Beste tweakers, ik heb onlangs een nieuwe PC bestelt en deze kwam vandaag aan.
Na deze in elkaar te hebben gezet werkte deze niet, ook krijg ik geen POST geluidjes of w/e
Volgorde van in elkaar zetten:
Kast opengehaald
PSU geinstalleerd en deze aangesloten op een geaard stopcontact. De hierna de kast gedurende 30 seconden op een metalen deel vast gehouden.
Alle onderdelen geinstalleerd op het Mobo CPU (zit netjes met het driehoekje op de goede plek, dat metalen dingetje om hem vast te zetten zit ook goed) + Cooler (Puntje: Zat een kleine hoeveelheid nogal uitgesmeerde koelpasta op) Netjes erop gezet + de fan aangesloten en het geheugen (2GB DDR3 DIMM) op de 1e lane geplaatst.
Hierna heb ik de HDD/DVD & Bracket in de PC geplaatst en deze netjes aangesloten op de voeding (+ enige cablemanagement)
Backplate geplaatst en het Mobo netjes in de kast gezet (hiervoor even 30 secs de kast weer vast gehouden)
De afstandsbusjes waren standaard al aangebracht in de kast. En het mobo vast gezet.
Aan de achterkant 2 van die metalen stukjes verwijdert en de videokaart geplaatst. Netjes de PCI-E stroomkabel eringedaan.
Front panel de USB en geluid aangesloten, en de Power knop (even gewacht met reset knop ect omdat ik eerst wou testen of het allemaal wel werkte)
Ik sluit het beeldscherm aan (DVI -> VGA stukje wat bij de videokaart zat)
Ik druk de PC aan, alle ventilatoren gaan netjes aan maar ik krijg niks op mijn scherm. Ik de andere DVI poort proberen, nog steeds geen signaal.
Druk ik de PC uit en weer aan gebeurd er het volgende:
De HD5770 begint te blazen als een bezetene, nog steeds geen beeld though.
Productlijst:
CPU: pricewatch: AMD Athlon II X3 435
GPU: pricewatch: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
PSU: pricewatch: Silverstone Strider Essential 400W
------
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F1 DT HD161GJ, 160GB
DVD: pricewatch: Samsung SH-S223C
Bracket (via school) komt van: http://www.raidsonic.de/d...acks.php?we_objectID=4449 (alleen dan in het zwart)
-----
Geheugen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Behuizing: pricewatch: Huntkey C507
MoBo: pricewatch: Asrock M3A770DE
Dingen die ik heb geprobeerd:
- HD5770 in de x4 slot zetten (zelfde resultaat)
- Geheugen DIMM in een andere slot proberen (alle 4 geprobeerd)
- Alles uit de kast gehaald, op een (droge) doek op tafel gelegt, alles opnieuw aansluiten en testen. Zelfde resultaat
- Alles opnieuw uit elkaar halen en er weer in zetten (in de kast)*
- Hangen en opstarten guide gevolgt
*Ik had toen het geheugen en de CPU er gewoon op laten zitten daarom wist ik er nog niks van.
Het grootste probleem voor mij is dat het interne speakertje niet werkt (deze is correct aangesloten ja) waardoor ik dus ook geen POST meldingen kan krijgen.
Afbeeldingen (excuseer voor Imageshack.. Kon even geen betere verzinnen):

^Dat zwarte dingetje met een gaatje erin is dus het POST speakertje...

Startpost lijkt me compleet genoeg + ik heb alles wat verplicht is voordat je zo'n soort topic aanmaakt gedaan...
Edit:
Ik heb GEEN ander systeem waar ik onderdelen kan testen nee.
Edit2: Ik reageer morgen pas op reacties/vragen. Sorry hiervoor
Na deze in elkaar te hebben gezet werkte deze niet, ook krijg ik geen POST geluidjes of w/e
Volgorde van in elkaar zetten:
Kast opengehaald
PSU geinstalleerd en deze aangesloten op een geaard stopcontact. De hierna de kast gedurende 30 seconden op een metalen deel vast gehouden.
Alle onderdelen geinstalleerd op het Mobo CPU (zit netjes met het driehoekje op de goede plek, dat metalen dingetje om hem vast te zetten zit ook goed) + Cooler (Puntje: Zat een kleine hoeveelheid nogal uitgesmeerde koelpasta op) Netjes erop gezet + de fan aangesloten en het geheugen (2GB DDR3 DIMM) op de 1e lane geplaatst.
Hierna heb ik de HDD/DVD & Bracket in de PC geplaatst en deze netjes aangesloten op de voeding (+ enige cablemanagement)
Backplate geplaatst en het Mobo netjes in de kast gezet (hiervoor even 30 secs de kast weer vast gehouden)
De afstandsbusjes waren standaard al aangebracht in de kast. En het mobo vast gezet.
Aan de achterkant 2 van die metalen stukjes verwijdert en de videokaart geplaatst. Netjes de PCI-E stroomkabel eringedaan.
Front panel de USB en geluid aangesloten, en de Power knop (even gewacht met reset knop ect omdat ik eerst wou testen of het allemaal wel werkte)
Ik sluit het beeldscherm aan (DVI -> VGA stukje wat bij de videokaart zat)
Ik druk de PC aan, alle ventilatoren gaan netjes aan maar ik krijg niks op mijn scherm. Ik de andere DVI poort proberen, nog steeds geen signaal.
Druk ik de PC uit en weer aan gebeurd er het volgende:
De HD5770 begint te blazen als een bezetene, nog steeds geen beeld though.
Productlijst:
CPU: pricewatch: AMD Athlon II X3 435
GPU: pricewatch: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
PSU: pricewatch: Silverstone Strider Essential 400W
------
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F1 DT HD161GJ, 160GB
DVD: pricewatch: Samsung SH-S223C
Bracket (via school) komt van: http://www.raidsonic.de/d...acks.php?we_objectID=4449 (alleen dan in het zwart)
-----
Geheugen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Behuizing: pricewatch: Huntkey C507
MoBo: pricewatch: Asrock M3A770DE
Dingen die ik heb geprobeerd:
- HD5770 in de x4 slot zetten (zelfde resultaat)
- Geheugen DIMM in een andere slot proberen (alle 4 geprobeerd)
- Alles uit de kast gehaald, op een (droge) doek op tafel gelegt, alles opnieuw aansluiten en testen. Zelfde resultaat
- Alles opnieuw uit elkaar halen en er weer in zetten (in de kast)*
- Hangen en opstarten guide gevolgt
*Ik had toen het geheugen en de CPU er gewoon op laten zitten daarom wist ik er nog niks van.
Het grootste probleem voor mij is dat het interne speakertje niet werkt (deze is correct aangesloten ja) waardoor ik dus ook geen POST meldingen kan krijgen.
Afbeeldingen (excuseer voor Imageshack.. Kon even geen betere verzinnen):

^Dat zwarte dingetje met een gaatje erin is dus het POST speakertje...

Startpost lijkt me compleet genoeg + ik heb alles wat verplicht is voordat je zo'n soort topic aanmaakt gedaan...
Edit:
Ik heb GEEN ander systeem waar ik onderdelen kan testen nee.
Edit2: Ik reageer morgen pas op reacties/vragen. Sorry hiervoor
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken