Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Ja, is exact dezelfde versie als die van 2 wkn gelden. ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
Bokkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:56:
Vraagje over ontleden van rom naam versies

_HTC Touch Diamond2_RUU_Topaz_S2_HTC_NLD_2.53.404.3 = Rom versie ?
Radio_Signed_Topaz_61.44 = Radio versie
etc.25.35_4.49.25.91 = Wimo 6.5 versie ? of is dit de sense versie?

Ik probeer te zoeken waarop cooks hun build nummers op baseren, ik ga er vanuit dat ze uitgaan van de wimo6.5 versie nummer klopt dat? Maar nu weet ik dus niet of het eerste nummer het wimo versie nummer is of alleen een HTC versieaanduiding. Iemand die mij dat kan vertellen?
Voor zover ik het altijd heb kunnen ontleden:
2.53.404.3: is inderdaad de ROM-versie
61.44etc.25.35: Protocolversie
4.49.25.91: de Radio-versie.
Je kunt niet de WM-versie eruit afleiden. De build-nummers die cooks gebruiken zijn letterlijk die van de WM-build die zij gebruiken en dat gaat zeer vaak buiten HTC om.

[ Voor 6% gewijzigd door Fresh T. op 19-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ah ok
Wimo versie en sense versie zijn dus alleen te achterhalen na flashen door naar dat informatietab te gaan.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
Bokkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:37:
Ah ok
Wimo versie en sense versie zijn dus alleen te achterhalen na flashen door naar dat informatietab te gaan.
Klopt, of door de ROM uit elkaar te trekken zoals cooks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16
Mijn telefoon is weer terug van weggeweest en ze hebben mijn LCD/Touch-screen vervangen *O*

Geweldige service en nog een excuusbrief ook van HTC, dat ze het vervelend vinden dat het voorgevallen heeft en dat ze hopen in de toekomst mij door hun service toch als klant kunnen blijven behouden.

Keurige afwikkeling van de garantieclaim dus :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Heb ook de nieuwste ROM geïnstalleerd, op de telefoon van mijn vrouw,

Op het eerste gezicht zie ik nogal wat verbeteringen, zeker voor de niet zo veeleisende gebruiker. Wat ik echter wel erg mis, is de "programma"-tab waarmee je een stuk of dertig programma's via het scherm/snelkeuzes kon starten en via de "alles"-toets ook nog eens alle beschikbare applicaties netjes op een rij kreeg,

Bij deze nieuwe versie kan je 9 snelkoppelingen op het startscherm plaatsen. Op zich werkt dit erg leuk, maar 9 is erg beperkt, zeker als je elders niet meer de mogelijkheid van een "programma"-tab hebt. Via een omweg kan je nog wel bij de programma's komen maar dat vind ik wat ingewikkeld en te omslachtig.

Zit die programma-tab nog ergens verborgen en kijk ik er overheen, is er een andere, net zo mooie manier om het op te lossen of is de programma-tab gewoon verdwenen? Als dat zo zou zijn, dan zou ik dat erg jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij mij kwam die altijd tevoorschijn als ik op de windows knop drukte (de hardware knop onder het scherm dus). Nu dus niet meer?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 03:04:
Bij mij kwam die altijd tevoorschijn als ik op de windows knop drukte (de hardware knop onder het scherm dus). Nu dus niet meer?
Ja, dat werkt wel en dat werkt nog, maar ik vond de oude oplossing wat prettiger en wat makkelijker in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Wiend schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:28:
Heb ook de nieuwste ROM geïnstalleerd, op de telefoon van mijn vrouw,

Bij deze nieuwe versie kan je 9 snelkoppelingen op het startscherm plaatsen. Op zich werkt dit erg leuk, maar 9 is erg beperkt, zeker als je elders niet meer de mogelijkheid van een "programma"-tab hebt.
Is dan Cookies home tab niets voor je? Hiermee kun je 25x3 tabs aanmaken dan ben je er volgens wij wel toch :) Of bedoelde je dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Retir schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:27:
[...]

Is dan Cookies home tab niets voor je? Hiermee kun je 25x3 tabs aanmaken dan ben je er volgens wij wel toch :) Of bedoelde je dit niet?
Had die uitbreiding niet eerder gezien, maar had het ook niet eerder nodig ;) . Hoewel, ik begon me nogal te ergeren aan die nieuwe ROM tot ik jouw posting las, dus je hebt me ook nog eens een goede zaterdag bezorgd _/-\o_ .

Ergens wel een beetje jammer; HTC maakt een upgrade die op veel fronten een hele verbetering is, maar voor het starten van applicaties moet je dan toch weer een aanvullende (overigens uitstekende!) CAB installeren. Ik vind dat ze hier wel een steekje hebben laten vallen. Negen tabs is veel te weinig. Zonder hele bijzondere dingen te doen gebruikt mijn vrouw er al meer op dit telefoontje. Aan de andere kant is ze na installatie van de Cookies Home Tab wel erg tevreden.

Wat ik ook wel jammer vind, is dat er nog geen standaard ebook reader in de nieuwe ROM zit, maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Zijn er nog goede equivalente ROMS die lijken op de Tess Pride (IV)?

Dus Wimo 6.5 en Sense 2.1?

Momenteel ga ik deze er weer opzetten
ROM NAME: TESS Pride
OS Version: CE OS 5.2.21889 (AKU 5.0.87)
Base ROM Version: 2.17
PagePool: Default
No IPL, SPL, Radio

[ Voor 38% gewijzigd door Matis op 20-03-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de nieuwe officiële ROM op m'n TD2 gezet, maar nu vraag ik mij af hoe ik programma's echt kan afsluiten in plaats van ze te minimaliseren? Nu moet ik steeds naar de taskmanager gaan, en da's best vervelend; ik heb ook niet zoveel zin om daar een cab voor te installeren - of kom ik daar niet onderuit? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:11:
Heb net de nieuwe officiële ROM op m'n TD2 gezet, maar nu vraag ik mij af hoe ik programma's echt kan afsluiten in plaats van ze te minimaliseren? Nu moet ik steeds naar de taskmanager gaan, en da's best vervelend; ik heb ook niet zoveel zin om daar een cab voor te installeren - of kom ik daar niet onderuit? Alvast bedankt!
Ik heb het opgelost door de taskmanager op m'n homescreen te zetten onder één van de drie knoppen.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb het opgelost door de taskmanager op m'n homescreen te zetten onder één van de drie knoppen.
Ja, heb ik intussen ook gedaan, er zit weinig anders op :N
Nog een vraagje: bij de vorige rom kon ik nog smsjes verplaatsen naar een andere map, maar dit schijnt niet meer te kunnen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:11:
Inderdaad! Ik vind dit zo'n vreemde zet van HTC om hun taskmanager (uitklapmenu die vroeger rechtsboven stond) er uit te halen en ook de WinMo taskmanager die de mogelijk gaf het programma echt af te sluiten via het kruisje ipv enkel minimaliseren..
Ik zal eens zoeken naar een registersetting voor deze functie terug te halen (of via cab die ook enkel maar die setting doet)
Ondertussen heb ik ook al die taskmanager in 1 van de snelkoppelingen gezet, maar ik vind het jammer dat deze nu plaats inpakt terwijl het goed was rechtsboven :) (maar met die Cookie Home Tab heb je wel genoeg snelkoppelingen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Weet iemand of er misschien een register edit is m.b.t. het laden van de smsjes?
Heb nu een aantal contacten met >800 berichten en die gaat hij nu elke keer laden als ik antwoord, maar dat hoeft helemaal niet, ik zou graag zelf instellen hoeveel hij er gaat laden, en dat ik, als ik verder terug scroll, hij naar een nieuwe pagina gaat. Nu duurt het soms 20-30 seconden voordat ik het nieuwe smsje kan lezen. Vrij frustrerend (voor de smart asses: verwijderen is geen discussie).

Edit: Heb iig een tweak gevonden zodat het smsen neit meer laggt :).

Gebruiken op eigen risico, bij mij werkt ie iig pima.
I managed to eliminate the annoying lag when typing in HTC messaging by changing this (try at own risk, I haven't tested full what it breaks!) [ - breaks fancy editing options I think..]

Key: HKLM\HTC\HTCMessaging\Setting
Val: EnableHtcRichEdit from 1 to 0

[ Voor 29% gewijzigd door EWK op 21-03-2010 10:09 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:20
Via een htc forum kwam ik bij "Touch X Task Manager" terecht. Dit lijkt dezelfde taskmanager die er in de vorige rom op zat. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren deze rom op de telefoon van mn vriendin gezet, maar die is nu zo traag als dikke.....je weet wel.
Heb hem toen maar een harde reset gegeven maar dit helpt niet..kan het zo zijn dat het komt doordat er 2.394 smsjes op staan? want hij isniet alleen traag bij smsjes, ook bij contacten toevoegen aan de tab, of het weer downloaden die een hele andere plaats aangeeft dan dat we ons bevinden? Niemand herkent deze problemen?

Ow ja en ik had hem de hele nacht aan de lader gehangen, de volgende ochtend doet die niets meer..gaat niet meer aan/uit de knopjes branden niet...helemaal niets. batterij eruit erin helpt en start dan weer op
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Goh wat denk je ervan als je een paar berichtjes wist:) haha Dat helpt waarschijnlijk wel heel veel.. Anders even de tip lezen van 2 posts boven je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
dennisvh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:28:
Via een htc forum kwam ik bij "Touch X Task Manager" terecht. Dit lijkt dezelfde taskmanager die er in de vorige rom op zat. Werkt perfect.
linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
ik heb ook de nieuwe rom erop gezte, juist omdat de vorige nogal vaak uitviel. Ik moet zeggen dat het goed draait, tot nu toe. de Task man. is inderdaad een gemis.
Er gaat echter meer niet goed, ik kan de hotmail emails niet meer als emailpostbus geinstaleerd krijgen. De gmail werk nog wel. Als je probeert om een hotmail emailaccount aan te maken gaat hij darna gelijk windows live opstarten in de brower. Email box ho maar.
Weet iemand waarom dit nu niet meer kan? Of moet het op een andere manier? Doe ik iets niet goed? Tips welkom!

Vroeger kon je ook bij opties in je mail accoount specifieke mail instellingen instellen zoals grootte van de download etcetc. Dit kan ik ook niet meer vinden. Any ideas?

grtz
jn

ps die cookies home tab werkt fantastisch. Een beter agenda verzicht en de pictogrammen zijn een stuk kleiner waardoor het rustiger oogt. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 20:20
Linkje naar touch x task manager:
http://www.htcforum.nl/fo...c.php?f=14&t=3546&start=0
Let wel op, na het installeren even de telefoon rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb de upgrade ook geïnstalleerd. Ik ben er niet louter positief over. Ik vind het er mooier uitzien en het werkt ook praktischer met de nieuwe home tab enzo. Maar de HTC schil zit mij nu iets te strak om WiMo, bij de vorige versie kon je nog makkelijk bij de instellingen van windows komen en daar dingen aanpassen, maar dat gaat nu niet meer en dat is irritant. Ook het niet meer aanwezig zijn van de taakmanager rechtsboven is erg jammer. En hij is er ook niet sneller op geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisvh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:33:
Linkje naar touch x task manager:
http://www.htcforum.nl/fo...c.php?f=14&t=3546&start=0
Let wel op, na het installeren even de telefoon rebooten
Vraagje, is dit een pure HTC app, of zou die op willekeurig welke telefoon met Winmo 6.1/6.5 moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Kan op elke... Het is gewoon windows mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik draai nu al een tijdje een wwe rom alleen zit daar geen nederlandse t9 in, is het mogelijk om die los te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
kijk eens naar het progje Ezinput 2.1 daar zit o.a. dutch input in voor je t9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, alleen nou lees ik wat dingen over die newton ringen op het scherm. Is dat een kwestie van tijd voordat je ze krijgt of valt het allemaal wel mee?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
BillSpaarbank schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:33:
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, alleen nou lees ik wat dingen over die newton ringen op het scherm. Is dat een kwestie van tijd voordat je ze krijgt of valt het allemaal wel mee?
De een krijgt ze binnen 3 maanden (ik dus :() en de ander heeft zijn toestel meer dan 'n jaar zonder problemen.

Volgens wat ik er zo over lees op internet is het 'n loterij, niks over te zeggen welk toestel verrot gaat en welke niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem1509 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:09:
Kan op elke... Het is gewoon windows mobile
Top Thx :)

Mijn meissie is jaloers erop dat de X bij mij ook afsluiten betekent. Bij de hare (omnia) blijven de apps in de achtergrond actief, en het is irritant om de hele tijd je taskmanager te moeten aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
LameDog schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:36:
. Maar de HTC schil zit mij nu iets te strak om WiMo, bij de vorige versie kon je nog makkelijk bij de instellingen van windows komen en daar dingen aanpassen, maar dat gaat nu niet meer en dat is irritant. Ook het niet meer aanwezig zijn van de taakmanager rechtsboven is erg jammer. En hij is er ook niet sneller op geworden helaas.
deels mee eens, ik kan ook dingen niet meer vinden. Maar trager vind ik het niet geworden, de laatste update was al niet van de rapste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:19
LameDog schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:36:
Ik heb de upgrade ook geïnstalleerd. Ik ben er niet louter positief over. Ik vind het er mooier uitzien en het werkt ook praktischer met de nieuwe home tab enzo. Maar de HTC schil zit mij nu iets te strak om WiMo, bij de vorige versie kon je nog makkelijk bij de instellingen van windows komen en daar dingen aanpassen, maar dat gaat nu niet meer en dat is irritant. Ook het niet meer aanwezig zijn van de taakmanager rechtsboven is erg jammer. En hij is er ook niet sneller op geworden helaas.
In eerste instantie had ik ook wat moeite om sommige instellingen te vinden. Maar toen vond ik dat als je op de Settings/Instellingen tab bent en je op Menu klikt je wel gewoon in het oude WM6.5 instellingen menu kunt komen (misschien had je dit zelf al ontdekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Richub schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:42:
[...]

De een krijgt ze binnen 3 maanden (ik dus :() en de ander heeft zijn toestel meer dan 'n jaar zonder problemen.

Volgens wat ik er zo over lees op internet is het 'n loterij, niks over te zeggen welk toestel verrot gaat en welke niet...
Ik ben nooit zo gelukkig in de loterij. Bedankt voor je antwoord. Ik haak af voor de TD2

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:37
Richub schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:42:
[...]

Ik maar denken dat ik de dans ontsprongen was (7 maanden in bezit), nu issie bij Dynafix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

soganta schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Ik maar denken dat ik de dans ontsprongen was (7 maanden in bezit), nu issie bij Dynafix...
Mijn TD2 is toch nog altijd een die-hard-er :)
Hij blijft de dans maar ontspringen :P en het is bijna zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn toestel ligt in de kast, compleet met newton ringen...

Ik ben zo teleurgesteld in het toestel dat ik 'm nog niet heb laten maken, als ik 't al ooit nog laat doen.
Op 8 december gekocht, op 2 maart was-ie al verrot. :(

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/td2.jpg
Zegt genoeg, dacht ik zo...

En dikke kans dat hij na reparatie weer kapot gaat, en daar heb ik dus geen zin in. Op google en hier op GoT vindt je zat ervaringen van anderen hiermee.

Eigenlijk heb ik het ding dus al 'afgeschreven'. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
@Richub, dat is scary, je hebt exact (maar dan ook exact) dezelfde vorm van de ringen. Ik had onder ongeveer 7mm schoon scherm en boven 1,5 cm. Aan weerszijdes nog 1,5 cm over.

Scary dat die telefoons exact dezelfde vorm hebben van de newtonringen.

Wat betreft dat afgeschreven, ik heb hem naar Eurotwice gestuurd en ik heb een *nieuwe* telefoon (lees nieuw touchscreen, koetswerk en binnenwerk) teruggekregen. De RMA is uitstekend, zeker omdat het een bekend probleem is.

[ Voor 31% gewijzigd door Matis op 23-03-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
De mijne komt bij de Mediamarkt vandaan, ik weet niet of zij het toestel ook voor me kunnen opsturen.

Nadat ik hem net weer even in de hand hield mis ik 'm nu weer....

Als dat nieuwe scherm nou een beetje 'ringproof' is laat ik 'm nog wel fixen, denk ik.
Maar ik heb echt geen zin in nog een keer deze teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45
Richub schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:06:
Hey Richub, hoe kom jij aan een foto van mijn diamond2?? :X
Hier dus ook identiek dezelfde newtonringen sinds enkele weken. Nog geen zin gehad om (weer) terug te gaan naar pda-repair. Daar heeft men het scherm al 2x vervangen, initieel vanwege valschade. Van newtongringen had men daar overigens nog nooit gehoord. Misschien maar eens op dit topic wijzen als ik 'm binnenkort weer laat fixen..

Maar dus duidelijk een serieus probleem van de diamond2 als je het zo leest :(

Offtopic: Ik begin steeds meer te neigen naar een iPhone, maar wacht nog ff op meer nieuws over de 4G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik wilde vorige week ook voor 'n Iphone gaan, maar om een onduidelijke reden wil T-mobile me geen abbo leveren... Jammer.

Maar om nu zo kort na de aankoop van die TD2 weer 'n smak geld neer te lappen voor een lockvrije Iphone is me wel wat te gortig.

@ Matis hieronder:
You got a valid point there...

Morgen gaat mijn TD2 mee richting Mediamarkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Richub op 23-03-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ja, je hebt gewoon garantie op je toestel, dus als jij hem niet wilt omruilen/garantie wilt claimen, dan vind ik dat dom. Desnoods laat je hem repareren en verkoopt hem dan door aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Richub schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:44:
Ik wilde vorige week ook voor 'n Iphone gaan, maar om een onduidelijke reden wil T-mobile me geen abbo leveren... Jammer.

Maar om nu zo kort na de aankoop van die TD2 weer 'n smak geld neer te lappen voor een lockvrije Iphone is me wel wat te gortig.
bureno schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:26:
Offtopic: Ik begin steeds meer te neigen naar een iPhone, maar wacht nog ff op meer nieuws over de 4G..
En ik kom van een iPhone :) (Een 2G weliswaar)
Ik denk dat je vooral de aanpasbaarheid zal missen als je toch een iPhone zal kopen...
Dat was iig voor mij een nieuwe mooie wereld die open ging op de TD2 ;)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pamtastic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
.joeri. schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:
[...]

[...]

En ik kom van een iPhone :) (Een 2G weliswaar)
Ik denk dat je vooral de aanpasbaarheid zal missen als je toch een iPhone zal kopen...
Dat was iig voor mij een nieuwe mooie wereld die open ging op de TD2 ;)
Ook ik heb de iPhone en de TD2 lang naast elkaar vergeleken.
De aanpasbaarheid van de TD2 alsmede het formaat (iPhone is toch wat groter) waren voor mij doorslaggevend.

En v.w.b. de newtonringen: ik ben in de gelukkige positie dat ik ze (nog) niet heb (TD2 in bezit sinds juni 2009 en ik maak gebruik van een vrij stevig hoesje). Maar evenals hierboven al gemeld, je bent een dief van je eigen portomonee als je 'm niet laat repareren. Valt onder garantie en als je 'm helemaal zat bent kun je 'm altijd nog verkopen.
Ik ben nog altijd tevreden met mijn TD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Hier nog een tevreden gebruiker, ik heb de Iphone geen moment overwogen, de aanpasbaarheid van een Windows Mobile toestel vind ik buitengewoon prettig. Je bent niet afhankelijk door een of andere Amerikaanse producent die bepaalt welke software jij op je telefoon mag zetten! Iedere hobbyist die een programma schrijft kan dit gewoon aanbieden aan wie het maar wil.
Ik heb trouwens ook nog geen enkele last van Newtonringen (telefoon van juni 2009). In het begin had ik m in een stevig hoesje, maar nu al tijden niet meer en hij zit al onder de krassen en deuken, maar Newton ringen zijn mij vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:33:
Ik heb de telefoon al dik een jaar en geen probleem. Heb hem ook gewoon de hele dag bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ik had het in vorige berichten ook al eens vermeld, maar nu nog eens de bevestiging: hier bevindt zich dus ook een tevreden TD2 gebruiker :)
Mijn TD2 is gekocht bij release en nog altijd geen klachten en hij wordt ook dagelijks zonder problemen volop gebruikt.
Hij zit ook al heel zijn leven in een hard hoesje, want ik denk dat een grote druk op het scherm wel die newtonringen zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
FRD schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:27:
Hij zit ook al heel zijn leven in een hard hoesje, want ik denk dat een grote druk op het scherm wel die newtonringen zou kunnen veroorzaken.
Ik denk dat je daar wel een gelijk in kan hebben. Ik heb mijn telefoon dan niet in een hoesje zitten, maar hij zit nooit in mijn broekzak waar ie flink in de verdrukking kan raken. Alleen in mn jaszak of in mn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Nou al ongeveer een 3/4 jaar intensief in gebruik.. Gewoon in de broekzak.. Heb alleen een screenprotector erop gezet, want ik houd niet van krasjes in m'n scherm, maar hij werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Mijn TD2 zit ook meestal in m'n broekzak, hoewel ik hem thuis en op het werk wel gewoon op m'n bureau leg. Ik kijk wel altijd uit dat ik geen andere spullen (sleutels, etc.) in dezelfde broekzak als m'n telefoon doe. Verder heb ik geen screen protector en tot dusverre (heb 'm 10 maanden nu) heb ik nog geen krassen of scherm problemen gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Mottebelke op 24-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn TD2 is in de reparatie.

De dame achter de balie bij de mediamarkt had die newton ringen 'nog nooit gezien of ervan gehoord'.
Nadat ik zei dat ze er maar 'ns op moest googlen zei ze: 'Vindt U het erg als ik dat niet doe?'

Whatever, zolang mijn foon maar gefixt wordt. ;)
Over zo'n 2 tot 4 weken wordt hij terug verwacht.

Ik hoop echt dat hij niet weer kapot gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 24-03-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Ik heb de laatste tijd heel erg vaak last van vastlopers. Dan moet ik gewoon op mijn "start" toets drukken(de knop) en dan weer op ophangen(rode telefoontje) dan is de vastloper meestal na 15 sec weer weg. Dit is alleen heel erg vervelend. Hebben jullie daar ook last van? en/of weten jullie oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:37
Mooi, maandag opgestuurd naar Dynafix ivm Newton ringen, vandaag terug mogen ontvangen met geheel nieuwe voorkant en nieuwe ROM, alles onder garantie. Top service 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Richub schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:06:

Ik ben zo teleurgesteld in het toestel dat ik 'm nog niet heb laten maken, als ik 't al ooit nog laat doen.
Op 8 december gekocht, op 2 maart was-ie al verrot. :(

[afbeelding]
Zegt genoeg, dacht ik zo...

En dikke kans dat hij na reparatie weer kapot gaat, en daar heb ik dus geen zin in. Op google en hier op GoT vindt je zat ervaringen van anderen hiermee.

Eigenlijk heb ik het ding dus al 'afgeschreven'. ;(
Precies hetzelfde probleem! Toestel van mij is 9 maand oud.
Gister naar Primafoon winkel gebracht en hij is opgestuurd naar de reparateur.

Bij mij is het gemeld als "olievlek" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
hansieb112 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:47:
[...]

Precies hetzelfde probleem! Toestel van mij is 9 maand oud.
Gister naar Primafoon winkel gebracht en hij is opgestuurd naar de reparateur.

Bij mij is het gemeld als "olievlek" :9
LOL, bij mij ook: "Geeft een soort olievlek op het scherm, is geen drukplek." als opmerking op de reparatiebon.

Hopelijk is het nieuwe scherm wat degelijker...

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 25-03-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
smeetsmeister schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:31:
Ik heb de laatste tijd heel erg vaak last van vastlopers. Dan moet ik gewoon op mijn "start" toets drukken(de knop) en dan weer op ophangen(rode telefoontje) dan is de vastloper meestal na 15 sec weer weg. Dit is alleen heel erg vervelend. Hebben jullie daar ook last van? en/of weten jullie oplossingen ?
Welke ROM draai je? Een custom, of een van de officiele HTC ROM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Welke ROM draai je? Een custom, of een van de officiele HTC ROM's?
Officiele HTC ROM die bij de levering van mn telefoon zat WM6,5 geloof ik ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Richub schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:50:
LOL, bij mij ook: "Geeft een soort olievlek op het scherm, is geen drukplek." als opmerking op de reparatiebon.

Hopelijk is het nieuwe scherm wat degelijker...
Op dat laatste zal ik niet rekenen, ik verwacht dat ze gewoon eenzelfde scherm erin zetten. Ik verwacht niet dat ze speciaal voor een aantal RMA's een heel nieuw touchscreen gaan ontwikkelen/produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Waar ik aan dacht is een 'gereviseerde' versie van hetzelfde scherm.
'Scherm v 2.0' ofzo.

Na 'n jaar klachten over die newtonringen krijgen zou je denken dat er bij HTC onderzoek naar een aanpassing voor het scherm is gedaan.
Stel dat ze dat verbeterde scherm al hebben, en daarmee al die TD2's met newtonringen mee repareren, en de nieuwe toestellen er al standaard mee uitrusten, dan zou het probleem langzaam verdwijnen.

Zou geen slechte zaak zijn. Zowel voor de gebruiker als voor HTC. ;)
[/wishful thinking]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ik denk het ook, maar die telefoons zijn veelal na 2 jaar uit de roulatie, omdat abonnementen afgelopen zijn (en 9/10 van de telefoons worden bij een abonnement verstrekt, gezien hun prijs.)
De meeste problemen komen voor tussen de 9 en (pak-em-beet) 14 maanden. Dat betekend dat een telefoon hoogstens 2 keer terug moet voor RMA. Dat zijn dan een aantal uitzonderingssituaties.

Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvoor een speciaal V2.0 scherm gaan maken. Ze proberen met uitstekende service/RMA (dat moet ik toegeven) de klanten te houden. Bij mij is dat iig gelukt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 26-03-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mwah.. :/

Dan ga ik in de tijd dat mijn TD2 weer funktioneel is 'ns sparen voor een smartphone met een capacitief scherm, ik heb het idee dat die schermen minder kwetsbaar zijn.

En gezien de snelle ontwikkelingen op smartphone-gebied wordt het ook steeds betaalbaarder om een even goede of betere foon aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Iemand de nieuwe ROM versie al geinstalleerd?
This ROM Upgrade will let you experience with intuitive HTC Sense interface. Create a perfect phone for you by putting shortcuts to the most important people, web sites, or most used applications right on the home screen. Prioritize your essentials by arranging the tabs of the key phone features to suit your needs.
Graag screenshots! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
Miyamoto schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:32:

[...]

Verschilt denk ik niet zo heel veel met de laatste 6.5 rom. Is er ergens trouwens een changelog te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Ik vind het wel een vooruitgang, ziet er mooier uit en vooral de mogelijkheid van drie snelkoppelingen op het homescherm is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Miyamoto schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:32:

[...]

Ik had deze al eerder gepost toen de rom uitlekte.

Afbeeldingslocatie: http://magicfly.tweakdsl.nl/sense25_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe ROM inmiddels een weekje in gebruik op m'n TD2. Slecht vind ik 'm niet - vooral de mogelijkheid om directe links op de homepage toe te voegen, vind ik handig. Maar sneller vind ik hem zeker niet (integendeel: sms'n is echt niet leuk meer als je veel berichten in je inbox hebt staan), en ik heb ook niet de indruk dat de batterij even lang meegaat als bij de vorige versie.
De HTC-schil zit nu nog strakker om windows mobile heen, maar ik heb nog niet echt moeite gehad om zaken terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb vandaag ook eens de nieuwe officiële ROM geïnstalleerd. Het ziet er allemaal wel weer wat mooier uit (maar lijkt wel wat langzamer).

Anyways, elke keer als ik hem nu unlock gaat die automatisch verbinding maken met mijn wifi. Normaal deed die dat alleen wanneer ik iets opstarte dat ook daadwerkelijk een internet verbinding nodig heeft.... Zoals mails verzenden/ontvangen, weerbericht updaten etc. (Dit doe ik altijd handmatig).

Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg?

Overigens lijkt het ook alsof hij eeuwig blijft synchroniseren wanneer ik m'n telefoon aan de pc aansluit, maar er gebeurd niks... heeft daar nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dat kan je waarschijnlijk instellen bij de 'power mode' in 'advanced options' van je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Nieuwe rom is wennen, problemen met syncen met zowel exchange van werk als middels active sync met mijn win7 pc.. Ging vorige roms perfect, nu klapt active sync vast ,en na een complete vastloper komt nu de senseinterface niet meer op.. Wordt een hard reset vrees ik :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

New Post waardig:
Gister harde reset gedaan, daarna 1 voor 1 alles in gesteld, eindelijk klaar (syncen 2 mails (imap xs4all en exchange van mn werk), contactpersonenen, installeren tomtom/trackr/flitsnav/nodata etc.. Werkt weer super na een paar uur ploeteren...

Vanochtend zou ik nog wat laatste acties doen, oa het favoriet maken van contacten, bij toevoegen 2e contact liep de sense interface weer vast, en die komt niet meer op, ook na het herstarten van de telefoon... Wat een buggy rom, mooie nieuwe features, maar alles behalve goed getest lijkt het... Ik ga weer terug naar een oude denk ik...

Iemand nog suggesties om sense te killen om uit deze loop te komen? Bepaalde menu's (taakbeheer, startmenu) kan ik nog wel benaderen... De sense structuur niet, dan houdt hij het scherm van het vorige menu aan...
:(

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 28-03-2010 12:59 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
.joeri. schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:02:
Dat kan je waarschijnlijk instellen bij de 'power mode' in 'advanced options' van je wifi?
Ik kan er helaas niks vinden, en hij stond al gewoon op de meest batterij zuinige stand. :(
Achja, dan maar niet he.
djidee schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:26:
Nieuwe rom is wennen, problemen met syncen met zowel exchange van werk als middels active sync met mijn win7 pc.. Ging vorige roms perfect, nu klapt active sync vast ,en na een complete vastloper komt nu de senseinterface niet meer op.. Wordt een hard reset vrees ik :(
Ik heb in de 2 dagen dat ik de nieuwe ROM heb ook al meer vastlopers gehad dan in de 3 maanden met de vorige ROM volgens mij... En de accu lijkt ook wat sneller achteruit te gaan dan die eerst deed... (of zou dit door die cookies home tab kunnen komen?... toch maar even er af gooien en uitproberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:22
De batterij is echt heel snel leeg inderdaad. Ik heb veel tabs uitgeschakeld, data is uit, bluetooth ook. Geheugengebruik is altijd heel laag, maar kan een paar pagina's browsen zorgen er al voor dat de helft van de batterij op gaat.

Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gouden tip = terug naar de vorige rom... Zelf loop ik al best lang te klieren met die nieuwe rom, functies wegen niet op tegenover de batterij levensduur... Calibreren en dat soort gedoe haalt niets uit, al vaak genoeg gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Zo... Nu ik zelf dus sinds een week ook last heb lijkt het wel of ik nog veeeel meer over die newton ringen lees hier!!!

Mooi balen dus. Ik draag de telefoon ook altijd in mijn broekzak. Geen strakke spijkerbroek, maar toch. Misschien dat ik nadat ik hem terug heb gekregen toch maar een tasje voor hem koop!

Ik lees hier echter ook dat er een nieuwe rom op het toestel gezet wordt bij de reparatie? Dat was eigenlijk niet zo de bedoeling?? Ik dacht ze repareren gewoon het scherm en klaar is kees. Maar za moeten allicht het touchscreen natuurlijk kunnen testen na reparatie... Had ik niet bij nagedacht.... Moet ik mooi een hele hoop zooi opnieuw installeren.

Dan zetten ze er neem ik aan de win 6.5 rom op?? Ik had nog de stock 6.1 rom, helemaal getuned naar mijn wensen! 6.5 officieel is erg sloom had ik gelezen.. Ben benieuwd, dan moet ik misschien toch naar de custom roms gaan. Iemand tips wat momenteel de snelste stabielste custom rom is?? Iets met Tess....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:33:
Gouden tip = terug naar de vorige rom... Zelf loop ik al best lang te klieren met die nieuwe rom, functies wegen niet op tegenover de batterij levensduur... Calibreren en dat soort gedoe haalt niets uit, al vaak genoeg gedaan...
Ik ga ook weer terug naar de vorige ROM (zodra ik weer wat vrije tijd heb om alles weer in te stellen..duurt toch altijd weer ff :) )
Met de vorige ROM ging er per dag ongeveer 10% van m'n accu af... met de nieuwe is het meer dan 50%... (alles uit, wifi, bluetooth etc, en ik bel ook niet veel) (wel had ik nu wat getweaked met advanced config. tool... ik weet niet hoeveel stroom dat extra vreet?)

En met de vorige ROM kon ik tenminste ook nog gewoon synchroniseren met m'n pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ollywolly schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:56:
[...]

Ik ga ook weer terug naar de vorige ROM (zodra ik weer wat vrije tijd heb om alles weer in te stellen..duurt toch altijd weer ff :) )
Met de vorige ROM ging er per dag ongeveer 10% van m'n accu af... met de nieuwe is het meer dan 50%... (alles uit, wifi, bluetooth etc, en ik bel ook niet veel) (wel had ik nu wat getweaked met advanced config. tool... ik weet niet hoeveel stroom dat extra vreet?)

En met de vorige ROM kon ik tenminste ook nog gewoon synchroniseren met m'n pc...
En wat was jouw vorige ROM dan?
Want als ik het zo hoor had jij een geweldige rom? :)
Shodan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:48:
Iemand tips wat momenteel de snelste stabielste custom rom is?? Iets met Tess....
Ik heb momenteel TESS pride IV.
Werkt goed, snel, heel weinig problemen (lees: ik heb er geen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Mensen ik moet jullie helaas mededelen dat ik waarschijnlijk minder dan normaal op dit forum meer zal zijn. Ik heb namelijk een Iphone gekocht.. Ik hoor van veel mensen dat het een goede phone is en ik wilde het toch weleens zelf proberen...

Natuurlijk zal ik af en toe heus nog wel een berichtje plaatsen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Meestal probeer ik het eerst in de winkel en daarna koop ik het pas, omgekeerde volgorde :) maar veel plezier ermee, ik ben wel benieuwd naar je vergelijkende ervaringen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
yeah ik normaal ook, maar ik wil weleens weten of het makkelijk is om een iphone te jailbreaken en wat voor programma's er allemaal voor zijn:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem1509 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:05:
yeah ik normaal ook, maar ik wil weleens weten of het makkelijk is om een iphone te jailbreaken en wat voor programma's er allemaal voor zijn:D
offtopic:
Ik vindt het sowieso belachelijk dat je een iPhone moet jailbreaken. Apple bepaald niet wat ik doe met mijn duurbetaalde spullen potjandorie. Maar goed i[whatever]'s zijn zo populair dat je daaruit zou kunnen afleiden dat mensen zich met plezier laten ringeloren. Dat niet alleen, ze zullen degeen die hun ringeloord ook nog eens met hand en tand verdedigen ook. Over naïviteit gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Hm heb je een punt.. Maar ik ben bang dat jij dan ook binnenkort van Windows Mobile afstapt.. Ik weet niet of je de ontwikkelingen volgt van WiMo 7.. Dat is ook veeeel stricter dan het WiMo 6,5/6.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
@ Willem1509: heb je een goed punt, als ze inderdaad zo verder gaan met WiMo, dan is voor mij de reden om voor dit OS te kiezen ook weg en zal ik voor mijn volgende telefoon ook gaan kijken naar andere besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Na een harde reset voor de 3e keer 2 dagen geleden is de telefoon stabiel... Met nog steeds de nieuwe rom... Direct na het flashen wederom een harde reset doen helpt wellicht.. Batterij leek even snel leeg te gaan (dag 1), maar nu is hij eigenlijk net zo als voorheen... Soms reageert hij nog wat traag, maar echt langzamer dan voorheen: Nee... Wat me wel opvalt is dat apps (trackr en flitsnav in elk geval) vlotter opstarten.

Wel nog 1 bug denk ik (waarvan ik hoop dat iemand die hier kan bevestigen): Ik kan in de twittertab en mails geen hoofdletters meer typen... Caps aan, of losse hoofdletter en hij maakt er alsnog normale letters van. Bij sms'jes en agendaitems gaat het wel goed 8)7

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem1509 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:35:
Hm heb je een punt.. Maar ik ben bang dat jij dan ook binnenkort van Windows Mobile afstapt.. Ik weet niet of je de ontwikkelingen volgt van WiMo 7.. Dat is ook veeeel stricter dan het WiMo 6,5/6.1..
Nee Win7, en hoe dat eruit gaat zien kan mij ook niet echt bekoren. Een win7 mod voor mijn TD2 is dan zeker geen optie, als die al in ontwikkeling zou zijn.

De mobiel die ik van dafmay heb overgenomen heeft de Tess Pride IV ROM. En die werkt prima moet ik zeggen. Nog helemaal geen reden gehad om eraf te gaan. Ik zou alleen de "SEND" knop bij het SMS'en willen verplaatsen naar ergens anders ipv links onderaan in het taakbalkgebied waat die zeg maar nu zit. Ik druk er te vaak per ongeluk op wanneer ik in landscape-formaat op de shift-knop wil drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
.joeri. schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:04:
[...]

En wat was jouw vorige ROM dan?
Want als ik het zo hoor had jij een geweldige rom? :)

[...]
gewoon de vorige officiële ROM.. maar zoals gezegd, ik gebruik mijn telefoon niet zo veel als de meesten anderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je goed leest: Jaxbot's Windows Phone 7 Series Theme. :)

Win phone 7 voor de TD2 zal er echt wel als custom rom komen denk ik maar zeker niet met alle funktionaliteit van win phone 7.
Ik flash me TD2 elke week wel een keer of 2 en heb alle roms van xda wel zown beetje gehad.
Ik blijf toch steeds terug vallen op NhatHao's winmo 23544 build. Wat een super rom is dit :) Stabiel en zeer snel.

Trouwens me phone nu ruim een jaar ( intensief gebruik, werk er de hele dag mee door het vele flashen van me roms ) en geen last van newton ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat ik me afvraag:

Hoeveel mensen die last hebben van newton ringen steken hun foon zo in hun broekzak?
En zijn er ook mensen die hun foon netjes in een cover of tasje doen die ook last van ringen hebben gekregen?

Ik stak mijn foon altijd zo in m'n broekzak, en had na nog geen 3 maanden al ringen, ik wil weten of het in de broekzak steken de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Richub schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:41:
Wat ik me afvraag:

Hoeveel mensen die last hebben van newton ringen steken hun foon zo in hun broekzak?
En zijn er ook mensen die hun foon netjes in een cover of tasje doen die ook last van ringen hebben gekregen?

Ik stak mijn foon altijd zo in m'n broekzak, en had na nog geen 3 maanden al ringen, ik wil weten of het in de broekzak steken de oorzaak kan zijn.
Toen ik de telefoon kreeg deed ik die altijd netjes in een hoesje en nooit in een broekzak gehad. Alleen vond ik dat lastig om vol te houden. Sinds een maand of 5 stop ik de telefoon los in mijn broekzak (en is die ondertussen zeker van 1 meter hoogte al 2 keer hard gevallen..oeps..) maar tot nu toe verder geen problemen met Newton ringen o.i.d. (ff afkloppen op hout).

Ik vind het nog steeds een geweldige telefoon, heb deze nu ook een jaar in mijn bezit, lekker compact en alles zit erop wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Heb mijn TD2 sinds augustus 2009, enige wat ik erop heb zitten is de standaard screenprotector. Als ik onderweg ben zit hij altijd in mijn broekzak, zonder andere voorwerpen erbij. Zodra ik ga zitten (achter bureau, op werk of thuis in de auto) gaat hij weer uit de broekzak. op bureau/authouder oid.

Geen last nog van ringen. Ben ook nog steeds zeer tevreden over de telefoon, gebruik de 1e officiele HTC 6.5 rom nog steeds trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Bokkie op 02-04-2010 08:58 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ik heb ook ook mijn Diamond 2 altijd in m'n zak gehad... bezit hem nu 8 maanden zoiets.. Hij werkt altijd perfect en geen last van kringen of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Geen problemen daarmee, altijd in broek of jas zak, let wel op dat ik hem niet in dezelfde zak gooi als mn sleutels, maar verder neh..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb een vreemd probleem met de laatste rom, zo nu en dan als ik hem uit standby haal dan is de verbinding weg, ik moet dus even wachten tot ik weer kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello all!

Heb zonet ook de laatste officiële NL ROM met Manilla 2.5 geïnstalleerd.

Mijn eerste indrukken:
- visueel mooi en handige nieuwe features met die nieuwe sense UI
- performance is achteruit gegaan
- sense UI werpt echt een grote schaduw over de winmo UI's, je moet meer moeite doen en zoeken vooraleer je in de oude winmo UI's terecht komt..

Enkele bug's - hebben jullie dit ook?
- activesync instellen voor Exchange server moet ik manueel doen via active sync prog van winmo zelf (via de HTC versie dien ik telkens weer alles opnieuw in te stellen, deze lijkt mijn instellingen niet te onthouden?)
- merken jullie ook dat de performance op het homescreen van manilla écht traag is? andere tabs hebben dit niet.. je ziet die lage performance vooral ook bvb als je gewoon op het home scherm staat en dan op 'menu' rechtsonder klikt. De menu die daarmee verschijnt opent zeer schokkerig..
- idem bij het typen van sms'en.. heb er nu 17 instaan en performance is echt slecht :?

Ik ga deze ROM nog een aantal dagen tweaken en uittesten maar als ik de performance niet echt beter krijg ga ik terug naar een oudere ROM...

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Heb sinds gisteren mijn TD2 terug van (newton ring) reparatie

Er is nu de nieuwste officiele rom opgezet. Op zich ziet het er heel mooi uit, maar er wordt gezegd dat deze rom redelijk veel accu verbruikt.

Daarnaast nog wat vervelende dingen:

De standaard taskmanager mist (die rechts bovenin de hoek). Op zich niet erg want die andere taskmanager die erbij zit werkt wel goed, maar het vervelendst vind ik dat ik nu nergens kan instellen dat als ik programma's afsluit dat ze ook echt gestopt worden! Zodat ik niet om de zoveel tijd een hele zooi programmas moet afsluiten mbv de nieuwe taskmanager.

Ik heb geprobeerd de oude htc task manager er weer op te zetten met een .cab, maar die doet dus helemaal niks.

Ik had gisteren ook al even Tess Pride IV erop gezet. Maar het nadeel daarvan vond ik dat er geen Nederlandstalig XT9 woordenboek in zit. Ik geloof dat ik dit simpelweg aan kan zetten ergens? Hoe activeer ik dit?

Ook missen zo'n beetje alle ringtones? Ik kan er maar 1 selecteren voor gebruik. DIt is denk ik gedaan voor ruimtebesparing? Ik heb nu de officiele er weer terug op. Daar kan ik dan mooi de ringtones vanaf plukken en daarna weer TESS Pride Iv installeren. Alleen wil ik dan nog wel het nederlands xt9 woordenboek hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Tess Pride IV is een engelstalige rom, dus ik veronderstel dat je dan geen Nederlands woordenboek kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je kunt toch gewoon de Nederlandse XT9 installeren?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online