijd erg tevreden met mijn loon. Ik zat op 6,5 euro per uur, maar omdat de AH altijd fijne bonusregelingen kent was ik heel tevreden. Bovendien kon ik voor 200% op zondagochtend (met een kater van de avond ervoor) werken. Ik ben uiteindelijk te duur geworden, en ik moest er weg.
Nu werk ik bij als huiswerkbegeleider bij een ZZP-er als inroepkracht. Ik ben meer dan tevreden over mijn huidige uurloon, maar helaas moet ik wel alle leuke regelingen van een grote onderneming missen. Wel is het super om na werktijd even naar de bar te gaan met mijn werkgever. Daarnaast als er me iets niet bevalt, hoef ik maar een gil te geven en we kijken er samen naar.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 20:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Even een kleine titelfix ter verduidelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

ALH

Hmm, ik stapelde vroeger lege kratten in een distributiecentrum, een uurtje of 20 per week. Goud werk.
Daarnaast had ik een krantenwijk (ochtendkrant).
Ook verkocht ik samen met mijn broer muziek cd's (compilaties) op school, omdat wij de enige waren met een brander (4x). 15 gulden per stuk, hele avonden stress met napster en dergelijke rommel.
Daarnaast verkocht ik nog enige illegale waren waar ik uit ethische overwegingen mee gestopt ben.

Al met al had ik toen meer vrij te besteden dan nu denk ik :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben met een folderwijk begonnen, daarna bij een camping gewerkt, Vakken gevuld bij AH en daarnaast 2 krantenwijken gedaan. Ik bleek nogal handig te zijn met bromfietsmotoren en heb daar, mede dankzij de grote hoeveelheid gereedschappen die m'n vader had, wat geld kunnen verdienen met het reviseren van bromfietsblokjes.
Helaas ging het geld er harder uit dan dat het erin kwam dus uiteindelijk niet zo heel veel kunnen sparen zoals hierboven genoemd. Tegen de tijd dat ik op kamers ging was zo'n beetje alles op.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Killjoy

Klingon lawn products

Na een blauwe maandag voor een 2e hands boekhandel te hebben gewerkt, heb ik eigenlijk altijd in de agrarische sector gezeten. Eerst bollen pellen, daarna een zomer bij een kweker en uiteindelijk bij een bollenboer uitgekomen waar ik zo'n 8 jaar heb gezeten. In het voorjaar schoffelen, wieden, ziek zoeken, dieven, koppen en klussen. 's zomers rooien, kisten rijden, trillen, sorteren en tellen. In de herfst plantgoed uitzoeken, planten, strodekken, klussen en de kas voorbereiden voor de broei. En in de winter de broei: hyacinten trekken, ontbollen, bossen, kas leegruimen en volzetten. En vieze schoonmaakklusjes.

Eigenlijk was ik de meeste zaterdagen en vrije dagen wel onder de pannen. De zomervakantie was altijd feest en daar financierde ik mijn studie mee. 3 weken lang 60 uur per week draaien was altijd echt leuk voor de bankrekening. Geloof dat ik begon voor iets van 4 gulden per uur (14) tot 12 gulden (22). En een leuke fooi bij goed presteren :)

Geen werk waar je schoon bij blijft en niet altijd even comfortabel. Smerigste wat ik gedaan heb is - nadat een volle kuubskist hyacintenbollen in de sloot was gelazerd - tot over mijn middel in die met bagger gevulde sloot staan om met een vork de bollen eruit te scheppen (en in een kuubskist gaat net geen kubieke meter...)

Maar betaald in de zon mogen lopen of liggen is wel heel lekker. En tractor en vorkheftruck rijden is natuurlijk fantastisch. (andere activiteiten als darten met een spijkerpistool, hooivorkwerpen naar muizen zal ik even buiten beschouwing laten)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 14:32
Coldcat schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:03:
[...]

pffffffffffff Je vreet er wel van hoor. Maar ik begrijp uit je woorden dat jij je te goed voelt om met boeren om te gaan........ En dat zegt een hoop over jouw persoontje....

[ Voor 13% gewijzigd door Snelle Henkie op 27-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet hoe zijn 'persoontje' in elkaar zit, maar ik wil toch wel even melden dat het voor stadsmensen over het algemeen toch bijna onmogelijk is om met boeren om te gaan... Tenminste dat is mijn ervaring en die van veel anderen om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vroeger heb ik bij de boer gewerkt. Heerlijk, elke zaterdag 40 gulden verdienen voor 8 uur: 5 gulden per uur. Daarnaast eten en 's avonds op de bank hangen aldaar met vette hap. Hoe oud? Ik was 13 jaar. Hoe eraan gekomen? Alle boeren in de omgeving afgefietst en gevraagd of ze iets hadden. Eigen initiatief he.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Laatst online: 05-06 14:32
Sefyu schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:37:
Ik weet natuurlijk niet hoe zijn 'persoontje' in elkaar zit, maar ik wil toch wel even melden dat het voor stadsmensen over het algemeen toch bijna onmogelijk is om met boeren om te gaan... Tenminste dat is mijn ervaring en die van veel anderen om mij heen.
Misschien zou je gelijk kunnen hebben. Maar er wordt hier gepraat over sociale kringen waar je niet in wil verkeren. Ik vind dat een opmerking die niet kan. Lager kan in mijn ogen niet. Oh ja, ik kom van de boerderij. En mij is geleerd iedereen in zijn/haar waarde te laten.

Terug on topic maar weer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Sefyu schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:37:
Uhhh. Als satdsmens zijnde lukte mij het toch prima met oa boeren om te gaan hoor.
Ik heb als vakantiebaantje oa bollen gepeld en meer van dat soort "boerenwerk" (not).
Ten 1e, de boerenkinderen hadden meestal wel wat beters te doen als dat soort werk (pa had werk zat) en ten 2e vindt ik boerenkinderen amper verschillen van stadsmensen. Behalve dat 't wat minder "zeikerds" zijn, die niet gelijk gaan lopen klagen.

En voor degene die denkt dat boeren "achterlijk" zijn. Loop eens mee op eenn boerenbedrijf, en kijk maar eens hoe complex het allemaal is. Boerenbedrijven zijn miljoenenbedrijven, en dan gerund door meestal een echtpaar. Petje af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26732

Ik heb zoveel gedaan... Eerst de welbekende krantenwijk, later in een afwaskeuken gestaan. Ook voor een schoonmaakbedrijf gewerkt in de ochtend uren (6 uur beginnen tot 8 uur en dan snel naar school verder slapen :X). Bij de boer aardbeien geplukt. Bij een kantoor papier versnipperen. (de hele administratie van de 5 jaar ervoor mocht weg.. echt geeeeeen aanrader! Hele dag tussen bergen papier zitten en blaadje voor blaadje in de versnipperaar.. bah!). In de zomerijsjes verkocht op een recreatieplas. Zelf koekjes en cakejes bakken er verkopen.

Ik denk dat als je wat van computers weet leken zoals mij prima kan helpen tegen een vergoeding. Bouw een naam op in familie/vrienden/kennissen kring en ze vinden je van zelf.

Mijn kinderen zijn nu zelf 6 en 7 jaar. Die verkopen mango's als ze er zijn. We hebben in de tuin 3 bomen en in 2 weken hadden ze 400 gulden samen. Of we brengen het naar de fabriek voor sap te maken dan krijgen ze er een kg prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 20:01

Haan

dotnetter

Anoniem: 26732 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 03:04:
Ook voor een schoonmaakbedrijf gewerkt in de ochtend uren (6 uur beginnen tot 8 uur en dan snel naar school verder slapen :X).
Haha, dat heb ik ook een klein jaar gedaan toen ik een jaar of 15 was, maar dan in de supermarkt. 2x per week 2 uurtjes werken van 6-8 's ochtends, verdiende toen fl7,50 per uur, wat ongeveer het dubbele was van het normale uurloon overdag. En omdat het voor schooltijd was, kostte het ook nog eens geen vrije tijd. En het was voor openingstijd van de winkel, dus ook nog eens lekker rustig en geen klanten om rekening mee te houden. Alleen tegen de tijd dat ik daarmee stopte, was ik helemaal kapot en ging ik iedere dag om 9 uur naar bed. Dat was ook de reden dat ik stopte trouwens. Daarna gewoon verder gegaan in de avond vulploeg.

Ik heb voor die tijd ook nog twee zomers zonnenbloemen gesneden trouwens, dat was ook wel leuk, maar zwaar, werk. Dat verdiende toen 5 gulden per uur, wat ook niet verkeerd was op die leeftijd.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
ik zelf vanaf me 13e tot 15e in de vakanties in magazijn gewerkt.. voornamelijk vegen.. niet de leukste job.
vanaf me 16e en niet lachen.. als kassier in een supermarkt en dat tot mijn 21e. Dus 5,5 jaar voor de kassa gezeten en in de laatste jaar 's avonds ook nog slijterij er bij..
Leuke was wel alle dames waarmee ik werkte :P Had in iedergeval goed uitzicht :P
Bedragen zou ik niet meer weten.. magazijn was volgens mij 5 gulden per uur.. supermarkt echt geen idee meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 20:17
Oppassen op buurkinderen of neefjes/nichtjes vond ik altijd top werk toen ik jong was, ja ook jongens kunnen dat doen. Zorgen dat die kindjes helemaal moegespeeld zijn als ze om 8 uur naar bed gaan en de rest van de avond beetje op de bank hangen, desnoods leren als het moet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 2 3 Laatste