Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:27:
Bedankt, dat programmaatje had ik nog niet gevonden. Helaas werkt het niet omdat het uit 2005 is denk ik. Weet jij precies welke instellingen dat programma maakt die anders zijn dan die Telfort zelf opgeeft?
Heb je al eens de settings opnieuw laten instellen via :
Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindings instellingen . Daar Nederland en Telfort kiezen, laten instaleren en dan je telefoon soft resetten?

Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Postjuh schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:41:
[...]

Heb je al eens de settings opnieuw laten instellen via :
Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindings instellingen . Daar Nederland en Telfort kiezen, laten instaleren en dan je telefoon soft resetten?

Misschien een optie?
Dit lijkt me ook de beste optie inderdaad, en update de providerdatabase eerst even in dat schermpje mocht deze niet up to date zijn. Handmatig instellen is tegenwoordig niet meer nodig.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

I know, het heeft allemaal niet geholpen. Wordt verzonden zegt 'ie, maar blijft op 0% staan :(

Snap er niets van... op andere toestellen werkt het allemaal goed, zal dus iets in die HTC zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

BeQuietAndDrive schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:22:
I know, het heeft allemaal niet geholpen. Wordt verzonden zegt 'ie, maar blijft op 0% staan :(

Snap er niets van... op andere toestellen werkt het allemaal goed, zal dus iets in die HTC zijn.
Probeer je dat via wifi? Ik kan me namelijk voorstellen dat het bijwerken van de instellingen het niet goed doet zonder dataverbinding.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:15:
Ik heb dus gisteren voor de eerste keer geflashed en eens je het doorhebt is het echt niet moeilijk, de guide die ik heb gevolgd is deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=585201

Zeer duidelijk en super handig, in 5 minuutjes was alles klaar :)

EnergyRom vind je in deze thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=562942

Ik heb de GTX themed versie genomen.
Ik heb de EnergyRom draaien, maar eerst deed ik 1.5 - 2 dagen met een batterij en nu amper een halve dag.
Enig idee waar dat aan kan liggen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dubbeldrank schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:50:
[...]

Probeer je dat via wifi? Ik kan me namelijk voorstellen dat het bijwerken van de instellingen het niet goed doet zonder dataverbinding.
Oh maar mobiel internet werkt wel goed! Websites, RSS, e-mail werkt allemaal super. Alleen MMS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
BeQuietAndDrive schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Oh maar mobiel internet werkt wel goed! Websites, RSS, e-mail werkt allemaal super. Alleen MMS niet.
Vroegga moest je voor MMS een apparte deal met je provider afsluiten. Orange bvb. Ook heb ik weleens gelezen dat je eerst een MMS ontvangen moest hebben voordat je zelf er één kon versturen. Bovendien... kan de ontvanger van jou MMS uberhaupt wel MMS ontvangen?
Heb het zelf nog nooit geprobeerd (T-Mobile) dus kan er niet echt over meepraten.
Mocht je DE oplossing vinden, vermeld dat hier dan even dan weet de rest van deze community het ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 19:15
https://www.telfort.nl/za...n/diensten/sms_mms_email/

http://forum.telfort.nl/topic5898.html

Volgens mij hebben ze hier een oplossing gevonden.. Probeer deze anders eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JantjeKoud schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Vroegga moest je voor MMS een apparte deal met je provider afsluiten. Orange bvb. Ook heb ik weleens gelezen dat je eerst een MMS ontvangen moest hebben voordat je zelf er één kon versturen. Bovendien... kan de ontvanger van jou MMS uberhaupt wel MMS ontvangen?
Heb het zelf nog nooit geprobeerd (T-Mobile) dus kan er niet echt over meepraten.
Mocht je DE oplossing vinden, vermeld dat hier dan even dan weet de rest van deze community het ook. _/-\o_
Doe ik zeker, ik heb er alleen wel een talent voor om in dit forum vragen te stellen waar niemand een antwoord op heeft. Als het lukt dan post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
Avond, tweakers,
Ik heb een vraagje en ik heb alle 5 de delen al doorgespit maar ik kan het antwoord niet vinden dus stel ik mijn vraag hier. Hoe kun je zien naar welk nummer je een sms gestuurd hebt?

Een beetje achtergrond: Ik heb een contact met 2 nummers, een Nederlands en een Belgisch. Nu heb ik dus net een sms verstuurd en de bedoeling was naar het Belgische nummer, maar nu weet ik dat dus niet zeker. Ik zou dus graag terug willen kijken naar welk nummer dat bericht is gegaan, maar ik heb naar mijn weten alles al geprobeerd zonder succes. Zowel via de sms tab als :o mijn Postvak In zie ik alleen de naam van het contact. Ik heb zelfs even online bij My Phone gekeken, maar ook daar alleen de naam.
Ik vink overigens altijd een ontvangstbevestiging aan, maar dat heb ik dus niet gekregen, vandaar ook mijn twijfel.
Alvast bedankt!

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Wessee schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:07:
Hoe kun je zien naar welk nummer je een sms gestuurd hebt?
@WM6.5:
Ga naar het gespreksoverzicht van de persoon (alle smsjes). Tik 1x op de sms waarvan je meer wilt weten. Er opent zich dan een menu, kies hier voor "Berichtdetails".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Voor al de EnergyROM fans, de laatste CHT en Dinik ROMs (vandaag gereleased) zijn echt een aanrader, veel sneller(!) en minder bugs (op CHT-lockscreen vlak toch) dan de vorige!
Dit even terzijde ;)

Edit: Maar ik wacht toch nog altijd op de GTX-styled ROM :)
Cleanest style ever! (alhoewel dat Dinik en standaard Sense het toch ook al deftig doen :) )

[ Voor 30% gewijzigd door FRD op 23-06-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
Miyamoto schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:52:
[...]

@WM6.5:
Ga naar het gespreksoverzicht van de persoon (alle smsjes). Tik 1x op de sms waarvan je meer wilt weten. Er opent zich dan een menu, kies hier voor "Berichtdetails".
Thnx voor je hulp, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb trouwens niet de nieuwste 6.5 rom, maar die oude nog.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Mijn volume is ineens erg zacht, op het hardst hoor ik de andere kant nog net. Volume staat op max, iemand enig idee?

[ Voor 84% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2010 14:51 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:11:
Mijn volume is ineens erg zacht, op het hardst hoor ik de andere kant nog net. Volume staat op max, iemand enig idee?
geflashed?probeer dan een hard reset of een andere rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
willem1509 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 06:20:
[...]

geflashed?probeer dan een hard reset of een andere rom..
Nee zo ineens, zal m binnenkort eens flashen en mocht het weer werken op martkplaats zetten. Heb de SE X10 gekocht :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ephymerous schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:40:
[...]

Nee zo ineens, zal m binnenkort eens flashen en mocht het weer werken op martkplaats zetten. Heb de SE X10 gekocht :)
Ik heb het ook een keer gehad, helemaal in het begin. Een soft reset hielp toen ook niet, maar een minuutje de batterij eruit en er dan weer in, hielp toen wel. Heb het ook nooit meer terug gehad.

Waarom vervang je deze voor die X10 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik heb al een maandje een Diamond II in gebruik maar nu zit ik met een irritant prbleem: ik kan geen SMSjes meer ontvangen. De telefoon zegt steeds dat ik het geheugen leeg moet maken door wat berichtjes te verwijderen maar mijn inbox heb ik al half leeg gemaakt dus daar kan het niet meer aan liggen. Of ligt het aan het feit dat mijn intern geheugen bijna vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:25:
[...]

Ik heb het ook een keer gehad, helemaal in het begin. Een soft reset hielp toen ook niet, maar een minuutje de batterij eruit en er dan weer in, hielp toen wel. Heb het ook nooit meer terug gehad.

Waarom vervang je deze voor die X10 trouwens?
Heb 'm een jaar nu, het toetsenbord is net te klein voor mij, en wil graag Android proberen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
MPeek schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:07:
Ik heb al een maandje een Diamond II in gebruik maar nu zit ik met een irritant prbleem: ik kan geen SMSjes meer ontvangen. De telefoon zegt steeds dat ik het geheugen leeg moet maken door wat berichtjes te verwijderen maar mijn inbox heb ik al half leeg gemaakt dus daar kan het niet meer aan liggen. Of ligt het aan het feit dat mijn intern geheugen bijna vol zit?
ja daar ligt het aan.. dus je intern geheugen leegmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
willem1509 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:01:
[...]

ja daar ligt het aan.. dus je intern geheugen leegmaken
Is 16MB 36MB ruimte dan niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Weet iemand of er inmiddels kwalitatieve screenprotectors er zijn voor de mda compact v versie. Mijne is eigenlijk aan vervanging toe namelijk

Heb ik energy gtx downloaded en installed, bleek er net een juiste versie te zijn geupload die ik nog niet mag downloaden omdat ik de 2 juli versie al heb gedownload -,-

[ Voor 37% gewijzigd door Meneer iCy op 04-07-2010 23:26 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
iCy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:07:
Weet iemand of er inmiddels kwalitatieve screenprotectors er zijn voor de mda compact v versie. Mijne is eigenlijk aan vervanging toe namelijk
Misschien dat je op DealExtreme de juiste sceenprotector vindt?

Ik heb enkele dagen geleden een bestelde 2600mAh batterij van op DealExtreme ontvangen.
Hij zit vandaag voor de tweede dag in mijn Diamond2, (begonnen op 100%) en hij staat nu op 71%.
Wel veel ge'smst, wifi en mobiel internet gebruikt (en staat 's nachts ook aan).
Ik kan altijd wel wat foto's posten bij interesse :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

.joeri. schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Misschien dat je op DealExtreme de juiste sceenprotector vindt?

Ik heb enkele dagen geleden een bestelde 2600mAh batterij van op DealExtreme ontvangen.
Hij zit vandaag voor de tweede dag in mijn Diamond2, (begonnen op 100%) en hij staat nu op 71%.
Wel veel ge'smst, wifi en mobiel internet gebruikt (en staat 's nachts ook aan).
Ik kan altijd wel wat foto's posten bij interesse :)
Mijn interesse heb je gewekt in ieder geval.
2600 mAh...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Zo, 2600mAh klinkt erg goed, ben ook wel benieuwd naar een plaatje, want als de telefoon wat langer meegaat is dat erg fijn. Vrees alleen dat ie dan te dik wordt voor mn autohouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Snel even enkele foto's geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://joerideleebeeck.site11.com/Fotos_files/TD2/slides/IMG_2616.JPG

Afbeeldingslocatie: http://joerideleebeeck.site11.com/Fotos_files/TD2/slides/IMG_2656.JPG

Afbeeldingslocatie: http://joerideleebeeck.site11.com/Fotos_files/TD2/slides/IMG_2653.JPG

Hier vind je nog wat meer en grotere foto's ;)

De grotere batterij is inderdaad een heel pak dikker, hier even de afmetingen:
2600mAh1100mAh
dikte batterij8.9mm4.5mm
totale dikte (met gsm)19.2mm14.2mm

Alles werkt voorlopig nog perfect, en de batterij gaat al aanzienlijk langer mee. De afwerking en stevigheid (van de cover) is net iets minder goed dan het origineel, maar het is ook glanzend (en dus ook duidelijke vingerafdrukken).

[ Voor 12% gewijzigd door .joeri. op 06-07-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
Ik heb sinds de laatste officiële ROM update het probleem dat tijdens het bellen mijn oor via het touchscreen verschillende menu's activeert.
Heel irritant, het is me al meerdere malen gebeurt dat ie uit zich zelf via het connectie menu de telefoon verbinding uit heeft gezet.
Waarna ik dus de verbinding weer aan moest zetten, simlock code opnieuw moest invoeren en daarna de klant moest terug bellen.
Bij de vorige HTC rom versies heb ik dit probleem niet gehad.
Is er een instelling die ik over het hoofd heb gezien?
Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Uhm volgens mij is er in dit topic een programma aan bod gekomen die je scherm locked als je belt.. Moet je even zoeken want weet niet precies waar het staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

s2u2 :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
.joeri. schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:16:
...verhaal grotere batterij...
Ondertussen staat hij op 50% (na ongeveer 2 dagen gebruik).
Ter vergelijking: de originele batterij was bij mij (na 24u) ongeveer op 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FRD en joeri.: thanks!

Er is nog iets wat me enorm stoort, ik ontvang geen smsjes tot ik mn gsm uit standby mode haal, dan krijg ik er opeens 2 of 3.. nu is er daar wel een hotfix voor, maar dan voor de 6.1, ik draai de 6.5 en heb dit probleem nog steeds.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik heb na reparatie van mijn D2 dat ie bij een sms in standby net zo lang blijft trillen tot ik 'm unlock.
Dit gaat, volgens mij, (ik kom er meestal binnen een half uur wel achter) net zo lang door tot ie zichzelf leeg trilt. Geen sms-geluid ook tot ik 'm unlock.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Of iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:14:
Ik heb na reparatie van mijn D2 dat ie bij een sms in standby net zo lang blijft trillen tot ik 'm unlock.
Dit gaat, volgens mij, (ik kom er meestal binnen een half uur wel achter) net zo lang door tot ie zichzelf leeg trilt. Geen sms-geluid ook tot ik 'm unlock.
Idem hier... Heb allemaal van die kleine probleempjes zoals de deze en de bovenstaande post.

Heb daardoor ook mn tril uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joeri. schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Ondertussen staat hij op 50% (na ongeveer 2 dagen gebruik).
Ter vergelijking: de originele batterij was bij mij (na 24u) ongeveer op 10%.
interessant, bij mij is ie namelijk ook om de dag leeg :-) wel spijtig dat het er zo uitsteekt.. vind ik niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Over die batterijproblemen, op deze site is een oplossing door HTC zelf gegeven die je batterijduur kan verdubbelen(!). Geen idee als het werkt doordat ik de tijd nog niet gevonden heb het goed te testen, maar als HTC zelf dit zegt kan het misschien niet slecht zijn eens te testen :)
Ik heb dit ooit lang geleden ook eens gehad dacht ik, maar dat ging dan op een of andere manier over (geen idee meer wat ik gedaan heb, het kan evengoed zijn dat ik gewoon een andere custom rom geflasht heb :) )
Ik zou het eens proberen met een hard reset! Dat helpt in vele gevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik sinds kort mijn toestel opnieuw opstart zijn al mijn emailaccounts (+emails) en al mijn sms berichten verdwenen. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Groet en dank,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, het scherm van mijn diamond 2 is kapot gegaan dus moet ik hem terug sturen. Maar ik had hem wel geflashed met dus ook de HSPL van olinex. Dus ik had eerst de officiële vodafone rom geflashed en daarna wilde ik de SPL terug zetten naar de 1830000. Dus ik had hier http://forum.xda-develope...t=520312&highlight=relock de Topaz-StockSPL183_NBH.zip gedownload, en de RUU_signed.nbh veranderd in TOPAIMG.nbh. Vervolgens had ik hem geflashed met de SD card methode. Maar nu als ik mn htc aanzet krijg ik direct het tri-color scherm (wel staat er de juiste SPL 1830000), en daarna krijg ik een wit scherm met daarop 'Loading...' en verder gebeurt er niets :?
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

EDIT: het probleem is al opgelost, ik heb gewoon de officiële rom nog een keer geflashed en nu doet hij het weer en alles is weer stock :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRD schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:08:
Over die batterijproblemen, op deze site is een oplossing door HTC zelf gegeven die je batterijduur kan verdubbelen(!). Geen idee als het werkt doordat ik de tijd nog niet gevonden heb het goed te testen, maar als HTC zelf dit zegt kan het misschien niet slecht zijn eens te testen :)

[...]

Ik heb dit ooit lang geleden ook eens gehad dacht ik, maar dat ging dan op een of andere manier over (geen idee meer wat ik gedaan heb, het kan evengoed zijn dat ik gewoon een andere custom rom geflasht heb :) )
Ik zou het eens proberen met een hard reset! Dat helpt in vele gevallen..
Ik heb die nu (weer) gehardreseted, hij doet nu weer normaal, buiten dat hij bij standby modus soms weer niet reageert tot na enkele minuten (daar irriteer ik me het ergst aan).

PS: ik heb de bovenstaande htc trukske uitgevoerd en bij mij werkt het wel, mn batterij gaat nu 2 dagen mee (hij staat op 18% nu), maar het is wel zo dat ik hem niet heb gebruikt (dus heb er niet op gesmst en dergelijke, alleen soms even door enkele mappen bladeren of internet). Ik hou jullie op de hoogte of dit permanent is, en of dat je deze trukske elke keer weer moet toepassen (ben niet gek om dat telkens weer te doen). En of dat dit komt omdat ik hem gewoon niet meer intensief gebruik....

oh ja, heb btw die andere cover gekocht (die int begin van dit topic werd "tentoongesteld") en ik raad die echt wel aan, die is vele handiger dan de originele! Geen vlekken, geen krassen, en het heeft een goede houvast. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik heb het 'truukje' ook uitgevoerd, maar de batterij lijkt nu veel sneller leeg te zijn... 's Avonds opgeladen en 's ochtends alweer leeg, niks mee gedaan.

Weet niet of het met die truuk te maken heeft of met de hoge temperatuur..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djceebee schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:07:
Ik heb het 'truukje' ook uitgevoerd, maar de batterij lijkt nu veel sneller leeg te zijn... 's Avonds opgeladen en 's ochtends alweer leeg, niks mee gedaan.

Weet niet of het met die truuk te maken heeft of met de hoge temperatuur..?
Dat is ook eens bij mij gebeurd, kdenk ni dat dat te maken heeft met dit truukje.. Ik heb die eens 's avonds laten laden en smorgens vroeg was die inderdaad helemaal leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Welke ROM hebben jullie beide? Stock ROM? omdat bij mij mijn gsm toch een paar dagen voort kan met een custom ROM.
Zoals eerder al reclame gemaakt te hebben, draai ik toch al een paar maand de EnergyROM reeks en blijf er maar verbaasd van zijn van snelheid en batterijduur (om een voorbeeld te geven: gisteren nacht opgeladen dus vanmorgen vol en op dit moment nog 87%).
Zeker nu de laatste GTX ROM compatibel is met CHT1.8.5 ben ik zeer tevreden! mijn gsm was nog nooit zo clean en schoon geweest! :)

Mijn huidige lock- en homescreen: :)
Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn56/FRD_666/th_2010715_0012.jpg Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn56/FRD_666/th_2010715_001-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

BellaChiCa, foto van die case?

FRD, die Energy Rom is alleen in WWE, toch? Welke versie heb je, dan ga ik dat ook eens proberen..
Heeft iemand ook het probleem dat de ok-toets bij sommige applicaties niet te zien is? (bijvoorbeeld bij een programma waarbij je gebruikersvoorwaarden moet accepteren, is de knop niet te zien).

Ik heb een Parrot carkit. Wanneer ik na een hardreset de telefoon aansluit, gaat het synchroniseren heel snel. Daarna wordt het telkens langzamer, na een paar weken is de telefoon een hele poos aan het synchroniseren, dan werkt het bellen ook niet goed. Iemand ervaring en nog liever een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Erv schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:26:
FRD, die Energy Rom is alleen in WWE, toch? Welke versie heb je, dan ga ik dat ook eens proberen..
Heeft iemand ook het probleem dat de ok-toets bij sommige applicaties niet te zien is? (bijvoorbeeld bij een programma waarbij je gebruikersvoorwaarden moet accepteren, is de knop niet te zien).
Momenteel draai ik de Energy.TOPAZ.23569.Sense2.5.Cookie.GTX.Jul.10 en deze werkt dus zeer goed. Ik heb wel gehoord dat de 21xxx versie (dus met windows- en sluitknop bovenaan) een hele snelheidsboost gekregen heeft in de laatste releases en beschouwd wordt als de 'snelste' ROM, maar ik ben fan van de layout van de 23xxx versies (windows+sluitknop onderaan, zoals op de screenshots) en die snelheid is zeker niet om over te klagen, integendeel :), maar ik kan dus wel niet vergelijken doordat ik die laatste 21xxx versies nog niet geprobeerd heb.

De ok-toets die niet zichtbaar zou zijn in applicaties heb ik nog niet gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb ditzelfde probleeem. Echter niet na reparatie ofzo. Als ik em op stil (trillen) zet. Heel vreemd en ook behoorlijk vervelend..Heb wel zelf de nieuwste rom van htc geplukt..

[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 15-07-2010 14:16 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:14:
[...]

Momenteel draai ik de Energy.TOPAZ.23569.Sense2.5.Cookie.GTX.Jul.10 en deze werkt dus zeer goed. Ik heb wel gehoord dat de 21xxx versie (dus met windows- en sluitknop bovenaan) een hele snelheidsboost gekregen heeft in de laatste releases en beschouwd wordt als de 'snelste' ROM, maar ik ben fan van de layout van de 23xxx versies (windows+sluitknop onderaan, zoals op de screenshots) en die snelheid is zeker niet om over te klagen, integendeel :), maar ik kan dus wel niet vergelijken doordat ik die laatste 21xxx versies nog niet geprobeerd heb.

De ok-toets die niet zichtbaar zou zijn in applicaties heb ik nog niet gehad..
Heeft de rom die jij er op hebt staan ook de secure box?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:14:
[...]

Heeft de rom die jij er op hebt staan ook de secure box?
Ik heb al gelezen over die secure box, is dat om sms'en te kunnen encrypteren ofzo?

Het zit alleszins niet standaard op deze ROM (of ik heb het toch niet gevonden, maar misschien weet ik niet waar naar ik moet zoeken :) ).
De sms-app is de standaard WinMo met toevoeging van de TouchFlo2.5 (waar is de tijd :P ) sms-app, of toch iets dergelijks. Het heeft zelfs een skin met speech bubbles (die ook kan uitgezet worden :) ). Ik ben wel tevreden met snelheid en features hiervan, het doet wat het moet doen :)

Maar in de thread waar ik deze term al tegengekomen was, is ook een cab waar je het kan downloaden (namelijk hier), dus misschien kan je het er zelf bovenop installeren op de ROM. Ik heb dit zelf nog niet getest doordat ik tevreden ben met de huidige sms-app en ik nu mijn ROM juist heel naar mijn hand gezet heb :). Misschien iets om te proberen bij de volgende flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:04:
[...]

Ik heb al gelezen over die secure box, is dat om sms'en te kunnen encrypteren ofzo?

Het zit alleszins niet standaard op deze ROM (of ik heb het toch niet gevonden, maar misschien weet ik niet waar naar ik moet zoeken :) ).
De sms-app is de standaard WinMo met toevoeging van de TouchFlo2.5 (waar is de tijd :P ) sms-app, of toch iets dergelijks. Het heeft zelfs een skin met speech bubbles (die ook kan uitgezet worden :) ). Ik ben wel tevreden met snelheid en features hiervan, het doet wat het moet doen :)

Maar in de thread waar ik deze term al tegengekomen was, is ook een cab waar je het kan downloaden (namelijk hier), dus misschien kan je het er zelf bovenop installeren op de ROM. Ik heb dit zelf nog niet getest doordat ik tevreden ben met de huidige sms-app en ik nu mijn ROM juist heel naar mijn hand gezet heb :). Misschien iets om te proberen bij de volgende flash.
* EWK weet waar je zoeken moet

Afbeeldingslocatie: http://www.22055.nl/Untitled2.png

^^Dit dus. Aangezien de TD2 rete traag wordt bij veel smsjes, knikker ik bij een contactpersoon met >100 berichten, de smsjes in de securebox. Dan laadt hij ze niet allemaal met opstarten/typen van een sms en blijft hij nog enigsinds handelbaar. Dat er een code op komt maakt me niet zoveel uit.
Wil je eens kijken of dit ook op de Energy rom zit?

* EWK draait Dutty's laatste (R15?)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:17:
[...]

* EWK weet waar je zoeken moet

[afbeelding]

^^Dit dus. Aangezien de TD2 rete traag wordt bij veel smsjes, knikker ik bij een contactpersoon met >100 berichten, de smsjes in de securebox. Dan laadt hij ze niet allemaal met opstarten/typen van een sms en blijft hij nog enigsinds handelbaar. Dat er een code op komt maakt me niet zoveel uit.
Wil je eens kijken of dit ook op de Energy rom zit?
Nope, geen Secure Box te vinden in het menu, dus niet standaard aanwezig in EnergyRom (misschien met die cab dus). De sms-app is tamelijk basic maar ik denk dat het daardoor wel zijn snelheid behoudt. Ik kan het wel niet testen met veel sms'en doordat ik wel geregeld eens flash en dus nooit heel veel sms'en staan heb.
(Nog een voordeel bij EnergyRom's is dat er veel backupsoftware aanwezig is voor instellingen enz, zodat je niet zoveel moeite nodig hebt voor het herflashen bij een update.)
* EWK draait Dutty's laatste (R15?)
Ah :o ik wist eigenlijk niet dat Dutty door deed met zijn Topaz ROM's! Op XDA is de thread niet geupdate (laatste update was 28feb) maar ik zie inderdaad dat op HTCPedia (de site die dutty altijd gebruikt voor zijn ROM downloads n.v.d.r. :P) er inderdaad meerdere dutty ROMs zijn (laatsten is inderdaad R15 van 31 mei).

Ik was vroeger ook een grote fan van dutty. Hoe is het nu eigenlijk met snelheid en features enzo gesteld?

Eigenlijk kun je elke ROM omvormen naar GTX met CHT1.8.5 door de cab's te installeren, is alleen iets meer werk voor het customizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:47:
[...]

Nope, geen Secure Box te vinden in het menu, dus niet standaard aanwezig in EnergyRom (misschien met die cab dus). De sms-app is tamelijk basic maar ik denk dat het daardoor wel zijn snelheid behoudt. Ik kan het wel niet testen met veel sms'en doordat ik wel geregeld eens flash en dus nooit heel veel sms'en staan heb.
(Nog een voordeel bij EnergyRom's is dat er veel backupsoftware aanwezig is voor instellingen enz, zodat je niet zoveel moeite nodig hebt voor het herflashen bij een update.)
Tja, ik sms nogal veel en vind het jammer ze te wissen.
Hoewel ik een Iphone besteld heb, en ik ze dus straks sowieso kwijt ben, maar toch ;).
[...]

Ah :o ik wist eigenlijk niet dat Dutty door deed met zijn Topaz ROM's! Op XDA is de thread niet geupdate (laatste update was 28feb) maar ik zie inderdaad dat op HTCPedia (de site die dutty altijd gebruikt voor zijn ROM downloads n.v.d.r. :P) er inderdaad meerdere dutty ROMs zijn (laatsten is inderdaad R15 van 31 mei).
Ja, stilletjes doet hij zo heel af en toe nog wel een rom voor de TD2, maar geloof dat hij nu drukker is met nieuwere modellen. Logisch, de TD2 is inmiddels ook wel weer bijna anderhalf jaar oud (feb 2009 geloof ik)
Ik was vroeger ook een grote fan van dutty. Hoe is het nu eigenlijk met snelheid en features enzo gesteld?
Snelheid is redelijk, ben een tevreden Dutty gebruiker. Vooral de secure box vind ik een goede en ben blij dat ik die heb. Features, tja, bij bakt vaak de laatste features er in, zoals dus de secure box.
Eigenlijk kun je elke ROM omvormen naar GTX met CHT1.8.5 door de cab's te installeren, is alleen iets meer werk voor het customizen :)
Ik heb ook een tijdje met de GTX rondgelopen, tussen de R13 en R14 ofzo geloof ik. Maar aangezien ik zo'n beetje elke dutty flash die uit komt, heb ik hem er niet meer op gezet. Nu is dutty lately vrij kalm qua roms van de TD2, maar heb nog niet de behoefte gehad om de GTX er op te zetten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:59:
[...]

Tja, ik sms nogal veel en vind het jammer ze te wissen.
Hoewel ik een Iphone besteld heb, en ik ze dus straks sowieso kwijt ben, maar toch ;).
Hopelijk geen IPhone 4 met death-grip :P
[...]

Ja, stilletjes doet hij zo heel af en toe nog wel een rom voor de TD2, maar geloof dat hij nu drukker is met nieuwere modellen. Logisch, de TD2 is inmiddels ook wel weer bijna anderhalf jaar oud (feb 2009 geloof ik)
Dat vind ik toch wel heel mooi van NRG28, hij blijft alle devices evenveel ondersteunen (zelfs tot Diamond1 en ouder dacht ik). Soms heb ik het gevoel dat hij niets anders doet dan ROM's bakken :P (want hij is op zijn twitter ook continu bezig over zijn ROM's en beantwoord veel vragen daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb (naar aanleiding van de laatste pagina hier) mijn Dutty rom eraf gegooid en vervangen door de NRG 23xxx met GTX.
Was eigenlijk uitgekeken op de standaard layout en wou iets dat ik wat meer kon customizen, en dat Cookie Home Tab gedoe kreeg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn TD2. Dan maar een ROM met de ingebakken GTX :-)
Heb me een middagje bezig gehouden met door alle instellingen te ploegen (waar ik uiteindelijk ook de mogelijkheid tegenkwam om de taal te veranderen)
Draait bovendien ook wel héél erg smooth (of het lijkt toch zo) Het voelt iig een pak sneller aan dan de laatste Dutty ROM die ik gebruikte.
Alleen maar lof _o_

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Mensen op xda is een oc tool uitgebracht en deze werkt ook op de td2. Althans, mijn mda compact 5 draait nu op 710MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 12:37
Ik kan mezelf dan ook eindelijk verwelkomen in dit topic,
ik heb sinds kort een touch diamond 2, leuk en aardig Hard SPLed en een nieuwe rom er op gezet (energy van XDA-Developpers)

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik mijn telefoon in stand-by zet (door op de knop aan de bovenkant te duwen, wat anders) dan gaat hij vaak na 2 of 3 seconde weer uit stand-by uit zich zelf. verschillende roms heb ik al geprobeerd maar dit blijft voorkomen. wat kan ik hier tegen doen??

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Welkom, altijd leuk vers bloed in dit topic te hebben :P

Wel kan ik je niet direct helpen bij je 'zelf uit stand-by komen' probleem, vreemd dat je dit bij verschillende roms hebt doordat ik dit nog niet zelf ben tegengekomen.
Heb je geen software die je altijd zelf installeert na het flashen van elke rom? Misschien dat deze software je stand-by in de war brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 09-10 12:37
nee aleen de progjes die er bij de flash opstaan.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

ppFreddy schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 03:38:
Ik heb (naar aanleiding van de laatste pagina hier) mijn Dutty rom eraf gegooid en vervangen door de NRG 23xxx met GTX.
Was eigenlijk uitgekeken op de standaard layout en wou iets dat ik wat meer kon customizen, en dat Cookie Home Tab gedoe kreeg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn TD2. Dan maar een ROM met de ingebakken GTX :-)
Heb me een middagje bezig gehouden met door alle instellingen te ploegen (waar ik uiteindelijk ook de mogelijkheid tegenkwam om de taal te veranderen)
Draait bovendien ook wel héél erg smooth (of het lijkt toch zo) Het voelt iig een pak sneller aan dan de laatste Dutty ROM die ik gebruikte.
Alleen maar lof _o_
Vertel, waar verander je de taal? B)

NU ook GTX gebakken, benieuwd of deze wat draait

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

GGS_206 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:47:
[...]

Vertel, waar verander je de taal? B)

NU ook GTX gebakken, benieuwd of deze wat draait
Ik weet dat het mogelijk is de Sense taal te veranderen via start>Tools>BsB Tweaks>Menu>Manila Language, maar om heel WinMo van taal te veranderen dacht ik niet dat er een applicatie voor op staat. Maar ik dacht wel zo'n applicatie ergens op xda gezien te hebben (ik kan ook mis zijn, dat dit toch Sense was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja meende ook eens zoiets te lezen hebben.

Heb alleen nu de AM/PM als klok staan, maar had het voorheen als 24h. melding. Iemand enig idee hoe die ook alweer in te stellen is?
En die analoge klokken, hoe krijg ik die weg? Zit net alle instellingen van Cookie Home Tab door te lezen, en ik weet dat de optie er is, had het vandaag eerder ook, maar kan het niet meer vinden :(
Die optie gevonden :) Home tab editor, en dan geavanceerd

[ Voor 7% gewijzigd door GGS_206 op 20-07-2010 17:27 ]

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

heb intussen weer een andere geflasht, die 23xx gtx van 10 juli liep steeds vast... nu de versie van 17 juli erop gezet. Super gemakkelijk met al die backup/recovery tools... al mn custom instellingen gewoon overgezet naar de nieuwe versiw.
NRGZ beweert dat dwze veel stabieler is, en tot nu toe al 24u vrij intensief gebruikt, en nog geen enkele vastloper gdhad!
Moet juist nog even zoeken naar NL xt9 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

GGS_206 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:23:
Heb alleen nu de AM/PM als klok staan, maar had het voorheen als 24h. melding. Iemand enig idee hoe die ook alweer in te stellen is?
Normaal is die 24u instelling te vinden onder het "Date & Time" menu of "Locale & Text" in de Sense Settings tab, maar in sommige roms (zoals bvb de laatste Energy) is dit niet aanwezig of grayed out en dan kun je altijd naar de goede oude WinMo settings gaan System>Regional Settings en daar in de Time tab zorgen dat de H (of HH) van de uren in een hoofdletter staat, dat zijn normaal de 24u's uren. (wel vreemd dat er nu dat ik opnieuw kijk enkel maar hoofdletters in het lijstje staat, misschien is dat omdat ik mijn land ook al correct ingevuld heb).
Ik heb deze settings al meegenomen van een vorige flash door de backup software waar ppFreddy over sprak, dus dan moet je deze niet meer opnieuw invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
P.E.No.1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb ditzelfde probleeem. Echter niet na reparatie ofzo. Als ik em op stil (trillen) zet. Heel vreemd en ook behoorlijk vervelend..Heb wel zelf de nieuwste rom van htc geplukt..
Het probleem is volgens mij opgelost. Tenminste ik denk het. Sinds ik niet meer mobile shell draai maar nu de Cookies Home Tab sense gebruik blijft ie niet meer trillen. Echter nu een ander probleem: Al mijn smsjes hebben een datum en tijd in het verleden gekregen. Net een smsje van mn vrouw gekregen die ze stuurde als antwoord op een sms van mij. deze had als ontvangstijd gister om 22.58 8)7 Ik snap er niets van,..Mijn tijd en datum staat goed en het betreft niet alleen de smsjes van mijn vrouw...

[ Voor 5% gewijzigd door P.E.No.1 op 23-07-2010 13:58 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik weet niet of iemand het al gezien had, maar er is een kleine software update van HTC verschenen voor de TD2: http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1013&news_id=721

"This update for Touch Diamond2 amends the internal management of SMS functionality, and enhances SMS transmission stability."

Iemand die het al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb het gezien, maar heb nergens last van. Dus: ''if it ain't broken don't fix it''

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

NeoMe schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:
Ik heb het gezien, maar heb nergens last van. Dus: ''if it ain't broken tweak it''
Fixed :>

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34
Vanaf vandaag WEER Newton-Ringen in mijn scherm.

Hij heeft sinds 19 maart 2010 gewerkt ( zie Matis in "HTC Touch Diamond2 [part cinq]" ). Vanaf dat moment ben ik er extra zuinig mee omgesprongen. Ik had een nieuwe pouch gekocht met extra bescherming, maar kennelijk boeit dat dus geen ene flikker :'(

De klachten zijn ook weer hetzelfde als de voorgaande keer. Wegvallende Touchscreen-functionaliteit en storende artifacten door de lekkende vloeistof.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Balen, je bent hem dan weer even kwijt natuurlijk, hopelijk handelen ze het weer net zo netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Matis schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:53:
Vanaf vandaag WEER Newton-Ringen in mijn scherm.

Hij heeft sinds 19 maart 2010 gewerkt ( zie Matis in "HTC Touch Diamond2 [part cinq]" ). Vanaf dat moment ben ik er extra zuinig mee omgesprongen. Ik had een nieuwe pouch gekocht met extra bescherming, maar kennelijk boeit dat dus geen ene flikker :'(

De klachten zijn ook weer hetzelfde als de voorgaande keer. Wegvallende Touchscreen-functionaliteit en storende artifacten door de lekkende vloeistof.
hmm.. :s
Ik vraag me toch af hoe het kan dat sommige mensen daar veel meer last van hebben en dat bij andere (inclusief mezelf) er geen vuiltje aan de lucht is..
Ik doe nochtans niets speciaals (enkel een standaard zakje en plastiekje over scherm) en hij zit toch steeds in mijn broekzak (wel met niets anders er naast, zoals sleutels enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Snap het ook niet inderdaad. Heb de mijne nu straks in januari 2 jaar, maar helemaal geen last van gehad. Ga er niet heel raar mee om, en heb hem toch overal naar mee. Broekzak, jaszak, sleutels erbij etcc maar tot nu toe nog geen ringen gehad (klopt af..)

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

snap het ook niet, de mijne zit -helemaal onbeschermd- elke dag in mijn broekzak. In het scherm zitten al enkele serieuze krassen, maar nog nooit last gehad van de ringen. Van andere mensen lees je dan dat ze er om de zoveel maanden last mee krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ik weet ook niet hoe dat het komt. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak zitten. Als hij dat niet doet, dan ligt hij op mijn nachtkastje aan de lader.
Zoals ik al aangaf zit hij altijd in een pouch (zie Matis in "Accessoires voor de HTC Touch Diamond2" ). Die Newton-Ringen zaten er gisteren 100% zeker weten gisteren nog niet en vandaag zit ineens mijn hele scherm er weer vol mee.
Ik krijg er het schijt van, want de touchscreen-functionaliteit werkt niet meer en ik ben zo stom geweest om hem te resetten; Nu kan ik dus mijn pincode niet meer invullen :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ik heb maar even een emailtje gedicht naar de mensen van Coolblue.
Beste M.,

tot mijn verbazing verschenen er vandaag weer Newton-Ringen in mijn Touch Diamond 2. Na het vorige RMA-verzoek (zie onderstaande email) heb ik op 19 maart 2010 een herstelde Touch Diamond 2 mogen ontvangen, welke tot vandaag uitstekend heeft gewerkt.
Toen ik vanochtend mijn telefoon van het nachtkastje haalde, bleken de ringen weer verschenen te zijn. De gevolgen van de Newton-Ringen zijn hetzelfde als de vorige keer; te weten: Geen touchscreen-functionaliteit en vervelende artifacten door de breking van het licht. Ik heb na de vorige reparatie een nieuw beschermhoesje aangeschaft voor mijn telefoon om hem extra te beschermen, maar dat lijkt geen resultaat te hebben gehad.
Ik zou graag een nieuw RMA-traject (fabrieksgarantie) willen starten om mijn Touch Diamond 2 (nogmaals) ter reparatie aan te bieden.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Matis
Maar zien wat ze er van vinden, kan ik iig mijn Nokia N73 weer gebruiken :+

Edit; woeps, sorry voor de dubbelpost, plz do not ban }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

GGS_206 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:41:
Snap het ook niet inderdaad. Heb de mijne nu straks in januari 2 jaar, maar helemaal geen last van gehad.
Haha, de mijnen is in april 2012 de volle 3 jaar! :+ Een beetje raar om te zeggen dat hij binnen een half jaar 2 jaar is in tegenstelling tot gewoon zeggen dat hij nu anderhalf jaar oud is. :p
En januari kan eigenlijk ook niet doordat het toestel maar released is in april 2009 (en ik hem bij release gekocht heb, net als jij waarschijnlijk).

Dit even terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Matis schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:41:
Ik heb maar even een emailtje gedicht naar de mensen van Coolblue.

[...]

Maar zien wat ze er van vinden, kan ik iig mijn Nokia N73 weer gebruiken :+

Edit; woeps, sorry voor de dubbelpost, plz do not ban }:O
Hopelijk weten ze wat je met Newton ringen bedoelt, volgens mij is dat een term die bedacht is op forums als deze. Maar ik hoop voor je dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:38:
Hopelijk weten ze wat je met Newton ringen bedoelt, volgens mij is dat een term die bedacht is op forums als deze. Maar ik hoop voor je dat het goed komt.
De vorige keer begrepen ze precies wat ik bedoelde, dus ik neem aan dat ze dat ook deze keer wel begrijpen :P Daarnaast is het (helaas) een relatief veelvoorkomend probleem bij deze telefoon. Misschien verschild het per batch, maar ik heb hem ook vanaf de releasedatum. Ik heb hem via PDAShop.nl aangeschaft met een Vodofone-verlenging. Misschien dat ik daardoor in een slechtere batch terecht ben gekomen.
Echter is het dan wel vreemd dat, zelfs na reparatie, mijn telefoon weer problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb ook al 2 keer newton ringen gehad. Momenteel is weer m'n display gebroken, zelfs een val van 30cm is blijkbaar fataal voor de diamond2 :(
Ik twijfel sterk om 'm niet meer te laten repareren en voor een iphone 4 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bureno schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:13:
Ik heb ook al 2 keer newton ringen gehad. Momenteel is weer m'n display gebroken, zelfs een val van 30cm is blijkbaar fataal voor de diamond2 :(
Ik twijfel sterk om 'm niet meer te laten repareren en voor een iphone 4 te gaan..
Zonde :( die van mij is ook een keer gevallen, nog geen krasje erop (mazzel gehad!).

Iphone is wel heel wat anders dan wat je nu hebt. Ik ben zelf niet zo'n besturingsysteem-overstappert... je moet best veel dingen ineens anders gaan doen. En voor Android is er nog geen Outlook sync zoals ik dat wil, bijvoorbeeld. Daarbij vind ik de Iphone 4 domweg te duur, maar dat is persoonlijk.

Ik ben zelf erg benieuwd naar Windows Phone 7, zodra dat in de winkels ligt ga ik er eens mee spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 00:49
Ik weet niet of jullie dit al kennen ,maar mochten jullie nog een WWE Rom geflashed hebben en hem erg graag in het Nederlands willen hebben, hier is de oplossing...

Hiermee word je gehele rom Nederlands alleen sommige dingen zoals de namen van programma's moet je zelf wijzigen. Overigens worden de E-Book ,Documents en Facebook Tab niet 100% correct vertaald ,hier heb ik zelf geen oplossing voor.

Ik hoop dat het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

DR.V schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:42:
Ik weet niet of jullie dit al kennen ,maar mochten jullie nog een WWE Rom geflashed hebben en hem erg graag in het Nederlands willen hebben, hier is de oplossing...

Hiermee word je gehele rom Nederlands alleen sommige dingen zoals de namen van programma's moet je zelf wijzigen. Overigens worden de E-Book ,Documents en Facebook Tab niet 100% correct vertaald ,hier heb ik zelf geen oplossing voor.

Ik hoop dat het wat is :)
Dit is inderdaad handig voor de mensen die graag een Nederlandstalige ROM willen, doordat vele chef's die enkel in het Engels maken. Mijn voorkeur blijft toch Engels, is professioneler ;)

Maar ik zoek wel een ideale cab met een goed werkende Nederlandse T9, iemand zoiets gevonden? Ik heb er al een paar uitgetest maar deze werkten niet echt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Op 29 juli is er op XDA een Android 2.2 port (Froyo) uitgekomen voor de TD2. Helaas kan ik hem op dit moment niet testen, maar de status van de build lijkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Laatst online: 23:04

K4F

FRD schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:30:
[...]

Dit is inderdaad handig voor de mensen die graag een Nederlandstalige ROM willen, doordat vele chef's die enkel in het Engels maken. Mijn voorkeur blijft toch Engels, is professioneler ;)

Maar ik zoek wel een ideale cab met een goed werkende Nederlandse T9, iemand zoiets gevonden? Ik heb er al een paar uitgetest maar deze werkten niet echt goed..
Ik geloof dat NRGZ op twitter zei dat die openstond voor vertalers voor future builds. :)

-

Zometeen ook even froyo erop zetten, was tot nu toe nooit echt overtuigd door de accutijd die ik er uit haalde maar hopelijk is daar verandering in gekomen sinds m'n laatste poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:18
Matis schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:50:
Op 29 juli is er op XDA een Android 2.2 port (Froyo) uitgekomen voor de TD2. Helaas kan ik hem op dit moment niet testen, maar de status van de build lijkt erg goed :)
Heb je daar toevallig een linkje van? Ik zit me suf te zoeken maar kan echter niks vinden voor de TD2.

*edit*: nvm, al gevonden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ryan_ op 01-08-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Mja, linkjes, ik heb daar al een keer een ban voor gekregen. Linkjes in strijd met het beleid. Daarom probeer ik linkjes te mijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:18
Gisteren Froyo er opgezet. Batterij drain is nog steeds aanwezig helaas, en krijg het geluid (ringtones e.d.) ook niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 17:35
M'n collega heeft ook een TD2 (net als ik) nu is die van m'n collega gavallen en is het touchscherm stuk. Nu ben ik dus opzoek naar een programma dat de telefoon volledig kan overnemen zonder dat ik hiervoor iets in moet voeren op de telefoon of iets moet installeren.

Het probleem is namelijk dat er nog dingen opstaan die hij wil kopieeren, maar het scherm werkt niet meer op aanraaking.

Iemand hier een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
http://www.mymobiler.com/

Ik gebruik het ook, toen ik niet meer kon werken op mijn telefoon. Installeren op je PC/Laptop, via ActiveSync / WMDC koppelen en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ben benieuwd of die nieuwe build van Android wat draait. Had de vorige geprobeerd, maar kon er nog niet heel veel mee

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 17:35
Matis schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:01:

Ik gebruik het ook, toen ik niet meer kon werken op mijn telefoon. Installeren op je PC/Laptop, via ActiveSync / WMDC koppelen en gaan :)
Dankje ik denk dat het nu wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:00
Matis schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:01:

Weet jij misschien een trucje hoe je dit kunt activeren op je telefoon?

Mijn scherm is gebarsten en reageert helemaal nergens meer op. Maar als je via Mymobiler je telefoon wilt koppelen aan je pc, dan vraagt de telefoon "remote.exe" wilt u doorgaan met het uitvoeren van dit programma, want het is van een onbekende uitgever. ja of nee (via aanraakscherm)

Maar dat kan ik niet beantwoorden met ja/nee omdat het scherm nergens op reageeert!

Tsja, what to do?

EDIT: Met EveryWan Remote Support is dit probleem te omzeilen!

[ Voor 4% gewijzigd door superfunki op 09-08-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Laatst online: 09-10 11:22
Voor de mensen met de newtonringen... De newtonringen worden veroorzaakt doordat je digitizer blijft plakken aan het lcd-scherm. Zodoende 'denkt' je D2 dat deze continue wordt ingedrukt en reageert deze niet meer op andere delen van het scherm. Even een plakbandje op het midden van je scherm en het scherm (digitizer) weer 'terugtrekken'... Krijg je iig even de touchmogelijkheden terug en kan je bijvoorbeeld je D2 weer aanzetten en pincode intoetsen ;-).

Let wel op; gebruik je stylus en druk voorzichting zodat deze niet weer gaat plakken. Als dat toch gebeurt kan je soms door even anders te drukken deze weer loshalen.

Wel een tijdelijke oplossing.. Een vinger op het midden van het scherm drukken en je zit weer 'vast'.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
Nu vodafone straks mobiel internet duurder maakt ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel data ik nu gebruik op me diamond2. Aangezien ik me abbo straks mag vernieuwen.
Weet iemand of ik op me diamond2 ergens kan zien hoeveel data je gebruikt of weet iemand een programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Mijn batterij is met normaal gebruik elke avond gewoon leeg.
Met normaal bedoel ik, om de twee uur twitter/weer/email automatisch binnen halen, geen 3g aan behalve bij sommige applicaties(die ik niet dagelijks gebruik).
Terwijl ik gewoon oplaad met de oplader op de juiste manier. (Lege telefoon uit (2/3%), opladen tot vol, nog even 5 minuten van de lader af, en dan aanzetten)

Waarom is dit? Ik hoor dat normaal gesproken de telefoon wel 2 dagen hoort mee te gaan. Doe ik iets fout?

Setup;
Radio 4.49.25.17
ROM: Energy sense 2.5 GTX 23129 , sense 2018.
Standaard 1100mah batterij.

Ligt het misschien aan de Radio? Die heb ik echt nog nooit iets mee gedaan.

MVG

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
J-r0en schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:34:
Mijn batterij is met normaal gebruik elke avond gewoon leeg.
Met normaal bedoel ik, om de twee uur twitter/weer/email automatisch binnen halen, geen 3g aan behalve bij sommige applicaties(die ik niet dagelijks gebruik).
Terwijl ik gewoon oplaad met de oplader op de juiste manier. (Lege telefoon uit (2/3%), opladen tot vol, nog even 5 minuten van de lader af, en dan aanzetten)

Waarom is dit? Ik hoor dat normaal gesproken de telefoon wel 2 dagen hoort mee te gaan. Doe ik iets fout?

Setup;
Radio 4.49.25.17
ROM: Energy sense 2.5 GTX 23129 , sense 2018.
Standaard 1100mah batterij.

Ligt het misschien aan de Radio? Die heb ik echt nog nooit iets mee gedaan.

MVG

Jeroen
Had ik ook, geen verklaring voor, als ik de gewone ROM van HTC Windows (niet de nieuwste) erop zet ging m'n telefoon ineens 3 dagen mee!
Met de Energy rom nog geen dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb hier de originele rom er nog op staan, en ik doe ongeveer twee dagen met een accu. Dat is ca een uurtje bellen per dag, mail lezen en nu en dan ook opstellen (3G staat niet de hele dag aan), en nu en dan wifi (dat zet ik aan als ik het nodig heb, ik denk alles bij elkaar een kwartiertje per dag). Aan het einde van dag twee heb ik dan nog een procentje of 15 over, dus prima. Als ik meer wifi ga gebruiken, of Tomtom gebruik, dan is het wel snel leeg natuurlijk. Het scherm staat op automatische helderheid.

Met andere roms heb ik geen ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-08-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb al even gezocht in de topics maar kan het helaas niet zo snel vinden.

Ik haal email binnen vanaf mn hotmail adres en zou de outlook agenda van mn werk (dus anders email adres)
via gprs willen syncen, weet iemand of dit mogelijk is, en zo ja uiteraard hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is die Outlook agenda gedeeld via Exchange of lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
@ de batterijduur problemen:
Ik heb een paar weken geleden ergens een uitleg gelezen hoe je die batterijduur kon verlengen.
Maar laat me nou net die link kwijt zijn...
Het was iets in de aard van:
batterij volledig plat, uitzetten, 8u opladen, even uittrekken, opnieuw een uurtje opladen, aanzetten en nog een uurtje opladen...
Maar ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd wegens te weinig tijd, maar misschine dat iemand die link zich herinnerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:22:
Is die Outlook agenda gedeeld via Exchange of lokaal?
Deze is gedeeld via Exchange, sync nu via usb met ActiveSync maar zou dit graag via GPRS doen
indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Laatst online: 17-07-2024
.joeri. schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:34:
@ de batterijduur problemen:
Ik heb een paar weken geleden ergens een uitleg gelezen hoe je die batterijduur kon verlengen.
Maar laat me nou net die link kwijt zijn...
Het was iets in de aard van:
batterij volledig plat, uitzetten, 8u opladen, even uittrekken, opnieuw een uurtje opladen, aanzetten en nog een uurtje opladen...
Maar ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd wegens te weinig tijd, maar misschine dat iemand die link zich herinnerd?
Zoiets had ik inderdaad ook ergens gelezen op XDA. (maar kan het nu niet meer vinden :( )Daar noemden ze het je batterij opnieuw kalibreren en het wordt aangeraden te doen elke keer nadat je een nieuwe ROM installeert.
Om dit te doen moet je als eerste je batterij zo ver mogelijk leeg trekken. (Ik had het gedaan tot die vanzelf uitviel en niet meer aan ging na een paar keer proberen)
Vervolgens moet je de batterij eerst uit je telefoon halen (40~60 seconden stond er)
Vervolgens moet je de batterij gewoon opladen tot het lampje groen is, maar zonder de telefoon aan te zetten.
Daarna de batterij er weer 40~60 seconden uithalen voordat je de telefoon weer aanzet.

Ik heb het zelf uitgeprobeerd en het verschil met voorheen is echt goed te merken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Vandaag mijn TD2 weer terug gehad van RMA, het touchscreen is wederom vervangen en het ziet er weer als nieuw uit :)
Nu komt de vraag; welke ROM zal ik er deze keer opzetten. Ik had er tot op heden Tess Prime IV WWE opstaan, waar ik wel over te spreken was, zeker met wat Registry-hacks kon ik er mee leven, alleen wil ik deze keer wat nieuws proberen. Want de nieuwe Tess Prime V heeft Sense 2.5.
Eisenlijstje: WiMo 6.5, Sense 2.1 en snel, vooral dat laatste is eigenlijk een vereiste, derhalve draai ik ook liever Sense 2.1 dan de 2.5, want die is IMO een stuk trager. Maar misschien is dit gefixt in latere releases.

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 17-08-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
noteboeki schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:35:
[...]

Deze is gedeeld via Exchange, sync nu via usb met ActiveSync maar zou dit graag via GPRS doen
indien mogelijk.
Dit kan via Active Sync, mits je Exchange verbindingen van buitenaf toestaat.
Hotmail via een email account, agenda en eventueel contactpersonen/taken via Active Sync, werkt goed!

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste