GeForce GT 220

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-04 10:13
Zie ook: Sony Bravia --> PC

Inmiddels dus een Palit GeForce GT 220 aangeschaft. Op mijn Vista 64 bit PC verliep alles vlekkeloos totdat ik ineens vastzat en na n herstart de PC nergens meer op reageerde. Uiteindelijk de oude kaart er weer ingedaan en na enige starts deed de PC t weer als vanouds. Vervolgens de PC overgezet op Windows 7, wederom 64 bits.

Kaart er weer in, inmiddels de laatste drivers van nVidia gedownload en alles draaide weer totdat er ineens spontaan wederom n BSOD kwam. Kaart er weer uit en wederom na enig opstarten deed alles t weer normaal. Ik heb de kaart nodig om van de PC naar de TV (zie ander bericht) te kunnen connecten met HDMI.

Mobo: GigaByte EP45-DS4
Memory: 8GB
Voeding: 600W
Verder n vijftal fans en 9HD's van 1TB in RAID5 opstelling.
In de shop gekeken en dan kom ik op zo'n 530W uit qua energie verbruik.

Oude drivers (nVidia 186) ook nog geprobeerd, zelfde resultaat. BSOD geen gegevens van, ging te snel allemaal.

Iemand nog n idee voordat ik m retour breng?
Zo niet: welke kaart kan ik dan beter aanschaffen (DVI, HDMI (VGA)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Inmiddels de kaart geretourneerd. Nu n GeForce 9800GT aangeschaft van t merk Peak. Wederom dezelfde klachten, dit keer geen blauw scherm maar de PC bevriest gewoon. Opstarten geen probleem, na enkele minuten einde verhaal. De laatste drivers (196.21_desktop_win7_winvista_64bit_english_whql) gedownload van de Nvidia site. Helaas, niets mag baten?

WIE kan r helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door yourservice op 16-02-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-08 21:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
En wat is de foutcode van de BSOD dan?

Of krijg je geen schermpje als je de PC weer hebt opgestart?

[ Voor 45% gewijzigd door Bolletje op 16-02-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00

Herman

FP ProMod
Poeh!
9 HD's is een zware belasting voor de voeding. Van welk merk is de voeding en hoe oud is ie?
Een gemiddelde HDD gebruikt volgens mij iets van 15 watt.

Kun je tijdelijk over een andere voeding beschikken met meer wattage? Dan zou ik het daarmee testen...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Het is n CooMas Silent Pro 600 W, deze is 1.5 jaar oud (volgende week precies!).

In de winkel met n speciaal proggy uitgerekend wat er zoal in zit en wat r gebruikt wordt. Toen kwam ik op 330 W, met de GeForce GT 220 erbij werd dat ongeveer 530 W dus. Deze 9800 GT is ff zwaarder denk ik.

BSOD had ik al1 bij Vista, nu alles op Win7 zit heb ik al1 dat alles "bevriest".

Ik kan proberen n 800 W voeding te "lenen" bij de PC Wereld, misschien doet ie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:22
yourservice schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:18:
Het is n CooMas Silent Pro 600 W, deze is 1.5 jaar oud (volgende week precies!).

In de winkel met n speciaal proggy uitgerekend wat er zoal in zit en wat r gebruikt wordt. Toen kwam ik op 330 W, met de GeForce GT 220 erbij werd dat ongeveer 530 W dus. Deze 9800 GT is ff zwaarder denk ik.

BSOD had ik al1 bij Vista, nu alles op Win7 zit heb ik al1 dat alles "bevriest".

Ik kan proberen n 800 W voeding te "lenen" bij de PC Wereld, misschien doet ie dat.
Even voor de duidelijkheid. Een GT220 trekt max maar 50Watt (en geen 200W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:21
Voeding zou krachtig genoeg moeten zijn al heb je niet mega veel rek meer erin.

Als je een andere voeding kunt testen dan is dat zeker een optie die je testen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Blastpe schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 06:42:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Een GT220 trekt max maar 50Watt (en geen 200W)
En bij het gewoon opstarten van je pc, als die kaart niets te doen heeft, nog veel minder, zo'n 20W waarschijnlijk. Lijkt me dan ook sterk dat het aan je voeding ligt. Kan je testen met minder HDD's? Als het dan wel werkt kan het inderdaad toch aan je voeding liggen, werkt het dan niet dan is het iets anders (al denk ik sowieso dat het iets anders is, maar just to be sure).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Zijn er ook programma's die testen hoeveel Watt er gebruikt wordt tijdens opstarten/draaien van de PC?
Pagina: 1