Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 20:39
Rooten is niet nodig voor die app, draait fine op mijn Galaxy SII.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fornax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Hier met een HTC Desire Z met Android 2.3.4 (root) lukt het niet, de ene keer ziet de TV het toestel wel en komt met de "paringstoets", telefoon ziet echter niets. Andere keer ziet ook de TV de telefoon niet eens.

Ook met een Samsung Galaxy S2 geprobeerd, de eerste keer zonder enig probleem kunnen verbinden, de tweede keer lukt het ook al niet meer.

Op zich niet zo erg dat het niet werkt.. Anders had ik de telefoon de hele dag in de handen :P

Edit: Op jullie advies (en van LG service centre) via BCC omruiling geregeld, zou binnen anderhalve week hier thuis omgeruild worden! Top!
Zal voor de zekerheid de THX settings in het service menu maar weer uitschakelen dan..

[ Voor 20% gewijzigd door lord_fornax op 04-11-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Om nou de tv hiervoor om te ruilen gaat me een beetje ver..... heb ook nog de Logitech Harmony en die doet het perfect met de LW650 S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb ook geregeld problemen met de Remote app (op m'n geroote HTC Desire) maar soms lag gewoon de utp kabel uit de router (stekkertje klemt niet echt goed in de router), of weet ik veel wat anders (TV vind soms de NAS ook niet maar dat kan ook aan de NAS (Qnap ts-212) liggen, aangezien ik overdonderd ben en dat ding ook niet helemaal begrijp.

Ik zou me er dus niet zo druk om maken als dat niet altijd werkt, tevens heeft die remote ook niet zo bizar veel mogelijkheden of pluspunten.

Dat netwerkgedeelte is waar ik me nog het meest aan irriteerd. Zo vaak dat de televisie de NAS of computers gewoon niet ziet (kan dus bij de input/invoerlijst ook geen DNLA kiezen). Het zal voor een deel aan de NAS liggen (genoeg problemen met dat ding) maar ook aan de tv, want de laptop vind ie ook niet altijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 04-11-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Heb vandaag de LW570s ontvangen en bevalt me tot nu:) Maar heb de tv een update laten zoeken en daar staat dat de laatste versie 04.00.xx(weet ik even niet meer) maar op de website staat dat de laatste v04.04.11 is. Maar op de website staat geen download link behalve van een powerpoint?
LG update

Wie kan even helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
OnlyRinaldo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:16:
Heb vandaag de LW570s ontvangen en bevalt me tot nu:) Maar heb de tv een update laten zoeken en daar staat dat de laatste versie 04.00.xx(weet ik even niet meer) maar op de website staat dat de laatste v04.04.11 is. Maar op de website staat geen download link behalve van een powerpoint?
LG update

Wie kan even helpen.
Jawel hoor, kijk op die website bij de tweede tab "stuurprogramma's en software", dan is "The latest firmware file v04.04.11" klikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
vaagisdenaam schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:36:
[...]

Jawel hoor, kijk op die website bij de tweede tab "stuurprogramma's en software", dan is "The latest firmware file v04.04.11" klikbaar...
Dat klopt maar als ik er op klik is er alleen dit bestand te downloaden: Software_Upgrade_Guide(Language_English).ppt
Maar niet een update bestand zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-06 13:29
Inderdaad, heb je de TV niet aan het netwerk hangen? Want dan gaat het vanzelf...

Anders kan je twitteren naar LG support, ze helpen je dan wel snel...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
TV geeft dus aan dat v04.00.18 de laatste is. Maar zal straks even contact zoeken met LG. Toch bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 09:41
Voor de 650S serie is de firmware niet op de site te downloaden. Ik had daarover gisteren een tweet gestuurd naar LG webcare. Ze hebben gereageerd dat ze het gaan onderzoeken... zal wel na 't weekend worden. Afwachten I guess...

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Heb nu iets meer dan een week de 47LW4500. Vooralsnog helemaal top en met name gedownload spul met niet van die hoge resoluties (bijv. NCIS LA, 624x352) ziet er m.i. schrikbarend goed uit.

Met 3D heb ik nog niets gedaan, enkel de 2D->3D conversie maar dat verschil is te minimaal, natuurlijk ook niet zo raar.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sirius schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:56:
Heb nu iets meer dan een week de 47LW4500. Vooralsnog helemaal top en met name gedownload spul met niet van die hoge resoluties (bijv. NCIS LA, 624x352) ziet er m.i. schrikbarend goed uit.

Met 3D heb ik nog niets gedaan, enkel de 2D->3D conversie maar dat verschil is te minimaal, natuurlijk ook niet zo raar.
Moet je voor de gein je laptop aansluiten op je tv, op tv 3D aanzetten (side by side), en vervolgens op youtube zoeken "3D sbs", fullscreen. Heb je ook 3D, wel beperkt maar goed.

Hier ook nog niet zo veel 3D gebruikt, we hebben geen blu-rayspeler dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:37
Piet91 schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:22:
[...]

Moet je voor de gein je laptop aansluiten op je tv, op tv 3D aanzetten (side by side), en vervolgens op youtube zoeken "3D sbs", fullscreen. Heb je ook 3D, wel beperkt maar goed.

Hier ook nog niet zo veel 3D gebruikt, we hebben geen blu-rayspeler dus...
Hier kan je ook veel 3D teasers en demo's downloaden. Even op een usb stick zetten, en genieten maar. Er zijn natuurlijk ook andere wegen om aan 3D films als mkv file te komen, maar daar mag ik het hier op tweakers niet over hebben.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:53
NetRipper schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:04:
Voor de 650S serie is de firmware niet op de site te downloaden. Ik had daarover gisteren een tweet gestuurd naar LG webcare. Ze hebben gereageerd dat ze het gaan onderzoeken... zal wel na 't weekend worden. Afwachten I guess...
Nu wel te downloaden: Link
De enige wijziging die ze erbij hebben staan is

[What's new?]
Improve satellite channel receiving sensitivity.

Oops. Toch niet. Foutje, sorry 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door buzzbuzz68 op 07-11-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
buzzbuzz68 schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:37:
[...]

Nu wel te downloaden: Link
De enige wijziging die ze erbij hebben staan is

[What's new?]
Improve satellite channel receiving sensitivity.
Nee hoor. Er is nog niets verandert. Alleen de handleiding is te downloaden, niet de firmware zelf.

[edit]
Ik heb reactie van LG webcare NL... helaas teleurstellend dat het via internet geupdate moet worden. De firmware zelf is blijkbaar niet te downloaden ter archivering.

http://twitter.com/#!/LG_...status/133534093714526208
en
http://twitter.com/#!/LG_...status/133558801017225216

[ Voor 20% gewijzigd door NetRipper op 07-11-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 19:18
Ik heb even een vraag met betrekking tot de input lag. Ik begrijp dat nog niet helemaal goed.
Heeft dat nu alleen betrekking op gamen of ook met media spelers en HTPCs?

