Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parkeerboetestorm Dordrecht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ephymerous schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:09:
Oftewel, dan zou mijn geschorste auto op een openbare parkeerplaats mogen staan? Als de politie het er niet mee eens is kan de boete naar jou?
Nee, je mag voor je eigen overtredingen boeten.
Nivado schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:09:
Parkeerplaatsen zijn (tenzij prive plekken zoals Parkeer garages) onderdeel van de openbare weg. Parkeren heeft dan ook net zo veel met wegenbelasting te maken als het rijden zelf.
Het gaat erom dat het betalen van wegenbelasting je geen recht geeft op een parkeerplaats bij je bestemming. Het geeft je het recht gebruik te maken van de aanwezige infrastructuur, maar het geeft de staat of lokale overheid geen verplichting parkeerplekken aan te leggen, noch geeft het de autorijder het recht zijn roestbak overal zomaar te dumpen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Men neemt het hier in Dordrecht kennelijk niet zo nauw met regels en gehoorzaamheid.
Afgelopen week viel me in de avond/nacht op dat wederom het gedeelte voor de pomp volstond met auto's en jawel ook weer op de stoep. 8)7

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Paulus0013 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 03:27:
Men neemt het hier in Dordrecht kennelijk niet zo nauw met regels en gehoorzaamheid.
Ach, het "fout" parkeren op de Weeskinderendijk parkeerplaats is flink afgenomen. In plaats daarvan staat nu de woonwijk (ok, 1 straat) die ernaast ligt zo vol dat de bewoners er niet meer kunnen parkeren. Probleem opgelost toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 16-03-2010 19:22 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gerco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:21:
[...]

Ach, het "fout" parkeren op de Weeskinderendijk parkeerplaats is flink afgenomen. In plaats daarvan staat nu de woonwijk (ok, 1 straat) die ernaast ligt zo vol dat de bewoners er niet meer kunnen parkeren. Probleem opgelost toch?
En daarmee beantwoord je zelf een eerdere vraag van jezelf :
Gerco schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:06:
[...]
Het lijkt me niet dat er in een straal van een paar honderd meter letterlijk tientallen mensen iedere dag! fout parkeren wanneer ze weten dat daar een parkeerverbod geldt.
Mensen zijn gewoon domme kuddedieren.
Officieel is er misschien geen parkeerverbod. Maar moreel imho wel.

Ik gok zomaar dat de 1e klachten alweer bij de gemeente liggen en dat het niet lang duurt voor er een aanvraag tot parkeerverbod voor iedereen behalve vergunningshouders oid de gemeente bereikt...
En dan schuiven de automobilisten weer een wijk op en begint het cirkeltje weer opnieuw.

En oh wat is iedere automobilist toch verbaast dat je bijna nergens meer vrij mag parkeren. Dat ligt uiteraard aan de gemeente en niet aan de mensen die massaal de grenzen van het toelaatbare opzoeken...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:40:
En daarmee beantwoord je zelf een eerdere vraag van jezelf :
Lijkt me juist van niet. Eerst parkeerde men die parkeerplaats helemaal vol, toen zijn er boetes uitgedeeld en nu parkeert men ergens anders. Lijkt me juist een bevestiging van mijn stelling dat men niet wist dat het optimaal gebruiken van die parkeerplaats niet mocht.
En oh wat is iedere automobilist toch verbaast dat je bijna nergens meer vrij mag parkeren. Dat ligt uiteraard aan de gemeente en niet aan de mensen die massaal de grenzen van het toelaatbare opzoeken...
Wanneer de gemeente de ruimte op de Weeskinderendijk parkeerplaats niet optimaal wenst in te zetten door op de plaatsen waar prima autos kunnen staan zonder dat iemand daar last van heeft bekeuringen uit te delen ligt dat inderdaad aan de gemeente.

Er is nu meer dan genoeg ongebruikte ruimte op de parkeerplaats. Deze ruimte wordt niet gebruikt en de parkeerplaatsen "van de straat" aan de andere kant van het hek zijn nu vol. Zo krijg je dus een parkeerplaats die te leeg is en een woonwijk die te vol is, simpelweg vanwege onbeteugende regeltjesdrift. Er is plaats genoeg op de parkeerplaats, maar van de gemeente mogen we het niet gebruiken. Ga mij maar eens uitleggen dat dat niet aan de gemeente ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door Gerco op 16-03-2010 21:56 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gomez12
Gerco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:41:
[...]

Lijkt me juist van niet. Eerst parkeerde men die parkeerplaats helemaal vol, toen zijn er boetes uitgedeeld en nu parkeert men ergens anders. Lijkt me juist een bevestiging van mijn stelling dat men niet wist dat het optimaal gebruiken van die parkeerplaats niet mocht.
Je hebt helemaal vol en je hebt voller dan vol aka asociaal parkeren...

Lees even de eerste paar reacties terug over je eigen geposte streetview beelden.

Dan pak je de volgende reactie erbij over hoe optimaal gebruik blijkbaar gedefinieerd wordt :
Gerco schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:04:
[...]
Wel stonden er veel op plaatsen die niet aangegeven stonden als parkeervak (langs het hek bijvoorbeeld) of aan het einde van een rij parkeervakken. Blijkbaar wilde de politie een signaal in de richting van "parkeren in de vakken aub" afgeven.

Helaas heb ik er ook zeker 4 geteld waarbij de auto naar eer en geweten geparkeerd stond, maar met de wielen iets over de lijn van het vak.
Tuurlijk, in theorie zou het zo kunnen zijn dat alle mensen die wel binnen de lijntjes kunnen parkeren nu asociaal de woonwijk in zijn gegaan om te parkeren, en de fout-parkeerders die staan nu misschien netjes binnen de lijnen op de parkeerplaats. Maar om de een of andere gok ik dat het niet zo is.

Ik gok eerder dat de fout-parkeerders een boete hebben gehad en daarom nu een paar 100m verderop fout gaan parkeren. Waardoor ze enkel anderen tot overlast zijn.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:59:
Dan pak je de volgende reactie erbij over hoe optimaal gebruik blijkbaar gedefinieerd wordt
Mijn definitie van optimaal gebruik is het parkeren op alle plaatsen die geen andere mensen hinderen. Of daar nu lijntjes op de grond staan of niet. Op deze parkeerplaats (Weeskinderendijk) enkel binnen de vakken parkeren vind ik geen optimaal gebruik van de beschikbare ruimte.

Op die streetview beelden is overigens alleen de ingang van die parkeerplaats te zien, de parkeerplaats zelf staat er niet goed op (daar zal de streetview auto niet gereden hebben). Ik heb het dus niet over het stukje bij het skatepark mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn.
Ik gok eerder dat de fout-parkeerders een boete hebben gehad en daarom nu een paar 100m verderop fout gaan parkeren. Waardoor ze enkel anderen tot overlast zijn.
In die woonwijk parkeren is gewoon toegestaan en op geen enkele manier fout parkeren te noemen. We kunnen nu kiezen tussen fout parkeren op de parkeerplaats en daarmee niemand tot last zijn of correct parkeren waar dat gewoon mag en de bewoners van die wijk tot last zijn.

Gegeven die keuze kies ik ervoor geen boete te riskeren en daar te parkeren waar mensen er wel last van hebben maar waar het me geen bekeuring oplevert. Aan de "regels zijn regels" reacties hierboven te zien kan ik niet anders dan concluderen dat de meerderheid hier dezelfde keuze zou maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerco op 16-03-2010 23:31 ]

• Gomez12
Gerco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:21:
[...]
Mijn definitie van optimaal gebruik is het parkeren op alle plaatsen die geen andere mensen hinderen. Of daar nu lijntjes op de grond staan of niet. Op deze parkeerplaats (Weeskinderendijk) enkel binnen de vakken parkeren vind ik geen optimaal gebruik van de beschikbare ruimte.
Simpel gezegd, wat jij vindt is niet relevant...
Die lijntjes staan er met een reden. Vind je dat ze verkeerd staan dan ga je naar de eigenaar toe en overleg je met hem. Je gaat niet zelf wel even bepalen waar je wel of niet mensen hindert.
[...]
In die woonwijk parkeren is gewoon toegestaan en op geen enkele manier fout parkeren te noemen.
Tja, juridisch correct maar imho moreel incorrect.
We kunnen nu kiezen tussen fout parkeren op de parkeerplaats en daarmee niemand tot last zijn of correct parkeren waar dat gewoon mag en de bewoners van die wijk tot last zijn.
Toch wel grappig dat de optie goed parkeren op de parkeerplaats blijkbaar niet meer aanwezig is. Net zo min als echt goed ergens anders parkeren...
Het is blijkbaar kiezen tussen misschien mogelijk een boete krijgen ( kans is blijkbaar niet zo heel erg groot want je begon over gewoonterecht etc. ) en andere mensen bewust tot last zijn.

Grappig om te zien waar mensen dan voor kiezen...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:21:
In die woonwijk parkeren is gewoon toegestaan en op geen enkele manier fout parkeren te noemen. We kunnen nu kiezen tussen fout parkeren op de parkeerplaats en daarmee niemand tot last zijn of correct parkeren waar dat gewoon mag en de bewoners van die wijk tot last zijn.

Gegeven die keuze kies ik ervoor geen boete te riskeren en daar te parkeren waar mensen er wel last van hebben maar waar het me geen bekeuring oplevert. Aan de "regels zijn regels" reacties hierboven te zien kan ik niet anders dan concluderen dat de meerderheid hier dezelfde keuze zou maken.
De keuze van de parkeergarage die je eerder noemde? Of mag het parkeergemak je geen cent kosten? Als je in de wijk gaat parkeren, dan ga je richting bewust asociaal. En dan gaan ze daar ook parkeren bemoeilijken, allemaal omdat de mensen van het bedrijventerrein gratis willen parkeren.

Uiteindelijk betekent het dus dat je alleen rekening wilt houden met mensen nadat je zelf gratis gekregen hebt wat je wilt. Je noemt het correct parkeren, maar dat is alleen technisch correct.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 16-03-2010 23:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gerco schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:41:
[...]

Lijkt me juist van niet. Eerst parkeerde men die parkeerplaats helemaal vol, toen zijn er boetes uitgedeeld en nu parkeert men ergens anders. Lijkt me juist een bevestiging van mijn stelling dat men niet wist dat het optimaal gebruiken van die parkeerplaats niet mocht. er gehandhaafd wordt.
Fixed :)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:45:
Tja, juridisch correct maar imho moreel incorrect.
Juridisch correct is toch het enige waar het om gaat? Regels zijn immers toch regels of geldt dat alleen wanneer iemand een regel overtreed?
Toch wel grappig dat de optie goed parkeren op de parkeerplaats blijkbaar niet meer aanwezig is. Net zo min als echt goed ergens anders parkeren...
Ik dacht eigenlijk dat ik van lezers hier wel mocht verwachten dat ze begrijpen dat die keuze alleen van toepassing is wanneer de (gratis) goedparkeer opties uitgeput zijn. Natuurlijk parkeert iedereen netjes in een parkeervak op een toegestane plaats wanneer die beschikbaar zijn, ik hoop dat ik dat niet hoef uit te leggen.
gambieter schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:50:
De keuze van de parkeergarage die je eerder noemde? Of mag het parkeergemak je geen cent kosten? Als je in de wijk gaat parkeren, dan ga je richting bewust asociaal.
Ik hoop dat je het niet gek vind dat wanneer ik de keuze heb tussen parkeren voor 15 euro per dag (schatting dagtarief, het tarief is 2 euro/uur) en gratis parkeren dat ik dan voor die laatste ga. Zeker wanneer ik daarmee geen enkele regel overtreed. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat anders zou doen en daar ga ik me dan ook niet voor verexcuseren.
Nu kan ik natuurlijk een heel verhaal gaan ophangen en diagrammen gaan tekenen over dat er al jaren enkele meters verderop een 100% bekeuringsgarantie is en dat dat binnen het hek van de parkeerplaats nooit zo is geweest waardoor ik het verdedigbaar vind dat mensen dachten dat het mocht. Een meter buiten het hek parkeren resulteert immers al jaren direct in een terechte bekeuring. Dat er niet gehandhaafd werd in de afgelopen jaren durf ik dus te bestrijden, er kwamen daar namelijk al jaren dagelijks agenten langs die bekeuringen uitdelen, alleen nog niet eerder *op* de parkeerplaats zelf.

Zo'n verhandeling zou echter weinig zin hebben. Ik blijf ervan overtuigd dat veel van die mensen echt dachten dat het was toegestaan (temeer omdat ik en mijn collegas dat echt dachten). Jullie zullen van mening blijven dat elke overtreding die mensen maken uit pure kwaadwillendheid resulteert. Laten we het een ander wereldbeeld noemen. Ik ben blij dat ik het hierover niet met jullie eens kan zijn.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:19:
[...]
Nu kan ik natuurlijk een heel verhaal gaan ophangen en diagrammen gaan tekenen over dat er al jaren enkele meters verderop een 100% bekeuringsgarantie is en dat dat binnen het hek van de parkeerplaats nooit zo is geweest waardoor ik het verdedigbaar vind dat mensen dachten dat het mocht. Een meter buiten het hek parkeren resulteert immers al jaren direct in een terechte bekeuring. Dat er niet gehandhaafd werd in de afgelopen jaren durf ik dus te bestrijden, er kwamen daar namelijk al jaren dagelijks agenten langs die bekeuringen uitdelen, alleen nog niet eerder *op* de parkeerplaats zelf.

Zo'n verhandeling zou echter weinig zin hebben. Ik blijf ervan overtuigd dat veel van die mensen echt dachten dat het was toegestaan (temeer omdat ik en mijn collegas dat echt dachten). Jullie zullen van mening blijven dat elke overtreding die mensen maken uit pure kwaadwillendheid resulteert. Laten we het een ander wereldbeeld noemen. Ik ben blij dat ik het hierover niet met jullie eens kan zijn.
Dan blijft de vraag waarom je denkt dat iets mag omdat er niet bekeurd wordt... Dat staat toch los van elkaar?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:19:
Ik hoop dat je het niet gek vind dat wanneer ik de keuze heb tussen parkeren voor 15 euro per dag (schatting dagtarief, het tarief is 2 euro/uur) en gratis parkeren dat ik dan voor die laatste ga. Zeker wanneer ik daarmee geen enkele regel overtreed. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat anders zou doen en daar ga ik me dan ook niet voor verexcuseren.
Je hoeft je ook niet te verexcuseren, maar klaag dan ook niet over de gemeente of ga niet zielig doen over het bekeurd worden. Uiteindelijk kom je in een spiraal van asociaal gedrag terecht, en komt er in de wijk een parkeerverbod voor niet vergunninghouders. Des te meer je weigert de voor forensen aangelegde voorzieningen te gebruiken (en dus daarvoor betaalt), des te eerder er maatregelen komen.

Wat is er vreemd aan om te moeten betalen voor gemak buiten je eigen woonwijk? Of zou je het zelf fijn vinden als je nooit in de buurt van je huis kunt parkeren vanwege forensen? Iets verder kijken dan alleen "ikke parkeren willen" is altijd verstandig, of je moet gewoon je schouders ophalen en doen waar je zin in hebt, maar dan moet je geen steun verwachten :) .

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:30:
Iets verder kijken dan alleen "ikke parkeren willen" is altijd verstandig, of je moet gewoon je schouders ophalen en doen waar je zin in hebt, maar dan moet je geen steun verwachten :) .
Dus jij zou ervoor kiezen om een kleine 300 euro per maand te betalen (5 dagen per week) aan parkeren wanneer het ook gratis kan? Dan ben je een beter mens dan ik (of je verdient een hoop meer). Zulke bedragen gaat iets verder dan "ikke parkeren willen" en dat weet je zelf ook wel.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:34:
Dus jij zou ervoor kiezen om een kleine 300 euro per maand te betalen (5 dagen per week) aan parkeren wanneer het ook gratis kan? Dan ben je een beter mens dan ik (of je verdient een hoop meer). Zulke bedragen gaat iets verder dan "ikke parkeren willen" en dat weet je zelf ook wel.
Nee, maar ik zou geen morele steun gaan zoeken of me gaan verantwoorden. Wat je eigenlijk lijkt te willen krijgen zijn schouderklopjes met "je kan er niets aan doen", en dat is niet zo. Formeel correct, moreel incorrect, en als je daar mee kunt leven, gewoon doen.

Maar: niet klagen als er een kras op je auto zit, of als je thuis niet meer kunt parkeren vanwege andere mensen, want je doet het zelf ook.

Verder: ik blijf erbij dat de baas zich er erg makkelijk vanaf maakt. Krijg je reiskostenvergoeding? Zo ja, dan kan je toch parkeergeld betalen?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:37:
Nee, maar ik zou geen morele steun gaan zoeken of me gaan verantwoorden. Wat je eigenlijk lijkt te willen krijgen zijn schouderklopjes met "je kan er niets aan doen", en dat is niet zo. Formeel correct, moreel incorrect, en als je daar mee kunt leven, gewoon doen.
Misschien maak ik me niet duidelijk genoeg dat je denkt dat ik schouderklopjes zoek ofzo. Mijn initiele inslag was een vraag of de actie van de politie om voorheen gedoogde overtredingen opeens, zonder waarschuwing, wel te bekeuren ergens over ging. Dat het vervolgens ontaard is in een discussie over het morele recht van de forens was niet de bedoeling.

Wanneer de politie de "formeel incorrect, moreel correct" optie wegneemt door daar boetes voor uit te gaan delen kan ik prima leven met "formeel correct, moreel incorrect". Het gaat immers enkel om de letter der wet en als dat de bedoeling is kan ik me daar prima aan houden.
Verder: ik blijf erbij dat de baas zich er erg makkelijk vanaf maakt. Krijg je reiskostenvergoeding? Zo ja, dan kan je toch parkeergeld betalen?
Ik weet niet hoeveel reiskostenvergoeding mensen doorgaans krijgen, maar dat is een tegemoetkoming in de reiskosten en bij mijn weten dekt dat de brandstofkosten meestal net of net niet. Van die vergoeding parkeergeld betalen heb ik nog nooit iemand zien doen, simpelweg omdat het daar niet genoeg voor is. Niet bij een bedrijf waar ik gewerkt heb tenminste.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:43:
Wanneer de politie de "formeel incorrect, moreel correct" optie wegneemt
Que? Niets moreel correct. Dat was gewoon "formeel incorrect, moreel incorrect" (want regels aan de laars lappen). Niet bestraft worden maakt het niet opeens moreel correct.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:45:
Que? Niets moreel correct. Dat was gewoon "formeel incorrect, moreel incorrect" (want regels aan de laars lappen). Niet bestraft worden maakt het niet opeens moreel correct.
Moreel correct ja. Niet in de woonwijk ernaast parkeren (waar nog plaats is) omdat er op de parkeerplaats nog ruimte is waar toevallig geen lijntjes staan en je niemand tot last bent, ook als dat verder lopen is. Overigens is dat niet "een bekeuring riskeren om maar niet in de woonwijk te staan" voordat iemand dat roept. Wanneer je denkt dat wat je doet is toegestaan ben je niet "een bekeuring aan het riskeren", niet bewust tenminste. Dan ben je enkel aan het proberen zo weinig mogelijk mensen tot last te zijn.

Ik kan dat niet anders dan moreel correct noemen, ook al is het formeel incorrect (waar je dan achteraf achter komt).

[ Voor 35% gewijzigd door Gerco op 17-03-2010 20:03 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:56:
omdat er op de parkeerplaats nog ruimte is waar toevallig geen lijntjes staan en je niemand tot last bent
Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Je bent niet de eigenaar van de parkeerplaats, en de regel is alleen binnen de vakken parkeren. Maar je gaat moedwillig die regels breken, en denkt toch moreel correct te handelen? Dan is 200 rijden op de snelweg moreel ook correct als niemand er last van heeft?

Maar goed, dit gaat nergens meer over :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 17-03-2010 20:08 ]

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:07:
Dan is 200 rijden op de snelweg moreel ook correct als niemand er last van heeft?
Gegeven dat je daarmee geen mensen in groter gevaar brengt (behalve jezelf dan) dan wanneer je 120 zou rijden en je je eigen ziekenhuis betaalt wanneer je toch mocht verongelukken vind ik dat inderdaad moreel correct ja.

Dat is echter meestal niet zo omdat de weg zelden echt leeg is en je dus vrijwel altijd wel mensen in meer gevaar brengt dan wanneer je je aan de regels zou houden.

Regels zijn er wat mij betreft om de mensen te dienen, niet andersom. Ze zijn er omdat het zonder regels volkomen uit de hand zou kunnen lopen. Dat wil niet zeggen dat regels koste wat het kost altijd blind nageleefd moeten worden.

En inderdaad, dit gaat nergens meer over. Blijkbaar verschilt mijn gevoel voor moraliteit van dat van de rest van jullie. Dat moeten we dan maar gewoon accepteren. Agree to disagree zeg ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Gerco op 17-03-2010 20:18 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:09:
Gegeven dat je daarmee geen mensen in groter gevaar brengt (behalve jezelf dan) dan wanneer je 120 zou rijden en je je eigen ziekenhuis betaalt wanneer je toch mocht verongelukken vind ik dat inderdaad moreel correct ja.
[...]
Agree to disagree zeg ik.
Je gaat hier inderdaad niet de morele steun of goedkeuring krijgen waar je toch blijkbaar op hoopte. Blijkbaar vind je regels niet voor jezelf opgaan als jij vind dat ze onnodig zijn, maar dat is dus een definitie van asociaal: je niet willen houden aan maatschappelijke afspraken. Waarom denk je dat jij beter gekwalificeerd bent dan degene die de regels hebben opgesteld en handhaven? :) .

Heb je al contact gehad met de politie of met de gemeente? Heb je al geprobeerd ze te overtuigen van je gelijk, en maatregelen te treffen? Of doe je er niets aan en klaag je alleen, en overtreed de regels met een onterecht gevoel van moreel gelijk? Ik blijf het maar kromme redeneringen vinden, als je hier echt aan stoort had je er wat aan proberen te doen, maar het gaat er alleen om dat je zelf gratis kan parkeren.

Dus ja, ik ben het heel sterk met je oneens. Ik hoop toch dat dit je helpt om iets voorbij de eigen belangen te kijken :) .

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 17-03-2010 23:37 ]

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:33:
Heb je al contact gehad met de politie of met de gemeente?
Uiteraard hebben we de gemeente een brief gestuurd om op opheldering te vragen. Helaas hebben we nog geen antwoord gekregen (nog geen ontvangsbevestiging), maar we wachten geduldig af. Dacht je dat we dat niet zouden doen dan?
maar het gaat er alleen om dat je zelf gratis kan parkeren.
Ah, het is dus allemaal puur eigenbelang. Als je het met de regels niet eens bent kan dat natuurlijk geen andere oorzaak hebben.

Regels zijn er enkel om dingen in goede banen te leiden wanneer we er op een andere manier niet uitkomen. Regels bestaan niet om blind en zonder na te denken te gehoorzamen, we zijn toch geen robots?

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen. Ik ben voor een flexibele interpretatie (en niet alleen voor mezelf, al is dat blijkbaar wat moeilijk te begrijpen) en de rest van jullie voor een "letter der wet" lezing van de regels. Fundamenteel verschil denk ik zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Gerco op 18-03-2010 00:21 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:16:
Uiteraard hebben we de gemeente een brief gestuurd om op opheldering te vragen. Helaas hebben we nog geen antwoord gekregen (nog geen ontvangsbevestiging), maar we wachten geduldig af. Dacht je dat we dat niet zouden doen dan?
Opheldering over de bekeuring of over het parkeerbeleid? Maar is de werkgever bereid om te betalen, of zijn er alleen gratis oplossingen bespreekbaar?
Regels zijn er enkel om dingen in goede banen te leiden wanneer we er op een andere manier niet uitkomen. Regels bestaan niet om blind en zonder na te denken te gehoorzamen, we zijn toch geen robots?
Maar dat is geen excuus om ze te negeren als het je uitkomt, omdat je denkt dat het geen kwaad kan. Er is meer dan alleen zum befehl: de correcte mogelijkheid is om je eraan te houden en ze veranderd proberen te krijgen. Maar het feit dat je het er niet mee eens bent, is niet voldoende om ze dan maar te negeren.
Maar goed, hier gaan we niet uitkomen. Ik ben voor een flexibele interpretatie (en niet alleen voor mezelf, al is dat blijkbaar wat moeilijk te begrijpen) en de rest van jullie voor een "letter der wet" lezing van de regels. Fundamenteel verschil denk ik zo.
Bovenstaande redenering is er eerder een uit gemakzucht: zo kun je alle overtredingen goedpraten onder het mom van "oh, ik dacht dat niemand er last van had" of nog erger "niemand protesteerde". Uiteindelijk komt het toch erg sterk over je gratis wilt parkeren, en dan dat gaat rationaliseren als zijnde de regels zijn fout, gelden nu niet "want niemand heeft er last van". Maar zo werkt het dus niet.

Maar uiteindelijk zijn het juist dergelijke redeneringen die voor een onleefbare maatschappij kunnen zorgen. Om het te chargeren: zelfs k*tmarrokkaantjes kunnen zeggen dat niemand bij ze zelf komt klagen. Dat dit komt doordat niemand durft, tja.

Het claimen dat mensen die het niet met je eens zijn starre regelvolgers zijn is een soort van ad hominem en niet erg prettig. Het is juist dat je zelf op een bepaalde manier egoistisch redeneert, en de regels facultatief wilt maken omdat dit in je voordeel is.

Wees gewoon een kerel en zeg dan "die woonwijk interesseert me niet, ik wil gratis parkeren en als dat alleen daar legaal kan, so be it". En als je besluit fout te parkeren, dan zonder gemor bekeuringen accepteren en gewoon zeggen "ik zit fout, maar dit is voor mij de beste (goedkoopste) oplossing". Maar ik zou ook je baas aanspreken op het feit dat hij verwacht dat er met de auto wordt gekomen, maar niet wil betalen voor parkeergelegenheid.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 18-03-2010 00:36 ]

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:29:
Opheldering over de bekeuring of over het parkeerbeleid? Maar is de werkgever bereid om te betalen, of zijn er alleen gratis oplossingen bespreekbaar?
De hoofdmoot ervan is de vraag waar er daar nu wel en niet geparkeerd mag worden en waarom daar plots verandering in gekomen lijkt te zijn. Ook het feit dat parkeerders die eerst op de parkeerplaats pasten nu de woonwijk zullen gaan vullen en dat dat wellicht minder handig voor de bewoners is dan de oude situatie was staat er natuurlijk in.

Ook hebben mijn collegas bezwaar ingediend tegen hun bekeuring op bovengenoemde gronden. Ik heb dat zelf niet gedaan want ik stond niet *op* de parkeerplaats en heb inmiddels opheldering gekregen over de situatie bij het skatepark en mijn bekeuring blijkt terecht te zijn. Voortaan beter opletten dus.
Bovenstaande redenering is er eerder een uit gemakzucht: zo kun je alle overtredingen goedpraten onder het mom van "oh, ik dacht dat niemand er last van had" of nog erger "niemand protesteerde". Uiteindelijk komt het toch erg sterk over alsof je eerst gratis wil parkeren, en dan dat gaat rationaliseren :) .
Deze instelling had ik ook al voordat ik een rijbewijs had. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik het inlever deze instelling nog steeds wel zal hebben. Heeft weinig met parkeren te maken, laat ik het "leven en laten leven" noemen. Je zou het ook "onverschillig" kunnen noemen, al vind ik dat wat negatief klinken.

Je zal mij niet horen klagen wanneer iemand een regel overtreed en daar niemand mee hindert. Wanneer iemand een regel overtreed en daar wel iemand mee hindert bel ik niet meteen de politie, dan zal ik hem wijzen op het feit dat hij iemand hindert (niet altijd mezelf) en ga ik er vanuit dat hij dat gedrag niet meer zal vertonen. Simpelweg omdat hij dan weet dat hij iemand hindert, niet omdat er een regeltje is wat zegt dat iets niet mag.

Ik zou nog steeds liever niet in die woonwijk parkeren en wanneer ik er de kans voor zie doe ik dat ook niet. Dat deed ik voorheen door de parkeerplaats voller te zetten dan hij volgens de politie blijkbaar mag staan. Nog steeds is die woonwijk de laatste plaats waar ik een plaats ga zoeken maar als ik kan kiezen tussen 15 euro betalen in een parkeergarage en in de gratis woonwijk gaan staan ben ik snel klaar met kiezen.

[ Voor 35% gewijzigd door Gerco op 18-03-2010 00:51 ]

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:37:
Niet iedere baas vergoed parkeerkosten. Bedrijf waar ik werk vergoedt OV en geeft kilometervergoeding boven tien kilometer enkele reis. Reis je minder enkele reis krijg je niets (onder het mom van: je kan het ook fietsen) en parkeergeld wordt ook niet vergoed. We hebben nu gelukkig eigen parkeerterrein bij kantoor, maar toen we nog in de binnenstad zaten betaalde ik per dag € 2,- perkeergeld en moest ik vijf minuten lopen.

Kon ook kiezen voor een klein kwartier lopen en gratis parkeren (of voor de deur parkeren en een veelvoud betalen :P), maar ik (en vrijwel al m'n collega's) hadden geen moeite met die € 2,- per dag. Er werd ook geen onderscheid gemaakt voor mensen die een zakelijke auto (moesten) rijden of iemand die met z'n eigen auto kwam. (op één auto na die in eerste instantie door iedereen gebruikt kon worden voor zakelijke ritten, en later vast naar iemand toegegaan is. Daar zat een parkeervergunning op)

Weet niet of je kan zeggen dat de baas zich er makkelijk vanaf maakt. Aan de ene kant misschien wel, aan de andere kant weer niet denk ik.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Exitium schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:40:
maar toen we nog in de binnenstad zaten betaalde ik per dag € 2,- perkeergeld en moest ik vijf minuten lopen.
Dat zijn bedragen waarvoor ik ook wel betaald zou parkeren. Voor 5 euro per dag zou ik het waarschijnlijk ook nog wel doen (ik hoef er tenslotte niet iedere dag te zijn). Voor 15 euro wordt het echter een ander verhaal. Dat vind ik geen redelijk tarief meer wanneer je er regelmatig hele dagen moet zijn.

Waar precies de grens ligt? Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik vind het tarief nu te hoog om dichterbij te gaan parkeren.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:38:
Je zou het ook "onverschillig" kunnen noemen, al vind ik dat wat negatief klinken.
Het is wel een goede beschrijving :) .
maar als ik kan kiezen tussen 15 euro betalen in een parkeergarage en in de gratis woonwijk gaan staan ben ik snel klaar met kiezen.
Zeg dat dan gewoon. Moreel niet correct, maar je kiest voor jezelf. Begrijpelijk en waarschijnlijk een keuze die veel mensen maken, en ik heb er geen probleem mee zolang je het maar niet gaat rationaliseren of zeggen dat je het vervelend vind :) .

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:49:
Zeg dat dan gewoon. Moreel niet correct, maar je kiest voor jezelf. Begrijpelijk en waarschijnlijk een keuze die veel mensen maken, en ik heb er geen probleem mee zolang je het maar niet gaat rationaliseren of zeggen dat je het vervelend vind :) .
Waarom zou ik dat niet vervelend kunnen vinden en toch die keuze maken? Ik vind het wel vervelend, maar niet vervelend genoeg om mezelf honderd euro per maand uit de zak te kloppen.

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Gerco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:47:
Dat zijn bedragen waarvoor ik ook wel betaald zou parkeren. Voor 5 euro per dag zou ik het waarschijnlijk ook nog wel doen (ik hoef er tenslotte niet iedere dag te zijn). Voor 15 euro wordt het echter een ander verhaal. Dat vind ik geen redelijk tarief meer wanneer je er regelmatig hele dagen moet zijn.

Waar precies de grens ligt? Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik vind het tarief nu te hoog om dichterbij te gaan parkeren.
Eensch. Zou persoonlijk denk ik wel kijken voor een goedkoper alternatief als het € 5,- per dag zou kosten (maar ik zit er wel elke dag, zou me per maand dan dik € 100,- gekost hebben), maar dat is op zich nog wel te doen ja.

Grens verschilt per situatie. Hoe vaak moet je er zijn? Hoeveel kost het? Hoeveel kan je missen en hoeveel heb je er voor over? Als ik bijvoorbeeld naar Amsterdam ga betaal ik zeg € 30,- aan parkeergeld, en dat heb ik er voor over omdat ik er zelden kom. (trein is in mijn geval geen optie aangezien alles wat ik die dag gegeten heb er dan uitkomt, niet zo handig als je er de hele dag zit en 's avonds weer terug moet) Iedere dag bijvoorbeeld € 10,- aan parkeergeld betalen gaat me echter teveel kosten per maand, en dan zal ik dus ook kijken of het op de één of andere manier goedkoper kan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gerco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:52:
Waarom zou ik dat niet vervelend kunnen vinden en toch die keuze maken? Ik vind het wel vervelend, maar niet vervelend genoeg om mezelf honderd euro per maand uit de zak te kloppen.
Tja, het komt niet erg oprecht over. Ik blijf erbij: als de baas eist dat je met de auto komt, mag hij ervoor betalen. Maar goed, je hebt je keuze gemaakt; ik hoop dat als je zelf last krijgt van andere parkeerders en niet meer in je eigen wijk kunt parkeren, dat je dat dan ook goedgeluimd zult accepteren :) .

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:06:
ik hoop dat als je zelf last krijgt van andere parkeerders en niet meer in je eigen wijk kunt parkeren, dat je dat dan ook goedgeluimd zult accepteren :) .
In mijn wijk wordt regelmatig geparkeerd op plaatsen waar geen vak getekend staat en daar heb ik geen enkel probleem mee. Soms moet ik een bocht wat krapjes nemen of een straat omrijden maar dat vind ik geen reden om meteen de politie te bellen ofzo. Wanneer iemand de straat gaat blokkeren waardoor je sommige huizen niet meer kan bereiken is dat anders natuurlijk, dan hindert hij het verkeer.

Als je twijfelt aan mijn oprechtheid heb je het toch echt mis. Wanneer het me niet kon schelen zou ik deze discussie al lang hebben verlaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 18-03-2010 01:17 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:21

MBV

gambieter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Je gaat hier inderdaad niet de morele steun of goedkeuring krijgen waar je toch blijkbaar op hoopte.
Helaas voor jouw. Jij zit hem nu al een heel topic genadeloos in de grond te hakken, samen met een paar anderen, terwijl hier een aantal moreel belangrijke zaken spelen, die compleet los staan van de wet- en regelgeving:
- Parkeren in de wijk is gevaarlijk, irritant voor bewoners. TS ziet dat, en zet hem dus heel sociaal op een parkeerplaats buiten de wijk neer.
- De politie handhaafd een parkeerverbod in die omgeving erg strikt: 1x fout = boete, gegarandeerd
- Diezelfde politie heeft altijd parkeren buiten de lijntjes gedoogd
- Diezelfde politie heeft op 1 dag verzonnen om alle 'fout' geparkeerde auto's, inclusief degenen die door andere auto's moeilijk binnen de lijntjes konden blijven, een boete te geven, die ze bij eerdere controles nooit gaven. *)

Als jij al 3 jaar lang langs een flitspaal rijdt met 80 waar jij denkt dat je 80 mag, en nooit een boete krijgt, hoe reageer jij dan wanneer je ineens een boete voor 30km/u overschrijding krijgt? Of hoe zou jij reageren als de Hypotheekrenteaftrek morgen wordt afgeschaft om het begrotingstekort te fixen? Mag volgens de letter van de wet. En dan heb ik het er nog niet eens over dat TS beweert extra te hebben gelopen om niet in de wijk te staan :X
Befehl ist befehl heeft ook nadelen, soms zorgt strikt toepassen van de wet voor onlogische situaties.
Blijkbaar vind je regels niet voor jezelf opgaan als jij vind dat ze onnodig zijn, maar dat is dus een definitie van asociaal: je niet willen houden aan maatschappelijke afspraken.
Fout: wet- en regelgeving is niet noodzakelijk gelijk aan de maatschappelijke afspraken. Soms gaat de vertaalslag naar juridisch lingo verkeerd, en krijg je dus een verschil tussen wat strafbaar is en de maatschappelijke afspraak.
Waarom denk je dat jij beter gekwalificeerd bent dan degene die de regels hebben opgesteld en handhaven? :) .
Wanneer hij de kudde volgt. Als de kudde linksom gaat, dan zal dat de maatschappelijke afspraak zijn. Net zoals je op Kreta op de vluchtstrook moet gaan rijden zodra er iemand achter je komt die harder rijdt, waarschijnlijk ligt dat niet vast in de wet. Iedereen doet het, dus dan kan je ervan uit gaan dat je daar geen boete voor krijgt.
Of doe je er niets aan en klaag je alleen, en overtreed de regels met een onterecht gevoel van moreel gelijk?
Dat gevoel hoeft niet onterecht te zijn: jij zou er ook, heel misschien, naast kunnen zitten O-) Misschien is TS ook meegesleept in een zinloos debat hierzo.
Ik blijf het maar kromme redeneringen vinden, als je hier echt aan stoort had je er wat aan proberen te doen, maar het gaat er alleen om dat je zelf gratis kan parkeren.
Soms, heel soms, is het actief beleid van de gemeente om geen alternatief te verzinnen. Leg een industrieterrein aan in de middle of f*cking nowhere, laat er 2x per dag een bus naartoe rijden, en leg voor 1/10 van de kantoorslaven een parkeerplaats aan. In Rotterdam mag je nooit meer dan 1/2 van de parkeerplaatsen bouwen die je nodig hebt. Tja, wat wil je dan? En zou jij 300 euro/mnd betalen om niet in de woonwijk te hoeven parkeren? :X
Dus ja, ik ben het heel sterk met je oneens. Ik hoop toch dat dit je helpt om iets voorbij de eigen belangen te kijken :) .
Insgelijks :)

*)
Dat is precies waar het mis gaat. Ze hadden minstens de eerste week een folder onder de ruitenwisser kunnen proppen, als het ze niet om de inkomsten gaat.
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:49:
:O Heb jij nooit dat je iets doet waarmee je iemand anders benadeelt, wat je heel erg vervelend vind maar waar je op dat moment geen andere oplossing voor ziet? Je kan iets best jammer vinden, en toch voor jezelf kiezen. Als jij 300/mnd kan missen mag je het op mijn rekening storten, lang niet iedereen heeft die luxe.

Los daarvan zie ik nog wel een paar betere oplossingen, precies de oplossingen die de gemeente met dit soort onzin wil promoten:
- pak het OV. Ga desnoods met de auto naar een P+R-plaats, en stap over op de bus
- ga meer thuiswerken
- ga carpoolen

- als je baas moeilijk doet over een van de drie punten, vraag dan om een vergoeding van de parkeergarage
- regel iemand uit Dordrecht om een raadslid aan te spreken. Liefst iemand uit de 'slachtofferwijk', en laat die het hele verhaal uitleggen, met de nadruk op gebrekkige parkeervoorzieningen voor kantoorslaven.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:24:
Dat is precies waar het mis gaat. Ze hadden minstens de eerste week een folder onder de ruitenwisser kunnen proppen, als het ze niet om de inkomsten gaat.
Inmiddels is het bonnen uitdelen alweer flink afgenomen overigens. Buiten de lijntjes parkeren levert niet gegarandeerd meer een boete op. Buiten de parkeerplaats parkeren nog steeds wel met 100% zekerheid overigens. Misschien zijn ze bij de politie zelf ook niet helemaal zeker waarvoor ze nu wel en niet moeten schrijven.
Los daarvan zie ik nog wel een paar betere oplossingen, precies de oplossingen die de gemeente met dit soort onzin wil promoten:
Mijn oplossing is om niet naar Dordrecht te gaan wanneer ik mijn werk elders kan doen (en dat is regelmatig). Voor mij is dat een optie, maar voor vele anderen niet. Het probleem is voor mij persoonlijk dan ook niet zo groot, vandaar dat mijn TS ook een andere vraagstelling bevatte dan "ik wil gratis parkeren, keur dat even goed voor me".
met de nadruk op gebrekkige parkeervoorzieningen voor kantoorslaven.
Zo gebrekkig zijn die nu ook weer niet. Er zijn twee grote gratis parkeerplaatsen op een 10min-15min lopen van het centrum vandaan (afhankelijk van waar je moet zijn). Het zijn alleen minder plaatsen dan er forensen zijn. Het ging dan ook niet over of de voorzieningen al dan niet toereikend zijn. Het ging over of de politie het kan maken om een (zo bleek) gedoogsituatie plots en zonder waarschuwing op te heffen maar ik geloof dat we een beetje zijn afgedwaald.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MBV schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:24:
Helaas voor jouw. Jij zit hem nu al een heel topic genadeloos in de grond te hakken, samen met een paar anderen, terwijl hier een aantal moreel belangrijke zaken spelen, die compleet los staan van de wet- en regelgeving:
BS. Helaas voor je tekst die daarmee onderuit gaat, want ik zit de TS helemaal niet de grond in te hakken, ik wijs hem er wel op dat de zelf geclaimde moraliteit niet erg klopt.
Als jij al 3 jaar lang langs een flitspaal rijdt met 80 waar jij denkt dat je 80 mag, en nooit een boete krijgt, hoe reageer jij dan wanneer je ineens een boete voor 30km/u overschrijding krijgt? Of hoe zou jij reageren als de Hypotheekrenteaftrek morgen wordt afgeschaft om het begrotingstekort te fixen?
Slechte voorbeelden. Het eerste is gewoon het niet opletten van wat de maximumsnelheid is, en is verdiend; je mag je juist gelukkig prijzen dat je niets eerder gehad hebt. Het tweede is een recht dat je wordt afgenomen, maar je had er rekening mee moeten houden, heb ik ook gedaan toen ik mijn huis kocht; ik keek naar de bruto maandlasten. Dat het vervelend is, moge duidelijk zijn.

Bedrijventerreinen moet je gewoon aanleggen met voldoende parkeerruimte, maar net als met snelwegen: meer capaciteit betekent dat meer mensen het gaan gebruiken, en dan is er toch weer te weinig capaciteit. Ik kan me wel voorstellen dat gemeentes het juist moeilijker gaan maken om te parkeren om OV en carpoolen te bevorderen. Maar de gemeente kan het nooit goed doen.
Mag volgens de letter van de wet. En dan heb ik het er nog niet eens over dat TS beweert extra te hebben gelopen om niet in de wijk te staan :X
Befehl ist befehl heeft ook nadelen, soms zorgt strikt toepassen van de wet voor onlogische situaties.
Ook BS, want dat is juist de stromanredenering die onderuit wordt gehaald. Je aan de wet houden is geen geval van zum befehl, maar andersom is het juist het rationaliseren van zogenaamd onafhankelijke beoordeling waarbij je zelf voordeel hebt van die keuze. Juist het feit dat je erbij betrokken bent en er voordeel van hebt, is de reden dat die keuze niet aan jezelf is.
Dat gevoel hoeft niet onterecht te zijn: jij zou er ook, heel misschien, naast kunnen zitten O-) Misschien is TS ook meegesleept in een zinloos debat hierzo.
Een door de TS zelf aangeslingerd debat dan wel. Zoals gezegd: de keuze is aan hem, daar wordt hem geen verwijt over gemaakt, maar wel over de rationalisatie en het proberen te doen alsof het moreel klopt. Het is net als muziek downloaden of gekraakte versies van software gebruiken: eigen keuze, het eerste is zelfs legaal in NL, maar ik ga niet claimen dat ik dat moreel ook mag doen. Ik gebruik wat vroeger allofmp3 was, en dat geef ik gewoon toe zonder enige schaamte.
Soms, heel soms, is het actief beleid van de gemeente om geen alternatief te verzinnen. Leg een industrieterrein aan in de middle of f*cking nowhere, laat er 2x per dag een bus naartoe rijden, en leg voor 1/10 van de kantoorslaven een parkeerplaats aan. In Rotterdam mag je nooit meer dan 1/2 van de parkeerplaatsen bouwen die je nodig hebt. Tja, wat wil je dan? En zou jij 300 euro/mnd betalen om niet in de woonwijk te hoeven parkeren? :X
OVen. Als de baas eist dat je met de auto komt, dan moet hij ook de gevolgen accepteren en betalen.
Insgelijks :)
Ik heb hier geen enkel belang bij. Sterker nog, ik ben zo blij dat ik weg ben uit die streek qua werk, want ik vind de hele regio rond Rotterdam redelijk troosteloos :+
Had gekund, maar dan moet de politie dus mankracht inzetten om mensen er aan te herinneren dat ze er niet mogen parkeren, terwijl er al borden staan? En dan nog zullen er mensen zijn die de folder niet kregen, en de week later parkeren en dan klagen dat er gelijk bekeurd wordt. De politie kan het dan ook nooit goed doen.

Bekeuringen werken nu eenmaal afschrikwekkender, omdat ze de foutparkeerders in de beurs treffen. Lullig maar waar.
:O Heb jij nooit dat je iets doet waarmee je iemand anders benadeelt, wat je heel erg vervelend vind maar waar je op dat moment geen andere oplossing voor ziet? Je kan iets best jammer vinden, en toch voor jezelf kiezen. Als jij 300/mnd kan missen mag je het op mijn rekening storten, lang niet iedereen heeft die luxe.
Ja, maar daar ga ik dan niet over klagen dat ik het vervelend vind. Keuze gemaakt, en daar sta ik dan voor. Net als op het werk: keuze maken, uitleg geven waar nodig is, en that's it. Je rechtvaardigen zodat iedereen het met je eens is, of zeggen dat de regels alleen gelden als het uitkomt, dat zijn allemaal redeneringen die alleen maar averechts werken :)
- pak het OV. Ga desnoods met de auto naar een P+R-plaats, en stap over op de bus
- ga meer thuiswerken
- ga carpoolen

- als je baas moeilijk doet over een van de drie punten, vraag dan om een vergoeding van de parkeergarage
- regel iemand uit Dordrecht om een raadslid aan te spreken. Liefst iemand uit de 'slachtofferwijk', en laat die het hele verhaal uitleggen, met de nadruk op gebrekkige parkeervoorzieningen voor kantoorslaven.
Eensch. En dat is wat ik al die tijd al zeg: de baas wil dat er met de auto wordt gekomen, dan ook dokken.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 18-03-2010 01:57 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zou gewoon lekker gaan parkeren waar het gratis is. Als mensen daar "last van hebben" dan hebben ze pech, ik heb ook wel eens last van anderen nou jammer denk ik dan volgende keer beter. Helemaal als ik daarmee 300euro per maand bespaar. Sterker nog ik ervaar het zelf ook maar ik begrijp die mensen volkomen. In mijn straat woon ik net buiten de ring wat gratis parkeren is dus hier staan ook autos van mensen die niet willen betalen, en ik geef ze volkomen gelijk. Ik parkeer wel even een blokje om, daar heb ik als student zijnde toch wel de tijd voor. En in mijn straat heb "ik" helemaal geen eigen parkeer plek. Als anderen daar willen parkeren staan ze naar mijn mening volledig in hun recht.

Als de gemeente met parkeerverboden komt en het probleem zich gaat verplaatsen en het spelletje weer van voor af aan begint, krapt de gemeente zich ook wel even achter zijn oren hoe ze het parkeer beleid/probleem beter op kunnen lossen.

In Groningen hebben ze ook last van parkeer problemen hier hebben ze op den duur in het dorpje Haren wat er 5km buiten ligt een enorme parkeerplaats gemaakt met een nieuwe buslijn waar je voor een euro een kaartje kan kopen die je naar de binnenstad rijd. Probleem opgelost. Problemen worden niet opgelost als iedereen 300euro per maand gaat betalen aan parkeer kosten. Dat vind het gemeente wel mooi, kunnen ze over een paar jaar een mooi nieuw gemeentehuis bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-03-2010 02:21 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, parkeerproblemen... Hier in Amersfoort waar ik werk ook.

http://maps.google.nl/map...&resnum=1&ved=0CAwQ8gEwAA

Die luchtfoto is kennelijk in het weekeind gemaakt, want de parkeerplaats van Station Schothorst links is vrijwel leeg en de parkeerplaats van ons bedrijf (rechts) ook. Wat gebeurt er doordeweeks? Dan staat de parkeerplaats van het station helemaal vol, en gaat men dus ook links en rechts in de Plotterweg staan, met als gevolg dat we drie keer moeten steken om ons parkeerterrein op te komen op zo'n manier dat we bij de druppel-lezer van de slagboom kunnen komen zonder uit de auto te stappen 8)7

In Google Streetview is het daar ook leeg, maar op Bing Bird's Eye zie je er wel twee auto's staan omdat de parkeerplaats van het station overvol is:

http://www.bing.com/maps/...Amersfoort,%20Netherlands

Maar op een doordeweekse dag staat die weg dus gewoon zowel links als rechts helemaal vol 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1 2 Laatste