Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Links vind je de link naar "View My Company". Als je daar op klikt krijg je informatie over ons bedrijf. Bovenaan vind je een aantal tabbladen, waarvan één "Bulletin" heet. Bovendien krijg je sowieso een melding (in het rood) als er een nieuwe bulletin gepost wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 15:51
Ah ok, daar had ik net over heen gekeken... :$
Nu gevonden, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
Is er een manier om te zien waar ik goedkoop kan tanken? Ik ben lid van WET, en sta nu in Bordeaux waar het $2.50 is. Ik wil naar Rotterdam rijden met bier voor het contract, aangezien ik daarmee tenminste een beetje geld verdien om mijn lening af te betalen.

Ik heb gelezen dat tanken in de steden altijd duurder is, dus ik tank hoedanook pas onderweg. Is het dan gewoon een kwestie van kijken wat je een leuke prijs vind, en dan maar gewoon tanken op de gok dat je later een goedkopere tegen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:01

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik zou alleen tanken in de steden waar een Terminal staat. De literprijs zou ik niet naar kijken als ik jou was. In een stad met een terminal kost tanken je geen FP en dus kan je meer legs rijden en dus sneller je ritten af maken waardoor er sneller geld in het laatje komt.
Dit geldt ook voor Repairen!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
nickvanozzie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:19:
Ik zou alleen tanken in de steden waar een Terminal staat. De literprijs zou ik niet naar kijken als ik jou was. In een stad met een terminal kost tanken je geen FP en dus kan je meer legs rijden en dus sneller je ritten af maken waardoor er sneller geld in het laatje komt.
Dit geldt ook voor Repairen!
Ik moet helaas nog 435 mijl voor ik in Rotterdam ben met m'n lading bier, en me tank zit nog maar op 32%. Ik zal dus helaas wel moeten tanken buiten de terminal om. Voortaan maar proberen zo uit te kienen dan je een terminal vol verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ja dat is dan wel balen ja. Je kan niet echt zien waar tanken het goedkoopst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Alles onder de $2 is sowieso goedkoop. Maar je weet niet of er nog een goede prijs aankomt, en met wat pech moet je tanken aan meer dan $2,5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Topicstarter
Ik zou gewoon tanken bij 2.05 of lager, het laagste is 1,85 maar je weet niet wanneer dit komt inderdaad. Als je een andere truck hebt dan kun je waarschijnlijk met wat fuelitems het wat beter plannen zodat je alleen in de terminals hoeft te tanken. Dit is niet goedkoper (kost 2,50) maar kost je geen FP dus je moet het een beetje zien als de quickrest.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 11:38
De contracten zijn alweer voor 2/3 afgerond. Dus we moeten weer gaan bieden.
Wat er erg mooi uitziet (maar ook erg groot):
- Rock van Lyon naar praag (perm, 377 loads)
- Construction equipment van Warshau naar Barcelona (perm, 315 loads).

Zou een mooi rondje vormen, Praag naar Warshau en Barcelona naar Lyon zitten beiden net onder de 400 mijl.
De vraag is alleen, zou 377 loads haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Goh, misschien is het eens een idee om bij te houden hoe lang het (ongeveer) duurt om x loads te rijden over y miles. Dan kan je dat extrapoleren naar verschillende afstanden en hoeveelheden loads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

ik heb geen idee of dat haalbaar is. We kunnen het proberen, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
Ik zou niet weten of het haalbaar is, draag graag mijn steentje bij.
Net nieuw, maar wel druk mee bezig, weet niet of er genoeg aktieve truckers zijn binnen WET?

Anders zouden we het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ik heb ze toegevoegd. Lijkt me een mooie uitdaging voor de komende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
nickvanozzie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:03:
ik heb geen idee of dat haalbaar is. We kunnen het proberen, zeg het maar.
2811 mijl is wel erg veel. Een rondje kost dus 2 dagen.
Elk contract afzonderlijk zou geen probleem zijn, maar om in een rondje te rijden kost bijna 800 mijl extra.
Ik denk dat we dit met 75 rijders net niet gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:02:
Goh, misschien is het eens een idee om bij te houden hoe lang het (ongeveer) duurt om x loads te rijden over y miles. Dan kan je dat extrapoleren naar verschillende afstanden en hoeveelheden loads.
Misschien dat Jaap-Jan dit kan. Die weet al wie er contracten rijden en hoe veel miles dat is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

Misschien dat Jaap-Jan dit kan. Die weet al wie er contracten rijden en hoe veel miles dat is.
als je een contract pakt met 1 supplier is het niet al te moeilijk uit te rekenen denk ik, als er destijds niet meerdere contracten open stonden.
Anders wordt het een gewogen gemiddelde op afstand tussen steden, aantal rijders per route en afgeleverde lading, dat moet uit de driver pagina wel te benaderen zijn denk ik. Eenheid zou zoiets als load per FP (game cycle) moeten worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
Ik zie net dat er nieuwe contracten zijn, ik ga proberen de huidige eerst af te maken ;)
MAar wat is de beste route om straks met de nieuwe contracten te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Zide het bulletin ingame, dat is net voor je uitgestippeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
spacemouse schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:26:
[...]

2811 mijl is wel erg veel. Een rondje kost dus 2 dagen.
Elk contract afzonderlijk zou geen probleem zijn, maar om in een rondje te rijden kost bijna 800 mijl extra.
Ik denk dat we dit met 75 rijders net niet gaan redden.
Ik heb er even heel snel naargekeken en het wordt heel krap. Ik kom in totaal op 2802 miles, zoals de ronde wordt opgegeven in het bulletin van vanmorgen. Bij een gemiddelde van 65 miles per leg, heb je 43 legs nodig. Je hebt echter ook nog een klein verlies bij iedere city die je aandoet. Als iedereen 26 legs per dag doet, dan hebben we 7 dagen maal 26 legs is 182 legs, Iedereen kan dan 4,2 keer dit rondje doen in 7 dagen. 75 rijders die 4 maal het rondje doen is 300 loads. Dat lijkt te weinig maar...... een load is gebaseerd op 20 ton. Een heel groot gedeelte van ons rijdt met meer. Stel dat we gemiddeld 25 ton doen, dat is 25% meer dan in de berekening. 25% meer als die 300 loads is dan 375 loads. Dat zou net genoeg zijn voor het Rock-contract. Al met al denk ik dat we het niet ga halen. :'(

Om nu uit te rekenen wat een pendeldienst zu kunnen doen?? Dat is pas echt ingewikkeld. Het rock-contract is natuurlijk snel dicht te rijden. Het Construction Equipment is een beetje lastig met 1300 miles per rit. Misschien dat de supply-change maandagmorgen een beetje kan helpen.

Let wel, deze berekening is even op een kladje in elkaar gezet in 3 minuten dus niet wetenschappelijk onderbouwd. }:O

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Bedankt voor je rekenwerk Napalm. Zoiets hadden we ff nodig. _/-\o_
Ik kon er gisteren verder geen aandacht aan besteden, moest weg vlak na mijn post.

Waar ik wel benieuwd naar ben, welke CM heeft TrukzerBob gevraagd om te bieden? (it wasn't me)

Hoe dan ook, ik denk dat het wel haalbaar is. Morgenochtend is er een supplychange. Als we dan een route met temp suppliers in elkaar kunnen zetten die maar een klein beetje korter is, dan redden we het al. (gegeven jouw bierviltjes-berekening)

Bovendien: Contracten lopen 8 dagen, geen 7. ;)
Kortom, ik schat in dat we het net wel gaan halen. Als dat zo is, dan is dat heel erg fijn verdienen voor iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Bjornski schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:41:
...
Waar ik wel benieuwd naar ben, welke CM heeft TrukzerBob gevraagd om te bieden? (it wasn't me)
...
MadMarty is op vakantie en Frank ook... blijft er nog maar eentje over, Trukzerbob luister in elk geval wel goed! :+
Ik had gisteren avond ook maar even heel snel een rekensommetje in elkaar gezet en ik dacht dat het ook wel haalbaar zou zijn. In elk geval hoef ik een hele week niet meer naar contracten te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Zelfs als we het niet halen is het goed cashen :)

De meeste zullen al met een collectionrate van 50% rijden, dus 300 loads * $2.500 = $750.000. Een eventuele boete is $95.000. Netto gaan we er dus altijd op vooruit, natuurlijk gaan we volop voor het contract. Wat we zelfs nog zouden kunnen doen is vliegen tussen de transport-steden, waardoor je daar geen/minder FP kwijtraakt :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Ik vanochtend even snel kijken, vanaf Warsaw (huidige locatie) naar Madrid met Construction troep voor $3000 nogwat. Leuk, dacht ik. Dus ik wil hem net beginnen, is het nog maar $1000 :'(

Ik wist niet dat die prijzen zo enorm fluctueerden.

/edit
O wacht, dat was Barcelona, en daar krijg je nu nog steeds $3000 voor. Zou leuk zijn.

Hoe Overhaul ik mijn truck eigelijk? Ik zie die optie nergens. Of is het het meer waard om gewoon een nieuwe te kopen?

[ Voor 30% gewijzigd door thaan op 16-08-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Je kunt je truck overhaulen bij 'My Driver', maar dat kun je alleen doen als je geen route aan het rijden bent. Als je nog niet in een 2010-truck rondrijdt, kun je beter een nieuwer model kopen. Als je al wel in een 2010-truck rondrijdt, dan heb je waarschijnlijk toch genoeg geld dat het niet uitmaakt :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan alleen een overhaul doen als je in een stad staat geloof ik :) Volgens mij kan je beter alle items verkopen die gelinkt zijn aan je truck, dan je truck verkopen, en gewoon een nieuwe kopen. Marzman had eens uitgerekend dat dat het voordeligste is :)

Zelf koop ik eerst nog wat chargeritems om de maximum condition for standard repairs te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Haha dan heeft het geen zin voor mij, ik rij in een Volvo WIA64T uit 1989, de eerste truck die je kunt kiezen (mbv een lening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Napalm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

Ik heb er even heel snel naargekeken en het wordt heel krap. Ik kom in totaal op 2802 miles, zoals de ronde wordt opgegeven in het bulletin van vanmorgen. Bij een gemiddelde van 65 miles per leg, heb je 43 legs nodig. Je hebt echter ook nog een klein verlies bij iedere city die je aandoet. Als iedereen 26 legs per dag doet, dan hebben we 7 dagen maal 26 legs is 182 legs, Iedereen kan dan 4,2 keer dit rondje doen in 7 dagen. 75 rijders die 4 maal het rondje doen is 300 loads. Dat lijkt te weinig maar...... een load is gebaseerd op 20 ton. Een heel groot gedeelte van ons rijdt met meer. Stel dat we gemiddeld 25 ton doen, dat is 25% meer dan in de berekening. 25% meer als die 300 loads is dan 375 loads. Dat zou net genoeg zijn voor het Rock-contract. Al met al denk ik dat we het niet ga halen. :'(

Om nu uit te rekenen wat een pendeldienst zu kunnen doen?? Dat is pas echt ingewikkeld. Het rock-contract is natuurlijk snel dicht te rijden. Het Construction Equipment is een beetje lastig met 1300 miles per rit. Misschien dat de supply-change maandagmorgen een beetje kan helpen.

Let wel, deze berekening is even op een kladje in elkaar gezet in 3 minuten dus niet wetenschappelijk onderbouwd. }:O
We kunnen ook gewoon na een dag kijken wat er gedaan is en dat x 8 doen, en na twee dagen en dat x 4 doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

WIA64T crew checking in. Max speed? 61mph bij max 93.9% truck condition, niet echt denderend dus. Ook maar 40K lbs.

We doen ons best om het te halen, nietwaar?

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
CoRrRan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:19:
WIA64T crew checking in. Max speed? 61mph bij max 93.9% truck condition, niet echt denderend dus. Ook maar 40K lbs.

We doen ons best om het te halen, nietwaar?
Heel goed. Elke load is er een. Overigens is het zo dat je na een rondje al een betere truck kunt kopen. :)

@Thaan: Inderdaad niet overhaulen. Gewoon een nieuwe truck kopen. Wel eerst ff alle truck-items verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bjornski op 16-08-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
gaat goed bij MTA, we hebben iemand die overloopt naar ons, heb hem vriendelijk gevraagd zijn vrienden mee te nemen naar wet ;)

Quote: Prometheus
Once I hit 100DR, my goal has been reached, and anything to overtake MTA then (left there, because 2 days in
a row no european contracts and a crap threatening msg from the CEO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Bjornski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Heel goed. Elke load is er een. Overigens is het zo dat je na een rondje al een betere truck kunt kopen. :)

@Thaan: Inderdaad niet overhaulen. Gewoon een nieuwe truck kopen. Wel eerst ff alle truck-items verkopen.
Misschien handig om voor de nieuwe drivers alleen Lyon-Prague met rock te rijden. Zo zijn we eerder van dat contract af, en hopenlijk na de supply change is er ook een kortere route om het construction contract snel af te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Wat mij betreft geen probleem. Ik wil ook wel een keer of wat gaan vliegen van Barca naar Kiev (via Australie) mocht de nood echt hoog worden voor het contract.Maar daar begin ik dan pas donderdag mee na de supply change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Bjornski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

[...]
Heb al eens gevraagd wat de volgende upgrade zou moeten zijn, maar geen echt antwoord op gekregen. Momenteel $3K in cargo geladen en $4K in de bank + WIA64T. Zou dat genoeg zijn voor de volgende truck-upgrade? (Heb ook 'nieuwe banden' + 'airfilter'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Je truck is nu $5,175.42 waard.
Items zal ook nog een $1250 ofzo zijn.
$3000 op zak.
$3000 cargo.

Kom je ruwweg op €12500.
1998 Peterbilt 379 lijkt dan het best haalbare.
93% repairs zonder extra items.
Top speed (bij 93%) 73Mph.
MpG: 6.20 zonder items.
Kosten: $11700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
En daarna sparen voor nieuwe banden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjmen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik ben ook van de WIA64T naar de 1998 Peterbilt 379 gegaan, goede value for money volgens mij. Inmiddels toe aan m'n derde truck, de 2001 Volvo VN660 ($27,000.00), volgens mij een goede volgende stap.

Met een set nieuwe banden (Max condition for standard repairs naar 100%) gaat ie 86 mph (en dat is lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat betekent "Ownership Percent", wat staat bij de "Truck Lot"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat is het percentage van alle spelers dat die truck bezit :) Zo zie je bij de twee beste trucks, dat de meesten voor de DAF hebben gekozen, terwijl de specificaties van de Volvo exact hetzelfde zijn. Maar ja, die DAF staat hoger in de lijst, dus denken mensen dat hij beter is :P Ik koop ze afwisselend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
Marzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

We kunnen ook gewoon na een dag kijken wat er gedaan is en dat x 8 doen, en na twee dagen en dat x 4 doen.
Ik heb nog een poging gedaan voor de pendeldienst Construction Equipment to Barcelona.

Ok, mijn berekening. De pendel is 1389 miles *2 = 2778 miles.

2778 miles * 291 loads = 808398 miles to drive.
We hebben nu nog 6 1/2 dag dus (6 * 26)+12=168 legs.
168 legs met een gemiddelde van 65 miles = 10920 miles per driver
808398/10920 = 74 drivers in de pendeldienst en je haalt het.

Die hebben we denk ik niet dus dat gaan we niet halen. Ondanks dat sommige meer dan 20 ton laden. Zou je dat weer op 25% extra zetten dan hebben we 56 drivers nodig die continue in de pendel rijden op Barcelona.

Ik denk dat je je beter kan richten op het Rock-contract.

Dezelfde berekening geeft 1282 per pendel * 298 loads = 382036 miles.
382036/10920 =35 drivers (25% korting) >:) geeft 26.2 driver, dus zeker haalbaar.

Ik zou nu gewoon asap ROCK contract dichtrijden en dan gaan voor construction met de hoop dat donderdag bij de supply-change we een beetje mazzel hebben.

(Mocht ik een rekenfoutje hebben gemaakt, dan hoor ik het graag) 8)

P.s. Resultaten van mijn laatste rit Praag - Lyon. 641 miles in 9 legs = 71,2 miles gemiddeld.
Dus het kan dan iets sneller als hier boven berekent.

[ Voor 5% gewijzigd door Napalm op 16-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Lijkt mij goed om nog ff aan te kijken, zoals Marzman suggereert. We weten ook niet 100% nauwkeurig hoeveel drivers er nou actief die contractroute rijden en er zijn er veel die meer laden.
Bovendien zou de supply-change ook nog kunnen helpen. Is dat niet het geval, ik kan ook vliegen en er zijn nog wel een paar mensen die geld genoeg hebben om ff op en neer te vliegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bjornski op 16-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Ik ben nu bezig met 20 Ton van Warsaw naar Barcelona, als ik het goed begrijp is het dus handiger als ik tussen Lyon en Prague ga rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
thaan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:32:
Ik ben nu bezig met 20 Ton van Warsaw naar Barcelona, als ik het goed begrijp is het dus handiger als ik tussen Lyon en Prague ga rijden?
Lange stukken zijn lastig met de $5K trucks (duurt lang, breakdowns, onderweg refuellen, etc...). Als je dat niet wilt, dan kun je ook gewoon Lyon->Praag op en neer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Bjornski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:40:
[...]

Lange stukken zijn lastig met de $5K trucks (duurt lang, breakdowns, onderweg refuellen, etc...). Als je dat niet wilt, dan kun je ook gewoon Lyon->Praag op en neer rijden.
Ik ben inderdaad al wezen tanken, heb het geluk gehad nog geen breakdowns te hebben maar zit al over de helft van de route.
Het levert echter ook wel een stuk meer op, dus er staat dan ook wel wat tegenover. Echter kun je de route minder vaak afleggen tegenover Lyon > Praag, die korter is en mij met lage snelheid (gemiddeld 54mph, nu 52) makkelijker te doen is.

Voor mij maakt het niet uit, geld komt langzaam maar zeker toch wel binnen voor een nieuwe truck. Ik wil dus de route rijden die voor WET gezien het beste uitkomt om te vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
* SlinkingAnt heeft ruim genoeg op de bank staan om de 'transfer-trips' tussen de contracten te gaan vliegen.

Truck verkopen bij aankomst, vliegen, nieuwe truck kopen en weer rijden :). Scheelt toch iets van 10FP wat je per rondje minder hebt én je rijdt altijd in een nieuwe truck :*)

Ik denk dat er nog meer zijn die ook geld genoeg hebben voor dit soort acties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ook nog wel wat op de bank staan mocht het nodig blijken :P Maar niet zoveel als sommigen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
Sinds net overgestapt naar de 1998 Peterbilt 379 .
Een sprongetje vooruit, kan ik wat meer mph rijden per leg :D
Nu weer gauw verder met de contract routes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Admiral Freebee schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:03:
Dat is het percentage van alle spelers dat die truck bezit :) Zo zie je bij de twee beste trucks, dat de meesten voor de DAF hebben gekozen, terwijl de specificaties van de Volvo exact hetzelfde zijn. Maar ja, die DAF staat hoger in de lijst, dus denken mensen dat hij beter is :P Ik koop ze afwisselend :)
DAF is daarentegen ook een oerhollands product... dus iedereen zou die moeten kopen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
thaan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:47:
[...]

Ik ben inderdaad al wezen tanken, heb het geluk gehad nog geen breakdowns te hebben maar zit al over de helft van de route.
Het levert echter ook wel een stuk meer op, dus er staat dan ook wel wat tegenover. Echter kun je de route minder vaak afleggen tegenover Lyon > Praag, die korter is en mij met lage snelheid (gemiddeld 54mph, nu 52) makkelijker te doen is.

Voor mij maakt het niet uit, geld komt langzaam maar zeker toch wel binnen voor een nieuwe truck. Ik wil dus de route rijden die voor WET gezien het beste uitkomt om te vervullen.
Hey, doe na deze rit maar gewoon de korte route Lyon-Prague - Lyon rijden.

De truckers met geld op de bank kunnen een truckje (woordspeling ;) ) doen om te vliegen, dit gaat veel sneller, bespaart veel FP, alleen kost ook bakken met geld.
We zullen op deze manier proberen de lange route op tijd te halen.

Verder hebben we ook nog de optie om tickets te vergoeden vanuit de company, dit doen we standaard niet, maar in noodgevallen staat deze optie op 100%, zodat je te hard kunt rijden en/of je truck overladen zonder dat het je geld kost. Het kost je per ticket altijd nog wel 0,5 DR dus daar moet je wel mee opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

En 1 FP per ticket. Dus ik ben FEL tegenstander om mensen te laten speeden. Netto gezien ga je er alleen maar op achteruit!! Beter 2 legs 65 rijden dan 1 leg 100 en een ticket krijgen waardoor je ook 2 FP kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
True alleen is het risico op een ticket (bij niet zwaar overdreven speeding bijv 70 waar je 60 mag) vrij klein
Ga je idd 100 rijden waar 60 mag dan heb je zo heel wat tickets te pakken en helpt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ook true! ;)

Laten we eerst maar eens hopen op een mooie supplychange.

Ik ben nu met mijn 2e rit vanuit Barca bezig. Die zal ik morgen ochtend afleveren, dan vlieg ik terug en koop ik een 2008 scania en rijd ik weer naar Barca. De 2008 Scania is de goedkoopste die ik kon vinden die 56.000 lbs kon trekken. Acceptabele snelheid van 92 MPH ook kaal... Mijn huidige Daf is toch alweer aan vervanging toe, kan ik dus mooi gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb een bulletin gemaakt zodat iedereen op de hoogte is van de mogelijkheid om te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Ik ga alleen vliegen als het echt moet hoor, heb net alle chargers op mijn daf gegooid omdat ik geen zin had steeds te wachten tot hij niet meer tot 100 procent repairde :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja, maar misschien willen anderen het wel doen :) En niet iedereen is ervan op de hoogte, of leest het forum hier even intensief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Donderdag zitten we op de helft toch? Ik wacht wel even af hoe het er dan voor staat. Dan is ook de supply change geweest.

[edit]
Ik heb even een vrij simpele berekening gedaan op basis van wat we gedaan hebben in de tijd die nu om is en wat we kunnen doen in dit tempo in de tijd die er nog over is:

We hebben 192 uur de tijd (8 dagen)
56 uur zijn nu om.

Contract1:
315 loads 252 left, 63 done
63/56*192=216 (te weinig)

Contract2:
377 loads 248 left, 129 done
129/56*192=297 (te weinig)

Kan iemand zeggen of dit klopt? Dan gaan we het dus niet halen, ook dat de contracten om 7 uur s'morgens sluiten is een nadeel want in de praktijk hebben we daardoor minder tijd omdat niet iedereen zijn wekker tussen 6 en 7 zal laten aflopen om nog even snel wat legs te rijden voor de contracten sluiten.

[ Voor 74% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 15:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
daarbij zijn we wel maximaal 10-24 uur kwijt waarin iedereen nog richting de contract route aan het rijden was.
Waarbij nu dus iedereen al netjes zijn rondjes rijd.

iig voor de zekerheid alvast frequent flyer korting gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet gecontroleerd of je berekening klopt, daar ga ik gewoon van uit.
Maar...bedenk wel dat we niet direct zijn begonnen met rijden. In eerste instantie waren er nog wat restjes vorig contract, en bovendien stond niet iedereen op dat moment in Rotterdam om meteen rock te kunnen rijden.
Maar ook dit effect is donderdag weer kleiner, dus wie weet hoe de zaken er dan voorstaan.

edit:
weer te langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Dat klopt ook :) , het begint altijd wat langzamer door de vorige contracten. Maar in dit geval konden we wel direct vertrekken vanaf de aankomstplaats van het vorige contract.

Op zich is het vrij snel te zien of het bij een volgende berekening er beter uit ziet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 16:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:54:
Donderdag zitten we op de helft toch? Ik wacht wel even af hoe het er dan voor staat. Dan is ook de supply change geweest.

[edit]
Ik heb even een vrij simpele berekening gedaan op basis van wat we gedaan hebben in de tijd die nu om is en wat we kunnen doen in dit tempo in de tijd die er nog over is:

56 uur zijn nu om.

Contract1:
315 loads 252 left, 63 done
63/56*192=216 (te weinig)

Contract2:

Kan iemand zeggen of dit klopt? Dan gaan we het dus niet halen, ook dat de contracten om 7 uur s'morgens sluiten is een nadeel want in de praktijk hebben we daardoor minder tijd omdat niet iedereen zijn wekker tussen 6 en 7 zal laten aflopen om nog even snel wat legs te rijden voor de contracten sluiten.
Ik denk dat dit ook een manier van berekenen is.

Mijn berekening is als iedereen maximaal rijdt dus 26 legs per dag, niet iedereen kan/wil dit.

Jouw berekening is meer zoals de de rijders echt rijden, meer zoals de geschiedenis is zal men ook in de toekomst rijden.

Het uiteindelijk resultaat is gelijk. We halen het niet. Daarom denk ik dat je eerst voor een contract moet gaan wat je zeker gaat halen, die penalty is dan van de baan en je krijgt nog een paar centjes toe. Heb je dan nog mazzel met de supply-change dan kan je nog 1 keer goed je best doen en dit 2e contract proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:54:

Contract2:
Volgens mij maak je hier een denkfout. we kunnen nog ongeveer 297 contacten rijden en we hebben er nog 248 nodig. Dit is volgens mij gewoon haalbaar.

Misschien dat het verstandig is om een keertje op en neer te rijden tussen Warschau en Barcelona inplaats van via Lyon te rijden. Ik krijg de indruk dat we een redelijk aantal drivers hebben die tussen Prague en Lyon pendelen.

Verder dienen we er rekening mee te houden met wat rdfeij en Wiseguy zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door spacemouse op 17-08-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Napalm schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:38:
[...]

Ik denk dat dit ook een manier van berekenen is.

Mijn berekening is als iedereen maximaal rijdt dus 26 legs per dag, niet iedereen kan/wil dit.

Jouw berekening is meer zoals de de rijders echt rijden, meer zoals de geschiedenis is zal men ook in de toekomst rijden.

Het uiteindelijk resultaat is gelijk. We halen het niet. Daarom denk ik dat je eerst voor een contract moet gaan wat je zeker gaat halen, die penalty is dan van de baan en je krijgt nog een paar centjes toe. Heb je dan nog mazzel met de supply-change dan kan je nog 1 keer goed je best doen en dit 2e contract proberen te halen.
Klopt, op jouw manier kan het ook, maar dit leek me simpeler ;)

Voor een contract gaan is inderdaad ook nog een optie, maar misschien eerst afwachten wat er donderdag gebeurd met de supply change en of het niet veel sneller gaat nu iedereen in de route zit. Het klopt wel dat je de eerste dag veel tijd kwijt bent aan drivers die nog niet in de vertrekstad zitten.
spacemouse schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:04:
[...]

Volgens mij maak je hier een denkfout. we kunnen nog ongeveer 297 contacten rijden en we hebben er nog 248 nodig. Dit is volgens mij gewoon haalbaar.
gVolgens mij niet. Met het delen door 56 had ik het per uur en met het vermenigvuldigen voor 8 dagen inclusief de loads die al gedaan zijn (die hoef je er dus niet bij op te tellen of af te halen)
Misschien dat het verstandig is om een keertje op en neer te rijden tussen Warschau en Barcelona inplaats van via Lyon te rijden. Ik krijg de indruk dat we een redelijk aantal drivers hebben die tussen Prague en Lyon pendelen.
Dan rijdt je een groot stuk leeg. Als we voor beide contracten gaan is dat niet zo handig. Als we besluiten er voor een te gaan misschien wel, maar zo ver is het nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 19:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Laatst online: 01-09 15:22
Even snel gekeken wat de kosten zijn van vliegen. Een vlucht naar Sydney (AU) is het goedkoopst vanaf Warschau. Deze is 686 dollar. Verder schommelt het tussen dit bedrag en de 1200 dollar. Ook hier kan je dus nog 'shoppen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Geniaal trouwens rdfeij d:)b , nu gaan we allemaal een dikke sigaar roken in de vergaderkamer :7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uq74UNKGmGKnBru3EXxoWwAn/full.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:04:

gVolgens mij niet. Met het delen door 56 had ik het per uur en met het vermenigvuldigen voor 8 dagen inclusief de loads die al gedaan zijn (die hoef je er dus niet bij op te tellen of af te halen)
Dan klopt de uitkomst van de berekening niet
129 contracten in 56 uur = 2,3 contracten per uur.
192 uur * 2,3 = 441,6 contracten.

Je hebt geen 129/56*192 = 441 gedaan maar 129/56*129 = 297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Hmm, dat heb ik inderdaad anders gedaan dan ik het schreef :p , dan halen we die wel. Alleen een beetje vreemd dat die andere er zo anders uit ziet. Misschien was het dan nog wat te vroeg voor die manier van berekenen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Postmen schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:23:
Even snel gekeken wat de kosten zijn van vliegen. Een vlucht naar Sydney (AU) is het goedkoopst vanaf Warschau. Deze is 686 dollar. Verder schommelt het tussen dit bedrag en de 1200 dollar. Ook hier kan je dus nog 'shoppen'.
Je moet vanaf Barcelona naar Australie, net naar Brisbane gevlogen voor $300 nog wat. Dan van Australie weer naar Warsaw, was vanaf Brisbane 500 nog wat. Bijna $900 kwijt met vliegen dus. Maar daar bespaar ik wel een hele hoop FP tjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Woohoo, ik ben shareholder :)

Goed verzonnen _/-\o_ d:)b

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor de contract-planners: is het een idee om te berekenen hoeveel legs we met zijn allen gemiddeld per dag doen? Op basis daarvan kan je dan uitrekenen of je het qua tijd gaat halen.

Bij de huidige contracten kosten de 2 stukken zonder nuttige lading gewoon teveel tijd, eigenlijk is het helemaal geen mooie route zo.

Maar er komt wel goed geld binnen, en dat is ook weer belangrijk :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 13:13
en wat kun je daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nou, het is een speciaal titeltje voor mensen die het bedrijf steunen door hun collection rate op 50% te laten zetten. Zo geef je een stuk meer van je inkomsten af. Natuurlijk is dit geheel vrijwillig, en beginners doen er beter aan om eerst te sparen voor een betere truck. We hebben echter gemerkt dat je vanaf een bepaald moment zoveel geld verdient dat je er niet veel meer mee kunt doen. Vandaar dat mijn CR ook op 50% staat, en al mijn andere rates op 0% :) Zo kan mijn verdiende geld dienen om WET hoger in de ranking te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 13:13
oke, wil alleen zeggen dat je zo veel mogelijk afstaat dus
dacht dat er een gesprekvenster ergens bij kwam wat ik gemist had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik weet niet hoe de inkomsten nu zijn, maar met ruim 50 man op 50% CR is het misschien handig om de standaard collection rate te verlagen naar 5 of zelfs 4%. Dan zijn we daarmee de laagste en dat zorgt misschien voor een goede aanwas van nieuwe truckers. Die 3% verschil zet voorlopig toch niet veel zoden aan de dijk.

Beetje investeren in de toekomst zeg maar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
MTA zit al met het probleem dat ze heel veel tijd kwijt zijn om te kijken of drivers wel contracten rijden. Als je meer assistance gaat geven en minder CR dan worden die drivers namelijk zwaar verliesgevend. En hun percentages zijn niet eens zo heel verschillend met die van ons.

We onderscheiden ons niet op de CR en assistance en toch komen er ook niet Tweakers bij. Volgens mij is dat prima. Dan trek je ook een ander soort driversshareholders aan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nm, beter kijken voor ik post :P

[ Voor 186% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-08-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Nog eens dezelfde berekening gedaan, contract1 ziet er nu al beter uit en contract2 moeten we gewoon kunnen halen :) (ik hoop dat ik geen getallen door de war heb gegooid nu ;) )

76 uur zijn nu om.

Contract1:
315 loads 209 left, 106 done
106/76*192=267 (te weinig)

Contract2:
377 loads 217 left, 160 done
160/76*192=404

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, ik verdien nu geld genoeg, jullie mogen m'n Collection Rate ook op 50% zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:28:
Btw, ik verdien nu geld genoeg, jullie mogen m'n Collection Rate ook op 50% zetten. ;)
Doe deze requests ff ingame, dan hebben we de juiste driver ID er ook gelijk bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Volgens mij bedoelt RudeBoah dat hij pending staat in de CB :) Kan iemand hem approven?

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 22:12 ]

/▌

• Bjornski
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:16:
...
315 loads 209 left, 106 done
106/76*192=267 (te weinig)
...
Ik heb het van dat contract net weer even berekend:
Nu 145 loads done.
145/98*192 = 284

Nog steeds te weinig, maar er zit (waarschijnlijk door het vliegen en de nieuwe drivers) wel een stijgende lijn in. Als we die lijn nog wat door kunnen laten stijgen redden we het heel misschien nog.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Bjornski schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:17:
[...]

Ik heb het van dat contract net weer even berekend:
Nu 145 loads done.
145/98*192 = 284

Nog steeds te weinig, maar er zit (waarschijnlijk door het vliegen en de nieuwe drivers) wel een stijgende lijn in. Als we die lijn nog wat door kunnen laten stijgen redden we het heel misschien nog.
Hoe laat is de supply change ook al weer? Dat is toch ergens dit uur of is dat al geweest?
Al geweest :)

/▌

• MarlyNL
Even een gewicht vraagje.
Met de snelheid mag je 5mph sneller dan limiet.
Is er voor het geicht eigenlijk ook een veilige overschreiding?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nee, elke pound boven het toegestane gewicht geeft kans op een boete.

• MarlyNL
Ok, dan houd ik het gewoon veilig ;)
Dan ga ik sparen voor de upgrades.

• rdfeij
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:47:
MTA zit al met het probleem dat ze heel veel tijd kwijt zijn om te kijken of drivers wel contracten rijden. Als je meer assistance gaat geven en minder CR dan worden die drivers namelijk zwaar verliesgevend. En hun percentages zijn niet eens zo heel verschillend met die van ons.

We onderscheiden ons niet op de CR en assistance en toch komen er ook niet Tweakers bij. Volgens mij is dat prima. Dan trek je ook een ander soort driversshareholders aan :)
ff een voorbeeldje, nieuwe drivers die 1 week 1% -40-20 krijgen en die contract routes rijden zijn in die week een verliespost van $800-1000
Daarna op 7% 40-20 rijden zij een 30day profit (voor de company) van $2000-3000 nog steeds niet bijster veel, gezien we hard bezig zijn om in rankings te stijgen.

Over die ranking gesproken, we gaan lekker vooruit, nog 2 a 3 weken tot positie 6 in de rankings.
En we merken ook al hoe verder we stijgen, hoe meer aanmeldingen, zonder dat we echt actief zijn in HR.

Ook nog een voordeel is bijvoorbeeld Furious, die in zijn vorige company niet lekker in zijn vel zat, ook een beetje ruzie had met CEO, overstapt naar ons, en 4 andere truckers meeneemt _/-\o_

Verder heb ik 3 weken terug of zo de company bio aangepast, en ook die trekt nu mensen. (democratie voorop ;) )
MarlyNL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:28:
Ok, dan houd ik het gewoon veilig ;)
Dan ga ik sparen voor de upgrades.
Aluminium wheels geeft je 1k meer laadvermogen, let er wel op dat je truck dit ook aan moet kunnen, anders zul je hier een low gear ratio bij moeten kopen, of een nieuwe truck als dat kan

[ Voor 11% gewijzigd door rdfeij op 19-08-2010 11:18 ]

• MarlyNL
Ok, bedankt voor de tip rdfeij.

Ik heb nu een Peterbilit 379 van 1998.
Is het verstandig die helemaal te upgraden of is het verstandiger te sparen voor een andere truck?
En wat is de beste vervolg keuze?

• rdfeij
MarlyNL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:18:
Ok, bedankt voor de tip rdfeij.

Ik heb nu een Peterbilit 379 van 1998.
Is het verstandig die helemaal te upgraden of is het verstandiger te sparen voor een andere truck?
En wat is de beste vervolg keuze?
dat is en blijft lastig en de meningen zijn daarover verdeelt.

Zowiezo is het handig een paar kleine upgrades te kopen die je truck richting 100% condition duwen. Dit geeft het minste breakdowns. (iedere keer als je truck niet 100% te repareren is, er 1 bijkopen)

Verder zou ik gaan sparen voor een truck die minimaal 85 mph haalt. (bijvoorbeeld: 2005 Mercedes-Benz Actros) Deze rijden ook een stuk zuiniger, en dus langer op een tank. Ook kun je dan ingame altijd de maximale snelheid rijden. Verder heb ik op nieuwere trucks nooit de fuel tank gekocht, simpelweg omdat er genoeg in kan voor 1 trip (en WET verzorgt op kritieke punten terminals, en bij verkoop krijg je geen geld terug voor alles wat nog in je tank(s) zit.

houdt er ook rekening mee als je een nieuwe truck koopt, dat WET de truck discount heeft, en je dus bij de discount prijzen kunt kijken. Verder even rekenen wat je terugkrijgt voor je oude truck (eerst alle truck items verkopen) en dan kijken of een nieuwe het waard is.

• OzzieMann

OzzieMann

We doen nu:

*Contract 1: 221 loads/103 uur x 192 uur = 412 loads. Die gaan we wel halen dus.

**Contract 2: 160 loads/103 uur x 192 uur = 298 loads. We komen dus steeds dichterbij de 315 loads die nodig zijn... En er zijn er vandaag nog 39 onderweg.

Ik zal morgen ochtend om 07:00 nog eens die berekening maken. Dan zijn er priecies 120 uur verstreken en hebben we nog precies 72 uur te gaan.

Als we zo blijven vliegen als we nu doen gaan we het misschien nog wel redden!!

*contract 1 = Rock
**contract 2 = Construction

[ Voor 5% gewijzigd door OzzieMann op 19-08-2010 14:39 ]

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ik vind vliegen wel leuk...en met 50% CR en de extra kosten (buy sell truck) kost het vrijwel niks, je hoeft geen diesel te kopen a 400 euri per tank. Let wel alleen aantrekkelij als je een truck kunt kopen die het ook echt op 1 tank haalt.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb een 2009 Sisu truck gekocht na het vliegen. Ik weet niet goed wat de beste optie is, maar erg veel geld heeft het mij nog niet gekost :)

Achteraf bekeken niet de beste optie, want je kan beter bijna leeg arriveren. Want bij het verkopen krijg je geen geld voor je brandstof. Ik zal dan wel proberen te tanken zodat ik bijna alles nodig heb :P

Edit: Wat dus ook niet gaat, want ik zit al 100% vol :D

[ Voor 49% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-08-2010 14:46 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Ik heb nu al 2 keer de 2007 Scania R470 Topline gekocht, kost maar $56,700 met company discount.
Dan koop ik nieuwe banden, alu velgen en een high gear ratio.

Ik houd ongeveer 6% fuel over en kan constant de max speed + 5 MPH blijven rijden.
Ik heb dan wel Warsaw mijn Home City gemaakt om daar dus naar de 100% te kunnen repairen.

En als ik dus na maandag mijn items en truck weer verkoop en ik kan een nieuwe 2010 DAF kopen met alle items en ik houd dan nog geld over dan heb ik dus zelfs winst gemaakt. Maar ik denk dat ik wel iets mag gaan gebruiken van mijn spaarrekening. Ben benieuwd hoeveel.

[ Voor 32% gewijzigd door OzzieMann op 19-08-2010 14:52 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Geen slecht idee :)

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
nickvanozzie schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:50:
Ik heb nu al 2 keer de 2007 Scania R470 Topline gekocht, kost maar $56,700 met company discount.
Dan koop ik nieuwe banden, alu velgen en een high gear ratio.

Ik houd ongeveer 6% fuel over en kan constant de max speed + 5 MPH blijven rijden.
Ik heb dan wel Warsaw mijn Home City gemaakt om daar dus naar de 100% te kunnen repairen.

En als ik dus na maandag mijn items en truck weer verkoop en ik kan een nieuwe 2010 DAF kopen met alle items en ik houd dan nog geld over dan heb ik dus zelfs winst gemaakt. Maar ik denk dat ik wel iets mag gaan gebruiken van mijn spaarrekening. Ben benieuwd hoeveel.
Ik ben nu de merceder Axor aan het rijden, dan heb je geen banden, velgen en andere gear ratio nodig. De waarde daling is nog geen 1000 euro.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Maar je moet ook weer een truck hebben die genoeg mee kan nemen, als je de lowboy hebt wat verschillende mensen nu hebben dan is er niet zo veel keus. Ik denk dat de goedkoopste truck die het gewicht mee kan nemen goed is.

Een ander vraagje? Blijft dat andere contract safe? Als er te veel mensen vliegen gaat die weer mis ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 19-08-2010 16:55 ]

/▌

• SlinkingAnt
  • Niet online
* SlinkingAnt vliegt nu rondjes.

Steentjes van Parijs naar Praag, vliegen naar Warschau om Construction te laden voor Barca. Dan weer 't vliegtuig in naar Parijs om overnieuw te beginnen :). Mocht het anders beter zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;).

Elke keer een nieuwe truck kopen is wel luxe, alleen heb ik 'm uit automatisme al 3x gerefueled voor het verkopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geld hebben jullie wel niet op de bank staan ? :P Maar sinds dat ik m'n 2010 heb, komt het geld ook met bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Sinds WET ben ik volgens mij maar 300 of 400k rijker geworden. Heb veel geld verloren na de downtime omdat ik steeds op een neer vloog om in Australie wat steden te bezoeken.

Ik vlieg nu trouwens ook wel mee als het nodig is, maar ik weet even niet wat slim is. Want als iedereen op het contract gaat vliegen wat er nu nog niet zo goed uit ziet dan halen we die andere ook niet of je moet het zo als Slinkingant doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Rock to Prague:
244 loads / 120 uur x 192 uur = 390 loads
Deze gaat inderdaad hard achteruit. Rijden er nog wel mensen rock?

Constuction naar Barca:
186 loads / 120 uur x 192 uur = 297 loads
Deze gaat gestaag vooruit maar ben bang dat we die echt niet gaan redden...

Misschien is het verstandig om wat meer mensen rock te laten doen? Dat scheelt 113K aan boete! Ik ga ook wat Rock rijden als ik in Barca arriveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Topicstarter
Dat is dus precies wat ik bedoelde, ik blijf wel gewoon mijn rondjes rijden tot Rock klaar is :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik ben ook nog steeds netjes mijn rondje aan het rijden. Net in Warsaw aangekomen en sta alweer klaar met een verse lading Construction Equipment.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik vlieg gewoon rondjes, dus doe beide contracten :)
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste