Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Geen matches
het zal misschien niet in ons voordeel werken dat we lagere support percentages hebben en een hogere collection rate
staat toch minder gunstig in zo'n lijstje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Matched: trukz
Aangezien we nieuwe drivers de eerste week 1% CR geven, kan de default waarde van de company natuurlijk ook op 1% worden gezet. Na een week wordt de CR dan de huidige 7%. En daarna wordt het op vrijwillige basis verhoogd.

Ik weet dat meer companies, die een 1% CR hebben, dat alleen aan nieuwe drivers voor een beperkte periode bieden. Daarna gaat het ook omhoog. Maar het staat wel als company default ingesteld, zodat ze in het overzicht van alle companies "adverteren" met een 1% CR.

Edit: Volgens mij was dat vroeger (heb eerder een Trukz-account gehad) meer gebruikelijk dan tegenwoordig, als ik zo het huidige companies overzicht zie.

[ Voor 13% gewijzigd door ralph075 op 01-09-2010 12:30 . Reden: Oude herinneringen... ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kan iemand mij misschien toelaten tot WET? Lijkt mij leuk om voor een company aan de gang te gaan, zeker als die nog nederlands is en actief.
Sta nu in Frankfurt en kan dan direct vertrekken voor een rit naar Zurich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ralph075 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:25:
Aangezien we nieuwe drivers de eerste week 1% CR geven, kan de default waarde van de company natuurlijk ook op 1% worden gezet. Na een week wordt de CR dan de huidige 7%. En daarna wordt het op vrijwillige basis verhoogd.

Ik weet dat meer companies, die een 1% CR hebben, dat alleen aan nieuwe drivers voor een beperkte periode bieden. Daarna gaat het ook omhoog. Maar het staat wel als company default ingesteld, zodat ze in het overzicht van alle companies "adverteren" met een 1% CR.

Edit: Volgens mij was dat vroeger (heb eerder een Trukz-account gehad) meer gebruikelijk dan tegenwoordig, als ik zo het huidige companies overzicht zie.
zeker als we nieuwe drivers laten beginnen op 1% is het handig om dat ook default te zetten
staat beter, en het is nog eens minder werk ook :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Geen matches
Je bent toegelaten, Siobelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Geen matches
frankivo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:16:
[...]

zeker als we nieuwe drivers laten beginnen op 1% is het handig om dat ook default te zetten
staat beter, en het is nog eens minder werk ook :+
Krijg je dan geen drivers die na een week weer weg zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Geen matches
Marzman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:25:
[...]

Krijg je dan geen drivers die na een week weer weg zijn?
ik kan me niet voorstellen dat bij andere companies alle rijders op 1% blijven staan eigenlijk
misschien weet iemand anders hoe het er daar aan toe gaat :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Het is zo te zien ook niet meer zo dat andere companies het op 1 procent hebben staan. Ik weet niet wat daar de reden van is, want dat was ooit wel zo. Nou ja, ik weet dat het bij XTREME TRUCKING een stukje solidariteit is naar andere companies, misschien dat die anderen hun gevolgd zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:37
Geen matches
Voor morgen zijn er 3 contracten die goed aansluiten op "Appliances to Frankfurt".
- Appliances to Rennes (176 loads)
- Electroncis to Barcelona (401 loads)
- Gems to Rome (167 loads)

Qua hoogste percentage contract is Electronics to Barcelona het beste, maar dat contract is wel erg groot. Daarna komt Appliances to Rennes, maar dan moeten we een terminal omzetten. Dus waarschijnlijk is het het beste om een extra "Gems to Rome" te nemen?

Dan hebben we wel een redelijk groot gedeelte non-contract in de route, maar we hoeven geen terminals te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Lol, dat gems contract komt me bekend voor :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Geen matches
Die naar Barcelona is echt te groot, daar zou ik niet op willen gokken. Ik ben van zowel Appliances als Gems wel gecharmeerd en zit al vanaf vanmiddag te twijfelen welke ik zal doen :P

Groene Cobra dacht dat de route via Rome misschien iets te lang was ivm grootte van het Appliances naar Frankfurt contract.

[edit]
:w Marz
Ja, die randomisatie is nog steeds 'buggy' :+

[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 01-09-2010 21:06 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Geen matches
appliances naar rennes zou mijn voorkeur hebben vanwege het vermijden van een stuk dead head.
als rennes-marseilles toch dead head is, dan zijn ze alle drie lood om oud ijzer...

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Rennes-Marseille is in ieder geval geen dead head en dat is inderdaad een goed punt.

Rennes it is dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 02-09-2010 07:47 ]

Rail Away!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Geen matches
freak-ish schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:13:
[...]

Ik denk, en hoop, dat de inkomen niet gelijk blijven.
Top 5 > meer rijders > meer inkomsten > hogere ranking > meer rijders > meer inkomen etc etc.
Dit alles is natuurlijk theoretisch want op basis van deze redenering kunnen we niemand inhalen omdat deze redenering ook op hun van toepassing is.

Met andere woorden: Wat is WET's toegevoegde waarde? }:O

Mijn tank is in ieder geval leeg dus truck verkocht en twee weken van de rente leven, daarna gaan we weer contractjes toeren :+
Toegevoegde waarde: WET is een democratie, iedereen mag zelf kiezen voor assistance en CR
We merken al dat mensen ons weten te vinden, krijg de laatste tijd ook veel USA meldingen (newbies) dus misschien toch maar eens denken aan een USA tak van drivers?

Bij Extreme Trucking krijgt iedereen 1% en 90-90 of zo totdat hij DR50 heeft, dan gaat alles naar max (is opgelegde niet democratische regels) Ook moet je je houden aan veel secundaire regels (je mag niet dead head, niet met general merchandise etc rijden.

En WET houdt het realistisch, er is geen een baas die 90% ticket support geeft...

[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 02-09-2010 08:53 ]

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:50
Geen matches
Ik las het topic door en het klonk wel grappig. Website bekeken en geregistreerd. Heb me wel opgegeven voor jullie company. Begrijp nog lang niet alles van het spel.

Ben nu bezig met een rit van Rotterdam( hometown ) naar Malaga met Clothes waar ik 1006 dollar aan verdien. Heb gewoon random 1 uitgekozen en welke goederen ze nodig hadden, waar ik een beetje op kon verdienen. Heb geen flauw idee wat normaal is per rit, maar ach.

Me naam is daar ook gewoon Steffeh

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Lees al zeker even de startpost en het document dat daar aangehaald wordt :) Dat zet je al een hele eind op weg! En welkom uiteraard! :w

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-09-2010 10:05 ]

• Mad Marty

Mad Marty

Als je bij een company zit levert het behoorlijk veel meer op om contracten te rijden, je zit dan vaak boven de $3/mile ipv 80 cent oid.

Als er geen contracten zijn, dan kun je inderdaad het beste rijden met wat de stad waaruit je vertrekt supplied en de stad waar je aankomt demands. De vijf 'populairste' supplies zijn 'hot routes', zie onder Game Statistics -> Cargo Statistics en dan de cargo met een sterretje er bij, die leveren nog wat extra op.

WET heeft op dit moment twee contracten (Appliances naar Frankfurt en Appliances naar Rennes), de handigste route is dan Marseilles - Frankfurt - Rennes - Marseilles.

Op http://vdvn.net/trukz/ en dan 'Route Visualization' kun je ook een mooi visueel overzicht krijgen van o.a. huidige contractroutes.

En alvast welkom natuurlijk! :)

Rail Away!

• rdfeij
Geen matches
steffeh schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:46:
Ik las het topic door en het klonk wel grappig. Website bekeken en geregistreerd. Heb me wel opgegeven voor jullie company. Begrijp nog lang niet alles van het spel.

Ben nu bezig met een rit van Rotterdam( hometown ) naar Malaga met Clothes waar ik 1006 dollar aan verdien. Heb gewoon random 1 uitgekozen en welke goederen ze nodig hadden, waar ik een beetje op kon verdienen. Heb geen flauw idee wat normaal is per rit, maar ach.

Me naam is daar ook gewoon Steffeh
Welkom, heb je net toegelaten in de company, lees even bij "view my company" het tabje "bulletin" en je weet de route met de meest $$$$ ;)

• steffeh
Geen matches
Thanks! : ) de startpost heb ik uiteraard doorgelezen alsmede het document, die was handig.

Het contract met de route Marseille etc. zal ik dan binnenkort gaan doen. Als ik dan straks in Malaga zit, moet ik dus naar Marseille rijden? Of gaat dat automatisch wanneer ik iets aanneem?

Bedankt voor de informatie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Als je van Marseille naar Frankfurt rijdt met Appliances is het automatisch voor het contract. Om zeker te weten dat je niet verkeerd klikt kun je naar de prijs per mile kijken. Ik denk dat je voor de niet contracten momenteel onder de dollar zit, het contract zou in ieder geval boven de 1,99 dollar moeten zitten. Ik weet niet wat je daar nog bovenop krijgt want je rijdt waarschijnlijk met het basisgewicht maar 1,99 is de contractprijs per mile (en daar zou nog wat bji kunnen komen, ik denk dat je wel ergens in de 2 dollar uitkomt maar dat weet ik niet zeker)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Ben ook net hiermee begonnen, maar wat ik nog niet helemaal snap aan die "Company Routes": de huidige contracten gaan over leveren van Appliances naar Frankfurt en Rennes. Ik kan dan toch gewoon heen en weer gaan rijden tussen die 2 steden, waarom moet ik dan tussendoor ook steeds naar Marseille?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen matches
Marzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:21:
Als je van Marseille naar Frankfurt rijdt met Appliances is het automatisch voor het contract. Om zeker te weten dat je niet verkeerd klikt kun je naar de prijs per mile kijken. Ik denk dat je voor de niet contracten momenteel onder de dollar zit, het contract zou in ieder geval boven de 1,99 dollar moeten zitten. Ik weet niet wat je daar nog bovenop krijgt want je rijdt waarschijnlijk met het basisgewicht maar 1,99 is de contractprijs per mile (en daar zou nog wat bji kunnen komen, ik denk dat je wel ergens in de 2 dollar uitkomt maar dat weet ik niet zeker)
Ik krijg momenteel voor een contract route $2,47. Voor een niet contract route over het algemeen $0,63. En dat met 41k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Tourniquet schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:33:
Ben ook net hiermee begonnen, maar wat ik nog niet helemaal snap aan die "Company Routes": de huidige contracten gaan over leveren van Appliances naar Frankfurt en Rennes. Ik kan dan toch gewoon heen en weer gaan rijden tussen die 2 steden, waarom moet ik dan tussendoor ook steeds naar Marseille?
Omdat Rennes geen Appliances levert ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Mad Marty schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:14:
[...]

Omdat Rennes geen Appliances levert ;)
That makes sense. :P

Dacht dat dat losstond van de Company Contracts maar dat had ik dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:37
Geen matches
Kan een van onze contract managers bieden op het "Appliances to Rennes" contract? Dan blijven we dezelfde route behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Dat was inderdaad mijn bedoeling ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59

Nobby

Nuts!

Geen matches
Kan iemand mij toestemming geven om WET weer eens te joinen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
"Appliances to Rennes" contract misgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
^^ Ja, ik was te laat :/

Maar voor morgen heb ik al weer wat op 't oog :)

[ Voor 52% gewijzigd door Mad Marty op 05-09-2010 16:33 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Geen matches
Ik zie dat er weer 2 contracten bij zijn.
Eerst de huidige route maar is afmaken, ben benieuwd wat de makkelijkste route word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
Geen matches
Ik was ook telaat voor naar Rennes, ben maar terug gegaan naar Marseilles en dan weer naar Frankfurt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Jep, we hebben nog een man of twintig nodig voor het Appliances contract, maar als iedereen in of op weg naar Marseilles nog een ladinkje meeneemt dan hebben we genoeg.

Nieuwe route is Rome -> Athene (Auto's) -> Rome (Zeevoedsel). Die naar Rome is maar klein (90 loads), maar in ieder geval een dag of twee 100% contractroute :)

Die Automobielen was wel spannend, er waren nog twee andere kapers op te kust (Diamond State en de Popsicles), maar in de laatste seconde klikte ik toch sneller dan hen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 06-09-2010 11:05 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Mad Marty schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:03:
Jep, we hebben nog een man of twintig nodig voor het Appliances contract, maar als iedereen in of op weg naar Marseilles nog een ladinkje meeneemt dan hebben we genoeg.

Nieuwe route is Rome -> Athene (Auto's) -> Rome (Zeevoedsel). Die naar Rome is maar klein (90 loads), maar in ieder geval een dag of twee 100% contractroute :)
Nice :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Dacht ik :)

Ik moest even goedmaken dat ik gisteren dat Rennes-contract gemist had :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Geen matches
Leuke route, ik ga mijn best weer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Ok, dan ga ik vanavond maar eens van Frankfurt naar Rome tuffen. Ik heb wel een snellere truck nodig merk ik al want die maximale snelheid van 53 MPH schiet niet echt op. Nog iets van $5000 te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Geen matches
mijn truck is zo langzamerhand ook aan vervanging toe
alle chargers zitten er nu (broodnodig) op 8)

Volvo VN660 uit 2001
bijna $ 80.000 op de bank, dus zodra de truck niet meer op 100% te krijgen is ga ik vervangen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
Geen matches
Gisteravond ook van Frankfurt naar Rome gereden, ben nu ook onderweg naar Athene en moet nog 673 Miles. Mijn truck zit ook op 53 MPH max, maar ben nu bezig voor een nieuwe truck. Best lachen spel om af en toe even een paar minuten te spelen. Vooral op stage is het leuk om tussen het programmeren door soms even zoiets te doen.

Wat is trouwens een goede 2e truck? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Geen matches
frankivo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:26:
mijn truck is zo langzamerhand ook aan vervanging toe
alle chargers zitten er nu (broodnodig) op 8)

Volvo VN660 uit 2001
bijna $ 80.000 op de bank, dus zodra de truck niet meer op 100% te krijgen is ga ik vervangen :P
een overhaul kan ook lonend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Geen matches
Wanneer kan je precies een overhaul doen? Ik wilde dat laatst ook proberen maar kon de optie niet vinden, stond niet bij de knopjes. Later zag ik hem weer wel staan. Moet je in een terminal city zijn ofzo?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Je moet minstens 5000 dollar hebben en ik denk dat je niet in een route moet zitten. Maar zolang je niet de duurste truck hebt is het niet lonend (en zelfs dan niet, maar je kan dan wel door blijven rijden met dezelfde truck in plaats van hem na 3 maanden in te moeten ruilen omdat hij "op" is)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
steffeh schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:31:
Wat is trouwens een goede 2e truck? Iemand suggesties?
Ik ben aan het 'sparen' voor een 1998 Peterbilt 379 van $13.000. Wordt relatief veelgebruikt in die prijsklasse, dus zal wel goed zijn, toch? ;)

1998 Peterbilt 379
Top Speed: 73 MPH
Condition: 93%
Odometer: 646,096 Miles
Fuel Capacity: 240
MPG: 6.20
Load Limit: 52,080 lbs.
Game Default Price: $13,000.00
If Company Discount: $11,700.00
Total Owners: 242
Ownership Percent: 3.29%

[ Voor 29% gewijzigd door Tourniquet op 07-09-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 11:38
Geen matches
Hier de groeten vanuit Florida! :) 8)
Helemaal vergeten te posten dat ik op vakantie ben sinds de 2e. 2 oktober ben ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Geen matches
@Bjornski, happy holidays...

Zijn er al nieuwe contract opties? Met een beetje mazzel is dit contract vandaag nog gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 08-09-2010 16:13 . Reden: typo ]

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Veel plezier daar Bjornski!

Automobiles is inderdaad bijna gedaan, ik ga bieden op Glas naar Aarhus. Er zit niet veel boeiends tussen de contracten de laatste dagen, twee mooie aansluitende contracten gaat ook niet lukken. Aarhus is vrij centraal en er zijn twee perm suppliers aan beide kanten van Europa (London en Rivne) dus ik hoop er een aansluitend contract bij te vinden één dezer dagen.

...en binnen! London Brussel (temp!) is dichtstbijzijnde supplier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 09-09-2010 07:01 ]

Rail Away!

• frankivo
Geen matches
Mad Marty schreef op donderdag 09 september 2010 @ 06:50:
Veel plezier daar Bjornski!

Automobiles is inderdaad bijna gedaan, ik ga bieden op Glas naar Aarhus. Er zit niet veel boeiends tussen de contracten de laatste dagen, twee mooie aansluitende contracten gaat ook niet lukken. Aarhus is vrij centraal en er zijn twee perm suppliers aan beide kanten van Europa (London en Rivne) dus ik hoop er een aansluitend contract bij te vinden één dezer dagen.

...en binnen! London Brussel (temp!) is dichtstbijzijnde supplier :)
Brussel is geen supplier meer. Rotterdam wel.
Vanuit Athene kun je het beste via Londen met Mobile Homes :)

iRacing Profiel

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Ik ben onderweg naar Rotterdam, lang geleden dat ik Nederland heb bezocht ;)

/▌

• frankivo
Geen matches
frankivo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:41:
[...]

Brussel is geen supplier meer. Rotterdam wel.
Vanuit Athene kun je het beste via Londen met Mobile Homes :)
Of Sea Food naar Rivne, en dan naar Arhus :)

iRacing Profiel

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Geen matches
Ik ben weer terug in de bewoonde wereld. In elk geval waar fatsoenlijke WiFi te vinden is... Ik zal maandag pas weer kunnen gaan bieden maar ik les dat ik eigenlijk wel weer met vakantie kan :D

Ben nu via Berlin onderweg naar Warsaw om glas te halen voor Aarhus.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
OMG. Ik dacht dat het vandaag woensdag was 8)7

Vetnek :w Ga toch lekker vakantie vieren joh :+

edit:
Oe, als het vandaag donderdag is, is het ook al bijna weer weekend! 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Mad Marty op 09-09-2010 11:37 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Geen matches
Eindelijk :D
Congratulations! Your driver reached an Activity Achievement of Legendary.
Nu alle cargo-achievments nog in Europa :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Geen matches
Er zijn 2 connectiing contracts morgenochtend:
- Wederom glass to aarhus
of
- paper to oslo

Gaat één van de contactmanagers deze binnenhengelen?

Paper to Oslo lijkt me de voorkeur hebben, vanwege de kortste route en slechts 313 miles non-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Geen matches
Staat op het schema. Morgen weer aan het werk dus weer vroeg op om te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Geen matches
beide binnen, nice :)

is het al tijd voor "Scandinavian Expedition & Trucking" ? O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Hehe, bijna wel :)

Ik had Vetnek's berichten hier en in de CB niet gezien, dus ik was voor glas gegaan en hij voor papier. Pas toen glas binnen was zag ik dat we ook papier hadden :P

Wel een nette route uiteindelijk ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:55
Geen matches
Ben net begonnen met dit spel. Ik vind het wel grappig. Eerste route van Berlin naar Frankfurt. Daarna van Frankfurt naar Rotterdam en toen was mijn driver -11 :P Alles is wel goed verlopen. Jammer dat ik nu zo lang moet wachten tot ik verder kan spelen :(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Heb je je aangemeld bij WET? Dan kun je het beste contractroutes rijden (zie de companybulletins onder My Company -> Bulletin voor de beste routes). Deze leveren veel meer op dan de standaardroutes.

Ah, volgens mij zie ik dat je inderdaad bij WET zit nu. Welkom! :)

Ik zou afraden General Merchandise te vervoeren, want dat levert 3x niks op ;)

edit:
En in de startpost en de rest van het topic zijn nog genoeg tips te vinden om het tot een goed Trukzer te brengen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 14-09-2010 11:49 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
Ja ik ben nog erg nieuw met dit spel dus ik moet nog veel uitvogelen. Maar ja, dat zal dan morgen worden omdat mijn driver aan het ZZZzzz... is. Dan probeer ik morgen eens zo een contract te rijden. :)

Grrrrr ik wil spelen :P Irritant dat lange wachten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-09-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Elk uur komt er weer een FP bij, dus je hoeft niet per se tot morgen te wachten, he ;) Zorg alleen wel dat je niet over de 10FP heen gaat, want dan heb je kans op een boete + vermindering van je rating, en dat is zonde.

Succes!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
Hoe rij je zo een contract route? Ik zie de contracten wel op truckz maar hoe selecteer of activeer je zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Geen matches
Je rijdt gewoon met de juiste cargo naar de juiste stad. Het maakt niet uit vanuit welke stad je dit doet (zolang het juiste cargotype er wordt aangeboden). In de bulletins zetten we wel de meest optimale routes, maar als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest, kan het zijn dat je nog in een ander stad staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Geen matches
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:18:
Hoe rij je zo een contract route? Ik zie de contracten wel op truckz maar hoe selecteer of activeer je zo iets?
view my company -> tabje bulletin..

Hier vermeld het company bestuur de meest optimale (lees: geld opbrengende) route voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
Oke ik begin het te snappen. Momenteel sta ik nog in Rotterdam waar niks bijzonders wordt aageboden. De blauwe punten op de map zijn Berlin, Oslo en die andere. Tevens ook eentje met een H erin van Head Quaters. Rood waren normale doelen en zwart is... ja wat is het (dead head)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Geen matches
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:40:
Oke ik begin het te snappen. Momenteel sta ik nog in Rotterdam waar niks bijzonders wordt aageboden. De blauwe punten op de map zijn Berlin, Oslo en die andere. Tevens ook eentje met een H erin van Head Quaters. Rood waren normale doelen en zwart is... ja wat is het (dead head)?
Vanuit Rotterdam kun je met Paper naar Oslo
dat is een contract route :)

[edit]
Blauwe punten zijn Terminals. Die worden door WET geplaatst en daar kun je zonder tijdverlies tanken + repareren. Over het algemeen zijn de de bestemmingen van de contract routes!
Dead head route van minder dan 300km. Je kunt dan geen cargo meenemen (geen winst en DR op die ritten dus)

[ Voor 23% gewijzigd door frankivo op 14-09-2010 13:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
frankivo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:51:
[...]

Vanuit Rotterdam kun je met Paper naar Oslo
dat is een contract route :)
Ik kan bij deze route alleen kiezen voor General Merchandise, Vegetables en Books. ;(

//edit

whoops ik sta helemaal niet in Rotterdam, ik was door gegaan naar Parijs. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-09-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Geen matches
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:09:
[...]

Ik kan bij deze route alleen kiezen voor General Merchandise, Vegetables en Books. ;(

//edit

whoops ik sta helemaal niet in Rotterdam, ik was door gegaan naar Parijs. 8)7
daar is inderdaad niets te vinden 8)
ging al aan mezelf twijfelen 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
Ik zit eraan te denken om straks van Parijs naar Frankfurt te gaan om papier te halen en dan naar Oslo te gaan. Is dat een verstandige keuze? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Frankfurt heeft paper, dat kun je inderdaad van daar uit meenemen naar Oslo. Londen is het dichtste bij Parijs denk ik, maar dat is wel deadhead naar Londen toe.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Stel, jij wilt er even mee stoppen, hoe doe je dat dan zonder je account te verliezen ? Want vanaf oktober stop ik er even mee.

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
Hoe lang ga je er mee stoppen? Volgens mij wordt na 3 maanden inactiviteit je account gedelete, dus als je langer dan 3 maanden niet gaat spelen, maar wel je account wilt bewaren zul je vlak voor de drie maanden om zijn even in moeten loggen en een routetje moeten rijden :)

Rail Away!

• Sir_Hendro
Geen matches
Maken die upgrades ook je wagen sneller of alleen in betere conditie? Hoeveel extra fuel tanks kan je tevens installeren?

• rdfeij
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:29:
Stel, jij wilt er even mee stoppen, hoe doe je dat dan zonder je account te verliezen ? Want vanaf oktober stop ik er even mee.
maximaal 2 maanden, daarna verwijdert Trukz je account. Het schijnt wel zo te zijn dat als je een donatie doet dat je account langer idle kan zijn, maar ik vang ook op dat die functie kapot is in het spel.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:08:
Maken die upgrades ook je wagen sneller of alleen in betere conditie? Hoeveel extra fuel tanks kan je tevens installeren?
1 extra fueltank, maar in Europa heb ik die nog nooit leeg gehad :p

De upgrades van banden en chargers verhogen de max repair conditie van je truck. Als die nog niet 100 procent is dan wordt je truck er ook sneller van omdat de snelheid en de conditie van je truck aan elkaar gekoppeld zijn. Als je de eerste of tweede truck hebt momenteel zou ik er alleen niet meer dan nieuwe banden aan uitgeven.

/▌

• Sir_Hendro
Geen matches
Oke bedankt voor je feedback.

Laatste vraag:
Hoe zit het met de bijdrage aan het bedrijf van je inkomen? Moet ik dat tijdens of aan het einde van een rit bepalen hoeveel WET krijgt of bepaald de admin van WET dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-09-2010 10:07 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Geen matches
De collection rate wordt inderdaad bepaald voor WET. We hebben echter een standaard collection rate (met een soort korting voor nieuwe drivers). Wil je meer geld bijdragen aan WET, dan kan je dit aanvragen aan een HR manager. Zo dragen bijna alle ervaren truckers 50% van hun inkomsten bij aan het bedrijf. Dit gebeurt dus op vrijwillige basis, niemand is verplicht om zoveel af te staan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
De collection rate wordt automatisch verekend met je ritprijs door het spel. 99 of 93 procent gaat naar jou en 1 of 7 procent naar WET (1 procent in de eerste week dacht ik). Je ziet dat ook staan in de tekst met dat plaatje als je aankomt in een stad.

/▌

• Sir_Hendro
Geen matches
Ik zie hier steeds Trucks voorbij komen op de website die ik niet zie als optie om aan te schaffen. Moet je deze luxe trucks unlocken ofzo?

o.a.:
Volvo FH16 2010
DAF XF 2010
Scania R620 Topline
deze zouden allemaal boven de 100mph moeten halen :o

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Hoe veel geld heb je?

/▌

• Sir_Hendro
Geen matches
op het moment een mega bedrag van $ 118,- maar daar komen in enkele uurtjes nog eens 2000 boven op :D

Echter zag ik dat die dingen wel 100k kunnen kosten dus dat zal er voorlopig niet in zitten. Waar staan deze trucks verstopt?

• frankivo
Geen matches
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:37:
op het moment een mega bedrag van $ 118,- maar daar komen in enkele uurtjes nog eens 2000 boven op :D

Echter zag ik dat die dingen wel 100k kunnen kosten dus dat zal er voorlopig niet in zitten. Waar staan deze trucks verstopt?
bij het kopen zie je allen de trucks die je kan betalen

in de truck lot kun je ze allemaal zien :)
(daar zie je ook dat de duurste trucks nog iets meer kosten dan dat jij hebt :p)

[ Voor 7% gewijzigd door frankivo op 15-09-2010 10:42 ]

iRacing Profiel

• Sir_Hendro
Geen matches
Ik zat net nog even bij Marzan in zijn profiel te kijken en wat hij zoal per rit verdient. Toen zat ik even te denken...

je hebt dus die aanhangers he, deze kunnen je laadcapiciteit verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Houdt dat dan ook in dat je voor een dubbele lading ook dubbel betaald krijgt? Zo ja, waarom heeft, of zie ik dat niet, bij Marzan staan?

• Mad Marty

Mad Marty

De aanhangers verdubbelen niet je laadcapaciteit, maar geven je 5, 10, 15 of 20 duizend lbs meer laadcapaciteit. Je wordt betaald per gewicht van de lading die je meeneemt, dus als je een aanhanger hebt krijg je inderdaad meer betaald. Om aanhangers te kopen moet je wel een rating van resp. 10, 25, 50 of 100 hebben.

Overigens, http://vdvn.net/trukz/contracts.php is stuk :'(

Rail Away!

• rdfeij
Geen matches
Marzman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:07:
[...]

1 extra fueltank, maar in Europa heb ik die nog nooit leeg gehad :p
Sterker nog, heb hem in Europa nog niet eens nodig gehad...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 23:24
Account is weer eruit gegooid, waarschijnlijk door inactiviteit. :X

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:51:
Ik zat net nog even bij Marzan in zijn profiel te kijken en wat hij zoal per rit verdient. Toen zat ik even te denken...

je hebt dus die aanhangers he, deze kunnen je laadcapiciteit verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Houdt dat dan ook in dat je voor een dubbele lading ook dubbel betaald krijgt? Zo ja, waarom heeft, of zie ik dat niet, bij Marzan staan?
Ze stapelen niet, dat staat er ook bij :) Ik heb dus alleen de lowboy en dan kun je 1,5 keer het startgewicht meenemen (dus ipv 2,20 krijg je dan 3,30 per mile enz)

/▌

• rdfeij
Geen matches
Jaap-Jan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:20:
[...]

Account is weer eruit gegooid, waarschijnlijk door inactiviteit. :X
Account zit weer in company

Verwijderd

Geen matches
Mad Marty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:12:
Hoe lang ga je er mee stoppen? Volgens mij wordt na 3 maanden inactiviteit je account gedelete, dus als je langer dan 3 maanden niet gaat spelen, maar wel je account wilt bewaren zul je vlak voor de drie maanden om zijn even in moeten loggen en een routetje moeten rijden :)
Ik denk dat ik er mee stop tot eind dit jaar, en ik denk dat dit gebeurt vanaf 1 oktober. Dus ik zal 2x online komen en een route rijden tijdens die stop. Nu rijd ik tot eind september nog en dan zal ik mijn vrachtwagen ergens laten staan, tot begin 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Geen matches
Contracten zijn weer bijna op. Nu zie ik niet heeeel veel soeps, wel deze:

Aarhus - Bordeaux (Milk perm 407 lds, 1093 mls) - Paris (something, 373 miles) - Hamburg (Veggies perm 486 lds, 552 mls) - Aarhus (dead head, 215 mls)

Zijn GROTE contracten.

1 route van 2233 miles zal ongeveer 2233/65 = 34 FP in beslag nemen.
In 8 dagen kan 1 driver er dus 26 x 8 / 34 = 6 doen.
Met 70 contract drivers hebben we dan 70 x 6= 420 loads van elk binnen.

Maar dan houd ik nu geen rekening met de vele drivers die we hebben die meer dan 20 MT per lading meenemen.

M.i. moeten we dit kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Geen matches
Langs de andere kant moet je wel rekenen dat niet elke driver elke dag 26FP kan rijden. Ik mis er elke dag ook een aantal, omdat ik simpelweg niet vroeg genoeg aan mijn PC zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Geen matches
De optie van Vetnek zat ik ook net naar te kijken. Die naar Hamburg is inderdaad extreem groot, maar de afstanden zijn redelijk te doen. Ik denk dat we die contracten wel kunnen redden, ook omdat de meeste drivers meer dan 20 ton per keer meenemen.

[edit]
Een andere optie, met iets kleinere contracten, is:

Rock van Lyon naar Praag (641 mijl, 377 loads), dan naar Warschau (386 mijl), met Constr Eq naar Barcelona (1389 mijl, 315 loads), en weer terug naar Lyon (395 mijl).

Ik volg Vetnek's berekening:

Route van 2547 mijl / 65 mph = 39.2 FP
In 8 dagen is dit 26 * 8 * 39.2 = 5.3
Met 70 drivers (nu 80 actives) is dat 371.6 loads

Het lijkt er op dat die dus iets makkelijker te voldoen is, bovendien is er geen dead head onderweg.

[ Voor 50% gewijzigd door Mad Marty op 17-09-2010 11:01 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjmen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Geen matches
Ik ben altijd wel voor een uitdaging, vorige grote contracten hebben laten zien dat het juist mooi is als het spannend is :). Bovendien is voor Vetnek's optie het grootste contract het kleinste stuk (did that make sense?), dus als de lange route voltooid is kan er nog even snel rondjes gereden worden voor het kleine contract.

Volgens mij is het bovendien zo dat er weinig concurrentie is op de grootste contracten en kan je die dus voor maximale bedrag per mijl ($1.99?) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Geen matches
De optie van Mad Marty is ook mooi. Misschien wat makkelijker te halen en voor 377 en 315 loads zal ook niet echt veel concurrentie zijn.

Denk dat we daar dan maar voor moeten gaan. Is een iets kleinere gok dan de mijne en inderdaad geen Dead Head (zullen een hoop heel blij mee zijn).

Ik zet Rock naar Praag en Construction naar Barca in me saved list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Admiral Freebee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:31:
Langs de andere kant moet je wel rekenen dat niet elke driver elke dag 26FP kan rijden. Ik mis er elke dag ook een aantal, omdat ik simpelweg niet vroeg genoeg aan mijn PC zit :)
Inderdaad, op een goede dag haal ik maximaal zo'n 20 etappes (22 incl. Quickrest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59

Nobby

Nuts!

Geen matches
Wanneer worden de terminals verplaatst? Ik sta nu in Praag ben nu onderweg naar Warschau en ben dus al begonnen met de nieuwe contracten, maar ik zal toch een keer moeten tanken :)

Edit: Hometown veranderd naar Warschau, ik kan er weer een tijdje vooruit...

[ Voor 54% gewijzigd door Nobby op 19-09-2010 15:41 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Geen matches
Vandaag is het de dag dat ik van mijn noob wagen, een Freightliner nogwattus ben overgestapt naar een mooie DAF CF 1998 :) Ik heb nu nog maar $ 500,- over. Ik zal straks naar Warsaw rijden en later op de dag beginnen met de trip naar Barcelona. Binnenkort mooie bandjes kopen, high gear ratio en wat fuel bezuinigings dingen. :D

• rdfeij
Geen matches
Momenteel zoeken we nog HR managers... Om ook in de company top5 pro-actief te kunnen blijven zullen we meer nieuwe drivers moeten hebben.

Dus wie bied zich aan om :

- actief nieuwe drivers te werven
-+ nieuwe drivers zonder company een berichtje sturen dat ze welkom zijn, en de company filosofie erbij uitleggen
-+ nieuwe drivers collection rate / assitances aanpassen
-+ etc etc...

• Sir_Hendro
Geen matches
Halen jullie eigenlijk een rit van Prague met 100% fuel naar Warsaw en dan direct door naar Barcelona op 1 tank? Ik zat steeds 200 miles voor het doel zonder fuel. Maar goed, net extra tank gekocht. Moet nu wel goed komen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Geen matches
Ik haal het wel, maar ik heb ook de nieuwste truck. Met een oudere truck kan het nuttig zijn om de extra fuel tank te hebben ja :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geen matches
Hij bedoelt het hele rondje volgens mij :), dan heb je op de nieuwe trucks ook wel de extra fueltank nodig. Ik haal het wel, maar dat was eigenlijk per ongeluk omdat ik vergeten was te tanken en repareren. 6 procent fuel over ofzo.
Nee dat bedoelt hij niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-09-2010 11:08 ]

/▌

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Waarom is de Terminal van Praag naar Marseille verplaatst?

Ik keek verkeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Tourniquet op 22-09-2010 12:47 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste