Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28
Ik kwam er zojuist achter dat op XDA de Android 2.2 (Froyo) versie voor de TD2 beschikbaar is.
quote: What is working & what isn´t
Touchscreen: Yes
SMS: Yes
MMS: ? ( not tested )
Calls: Yes
Microphone: Yes
Data over 3G/EDGE: Yes
HW3D: Partly ( needs fine tuning )
Sound: Yes ( in-call + external speaker )
Bluetooth: Partly ( cant pair to other device )
Wifi: Yes
Camera: Partly ( fixed in userland, need to be fixed in kernel )
Accelerometer: Yes
GPS: Yes
Dat belooft wat te worden :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wel tof dat ze dat doen voor ons toch al wel wat oudere toestel :) Maar, als basisdingen als MMS en Bluetooth al een probleem zijn, dan is het in elk geval nog niet 'af'. Maar dat kan nog komen begrijp ik?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
BeQuietAndDrive schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:54:
Wel tof dat ze dat doen voor ons toch al wel wat oudere toestel :) Maar, als basisdingen als MMS en Bluetooth al een probleem zijn, dan is het in elk geval nog niet 'af'. Maar dat kan nog komen begrijp ik?
Ik denk niet meer dat er nog heel veel versies gaan komen, aangezien deze versie als 'final' staat aangemerkt.

Gezien het feit dat de Touch HD en de Desire (HD) toch veel meer overlap hebben in hardware. Is het porten van een stabiele Desire-ROM naar een Touch HD-ROM een stuk eenvoudiger dan op non-native (Diamond 2) hardware.

Ik vrees dat we het met deze software moeten doen. De TD2 is komende maart al weer twee jaar oud en (zoals je zelf al aangeeft) in telefoon-land al enorm gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oud maar trouw beestje :) ach, het zijn best dure toestellen en van mij moeten ze dan minimaal twee jaar mee gaan. Ik ga denk ik volgend jaar zomer eens voor wat anders kijken, eens zien wat Windows Phone 7 dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55
Matis schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:40:
Ik denk niet meer dat er nog heel veel versies gaan komen, aangezien deze versie als 'final' staat aangemerkt.
Dat is niet helemaal waar. Het gaat hier om de FRX02 final release. Hiervoor waren er enkele beta en RC releases van de FRX02 build. De ontwikkeling is nog steeds actief, dus er zullen nog wel nieuwe releases beschikbaar komen (FRX03, 04, etc.).
Maar zoals je zelf al aangeeft, omdat de hardware niet helemaal compatible is met een bestaand Android toestel, is het nog lastig voor de developers om alles werkend (en stabiel) te krijgen. Er is schijnbaar veel trial-and-error werk nodig voor bepaalde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Onlangs heb ik mijn GSM geupdate naar de laatste nieuwe officiële ROM. Echte deze maakt het toestel traag bijzonder traag. Vooral SMS is nagenoeg onwerkbaar. Ook Facebook wil niet werken. Dit probleem met Facebook had ik al voordat ik de update draaide. Eigenlijk vind ik de TD2 een waardeloos product. De Newton-ringen zijn mij ook al ten deel gevallen....

Maar nu wil ik dus updaten naar een Engery ROM. Hopelijk brengt dat weer wat plezier in het toestel. Maar op de site van hun staat dat de radio versie minimaal 2.07.50 moet zijn. Mijn TD2 geeft 4.49.25.91 aan?? Is vier hoger dan twee, en dus kan ik mijn gang gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Krivas schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:17:
Onlangs heb ik mijn GSM geupdate naar de laatste nieuwe officiële ROM. Echte deze maakt het toestel traag bijzonder traag. Vooral SMS is nagenoeg onwerkbaar. Ook Facebook wil niet werken. Dit probleem met Facebook had ik al voordat ik de update draaide. Eigenlijk vind ik de TD2 een waardeloos product. De Newton-ringen zijn mij ook al ten deel gevallen....

Maar nu wil ik dus updaten naar een Engery ROM. Hopelijk brengt dat weer wat plezier in het toestel. Maar op de site van hun staat dat de radio versie minimaal 2.07.50 moet zijn. Mijn TD2 geeft 4.49.25.91 aan?? Is vier hoger dan twee, en dus kan ik mijn gang gaan??
Je moet wel naar de juiste xda thread kijken hé :)
Jij kijkt nu naar de Leo Energy thread, maar deze van de Topaz staat in het respectievelijke forum
zeker dus ook geen Leo rom op je Topaz proberen te zetten (maar ik denk zelfs dat dat van het begin af al niet zal lukken)
Ik heb dezelfde radio als de jouwe dus dat lukt zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
FRD schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:57:
[...]

Je moet wel naar de juiste xda thread kijken hé :)
Jij kijkt nu naar de Leo Energy thread, maar deze van de Topaz staat in het respectievelijke forum
zeker dus ook geen Leo rom op je Topaz proberen te zetten (maar ik denk zelfs dat dat van het begin af al niet zal lukken)
Ik heb dezelfde radio als de jouwe dus dat lukt zeker :)
Nu geloof ik dat ik nog heel veel te leren heb... ik wou deze erop zetten: Energy.TOPAZ.21916.Sense2.5.NLD.Cookie.2.0.sencity.Oct.20

Maar dat is toch een ROM? Wat is een Topaz dan? En nu hebben we het dan ook weer over een Leo ROM? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Waarom kan een product tegenwoordig niet gewoon doen waar je voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Krivas schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:14:
[...]

Nu geloof ik dat ik nog heel veel te leren heb... ik wou deze erop zetten: Energy.TOPAZ.21916.Sense2.5.NLD.Cookie.2.0.sencity.Oct.20

Maar dat is toch een ROM? Wat is een Topaz dan? En nu hebben we het dan ook weer over een Leo ROM? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Waarom kan een product tegenwoordig niet gewoon doen waar je voor betaald hebt?
Topaz is onze gsm (Topaz is de codenaam van HTC voor de Touch Diamond 2), de Leo daarentegen is de codenaam voor de HD2 (dit is de telefoon die NRGZ28 zelf heeft, de maker van de roms).
Doordat je dat over die Radio sprak dacht ik dat je in de thread van de Leo zat, doordat enkel daar over de radio gesproken wordt dacht ik.

Als je de Energy.TOPAZ.xxxx.. neemt zit je goed, deze rom's zijn gemaakt voor onze gsm.
Je moet enkel opletten dat je gsm eerst unlocked is via HardSPL (dit is heel belangrijk! meer info is ook te vinden in de xda forums). Eenmaal dit gedaan is kun je flashen tot je er bij neervalt :)

als je nog vragen hebt, stel ze maar
ik weet dat het flashen in het begin nogal wat vreemd en gevaarlijk lijkt, maar eigenlijk is er niet zoveel aan :) (als je natuurlijk de handleidingen volgt)

[ Voor 8% gewijzigd door FRD op 01-11-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
FRD schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:46:
[...]

Topaz is onze gsm (Topaz is de codenaam van HTC voor de Touch Diamond 2), de Leo daarentegen is de codenaam voor de HD2 (dit is de telefoon die NRGZ28 zelf heeft, de maker van de roms).
Doordat je dat over die Radio sprak dacht ik dat je in de thread van de Leo zat, doordat enkel daar over de radio gesproken wordt dacht ik.

Als je de Energy.TOPAZ.xxxx.. neemt zit je goed, deze rom's zijn gemaakt voor onze gsm.
Je moet enkel opletten dat je gsm eerst unlocked is via HardSPL (dit is heel belangrijk! meer info is ook te vinden in de xda forums). Eenmaal dit gedaan is kun je flashen tot je er bij neervalt :)

als je nog vragen hebt, stel ze maar
ik weet dat het flashen in het begin nogal wat vreemd en gevaarlijk lijkt, maar eigenlijk is er niet zoveel aan :) (als je natuurlijk de handleidingen volgt)
Mijn dank voor je duidelijk uitleg!! Nu had ik inderdaad een Leo gedownload!! Maar waar vind ik dan degene die ik, en iemand in dit draadje, een pagina terug, aangaf? En gaat mijn gsm, vooral dan de sms, weer enigzins normaal werken, met die ROM? En zal Facebook het dan weer doen? Ik gebruik Facebook versie V1.007b. Die het na installeren altijd één keertje wil doen. En dan zit het vast... Of zou een harde reset in mijn geval misschien ook al voldoende zijn? Want dat heb ik niet gedaan na het flashen, van de officiële nieuwste ROM.

Uiteraard weet ik ook niet wat unlocken is? :) Mijn GSM kan alle netwerken aan. Of is dat weer een andere vorm van unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Hebben meer mensen last van het feit dat hun telefoon telkens weer naar de zomertijd terug springt?

Ikzelf zit op het Vodafone-netwerk, met een WiMo 6.5 ROM en Sense 2.1.

Ik doe telkens handmatig mbv Atomic Clock Sync de tijd syncen naar de wintertijd. Maar enkele uren later staat mijn telefoon doodleuk weer op zomertijd :'(

Heeft iemand dezelfde problemen en/of een oplossing voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet het automatisch aanpassen van tijdzone en tijd uit in instellingen/telefoon/diensten/tijdsynchronisatie

Ik denk dat server van Vodafone wintertijd niet aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 09:22
Wartexx schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:
Nog meer mensen die problemen hebben met de NS reisplanner na het flashen van een energyrom? Heel iritant :( energyroms zijn gewoon super, maar als ik in de trein zit erger ik me dr toch elke keer weer aan dat dat stomme programma niet goed werkt... Ik kan geen stations meer selecteren.
Heb hier hetzelfde probleem. En het maakt niet uit welke versie je kiest (met de grote knopjes en de startknop onderin of bovenin). Vind het wel jammer, want ik vond het een fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Krivas schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:29:
[...]

Mijn dank voor je duidelijk uitleg!! Nu had ik inderdaad een Leo gedownload!! Maar waar vind ik dan degene die ik, en iemand in dit draadje, een pagina terug, aangaf? En gaat mijn gsm, vooral dan de sms, weer enigzins normaal werken, met die ROM? En zal Facebook het dan weer doen? Ik gebruik Facebook versie V1.007b. Die het na installeren altijd één keertje wil doen. En dan zit het vast... Of zou een harde reset in mijn geval misschien ook al voldoende zijn? Want dat heb ik niet gedaan na het flashen, van de officiële nieuwste ROM.

Uiteraard weet ik ook niet wat unlocken is? :) Mijn GSM kan alle netwerken aan. Of is dat weer een andere vorm van unlocken?
Volgens de policy van dit forum mogen er geen links naar custom rom's en dergelijke gepost worden, dus ik kan je jammergenoeg niet rechtstreeks naar de juiste threads zenden. Het HardSPL unlocken moet iedereen doen die met custom rom's wil werken. Dit heeft niets te maken met welke netwerken je kan werken enzo. Je moet in deze algemene info-thread maar eens zoeken naar HardSPL en natuurlijk naar de eigenlijke HardSPL Thread in het Topaz forum gaan, daar staan alle informatie en downloads in.

Over je vragen als alle functionaliteit nog zal werken, dit is natuurlijk sterk afhankelijk van welke custom ROM je neemt maar ik heb toch ervaring dat de Energy reeks toch een heel sterk aantal aan functionaliteit heeft, waarbij batterij en snelheid nog altijd zeer sterk is.
Ik zou je dus toch eens aanraden de Energy ROM's te testen (itt de officiele rom), de meeste mensen verschieten wat ons bakje nog allemaal aan kan :)
Matis schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:32:
Hebben meer mensen last van het feit dat hun telefoon telkens weer naar de zomertijd terug springt?

Ikzelf zit op het Vodafone-netwerk, met een WiMo 6.5 ROM en Sense 2.1.

Ik doe telkens handmatig mbv Atomic Clock Sync de tijd syncen naar de wintertijd. Maar enkele uren later staat mijn telefoon doodleuk weer op zomertijd :'(

Heeft iemand dezelfde problemen en/of een oplossing voor het probleem?
vreemd, geen problemen mee..
de mijne is (zonder extra applicaties) goed overgegaan, samen met het weergeven van een popup om te zeggen dat hij het uur gewijzigd heeft
Ken Wood schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:19:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem. En het maakt niet uit welke versie je kiest (met de grote knopjes en de startknop onderin of bovenin). Vind het wel jammer, want ik vond het een fijn programma.
Misschien eens aan NRGZ28 op twitter of in de topaz thread zeggen dat deze applicatie niet werkt, dan kan hij het eventueel er uit halen als bug :)
Hij luistert meestal echt wel naar zijn volgelingen :P

[ Voor 9% gewijzigd door FRD op 02-11-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Nogmaals mijn dank voor de moeite... ondertussen heb ik een en ander gelezen over HardSPL en zo. Maar eigenlijk vind ik het veel te veel gedoe, en ook risico, voor een device waar je voor betaald hebt en eigenlijk gewoon zijn ding zou moeten doen. Veel meer dan dat wil ik niet. Een beetje tweaken tot daaraan toe... Eigenlijk is het enige goede aan de HTC zijn afmetingen, zo denk ik er ondertussen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

K4F

Ken Wood schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:19:
[...]

Probeer eens de trein app van mobile layers. Die gebruik ik al een jaartje naar volle tevredenheid.

Met de energyrom (en ook div. anderen) kan de topaz nog prima meekomen, cht 2.0 draait lekker vlot, wm 6.5.x, frisse looks. Het is een stappenplan om te flashen van,,, 2 stappen? :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Krivas schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:28:
Nogmaals mijn dank voor de moeite... ondertussen heb ik een en ander gelezen over HardSPL en zo. Maar eigenlijk vind ik het veel te veel gedoe, en ook risico, voor een device waar je voor betaald hebt en eigenlijk gewoon zijn ding zou moeten doen. Veel meer dan dat wil ik niet. Een beetje tweaken tot daaraan toe... Eigenlijk is het enige goede aan de HTC zijn afmetingen, zo denk ik er ondertussen over.
Ik heb ook een tijd getwijfeld, mede omdat ik het toestel al 2x ter reparatie heb moeten sturen. Ruim een maand geleden toch geprobeerd en het valt reuze mee! HardSPL gaat ook automatisch (wel een 32-bit computer gebruiken) en daarna de stappen in de (bijv) Energy thread volgen, wat neerkomt op downloaden en op je sd-kaart zetten. Nu heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, evenals hierboven ben ik ook erg te spreken over de Energy-ROM's: tenminste weer 2 dagen met de batterij.

Als je over de huidige/originele staat niet tevreden bent, wordt het er ook niet beter op dat je er "voor betaald hebt". Zeker dan wil je toch het maximale eruit halen? Of in ieder geval zorgen dat het toestel fijn werkt en je er dagelijks plezier van hebt, in plaats van jezelf aan ergert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
FRD schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:17:
vreemd, geen problemen mee..
de mijne is (zonder extra applicaties) goed overgegaan, samen met het weergeven van een popup om te zeggen dat hij het uur gewijzigd heeft
Dat deed hij bij mij ook prima. Alleen synchroniseert hij elke 6 uur met een foutieve NTP-server lijkt het wel. Want als ik handmatig de tijd goed zet conform de wintertijd, staat hij na een tijdje weer doodleuk op zomertijd.

De tip van Verwijderd in "HTC Touch Diamond2 [part cinq]" zorgt er voor dat hij niet meer naar zomertijd springt, maar ik kan me niet heugen dat ik daar vorige jaar ook problemen mee had.

Strange :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Zojuist geupdate naar de nieuwste Energy (9 nov), maar helaas blijft die tijd lopen kloten! Heb alle instellingen geprobeerd die genoemd zijn, maar om de een of andere reden verspringt ie toch naar zomertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

Die van mij verspringt ook altijd, kan me ook niet herinneren dat ik hiervoor er problemen mee had.
En als ik dan de tijd een uur terugdraai, blijft G-Alarm vasthouden aan de verkeerde tijd (als ik bijvoorbeeld om te proberen een alarm instel dat binnen 5 minuten moet afgaan, dan staat er dus "next alarm in 1:05". Even de tijdzone aanpassen naar GMT en dan terugzetten naar GMT+1 helpt, maar na een paar uur is het weer om zeep...
Ben nu aan het zoeken waar er overal instellingen staan die met tijdzone te maken hebben, want er staan zodanig veel extra dingen op die vanalles en nog wat instellen... :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:41

Loetn

All-time lurker

ppFreddy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:14:
Die van mij verspringt ook altijd, kan me ook niet herinneren dat ik hiervoor er problemen mee had.
En als ik dan de tijd een uur terugdraai, blijft G-Alarm vasthouden aan de verkeerde tijd (als ik bijvoorbeeld om te proberen een alarm instel dat binnen 5 minuten moet afgaan, dan staat er dus "next alarm in 1:05". Even de tijdzone aanpassen naar GMT en dan terugzetten naar GMT+1 helpt, maar na een paar uur is het weer om zeep...
Ben nu aan het zoeken waar er overal instellingen staan die met tijdzone te maken hebben, want er staan zodanig veel extra dingen op die vanalles en nog wat instellen... :p
Zo is het makkelijk op te lossen: Settings > Personal > Phone > tab 'Time Zones' en dan uitvinken. :)

@Matis: Die silicon case al ontvangen? Zoja, is het in orde?

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Loetn schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:02:
Zo is het makkelijk op te lossen: Settings > Personal > Phone > tab 'Time Zones' en dan uitvinken. :)
Had ik al gedaan, maar na een reboot stond het weer aangevinkt 8)7
Heb het vanmiddag nog eens ingesteld, en tot nu toe blijft het wel goed eigenlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:41

Loetn

All-time lurker

ppFreddy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:16:
[...]

Heb het vanmiddag nog eens ingesteld, en tot nu toe blijft het wel goed eigenlijk :-)
Raar, hier blijft het uitgevinkt. :?

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Loetn schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:02:
@Matis: Die silicon case al ontvangen? Zoja, is het in orde?
Ik heb (helaas) nog niets binnen. Er zijn nu een kleine twee weken voorbij. Ik had hem ook nog niet veel eerder verwacht.
Daarbij komt nog, hij wordt op de zaak afgeleverd. Het kan soms ook nog een aantal dagen duren voordat dat verwerkt is en ik het bij mij op kantoor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01-2022
Beste HTC gebruikers,

Op mijn toestel heb ik een handtekening ingesteld bij het verzenden van mails. Ik heb het probleem dat deze handtekening niet goed overkomt zoals ingesteld... ik geef even een voorbeeld.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXX XXXXXXXX

Bij het verzenden van de email komt het zo aan

Met vriendelijke groet,XXXXXXXX XXXXXX (dus geen nieuwe regel?!!) Wie weet hoe ik dit kan instellen, of is dit uberhaupt wel in te stellen?

Groet,
Umko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
ppFreddy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:16:
[...]

ik had deze issues ook op mijn Dutty ROM. Deze registry setting fixed deze problemen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\Microsoft\Clock]
"HomeDST"=dword:00000000
Dan gaat timesyncen via internet weer goed (dat zorgde voor het herstellen van de tijd niet de gsm time sync). Ook galarm doet het dan weer.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Miyamoto
umko schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:35:
Op mijn toestel heb ik een handtekening ingesteld bij het verzenden van mails. Ik heb het probleem dat deze handtekening niet goed overkomt zoals ingesteld...
Welke ROM gebruik je? Ikzelf heb/had deze problemen niet. Niet met de originele ROM en ook niet met de Energy ROM. Gaan de newlines in de e-mail zelf wel goed?
GroteBozewolf schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:06:
[...]
ik had deze issues ook op mijn Dutty ROM. Deze registry setting fixed deze problemen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\Microsoft\Clock]
"HomeDST"=dword:00000000
Helaas staat deze registry key al op 0 bij mij... :'( (En het werkt niet....)

[ Voor 30% gewijzigd door Miyamoto op 11-11-2010 10:33 ]

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

"zomeruurprobleem" is opgelost :D
In Advanced config (progje is standaard geïnstalleerd op de Energy roms) Onder Miscellaneous "Automatic daylight saving switch-over" op Disabled gezet en daarna nog eens onder Setting->Personal->Phone het ding uitgevinkt onder de tab Time Zones.
Geen problemen meer gehad :)

• umko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01-2022
Miyamoto schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:30:
[...]

Welke ROM gebruik je? Ikzelf heb/had deze problemen niet. Niet met de originele ROM en ook niet met de Energy ROM. Gaan de newlines in de e-mail zelf wel goed?

[...]

Helaas staat deze registry key al op 0 bij mij... :'( (En het werkt niet....)
Ik heb de TopaT 1.7 Nld Rom versie op mijn toestel. Heb je bij de Energy Rom dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik probeer sinds gisteren een data verbinding op mijn telefoon werkende krijgen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb een Rabobank prepaid sim en heb voor een tientje een databundel voor een maand van 750MB.
Eerst wilde het nog wel eens voorkomen dat ik perongeluk op het internet ging en dat daardoor beltegoed afgeschreven wordt, maar nu met die bundel krijg ik gewoon geen verbinding... Ik heb de instellingen al opgehaald zoals wordt beschreven op de Rabomobiel site, door in verbindingen de provider te kiezen en dan haalt hij de instellingen uit de simkaart, maar dit mocht niet baten...

P.s. staat dit goed of moet ik het in een nieuw topic plaatsen perhaps...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Wat als je de instellingen handmatig toevoegd?

(Onder Settings: Connections -> Connections -> Manage existing connections)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Beste Leden,

Helaas zit ik met een probleem dat mijn touchscreen defect is gegaan.
Mijn mobiel staat nog wel aan maar kan dus niks met mijn touchscreen (rest van de toetsen werken wel).

is er een goede backup tool die ik kan draaien vanaf mijn pc voor mijn mobiel?

De mobiel staat ingesteld als deze aan de pc gehangen word als diskdrive (dus geen active sync)

al kan ik volgensmij met mijn windows 7 laptop wel gewoon in sync. center connecten.

Daarnaast hoef ik eigenlijk alleen mijn contacten te hebben die op mijn telefoon staan...

Daarnaast vroeg ik me af hoelang de garantie termijn van een HTC toestel is? ik heb de toetsel volgensmij iets van 17 maanden in bezit.

[ Voor 7% gewijzigd door willyfreak op 24-11-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Antwoord op vraag 1: Matis in "HTC Touch Diamond2 [part cinq]"
Antwoord op vraag 2: Als je zoekt op newton-ringen dan zul je een aantal reacties lezen over de garantie-afhandeling van HTC icm Eurotwice.
Ik vind die afhandeling perfect verlopen tot op heden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik had gelukkig hoop contacten op mijn sim staan.

De overige (stuk of 20) nog via mijn carkit op kunnen zoeken en op kunnen schrijven.
de rest van mijn data stond allemaal op mijn micro sd kaart dus gelukkig zal ik niet veel kwijt zijn.

Nu even afwachten hoe de garantie afgehandeld zal worden!

edit:

Ik had gelezen dat iemand met en plakbandje op het scherm het scherm beetje omhoog kon halen, ditzelfde ook gedaan en de touchscreen werkt weer, meteen met PIMbackup een backup gemaakt, daarnaast nog wat dingen gesaved.

Scherm is nu wel heel gevoelig en blijft bij regelmaat hangen maar kan nu wel met goede backup mijn telefoon opsturen. meteen ff nieuwste officieele rom erop gezet dat ze daar niet over beginnen in de winkel :)

/edit

[ Voor 45% gewijzigd door willyfreak op 24-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 16-09 23:28

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ppFreddy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:49:
"zomeruurprobleem" is opgelost :D
In Advanced config (progje is standaard geïnstalleerd op de Energy roms) Onder Miscellaneous "Automatic daylight saving switch-over" op Disabled gezet en daarna nog eens onder Setting->Personal->Phone het ding uitgevinkt onder de tab Time Zones.
Geen problemen meer gehad :)
thanks, was al een tijd op zoek hiernaar! :)

heb nu energy rom erop, de nieuwste met alle snufjes. (Energy.TOPAZ.23148.Sense2.5.NLD.Cookie.2.0.Nov.20)

Hiervoor had ik Dutty holy grail R6. Ik had veel eerder moeten overstappen denk ik:
voordelen:
zomer/wintertijd probleem weg, ik kan mijn wekker en agenda weer gebruiken dus ook.
AGPS, snellere fix.
Supertraag SMS gebeuren voorbij
Bug met geen GPS fix soms, met name als opera openstond
mooie homescreen met ook switch (bv Wifi) snelkoppeling enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vooral het feit dat je dat homescreen helemaal kan aanpassen en het trage smsgebeuren dat weg is waren voor mij de doorslag om alleen nog maar Energy roms te draaien.
Heeft hij (Energy) dat zomer/wintertijd probleem opgelost in z'n laatste rom toch? Ik heb er nu wel geen problemen meer mee danzij de bovenstaande aanpassingen, maar zou toch leuk zijn als het sowieso al gefixt is in de nieuwe roms...
En ook leuk dat je zo'n "iPhone stijl" tekstballonnetjes hebt om de berichten te doorbladeren vind ik handig.

1 ding erger ik me aan: berichten worden getoond op het uur dat ze zogegezegd verzonden zijn ipv het uur waarop ze aankomen (denk ik) En sommige van m'n vrienden hun telefoon (of operator, weet ik veel) stuurt blijkbaar het uur verkeerd mee. Bijvoorbeeld: vriendin stuurt me een smsje om 19:49, komt ook direct aan, maar mijn telefoon beweert dat het verzonden is om 20:49. Ik antwoord om 19:51, zij stuurt nogmaals om 19:53, maar dat wordt dan op 20:53 gezet waardoor niks meer in de juiste volgorde staat...
Even schematisch:
ipv:
- bericht 1 (19:49)
+ mijn antwoord 1 (19:51)
- bericht 2 (19:53)
+ mijn antwoord 2 (19:54)

staat het:
- bericht 1 (20:49)
- bericht 2(20:53)

dikke ergernis! En ik heb het alleen bij bepaalde mensen (ik vermoed dat ze Samsung hebben) En soms gaat het wel goed, maar soms ook niet... Waarom zet Sense die berichten niet gewoon op het uur dat je ze ontvangt ipv op het uur dat ze verzonden zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
ppFreddy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:29:
dikke ergernis! En ik heb het alleen bij bepaalde mensen (ik vermoed dat ze Samsung hebben) En soms gaat het wel goed, maar soms ook niet... Waarom zet Sense die berichten niet gewoon op het uur dat je ze ontvangt ipv op het uur dat ze verzonden zijn? :p
Dit deed mijn oude Nokia ook niet :P
Ben nu ook de laatste Energy aan het downloaden...

[ Voor 6% gewijzigd door Miyamoto op 24-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
Vooral het feit dat je dat homescreen helemaal kan aanpassen en het trage smsgebeuren dat weg is waren voor mij de doorslag om alleen nog maar Energy roms te draaien.
Heeft hij (Energy) dat zomer/wintertijd probleem opgelost in z'n laatste rom toch? Ik heb er nu wel geen problemen meer mee danzij de bovenstaande aanpassingen, maar zou toch leuk zijn als het sowieso al gefixt is in de nieuwe roms...
En ook leuk dat je zo'n "iPhone stijl" tekstballonnetjes hebt om de berichten te doorbladeren vind ik handig.

1 ding erger ik me aan: berichten worden getoond op het uur dat ze zogegezegd verzonden zijn ipv het uur waarop ze aankomen (denk ik) En sommige van m'n vrienden hun telefoon (of operator, weet ik veel) stuurt blijkbaar het uur verkeerd mee. Bijvoorbeeld: vriendin stuurt me een smsje om 19:49, komt ook direct aan, maar mijn telefoon beweert dat het verzonden is om 20:49. Ik antwoord om 19:51, zij stuurt nogmaals om 19:53, maar dat wordt dan op 20:53 gezet waardoor niks meer in de juiste volgorde staat...
Even schematisch:
ipv:

staat het:

Ik heb dit probleem ook maar dan door een andere oorzaak.
Vodafone stuurt automatisch de tijd door naar m'n telefoon.

Als ik bij m'n vriendin in Wehl (gelderland) zit blijft de tijd goed, zodra ik echter hier de ijsselbrug (deventer) overknal gaat mijn telefoon een uur vooruit.

Ga ik met de trein richting zutphen, nix aan de hand, kom je echter uit de richting apeldoorn met de trein of met de auto dan is er een uur verschil 8)7

who put a "stop payment" on my reality check

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

@ bovenstaande: lees eens de laatste pagina's in dit topic met alle tips om dat automatisch uur veranderen uit te schakelen ;)

• DaRk PoIsOn
ppFreddy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 02:19:
@ bovenstaande: lees eens de laatste pagina's in dit topic met alle tips om dat automatisch uur veranderen uit te schakelen ;)
Jepz, dat heb ik ook allemaal uitstaan, maar ergens in het netwerk van vodafone zit die fout.
Zolang ik Deventer blijf is er niks aan de hand, ga ik richting zutphen gelderland in is er ook niks aan de hand.
Maar, kom ik vanuit de kant van apeldoorn overijssel weer binnen dan gaat het mis.

• Miyamoto
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:15:
[...]

Jepz, dat heb ik ook allemaal uitstaan, maar ergens in het netwerk van vodafone zit die fout.
Blij om te horen dat ik niet de enige ben... Hier dus ook nog steeds het probleem. (Zwaar irritant)

edit: Opgelost! Via BsB tweaks: Auto Sync Clock uitzetten. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Miyamoto op 27-11-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Even schematisch:
ipv:

staat het:

Ja inderdaad! ik heb dit ook bij sommige contacten en andere dan weer niet, geen idee waar het aan ligt.. Deze contacten hebben wel dacht ik allemaal een andere provider, geen idee als het allemaal dezelfde is.

Ik heb ook het uurwisselprobleem als ik ga roamen, dan kan mijn gsm niet meer het juiste uur behouden en verspringt hij soms, heel vreemd (en irritant als je je gsm als wekker gebruikt..!). Gelukkig moet ik niet zoveel naar het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Matis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:41:
Ik heb (helaas) nog niets binnen. Er zijn nu een kleine twee weken voorbij. Ik had hem ook nog niet veel eerder verwacht.
Daarbij komt nog, hij wordt op de zaak afgeleverd. Het kan soms ook nog een aantal dagen duren voordat dat verwerkt is en ik het bij mij op kantoor heb.
Ik heb nog steeds niets mogen ontvangen :'( Misschien ligt de hoes bij de douane of is ie ergens van de band gevallen. In het ergste geval ben ik gewoon opgelicht, maar voor 2 dollar zal het me een worst wezen :P

Edit; Ik ben op zoek naar een nieuwe ROM. Ik heb tot op heden altijd de Tess Pride (Sense 2.1 op WiMo 6.5) niet te verwarren met Tess Prime (Sense 2.5 op WiMo 6.5) gehad.
Ik ben heel erg te spreken over de Tess-ROM's, maar voor de Pride is al sinds april geen nieuwe update meer geweest. Dat zal zo zijn redenen hebben :P

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe ROM. Ik wens snelheid, geen poespas, maar wel Sense interface.

Nu gaat mijn voorkeur uit (mede door jullie lovende reacties) uit naar de Energy-ROM (23699 build). Zijn er nog speciale tweaks/programma's om de interface zo snel en soepel mogelijk te maken?

[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 27-11-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Door een bug/fout in de software van PIM back-up ben ik gisteren bij het restoren van mijn contacten in mijn nieuwe ROM al mijn Hotmail-contacten kwijtgeraakt :'(

Even de situatieschets:
Gisterenmiddag, voordat ik een nieuwe ROM ging installeren, heb ik met PIM-backup van al mijn contacten een back-up gemaakt.
Nieuwe ROM geïnstalleerd en Windows Live geïnstalleerd en laten syncen met Hotmail, waardoor al mijn email-adressen al weer in mijn telefoon stonden.
Toen heb ik met PIM back-up de rest van de contacten toegevoegd, maar op één of andere dubieuse reden heeft hij dus AL mijn Hotmail contacten weggegooid :'(

Resumé, ik ben dus al mijn MSN vrienden kwijt. Er staan geen email groepen meer in mijn mail en ook zijn alle mailtjes van ex-contactpersonen naar mijn ongewenste/email box verwijderd.

Het enige voordeel dat ik momenteel heb, is het feit dat ik mijn contactpersonen nog in de PIM back-up heb staan.

Weet één van jullie hoe ik dit kan restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Aangezien ik niet echt meer tevreden ben met mijn Diamond2, zie ook de eerdere berichten door mij gepost, en ik van T-mobile af wil, moet ik een andere provider zoeken. Ik heb zeer slechte ontvangst met T-mobile. Nu zou ik willen weten welke providers ik wel goed ontvang. Bij mijn eerdere toestellen wist ik die functie wel te vinden, zodat ik alle netwerken kon zien met hun sterkte. Nu zou ik doet ook willen doen de HTC, echter deze functie kan niet vinden. Zit deze er niet in of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Krivas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:14:
Aangezien ik niet echt meer tevreden ben met mijn Diamond2, zie ook de eerdere berichten door mij gepost, en ik van T-mobile af wil, moet ik een andere provider zoeken. Ik heb zeer slechte ontvangst met T-mobile. Nu zou ik willen weten welke providers ik wel goed ontvang. Bij mijn eerdere toestellen wist ik die functie wel te vinden, zodat ik alle netwerken kon zien met hun sterkte. Nu zou ik doet ook willen doen de HTC, echter deze functie kan niet vinden. Zit deze er niet in of doe ik wat fout?
Zit je in een landelijk of stedelijk gebied?

Toen ik op kamers zat, had ik ook T-mobile.
Ik woonde midden in het centrum van Deventer met de zendmast 140 meter van m'n slaapkamerraam (2 hoog).

Zat ik in de woonkamer, moest mijn telefoon bij het raam liggen en moest ik de bluetooth headset aansluiten om telefoontjes aan te kunnen nemen.
Anders moest je als een gek naar buiten rennen en hopen dat er nog signaal was.

Ik heb redelijk goede ervaring met vodafone (nu een half jaar) en 2 jaar goede ervaring met KPN.

Qua contract en andere diensten zul je natuurlijk zelf de providers moeten gaan vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Het is in zowel landelijk als stedelijk gebied. Binnen heb ik nergens G3 bereik.

Weet er iemand antwoord op de vraag hoe ik de netwerkaanbieders kan zien in Diamond2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor zover ik weet kan dat niet, maar misschien is er een programmaatje voor te vinden op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 07:50
Krivas schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:38:
Het is in zowel landelijk als stedelijk gebied. Binnen heb ik nergens G3 bereik.

Weet er iemand antwoord op de vraag hoe ik de netwerkaanbieders kan zien in Diamond2 ?
Settings (tab) > Draadloze bediening (Wireless controls) > Phone > Menu > Network selection
of
Settings (startmenu) > Personal > Phone > Network

Die op 'Manual' zetten en dan gaat hij zoeken naar netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja natuurlijk, maar dan zie je nog steeds niet hoe sterk dat signaal is per aanbieder, en dat was toch de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Je kan misschien even kijken in het field test menu. Toets *#*#364#*#* en dan verschijnt er een menu met allerlei waardes, waaronder signal strength. En als je op Group klikt krijg je nog allerhande menus met statistieken. Ik heb geen idee of je hier ook de namen van andere netwerken te zien krijgt, maar misschien kun je het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Mottebelke schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:10:
Je kan misschien even kijken in het field test menu. Toets *#*#364#*#* en dan verschijnt er een menu met allerlei waardes, waaronder signal strength. En als je op Group klikt krijg je nog allerhande menus met statistieken. Ik heb geen idee of je hier ook de namen van andere netwerken te zien krijgt, maar misschien kun je het wel vinden.
*#*#364*#*# geeft op mijn telefoon "Niet ondersteund"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Miyamoto schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:42:
*#*#364*#*# geeft op mijn telefoon "Niet ondersteund"
Je bent niet toevallig het laatste sterretje vergeten? ;)

Zo niet, heeft je toestel misschien een sim-lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Mottebelke schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:44:
Je bent niet toevallig het laatste sterretje vergeten? ;)

Zo niet, heeft je toestel misschien een sim-lock?
Simlockvrij.
De code die je aangeeft werkt sowieso niet, vandaar dat ik de volgorde van de serie achter het nummer onderstreepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Het klinkt misschien omslachtig maar als je battery status installeert op je telefoon kan ie ook je signaal-sterkte weergeven.
Aangezien je TD2 simlock vrij is, zou je even met simkaartjes van vrienden (met verschillende providers) kunnen testen welk netwerk bij jou thuis het sterkste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Miyamoto schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:55:
Simlockvrij.
De code die je aangeeft werkt sowieso niet, vandaar dat ik de volgorde van de serie achter het nummer onderstreepte.
De code die ik gaf werkt wel voor mij, maar als ik jouw variant intik krijg ik inderdaad ook de Not Supported melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Even gauw een vraag: heb net de nieuwste Energy GTX NLD rom erop gezet, maar hoe stel ik nu mijn netwerk weer in?
Ben nu al ergens bij Numerieke code instellen, met daaronder een heeeeele lijst, maar daar staat Hi niet tussen. Wel NL Kpn (08).
Wat moet ik hier invullen... kan nu niet bellen en niet smsen niet.

Volgens mij heb ik de instelling gevonden... na een restart (resetfunctie in startmenu) kan ik de telefoonfunctie weer starten.
Benieuwd hoe dit flashen bevalt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Arie-Kanarie op 07-12-2010 23:13 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor het eerst in anderhalf jaar heb ik een probleem met mijn Touch Diamond 2. Als ik gebeld wordt, dan gaat er geen ringtone meer. Als ik dan naar de instellingen ga, dan stel ik de ringtone opnieuw in, en krijg dan de melding 'het ringtonebestand is beschadigd'. Maakt niet uit welke ik kies, geen enkele werkt nog. Ook SMS berichten en agenda reminders zwijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:34:
Voor het eerst in anderhalf jaar heb ik een probleem met mijn Touch Diamond 2. Als ik gebeld wordt, dan gaat er geen ringtone meer. Als ik dan naar de instellingen ga, dan stel ik de ringtone opnieuw in, en krijg dan de melding 'het ringtonebestand is beschadigd'. Maakt niet uit welke ik kies, geen enkele werkt nog. Ook SMS berichten en agenda reminders zwijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik denk dat je het beste een keer een hard reset kan doen, wel eerst even backups maken uiteraard. :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ik heb nog steeds niets vernomen van mijn Silicon Cases :'(

Heb de verkoper maar eens een mailtje gestuurd dat ik de cases op 27 oktober gekocht heb en dat ze (volgens zijn zeggen) meteen verzonden zijn.
Maar anderhalve maand later heb ik ze nog steeds niet.

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Vraagje aan de EnergyRom gebruikers:
Ik heb sinds een weekje Energy GTX draaien, bevalt goed. Accu gaat iets langer mee, dankzij WinMo 6.5 meer apps uit de Marketplace kunnen trekken en het homescreen is ook wel handig.

Een minpuntje, waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden:
Bij het smsen en mailen met de originele ROM begon het toestel vanaf 3 tekens zelf langere woorden voor te stellen.
Zo hoefde ik alleen maar sal in te voeren en kwam hij zelf met saldo, bevestigen met enter en het woord saldo stond in mijn sms. Ander voorbeeld: na invoer van ortho werd vanzelf orthodontist voorgesteld.
Hebben alle Energy ROMs dit?
Is dit ergens aan te zetten?
Of is dit er bewust uitgesloopt? :'(
Ik vind het namelijk wel handig, scheelt een hoop "tikken".

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op je on-screen toetsenbord kun je XT9 aan- en uitzetten, helpt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:13:
Op je on-screen toetsenbord kun je XT9 aan- en uitzetten, helpt dat niet?
Nope, als ik het uitzet door er op te drukken, staat er ABC, dan worden helemaal geen woorden voorgesteld.
Met XT9 worden nog wel woorden voorgesteld, maar niet aangevuld.
Als ik dus kjjken intik dan stelt hij zelf voor kijken en kan ik ook nog kiezen voor kjjken.
De originele rom stelde bij kjjke al het woord kijken voor (hij corrigeert dus én vult aan met 1 of meerdere letters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Dan moet je even onder Text Input Settings (Settings->Personal->Input->Options) kijken en daar Spell Correction en Word Completion aanzetten. Ik weet niets over die Energy Roms, dus ik heb geen idee of de settings op dezelfde plaats staan als de standaar ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Mottebelke schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:34:
Dan moet je even onder Text Input Settings (Settings->Personal->Input->Options) kijken en daar Spell Correction en Word Completion aanzetten. Ik weet niets over die Energy Roms, dus ik heb geen idee of de settings op dezelfde plaats staan als de standaar ROM.
Ik zat vrijdag beetje te prutsen en door de instellingen heen te lopen en daar had ik het inderdaad ook al gevonden. Bij de 6.1 Rom heb ik die opties nooit zien staan, vandaar dat ik niet wist dat er zoiets was.
Bij de energy rom zit het ook ongeveer op die plek volgens mij.

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Om deze reden ben ik inmiddels na een aantal verschillende Engelse roms weer terug gestap na een NLD Rom. Ik vind het namelijk eenvoudiger smssen op een touchscreen met xt9.

Zelf gebruik ik momenteel de "Energy standard" (28244) NLD deze werkt goed.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Quiksilver schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:39:
Om deze reden ben ik inmiddels na een aantal verschillende Engelse roms weer terug gestap na een NLD Rom. Ik vind het namelijk eenvoudiger smssen op een touchscreen met xt9.

Zelf gebruik ik momenteel de "Energy standard" (28244) NLD deze werkt goed.
De Nederlandse xt9 is toch gewoon los te downloaden en te installeren?

Hoi!

• Quiksilver
EWK schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:44:
[...]

De Nederlandse xt9 is toch gewoon los te downloaden en te installeren?
Dat is misschien wel een mogelijkheid... Maar "Energy" houdt zijn roms goed bij in alle talen :P

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat wel, maar het is wel erg traag helaas. Ik denk dat ik weer terug ga naar de standaard ROM :(

• .joeri.
Ik draai hier ondertussen al enkele maanden vol tevredenheid een EnergyRom (wel de engelstalige...)
Van zodra er meer dan 3à4000 sms in de inbox staan, verwijder ik ze, tot op de laatste 100 na, allemaal. En dan loopt alles weer vlot. :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik bewaar vrijwel nooit SMS berichten eigenlijk. Heb er in mijn hele leven nog geen 4.000 gezien. Ben meer een bellert! Ik vind het toch erg traag. Als ik in de details van een contactpersoon sta, en ik druk op de ophang toets om snel terug naar het hoofdscherm te gaan, dan zit ik maar zo een seconde of acht te wachten. Contacten inladen duurt ook even, maar er staan er dan ook ca. 150 in denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-12-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Ik heb het nog niet gemerkt dat het zo traag is. Heb er ca. 120 contacten instaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Acht seconden is inderdaad echt wel lang. Alsook dat je op 150 contacten moet wachten...
Beide schermen laden bij mij zeker binnen de twee seconden (bij ongeveer 300 contacten en WWE energy rom van 09/09/10).
Misschien is het handig om de rom even opnieuw te flashen, of een hard reset uit te voeren?
Geen idee hoe het komt, maar ik heb de indruk dat wanneer je een nieuwe rom flasht, en dan een hard reset uitvoert dat het OS dan langer vlot en stabiel blijft draaien dan wanneer je geen hard reset uitvoert na de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Pff, ik wordt echt knettergek van die Gsensor. Ik denk dat hij aan het eind van zijn latijn is. Spontaan gaat hij ineens van portrait in landscape en dan weer terug.

Is er een manier om dit geheel uit te schakelen? Ik heb met advanced-config al GSensor-polling op 0 gezet, maar daar lijkt Opera zich niets van aan te trekken. Die blijft vrolijk tussen landscape en portrait schakelen.

Ook de polling-interval in het register aanpassen vertraagt het probleem alleen, want hij blijft toch schakelen.

Wat ik feitelijk (in software) wil doen, is de fysieke Gsensor losmaken van de telefoon, zodat hij altijd landscape blijft aangeven.

Edit; meh, toch een oplossing gevonden, welke makkelijker was dan gedacht
disable it by editing the registry.search on it for gsensor.dll and delete it.
De GSensor.dll was te vinden onder HKLM\Drivers\BuiltIn\GSensor\Dll. De entry leeggooien en het werkt als een zonnetje :D

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 02-01-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik ben op zoek naar de CAB van het volgende keyboard zoals ik deze op mijn TD1 had:

Afbeeldingslocatie: http://stultiens.net/Naamloos.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Trebbors op 24-01-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Trebbors schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:50:
Ik ben op zoek naar de CAB van het volgende keyboard zoals ik deze op mijn TD1 had:

[afbeelding]
Zit gewoon standaard in de Sense interface van de TD2. Je moet op het pijltje naast het toetsenbordje klikken, dan kun je kiezen uit een aantal opties. Full Qwerty is de standaard.

Je moet dan dus de optie: Keyboard hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 24-01-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Matis schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:18:
[...]

Zit gewoon standaard in de Sense interface van de TD2. Je moet op het pijltje naast het toetsenbordje klikken, dan kun je kiezen uit een aantal opties. Full Qwerty is de standaard.

Je moet dan dus de optie: Keyboard hebben.
Deze keuze is gemaakt maar geeft toch een heel ander keyboard weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Gisteren Opera 10 mobile (touch version) geïnstalleerd. Maar dit blijkt niet helemaal te werken zoals gedacht.

Wanneer ik de mobile pagina van bv. nu.nl opvraag lijkt Opera de pagina niet te resizen naar de correcte paginabreedte. Ik moet nu costant links rechts swipen om de pagina te kunnen lezen. Opera 9 beta resizede wel zodanig dat de hele pagina in de 480x800 paste. Hoe breng ik opera aan het verstand dat de breedte in feite 480 is, en niet breder, of in ieder geval zodanig dat ie eea goed aanpast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:23:
Ik heb een vraag. Gisteren Opera 10 mobile (touch version) geïnstalleerd. Maar dit blijkt niet helemaal te werken zoals gedacht.

Wanneer ik de mobile pagina van bv. nu.nl opvraag lijkt Opera de pagina niet te resizen naar de correcte paginabreedte. Ik moet nu costant links rechts swipen om de pagina te kunnen lezen. Opera 9 beta resizede wel zodanig dat de hele pagina in de 480x800 paste. Hoe breng ik opera aan het verstand dat de breedte in feite 480 is, en niet breder, of in ieder geval zodanig dat ie eea goed aanpast ?
Niet, dat ligt aan nu.nl. Daar heb ik me ook al mateloos aan geïrriteerd. Er zijn genoeg sites die het wel goed doen. Nu.nl kijkt naar de grootste resolutie (horizontaal, danwel verticaal) en past daarop zijn breedte aan.
Erg jammer. Sites als wapedia /wikipedia en facebook enzo doen het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Niet, dat ligt aan nu.nl. Daar heb ik me ook al mateloos aan geïrriteerd. Er zijn genoeg sites die het wel goed doen. Nu.nl kijkt naar de grootste resolutie (horizontaal, danwel verticaal) en past daarop zijn breedte aan.
Erg jammer. Sites als wapedia /wikipedia en facebook enzo doen het wel prima.
Naja, als wat jij zegt klopt, dan zou het op Opera 9 toch ook zo moeten werken ? Maar daar schaalt de pagina prima naar de juiste breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVdBerge
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik weet dat het al eens langs gekomen is maar kan het maar niet terugvinden. Iemand die weet hoe ik die irritante melding 'Bericht Verzonden' weg kan krijgen?

MS100D | Deep Blue | Black > Bestelling: 19/01 | RN 19/01 | Prep for delivery 23/01 | VIN 6/2/2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor is Tweakers.net Vraag & Aanbod!

Eventueel mag je een link naar je V&A advertentie in je signature zetten.

[ Voor 80% gewijzigd door Ginz op 07-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er is een vraag en aanbod op tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:58
ThomasVdBerge schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:04:
Ik weet dat het al eens langs gekomen is maar kan het maar niet terugvinden. Iemand die weet hoe ik die irritante melding 'Bericht Verzonden' weg kan krijgen?
officiele rom? no way dat je hem weg krijgt.. alleen door een harde reset en dan niet de hotfix voor sms berichten te installeren... net mijn diamond 2 uit reparatie met een blij bericht dat die KL*TE hot-fix is geinstalleerd... vink je bij instellingen uit dat je dat ontvangst bevestiging wil of verstuur bevestiging blijf je het toch krijgen.... :(

zaterdag de Desire S bestellen en dan kan de diamond naar stof gaan happen.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou een goede vervanger van de TD2 zijn? Qua prijs/kwaliteits verhouding dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Hallo, vraagje over het belscherm:
Wanneer ik gebeld wordt en de telefoon zit in mn zak, dan neemt hij op (of drukt weg) wanneer ik de telefoon uit mn zak haal. Weet iemand of het scherm uit te zetten is, zodat je alleen met de knoppen een gesprek kan beantwoorden ofwel afwijzen?
(heb een Rom van Energy erop staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:53:
Wat zou een goede vervanger van de TD2 zijn? Qua prijs/kwaliteits verhouding dan.
incredible s of ff wachten op de nieuwe sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Erv schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:36:
Hallo, vraagje over het belscherm:
Wanneer ik gebeld wordt en de telefoon zit in mn zak, dan neemt hij op (of drukt weg) wanneer ik de telefoon uit mn zak haal. Weet iemand of het scherm uit te zetten is, zodat je alleen met de knoppen een gesprek kan beantwoorden ofwel afwijzen?
(heb een Rom van Energy erop staan).
Kijk is naar S2U2.
Misschien is dit een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Laatst online: 16-09 17:34

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Ik heb zojuist Android kunnen installeren, jammer genoeg na 1min bevriest de boel dat schiet helaas niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Welke versie heb je genomen?
En heb je alle benodigde files op je sd kaart gezet? Vergeet ook niet je DS kaartje op voorhand te formatteren, dat wil vaak ook wel helpen... :)

Ik had gisteren nog Lenin Red Android geïnstalleerd, en die werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
Even dit topic een mega kick geven. :*)

Voor de mensen die nog een Touch Diamond 2 gebruiken en WM zat zijn, er is eindelijk een stabiele Android (FroYo) bundel gereleased genaamd: 'FRX07'.

Te vinden in dit topic @ xda-developers.com.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 10-08-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Interessant, eens proberen als ik mijn TD2 heb gerepareerd.
Helaas voor de derde keer een defect scherm, nu 3 maanden buiten de garantie. Heb via gsmdisplay.com een scherm besteld. Wordt vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:07:
Even dit topic een mega kick geven. :*)

Voor de mensen die nog een Touch Diamond 2 gebruiken en WM zat zijn, er is eindelijk een stabiele Android (FroYo) bundel gereleased genaamd: 'FRX07'.

Te vinden in dit topic @ xda-developers.com.
Ik heb hem (vorige week?) geprobeerd, hij leek in eerste instantie stabiel: SMS-en, whatsapp, gmail & google agenda en internet werkte allemaal prima. Alleen toen ik werd gebeld en opnam herstartte de telefoon naar windows mobile. Dus voor mij is hij niet echt stabiel (sindsdien heb ik geen Android meer opgestart). Probeer dat dus even voordat je overgaat op Android.
Het kan trouwens ook aan de ingestelde overclock liggen (~690MHz) bedenkt ik me nu, hoewel die onder WM wel stabiel is. Ik zal hem binnenkort nog eens opstarten met een lagere overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:45
Morked schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem (vorige week?) geprobeerd, hij leek in eerste instantie stabiel: SMS-en, whatsapp, gmail & google agenda en internet werkte allemaal prima. Alleen toen ik werd gebeld en opnam herstartte de telefoon naar windows mobile. Dus voor mij is hij niet echt stabiel (sindsdien heb ik geen Android meer opgestart). Probeer dat dus even voordat je overgaat op Android.
Het kan trouwens ook aan de ingestelde overclock liggen (~690MHz) bedenkt ik me nu, hoewel die onder WM wel stabiel is. Ik zal hem binnenkort nog eens opstarten met een lagere overclock.
Heb je het volgende al eens geprobeerd (uit het XDA-developers topic [BUILD] **Complete FroYo Bundle** FRX07!!):
After booting, TOPA seems to have a crippling issue where if the first call is inbound, the phone reboots. So I guess after booting make an outbound call and everything is fine? Someone please confirm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
Hier geen last van reboots. Mijn telefoon is overigens wel helemaal standaard. Geen OC toegepast of iets dergelijks. Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de batterij. Die houdt het niet langer uit dan 6 a 7 uur.

Wellicht dat dit in de toekomst opgelost wordt. Voor de rest werkt alles heerlijk smooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Inmiddels de digitizer vervangen en telefoon is weer up and running.
Ik krijg alleen die Froyo niet aan de gang. Bij die letters ("xandroid") met die vliegende beestjes blijft ie even hangen waarna ie opnieuw opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
Welke build gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Via jouw link naar xda: FRX07_Full_Bundle_20110715.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb nu ook geen last meer van reboots. 1x een nummer bellen als je de telefoon opstart helpt inderdaad. (tip: gratis nummer zoals 1200 bij Hi is ideaal).
Met een overclock d.m.v. oc_freq_khz=660000 loopt hij ook stabiel.
Het grootste nadeel is nu dat de batterij het inderdaad maar 6 a 7 uur volhoud, en hij wordt wel erg warm tijdens het tetheren via usb.
Ik moet wel telkens gelijk op het scherm drukken na de powerknop indrukken, anders gaat het scherm niet aan. Maar dat schijnt een bekend probleem te zijn, en is niet erg irritant als je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
Miyamoto schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:23:
Via jouw link naar xda: FRX07_Full_Bundle_20110715.zip
Ik had dit probleem ook totdat ik een andere kernel probeerde. Je kan de nieuwste kernel downloaden vanaf de zgn ‘kernel autobuild service’.

Ikzelf gebruik de ‘htc-msm-linux @ 20110809_08042’ van 09/08.
Morked schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:33:
[...]
Alleen toen ik werd gebeld en opnam herstartte de telefoon naar windows mobile.
Heb ik ook geen last meer van sinds de laatste kernel. :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste