Ik weet dat meer companies, die een 1% CR hebben, dat alleen aan nieuwe drivers voor een beperkte periode bieden. Daarna gaat het ook omhoog. Maar het staat wel als company default ingesteld, zodat ze in het overzicht van alle companies "adverteren" met een 1% CR.
Edit: Volgens mij was dat vroeger (heb eerder een Trukz-account gehad) meer gebruikelijk dan tegenwoordig, als ik zo het huidige companies overzicht zie.
[ Voor 13% gewijzigd door ralph075 op 01-09-2010 12:30 . Reden: Oude herinneringen... ;-) ]
Verwijderd
Sta nu in Frankfurt en kan dan direct vertrekken voor een rit naar Zurich
zeker als we nieuwe drivers laten beginnen op 1% is het handig om dat ook default te zettenralph075 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:25:
Aangezien we nieuwe drivers de eerste week 1% CR geven, kan de default waarde van de company natuurlijk ook op 1% worden gezet. Na een week wordt de CR dan de huidige 7%. En daarna wordt het op vrijwillige basis verhoogd.
Ik weet dat meer companies, die een 1% CR hebben, dat alleen aan nieuwe drivers voor een beperkte periode bieden. Daarna gaat het ook omhoog. Maar het staat wel als company default ingesteld, zodat ze in het overzicht van alle companies "adverteren" met een 1% CR.
Edit: Volgens mij was dat vroeger (heb eerder een Trukz-account gehad) meer gebruikelijk dan tegenwoordig, als ik zo het huidige companies overzicht zie.
staat beter, en het is nog eens minder werk ook
Krijg je dan geen drivers die na een week weer weg zijn?frankivo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:16:
[...]
zeker als we nieuwe drivers laten beginnen op 1% is het handig om dat ook default te zetten
staat beter, en het is nog eens minder werk ook
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ik kan me niet voorstellen dat bij andere companies alle rijders op 1% blijven staan eigenlijkMarzman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:25:
[...]
Krijg je dan geen drivers die na een week weer weg zijn?
misschien weet iemand anders hoe het er daar aan toe gaat
/▌
- Appliances to Rennes (176 loads)
- Electroncis to Barcelona (401 loads)
- Gems to Rome (167 loads)
Qua hoogste percentage contract is Electronics to Barcelona het beste, maar dat contract is wel erg groot. Daarna komt Appliances to Rennes, maar dan moeten we een terminal omzetten. Dus waarschijnlijk is het het beste om een extra "Gems to Rome" te nemen?
Dan hebben we wel een redelijk groot gedeelte non-contract in de route, maar we hoeven geen terminals te verplaatsen.
/▌
Groene Cobra dacht dat de route via Rome misschien iets te lang was ivm grootte van het Appliances naar Frankfurt contract.
[edit]

Ja, die randomisatie is nog steeds 'buggy'
[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 01-09-2010 21:06 ]
Rail Away!
als rennes-marseilles toch dead head is, dan zijn ze alle drie lood om oud ijzer...
Rennes it is dus
[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 02-09-2010 07:47 ]
Rail Away!
Toegevoegde waarde: WET is een democratie, iedereen mag zelf kiezen voor assistance en CRfreak-ish schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:13:
[...]
Ik denk, en hoop, dat de inkomen niet gelijk blijven.
Top 5 > meer rijders > meer inkomsten > hogere ranking > meer rijders > meer inkomen etc etc.
Dit alles is natuurlijk theoretisch want op basis van deze redenering kunnen we niemand inhalen omdat deze redenering ook op hun van toepassing is.
Met andere woorden: Wat is WET's toegevoegde waarde?![]()
Mijn tank is in ieder geval leeg dus truck verkocht en twee weken van de rente leven, daarna gaan we weer contractjes toeren
We merken al dat mensen ons weten te vinden, krijg de laatste tijd ook veel USA meldingen (newbies) dus misschien toch maar eens denken aan een USA tak van drivers?
Bij Extreme Trucking krijgt iedereen 1% en 90-90 of zo totdat hij DR50 heeft, dan gaat alles naar max (is opgelegde niet democratische regels) Ook moet je je houden aan veel secundaire regels (je mag niet dead head, niet met general merchandise etc rijden.
En WET houdt het realistisch, er is geen een baas die 90% ticket support geeft...
[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 02-09-2010 08:53 ]
Ben nu bezig met een rit van Rotterdam( hometown ) naar Malaga met Clothes waar ik 1006 dollar aan verdien. Heb gewoon random 1 uitgekozen en welke goederen ze nodig hadden, waar ik een beetje op kon verdienen. Heb geen flauw idee wat normaal is per rit, maar ach.
Me naam is daar ook gewoon Steffeh

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-09-2010 10:05 ]
Als er geen contracten zijn, dan kun je inderdaad het beste rijden met wat de stad waaruit je vertrekt supplied en de stad waar je aankomt demands. De vijf 'populairste' supplies zijn 'hot routes', zie onder Game Statistics -> Cargo Statistics en dan de cargo met een sterretje er bij, die leveren nog wat extra op.
WET heeft op dit moment twee contracten (Appliances naar Frankfurt en Appliances naar Rennes), de handigste route is dan Marseilles - Frankfurt - Rennes - Marseilles.
Op http://vdvn.net/trukz/ en dan 'Route Visualization' kun je ook een mooi visueel overzicht krijgen van o.a. huidige contractroutes.
En alvast welkom natuurlijk!
Rail Away!
Welkom, heb je net toegelaten in de company, lees even bij "view my company" het tabje "bulletin" en je weet de route met de meest $$$$steffeh schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:46:
Ik las het topic door en het klonk wel grappig. Website bekeken en geregistreerd. Heb me wel opgegeven voor jullie company. Begrijp nog lang niet alles van het spel.
Ben nu bezig met een rit van Rotterdam( hometown ) naar Malaga met Clothes waar ik 1006 dollar aan verdien. Heb gewoon random 1 uitgekozen en welke goederen ze nodig hadden, waar ik een beetje op kon verdienen. Heb geen flauw idee wat normaal is per rit, maar ach.
Me naam is daar ook gewoon Steffeh
Het contract met de route Marseille etc. zal ik dan binnenkort gaan doen. Als ik dan straks in Malaga zit, moet ik dus naar Marseille rijden? Of gaat dat automatisch wanneer ik iets aanneem?
Bedankt voor de informatie.
/▌
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik krijg momenteel voor een contract route $2,47. Voor een niet contract route over het algemeen $0,63. En dat met 41k.Marzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:21:
Als je van Marseille naar Frankfurt rijdt met Appliances is het automatisch voor het contract. Om zeker te weten dat je niet verkeerd klikt kun je naar de prijs per mile kijken. Ik denk dat je voor de niet contracten momenteel onder de dollar zit, het contract zou in ieder geval boven de 1,99 dollar moeten zitten. Ik weet niet wat je daar nog bovenop krijgt want je rijdt waarschijnlijk met het basisgewicht maar 1,99 is de contractprijs per mile (en daar zou nog wat bji kunnen komen, ik denk dat je wel ergens in de 2 dollar uitkomt maar dat weet ik niet zeker)
Omdat Rennes geen Appliances levertTourniquet schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:33:
Ben ook net hiermee begonnen, maar wat ik nog niet helemaal snap aan die "Company Routes": de huidige contracten gaan over leveren van Appliances naar Frankfurt en Rennes. Ik kan dan toch gewoon heen en weer gaan rijden tussen die 2 steden, waarom moet ik dan tussendoor ook steeds naar Marseille?
Rail Away!
That makes sense.
Dacht dat dat losstond van de Company Contracts maar dat had ik dus mis.
Rail Away!
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Maar voor morgen heb ik al weer wat op 't oog
[ Voor 52% gewijzigd door Mad Marty op 05-09-2010 16:33 ]
Rail Away!
Eerst de huidige route maar is afmaken, ben benieuwd wat de makkelijkste route word.
Nieuwe route is Rome -> Athene (Auto's) -> Rome (Zeevoedsel). Die naar Rome is maar klein (90 loads), maar in ieder geval een dag of twee 100% contractroute
Die Automobielen was wel spannend, er waren nog twee andere kapers op te kust (Diamond State en de Popsicles), maar in de laatste seconde klikte ik toch sneller dan hen
[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 06-09-2010 11:05 ]
Rail Away!
NiceMad Marty schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:03:
Jep, we hebben nog een man of twintig nodig voor het Appliances contract, maar als iedereen in of op weg naar Marseilles nog een ladinkje meeneemt dan hebben we genoeg.
Nieuwe route is Rome -> Athene (Auto's) -> Rome (Zeevoedsel). Die naar Rome is maar klein (90 loads), maar in ieder geval een dag of twee 100% contractroute
/▌
Ik moest even goedmaken dat ik gisteren dat Rennes-contract gemist had
Rail Away!
alle chargers zitten er nu (broodnodig) op
Volvo VN660 uit 2001
bijna $ 80.000 op de bank, dus zodra de truck niet meer op 100% te krijgen is ga ik vervangen
Wat is trouwens een goede 2e truck? Iemand suggesties?
een overhaul kan ook lonend zijn...frankivo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:26:
mijn truck is zo langzamerhand ook aan vervanging toe
alle chargers zitten er nu (broodnodig) op
Volvo VN660 uit 2001
bijna $ 80.000 op de bank, dus zodra de truck niet meer op 100% te krijgen is ga ik vervangen
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
/▌
Ik ben aan het 'sparen' voor een 1998 Peterbilt 379 van $13.000. Wordt relatief veelgebruikt in die prijsklasse, dus zal wel goed zijn, toch?steffeh schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:31:
Wat is trouwens een goede 2e truck? Iemand suggesties?
1998 Peterbilt 379
Top Speed: 73 MPH
Condition: 93%
Odometer: 646,096 Miles
Fuel Capacity: 240
MPG: 6.20
Load Limit: 52,080 lbs.
Game Default Price: $13,000.00
If Company Discount: $11,700.00
Total Owners: 242
Ownership Percent: 3.29%
[ Voor 29% gewijzigd door Tourniquet op 07-09-2010 17:49 ]
Helemaal vergeten te posten dat ik op vakantie ben sinds de 2e. 2 oktober ben ik weer terug.
Zijn er al nieuwe contract opties? Met een beetje mazzel is dit contract vandaag nog gedaan.
[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 08-09-2010 16:13 . Reden: typo ]
Automobiles is inderdaad bijna gedaan, ik ga bieden op Glas naar Aarhus. Er zit niet veel boeiends tussen de contracten de laatste dagen, twee mooie aansluitende contracten gaat ook niet lukken. Aarhus is vrij centraal en er zijn twee perm suppliers aan beide kanten van Europa (London en Rivne) dus ik hoop er een aansluitend contract bij te vinden één dezer dagen.
...en binnen! London Brussel (temp!) is dichtstbijzijnde supplier
[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 09-09-2010 07:01 ]
Rail Away!
Brussel is geen supplier meer. Rotterdam wel.Mad Marty schreef op donderdag 09 september 2010 @ 06:50:
Veel plezier daar Bjornski!
Automobiles is inderdaad bijna gedaan, ik ga bieden op Glas naar Aarhus. Er zit niet veel boeiends tussen de contracten de laatste dagen, twee mooie aansluitende contracten gaat ook niet lukken. Aarhus is vrij centraal en er zijn twee perm suppliers aan beide kanten van Europa (London en Rivne) dus ik hoop er een aansluitend contract bij te vinden één dezer dagen.
...en binnen! London Brussel (temp!) is dichtstbijzijnde supplier
Vanuit Athene kun je het beste via Londen met Mobile Homes
/▌
Of Sea Food naar Rivne, en dan naar Arhusfrankivo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:41:
[...]
Brussel is geen supplier meer. Rotterdam wel.
Vanuit Athene kun je het beste via Londen met Mobile Homes
Ben nu via Berlin onderweg naar Warsaw om glas te halen voor Aarhus.
https://untappd.com/user/OzzBier

Vetnek

Oe, als het vandaag donderdag is, is het ook al bijna weer weekend!
[ Voor 27% gewijzigd door Mad Marty op 09-09-2010 11:37 ]
Rail Away!
Nu alle cargo-achievments nog in EuropaCongratulations! Your driver reached an Activity Achievement of Legendary.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
- Wederom glass to aarhus
of
- paper to oslo
Gaat één van de contactmanagers deze binnenhengelen?
Paper to Oslo lijkt me de voorkeur hebben, vanwege de kortste route en slechts 313 miles non-contract.
is het al tijd voor "Scandinavian Expedition & Trucking" ?

Ik had Vetnek's berichten hier en in de CB niet gezien, dus ik was voor glas gegaan en hij voor papier. Pas toen glas binnen was zag ik dat we ook papier hadden
Wel een nette route uiteindelijk
Rail Away!
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ah, volgens mij zie ik dat je inderdaad bij WET zit nu. Welkom!
Ik zou afraden General Merchandise te vervoeren, want dat levert 3x niks op
En in de startpost en de rest van het topic zijn nog genoeg tips te vinden om het tot een goed Trukzer te brengen
[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 14-09-2010 11:49 ]
Rail Away!
Grrrrr ik wil spelen
[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-09-2010 12:56 ]
Succes!
Rail Away!
view my company -> tabje bulletin..Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:18:
Hoe rij je zo een contract route? Ik zie de contracten wel op truckz maar hoe selecteer of activeer je zo iets?
Hier vermeld het company bestuur de meest optimale (lees: geld opbrengende) route voor je.
Vanuit Rotterdam kun je met Paper naar OsloSir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:40:
Oke ik begin het te snappen. Momenteel sta ik nog in Rotterdam waar niks bijzonders wordt aageboden. De blauwe punten op de map zijn Berlin, Oslo en die andere. Tevens ook eentje met een H erin van Head Quaters. Rood waren normale doelen en zwart is... ja wat is het (dead head)?
dat is een contract route
[edit]
Blauwe punten zijn Terminals. Die worden door WET geplaatst en daar kun je zonder tijdverlies tanken + repareren. Over het algemeen zijn de de bestemmingen van de contract routes!
Dead head route van minder dan 300km. Je kunt dan geen cargo meenemen (geen winst en DR op die ritten dus)
[ Voor 23% gewijzigd door frankivo op 14-09-2010 13:54 ]
Ik kan bij deze route alleen kiezen voor General Merchandise, Vegetables en Books.frankivo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:51:
[...]
Vanuit Rotterdam kun je met Paper naar Oslo
dat is een contract route
//edit
whoops ik sta helemaal niet in Rotterdam, ik was door gegaan naar Parijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-09-2010 14:10 ]
daar is inderdaad niets te vindenSir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:09:
[...]
Ik kan bij deze route alleen kiezen voor General Merchandise, Vegetables en Books.
//edit
whoops ik sta helemaal niet in Rotterdam, ik was door gegaan naar Parijs.
ging al aan mezelf twijfelen

/▌
Verwijderd
Rail Away!
maximaal 2 maanden, daarna verwijdert Trukz je account. Het schijnt wel zo te zijn dat als je een donatie doet dat je account langer idle kan zijn, maar ik vang ook op dat die functie kapot is in het spel.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:29:
Stel, jij wilt er even mee stoppen, hoe doe je dat dan zonder je account te verliezen ? Want vanaf oktober stop ik er even mee.
1 extra fueltank, maar in Europa heb ik die nog nooit leeg gehadSir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:08:
Maken die upgrades ook je wagen sneller of alleen in betere conditie? Hoeveel extra fuel tanks kan je tevens installeren?
De upgrades van banden en chargers verhogen de max repair conditie van je truck. Als die nog niet 100 procent is dan wordt je truck er ook sneller van omdat de snelheid en de conditie van je truck aan elkaar gekoppeld zijn. Als je de eerste of tweede truck hebt momenteel zou ik er alleen niet meer dan nieuwe banden aan uitgeven.
/▌
Laatste vraag:
Hoe zit het met de bijdrage aan het bedrijf van je inkomen? Moet ik dat tijdens of aan het einde van een rit bepalen hoeveel WET krijgt of bepaald de admin van WET dat?
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-09-2010 10:07 ]
/▌
o.a.:
Volvo FH16 2010
DAF XF 2010
Scania R620 Topline
deze zouden allemaal boven de 100mph moeten halen
/▌
Echter zag ik dat die dingen wel 100k kunnen kosten dus dat zal er voorlopig niet in zitten. Waar staan deze trucks verstopt?
bij het kopen zie je allen de trucks die je kan betalenSir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:37:
op het moment een mega bedrag van $ 118,- maar daar komen in enkele uurtjes nog eens 2000 boven op![]()
Echter zag ik dat die dingen wel 100k kunnen kosten dus dat zal er voorlopig niet in zitten. Waar staan deze trucks verstopt?
in de truck lot kun je ze allemaal zien
(daar zie je ook dat de duurste trucks nog iets meer kosten dan dat jij hebt
[ Voor 7% gewijzigd door frankivo op 15-09-2010 10:42 ]
je hebt dus die aanhangers he, deze kunnen je laadcapiciteit verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Houdt dat dan ook in dat je voor een dubbele lading ook dubbel betaald krijgt? Zo ja, waarom heeft, of zie ik dat niet, bij Marzan staan?
Overigens, http://vdvn.net/trukz/contracts.php is stuk
Rail Away!
Sterker nog, heb hem in Europa nog niet eens nodig gehad...Marzman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:07:
[...]
1 extra fueltank, maar in Europa heb ik die nog nooit leeg gehad
Account is weer eruit gegooid, waarschijnlijk door inactiviteit.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ze stapelen niet, dat staat er ook bijSir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:51:
Ik zat net nog even bij Marzan in zijn profiel te kijken en wat hij zoal per rit verdient. Toen zat ik even te denken...
je hebt dus die aanhangers he, deze kunnen je laadcapiciteit verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Houdt dat dan ook in dat je voor een dubbele lading ook dubbel betaald krijgt? Zo ja, waarom heeft, of zie ik dat niet, bij Marzan staan?
/▌
Account zit weer in companyJaap-Jan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:20:
[...]
Account is weer eruit gegooid, waarschijnlijk door inactiviteit.
Verwijderd
Ik denk dat ik er mee stop tot eind dit jaar, en ik denk dat dit gebeurt vanaf 1 oktober. Dus ik zal 2x online komen en een route rijden tijdens die stop. Nu rijd ik tot eind september nog en dan zal ik mijn vrachtwagen ergens laten staan, tot begin 2011.Mad Marty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:12:
Hoe lang ga je er mee stoppen? Volgens mij wordt na 3 maanden inactiviteit je account gedelete, dus als je langer dan 3 maanden niet gaat spelen, maar wel je account wilt bewaren zul je vlak voor de drie maanden om zijn even in moeten loggen en een routetje moeten rijden
Aarhus - Bordeaux (Milk perm 407 lds, 1093 mls) - Paris (something, 373 miles) - Hamburg (Veggies perm 486 lds, 552 mls) - Aarhus (dead head, 215 mls)
Zijn GROTE contracten.
1 route van 2233 miles zal ongeveer 2233/65 = 34 FP in beslag nemen.
In 8 dagen kan 1 driver er dus 26 x 8 / 34 = 6 doen.
Met 70 contract drivers hebben we dan 70 x 6= 420 loads van elk binnen.
Maar dan houd ik nu geen rekening met de vele drivers die we hebben die meer dan 20 MT per lading meenemen.
M.i. moeten we dit kunnen redden.
[edit]
Een andere optie, met iets kleinere contracten, is:
Rock van Lyon naar Praag (641 mijl, 377 loads), dan naar Warschau (386 mijl), met Constr Eq naar Barcelona (1389 mijl, 315 loads), en weer terug naar Lyon (395 mijl).
Ik volg Vetnek's berekening:
Route van 2547 mijl / 65 mph = 39.2 FP
In 8 dagen is dit 26 * 8 * 39.2 = 5.3
Met 70 drivers (nu 80 actives) is dat 371.6 loads
Het lijkt er op dat die dus iets makkelijker te voldoen is, bovendien is er geen dead head onderweg.
[ Voor 50% gewijzigd door Mad Marty op 17-09-2010 11:01 ]
Rail Away!
Volgens mij is het bovendien zo dat er weinig concurrentie is op de grootste contracten en kan je die dus voor maximale bedrag per mijl ($1.99?) krijgen.
Denk dat we daar dan maar voor moeten gaan. Is een iets kleinere gok dan de mijne en inderdaad geen Dead Head (zullen een hoop heel blij mee zijn).
Ik zet Rock naar Praag en Construction naar Barca in me saved list.
Inderdaad, op een goede dag haal ik maximaal zo'n 20 etappes (22 incl. Quickrest).Admiral Freebee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:31:
Langs de andere kant moet je wel rekenen dat niet elke driver elke dag 26FP kan rijden. Ik mis er elke dag ook een aantal, omdat ik simpelweg niet vroeg genoeg aan mijn PC zit
Edit: Hometown veranderd naar Warschau, ik kan er weer een tijdje vooruit...
[ Voor 54% gewijzigd door Nobby op 19-09-2010 15:41 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Dus wie bied zich aan om :
- actief nieuwe drivers te werven
-+ nieuwe drivers zonder company een berichtje sturen dat ze welkom zijn, en de company filosofie erbij uitleggen
-+ nieuwe drivers collection rate / assitances aanpassen
-+ etc etc...
Nee dat bedoelt hij niet
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-09-2010 11:08 ]
/▌
Ik keek verkeerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Tourniquet op 22-09-2010 12:47 ]