Ik ben namelijk van plan om de 47LW4500 aan te schaffen. Ik wil dan mijn HTPC via hdmi op de tv aansluiten en het geluid loopt dan van de HTPC direct naar mijn receiver (analoog). Als een tv inputlag heeft, loop het beeld dan achter op het geluid (omdat ik mijn geluid niet via de tv laat lopen)?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Een LCD tv heeft altijd input lag. Voor gamen is het belangrijk dat het niet te veel wordt. Input lag heb je ook al als je audio en video beide via de TV doet, maar de TV zorgt er dan over het algemeen wel voor dat de audio evenveel vertraging heeft als het beeld, zodat het niet opvalt (behalve dat wanneer je je controller indruk, de actie pas 50-60ms later zichtbaar wordt). Hoe veel input lag de LW4500 heeft weet ik niet. Van de 650S weet ik dat ie iets aan de hoge kant is vergeleken met andere merken. De LW4500 lijkt veel op de 650S.

Als je je audio via je receiver laat lopen en je beeld via je TV, dan kan je TV de audiovertraging niet corrigeren. Dan krijg je dus audio sync problemen. Veel HTPC's hebben een 'audio sync' optie, waarmee je het geluid kunt vertragen zodat het weer gelijk loopt met de TV. Als je dat niet hebt, zou ik toch audio/video over je TV laten gaan (HDMI bij voorkeur), je TV zou het dan weer naar de receiver moeten sturen (met de juiste vertraging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
@NetRipper, bedankt voor je uitleg.

Mijn receiver is erg oud en heeft alleen RCA (rood-wit) analoge aansluitingen. Nieuwe televisies hebben dat natuurlijk niet meer. Ik zal de met de tijd ook mij receiver moeten vervangen.

Maar ik heb het eigelijk al jaren zo aangesloten en nooit last gehad van audio lag. Is het zo dat nieuwe LCD/LED televisies hier meer last van hebben dan oudere LCD modellen?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Alle LCD tv's, ook de oudere, hebben hier last van. De nieuwere TV's hebben echter wel meer beeldprocessing, waardoor er een hogere lag ontstaat. Waarschijnlijk kan je je receiver via een omweg toch op de TV aansluiten (SCART verloopstekker zit er bij geloof ik). Ik durf verder geen uitspraken te doen over wat er wel of niet bij de LW4500 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Eric-B schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:59:
@NetRipper, bedankt voor je uitleg.

Mijn receiver is erg oud en heeft alleen RCA (rood-wit) analoge aansluitingen. Nieuwe televisies hebben dat natuurlijk niet meer. Ik zal de met de tijd ook mij receiver moeten vervangen.

Maar ik heb het eigelijk al jaren zo aangesloten en nooit last gehad van audio lag. Is het zo dat nieuwe LCD/LED televisies hier meer last van hebben dan oudere LCD modellen?
Input lag hoor je (amper) iets van te merken. Daarnaast zijn processors ook krachtiger geworden... dat wat een TV vroeger aan beeldprocessing had (als het dat al had) en daar 50 ms over doet, daarvoor doet kunnen ze nu SD beeldkwaliteit naar semi-HD brengen in minder of dezelfde tijd.

Plasma's hebben trouwens ook input lag, alleen soms minder omdat er vaak minder beeldprocessing aan wordt toegevoegd. Edit, ik héb trouwens de 42 inch LW4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hoe hebben de mensen hier de instellingen staan; wilde wel eens kijken hoe het bij ons staat want ik merk wel eens op bij aftiteling dat er een witte 'balk'' onstaat ter hoogte van de witte tekst. Hier even wat foto's ervan (lastig te fotograferen; in het echt is het minder extreem), met verschillende instellingen van de tv en verschillende sluitertijden van de camera.

Dus wat hebben jullie qua backlight, helderheid etc.?

EDIT: zie volgend bericht

[ Voor 98% gewijzigd door Piet91 op 09-11-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Die plaatjes zijn echt té groot! Maak ze wat kleiner, vreet bandbreedte.

Verder snap ik niet echt wat je bedoelt? Je hebt het over tekst, en vervolgens fotografeer je je TV waarop een vage witte lijn is te zien?

Pauzeer dan zo'n stuk met die tekst en dat witte gebied en fotografeer dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6213/6328438235_f2159d77c0.jpg

Deze witte lijn is alleen maar om een klein gebied wit te maken en het grote deel van het scherm zwart.
(Aftiteling heb ik zo even niet) Nu zie je dus duidelijk lichtvlekken vanuit de rand van het scherm komen en dat is wat ik bedoel. Nu heb ik verschillende settings van de tv gebruikt en verschillende sluitertijden van m'n camera (deze foto sluitertijd: 1/3 sec. ISO: 800). Deze afbeelding is het extreems qua lichtvlekken. In het echt is het minder.

Nu vroeg ik me af wat mensen hier qua instellingen gebruiken om een goede mix/compromis te kunnen krijgen tussen helderheid van scherm en niet te veel van deze lichtvlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Dat is echt heel veel backlight, zoveel heb ik echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb een 42LW4500, maar zou graag de instellingen voor de weergave veranderen omdat ik nu niet helemaal tevreden ben over de kleuren.
Heeft iemand de tv gekalibreerd, of heeft iemand een link naar een website waar 'calibrated settings' te vinden zijn? Ik heb zelf tevergeefs gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:04:
Dat is echt heel veel backlight, zoveel heb ik echt niet
Zoveel ik dus ook niet, licht aan instellingen van camera (sluitertijd e.d) maakt veel verschil.
Wat zijn jouw instellingen dan bijvoorbeeld?
Mooie tv's zeg, dunne rand ook. :o Maar die voeten zijn echt lelijk, die laatste ook welke veel lijkt op de hogere series van Samsung.

• OnlyRinaldo
Kan mij iemand vertellen of er uitzending gemist beschikbaar van ned 1, 2 & 3? Me moeder gebruikte dit altijd op de 'oude' Philips tv. Maar kan het nergens vinden op de LW570s.

[ Voor 29% gewijzigd door OnlyRinaldo op 10-11-2011 14:57 ]

• kw_nl
Is er helaas niet... Alleen van RTL... Hoop overigens wel dat het ooit komt...

• OnlyRinaldo
Dat is wat minder, bedankt voor je reactie:)

• kw_nl
LG gaat wel samen werken met Philips. Het komt er waarschijnlijk ooit wel aan: http://www.bright.nl/philips-en-lg-werken-samen-rond-tv-apps

• OnlyRinaldo
kw_nl schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:49:
LG gaat wel samen werken met Philips. Het komt er waarschijnlijk ooit wel aan: http://www.bright.nl/philips-en-lg-werken-samen-rond-tv-apps
Ben benieuwd, ik hoop niet dat het alleen van toepassing is op nieuwe tv's.

Piet91 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:27:
[...]

Zoveel ik dus ook niet, licht aan instellingen van camera (sluitertijd e.d) maakt veel verschil.
Wat zijn jouw instellingen dan bijvoorbeeld?

[...]

Mooie tv's zeg, dunne rand ook. :o Maar die voeten zijn echt lelijk, die laatste ook welke veel lijkt op de hogere series van Samsung.
Ik heb eigenlijk gewoon de standaard instellingen gelaten
Alleen heb ik de stroombesparing op minimaal gezet, dit zorgt ervoor dat het beeld niet zo vel is.
Ik heb echt nauwelijks tot geen backlight problemen.
Ook qua lag heb ik nergens last van, ik heb wel het geluid moeten aanpassen, dat liep niet synchroon met het beeld

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 21:12
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1320827915

LG 2012-lijn gelekt.

Helemaal frameloos bij de LED-tv's. Ziet er vet uit, maar heb mijn twijfels bij real-life gebruik. Plasma behoudt een klein frame eromheen.

• Sirius
8)7

Heb een kleine 2 weken beleden de 47LW4500 bij de MM gehaald en wat schetst mijn verbazing: is nu 100,- goedkoper.

Binnen 2 weken kunnen spullen worden geruild. Zouden ze de moeite nemen om dit verschil bijv. in bonnen uit te betalen? Anders gaat ie terug in de doos en koop ik weer een nieuwe.

Iemand van jullie ervaring mee? Ik ben geen muggenzifter en tientjeswerk boeit mij niet maar bijna 15% lager vind ik net iets te gortig :-)

• Barfman
Sirius schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:23:
8)7

Heb een kleine 2 weken beleden de 47LW4500 bij de MM gehaald en wat schetst mijn verbazing: is nu 100,- goedkoper.

Binnen 2 weken kunnen spullen worden geruild. Zouden ze de moeite nemen om dit verschil bijv. in bonnen uit te betalen? Anders gaat ie terug in de doos en koop ik weer een nieuwe.

Iemand van jullie ervaring mee? Ik ben geen muggenzifter en tientjeswerk boeit mij niet maar bijna 15% lager vind ik net iets te gortig :-)
Als het nu een aanbieding is, hoeven zei het verschil niet te betalen. Als het een nieuwe prijs is (vast) zullen zei het verschil uitbetalen.
5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:

a. Het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.

• Sirius
Top voor het uitzoeken, thnx.

BCC verkoopt hem ook voor deze prijs dus van een aanbieding bij MM kan je dan niet meer spreken. De vestiging in Muiden zit op zo'n 14km dus net binnen de grens.

Ik ga morgen ff langs!

Anoniem: 215257

Sirius schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:51:
Top voor het uitzoeken, thnx.

BCC verkoopt hem ook voor deze prijs dus van een aanbieding bij MM kan je dan niet meer spreken. De vestiging in Muiden zit op zo'n 14km dus net binnen de grens.

Ik ga morgen ff langs!
Het maakt niet uit of het een aanbieding is of niet. Laagste prijsgarantie is geldig tot 2 weken na aankoop binnen straal van 15km mits het product op voorraad is.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.

e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
Zolang het dus hetzelfde model is (Nederlands model) en dezelfde garantievoorwaarden worden geleverd (dus gewoon 2 jaar garantie wat je bij faillisementsverkoop bijvoorbeeld niet krijgt)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 10-11-2011 23:07 ]

• yohan
Weet iemand waarom een LG TV (42LV5500 in mijn geval) een mediabestand na een paar minuten resume't als je 'em pauzeert? Bugje of is daar een reden voor? Ik dacht dat inbrandrisico's niet echt speelden bij moderne lcd-tv's.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Sirius
Anoniem: 215257 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:04:
[...]

Het maakt niet uit of het een aanbieding is of niet. Laagste prijsgarantie is geldig tot 2 weken na aankoop binnen straal van 15km mits het product op voorraad is.

[...]

Zolang het dus hetzelfde model is (Nederlands model) en dezelfde garantievoorwaarden worden geleverd (dus gewoon 2 jaar garantie wat je bij faillisementsverkoop bijvoorbeeld niet krijgt)
BCC ook gewoon 2 jaar, vanaf de site op voorraad dus van daaruit te bestellen en op te halen bij de dichtstbijzijnde vestiging. NL model ja/nee staat niet op de site, kan ik ook niet uit mijn LG halen (staat iig niet op de factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binky11
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 20:48
Momenteel voor de LG42LW650s de nieuwste firmware (05.01.09) aan het downloaden, kom van 04.04.10 af.

Ben benieuwd wat daar allemaal in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Nu een jaar later en nog altijd bijzonder blij met mijn FULLHD en FULL LED 55LE8500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gebruikt iemand hier een Qnap NAS? Ik de hele tijd gehad dat de tv de ene moment de pc's/laptops maar bovenal de NAS wel vind, en vaak ook weer niet. Op de Qnap heb ik multimediastation aan staan en ook de UPnP-server. De laptop vind de twonkymedia server wel. Maar de tv vind niets...

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:39
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:
Nu een jaar later en nog altijd bijzonder blij met mijn FULLHD en FULL LED 55LE8500 :D
Ik ben van plan mijn panasonic plasma van 3jaar oud te verkopen (pz81e) en ben al een tijdje op zoek naar de le8500... Jammer dat deze bijna niet meer te verkrijgen is in de winkel. Denk jij persoonlijk dat deze LG kwa beeldkwaliteit en zwartwaardes een plasma kan overtreffen? Ik wil er zeker niet op achteruit gaan. ik kijk vooral HD films in een verduisterde ruimte. En daar zie ik de panny plasma duidelijk tekortschieten bij donkere scenes. Het zwart gloeit als hetware op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Sirius schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:24:
[...]

BCC ook gewoon 2 jaar, vanaf de site op voorraad dus van daaruit te bestellen en op te halen bij de dichtstbijzijnde vestiging. NL model ja/nee staat niet op de site, kan ik ook niet uit mijn LG halen (staat iig niet op de factuur).
En keurig de 100,- verschil teruggekregen. Duimpje omhoog voor de Media Markt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Binky11 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:04:
Momenteel voor de LG42LW650s de nieuwste firmware (05.01.09) aan het downloaden, kom van 04.04.10 af.

Ben benieuwd wat daar allemaal in zit!
Waar ben je de nieuwe firmware aan het downloaden ? Ik kan nergens een update vinden....

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/941/lw650s040411.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door H4ldrz op 12-11-2011 10:54 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 06:28
Mischien dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven.

Ik heb een 47LW4500
Volgens dit link is de latest firmware 04.60.26.
Mijn TV heeft de firmware 04.60.24

http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#

Ok dus heb de firmware gedownload en ben even de instructies gaan kijken, tot mijn verbazing. Volgens de instructies moet het model nummer op UA eindigen bijv. 47LW4500-UA maar mijn tv eindigd met een ZB bijv
47LW4500-ZB. Hoe en waar kan ik een nieuwe firmware vinden en is er wel een nieuwe?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Hey! Ik heb gisteren een 47LW4500 aangeschaft :9~ Nu ben ik een beetje aan het expirimenteren met 3D (half SBS). Weet iemand misschien een (demo) filmpje waarbij beelden echt uit de tv komen ipv dat je alleen diepte ziet zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Eric-B schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:32:
Hey! Ik heb gisteren een 47LW4500 aangeschaft :9~ Nu ben ik een beetje aan het expirimenteren met 3D (half SBS). Weet iemand misschien een (demo) filmpje waarbij beelden echt uit de tv komen ipv dat je alleen diepte ziet zeg maar?
Dat is een beeld dat mensen hebben bij 3D, vaak/meestal/alleen zie je het beeld 'in' de tv gaan, niet naar voren. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 15:18
LG verhoogt 3D resolutie Cinema 3D tv's Weet iemand of dit al uitgerold is en zoja, in welke firmware versie?
Ik zit op 04.04.10 op mijn 55LW650S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Piet91 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:41:
[...]

Dat is een beeld dat mensen hebben bij 3D, vaak/meestal/alleen zie je het beeld 'in' de tv gaan, niet naar voren. Helaas...
Helemaal niet! Er zijn genoeg beelden beschikbaar waarbij dingen echt uit het scherm komen.mfilm makers bewaren dit vaak voor bepaalde momenten.

Voor goede 3D beelden kan je naar YouTube gaan en dan bijvoorbeeld zoeken op "out of screen yt3d". Dat yt3d geeft aan dat je 3D filmpjes zoekt. Dus een HDMI kabel verbinden met je laptop of pc en dan heb je 3D beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek even de 3D versie van Terrible Me (Verschrikkelijke Ikke) op. Die heb ik bij verschillende bedrijven als dmo zien draaien en daar zie je de boel wel het beeld uitkomen :)

Edit: onwijs grappige film overigens _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2011 11:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Uniciteit schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:26:
[...]

Helemaal niet! Er zijn genoeg beelden beschikbaar waarbij dingen echt uit het scherm komen.mfilm makers bewaren dit vaak voor bepaalde momenten.

Voor goede 3D beelden kan je naar YouTube gaan en dan bijvoorbeeld zoeken op "out of screen yt3d". Dat yt3d geeft aan dat je 3D filmpjes zoekt. Dus een HDMI kabel verbinden met je laptop of pc en dan heb je 3D beelden!
Tnx voor de tip, maar staat dat yt3d voor red cyan ofzo? Ik kan op you tube geen "out of screen half sbs" vinden? Is half sbs niet beteren 3d kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Eric-B schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:45:
[...]

Tnx voor de tip, maar staat dat yt3d voor red cyan ofzo? Ik kan op you tube geen "out of screen half sbs" vinden? Is half sbs niet beteren 3d kwaliteit?
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar krijg erg veel hits: YouTube: out of screen yt3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Barfman schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:48:
[...]

Ik weet niet hoe jij zoekt, maar krijg erg veel hits: YouTube: out of screen yt3d
Ik krijg hetzelfde :) Maar dan voorral filmpjes met zo'n rood/groen randje eromheen en niet die verticaal gesplitste beelden (side by side)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 18:04
Ik heb dus ook de 47LW650s en heb dit topic eens doorgespit,
om eerst maar een 3D film aan te prijzen die echt de beelden zo'n 3 meter eruit laat komen : Avatar 3D half sbs. Vooral de jungle beelden zie je insecten door je huiskamer vliegen en ben ik geneigd om mijn hoofd om de takken die steeds hinderlijk er uit steken te omzeilen :)
Als de vrouwelijke navi haar pijl en boog spant steekt de pijlpunt echt tot aan je gezicht en is het bijzonder mooi om het zwevende pluisje erop te zien landen.

Het verschilt dus wel per film, want green lantern 3D zag je wel veel diepte, maar was het "uit je beeld springen effect" beperkt tot een licht bolletje wat dan wel tot vlak voor je neus kwam.

Wat betreft de resolutie en trumotion, ik zal eens dichtop gaan staan met 3D of ik de lijnen dan ga zien,
mijn firmware versie is 03.07.14. Ik kan wel de update naar een nieuwere versie doen maar twijfel hier over of dit verbetering brengt, want nu heb ik trumotion op laag staan bij 3D, dit is beter beeld en minder schokkerig dan als ik het uit zet.
Als ik dus de berichten zo lees, dan zou LG zeggen dat je na de full HD update voor 3D dit uit moet zetten, ik vind dit dus verwarrend, want overal lees ik dat het beter uit kan, maar mijn beeld verbeterd aanmerkelijk plus dat het met HD films zoals .mkv bestanden gewoon vloeiender loopt, voor digitaal en HD van upc heb ik het ook aanstaan, maar dan zelf waardes ingevuld van judder 3 en deblur 5. Lees in diverse reviews om dit op 0 voor beiden te zetten, of judder 3 en deblur 8.
Kan me ook niet in de algemene calibratie vinden, maar dit zal dus per persoon verschillen. Zo prefereer ik dynamisch contrast op laag, ook voor de vorige 3 LG toestellen trouwens.

Maar goed, ik wacht met updaten tot ik er meer duidelijkheid over heb, ik had namelijk hiervoor de 47lw5500 die ik wel had geupdate, en die geluids synchronisatie problemen over hdmi verbeterde, maar verder niets leek toe te voegen. Deze tv omgeruild met bijbetaling voor de huidige omdat die uiteindelijk toch niet beviel qua beeld en 1 ledje zichtbaar werd in de linker hoek binnen 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oh ik had dus niet (helemaal) gelijk over het 3D dat naar je toekomt (waarvan ik dus dacht dat het niet gebeurde). Blijkt dus afhankelijk te zijn van het videomateriaal wat je kijkt.
I stand corrected. :+

Straks maar weer 'ns de laptop aansluiten op tv met die zoektermen. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 13-11-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Eric-B schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:10:
[...]

Ik krijg hetzelfde :) Maar dan voorral filmpjes met zo'n rood/groen randje eromheen en niet die verticaal gesplitste beelden (side by side)
Je kan het 3D type zelf instellen. Open maar eens één van die YouTube filmpjes en dan rechtsonderin (waar je ook Full Screen kan kiezen, kan je 3D type kiezen). Vaak ook SBS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uniciteit schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:26:
[...]

Of je gebruikt de browser van je tv, die ondersteund gewoon 3D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Anoniem: 238992 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:44:
[...]

Of je gebruikt de browser van je tv, die ondersteund gewoon 3D,
Of je bedenkt je even dat LG dat niet op elke LG TV ondersteunt. Laat staan dat LG bij elke 3D TV een webbrowser meelevert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
The Eagle schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:49:
[...]

Zoek even de 3D versie van Terrible Me (Verschrikkelijke Ikke) op. Die heb ik bij verschillende bedrijven als dmo zien draaien en daar zie je de boel wel het beeld uitkomen :)

Edit: onwijs grappige film overigens _/-\o_
Kan er niks van vinden en imdb kent hem ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Eric-B schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:54:
[...]

Kan er niks van vinden en imdb kent hem ook niet :?
Alstu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Uniciteit schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:38:
[...]

Je kan het 3D type zelf instellen. Open maar eens één van die YouTube filmpjes en dan rechtsonderin (waar je ook Full Screen kan kiezen, kan je 3D type kiezen). Vaak ook SBS. :)
Kijk dat had ik gemist! Euuhh wordt ik oud :/ ?? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
Bisquit schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:16:
Als ik dus de berichten zo lees, dan zou LG zeggen dat je na de full HD update voor 3D dit uit moet zetten, ik vind dit dus verwarrend,
In welke firmware versie zit de zgn. full HD (1080i) update? Ik kan dit nergens vinden.
Ik heb een 55LW650S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

glenner schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:01:
[...]

Ik ben van plan mijn panasonic plasma van 3jaar oud te verkopen (pz81e) en ben al een tijdje op zoek naar de le8500... Jammer dat deze bijna niet meer te verkrijgen is in de winkel. Denk jij persoonlijk dat deze LG kwa beeldkwaliteit en zwartwaardes een plasma kan overtreffen? Ik wil er zeker niet op achteruit gaan. ik kijk vooral HD films in een verduisterde ruimte. En daar zie ik de panny plasma duidelijk tekortschieten bij donkere scenes. Het zwart gloeit als hetware op...
Ik heb hiervoor een Samsung LCD gehad. Die had toen ter tijd de hoogste contrast en beste zwartwaardes. Helaas viel dit enorm tegen. Je kon goed zien dat het eerder donkergrijs was in plaats van zwart. De LE8500/LE9500 hebben mij enorm verrast. Ik vond LG altijd maar een 2de rangs Philips product. Nu ben ik een promotor geworden. De enorme glasplaat ervoor zorgen voor prachtige kleuren, maar let wel op dat je overdag last hebt van weerspiegeling. De FULL LED is vanaf vorig jaar een must voor me geworden. Zwart is dan ook echt zwart. Zeker wanneer je het op THX CINEMA modus zet. Het is ook enorm plat, heeft wifi en DLNA zodat je ook films via een usb stick kunt afspelen. Dus al met al alleen maar positieve punten en als negatieve punten kan ik de weerspiegeling en het enorme gewicht noemen (komt voornamelijk door het glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eric-B schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:58:
[...]

Kijk dat had ik gemist! Euuhh wordt ik oud :/ ?? Tnx!
Nee, ik ben degene die oud wordt ;)
Het is dus idd "Despicable Me", en niet "Terrible Me" :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Even een vraagje voor mensen die hier ook een NAS gebruiken. Hoe 'degelijk' is jullie verbinding daarmee? Ik weet niet of het nou aan onze NAS (Qnap ts-212) ligt of aan de tv maar heel vaak vind de tv gewoon niets (ook niet de pc's en laptops)

• BJerry
Skype op een 55LW650S, kan dat en zo ja hoe?

• BJerry
Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:18:
Even een vraagje voor mensen die hier ook een NAS gebruiken. Hoe 'degelijk' is jullie verbinding daarmee? Ik weet niet of het nou aan onze NAS (Qnap ts-212) ligt of aan de tv maar heel vaak vind de tv gewoon niets (ook niet de pc's en laptops)
Ik heb een Netgear Readynas en die geeft nooit problemen (wired), zowel dlna als medialink worden altijd gevonden door mijn tv (55LW650S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Ik heb een probleempje met ondertiteling van 3d films. Als ze gemaakt zijn met 3d subtitler werken ze wel goed als ik de film met een usb stick direct in de tv afspeel. Maar als ik ze via me HTPC met XBMC afspeel krijg ik ze dubbel te zien helft links en de andere helft rechts. Iemand enig idee, waarom het via XBMC niet goed gaat en direct vanaf USB stickie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcu4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik heb 2 vraagjes met betrekking op de LW4500, ik lees hier dat er een nieuwe firmware is voor deze tv, maar waar zie ik welke firmware ik nu heb, heb het menu helemaal doorgespit maar ik kan het niet vinden.
En kan iemand mij vertellen of het klopt dat het scherm los zit van de omlijsting en alleen op de hoeken vastzit, ik kan het scherm bij de randen een paar millimeter los drukken van de omlijsting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

fcu4 schreef op zondag 20 november 2011 @ 07:09:
Ik heb 2 vraagjes met betrekking op de LW4500, ik lees hier dat er een nieuwe firmware is voor deze tv, maar waar zie ik welke firmware ik nu heb, heb het menu helemaal doorgespit maar ik kan het niet vinden.
En kan iemand mij vertellen of het klopt dat het scherm los zit van de omlijsting en alleen op de hoeken vastzit, ik kan het scherm bij de randen een paar millimeter los drukken van de omlijsting.
1) Firmware die je nu hebt kan je zo opzoeken: "menu" knop indrukken, dan de rode (teletekst) knop > "Product-service-info"

2) Dat het niet vast zit daar kan kloppen, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe 'ernstig'. Er zit geen glasplaat voor de LW4500, anders zou je het niet eens weten, maar dit is redelijk normaal bij vrijwel alle matte TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Eric-B schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:32:
Ik heb een probleempje met ondertiteling van 3d films. Als ze gemaakt zijn met 3d subtitler werken ze wel goed als ik de film met een usb stick direct in de tv afspeel. Maar als ik ze via me HTPC met XBMC afspeel krijg ik ze dubbel te zien helft links en de andere helft rechts. Iemand enig idee, waarom het via XBMC niet goed gaat en direct vanaf USB stickie wel?
Wellicht moet je 3D modus aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:56

mucuracat

YES

BJerry schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:00:
Je moet een speciale lg webcam hebben die je tv ondersteunt. en skype is al geinstalleerd

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:56

mucuracat

YES

Eric-B schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:32:
Je lg is een 3d tv en weet hoe hij de ondertitels moet laten zien. Je HTPC niet.
Je HTPC zend 2 beelden (SBS) en 1 ondertitel. Je vraagt je tv om beelden overelkaar heen te zetten en dat doet hij ook.. alle beelden wat hij ontvangt. kan geen onderscheid maken via een xterne bron.

Misschien dat Xtreamer prodigy dat wel kan. Ik hoop het, want wil hem hebben :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wanneer komt die 1080i update trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcu4
Oke bedankt, heb de firmware info gevonden van de LW4500.
Ik zie alleen op de site dat de laatste firmware de v04.60.26 is maar in de mijne zit de v04.60.27
Ik ben totaal niet tevreden met de beeldkwaliteit van deze tv, veel te veel bleeding.
Denk dat ik maar LG ga bellen, en een monteur laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik zat net even wat rond te kijken op amazon (Black Friday deals deze week) en heb de laatste tijd wel interesse in een PS3, via via kwam ik uit op LG's Dual Play.
Maar in theorie zou dit toch met elke LG 3D tv moeten kunnen? Dan zet je 3D aan met de goede modus (SBS of boven/onder etc.)? Alleen zou je dan even 2 brilletjes moeten kopen/maken met dezelfde polorisatie in beide glazen.

Is deze theorie juist, en/of heeft iemand hier ervaring mee?

EDIT: we hebben hier de 42LW570s staan, op de video hieronder is toch ook de 570s?:
YouTube: IFA: Multiplayer gaming goes full screen with LG TV#!

EDIT #2: oh :'( :
You may think that it should also work by just manually activating the Top/Bottom or Side by Side 3D input and you will get two different views for each player, but you are forgetting that for this to work you need to send squashed frame output and with multiplayer split screen you get the full frame that is just cropped to fit your part of the screen, meaning that if you try to do that you will get a distorted frame. So if you thought that this extra function would be possible on all passive 3D HDTVs, then you will have to think again as things are not that simple as they may seem. But we’ll have to wait a bit more until LG releases more details about which of their 3D HDTVs will support the Dual Play functions and what other requirements will be there besides the more specific glasses…
Daar had ik even niet aan gedacht. Hopelijk gaat LG dit ook op andere 3D tv's zetten O-)

[ Voor 60% gewijzigd door Piet91 op 21-11-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

fcu4 schreef op maandag 21 november 2011 @ 05:58:
Oke bedankt, heb de firmware info gevonden van de LW4500.
Ik zie alleen op de site dat de laatste firmware de v04.60.26 is maar in de mijne zit de v04.60.27
Ik ben totaal niet tevreden met de beeldkwaliteit van deze tv, veel te veel bleeding.
Denk dat ik maar LG ga bellen, en een monteur laat komen.
Heb je je TV bij LG besteld? Anders absoluut geen rede om via LG een reparatie te laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
Uniciteit schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:12:
[...]

Heb je je TV bij LG besteld? Anders absoluut geen rede om via LG een reparatie te laten uitvoeren.
Waarom zou je LG de reparatie niet laten uitvoeren? Er is gewoon garantie en de winkel waar je de tv hebt gekocht stuurt je anders toch wel door naar LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JorisTheWise schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:12:
[...]

Waarom zou je LG de reparatie niet laten uitvoeren? Er is gewoon garantie en de winkel waar je de tv hebt gekocht stuurt je anders toch wel door naar LG.
Zodra jij een reparatie laat uitvoeren door LG, heb je geen garantie meer via de winkel. Je hebt dan immers een ander toestel dan dat je bij hen hebt gekocht.

In een winkel kun je schreeuwen als ze moeilijk doen om garantie, bij LG kunnen ze simpelweg een telefoongesprek beeindigen. Daarnaast weet ik niet hoe het verder zit, maar vrijwel alle grote bedrijven - dus ik neem aan ook LG - geven slechts één jaar fabrieksgarantie. In de winkel heb je twee jaar garantie.

Nogmaals, vervangt LG dus bijvoorbeeld je toestel en na 1,5 jaar is er weer een probleem dan kan je niet bij de winkel terecht en niet bij LG. De winkel laat je weten dat het toestel niet overeenkomt met wat ze hebben verkocht, en LG laat weten dat je buiten één jaar garantie periode zit.

Zelfde als met Apple: Apple is best wel zelf voldaan als het op garantie aankomt. Als er binnen één jaar problemen zijn, doen ze heel makkelijk maar buiten dat jaar heel moeilijk. Als je bijvoorbeeld je iPad laat repareren via Apple omdat er bijvoorbeeld een fout is met het touchscreen, dan is dat binnen het eerste jaar prima. Als er later echter nog een fout is en er is al één jaar voorbij dan weigert Apple om het te repareren. Normaal gesproken zal je teruggaan naar de winkel, maar die kunnen niks doen voor je.

Simpel gezegd:
Fabrikant biedt vaak 1 jaar garantie, ik neem aan ook LG.
Winkel biedt 2 jaar garantie.

Je koopt product A1 bij winkel. Product A1 heeft na 9 maanden een defect. In plaats van naar de winkel te gaan besluit je om het toestel direct via LG te laten vervangen. LG doet dit, en je je krijgt dan product A2. Zelfde TV, alleen andere modelnummer etc. Na 18 maanden is er weer een probleem. Je belt LG, maar die geeft aan dat het buiten één jaar fabrieksgarantie valt. Dan maar terug naar de winkel. Winkel weigert, want product A2 is niet het gekochte product A1.

Nu zal het per winkel wel anders geregeld zijn, maar je kan een hoop gedoe voorkomen door even wat minder lui te zijn en in plaats van te bellen naar de fabrikant, daadwerkelijk naar de winkel te gaan.

------------------------------------------------------------------
Wat betreft je laatste opmerking: de winkel mag nooit zeggen dat je het maar via de fabrikant moet regelen. Ze kunnen wel met je afspreken dat de winkel het met je eens is en dat je contact moet opnemen met LG om een afspraak te maken.

Dan is er echter een heel groot verschil: de winkel weet er vanaf en het wordt onthouden.

EDIT
Van Consuwijzer.nl (site opgericht door de overheid en verschillende wettelijke instanties)
Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. De verkoper moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden
Als je dus al via de fabrikant garantie doet, dan is het op zijn minst erg verstandig om dit te melden bij de winkel. Dit kan je dan telefonisch doen natuurlijk. Als ze het een goede oplossing vinden is er geen probleem.
Als je echter achteraf nog eens naar de winkel gaat vanwege een probleem kunnen ze zeggen "Ah, dus u heeft een reparatie laten uitvoeren zonder dit met ons te overleggen? Uw garantie is helaas vervallen..."

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 22-11-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
Zodra jij een reparatie laat uitvoeren door LG, heb je geen garantie meer via de winkel. Je hebt dan immers een ander toestel dan dat je bij hen hebt gekocht.
Dit is niet waar ! De winkel is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product dat ze verkocht hebben. Als blijkt dat het product vanwege garantie via de fabrikant is omgewisseld heb je daar uiteraard een bewijs van ontvangen. Daarnaast zijn er weinig winkels dit het verkochte product registreren aan de hand van een serienummer.
In een winkel kun je schreeuwen als ze moeilijk doen om garantie, bij LG kunnen ze simpelweg een telefoongesprek beeindigen. Daarnaast weet ik niet hoe het verder zit, maar vrijwel alle grote bedrijven - dus ik neem aan ook LG - geven slechts één jaar fabrieksgarantie. In de winkel heb je twee jaar garantie.
Ook hier een toevoeging. Volgens de wet heeft een koper 2 jaar garantie op een product. Echter binnen het eerste half jaar heeft de klant geen bewijslast. Deze periode wordt vaak verlengd door de fabrikant tot 1, 2 of 3 jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. Valt de garantieaanvraag buiten deze periode dan moet het product kostenloos hersteld worden of omgeruild worden. Let op.. de bewijslast is dan omgekeerd, de koper moet dan bewijzen dat het defect te wijten is aan het product en dat het normaal gebruikt is.
Ook buiten de wettelijke garantieperiode heeft een klant nog rechten die te maken hebben met de economische levensduur. Deze zal ik echter buiten beschouwing laten.
Nogmaals, vervangt LG dus bijvoorbeeld je toestel en na 1,5 jaar is er weer een probleem dan kan je niet bij de winkel terecht en niet bij LG. De winkel laat je weten dat het toestel niet overeenkomt met wat ze hebben verkocht, en LG laat weten dat je buiten één jaar garantie periode zit.
Nogmaals de verkoper is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product. Je kunt altijd bij de winkel terecht.

Nog een extra aanvulling. Veel leveraciers hebben vanaf bepaalde afmetingen en/of types thuisservice. Er wordt dan een afspraak gemaakt, meestal binnen enkele dagen, om de reparateur bij u thuis langs te laten komen. Als je er toch voor kiest om het toestel bij de winkel in te leveren hou er dan rekening mee dat de winkel de reparatie binnen een redelijke termijn mag afhandelen. In praktijk betekend dit vaak minimaal 3 weken wachten.

In mijn studententijd heb ik enkele jaren bij de service balie van de Nr1. van Nederland gewerkt. Schreeuwen aan de balie heeft totaal geen zin. Bij de grotere toestellen gaf ik ook altijd het advies om de klant contact via de leverancier (LG) te laten opnemen. Niet omdat ik deze klant niet wou helpen maar omdat de afhandeling/reparatie dan veel sneller gaat. Een toestel direct omruilen door winkel zal niet snel gebeuren omdat het toestel gebruikerssporen heeft en na reparatie onverkoopbaar is. Veel mensen vinden dit moeilijk om te begrijpen. Als je auto stuk is krijg je namelijk ook nieuwe toch 8)7 8)7 !?

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
yohan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:14:
Weet iemand waarom een LG TV (42LV5500 in mijn geval) een mediabestand na een paar minuten resume't als je 'em pauzeert? Bugje of is daar een reden voor? Ik dacht dat inbrandrisico's niet echt speelden bij moderne lcd-tv's.
Niemand een idee? Vind het best irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
yohan schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:20:
[...]

Niemand een idee? Vind het best irritant namelijk.
Zelfde probleem, geen oplossing. Wellicht is eens via Twitter aan LG_webcare_nl vragen ?

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

H4ldrz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:27:
[...]

Dit is niet waar ! De winkel is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product dat ze verkocht hebben. Als blijkt dat het product vanwege garantie via de fabrikant is omgewisseld heb je daar uiteraard een bewijs van ontvangen. Daarnaast zijn er weinig winkels dit het verkochte product registreren aan de hand van een serienummer.

[...]

Ook hier een toevoeging. Volgens de wet heeft een koper 2 jaar garantie op een product. Echter binnen het eerste half jaar heeft de klant geen bewijslast. Deze periode wordt vaak verlengd door de fabrikant tot 1, 2 of 3 jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. Valt de garantieaanvraag buiten deze periode dan moet het product kostenloos hersteld worden of omgeruild worden. Let op.. de bewijslast is dan omgekeerd, de koper moet dan bewijzen dat het defect te wijten is aan het product en dat het normaal gebruikt is.
Ook buiten de wettelijke garantieperiode heeft een klant nog rechten die te maken hebben met de economische levensduur. Deze zal ik echter buiten beschouwing laten.

[...]

Nogmaals de verkoper is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product. Je kunt altijd bij de winkel terecht.

Nog een extra aanvulling. Veel leveraciers hebben vanaf bepaalde afmetingen en/of types thuisservice. Er wordt dan een afspraak gemaakt, meestal binnen enkele dagen, om de reparateur bij u thuis langs te laten komen. Als je er toch voor kiest om het toestel bij de winkel in te leveren hou er dan rekening mee dat de winkel de reparatie binnen een redelijke termijn mag afhandelen. In praktijk betekend dit vaak minimaal 3 weken wachten.

In mijn studententijd heb ik enkele jaren bij de service balie van de Nr1. van Nederland gewerkt. Schreeuwen aan de balie heeft totaal geen zin. Bij de grotere toestellen gaf ik ook altijd het advies om de klant contact via de leverancier (LG) te laten opnemen. Niet omdat ik deze klant niet wou helpen maar omdat de afhandeling/reparatie dan veel sneller gaat. Een toestel direct omruilen door winkel zal niet snel gebeuren omdat het toestel gebruikerssporen heeft en na reparatie onverkoopbaar is. Veel mensen vinden dit moeilijk om te begrijpen. Als je auto stuk is krijg je namelijk ook nieuwe toch 8)7 8)7 !?
Maar dan is er een verschil: jij verwijst de mensen juist door naar de fabrikant. Als je op eigen houtje reparaties laat uitvoeren zonder de winkel iets te laten weten, dan tja.

En ja, de winkel is altijd verantwoordelijk voor het product maar nogmaals: als jij na 5 maanden, zonder de winkel iets te laten weten, LG belt voor een reparatie en zij voeren het uit en na 18 maanden is er weer een probleem en je gaat dan naar de winkel. Als de winkel dan ziet dat er al 'gewerkt' is aan het apparaat, en zij weten daar helemaal niks van dan kunnen ze makkelijk zeggen dat het defect misschien wel is ontstaan juist door een reparatie van iemand anders. Bij de BCC bijvoorbeeld slaan ze het in hun systeem op als er van garantie gebruik is gemaakt en je krijgt ook nog een losse brief mee die je bij je garantiebewijs moet houden. Als er dan later wat is dan kan je laten zien dat hij eerder, door de BCC, is ontvangen en gerepareerd.

Het is gewoon NIET wijs om reparaties op een TV te laten uitvoeren zonder de winkel daarvan op de hoogte te brengen. Je kunt in ieder geval even naar de winkel bellen: dan doe je je verhaal dat er een defect is, en dan stel je voor om direct LG te bellen. Als zij daar mee akkoord gaan, dan is er helemaal niks aan de hand en zullen ze achteraf ook niet moeilijk doen.

Tuurlijk zijn er winkels die daar soepel in zijn, maar je leest ook genoeg verhalen op het internet dat een garantie-aanvraag is geweigerd omdat er wijzigingen zonder medeweten van de winkel aan zijn gebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 22-11-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

H4ldrz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:28:
[...]

Zelfde probleem, geen oplossing. Wellicht is eens via Twitter aan LG_webcare_nl vragen ?
Zouden jullie ook kunnen vragen naar wanneer de 1080i update voor Cinema 3D TV's komt (of is die er al 8)7 )? LG Benelux had deze al voor juli dit jaar beloofd...

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 22-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:39:
[...]

Zouden jullie ook kunnen vragen naar wanneer de 1080i update voor Cinema 3D TV's komt (of is die er al 8)7 )? LG Benelux had deze al voor juli dit jaar beloofd...
En Dual Play op andere Cinema 3D tv's?
Zijn hier dus nog mensen die hier ervaring mee hebben zoals bij m'n vorige post te lezen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken een 47LW4500 aan te schaffen.
De tv heb ik inmiddels nu uitvoerig gezien en de beeld kwaliteit is uitstekend.

Tot mijn grote ergernis heeft mijn Samsung 40" FullHD 24p scherm het begeven, nou althans er zit ineens een groene pixel in het midden van het beeld welke me enorm stoort.

Deze tv heb ik 4 jaar geleden gekocht voor 1750,- en daar heb ik echt geen trek meer in, een 47LW4500 is lekker geprijsd en het formaat is ruim voldoende voor op de Game kamer.

Zijn er hier mensen die weten of een MKV Half-SBS film werkt vanaf usb stick?
Ik heb hier bij een collega mee gespeeld maar soms zegt de tv "er is geen Audio Codec aanwezig" terwijl er gewoon Stereo in de MKV zit (en niet alleen DTS OID). Het probleem lijkt zich voor te doen als er meerdere audio kanalen aanwezig zijn.

Iemand dit probleem ook?
Een collega van me heeft afgelopen Donderdag ook deze tv aangeschaft.
Wij hebben toen een LG MKV-SBS gedownload welke via usb keurig werd afgespeeld.

Zat een onderwater scène in waar een "grote vis" echt een paar meter de TV uit kwam. Was echt een geweldig gezicht.

PM je Email adres ff, dan zal ik hem naar je uploaden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er ook aan de te denken om de 47LW4500 te halen voor in de slaapkamer. Nu ben ik alleen benieuwd of het ook een webbrowser/internetmogelijkheden heeft net als bij mijn LE8500. Ik las dat een van de gebruikers last heeft van bleeding. Zijn er nog andere gebruikers aanwezig en wat zijn jouw bevindingen?
Op kieskeurig krijgt het een 9,1 maar dat zijn over het algemeen nietszeggende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:16:
Ik zit er ook aan de te denken om de 47LW4500 te halen voor in de slaapkamer. Nu ben ik alleen benieuwd of het ook een webbrowser/internetmogelijkheden heeft net als bij mijn LE8500.
Nee, de LW4500 serie heeft geen wifi of lan aansluiting, dus geen netwerk/internetmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:24:
[...]

En Dual Play op andere Cinema 3D tv's?
Zijn hier dus nog mensen die hier ervaring mee hebben zoals bij m'n vorige post te lezen was?
Dit hebben alle cinema 3d tv's
Alleeen wordt het met de 980 hardop geroepen en bij de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:06:
[...]

Dit hebben alle cinema 3d tv's
Alleeen wordt het met de 980 hardop geroepen en bij de andere niet
D.m.v. onder/boven te selecteren bij 3D modus of niet? Maar dan is het beeld toch vervormd; het beeld wat normaal voor de helft van het scherm bedoeld is wordt uitgerekt over het hele scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Piet91 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:27:
[...]

Nee, de LW4500 serie heeft geen wifi of lan aansluiting, dus geen netwerk/internetmogelijkheden.
Zo verkoopt LG het ook: de LW4500 is simpelweg een goede, Cinema 3D, TV maar zonder Smart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:39:
[...]

Zo verkoopt LG het ook: de LW4500 is simpelweg een goede, Cinema 3D, TV maar zonder Smart TV.
Precies, en anders koop je er gewoon een losse mediaplayer bij. Die kosten daarvan zijn net zo groot als Smart TV bij LG (dus i.p.v. een LW4500 een LW5500 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 06:28
sakurakilla schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:57:
Mischien dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven.

Ik heb een 47LW4500
Volgens dit link is de latest firmware 04.60.26.
Mijn TV heeft de firmware 04.60.24

http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#

Ok dus heb de firmware gedownload en ben even de instructies gaan kijken, tot mijn verbazing. Volgens de instructies moet het model nummer op UA eindigen bijv. 47LW4500-UA maar mijn tv eindigd met een ZB bijv
47LW4500-ZB. Hoe en waar kan ik een nieuwe firmware vinden en is er wel een nieuwe?

Mvg
Niemand die mij hier antwoord op kan geven _/-\o_

• BJerry
BJerry schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:00:
Ik heb inmiddels contact gehad met LG Webcare via Twitter. Ze adviseerden eerst de LG AN-VC100 webcam, heb die opgezocht en het manual gelezen. Mijn tv (55)LW650S of LW6500 in andere landen stond niet bij de ondersteunde tv's. Daarop antwoordde LG Webcare dat dat komt omdat dit type tv jonger is dan de AN-VC100 webcam. Ze hebben wel de AN-VC300 getest op de LW650S en dat werkte met skype. Ik heb vervolgens gezocht naar de AN-VC300 webcam, maar kon hem niet in Nederlandse shops vinden. Ik kreeg wel een hit op ebay en heb hem daar besteld. Hij moet uit Zuid-Korea komen dus ben benieuwd wanneer (en of) ik hem binnen krijg.
Blijkbaar wordt de skype app in de tv alleen aktief als je er een LG webcam op aansluit.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er mensen hier die Ondertitels al aan de praat gekregen hebben via de USB aansluiting op de TV?
Kan de 47LW4500 overweg met 3dSubs?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• fcu4
(Update) heb LG monteur heeft mij gebeld, en die adviseerde mij om de tv gewoon om te ruilen. (tv heb ik net iets meer dan een week)
Hij vond ook dat er veel te veel clouding of bleeding aanwezig was op deze tv. (had foto's opgestuurd)
Plus de speling op het scherm ten aanzien van de omlijsting was te groot.
Nu is mijn vrees alleen dat iemand anders deze tv weer aangesmeerd krijgt.
Ik kon ook de monteur laten komen en dan werd de tv meegenomen en gemaakt hij word niet automatisch omgeruild.
Dus laat ik hem maar omruilen, en hopen dat ze hem terugsturen naar de fabriek. (doe wel een brief in de doos met de mankementen van deze tv, en zeg dit tegen de bezorgers)

[ Voor 3% gewijzigd door fcu4 op 24-11-2011 05:32 ]

Piet91 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:08:
[...]

D.m.v. onder/boven te selecteren bij 3D modus of niet? Maar dan is het beeld toch vervormd; het beeld wat normaal voor de helft van het scherm bedoeld is wordt uitgerekt over het hele scherm?
dit is bij de 980 ook gewoon zo hoor.
En dat het uitgerekt wordt zie je amper.
het is een erg leuke optie
Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste