Helaas voor jouw. Jij zit hem nu al een heel topic genadeloos in de grond te hakken, samen met een paar anderen, terwijl hier een aantal moreel belangrijke zaken spelen, die compleet los staan van de wet- en regelgeving:
- Parkeren in de wijk is gevaarlijk, irritant voor bewoners. TS ziet dat, en zet hem dus heel sociaal op een parkeerplaats buiten de wijk neer.
- De politie handhaafd een parkeerverbod in die omgeving erg strikt: 1x fout = boete, gegarandeerd
- Diezelfde politie heeft altijd parkeren buiten de lijntjes gedoogd
- Diezelfde politie heeft op 1 dag verzonnen om alle 'fout' geparkeerde auto's, inclusief degenen die door andere auto's moeilijk binnen de lijntjes konden blijven, een boete te geven, die ze bij eerdere controles nooit gaven. *)
Als jij al 3 jaar lang langs een flitspaal rijdt met 80 waar jij denkt dat je 80 mag, en nooit een boete krijgt, hoe reageer jij dan wanneer je ineens een boete voor 30km/u overschrijding krijgt? Of hoe zou jij reageren als de Hypotheekrenteaftrek morgen wordt afgeschaft om het begrotingstekort te fixen? Mag volgens de letter van de wet. En dan heb ik het er nog niet eens over dat TS beweert extra te hebben gelopen om niet in de wijk te staan
Befehl ist befehl heeft ook nadelen, soms zorgt strikt toepassen van de wet voor onlogische situaties.
Blijkbaar vind je regels niet voor jezelf opgaan als jij vind dat ze onnodig zijn, maar dat is dus een definitie van asociaal: je niet willen houden aan maatschappelijke afspraken.
Fout: wet- en regelgeving is niet noodzakelijk gelijk aan de maatschappelijke afspraken. Soms gaat de vertaalslag naar juridisch lingo verkeerd, en krijg je dus een verschil tussen wat strafbaar is en de maatschappelijke afspraak.
Waarom denk je dat jij beter gekwalificeerd bent dan degene die de regels hebben opgesteld en handhaven?

.
Wanneer hij de kudde volgt. Als de kudde linksom gaat, dan zal dat de maatschappelijke afspraak zijn. Net zoals je op Kreta op de vluchtstrook moet gaan rijden zodra er iemand achter je komt die harder rijdt, waarschijnlijk ligt dat niet vast in de wet. Iedereen doet het, dus dan kan je ervan uit gaan dat je daar geen boete voor krijgt.
Of doe je er niets aan en klaag je alleen, en overtreed de regels met een onterecht gevoel van moreel gelijk?
Dat gevoel hoeft niet onterecht te zijn: jij zou er ook, heel misschien, naast kunnen zitten

Misschien is TS ook meegesleept in een zinloos debat hierzo.
Ik blijf het maar kromme redeneringen vinden, als je hier echt aan stoort had je er wat aan proberen te doen, maar het gaat er alleen om dat je zelf gratis kan parkeren.
Soms, heel soms, is het actief beleid van de gemeente om geen alternatief te verzinnen. Leg een industrieterrein aan in de middle of f*cking nowhere, laat er 2x per dag een bus naartoe rijden, en leg voor 1/10 van de kantoorslaven een parkeerplaats aan. In Rotterdam mag je nooit meer dan 1/2 van de parkeerplaatsen bouwen die je nodig hebt. Tja, wat wil je dan? En zou jij 300 euro/mnd betalen om niet in de woonwijk te hoeven parkeren?

Dus ja, ik ben het heel sterk met je oneens. Ik hoop toch dat dit je helpt om iets voorbij de eigen belangen te kijken

.
Insgelijks
*)
Dat is precies waar het mis gaat. Ze hadden minstens de eerste week een folder onder de ruitenwisser kunnen proppen, als het ze niet om de inkomsten gaat.
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:49:
Zeg dat dan gewoon. Moreel niet correct, maar je kiest voor jezelf. Begrijpelijk en waarschijnlijk een keuze die veel mensen maken, en ik heb er geen probleem mee zolang je het maar niet gaat rationaliseren of zeggen dat je het vervelend vind

.

Heb jij nooit dat je iets doet waarmee je iemand anders benadeelt, wat je heel erg vervelend vind maar waar je op dat moment geen andere oplossing voor ziet? Je kan iets best jammer vinden, en toch voor jezelf kiezen. Als jij 300/mnd kan missen mag je het op mijn rekening storten, lang niet iedereen heeft die luxe.
Los daarvan zie ik nog wel een paar betere oplossingen, precies de oplossingen die de gemeente met dit soort onzin wil promoten:
- pak het OV. Ga desnoods met de auto naar een P+R-plaats, en stap over op de bus
- ga meer thuiswerken
- ga carpoolen
- als je baas moeilijk doet over een van de drie punten, vraag dan om een vergoeding van de parkeergarage
- regel iemand uit Dordrecht om een raadslid aan te spreken. Liefst iemand uit de 'slachtofferwijk', en laat die het hele verhaal uitleggen, met de nadruk op gebrekkige parkeervoorzieningen voor kantoorslaven.