Luidsprekersnoeren Philips te kort --> geen oplossing???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2018
Onlangs de Philips HTS7540 (Home Cinema Set) gekocht... Blijken de luidsprekersnoeren te kort te zijn voor mijn verste achterluidspreker! Philips gebeld hoe ik dit kan oplossen, want Philips levert zijn luidsprekersnoeren met een 'handig' stekkertje en is dus niet zo 1-2-3 te verlengen, lijkt me. De medewerker van Philips kon me hierop geen antwoord geven, omdat deze in een standaard lengte woden vervaardigd (9 m). Nu heb ik echt geen grote woonkamer, maar omdat je de snoeren langs de wanden onder de plinten doet, kom je al gauw aan die 9 m. De enige oplossing van de beste medewerker was om 'maar' een wireless systeem te kopen! Te maf voor woorden lijkt me. Een heel ander systeem omdat er een lullig snoertje te kort is!!!

Is er iemand die een andere (lees: betere) oplossing weet?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Grtz. Rico_D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
Is het zo'n speciaal stekkertje? Misschien kun je gewoon een verlengkabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor een stekkertje is het dan?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Doorknippen, kroonsteentjes ertussen, stukje speakerkabel ertussen, klaar!

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Kabel ergens in het midden doorknippen en er een stuk tussenzetten?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
Frijns.Net schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:54:
Is het zo'n speciaal stekkertje? Misschien kun je gewoon een verlengkabel kopen.
Volgens mij is het stekkertje niet zo bijzonder, maar omdat de medewerker een dergelijke simpele oplossing ook niet aandroeg, leek het mij makkelijker gezegd dan gedaan. Het stekkertje is een 'blokje' met twee afgeschuinde kantjes, waar de twee draadjes in zit. Aan de speakerzijde zijn het gewoon de 'normale klemmetjes'.

Overigens deelde de medewerker van Philips mij mee, dat geluidverlies op de loer lag en tevens de garantie van het gehele systeem kwam te vervallen. Nu lijkt me dat moeilijk te bewijzen als ik de meegeleverde snoertjes maar heel houdt en ergens in de kast bewaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:55:
Wat voor een stekkertje is het dan?
Het stekkertje is een 'blokje' met twee afgeschuinde kantjes, waar de twee draadjes in zit. Aan de speakerzijde zijn het gewoon de 'normale klemmetjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
baexem schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:57:
Kabel ergens in het midden doorknippen en er een stuk tussenzetten?
Zie Quote Frijns.net m.b.t. de garantie die komt te vervallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Rico_D schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:53:
Is er iemand die een andere (lees: betere) oplossing weet?
Ik zeg voortaan eerst de GoT Search gebruiken om te zien of je de eerst bent met dit probleem. En dat ben je niet, want kijk maar eens naar de volgende topics:Allemaal dezelfde vraag en hetzelfde antwoord: gewoon de standaard kabel door knippen en er een stuk nieuwe luidsprekerkabel tussen solderen. Krimpkousje er over heen en niemand die het ziet. Hoop alleen dat Philips nu wel fatsoenlijke kabel mee levert met zijn setjes, want heb setjes gezien waarvaan er kabel bij zat van niets...

De garantie komt dan inderdaad te vervallen, maar goed: het is of een nieuwe set kopen met langere kabels. Dus dan wordt het een set waarvan de receiver en speakers gewone aansluitingen hebben en zo dus met elke kabel aan elkaar kunnen worden gemaakt. Want dan kan je gewoon kabel per meter kopen zodat je altijd de goede lengte hebt.

En over geluidsverlies zou ik me geen zorgen maken, want met dergelijke speakers hoor je dat toch niet als je het goed doet qua solderen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
FeaR1986 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Ik zeg voortaan eerst de GoT Search gebruiken om te zien of je de eerst bent met dit probleem. En dat ben je niet, want kijk maar eens naar de volgende topics:Allemaal dezelfde vraag en hetzelfde antwoord: gewoon de standaard kabel door knippen en er een stuk nieuwe luidsprekerkabel tussen solderen. Krimpkousje er over heen en niemand die het ziet. Hoop alleen dat Philips nu wel fatsoenlijke kabel mee levert met zijn setjes, want heb setjes gezien waarvaan er kabel bij zat van niets...

De garantie komt dan inderdaad te vervallen, maar goed: het is of een nieuwe set kopen met langere kabels. Dus dan wordt het een set waarvan de receiver en speakers gewone aansluitingen hebben en zo dus met elke kabel aan elkaar kunnen worden gemaakt. Want dan kan je gewoon kabel per meter kopen zodat je altijd de goede lengte hebt.

En over geluidsverlies zou ik me geen zorgen maken, want met dergelijke speakers hoor je dat toch niet als je het goed doet qua solderen.
Eerlijk gezegd hoop ik op een oplossing, zonder de originele kabels door te moeten knippen (iv.m. garantie). ik kan je wel vertellen dat de snoertjkes nog steeds beroerd (dun) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Rico_D schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Eerlijk gezegd hoop ik op een oplossing, zonder de originele kabels door te moeten knippen (iv.m. garantie). ik kan je wel vertellen dat de snoertjkes nog steeds beroerd (dun) zijn.
Hoezo doorknippen dan? Aan de kant van de boxen zit toch geen stekkertje, dan kun je daar toch gewoon een stukje aan solderen? Mocht de set dan wel kapot gaan, knip je het een cm voor de verbinding door, zien ze er niks meer van als je hem opstuurt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb je al gekeken of je de desbetreffende stekkertjes ergens kan vinden?

Dan haal je gewoon 25 meter luidsprekerkabel en 2 stekkertjes. Bewaar je de kabels van Sony in verband met garantie en maak je zelf een nieuwe kabel met de juiste lengte,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rico_D schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Het stekkertje is een 'blokje' met twee afgeschuinde kantjes, waar de twee draadjes in zit. Aan de speakerzijde zijn het gewoon de 'normale klemmetjes'.
Wat als je dan aan de speakerzijde een kroonsteen doet? daar een paar meter speakerkabel weer aan.
niets knippen, niets solderen dus geen garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

[...]
In de manual staat inderdaad dat er maar aan één kant van de speakerdraad die custom Philips klemmetjes zitten. Dus de andere kant van de draad is gewoon. Als je aan dat uiteinde (dus zonder klemmetjes) nu een extra stuk soldeert dan hoef je sowieso niet in de kabel te knippen. Mocht de set ooit terug moeten naar Philips kan je een paar centimeter voor het gesoldeerde stuk de kabel af knippen en strippen zodat het weer een originele kabel is. Die paar centimeter merken ze daar echt niet (of ze moeten dit forum lezen :+).

Wat je ook kan proberen is te werken met een kroonsteentje al gaat dat heel vaak wel gepaard met kwaliteitsverlies. Maar wel een manier om te testen of het zou werken, want een kroonsteentje draai je - mocht het niet werken - er gewoon weer van af.

Andere oplossing zou zijn om te proberen de draad uit de klemmetjes te halen en er een langer stuk luidsprekerdraad in te doen. Weet verder niet hoe die aansluitingen zitten en of je ze dus open en dicht kan doen. Maar dat zou ook nog kunnen.

Verder zou ik het niet weten...

Edit:
Spuit 11 dus 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico_D
Het is me duidelijk... oplossingen genoeg. Ik ga eens informeren of die stekkertjes los te verkrijgen zijn. zo ja, dan is dat de beste oplossing denk ik. Zo niet, dan verleng ik hem aan de speakerzijde!

Bedankt voor jullie medewerking!
Pagina: 1