Verwijderd

Jimster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:30:
[...]

Nee, de reden dat ze dat vragen is omdat ze er niet doorheen kunnen scannen. Niet omdat het schadelijk is.
Oké vandaar dat ze wel me spiegelreflex gingen bestuderen die in een tas in me rugtas zat.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Heb hem ook aangeschaft, had eerst een Wildfire maar vond dat maar niks ( resolutie )
Hoop overigens wel dat Android 2.2 snel zal uitkomen voor de Legend

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 22-10-2010 22:06 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57
_Christiaan_ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:14:
[...]

Is nog niet leverbaar volgens mij hoor. Anyway, ik had niet anders verwacht dan dat HTC laat zou zijn met de update naar Froyo na het verhaal van de Hero. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ik de update spoedig op mn Legend heb ;) Wishful thinking is leuk, maar ik zou het niet proberen bij HTC :P
Tja niet dat het heel belangrijk is, maar aan mij zullen ze een klant verliezen. Dit vind ik echt ontiegelijke slechte service. 8)7

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42
Ja, voor mij ook geen HTC meer. Leuk als je een Desire of Desire HD hebt, maar als je een andere telefoon hebt hoef je niet op ondersteuning van HTC te wachten. Zie de niet werkende SMS-applicatie die na drie maanden nog steeds niet gefixt is. Natuurlijk krijgt de Desire HD wel meteen een update voor proximity sensor-problemen, want dat is een nieuw toestel...

Ik vind het nog steeds te debiel voor woorden :{ .

• Albert020
Heb hem binnen en het eerste wat mij opvalt is het mooie AMOLED scherm
Echt strak mooi heldere kleuren, gelijk even wat apps geïnstalleerd, ben er blij mee...

Nu hoorde ik van een kennis dat je de eerste keer de batterij helemaal moet laten leeg gaan
Dan zeker 1 nachtje op de lader leggen en niet na 3 uur gelijk van de lader afhalen,
omdat als hij groen licht geeft hij nog niet volledig is opgeladen "de eerste keer"
Klopt dit verhaal, of is dit onzin ?

• MarcoC
Laad hem op totdat hij vol is en gooi hem aan de oplader als je denkt dat dat nuttig is. Maak je niet druk over ingewikkelde oplaadpatronen, dat is allemaal onzin. Doe de stekker erin als je het leuk vindt, haal hem eruit als je dat leuk vindt. Dat is mijn mening ;) .

Verwijderd

Toch kan ik mij toch niet van de indruk ontdoen dat je best een lithium toch 3 keer volledig kan opladen en ontladen in het begin. Daarna doe je daarmee wat je wilt.

Dit viel voor mij op tijdens het gebruik van de lithium batterij in m'n fototoestel.

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:11:
Toch kan ik mij toch niet van de indruk ontdoen dat je best een lithium toch 3 keer volledig kan opladen en ontladen in het begin. Daarna doe je daarmee wat je wilt.

Dit viel voor mij op tijdens het gebruik van de lithium batterij in m'n fototoestel.
Dat doe ik zo u zo altijd de eerste 3x maar mijn vraag was eigenlijk dat als hij voor de eerste keer aan,
de lader gaat of hij er dan de eerste 10 uur aan moet blijven hangen, of of de batterij dan beter opgeladen,
is dan als je hem er maar 3 uurtje of zelfs tot het lichtje groen is2/5 uur denk ik aanhang.... ?

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 23-10-2010 17:47 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

MarcoC schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:01:
Ja, voor mij ook geen HTC meer. Leuk als je een Desire of Desire HD hebt, maar als je een andere telefoon hebt hoef je niet op ondersteuning van HTC te wachten. Zie de niet werkende SMS-applicatie die na drie maanden nog steeds niet gefixt is. Natuurlijk krijgt de Desire HD wel meteen een update voor proximity sensor-problemen, want dat is een nieuw toestel...

Ik vind het nog steeds te debiel voor woorden :{ .
Dat is inderdaad wel dom van HTC, daarvoor hadden ze allang een fix moeten uitbrengen.

Je hebt nu wel een valuable lesson geleerd: Voortaan even wachten met updaten en eerst rustig alle reacties op internet lezen. (die les heb ik jaren geleden geleerd met mn Nokia N73, die na een update opeens heel irritant deed). Dat is eigenlijk de reden dat ik die update niet heb binnengehaald.

NOSIG

• MarcoC
_Christiaan_ schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:52:
[...]

Dat is inderdaad wel dom van HTC, daarvoor hadden ze allang een fix moeten uitbrengen.

Je hebt nu wel een valuable lesson geleerd: Voortaan even wachten met updaten en eerst rustig alle reacties op internet lezen. (die les heb ik jaren geleden geleerd met mn Nokia N73, die na een update opeens heel irritant deed). Dat is eigenlijk de reden dat ik die update niet heb binnengehaald.
Nee, de les die ik heb geleerd is dat ik geen HTC meer neem :$ .

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Zou ik vooral ook niet doen als ik jou was :) Feit is dat HTC het kwa updates nog altijd stukken beter doet dan andere bedrijven. Alleen appel doet het beter maargoed als je maar 3 modellen hebt waarvan er 2 ook nog eens nagenoeg op dezelfde hardware draaien dan is het een stuk makkelijker dan als wanneer je HTC bent en een hele waslijst aan modellen hebt.

Voor de rest snap ik het gezeur over updates niet. Sowieso weet je van te voren al dat dit gezeur kan opleveren dus als de telefoon je niet bevalt zoals ie in de winkel ligt, koop hem dan gewoon niet. Voor de rest werkt 2.1 perfect en is die sms bug het enige echt irritante wat gewoon geupdate moet worden en dat duurt wss zo lang omdat het in 2.2 word meegenomen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Daarnaast is de smsbug makkelijk te omzeilen door een ander smsprogramma te gebruiken zoals HandCent.

En snapt iedereen natuurlijk dat de Desire HD bug veel belangrijker is voor HTC aangezien dit een nieuw toestel is... Vind het nog steeds jammer dat HTC hun 'belofte' van Q3 niet gehaald hebben voor 2.2, maar aan de andere kant is er verder weinig mis met mn Legend.

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Albert020 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:46:
[...]

Dat doe ik zo u zo altijd de eerste 3x maar mijn vraag was eigenlijk dat als hij voor de eerste keer aan,
de lader gaat of hij er dan de eerste 10 uur aan moet blijven hangen, of of de batterij dan beter opgeladen,
is dan als je hem er maar 3 uurtje of zelfs tot het lichtje groen is2/5 uur denk ik aanhang.... ?
Als het lampje groen is zit hij vol. Verder doet hij dan niks meer. Hij kan er dan dus gewoon af.
Je kan hem echter beter niet helemaal ontladen. Dat is erg slecht voor lion's. Ik probeer hem altijd weer op te laden als hij op 25% zit.
Ik heb zelf voor een project is een lipo 3x ontladen tot 2/3 van de spanning. Had er nog geen beveiliging opzitten . Dat kon ik zeker goed merken. Die accu heeft nooit meer een goede capaciteit gehad.
Nu kan je natuurlijk niet zover gaan met je mobiel, dan is hij al lang uit, maar een lion blijft geloof ik het beste goed als hij voor 2/3 vol zit. Als je hem dus een poos niet gebruikt kan je het best zorgen dat de accu op 67% zit.

Toch geef ik MarcoC wel gelijk haal hem eraf wanneer je wilt, en laad hem op wanneer je wilt. Slijten doet hij toch wel.

[ Voor 5% gewijzigd door maraldmec op 23-10-2010 21:59 ]

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Volgens mij maakt dat allemaal niet meer uit. Heeft iedere accu tegenwoordig niet zijn eigen stukje elektronica dat ervoor zorgt dat de accu niet te laag raakt?

Artiest voorheen bekend als b3n666

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
MarcoC schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:54:
[...]
Nee, de les die ik heb geleerd is dat ik geen HTC meer neem :$ .
Fijn, hoeven we ook niet meer je geklaag te lezen.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
RobertJ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:29:
Er is trouwens sinds kort een zwarte versie van de Legend uitgebracht, die als het goed is wel op Android 2.2 (Froyo) draait. Die Legend is op de kleur na gewoon gelijk aan de zilveren exemplaren (voor zover ik weet), dus het kan nooit lang meer duren voordat de updates moeten gaan komen. Wishful thinking, misschien, maar je moet optimistisch blijven. Het is in ieder geval wel duidelijk dat die Q3 belofte van ze niet waargemaakt is.
als dat zo zou zijn zou er volgens mij al lang een rom rond zwerven O-)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
t_o_c schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:13:
Volgens mij maakt dat allemaal niet meer uit. Heeft iedere accu tegenwoordig niet zijn eigen stukje elektronica dat ervoor zorgt dat de accu niet te laag raakt?
Ja dat is waar, je kunt je accu niet te laag ontladen. Maar een accu zal ook uit zichzelf spanning verliezen mettertijd. Als je dus je accu ontlaad en dan nog een lange tijd laat liggen zonder op te laden, dan ga je effectief je accu om zeep helpen.
Idem als je een Li-Ion batterij voor lange tijd wil bewaren: volledig opladen en best nu en dan eens wat bijladen.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Sinds een tijdje valt 't me op dat het openen van contactpersoon-gegevens nogal traag kan verlopen, ook het verschijnen van enig beeld als je een oproep binnen krijgt verloopt traag, soms duurt 't ettelijke seconden eer je ziet wie er belt terwijl de ringtone al volop bezig is.
Zijn er nog met dergelijke ervaring? Heb nochtans niet iets geïnstalleerd dat er aan gerelateerd is...

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11 17:27
Crazyanz schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:37:
[...]

als dat zo zou zijn zou er volgens mij al lang een rom rond zwerven O-)
deels waar.
De zwarte legend zou inderdaad met froyo komen, en zou eind oktober worden geintroduceerd.
Hij is er echter nog niet.
Wanneer hij er wel is is het inderdaad wachten op een temporary root, en een rom-dump. en dan hebben alle legend gebruikers Froyo.

Ik verwacht echter dat HTC een FOTA uit brengt zodra ze het nieuwe toesten uitbrengen. Zoals Mark Moons een tijdje geleden al zei waren ze de froyo update aan het testen. Dus ik denk dat er binnen 14 dagen wel een update aan zit te komen.

Mijn legend is echter na 4 maanden al redelijk overleden.
Eerst problemen met de speaker (erg veel gekraak). Toen ik de telefoon terug kreeg zat het scherm er niet goed in. Toen de telefoon weer opgestuurd (totaal 6 weken kwijt geweest voor beide reparaties).
Telefoon 6 weken geleden terug gekomen. Week barst in het touch-screen glas. Misschien teveel spanning op gestaan.

Opnieuw opgestuurd, en uiteraard geen garantie. Telefoon ongerepareerd terug laten komen, zelf het glaasje vervangen voor 45 euro. Toestel is relatief makkelijk te openen trouwens.

Nu zit ik met een 4 maanden oude legend, zonder garantie... ik betwijfel of hij het nog 20 maanden uit houd.
nou ben ik naar mijn mening niet erg lomp met mijn telefoon ofzo (Mijn touch Pro heeft het ook ruim 2 jaar uit gehouden). De telefoon voelt heel solide, maar blijkt toch fragile (of ik heb gewoon pech).

Hopen dat hij het nog 20 maanden doet. waarvan het liefste 19 met froyo.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
volgens mij heb je gewoon pech ik en de mensen die ik ken met een Legend hebben nog niets fysieks aan de hand gehad. En ik behandel hem echt niet met fluwelen handschoenen zegmaar.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Crazyanz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:49:
volgens mij heb je gewoon pech ik en de mensen die ik ken met een Legend hebben nog niets fysieks aan de hand gehad. En ik behandel hem echt niet met fluwelen handschoenen zegmaar.
Ik lees toch anders vrij veel verhalen van mensen waarvan het touchscreen spontaan besluit niet meer te werken. Ik heb het zelf ook gehad. Toch wel erg jammer van dit probleem. Verder baal ik ook ontzettend hard dat aluminium zo zacht is, aangezien ik een mooie kras op de voorkant heb omdat ik uitschoot met de adapter erin douwen. Maar goed, dat is eigen schuld dikke bult uiteraard.

Hopelijk komt die update voor Froyo snel! Niet dat ik 2.1 niet vind werken, maar ik vind wel dat we blij worden gemaakt met een (tot nu toe) dode mus. Het is alsof een meisje die je leuk vindt zegt dat ze wat met je wilt gaan doen in de zomervakantie, en dat ondertussen de vakantie alweer voorbij is maar je nog steeds niks hebt gedaan.

Liefst wordt ik morgenochtend wakker en staat er een mooie "Er is een update beschikbaar voor uw telefoon" op het scherm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Volgens mij is het toch ook pech. Ik ben nogal vrij lomp soms, en heb mijn Legend al zeker 7-8 keer laten vallen. Buiten links en rechts een schram op de behuizing, werkt dat ding perfect.

• MarcoC
kid1988 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:44:
[...]

deels waar.
De zwarte legend zou inderdaad met froyo komen, en zou eind oktober worden geintroduceerd.
Wanneer hij er wel is is het inderdaad wachten op een temporary root, en een rom-dump. en dan hebben alle legend gebruikers Froyo.

Ik verwacht echter dat HTC een FOTA uit brengt zodra ze het nieuwe toesten uitbrengen. Zoals Mark Moons een tijdje geleden al zei waren ze de froyo update aan het testen. Dus ik denk dat er binnen 14 dagen wel een update aan zit te komen.

Eerst problemen met de speaker (erg veel gekraak). Toen ik de telefoon terug kreeg zat het scherm er niet goed in. Toen de telefoon weer opgestuurd (totaal 6 weken kwijt geweest voor beide reparaties).
Telefoon 6 weken geleden terug gekomen. Week barst in het touch-screen glas. Misschien teveel spanning op gestaan.

Opnieuw opgestuurd, en uiteraard geen garantie. Telefoon ongerepareerd terug laten komen, zelf het glaasje vervangen voor 45 euro. Toestel is relatief makkelijk te openen trouwens.

Nu zit ik met een 4 maanden oude legend, zonder garantie... ik betwijfel of hij het nog 20 maanden uit houd.
nou ben ik naar mijn mening niet erg lomp met mijn telefoon ofzo (Mijn touch Pro heeft het ook ruim 2 jaar uit gehouden). De telefoon voelt heel solide, maar blijkt toch fragile (of ik heb gewoon pech).

De Legend redelijk makkelijk open te maken? Ik vond het echt een ramp. Het glas vervangen is ook helemaal niet makkelijk.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op dit moment zit ik met een vervelend probleem.
Sinds vorige week kan ik geen data meer versturen lijkt het.
Ik wil weleens een foto maken en die dan door sturen via de Gmail optie of via bluetooth.
De legend geeft wel aan dat het bericht verzonden is, maar ik krijg niets binnen via de mailbox,

Afgelopen weekend heb ik de fabrieksinstellingen weer geladen . Toen deed de telefoon het weer voor 2 dagen.
Nu is het weer raak en kan niets meer doorsturen.

Ditzelfde geldt voor het syncen van mijn gmailaccount en de twitterupdates.

Zelf dacht ik eerst dat het aan een task killer zou liggen, maar die is nu niet geinstalleerd.

Herkend iemand dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Simbob op 26-10-2010 11:11 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
deels waar.
Net een zwarte Legend besteld. Volgens de omschrijving op pdashop.nl zou er Android 2.2 op moeten staan. Morgen weet ik meer, zal het laten weten.

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
[...]

deels waar.

Ik heb dus nu het probleem dat het glas van de camera kapot is... hoe ? NO idea! geen garantie iig... maar de buiten hoes van de camera is nog heel , de camera maakt fotos maar is dus blurry door het gebroken glas tussen de lens en de kap?

Is dit een reparatie die ik zelf zou kunnen uitvoeren?

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
CRAP!

Net m'n Legend voor de vierde keer laten vallen en nu heb ik prijs... :( Barstje in 't scherm... gelukkig maar een oppervlakkige barst, je ziet 't enkel als je er echt op let en touchscreen werkt over 't gehele oppervlak nog correct.

Zijn er ervaringen / prijzen voor wat betreft herstelling / DIY vervanging ?

• Jannibal23
Jannibal23 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

Net een zwarte Legend besteld. Volgens de omschrijving op pdashop.nl zou er Android 2.2 op moeten staan. Morgen weet ik meer, zal het laten weten.
Firmwareversie 2.1 :(

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Jammer, maar was te verwachten...

Kun je foto's maken van de zwarte, ben eigenlijk wel benieuwd :)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:20

kraats

Ik rol

Tweet van Mark Moons: 'Legend eigenaren met trek in bevroren Yoghurt', we zijn jullie niet vergeten, echt niet! (weet dat het lang duurt)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Tjsah, je hebt er alleen zo weinig aan :P

Aardig wat mensen zijn enthousiast over Angry birds (game), maar ik kon deze nog niet vinden in de marketplace. Weet iemand of die in de wachtrij staat?

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik kan hem ook niet vinden... Waarschijnlijk weer een foutje met de Market, of er verkeerd ingezet...

Je kunt hem wel downloaden via deze site.

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Hey thanks. Ik moet hem nog downloaden, ik plaats binnenkort wel hoe het bevalt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:14

ManiacsHouse

Scheisse!

renio schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:07:
CRAP!

Net m'n Legend voor de vierde keer laten vallen en nu heb ik prijs... :( Barstje in 't scherm... gelukkig maar een oppervlakkige barst, je ziet 't enkel als je er echt op let en touchscreen werkt over 't gehele oppervlak nog correct.

Zijn er ervaringen / prijzen voor wat betreft herstelling / DIY vervanging ?
http://mobile.brando.com/...reen_p05181c0695d088.html

Hier mijn kappote scherm ManiacsHouse in "HTC Legend"
In eerste instantie naar Hi gestuurd. Uiteindelijk een prijsopgave gekregen van ruim € 240,-..... Voor €100 zelf wat onderdelen besteld. Touchscreen, zetje precisie-schroevendraaiers, plectrum, screenprotector en protectiecase. Avondje er zelf aan gaan zetten en gefixed. :D

Er slingert ergens een guide rond hoe je de legend uit elkaar sloopt. Gaat prima alleen is het crap hoeveel plakband ze gebruiken. Dit krijg je er bijna niet meer netjes op. Dus zelf vervangen door dubbelzijdig plakband. Mijn nieuwe screen steekt ietsje uit in 1 hoek. Echter ik stoor me er niet aan en het scheelde me € 150,-

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
veincode schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:13:
Hey thanks. Ik moet hem nog downloaden, ik plaats binnenkort wel hoe het bevalt.
Ik heb 'm al een tijdje, leuke game, maar de Legend heeft soms wat moeite met een soepele weergave, vooral als er veel elementen in beeld zijn. Wel een aanrader, though.

Wat betreft die Moons, njah, leuk en aardig om na alle honderden vragen eindelijk eens te reageren op de Legend users, maar feitelijk zegt hij gewoon weer helemaal niks en zijn we net zo ver als voor zijn tweet.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Ik heb het idee dat er nogal hardnekkige issues aan het licht zijn gekomen bij het testen van 2.2, en blijkbaar zien die niet zo 1,2,3 op te lossen...

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Over de stevigheid: Ik heb mijn legend een keer uit mijn hoogslaper laten vallen, dat is 2,20m hoog. Telefoon lijkt er niets van gemerkt te hebben.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• MarcoC
'Legend eigenaren met trek in bevroren Yoghurt', we zijn jullie niet vergeten, echt niet! (weet dat het lang duurt)
Aldus Mark Moons.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Stomme vraag: maar wat doet de 'background sync' instelling eigenlijk?
Als ik dat afzet, dan blijft mijn mail en exchange even leuk syncen in de achtergrond?
Wat wordt dan wél afgezet?

Verwijderd

DieterVDW schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:25:
Stomme vraag: maar wat doet de 'background sync' instelling eigenlijk?
Als ik dat afzet, dan blijft mijn mail en exchange even leuk syncen in de achtergrond?
Wat wordt dan wél afgezet?
Je weer en peep en aandelen. Dat soort dingen volgens mij

• RobertJ
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:30:
Ik heb het idee dat er nogal hardnekkige issues aan het licht zijn gekomen bij het testen van 2.2, en blijkbaar zien die niet zo 1,2,3 op te lossen...
Misschien met HTC Sense, maar er zijn al 2.2roms voor de Legend.

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Volgens deze site wordt de legend al met froyo geleverd of lees ik nou verkeerd? http://www.pdashop.nl/pro...legend-phantom-black.html

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jellydaddy schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:17:
Volgens deze site wordt de legend al met froyo geleverd of lees ik nou verkeerd? http://www.pdashop.nl/pro...legend-phantom-black.html
Ik denk het niet, zie eerdere post Jannibal23 in "HTC Legend"

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Toch wel, geloof ik. Mark Moons heeft er zelf een tweet aan gewijd.
Maar hoe dan ook. Deze nieuwe Legend komt eraan en werkt op 2.2; Meneer Moons twitterde onlangs nog dat de Legend niet vergeten is....

Geduld is het sleutelwoord. En, eerlijk gezegd, bezijdens de stupide sms-bug werkt alles prima. Zij het dat ik nu met Handcent werk, maar dat bevalt eigenlijk prima.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Die sms bug zit ook in 2.2, ik denk eerder dat zowel de legend enz. in 1x overgaan naar 2.3 Want 2.2 is ook niet bugvrij bij de desire.

www.casarodriguillo.com

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bron?
, ik denk eerder dat zowel de legend enz. in 1x overgaan naar 2.3
Dat is knap, er is nog geen release van 2.3. Dat zou betekenen dat incl. Sense aanpassingen en testen de Legend rond de lente pas een update krijgt. Zie ik niet gebeuren.
Want 2.2 is ook niet bugvrij bij de desire.
Geen enkele release is bugvrij lijkt me, dat is geen reden om 2.2 niet te gebruiken.

• Pinin

Pinin

1. bron > zie desire
2. waarom niet? dat 2.3 nog niet released is heeft er toch niets mee te maken, 2.2 voor legend is evenmin gereleased.Dus waarom zouden ze niet in 1x naar 2.3 kunnen gaan.
3. idd 2.2 is ook niet bugvrij. Het bevalt mij prima, maar ik merk vrijwel geen verschil met 2.1 op een paar kleine dingen na.

edit: desire ipv legend

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 28-10-2010 13:17 ]

www.casarodriguillo.com

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Zie Legend?? De Officiele HTC rom is er nog niet eens, dus weet niet wat jij draait...

• Pinin

Pinin

oops, foutje ik bedoel de Desire daar zit ook de sms fout in. en ik gebruik dus handsend.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 28-10-2010 13:16 ]

www.casarodriguillo.com

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-10 23:45
Pinin schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:07:
2. waarom niet? dat 2.3 nog niet released is heeft er toch niets mee te maken, 2.2 voor legend is evenmin gereleased.Dus waarom zouden ze niet in 1x naar 2.3 kunnen gaan.
Omdat meestal eerst de basis/'vanilla' versie vanuit Google uitgebracht moet worden voordat de fabrikanten ermee kunnen werken. Daarna moet het nog compatibel gemaakt worden met de hardware, moet HTC sense aangepast worden, testen door HTC en daarna nog testen door eventueel aanbieder(KPN, Vodafone, enz...).
En waarschijnlijk komt 2.3 (of 3.0?) pas over een paar maanden uit dus het lijkt me heel sterk dat ze nu de Legend daarvoor compatibel aan het maken zijn. 2.2 daarin tegen moet nu toch wel ongeveer klaar zijn lijkt mij, voor december hoop ik nog.

• Jannibal23
MediJack schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:59:
Toch wel, geloof ik. Mark Moons heeft er zelf een tweet aan gewijd.
Maar hoe dan ook. Deze nieuwe Legend komt eraan en werkt op 2.2; Meneer Moons twitterde onlangs nog dat de Legend niet vergeten is....

Geduld is het sleutelwoord. En, eerlijk gezegd, bezijdens de stupide sms-bug werkt alles prima. Zij het dat ik nu met Handcent werk, maar dat bevalt eigenlijk prima.
Ik heb dus de zwarte Legend sinds dinsdag, maar staat nog gewoon Eclair (2.1) op. Helaas...

Nav eerdere vraag: ik zal kijken of ik vandaag ergens een fototoestel vandaan kan toveren om wat foto's te maken. Vind hem zelf mooier dan de zilvere versie (mijn smaak).

• Frank-NL
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:16:
oops, foutje ik bedoel de Desire daar zit ook de sms fout in. en ik gebruik dus handsend.
Dat verklaart een hoop, ik dacht dat jij om de een of andere reden al 2.2 op de Legend hebt gezien. Dat die fout ook op Desire nog in 2.2 zit vind ik overigens wel opvallend! Misschien dat dat ook 2.2 op de Legend vertraagt.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 08:30
MAXed_out schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Omdat meestal eerst de basis/'vanilla' versie vanuit Google uitgebracht moet worden voordat de fabrikanten ermee kunnen werken. Daarna moet het nog compatibel gemaakt worden met de hardware, moet HTC sense aangepast worden, testen door HTC en daarna nog testen door eventueel aanbieder(KPN, Vodafone, enz...).
En waarschijnlijk komt 2.3 (of 3.0?) pas over een paar maanden uit dus het lijkt me heel sterk dat ze nu de Legend daarvoor compatibel aan het maken zijn. 2.2 daarin tegen moet nu toch wel ongeveer klaar zijn lijkt mij, voor december hoop ik nog.
Versie 2.3 lijkt dichter voor de deur te staan dan in eerste instantie verwacht (http://androidandme.com/2...ouncement-of-android-2-3/), maar dat doet er inderdaad niet aan af dat als we op deze versie moeten we wachten, we weer maanden verder zijn. Bovendien zou er dan nogal veel onnodig werk in de 2.2 update zij gestoken lijkt me?

Wat ik echter had begrepen was dat de zwarte legend direct met versie 2.2 zou worden geleverd, maar als ik Jannibal23 begrijp is dat ook niet zo:
Ze zullen als ze dit beloven lijkt mij echter nooit meer lang kunnen wachten met het uitbrengen van 2.2?! O-) Ik hoop op deze week nog de OTA, niet "voor december" ;)

• Frank-NL
  • Niet online
Ik denk dat het na 2.2 ook wel einde verhaal is voor de Legend, HTC zal niet eeuwig blijven werken aan upgrades.

In dat artikel op androidandme.com wordt het ook gezegd:
In addition to the new Samsung phone, most existing devices that already have Android 2.2 should eventually see Android 2.3 once the carriers get their hands on it. If you phone is still on Android 2.1 or earlier, don’t hold your breath waiting for an update (except the Galaxy S I’m hoping).

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Zullen ze de live wallpapers ook in v2.2 uitschakelen? :?

• bite
  • Niet online
Frank-NL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:01:
Ik denk dat het na 2.2 ook wel einde verhaal is voor de Legend, HTC zal niet eeuwig blijven werken aan upgrades.

In dat artikel op androidandme.com wordt het ook gezegd:

[...]
Laat ze dan de middelen vrijgeven om de source versie te kunnen installeren. Dat ze sense dan closed-source houden kan ik begrijpen, maar de rest moet kunnen toch.
Als de hardware het kan zou ik gewoon de nieuwste versie er op willen draaien. Bij elke fabrikant laat de support voor nieuwe versies te wensen over imho, bevalve google zelf misschien.

[ Voor 7% gewijzigd door bite op 28-10-2010 17:58 ]

• n00bs
  • Laatst online: 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Hebben jullie laatste dagen ook problemen op de Legend met downloaden van de Market? op dit moment kan ik weer niks downloaden uit de market. Niet via WiFi of 3G

• kraats

kraats

Ik rol

Helaas, ja.. vandaag heeft m'n vrouw haar Legend binnen gekregen.. een paar applicaties zijn wel te installeren, maar de meeste willen niet downloaden :S

• caoim
Idem. Sommige updaten nog, anderen zijn niet te installeren. Zoals Mini Squadron.

• Frank-NL
  • Niet online
bite schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:56:
Laat ze dan de middelen vrijgeven om de source versie te kunnen installeren. Dat ze sense dan closed-source houden kan ik begrijpen, maar de rest moet kunnen toch.
Of het zo simpel is weet ik niet, HTC voegt meer toen dan alleen Sense natuurlijk. Er zijn ook device drivers etc nodig.
Als de hardware het kan zou ik gewoon de nieuwste versie er op willen draaien. Bij elke fabrikant laat de support voor nieuwe versies te wensen over imho, bevalve google zelf misschien.
Dit is inherent aan het uitbrengen van telefoons. Er is support tot een bepaalde tijd en als je daarna iets nieuwers wilt koop je maar een recenter model. Zo werkt het ook met PC's.

Zoals ik ook al eerder heb gezegd: de Legend wordt er niet minder van als hij niet geupdate wordt, het is immers al een complete en goede telefoon, anders had je 'm om te beginnen al niet moeten kopen.

• kraats

kraats

Ik rol

over dat installeren vanuit de Market: 's ochtends vroeg gaat het prima ;) Volgens mij hebben ze wat capaciteitsprobleempjes

• Vmu
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

Frank-NL schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:53:
[...]

Zoals ik ook al eerder heb gezegd: de Legend wordt er niet minder van als hij niet geupdate wordt, het is immers al een complete en goede telefoon, anders had je 'm om te beginnen al niet moeten kopen.
Als ik van tevoren zou weten dat de Legend geen update zou krijgen dan had ik nooit een Legend gekocht.
Ik hoor dat argument wel vaker maar dat klopt niet. Op het moment dat het zeker is dat die update niet komt gaat mijn Legend de deur uit.

Vmu

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 07:43

bomberboy

BOEM!

Frank-NL schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:53:
En toch had ik hem niet gekocht indien er op een bepaald moment niet de belofte gedaan was om hem te upgraden naar Froyo. Er zijn twee features waar ik heel erg naar uitkijk:
- het toestel als hotspot gebruiken (kan nu met een kabeltje natuurlijk, maar dan moet die htc sync geïnstalleerd zijn dus minder handig als je eens iemand anders online wil laten)
- Apps op de SD kaar installeren

Anderzijds ben ik wel heel erg tevreden hoor, maar met die twee features is hij voor mij helemaal perfect

• Frank-NL
  • Niet online
Vmu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:22:

Als ik van tevoren zou weten dat de Legend geen update zou krijgen dan had ik nooit een Legend gekocht.
Ik hoor dat argument wel vaker maar dat klopt niet. Op het moment dat het zeker is dat die update niet komt gaat mijn Legend de deur uit.
Froyo komt ook wel. Daarna houdt het op, daar doelde ik op met mijn post. Dus: als Gingerbread straks uitgerold is op nieuwe toestellen, is de Legend met Froyo dan minder bruikbaar?

Als je je Legend hebt gekocht na juni (announcement HTC over Froyo) heb je overigens recht van spreken, anders klopt mijn argument wel degelijk.

• Vmu

Vmu

Rotatate

Inderdaad, voorbij Froyo moet je denk ik niet op te veel rekenen.

Vmu

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:19
Is het niet zo nu er een 'nieuwe' legend versie ( de zwarte komt ) dat dit automatisch betekend dat de support voor de Legend langer word? Lijkt me wel zo logisch.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Pinin

Pinin

Vmu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Kan je mij uitleggen waarom 2.1 niet helemaal voldoet en en dan met 2.2 wel? :?

www.casarodriguillo.com

• Vmu

Vmu

Rotatate

Zeker.
* Kom jij wel eens geheugen tekort als je een app wilt installeren? Ik zit aan de grens. In 2.2 kun je ze op je sd kaart installeren.
* In 2.2 kan ik mijn telefoon als wifi hotspot gebruiken om een tijdelijke internetverbinding te maken voor een ander apparaat.
* In 2.2 kan ik Adobe Air draaien
* In 2.2 kan ik angry birds draaien, en er zijn er nog meer alleen voor 2.2
* De market heeft een update gekregen in 2.2
* Google maps heeft een update voor latitude gekregen in 2.2
* 2.2 zou efficiënter moeten draaien dan 2.1 door een nieuwe manier van code uitvoeren

Vmu

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vmu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:55:
Ik speel anders gewoon Angry Birds op mijn 2.1 legend hoor.

• Pinin

Pinin

Zeker.
* Kom jij wel eens geheugen tekort als je een app wilt installeren? Ik zit aan de grens. In 2.2 kun je ze op je sd kaart installeren.
* In 2.2 kan ik mijn telefoon als wifi hotspot gebruiken om een tijdelijke internetverbinding te maken voor een ander apparaat.
* In 2.2 kan ik Adobe Air draaien
* De market heeft een update gekregen in 2.2
* Google maps heeft een update voor latitude gekregen in 2.2
* 2.2 zou efficiënter moeten draaien dan 2.1 door een nieuwe manier van code uitvoeren
tja, je hebt wel een beetje gelijk, maar zoveel scheelt het niet in de praktijk (ik heb een Legend en een Desire)
1. lang niet alle apps kunnen naar sd-card en als ze het wel kunnen is het niet altijd 100% werkend
2. het is de vraag of dat wel in 2.2 for legend komt, maar goed het is leuk als het kan.
3. dat kan, maar dat wist je niet toen je hem kocht en het schijnt ook op 2.1 te werken
4. och..LB
5. klopt
6. Ja, maar m'n legend is met 600Mhz niet zo veel trager dan de Desire met 2.2 en 1Ghz

Je hebt gelijk dat het HTC erg siert als ze er mee komen, maar als je 2.2 krijgt moet je niet te veel verwachten.

www.casarodriguillo.com

• Vmu

Vmu

Rotatate

@ Marco: Heb je daar veel voor weg moeten gooien of niet? De mijne zit echt te vol helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Vmu op 29-10-2010 13:32 ]

Vmu

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17

jacobras

Developer

Ik draai Angry Birds ook op mijn 2.1, en heb daar inderdaad veel voor moeten weggooien :(. Hoop dat 2.2 snel komt, nu blijf ik maar schuiven met applicaties.

En met 2.2 kan je de nieuwe YouTube app downloaden, dat wil ik ook graag :).

[ Voor 20% gewijzigd door jacobras op 29-10-2010 13:39 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Vmu

Vmu

Rotatate

Pinin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:28:
6. Ja, maar m'n legend is met 600Mhz niet zo veel trager dan de Desire met 2.2 en 1Ghz
De Desire van mijn vriendin is best wel soepeler vergeleken met mijn Legend. Logisch natuurlijk, maar het zijn allemaal van die dingetjes bij elkaar dat ik toch wel graag 2.2 zou willen draaien.
Het is wel zo dat ik mezelf nu niet voel alsof er een grote leegte in mijn digitale ziel zit, alsof mijn leven nu zoveel armer is en ik het alleen kan verbeteren met 2.2 en wel nu!
Maar het is toch wel leuk om te hebben vanwege al die kleine verbeteringen.
Wat mij ook wel een goede lijkt: Hopelijk zal zodra 2.2 uit komt deze vrij snel daarna als Cyanogen uitkomen zonder sense. Ik vind die balk onderin sense onhandig vanwege dat plus knopje naast de dialer om widgets toe te voegen. Daar kom ik best wel vaak per ongeluk in terecht.
Dat is ook een van DE redenen dat ik de Legend heb gekocht: de hardware knoppen onder het scherm, die moet je tenminste echt indrukken zodat het ook met opzet is, in tegenstelling tot de touch knoppen onder op de milestone die ik had, gek werd ik daarvan ;)

Vmu

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 08:48
Ik kan nu ook Angry Birds spelen om mijn Legend, en die is nog gewoon versie 2.1 (eclair).

HTC gaat de Legend updaten naar Froyo (2.2), maar vervolgens zal een update naar 3.x waarschijnlijk niet gebeuren. Nu lees ik net dat Gingerbread wordt uitgerold als versie 2.3, en niet als versie 3.x.
Zou HTC dan niet de Legend hiermee updaten?

• luappul
Sleepybag schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

Ik kan nu ook Angry Birds spelen om mijn Legend, en die is nog gewoon versie 2.1 (eclair).
Ik lees nu ineens dat iedereen Angry Birds speelt op zijn Legend, en ik heb hem er ook op geinstalleerd maar........... Draait hij bij jullie allemaal soepel? Bij mij stottert hij behoorlijk wat nogal hinderlijk is, vooral wanneer er onder in beeld een reclame te zien is.... :-(
Ik hoopte eigenlijk dat dit met de upgrade naar 2.2 zou verbeteren (de veelgenoemde snelheidsverbeteringen), maar als hij bij anderen nu al goed draait vraag ik me af of jullie iets speciaals hebben gedaan om dat voor mekaar te krijgen? Daarnaast zou het naar de SD-kaart verplaatsen natuurlijk ook wel relaxed wezen, heb nu veel te weinig ruimte.... :P

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als ik even wacht tot de reclame weg is, dan gaat het daarna soepel.
als je gelijk begint met vogels lanceren stottert hij een beetje ja.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17

jacobras

Developer

Bij mij draait hij redelijk, als je inderdaad even wacht tot de advertentie weg is. Maar dan nog niet helemaal soepel. Veel levels zitten erin trouwens! Heb 'm ook op de iPhone 4, maar daar heeft de gratis versie er een stuk minder.

Trouwens: als ik zo'n bom afvuur, als ik dan druk (dat 'ie dus ontploft), hoor ik wel een explosie en werkt 't ook allemaal wel, maar de explosie zelf (vlammen o.i.d.) zie ik niet, hebben jullie dat ook?

Ik dacht vanmorgen trouwens dat mijn cameraknop kapot was. Ik wilde een close-up foto maken, had mijn Legend op bureau. Knop indrukken deed niets, maar als ik ergens anders foto van maakte werkte het prima. Bleek dat de volumeknop per ongeluk werd ingedrukt doordat ik op bureau leunde ;).

[ Voor 20% gewijzigd door jacobras op 29-10-2010 14:43 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• MAXed_out
Kan iemand mij vertellen hoeveel geheugen Angry Birds nodig heeft?
Ik heb die app een tijd geleden proberen te installeren maar het lukte me niet. Eerst kon ik hem niet vinden in de market(nog steeds niet) en nu wil hij hem niet installeren omdat ik niet genoeg geheugen vrij heb.
De .apk die ik heb gedownload was ~12MB maar ik heb nu 30MB vrij geheugen en nog steeds is het niet genoeg. En als ik het me goed herinner had ik 40MB vrij gemaakt voordat ik het opgaf.

Verwijderd

MAXed_out schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:45:
Kan iemand mij vertellen hoeveel geheugen Angry Birds nodig heeft?
Ik heb die app een tijd geleden proberen te installeren maar het lukte me niet. Eerst kon ik hem niet vinden in de market(nog steeds niet) en nu wil hij hem niet installeren omdat ik niet genoeg geheugen vrij heb.
De .apk die ik heb gedownload was ~12MB maar ik heb nu 30MB vrij geheugen en nog steeds is het niet genoeg. En als ik het me goed herinner had ik 40MB vrij gemaakt voordat ik het opgaf.
Maak ca. 59MB vrij en je kunt Angry Birds installeren. Je zult daarna zien dat het maar 14MB in beslag neemt.

• MAXed_out
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Maak ca. 59MB vrij en je kunt Angry Birds installeren. Je zult daarna zien dat het maar 14MB in beslag neemt.
Wat een bullshit! |:(
Komt dit vaker voor en is het een bug in Android of is die .apk gewoon niet helemaal in orde?

• luappul
MAXed_out schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

Wat een bullshit! |:(
Komt dit vaker voor en is het een bug in Android of is die .apk gewoon niet helemaal in orde?
Het komt volgens mij vaker voor, ik heb dit probleem ook met Mini Squadron (trouwens een enorme aanrader, check lite-versie maar eens)... Het spelletje is (als ik me goed herinner) ongeveer 20 MB, ik had iets van 70 MB vrij gemaakt en nog lukte het niet om te installeren.. :S

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn Legend wil maar niet syncen.
Ik heb HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe, deze moet je volgens de HTC website installeren voor de Legend, op mijn PC (WinXP Pro, SP3) gezet.
HTC sync herkent mijn telefoon niet.

Voor de zekerheid heb ik HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe ook nog op mijn laptop (WIN7 Ultimate) gezet, maar precies hetzelfde probleem.

Met My phone explorer (3rd party programma om mee te syncen) maakt de telefoon wel verbinding.

Uiteraard kies ik wanneer de melding op de telefoon komt als je de USB kabel er in hebt gestopt voor HTC Sync.
Wanneer ik voor Diskdrive kies kan ik in de Windows explorer wel de Legend zien, en er bestanden op zetten. Het probleem doet zich dus alleen voor met HTC Sync.

Mis ik iets, of moet ik op de telefoon iets speciaals instellen om HTC sync aan de praat te krijgen ?

• RobertJ
Xander1 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:37:
Mijn Legend wil maar niet syncen.
Ik heb HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe, deze moet je volgens de HTC website installeren voor de Legend, op mijn PC (WinXP Pro, SP3) gezet.
HTC sync herkent mijn telefoon niet.

Voor de zekerheid heb ik HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe ook nog op mijn laptop (WIN7 Ultimate) gezet, maar precies hetzelfde probleem.

Met My phone explorer (3rd party programma om mee te syncen) maakt de telefoon wel verbinding.

Uiteraard kies ik wanneer de melding op de telefoon komt als je de USB kabel er in hebt gestopt voor HTC Sync.
Wanneer ik voor Diskdrive kies kan ik in de Windows explorer wel de Legend zien, en er bestanden op zetten. Het probleem doet zich dus alleen voor met HTC Sync.

Mis ik iets, of moet ik op de telefoon iets speciaals instellen om HTC sync aan de praat te krijgen ?
Ik had exact dit probleem gister met de HTC Wildfire van mijn vriendin. Dat ging op Windows XP weliswaar, maar het lukt simpelweg niet. Bug?

• caoim
Ik blijf dat vervelende probleem met Exchange hebben, alles lukt (ook authenticatie), alleen zegt ie op het einde "Failed to create account." Bleh.

• bite
  • Niet online
[b][message=34934107,noline]
Dit is inherent aan het uitbrengen van telefoons. Er is support tot een bepaalde tijd en als je daarna iets nieuwers wilt koop je maar een recenter model. Zo werkt het ook met PC's.

Op mijn PC (laptop) kan ik zelf gewoon de laatste Linux versie installeren tot de hardware eventueel een beperking oplevert. Drivers die ik nodig heb worden door ATI geleverd of je gebruikt te GPL variant.
Android is in zekere zin open source, je kan de code downloaden en compileren, maar het ontbreekt aan mogelijkheden om het op je smartphone te krijgen; dit wordt actief geblokkeerd.
Ik ben verder erg tevreden over de legend, maar het beperkte geheugen blijkt voor mij echt een probleem. Hij is gewoon constant vol en wil ik wat anders installeren dan moet ik eerst iets verwijderen. Dat begint echt te vervelen.. En inderdaad een game als angy birds, welke ik graag speelde op m'n iphone, kan ik er niet op installeren door gebrek aan geheugen terwijl er een 8Gb sd in zit..

Een nieuwe android release zal vast weer een selling point worden, in de zin van 'model X nu met android 3.0' welke het oude model niet krijgt, ipv een voordeel voor android-device eigenaren. jammer..

• kraats

kraats

Ik rol

caoim schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:30:
Ik blijf dat vervelende probleem met Exchange hebben, alles lukt (ook authenticatie), alleen zegt ie op het einde "Failed to create account." Bleh.
Zou je het eens kunnen proberen met een lege SD-kaart in je telefoon? Is het niet zo dat hij aan het eind iets naar de SD-kaart probeert te schrijven wat hij niet mag omdat het er al staat?

• caoim
kraats schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Zou je het eens kunnen proberen met een lege SD-kaart in je telefoon? Is het niet zo dat hij aan het eind iets naar de SD-kaart probeert te schrijven wat hij niet mag omdat het er al staat?
Ik zal dat eens proberen, thnx !

edit: jammer maar helaas :( het is nu wachten op een reactie van HTC, hopelijk kunnen ze mij verder helpen ..

[ Voor 14% gewijzigd door caoim op 30-10-2010 13:29 ]

• GeroWe
  • Laatst online: 20-06-2022
Hee luitjes,

Weet iemand misschien een praktische oplossing voor de slechte geluidskwaliteit bij het filmen met de Legend?

Ik vind het geluid abominabel slecht en zou toch graag af en toe eens een filmpje willen maken zonder me te storen aan het geluid.

Thanks!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
GeroWe schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:53:
Hee luitjes,

Weet iemand misschien een praktische oplossing voor de slechte geluidskwaliteit bij het filmen met de Legend?

Ik vind het geluid abominabel slecht en zou toch graag af en toe eens een filmpje willen maken zonder me te storen aan het geluid.

Thanks!
vind ik ook echt ZEEER storend!! Nokia geluid is altijd zo perfect... zit er zelfs nu over na te denken om me vriendins defecte e71 mic te pakken en in de legend te solderen .... als ik maar wist dat het kon!!

• JvW

JvW

On my way home...

serdadu schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:32:
[...]
vind ik ook echt ZEEER storend!! Nokia geluid is altijd zo perfect... zit er zelfs nu over na te denken om me vriendins defecte e71 mic te pakken en in de legend te solderen .... als ik maar wist dat het kon!!
Lijkt me een hele uitdaging, zeker omdat je niet weet of het past. Daarbij vermoed ik dat een defecte mic niet echt een veel beter resultaat gaat geven, maar misschien snap ik het niet zo...
8)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
MediJack schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:30:
[...]

Lijkt me een hele uitdaging, zeker omdat je niet weet of het past. Daarbij vermoed ik dat een defecte mic niet echt een veel beter resultaat gaat geven, maar misschien snap ik het niet zo...
8)
Ik vermoed dat de telefoon defect is en niet de mic... Of het gaat werken is niet bekend en kan alleen via trial and error getest worden denk ik.

Verwijderd

Leuk... het is al een maand geleden dat 2.2 zou uitkomen voor de Legend. Je zou zeggen dat een maand genoeg moet zijn. Misschien moet HTC stoppen met het maandelijks introduceren van een smartphones en gewoon een paar goede smartphones bouwen die goed ondersteund worden!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:57:
Leuk... het is al een maand geleden dat 2.2 zou uitkomen voor de Legend. Je zou zeggen dat een maand genoeg moet zijn. Misschien moet HTC stoppen met het maandelijks introduceren van een smartphones en gewoon een paar goede smartphones bouwen die goed ondersteund worden!
Mee eens, ik koop geen HTC meer dat lijkt mij duidelijk. :)

• JvW

JvW

On my way home...

Mee eens... Maar toch niet helemaal. Persoonlijk vind ik de Legend uitstekend werken; ook op Android 2.1. Het is jammer dat de update wat verlaat is, maar beter een goede update te laat dan een slechte update op tijd. :-) (zo zit ik nog steeds met de sms-bug na de laatste update)

Daarbij zit de X10 nu pas op 2.1 (vanaf 1.6, geloof ik...)

Daarbij hoor ik geruchten dat Gingerbread uiteindelijk geen 3.0 wordt, maar 2.3... Het is waarschijnlijk wishful thinking dat we direct naar die versie gaan, maar dat is het wachten ook wel waard.

Hoe dan ook wacht ik het geduldig af en zal ik zeker niet direct de update installeren. Eerst maar eens zien hoe dat gaat lopen.

Verwijderd

@tiswat: zo denk ik er ook over, maar ik ben bang dat ik over 1,5 jaar toch een HTC neem, omdat de Sence zo fijn werkt... Het is een dilemma:P.
@MediJack: Als iedereen zo nadenkt, dan komen we geen stap vooruit (met alle respect, maar om te zeggen dat we beter kunnen wachten op een goede verlate update dan een slechte tijdige update vind ik te optimistisch. Op die manier kan elk bedrijf ermee wegkomen, omdat ze 'goede' updates willen uitbrengen).
De X10 is volgens mij al vanaf het begin gedoemd omdat die geen dual/multi-touch heeft (en ik vermoed dat hoe verder de android OS zal vorderen, hoe meer gebruikt gemaakt zal worden van multi-touch).
Ik wil 2.2 puur en alleen hebben, omdat ik dan via officiele manier apps op SD kan installeren. Ik word nu gek, omdat ik geen games en apps zoals angry birds en Fennec kan installeren! Daarnaast zou het heel fijn zijn om pinch to zoom te kunnen gebruiken in maps. Dat FroYo over het algemeen ook sneller is, wel leuk meegenomen, maar dat hoeft van mij niet per sé (veel sneller zal die toch niet worden met de nu al 'ouderwetse' MSM 7227).

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:32
Vanaf het moment dat de Legend was aangekondigd was ik razend enthousiast, ik heb hem dan ook direct bij launch gekocht. Nu, een half jaar later, ben ik nog minstens zo enthousiast en ik durf met zekerheid te zeggen dat het een van mijn beste aankopen is geweest van de laatste tijd (en ik doe nogal wat aankopen :+ )

Wat me opvalt is dat veel mensen die in het begin enthousiast waren, nu moord en brand lopen te schreeuwen omdat hun telefoon zo waardeloos is. Toen de Desire en Legend zijn gelanceerd en allebei op 2.1 zaten was er niks aan de hand. Nu zit de Desire al een tijdje op 2.2 en opeens beginnen alle Legend gebruikers als een stel kleine kinderen te zeuren want "alle andere kinderen hebben al wel 2.2!"

Er bestaat geen telefoon zonder fouten, zo simpel is het. Ja HTC heeft toegezegd een update uit te brengen, en dat zullen ze ook ongetwijfeld nog doen. Wanneer? Wat maakt het uit, je Legend doet het toch prima? Die van mij in ieder geval wel.

Ik heb welgeteld 2 "problemen" met mijn Legend:
- De SMS bug, ik heb hem ook (viel me op nadat mensen het hier noemden). Is het compleet onwerkbaar zoals sommige mensen hier roepen? Nee hoor, het is hooguit vervelend. Ik doe er nu namelijk 3 seconden langer over door mijn enkele honderden SMS'jes heen te swipen. Jongejonge wat een probleem zeg.
- Als de wekker afgaat roept ie soms niet het swipescherm op om de wekker te snoozen of dismissen. Echter ligt dit aan LauncherPro en niet aan de Legend zelf.

Ik geloof echt wel dat sommige mensen echt problemen hebben, dat kun je toch niet voorkomen namelijk. Maar het komt op mij heel erg over dat sommige mensen er niet tegen kunnen dat ze nog met zo'n "oude" Android telefoon zitten terwijl al hun vriendjes al op 2.2 zitten. Sommige argumenten die hier worden aangehaald zijn gewoonweg kinderachtig.

Just my 2 cents.

• n00bs
  • Laatst online: 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind mijn Legend tot nu toe de beste telefoon die ik ooit heb gekocht. En heb er een hele hoop gehad. Echter blijft 2.1 een beperking. Je kan maar ZEER beperkt applicaties installeren in het geheugen.

Overigens vind ik de dekking in het algemeen van de Legend matig. Ik weet niet hoeveel beter of slechter de Desire is, maar ik merk gewoon regelmatig dat mijn dekking in de randstad bv wegvalt met Vodafone en ik nergens volle dekking heb. Hiervoor had ik een Nokia op Telfort en 0,0 problemen met dekking.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

MediJack schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:04:
Mee eens... Maar toch niet helemaal. Persoonlijk vind ik de Legend uitstekend werken; ook op Android 2.1. Het is jammer dat de update wat verlaat is, maar beter een goede update te laat dan een slechte update op tijd. :-) (zo zit ik nog steeds met de sms-bug na de laatste update)

Daarbij zit de X10 nu pas op 2.1 (vanaf 1.6, geloof ik...)

Daarbij hoor ik geruchten dat Gingerbread uiteindelijk geen 3.0 wordt, maar 2.3... Het is waarschijnlijk wishful thinking dat we direct naar die versie gaan, maar dat is het wachten ook wel waard.

Hoe dan ook wacht ik het geduldig af en zal ik zeker niet direct de update installeren. Eerst maar eens zien hoe dat gaat lopen.
Inderdaad, HTC heeft nog 1 van de betere update-policies. Ik zie geen andere merken (op de Nexus na) die beter updaten. Het enige waar je HTC op kan bekritiseren is dat de communicatie beter kan. M.a.w. geen dingen beloven als je het niet waar kan maken (v.w.b. releasedate). Ook in het begin, toen het nog niet zeker was of de Legend de update zou krijgen, was HTC laks in communicatie.

NOSIG

• luappul
n00bs schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:56:
Ik vind mijn Legend tot nu toe de beste telefoon die ik ooit heb gekocht. En heb er een hele hoop gehad. Echter blijft 2.1 een beperking. Je kan maar ZEER beperkt applicaties installeren in het geheugen.

Overigens vind ik de dekking in het algemeen van de Legend matig vinden. Ik weet niet hoeveel beter of slechter de Desire is, maar ik merk gewoon regelmatig dat mijn dekking in de randstad bv wegvalt met Vodafone en ik nergens volle dekking heb. Hiervoor had ik een Nokia op Telfort en 0,0 problemen met dekking.
Het klopt dat de ontvangst van de Legend minder is dan de Desire, en ook de WIFI-ontvangst is minder... Mijn broertje heeft met zijn desire door het hele huis goed WIFI bereik, terwijl ik met mijn Legend veel vaker last heb van een wegvallende internetverbinding... Vrij irritant als je een spelletje tegen elkaar speelt!
Ik ben trouwens ook nog steeds erg blij met mijn Legend, alleen apps op SD plaatsen zou ik wel erg lekker vinden... Hoop dus op een snelle release van 2.2!
Pagina: 1 ... 42 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.