Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb hem ook gebruikt naar Italië. Heeft toen zo'n 12 uur zeker wel aangestaan. Geen last gehad van de warmte. Airco stond ook aan, speelde ook wel mee maar verder niet te klagen. Werd niet heel warm. Misschien meer warm door de zon dan door het navigeren zelf

Oja, nieuw probleempje. Mijn TD2 wil het weer van de huidige lokatie niet meer updaten. Zoekt heel lang, en blijft dan staan. Dus laatste refresh is van 24-4. De plaatsen (Groningen, Amsterdam etc..) update die wel, maar waar ik ben niet. Iemand een idee?

[ Voor 33% gewijzigd door GGS_206 op 10-05-2010 22:03 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:03:
Even een vraagje over langdurig navigeren met de Diamond 2. BInnenkort ga ik op vakantie naar Italie en dan wil ik navigeren met de Diamond 2. Heb een originele HTC lader dus dat gaat prima. Telefoon wordt alleen erg warm heb ik gemerkt na bv. al 1 uur navigeren. Is het een probleem om langdurig (meerder uren achter elkaar dus) met het toestel te navigeren? Benieuwd of er mensen zijn die dit vaker doen met dit toestel, hopelijk zonder problemen. Zou eigenlijk toch moeten kunnen aangezien er standaard al een navigatieprogramma wordt geinstalleerd door HTC?
Geen enkel probleem.. Ja, hij wordt warm (werd de touch diamond 1 ook trouwens), maar kan geen kwaad... Hij ligt bij mij altijd aan de lader in de auto, omdat ik trackr (gpslogger) en flitsnav constant aan heb, met een open data verbinding... Dat hakt er wel in mbt stroomverbruik.... Op vakantie tomtom erbij, maar gaat prima.. Levert ook leuke tracks op van ruim 1000km :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:03:
Even een vraagje over langdurig navigeren met de Diamond 2. BInnenkort ga ik op vakantie naar Italie en dan wil ik navigeren met de Diamond 2.
Ik heb vorig jaar als navigatie naar zuidfrankrijk gebruikt, het is 12uur goed gegaan tot dat ik in een dorpje kwam en ik een benzine pomp wilde opzoeken, toen hield hij er mee op.
Even auto neergezet en de foon even paar minuten laten afkoelen en hij deed het weer.
Dus ga er maar vanuit als je een auto met airco hebt dat het goed gaat, maar hij kan er zo maar is mee ophouden dan moet je hem even van het stroom afhalen, even laten afkoelen en daarna weer aanzetten en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Geen problemen zo te zien bij langdurig gebruik, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
GGS_206 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:02:
IOja, nieuw probleempje. Mijn TD2 wil het weer van de huidige lokatie niet meer updaten. Zoekt heel lang, en blijft dan staan. Dus laatste refresh is van 24-4. De plaatsen (Groningen, Amsterdam etc..) update die wel, maar waar ik ben niet. Iemand een idee?
Heb dezelfde klacht. Ik heb T-mobile, denk dat het aan hun ligt. In de kelder gaat het soms wel goed, gek genoeg, evenals een paar kilometer verderop. Ook T-mob? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JantjeKoud schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:37:
[...]

Heb dezelfde klacht. Ik heb T-mobile, denk dat het aan hun ligt. In de kelder gaat het soms wel goed, gek genoeg, evenals een paar kilometer verderop. Ook T-mob? :P
Ik heb hetzelfde probleem bij KPN/Hi. T-Mobile lijkt dus niet de schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pamtastic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
Tjoekie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:15:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij KPN/Hi. T-Mobile lijkt dus niet de schuldige.
Inderdaad hier ook KPN. Mijn vaste locatie 's-Gravenhage doet het prima, mijn GPS-locatie Den Haag niet.
Ik heb er nog niet veel aandacht aan besteed, maar dat gaat in de vakantie (in NL) wellicht vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb er last van dat ie het weer niet meer update bij mijn huidige locatie..
ik heb kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Laatst online: 12-09 13:06
Heb gemerkt dat wanneer ik WiFi aanzet en dan mn weer update, dat het dan wel goed gaat. 'Redelijk' snel komt de plaatsbepaling en wordt het daarbij horende weer geupdated. Proberen jullie dat eens en bericht hoe dat vergaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Rey
  • Laatst online: 12:46
Is er iemand bekend met de foutmelding van services.exe?
Als ik een sms wil versturen krijg ik constant die foutcode en blijft het sms'je in postvak uit staan.

Ik maak gebruik van de officiele wm 6.5 ROM van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Voor de mensen met KPN of Hi, kijk eens bij de verbindingsinstellingen. Wat ik al op XDA, het HD2 topic en het Touch Pro2 topic gevonden had:
think I have the solution. I suddenly experienced the same problem. Go to start >> Settings >> Connections >>Connections >> Tasks >> Manage existing connections >> press edit >> next...

And then at the acces point name you will see something like portalmmm.nl. you need to change this to:

Internet

Save and you are done I think KPN made a little mistake. The weather will update again
Op mijn TP2 had 't geholpen, al had ik er geen 'internet' neergezet. Het vak leeglaten hielp gewoon. :)

[ Voor 5% gewijzigd door brrrt op 12-05-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup dan werkt het updaten van het weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Iemand een idee wat de juiste instellingen zijn voor internet via ActiveSync of via Wifi, wanneer ik via een Proxy verbinding maak met het internet? Bij sommige programma's kan namelijk geen verbinding worden gemaakt, bij Mobile Internet Explorer / Opera / Skyfire wel, maar bijvoorbeeld Marketplace weer niet..
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:38
Ik heb 'n vraagje:

Hoe kun je nummers intypen als je bivoorbeeld de rabofoon belt?

Soms bel ik de rabofoon om te checken of een af- of bijschrijving op tijd verwerkt is. Nu moet ik steeds de simkaart in m'n oude mobiel doen als ik de rabofoon bel.

Ik kom er namelijk niet achter hoe je op de TD2 de nummertoetsen tevoorschijn haalt tijdens een gesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Tijdens een gesprek kun je door te drukken op de on screen toets "nummerblok" de cijfers weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Zo.. Maandag dus 3 weken geleden ding bij Belcompany ingeleverd om probleem met newtonringen op te lossen. 3 weken... mag ff duren allemaal.

Voor de mensen die voor reparatie hebben gestuurd; Hoe lang duurde het bij jullie?

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:38
Bij mij ruim 2 weken via het servicecentre van de Mediamarkt.

Edit:
@ Bluecupra: Alsnog bedankt, dat was de gouden tip. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Richub op 15-05-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:51
Rosto schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:09:
Zo.. Maandag dus 3 weken geleden ding bij Belcompany ingeleverd om probleem met newtonringen op te lossen. 3 weken... mag ff duren allemaal.

Voor de mensen die voor reparatie hebben gestuurd; Hoe lang duurde het bij jullie?
Een ruime week, maar daar zaten wel een aantal feestdagen tussen en ook nog een dag dat ik niet thuis was op het moment dat de bezorger aan de deur stond.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Inmiddels heb ik dit apparaatje een jaartje (net na de uitkomst ervan).
En ben dan ook nog steeds zeer tevreden er mee.

Alleen stoor ik me aan 1 ding, ik syncrooniseer m'n telefoon bijna elke dag. maar telkens als ik m'n telefoon heb gesycroniseerd en aan de pc laat hangen. en ik pas een bestand aan op de pc doet hij dat niet automatisch syncroniseren. dat doet i pas als ik het vraag of de volgende keer als ik hem weer aansluit via USB. iemand die weet hoe ik dit oplos?

Volgens mij ligt dit niet aan de rom die er opstaat ik heb er namelijk ook andrere op geha en daar was het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Na een jaar ook nog dik tevreden hier. Wel werd de telefoon sjoemelig en heb ik via Ebay een nieuwe digitizer en housing gekocht in Hongkong. Samen 40 doller incl verzenden, vandaag was het binnen en na anderhalf uur ziet de telefoon er weer als nieuw uit _/-\o_

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma GPSGO er op gezet. Hiermee kun je je eigen kaarten gebruiken met het GPSsysteem. En je kunt er je route mee loggen. Alleen de GPS stopt er mee zodra het scherm uitgaat. Het loggen stopt dan ook helaas. Is er nog een of andere registertweak om de GPS gewoon door laten gaan bij het scherm op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Als het enkel dient om te tracken, dan zijn er wel enkele andere app's op de markt:

http://www.rungps.net/wiki/DownloadsEN
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340667
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=424423
http://www.wayfinder.com/
http://www.sportypal.com/Home

Een echte tweak om te blijven loggen/tracken zodra het scherm uitgaat ken ik niet direct.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Als je je scherm uit wilt zetten en toch je eigen applicatie wilt blijven gebruiken kun je BlackMe installeren.
Met de Instellingen in Windows Mobile kun je dan de knop voor gesprek beantwoorden toewijzen aan BlackMe en zo je scherm uitzetten terwijl je aan het loggen bent of je kaart gebruikt.
http://handheld.softpedia...ments/BlackMe-62963.shtml
Ken je trouwens trackr al?

[ Voor 8% gewijzigd door SamPatterson op 18-05-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle onderstaande proggies gebruiken online kaarten. Dat kost me een dollar per dag als ik onlin ga :-( Met GPSGO kan ik mijn eigen kaarten (download, scan) gebruiken. Je hebt hier trouwens in het buitengebied geen bereik met je telefoon....

Trackr heb ik er ook op, handig, dan kan mijn meissie zien waneer ik ongeveer thuiskom als ik ver weg zit :)

Ga vanavond Blackme proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.simca.nl/Screen002.gif
.joeri. schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:11:
Als het enkel dient om te tracken, dan zijn er wel enkele andere app's op de markt:

Een echte tweak om te blijven loggen/tracken zodra het scherm uitgaat ken ik niet direct.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Nvm...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Blijf geouwehoer houden met de laatste officiele htcrom...
Soms loopt de sense interface vast, en gaat hij pas na een x aantal uur weer lopen... Ik dacht steeds dat de twittertab en bijbehorende meuk het veroorzaakte, vandaag vermoedelijk een quickgps update, of 1 van mijn standaard programma's...

Telefoon rebooten levert alleen een vaste achtergrond op, start en een aantal programma's werken wel, sense en wat essentiele meuk voor sommige programma's doen het dus niet meer..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Zozo.. na 3,5 week mijn TD2 weer terug. Ik stuurde op met probleem met touchscreen en vervolgens hebben ze vervangen; een digitizer en het mainboard... Werd netjes met nieuwe screenprotector geleverd. Geen kosten en alles binnen garantie. Wel OK dus! Enige minpuntje is dat er wat stofjes onder het scherm zitten.. maarja, die zaten er eerder ook onder.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

djidee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:28:
Blijf geouwehoer houden met de laatste officiele htcrom...
Soms loopt de sense interface vast, en gaat hij pas na een x aantal uur weer lopen... Ik dacht steeds dat de twittertab en bijbehorende meuk het veroorzaakte, vandaag vermoedelijk een quickgps update, of 1 van mijn standaard programma's...

Telefoon rebooten levert alleen een vaste achtergrond op, start en een aantal programma's werken wel, sense en wat essentiele meuk voor sommige programma's doen het dus niet meer..
Heb je na het flashen van de laatste rom een hard reset gedaan? Ik heb ook wat problemen gehad, maar na een hard reset loopt hij nu al een tijdje zonder problemen.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Ik heb de HTC touch diamond2 niet eens een week en hij begint al rare dingen te doen. Ik heb de 6,5 erop laten zetten, dus hij draait de nieuwste rom.

1. Mn batterij haalt ten eerste niet eens een dag (ik sms alleen, voorderest niets)
2. Had hem in de nacht laten opladen, stond ie op 100%, had het er om 6 uur uitgehaald. In de morgend (rond 9) stond ie opeens weer op 0%?
3. Hij blijft constant haken (vooral tijdens het smsen maar bij andere zaken ook) en het scherm wordt soms ook gwn helemaal zwart.. soms blijft hij dan zo echt lang, als ik op het 'activeerknop' van boven klik komt er dan een blauwe scherm maar krijg ik verder niets. Hierdoor moet ik alles weer uitschakelen.

Moet ik de gsm terugbrengen of ligt het ergens anders aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:21:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Ik heb de HTC touch diamond2 niet eens een week en hij begint al rare dingen te doen. Ik heb de 6,5 erop laten zetten, dus hij draait de nieuwste rom.

1. Mn batterij haalt ten eerste niet eens een dag (ik sms alleen, voorderest niets)
2. Had hem in de nacht laten opladen, stond ie op 100%, had het er om 6 uur uitgehaald. In de morgend (rond 9) stond ie opeens weer op 0%?
3. Hij blijft constant haken (vooral tijdens het smsen maar bij andere zaken ook) en het scherm wordt soms ook gwn helemaal zwart.. soms blijft hij dan zo echt lang, als ik op het 'activeerknop' van boven klik komt er dan een blauwe scherm maar krijg ik verder niets. Hierdoor moet ik alles weer uitschakelen.

Moet ik de gsm terugbrengen of ligt het ergens anders aan?
Lees mijn vorige post, doe een hard reset en probeer het nog eens. :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:21:

Accu-duur is echt belabberd met de nieuwste ROM idd. Hier haalt ie ook geen nacht meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Dubbeldrank schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:10:
[...]

Heb je na het flashen van de laatste rom een hard reset gedaan? Ik heb ook wat problemen gehad, maar na een hard reset loopt hij nu al een tijdje zonder problemen.
Yup, meerdere malen... Dus flashen mbv activesync/progje en na het flashen nog weer een harde reset...
Vanochtend weer gedaan, nu bezig de laatste meuk weer te installeren, benieuwd hoe lang het nu goed blijft gaan, meestal binnen een week wel weer geouwehoer...

edit:

Sneller dus... Myphone aangeslingerd, ingelogd, om sms'jes weer binnen te halen. Ding wil nieuwe versie hebben, daarna reboot, en hopsaa, de hele sense wil niet meer opstarten.. ;w

[ Voor 14% gewijzigd door djidee op 24-05-2010 18:37 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
djidee schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:47:
Sneller dus... Myphone aangeslingerd, ingelogd, om sms'jes weer binnen te halen. Ding wil nieuwe versie hebben, daarna reboot, en hopsaa, de hele sense wil niet meer opstarten.. ;w
Inderdaad, heb ik ook altijd voor.
Voordat ik sync met MyPhone dan loopt alles snel, maar na een sync (vooral veel sms'jes) vertraagd de hele boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mja, die sms'jes kunnen wat mij part nu ook :w

Nu weer ff .net 3.5 enzo (voor wat andere appz) en dan zien we het wel weer even... Het is dat ik bepaalde windows mobile programma's nog niet kan/wil missen, anders was ik al naar een android toestel wezen kijken.. Al is dit vooral de htc schil die probleem zorgt... Sense killen en opnieuw kunnen laten starten zou ook al een fijne workaround zijn

edit: En hij loopt weer brak... Mail/active sync gerelateerd, iets anders heb ik niet gedaan vandaag... Zal het incident bij HTC opnieuw inschieten, zag dat de oude gesloten is zonder oplossing... Wordt het zo heel snel beu.. Jammer, want opzich werkt het verder prima, behalve dus die structurele vastlopers van de senseinterface...

[ Voor 29% gewijzigd door djidee op 25-05-2010 14:30 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Damn. Morgen wordt mijn TD2 ook weer opgehaald voor reparatie (2e keer). Wederom die vloeistof in/onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 03:07:
[...]

Lees mijn vorige post, doe een hard reset en probeer het nog eens. :)
Heb ik dus gedaan, een paar dagen deed ie normaal, daarna is em weer raar beginnen doen.. de bovenstaande knopje die je moet induwen zodat je gsm weer 'reageert", je weet wel, dus uit standby halen, deed vandaag zelfs echt moeilijk.. hij wou maar niet aan en ook blokt mn gsm gewoon echt constant |:(

Heb hem dus binnengebracht... ging ie zeggen: ik weet niet of de upgrade (officiële HTC rom) onder garantie valt, dacht echt ff 8)7, ging ik em zeggen dat het een officiële upgrade rom is, dus dat het ook van HTC zelf is en voor deze gsm is, waarna hij het dan uiteindelijk heeft aangenomen..

Nu is het weer 2/3 weken wachten, echt rot dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Kent er iemand een goed programma om je smsen te lezen en verzenden via je pc (en mogelijks ook andere functionaliteit zoals contacten enzo, alhoewel dat dat met outlook wel gaat)? Liefst met een verbinding via USB (ActiveSync ofzo), dit gaat dan goed samen met mn pas aangekochte dockingstation :).

Ik werkte vroeger met Jeyo Mobile Companion maar dit werkt nu niet meer met mijn ROM (waarschijnlijk omdat het al een 6.5.x ROM is en dat programma al niet meer geupdate is sinds 2008..)
Kent er iemand een alternatief met gelijkaardige functionaliteit? (die wel up to date is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Zelf geen ervaring mee, maar dit is misschien een optie?

En welk dock heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FRD schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:04:
Kent er iemand een goed programma om je smsen te lezen en verzenden via je pc (en mogelijks ook andere functionaliteit zoals contacten enzo, alhoewel dat dat met outlook wel gaat)? Liefst met een verbinding via USB (ActiveSync ofzo), dit gaat dan goed samen met mn pas aangekochte dockingstation :).

Ik werkte vroeger met Jeyo Mobile Companion maar dit werkt nu niet meer met mijn ROM (waarschijnlijk omdat het al een 6.5.x ROM is en dat programma al niet meer geupdate is sinds 2008..)
Kent er iemand een alternatief met gelijkaardige functionaliteit? (die wel up to date is!)
Gebruik hier de laatste Dutty ROM (R14) en met volle tevredenheid Jeyo Mobile Companion 2.1.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:51
EWK schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:06:
Gebruik hier de laatste Dutty ROM (R14) en met volle tevredenheid Jeyo Mobile Companion 2.1.
Wat een geweldig programma _O_ Jammer dat ik er nu pas achter kom hoe handig het is. Hier ben ik al ene jaar naar opzoek :)
Werkt btw prima met WiMo 6.5 (Tess Pride IV WWE) ;)

Ik was vroegah altijd zeer tevreden over de software welke bij de Nokia toestellen geleverd werd. Laatst nog een keer mijn Nokia aan de pc gehangen en die Ovi-suite is echt subliem :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 30-05-2010 19:28 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar slechte ervaringen hier met de nieuwe WM 6.5 ROM?

Ik heb vandaag een Diamond 2 gekocht, meteen alles geupdate en de laatste nieuwe ROM erop gezet. Heb al wat ingesteld en tot hiertoe zéér tevreden, vind het veel plezanter dan de 6.1 op mijn Diamond 1.

Ik had wel een vraagje, als ik een bericht wil typen kies ik voor telefoon toetsenblok, maar als ik een letter kies, krijg je steeds zo'n pop-up van dat cijfer/letters, is vrij irritant, is dat weg te krijgen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:42:
Zelf geen ervaring mee, maar dit is misschien een optie?
hmm.. doet het ook niet.. wel een mooie software om iemand te pesten door enorm veel smsen te zenden (ze zijn toch gratis bij mij :P )
ik denk dat het echt wel aan de ROM ligt (Energy.TOPAZ.23569.Sense2.5.GTX.Themed), iemand ervaring met deze ROM die wel Jeyo Mobile Companion (of een ander sms sending programma) waarbij het wel werkt.. heel jammer
En welk dock heb je gekocht?
De Veripart Cradle van PDAshop (had nog een bon van 5 euro doordat coolblue in Belgie een prijs gewonnen had :P dusja, ik dacht dan maar om eens iets kopen ;) ). Ik ben eigenlijk wel tevreden met die cradle, past goed bij de TD2 en werkt zoals het moet, nu nog enkel de software :)

Maar inderdaad, zoals Matis zegt is Jeyo wel de beste (was daar vroeger heel tevreden van maar heb het dan een eind niet gebruikt omdat ik te lui was om iedere keer de kabel in te steken of bluetooth aan te doen ;) maar nu met die cradle is dat wel handiger).

Misschien toch eens terug naar een andere ROM gaan.. Alhoewel ik wel tevreden ben van de Energy Roms (ofwel moet ik eens de 6.5 ROM van Energy nemen ipv de 6.5.x, alhoewel ik ook wel tevreden ben van deze laatste :) )

EDIT:
Het werkt! :D
heel raar, ik denk dat ik de cradle rechtstreeks aan mijn pc moet hangen ipv via een usb-hub..
Het zal dus toch niet aan de ROM gelegen hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door FRD op 31-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik twijfel of het wel aan de ROM ligt hoor, waar baseer je dit op?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:57:
Ik twijfel of het wel aan de ROM ligt hoor, waar baseer je dit op?
Ik zou dit ook heel vreemd gevonden hebben omdat die ActiveSync toch normaal niet veranderd zou zijn in de 6.5.x (enkel visuele veranderingen), maar het was het enige waar ik kon op komen..
Het werkte namelijk op een 6.1 ROM toen ik het vroeger gebruikte en ook op de 6.5 ROMs, zoals anderen dit hier vermelden, maar niemand kon het bevestigen voor een 6.5.x ROM. Het kon dus zijn dat Energy wijzigingen in zijn ROM gestoken zou hebben ivm ActiveSync (voor snelheid ed) en dat hierbij de verbinding niet meer goed zou werken (ter info, de verbinding met de gewone Microsoft ActiveSync software bleef al altijd werken, ik kon syncen met outlook ed).

Maar door nu mijn usb poort te versteken naar een rechtstreekse poort is het dus toch gelukt.
Het zou een hub probleem geweest zijn waarschijnlijk, alhoewel het een gevoedde hub is en ik niet zie hoe een hub de connectie zou kunnen wijzigen..

Hebben jullie met Jeyo ook het probleem dat hij niet meer automatisch reconnect als de software open staat en je het toestel in stand-by en terug uit stand-by haalt? Ik moet hiervoor Jeyo heropstarten (niet dat dit zo'n groot probleem is, ik ben al blij dat het nu wel werkt :) ) en is de 2.1 build 1011 de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:08:

Hebben jullie met Jeyo ook het probleem dat hij niet meer automatisch reconnect als de software open staat en je het toestel in stand-by en terug uit stand-by haalt? Ik moet hiervoor Jeyo heropstarten (niet dat dit zo'n groot probleem is, ik ben al blij dat het nu wel werkt :) ) en is de 2.1 build 1011 de laatste versie?
Dat heb ik ook helaas. Net als dat er geen popup komt als er een sms binnenkomt, iets wat het onder XP (gebruik nu W7) wel deed.
Ook ik heb build 1011, weet niet of het de laatste versie is maar gok zo van wel.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Dat heb ik ook helaas. Net als dat er geen popup komt als er een sms binnenkomt, iets wat het onder XP (gebruik nu W7) wel deed.
Ook ik heb build 1011, weet niet of het de laatste versie is maar gok zo van wel.
Ik werk dus ook onder win7, dus het zal de ondersteuning voor deze windows zijn die voor de problemen zorgt.
Op de site staat er "PC Platforms: Windows (including Vista)" en de laatste release dateert al van 5 April 2008, dus over win7 hadden ze toen nog niet gehoord :)
Jammer dat er geen development meer is in dit programma, het heeft zeer veel potentieel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn Diamond 2 weer verkopen, is toch niet mijn ding. Vind het touch totaal niet lekker werken. Nu vroeg ik me alleen af, moet ik hem soft of hard resetten als ik hem verkoop aan iemand. Wil gewoon al mijn stuff eraf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:56:
Ik ga mijn Diamond 2 weer verkopen, is toch niet mijn ding. Vind het touch totaal niet lekker werken. Nu vroeg ik me alleen af, moet ik hem soft of hard resetten als ik hem verkoop aan iemand. Wil gewoon al mijn stuff eraf hebben.
Soft reset = reboot
Hardreset = herinstall :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:56:
Je moet inderdaad een hardreset doen, dan is het of hij wordt voor de 1ste keer gebruikt.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:26:
Ik had wel een vraagje, als ik een bericht wil typen kies ik voor telefoon toetsenblok, maar als ik een letter kies, krijg je steeds zo'n pop-up van dat cijfer/letters, is vrij irritant, is dat weg te krijgen?
Iemand hier een oplossing voor? Vinden jullie dat niet irritant? Of gebruiken de meeste een ander toetsenbord of gewoon de full qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Ik heb afgelopen zondag de ROM van afgelopen maart op mijn Diamond 2 gezet. Dit is allemaal goed verlopen. Echter ondervind ik een probleem met het Synchroinseren via ActiveSync naar de OWA server. Het syncen van mail en agenda gaat prima echter als ik de contactpersonen wil syncen reageert mijn toestel niet meer goed en ook na lang wachten lijkt de synchronisatie goed te verlopen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik gebruik eigenlijk altijd de full-qwerty.
Je hebt dan eens een leuke gsm/smartphone, en dan vind ik het zonde om een telefoontoetsenblok
te gebruiken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

ik volg joeri volledig in de full-querty :) en ik vind dat het ook sneller gaat voor te typen met dat je niet 3maal moet drukken voor een bepaalde letter. Het vraagt wel in het begin wat gewenning door de kleinere toetsen maar na een eind lukt dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

voor al de Co0kies Home Tab (CHT) fans (inclusief mezelf ;) ), de nieuwe versie (1.8) zal om 18u gereleased worden op XDA!
this is going to be a big update with many new features/enhancements etc. :-)
Ik kan al niet wachten!
CHT is toch wel de must-have uitbreiding voor een HTC Sense toestel :) Het zijn eigenlijk de tekortkomen van HTC in het customizen op een WinMo toestel die teniet gedaan worden :)
Tot zover mijn klein reclamestukje :P

EDIT: Exact om 18u geupdate, Co0kie is goed :P
Changelog:
#v1.8.0
-[new] many lockscreen improvements
-[new] new quick link types: switches, notifications and misc
-[new] wallpaper controls: home, all tabs, lockscreen
-[new] wide scrolling home wallpaper
-[new] 4 home levels and landscape are customizable
-[new] tasks
-[new] new list control for appointments and tasks (unlimited item count)
-[new] anything will hide behind the expanded app/tasks list (not just quick links)
-[new] music player with 3 layouts
-[new] text color settings
-[new] analog clock is x-axis movable and resizable
-[speed] significant boost to quick links animation speed/smoothness
-[change] tab slider is now always visible on white submenus (related to retractable slider)
-[fixed] many lockscreen related problems
-[fixed] highlights that stick
-[fixed] second hand freezing
-[removed] animated wallpapers (not weather wallpapers, just the 3 animated ones)

Wat verdere uitleg van Co0kie himself: xda

[ Voor 55% gewijzigd door FRD op 06-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Damn... Morgen examen, ik hoop dat ik mezelf nog even kan bedwingen, maar ik vrees ervoor... :9

Edit:
Net geinstalleerd, wachten voor de reboot...

[ Voor 22% gewijzigd door .joeri. op 06-06-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
jawel, na reparatie van mijn TD2 (newtonring probleem) heeft mijn teruggestuurde toestel problemen met bereik. Ligt dat ding op tafel, 4 streepjes 3G, pak ik 'm op om te bellen valt ie terug naar G ... en daarna naar een paar tellen bellen verbinding verbroken. Dit gebeurt dus in meerdere mate wanneer het bereik niet optimaal is maar mijn vorige had dit probleem dus totaal niet! Poeh, hopen dat 'ie gauw terug weer is... en hopen dat het ding dan goed is.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik heb serieus wat problemen met mijn netwerk. Krijg GEEN netwerk meer erop sinds gisterenavond. Weet niet of het aan de gsm zelf ligt, maar aan de provider alvast niet. Andere simkaarten ingestopt en ook die reageren niet. Er staat bovenaan een "!" bij het netwerk, met andere woorden dat hij niks kan vinden. Begin meer en meer het schijt te krijgen aan heel de touch diamond 2. Van mij gebeurt het ook vaak dat hij freesed ofdat ik hem gewoon niet meer aankrijg ( door standbyknop te drukken ) en als ik met iets bezig ben en er durft een sms binnenkomen freezed heel de boel.

Ben dit schijtding meer en meer dan beu aan het worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Rosto schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:21:
jawel, na reparatie van mijn TD2 (newtonring probleem) heeft mijn teruggestuurde toestel problemen met bereik. Ligt dat ding op tafel, 4 streepjes 3G, pak ik 'm op om te bellen valt ie terug naar G ... en daarna naar een paar tellen bellen verbinding verbroken. Dit gebeurt dus in meerdere mate wanneer het bereik niet optimaal is maar mijn vorige had dit probleem dus totaal niet! Poeh, hopen dat 'ie gauw terug weer is... en hopen dat het ding dan goed is.
Welke Radio (draadloze connecties driver) versie heb je? Dit is te vinden in 'Software information' in de 'About Phone' info.
Een van de beste Radio's is 4.49.25.17 waar ik al heel lang tevreden van ben. Als je nog een oudere versie hebt zou je die beter eens updaten (is te doen via XDA, vergeet hem niet eerst te unlocken via HardSPL).
BuzzeW schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:04:
Ik heb serieus wat problemen met mijn netwerk. Krijg GEEN netwerk meer erop sinds gisterenavond. Weet niet of het aan de gsm zelf ligt, maar aan de provider alvast niet. Andere simkaarten ingestopt en ook die reageren niet. Er staat bovenaan een "!" bij het netwerk, met andere woorden dat hij niks kan vinden. Begin meer en meer het schijt te krijgen aan heel de touch diamond 2. Van mij gebeurt het ook vaak dat hij freesed ofdat ik hem gewoon niet meer aankrijg ( door standbyknop te drukken ) en als ik met iets bezig ben en er durft een sms binnenkomen freezed heel de boel.

Ben dit schijtding meer en meer dan beu aan het worden. :)
Ik zou hem eens hard resetten.. Dit zijn inderdaad vreemde dingen en het beste wat je kunt doen is hem eens terugzetten op factory settings door een hard reset (=> toestel uitzetten, beide volumetoetsen blijven indrukken en kort op power toets drukken (terwijl volumetoetsen ingedrukt blijven) tot je een bepaalde tekst op je scherm ziet, dan mag je alles lossen en op volume up drukken om te bevestigen).

Een andere oplossing is eens een (andere) custom ROM gebruiken, maar ik vermoed dat je nog geen custom ROM op je toestel staan hebt (dus dan moet je hem ook eerst unlocken via HardSPL). Dit kan veel snelheid en problemen wegnemen (maar soms wel nog andere creëren :P maar dan neem je gewoon weer een andere custom ROM ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar irritante krasjes op mijn scherm, beetje te lang gewacht om er een screenprotector op te doen. Hebben jullie tips om die krasjes te minimaliseren? Heb al wat gezocht op google maar de ervaringen zijnn zeer uitéénlopend, van tandpasta tot Meguiar's ScratchX (http://meguiarsdirect.com/detail/MEG+G10307) tot Novus (http://www.novuspolish.com/).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Ja, had radio versie 4.49.25.91 op de telefoon staan. Tuurlijk even getest met 4.49.25.17 ook.. en ook andere radio's icm verschillende ROMS.. maakte allemaal niet uit want het bleef een prut verbinding. Gekke is dat alleen wanneer er geschakeld werd naar GPRS/GSM het de telefoongesprekken niet wilden. 3G leek regelijk te gaan... Helaas niet overal 3G tot mijn beschikking maar zelfs mijn oude Touch Dual doet het prima.. en ook de oude telefoon voor de reparatie van de newtonringen deed het prima.

Wel grappig om te vernoemen.. bij de vorige reparatie hadden ze het mainboard vervangen.. ook het IMEI is dus anders.. Echter op mijn originele bon staat nog de oude IMEI. De, overigs zeer behulpzame, medewerkers van de winkel gaf mij aan dat HTC wel het IMEI verwacht welke op de bon staat (echter, ze hebben zelf daar het mainboard vervangen)..

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Mensen, ik wordt helemaal gestoord van de traagheid van de laatste officiele rom, welke custom rom zouden jullie mij aanraden (bij voorkeur Nederlands). Vind het wel belangrijk dat er twitter integratie inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
LameDog schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:51:
Mensen, ik wordt helemaal gestoord van de traagheid van de laatste officiele rom, welke custom rom zouden jullie mij aanraden (bij voorkeur Nederlands). Vind het wel belangrijk dat er twitter integratie inzit.
Heb zelf een hele tijd op Dutty R6 gedraaid (zit al op R15 dacht ik)... echter laatst de EnergyRom geprobeerd en deze beviel mij zeker wel. In ieder geval een stuk sneller dan de stock-ROM). Ook de Co0kie Home Tab is een aanrader.. Misschien ietsje minder snel dan de standaard Sense hometab maar toch zeker superhandig. Verder ziet deze ROM er best nog wel gelikt uit ook. Enige nadeel is dat het start-menu niet echt heel soepel scrollt (met als voordeel weer dat er 5 rijen apps te zien zijn). Ik zou zeggen probeer 't even.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

LameDog schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:51:
Ik ging ook die EnergyRom aanraden, doordat ik deze al een heel eind met tevredenheid zelf draai :) maar als je naar het Nederlands wilt gaan (en bijgevolg ook iets minder extra features) kun je voor de TopaT of Cheetah gaan (ik heb lang de Cheetah gehad, nooit problemen mee gehad maar gewoon voor de verandering eens naar Energy over gegaan). Deze zijn beide Nederlandse ROMs met Sense en WinMo 6.5, dus alles wat je nodig hebt, en dan kun je daar nog ook nog Co0kies Home Tab bij installeren en je bent weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net overgeschakeld naar de EnergyRom, meer bepaald die met GTX themed aangezien dat wit mij wel aanstaat, oogt 'vrolijker'. Moet hem nog wat gewend worden maar tot nu toe vind ik alles wel fijn werken!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:12:
Ik ben net overgeschakeld naar de EnergyRom, meer bepaald die met GTX themed aangezien dat wit mij wel aanstaat, oogt 'vrolijker'. Moet hem nog wat gewend worden maar tot nu toe vind ik alles wel fijn werken!
Inderdaad, ik ben ook een hele grote fan van de GTX themed, het is toch een van de meest cleane themas! :) Zeker in vergelijking met het standaard thema van EnergyRom die ik toch wel een beetje te druk vind..
Jammergenoeg is dit GTX theme nog niet beschikbaar in combinatie met CHT 1.8 (maar met de tijd zal dat wel komen als het GTX theme de nieuwe graphics geport hebben naar CHT 1.8 :) )

Even nog over CHT 1.8, heel mooi dat je nu alle 4 de homescreens (naar boven en beneden scrollen) volledig naar je eigen wil kunt aanpassen. Respect voor co0kie en zijn modding skills ;)
Voor een filmpje hiervan: http://pocketnow.com/twea...o0kies-home-tab-18-update

EDIT:
En je moet echt niet afgaan op het soms lichtjes schokken van de animaties van het filmpje over CHT, het draait echt opmerkelijk vlot op mijn TD2! geen enkele schok in de animaties! (maar volgens dat Co0kie zei zou het wel iets langer duren bij het booten om alles in te laden, maar het valt mij toch niet echt op)

[ Voor 18% gewijzigd door FRD op 07-06-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice die 1.8, hopelijk is die er snel icm met GTX themed ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik ben in het bezit gekomen van een 2e handse waar het voor frontje beschadigd is.
Enig idee of deze te vervangen is?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Thx voor jullie reacties vind de Nederlandse taal niet zo belangrijk dus heb gekozen voor de EnergyRom met CHT en de start knop bovenaan. Tot nu toe zeer tevreden, wat een verschil met de originele HTC rom, veel sneller en ook veel beter naar mn hand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
LameDog schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:59:
Thx voor jullie reacties vind de Nederlandse taal niet zo belangrijk dus heb gekozen voor de EnergyRom met CHT en de start knop bovenaan. Tot nu toe zeer tevreden, wat een verschil met de originele HTC rom, veel sneller en ook veel beter naar mn hand te zetten.
Heb je dit volgens een handleiding gedaan, want daar ben ik ook wel geïnteresseerd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zoeken op XDA, daar staan tutorials. Dacht in het HD2 topic ook wel een tutorial te hebben gezien.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Alle uitleg staat normaal wel mooi in de 2 sticky 'ROLLUP' threads in het begin van het ROM development forum van de Topaz (ik heb ze niet helemaal gelezen dus dont shoot me als het niet zo duidelijk is :P).

Je moet dus eerst en vooral zorgen dat je je TD2 unlocked hebt via HardSPL (de uitleg hoe je dit moet doen staat mooi in die thread uitgelegd, je moet maar eens zoeken in het Topaz ROM forum op XDA, er mag hier niet naar custom ROMs gelinkt worden..) en daarna kun je je TD2 flashen via ofwel de SDcard methode of via de custom RUU (Rom Updating Utility).

Bij de SDcard methode (die eigenlijk mijn favoriet is doordat je geen usb-driver problemen kunt hebben en doordat je dan op elk moment zonder PC kan opnieuw flashen, niet dat dit nodig is :) ) moet je gewoon de TOPAIMG.nbh (het moet deze naam hebben, dus bij andere namen moet je dit hernoemen naar TOPAIMG.nbh) op je SDcard zetten, je TD2 uitzetten en lang op de powertoets drukken terwijl je de volume-down toets ingedrukt houdt.

Bij de customRUU methode werkt alles via een normale updateprocedure via de pc+usbkabel. Hiervoor heb je een extra programmatje nodig die meestal ook bij de ROM te vinden is (of eens zoeken op xda)

[ Voor 4% gewijzigd door FRD op 08-06-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
FRD schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:52:

Bij de SDcard methode (die eigenlijk mijn favoriet is doordat je geen usb-driver problemen kunt hebben en doordat je dan op elk moment zonder PC kan opnieuw flashen, niet dat dit nodig is :) ) moet je gewoon de TOPAIMG.nbh (het moet deze naam hebben, dus bij andere namen moet je dit hernoemen naar TOPAIMG.nbh) op je SDcard zetten, je TD2 uitzetten en lang op de powertoets drukken terwijl je de volume-down toets ingedrukt houdt.
Dat is ook mijn favoriete methode. Snel en gemakkelijk.
En je kan het ook gewoon onderweg doen als je je verveelt :) (ik heb dan altijd een 2e SD-kaartje mee met de belangrijkste app's, en alle gegevens terugzetten gebeurt via MyPhone.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:39:
[...]

Dat is ook mijn favoriete methode. Snel en gemakkelijk.
En je kan het ook gewoon onderweg doen als je je verveelt :) (ik heb dan altijd een 2e SD-kaartje mee met de belangrijkste app's, en alle gegevens terugzetten gebeurt via MyPhone.)
Waarom heb je daarvoor een 2e SDkaartje voor nodig? Hij formatteert het kaartje toch niet?
Bij mij staat alles op 1 SD (de nbh en de belangrijke app's dak wil installen). Ik heb wel eens de aankoop van een 16gig kaartje gedaan :) maar die app's zijn niet zo groot en zouden ook op een kleiner kaartje kunnen en de nbh zelf is ook meestal maar iets van een kleine 200mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik formatteer het sd-kaartje vaak voordat ik het nbh bestand er op zet. Anders doet hij wel eens moeilijk...
Ik heb er eentje van 8gig voor alle multimedia, documenten en apps,
en eentje van 1GB voor de rom's (WiMo/android ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRD schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:52:
Alle uitleg staat normaal wel mooi in de 2 sticky 'ROLLUP' threads in het begin van het ROM development forum van de Topaz (ik heb ze niet helemaal gelezen dus dont shoot me als het niet zo duidelijk is :P).

Je moet dus eerst en vooral zorgen dat je je TD2 unlocked hebt via HardSPL (de uitleg hoe je dit moet doen staat mooi in die thread uitgelegd, je moet maar eens zoeken in het Topaz ROM forum op XDA, er mag hier niet naar custom ROMs gelinkt worden..) en daarna kun je je TD2 flashen via ofwel de SDcard methode of via de custom RUU (Rom Updating Utility).
Zorgt dit niet voor een beëindiging van mn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dan kan je altijd jouw originele rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus gisteren voor de eerste keer geflashed en eens je het doorhebt is het echt niet moeilijk, de guide die ik heb gevolgd is deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=585201

Zeer duidelijk en super handig, in 5 minuutjes was alles klaar :)

EnergyRom vind je in deze thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=562942

Ik heb de GTX themed versie genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:20:
Ik formatteer het sd-kaartje vaak voordat ik het nbh bestand er op zet. Anders doet hij wel eens moeilijk...
Ik heb er eentje van 8gig voor alle multimedia, documenten en apps,
en eentje van 1GB voor de rom's (WiMo/android ;) )
Ahzo :) ik heb nog geen problemen gehad met lastige SDkaartjes maar ik heb wel van andere mensen gelezen die dat ook hadden, dus zo kan het inderdaad wel nog nuttig zijn om een propere data-SDkaart te hebben (niet bevuild met nbh's en vooral Android files (want dat is maar een zootje ;) )). Kzou het ook beter zo doen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:57:
[...]

Zorgt dit niet voor een beëindiging van mn garantie?
Zoals .joeri. zegt kun je inderdaad je originele ROM terugflashen en relocken via de handleiding die te vinden is in die HardSPL thread. Volgens dat ik hier van andere gehoord heb hier op GoT lukt dat nog goed, zelf nog niet nodig gehad :)

[ Voor 4% gewijzigd door FRD op 08-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Heb geflashed volgens de tutorial op het XDA developers forum en dat is echt heel makkelijk. Eerst ff HardSPL gedaan en daarna geflashed volgens de sd-card methode. Eitje en levert een veel telefoon op die stukke beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Laatst online: 18-09 11:37
LameDog schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:59:
Hmm, mijn interesse is nu toch wel gewekt om ook eens die EnergyRom te gebruiken. Ben alleen bang dat het besparen van energie ten koste gaat van de snelheid. Kan iemand dit bevestigen of verwerpen? Want vaak is het toch zo dat snelheid meer energie nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hardwarematig misschien wel ja.

Maar als de bakker van de Energyrom hem nou flink getweaked heeft en (in zijn ogen) nutteloze shit er uit heeft gehaald, loopt alles toch lekkerder?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dat is net de kunst van de goede roms, batterijduur verlengen én performance verbeteren.
Dat lukt met de EnergyRoms in mijn ogen vrij goed. Er zijn zeker nog andere goede rom's, maar dat is een kwestie van smaak en prioriteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ken Wood schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:03:
[...]

Hmm, mijn interesse is nu toch wel gewekt om ook eens die EnergyRom te gebruiken. Ben alleen bang dat het besparen van energie ten koste gaat van de snelheid. Kan iemand dit bevestigen of verwerpen? Want vaak is het toch zo dat snelheid meer energie nodig heeft?
Die ROM chefs (zoals oa NRGZ28) slagen er meestal in om energieverbruik én snelheid te verbeteren :)
Waarschijnlijk inderdaad door brol weg te smijten en bepaalde snelheidstweaks toe te passen die toch niet veel schelen voor verbruik. Soms echt raar dat HTC zelf dit niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
Bedankt voor jullie antwoorden, nu ben ik bijna overtuigd ;)
Nog één vraagje: hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

Edit: Ach, ik doe het ook gewoon! Ben nu bezig met flashen...

[ Voor 21% gewijzigd door Ken Wood op 09-06-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent toch een tweaker? Gewoon testen die ROM's :P

Met die EnergyRom gaat men TD2 nu sneller én verbruikt die minder batterij, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
Ik heb de EnergyRom nu draaien en hij bevalt tot nu toe goed. Wel jammer dat hij in het Engels is. Je kunt Manila wel in het Nederlands zetten, maar dan is de helft alsnog in het Engels dus dan vind ik één taal mooier. Ander punt is dat NS Reisplanner Xtra niet meer goed werkt. Ik kan geen stations meer selecteren. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar op de standaard-ROM deed hij het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Gister heeft me diamond2 me in de steek gelaten, De hard knoppen, werken niet meer, behalve de aan en uitknop.
Het is net of de volume knop blijft hangen.
Ik heb het toestel net meer dan een jaar nu. Heeft iemand nog een idee?
Anders moet ik hem ter garantie aanbieden, maar doordat de volume knop blifjt hangen kan ik de orginele firmware er niet meer opkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Het is ook mogelijk je TD2 (terug) te flashen via een RUU, dat is via de pc dan waarbij hij zelf reboot en in de bootloadermode komt, dus dan heb je je voldown button niet nodig (denk ik). Het is inderdaad wel een irritante situatie..
Ken Wood schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:02:
Ik heb de EnergyRom nu draaien en hij bevalt tot nu toe goed. Wel jammer dat hij in het Engels is. Je kunt Manila wel in het Nederlands zetten, maar dan is de helft alsnog in het Engels dus dan vind ik één taal mooier.
Je kan ook bvb Cheetah nemen, dit is een nederlandse ROM die eveneens heel vlot draait een een goede batterylife heeft, het heeft wel niet zoveel customizatie zoals Energy (maar Co0kie en GTX enz kun je ook manueel installeren)

[ Voor 54% gewijzigd door FRD op 11-06-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
FRD schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:52:
Het is ook mogelijk je TD2 (terug) te flashen via een RUU, dat is via de pc dan waarbij hij zelf reboot en in de bootloadermode komt, dus dan heb je je voldown button niet nodig (denk ik). Het is inderdaad wel een irritante situatie..
Ja dat heb ook al geprobeerd, maar tijdens het booten moet je powerbutton drukken om te starten met flashen, maar dat werkt dus niet.
Ga hem denk ik maar zo opsturen, want zo heb ik er ook niks aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Tito129 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:57:
[...]

Ja dat heb ook al geprobeerd, maar tijdens het booten moet je powerbutton drukken om te starten met flashen, maar dat werkt dus niet.
Ga hem denk ik maar zo opsturen, want zo heb ik er ook niks aan..
Ah, ik dacht dat je ervoor zei dat je aan-uit knop (power button) wel werkte?
Gister heeft me diamond2 me in de steek gelaten, De hard knoppen, werken niet meer, behalve de aan en uitknop.
Vreemd dat deze plots niet meer werkt tijdens het flashproces..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
FRD schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:55:
[...]

Ah, ik dacht dat je ervoor zei dat je aan-uit knop (power button) wel werkte?

[...]

Vreemd dat deze plots niet meer werkt tijdens het flashproces..
Ja de aan uit toets doet het ook, maar tijdens flashen dus niet.. komt denk ik doordat de volume down wat cancel is blijft hangen en dus een continu een volumedown keypress genereerd.
Heb een rma aangevraagd. Ben benieud of ze moeilijk gaan doen over firmware terwijl er een hardware matig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Naar aanleiding van het bericht op de FP, heb ik even de pinch to zoom-app uitgeprobeerd.
Hier een linkje op XDA.

In foto-album werkt het nog niet. In Opera werkt het redelijk, maar wel 'buggy'.

Wel leuk natuurlijk dat zoiets kan. Maar voorlopig gebruik ik nog wel de zoombar op mijn TD2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ja, ik vind dit wel een mooie ontwikkeling, nooit gedacht dat dit mogelijk zou kunnen zijn op een resistief scherm. Het is wel nog een alfa dus waarschijnlijk zijn er daarom nog wat bugs aanwezig. ik heb ook gelezen dat je 1 vinger stil moet houden en de andere bewegen, misschien kan een lichte beweging van die ene vinger ook voor 'buggy' resultaten zorgen..

Maar aan de andere kant ben ik eigenlijk niet zo heel fan van die multitouch principes. Ik vind dat alle besturing van je smartphone te doen moet zijn met 1 hand en multitouch, of toch pinch to zoom, heeft nood aan een hand die het toestel vasthoudt en een hand die zoomt, dus dat gaat de handigheid toch wel een beetje tegen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Zooo... TD2 weer terug.. kort samengevat, had mijn TD2 opgestuurd voor scherm reparatie. Toen terug gekregen met nieuwe mainboard (??) en scherm.. maar heel slecht ontvangst. Nu hebben ze weer het mainboard vervangen en het lijkt allemaal weer OK! Gelukkig, want hoeveel je er ook mee kan doen, bellen is toch wel het belangrijkst!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07-2024
Ken Wood schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:18:
Bedankt voor jullie antwoorden, nu ben ik bijna overtuigd ;)
Nog één vraagje: hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

Edit: Ach, ik doe het ook gewoon! Ben nu bezig met flashen...
Ik heb vorige week ook de energy rom geflashed. Daarna m'n batterij helemaal leeg getrokken. 1 minuut er uit gehaald. Opgeladen tot het lampje groen werd (zonder telefoon aan te zetten). Batterij weer 1 minuut eruit gehaald. En daarna m'n telefoon aangezet.(Dit zou de batterij opnieuw kalibreren las ik ergens op XDA)

Hij staat nu sinds donderdag aan, en de batterij is op 37% (Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen 3G gebruik en bluetooth enzo uitstaat) Hij gaat dus een hele tijd mee.. in ieder geval een heel stuk langer dan voorheen. (met de een na laatste officiële ROM.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:15:
Ik heb dus gisteren voor de eerste keer geflashed en eens je het doorhebt is het echt niet moeilijk, de guide die ik heb gevolgd is deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=585201

Zeer duidelijk en super handig, in 5 minuutjes was alles klaar :)

EnergyRom vind je in deze thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=562942

Ik heb de GTX themed versie genomen.
Ik snap er nog geen ruk van, ik heb inderdaad die unlocker geinstalleerd, dat gaat goed, maar als ik een ROM wil downloaden, kan ik deze inderdaad downloaden, maar ik zie geen TOPAIMG.nbh of TopazRUUWrapper.exe en dat is noodzakelijk volgens de handleiding...

Edit: Al gelukt, ik ben een beetje scheel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 15-06-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
.joeri. schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:11:

Beetje late reactie, maar ik gebruik zelf het programmaatje G-watch (vooral voor stopwatch) wat je ook kunt gebruiken als GEOcache progje. Als je standby gaat, loopt het programma gewoon door!

Je kunt de data exporteren op de volgende wijze: Export your data as a CSV file (to analyze your times with a calculation program like Microsoft Excel) or as a kml / gpx file to view your tracked GPS positions with tools like Google Earth.

Edit: Nog even een vraag. In de officiele standaard rom bij mijn telefoon die nog 6.1 was, had ik tijdens het bellen een schermpje voor mijn functietoetsen die moest voorkomen dat ik per ongeluk ergens op drukte. Deze kon je met naar beneden sliden zodat je de functietoetsen kon gebruiken. Nadat ik ben overgegaan naar WM6.5 is dit schermpje verdwenen en merk ik dat het nogal eens voorkomt dat ik tijdens het bellen ergens op druk. Is het mogelijk dit schermpje weer terug te halen? Waarom is dit uberhaupt verdwenen?

[ Voor 20% gewijzigd door Shodan op 16-06-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft hier iemand de Touch Diamond 2 in combinatie met Telfort? Ik heb echt alles geprobeerd maar MMS verzenden en ontvangen lukt niet. Ontvangen krijg ik alleen een SMS-bericht, bij verzenden tja, hij verzend niet eens. Alle instellingen van de Telfort website staan er goed in. Wat zie ik over het hoofd?

Mijn vriendin heeft ook telfort op nokia en dat werkt goed, dus moet een instelling in mijn TD2 zijn, maar ik vraag me af of iemand het sowieso voor elkaar heeft gekregen ooit...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
http://lmgtfy.com/?q=mms+instellingen+telfort+htc+diamond+2

dan de 3e aanklikken.. Daar staat een progje en die installeert hem voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bedankt, dat programmaatje had ik nog niet gevonden. Helaas werkt het niet omdat het uit 2005 is denk ik. Weet jij precies welke instellingen dat programma maakt die anders zijn dan die Telfort zelf opgeeft?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste