8800 GTX hele tijd uitvallen, nu doet pc niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
had een 8800GTX die goed werkte.
Op een gegeef moment klapte de driver eruit met een BSOD
nvlddmkm.

Dat is me 2 x overkomen, daarna gaf de kaart totaal geen beeld meer, ook niet met het opstarten.
Had na de 1ste keer stresstest gedaan, toen gebeurde er niks, temps waren max 71 graden.
kwam in problemen bij fsx en trackmania.

Daarna had ik een EN8400GS in gedaan als vervanging, pc werkte gewoon weer goed.
Google doorgespit en tweakers.
Driversweeper gebruikt, wou opnieuw starten in veilige modus en kaart vervangen, dus pc uitgedaan.
8800GTX weer terug, pc geeft geen kick!
Je ziet af en toe de fan van de voeding heel even draaien, dan gaat die weer uit???
Is dan gewoon me voeding kapot en niet de kaart?
Met de 8400GS heb ik niet gegamed, dus miss is het toeval dat hij op die kaart niet is gecrashed ( gaat ook moeilijk met zo'n kaart )
Voeding is een chieftec 550 watt
http://www.hardware.info/...duct/Chieftec_Smart_550W/
die zou gewoon genoeg stroom moeten leveren voor zo'n kaart? ( heb er ook een 4870 op kunnen draaien en een 9800GT )

Setup is win 7 x64
i7 3.8 ghz ( Volle belasting was 142 watt ongeveer @ 1.33250 Vcore )
Testen geen optie...., heb hier alleen een pc staat net een zielig vermogen van 15 ampere op 12V ( of kan je de kaart ook zonder de 2 voeddingsstekkers gebruiken, puur om te kijken of je beeld bij het booten krijgt ? )
Bedankt voor het lezen alvast :)

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik denk dat je videokaart naar de eeuwige jachtvelden is, aangezien je pc wel werkt met een andere videokaart.
Misschien voor de zekerheid de 8800 GTX in een andere pc proberen, doet die het niet, dan weet je het probleem.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Kijk hier eens en wordt verdrietig.....Je bent blijkbaar niet de enige die er last van heeft, maar misschien kun je hem nog "bakken"...

Lijkt er gewoon op dat de 8*** series langzaam aan het uitsterven zijn....

http://yor.minitroopers.com

• navlim
Same here, ik had een 8800 GTS die 100% werkend uit mijn pc is gegaan, maar toen de nieuwe eigenaar (vriend van me) hem in zijn pc plaatste bleek de kaart te zijn overleden...

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Mr.Joker
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Hij doet het helemaal niet meer!
Start niet eens op!

Me voeding Fan gaat 1 sec aan maar gelijk uit!

Hij deed het met me 8400GS, maar nadat k de 8800GTX opnieuw wou proberen ging de pc helemaal niet meer aan ( had hem alleen in PCI-E slot geprikt en de voedingsstekkers erop gedaan )

Laat me de situatie even op een rij zetten.

8800 deed het goed.

Uit het niets BSOD met driver probleem.
opnieuw gestart niks aan de hand.
Stresstest gedaan, ging helemaal goed, max temp 71 graden.
ging gamen, klapt er weer uit, hij startte niet meer op.
Kaart gebakken erin gestopt, werkte niet.
EN8400GS erin, die werkte wel.
Ik op internet kijken naar de 8800GTX klachten, wou het ook bijmezelf proberen. ( drive sweeper & veilige modus )
PC uitgezet 8800GTX er weer in, pc gaat niet meer aan, de fan van de voeding gaat 1 sec aan en weer gelijk uit.
Hetzelfde met de 8400.
Zonder videokaart doet hij het ook niet.
Me voeding is denk ik gewoon kapot en met die RMA van alternate kan ik lang wachten denk ik....

Doe voeding moet dit toch gewoon trekken?

Heb em al geprobeerd te bakken...

[ Voor 51% gewijzigd door Mr.Joker op 18-02-2010 03:50 ]

• navlim
Je voeding zou dit normaal gesproken makkelijk aan moeten kunnen, maar zoals je aangeeft dat hij tijdens het gamen uitvalt, op dat moment vraagt je systeem meer van je voeding, als deze dan wat 'brak' is klapt hij eruit.

En je hebt je 8800 gebakken zonder dat je wel zeker wist of deze kapot was? Waarschijnlijk heeft dat bakken je kaart nu de nek om gedraaid.

Dus probeer een andere voeding zou ik zeggen en probeer je 8800 icm die andere voeding, misschien is er nog hoop.

[ Voor 13% gewijzigd door navlim op 18-02-2010 04:42 ]

Verwijderd

@ Mr.Joker / AB

je kan tevens ook een testen met 1 voeding stekker.
krijg je alleen wel een melding dat die niet genoeg power krijgt.

voeding stonk na de tijd niet ofzo?

• Mr.Joker
Neuh, helemaal niks!
ik kjk wel ff of met de voeding van de andere pc, mijn pc wel gewoon normaal opstart, zonder de videokaart.

Knap balen dit, vooral met zo'n drukke periode op school, en die bestanden staan op de pc.

• Mr.Joker
Heel fijn.
De voeding van andere pc maar gepakt ( van me zusje ) ( 420W, 15A op 12V ), me pc startte daar niet mee op, me 550 w op me zusjes pc geprobeert gaf geen kick, toen de 420W weer opzusje's pc geprobeert, die doet het ook niet meer, gaat wel aan, fans draaien wel, maar je hoort geen piepjes, geen scherm niks.... , denk dat mijn pc teveel van die 420 heeft gevraagd,alleen die kan ik wel zo omgeruild krijgen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

navlim schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 04:41:
En je hebt je 8800 gebakken zonder dat je wel zeker wist of deze kapot was? Waarschijnlijk heeft dat bakken je kaart nu de nek om gedraaid.
Dat bakken maakt zo'n kaart niet kapot, als je gewoon bij de 200-250 graden zit en je alle plastic onderdelen er vanaf haalt. Het repareert de kaart of (als 'ie niet kapot was) er gebeurt niks.
Mr.Joker schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:47:
Knap balen dit, vooral met zo'n drukke periode op school, en die bestanden staan op de pc.
HDD er tijdelijk uithalen en in een andere PC stoppen, kan je gewoon nog bij je bestanden. Zolang de HDD niet gefrituurd is door de voeding maar dan moet je wel heel veel pech hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 18-02-2010 14:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

en wat nu als je de 8400GS er weer in stopt, als de pc dan wel weer werkt, dan weet je zeker dat de 8800GTX naar de knoppen is. En dat werkt blijkbaar ook niet, kan ik uit je verhaal opmaken.

Dus, een voor een onderdelen testen, te beginnen bij gebruik maken van de 8400 en een bios reset. Eventueel je overige hardware aan een andere voeding hangen als je denkt dat dat het probleem is.

-_-

• Mr.Joker
met de 8400 werkt het ook niet in mijn pc en ook niet in de andere pc, zelfs de onboard werkt niet in de andere pc.
allebei kapot dus.
de chieftec krijg ik me geld geowon terug morgen, dan haal ik deze http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt
Voeding van me zusje wordt zo ook omgeruild bij yorcom.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mijn 8800 ultra is een tijd geleden ook na een korte levensduur overleden. Ik heb oa een tagan 450w voeding, de pc zelf is dus nog prima, het was puur de kaart die niets meer wilde doen, zelfde symtomen als jij beschrijft..

Dit is het topic wat ik destijds heb aangemaakt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ocdaan op 18-02-2010 15:09 ]

• Mr.Joker
met de 8400 werkt het ook niet in mijn pc en ook niet in de andere pc, zelfs de onboard werkt niet in de andere pc.
allebei kapot dus.
de chieftec krijg ik me geld geowon terug morgen, dan haal ik deze http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt
Voeding van me zusje wordt zo ook omgeruild bij yorcom.

Ik denk dat de voeding gewoon langzaam opraakte, want hij viel al 2 keer uit, terwijl hij het daarvoor perfect deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
voeding laten testen, volgens alternate goed, geloof er niks van, mijn voeding deed het op 2 pc's niet meer, op de i7 en op de low budget amd athlon + micro atx, ze zeiden dat ik amd systeem moest meenemen ( alles loshalen, wordt die daar getest die voeding( ze twijfelen aan me sleutelkunsten denk ik ) met een cheap ass 400 watt doet die amd systeem het gewoon en met die andere niet.....
We zien vanavond wel als ik zin heb om het systeem terug te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
mods zet deze op slot, open wel een niewe in electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Mr.Joker schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:14:
mods zet deze op slot, open wel een niewe in electronica.
:?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1