Anoniem: 344538

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Graag zou ik het volgende probleem met jullie delen,

Ik heb zojuist op kamers gegaan en er schijnt geen internet te zijn en ook geen bedrading :(
De beheerder is niet erg behulpzaam en zegt dat ik het maar moet uitzoeken.
Mobiel internet is erg duur maar gelukkig heb ik wel een Samsung Omnia met 3g internet en Hi Eindeloos Online.

Nou is er sinds kort een apparaatje op de markt waarmee je op je mobiel internet kunt internetten.

Dit zijn een aantal nieuwsberichtjes over het apparaat:

http://www.nu.nl/gadgets/...uceert-minirouter-3g.html
http://www.stylecowboys.nl/Computer/563
http://www.sitecom.com/Wi...-Router-300N/WL-357/p/777

Nou zijn er twee probleempjes:

1. Hi kan lastig gaan doen.
2. Mijn Omnia heeft een zwakke batterij en zal dus altijd aan de oplader moeten hangen. Dan is zijn "gaatje"dus "bezet." (moet de stekker van de router in de telefoon??)

Mijn vraag is dus: Wie heeft er ervaring en wie heeft er tips, alle nuttige informatie is welkom.

Iedereen alvast heel erg hartelijk bedankt voor de hulp!

Excuses voor eventuele spelfouten, aangezien het een nieuw product is en ik hem niet kon vinden met zoeken ben ik er van uit gegaan dat er nog geen topic over is maar het kan ook mijn eigen onhandigheid zijn.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Providers hebben meestal richtlijnen over het gebruik van je mobiele internet als je daar een PC/laptop aan hangt. Dat wordt vaak verboden. Ik zou dus eerst die regels even opzoeken en uitpluizen voordat je binnen no-time je 1e waarschuwing te pakken hebt van Hi.

specs | 3360wP met SE3000

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Je kunt toch gewoon een mobiel internetabo nemen? 15-20 euro per maand, zonder het risico dat Hi je afsluit.
Zie [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?. Als je een mobiel abo met eindeloos internet kunt betalen, dan mag 15 euro/maand toch geen probleem zijn?

[Voor 59% gewijzigd door gambieter op 09-02-2010 11:41]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Topicstarter
Maar zij kunnen toch helemaal niet zien of ik er een routertje aan hang?

Het is wel verboden ja en ik heb gelezen dat de FUP van Hi nog wel eens aanslaat, maar is mobiel internet ook niet erg beperkt? (met datalimiet ed.)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08-2022

Scyth

Fat finger, three beer

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 20:56
@Alfred
Paar vragen:
Heb je ook geen televisie, of aansluiting daarvoor op je kamer of in het huis? Zo ja: Is kabel abo wel mogelijk.
Hebben ze geen telefoonlijn in huis? Indien wel is ADSL waarschijnlijk wel mogelijk.

Hoe zit het met draadloze internetverbindingen die je kan zien met je computer? (indien je wat van buren kan zien, kan je met hun overleggen of je daar misschien gebruik van mag maken)

Is er in het hele huis geen internet, of alleen geen kabel aansluiting op jou kamer? Als er wel internet is, kan je (in overleg) daar misschien een (draadloze) router aan hangen, zodat je wel internet hebt op je kamer?

op zich zijn er wel redelijk wat mogelijkheden om dit op te lossen. Afhankelijk wel een beetje van de medewerking van anderen.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

^^^ met Gambieter. Dat is denk ik de beste oplossing. Normaal mobiel internet nemen en niet gaan prutsen via je mobiele telefoon. Dat levert alleen maar ellende op maar waarschuwingen en uitsluitingen.

specs | 3360wP met SE3000

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 344538 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:41:
Maar zij kunnen toch helemaal niet zien of ik er een routertje aan hang?

Het is wel verboden ja en ik heb gelezen dat de FUP van Hi nog wel eens aanslaat, maar is mobiel internet ook niet erg beperkt? (met datalimiet ed.)
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, kun je zat informatie vinden. Tip: [HI] Overtreding Fair Use Policy. En jawel hoor, daar kan Hi echt wel achter komen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Topicstarter
jbdeiman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:43:
@Alfred
Paar vragen:
Heb je ook geen televisie, of aansluiting daarvoor op je kamer of in het huis? Zo ja: Is kabel abo wel mogelijk.
Hebben ze geen telefoonlijn in huis? Indien wel is ADSL waarschijnlijk wel mogelijk.
Er ligt wel een kabel van de televisie maar we hebben met het hele huis 1 kabel. Deze is volgens mij al bezet door de beneden buurman dus daar schiet ik weinig mee op. Deze buurman is een beetje een sjonnie / domme knuppel dus ik deel liever niet met hem. (hij heeft vast geen virus scanner e.d. )
Hoe zit het met draadloze internetverbindingen die je kan zien met je computer? (indien je wat van buren kan zien, kan je met hun overleggen of je daar misschien gebruik van mag maken)

Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat zou best kunnen maar dan moet je gaan aanbellen bij mensen en vragen "He, is dat jouw internet? Aangezien ik in een bovenwoning in een winkelstraatje zit waar bijna niemand elkaar kent lijkt me dat niet echt een gezellige oplossing.
Is er in het hele huis geen internet, of alleen geen kabel aansluiting op jou kamer? Als er wel internet is, kan je (in overleg) daar misschien een (draadloze) router aan hangen, zodat je wel internet hebt op je kamer?
Mijn zij buurman heeft wel internet maar die heeft er een halve moord voor moeten plegen en die is zo'n fanatieke gamer. Hij wil zijn internet eigenlijk niet met mij delen omdat: "anders de skype er weer uit ligt"
op zich zijn er wel redelijk wat mogelijkheden om dit op te lossen. Afhankelijk wel een beetje van de medewerking van anderen.
Ja opzig wel maar het liefst heb je natuurlijk je eigen internet. Mijn zijbuurman heeft wel internet maar deze gaat binnenkort verhuizen (hij is bijna afgestudeerd en dan kan hij een echt huis huren)

• jbdeiman
Anoniem: 344538 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:54:
[...]
Er ligt wel een kabel van de televisie maar we hebben met het hele huis 1 kabel. Deze is volgens mij al bezet door de beneden buurman dus daar schiet ik weinig mee op. Deze buurman is een beetje een sjonnie / domme knuppel dus ik deel liever niet met hem. (hij heeft vast geen virus scanner e.d. )
Op zich is dat geen probleem, als jij je eigen boel maar goed beveiligd kan er niets gebeuren hoor. Zolang hij geen toegang heeft tot jou computer kan hij daar ook niets op veroorzaken. En dat het een domme knuppel zou zijn wil niet meteen zeggen dat de beveiliging dan niet op orde zou zijn.
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat zou best kunnen maar dan moet je gaan aanbellen bij mensen en vragen "He, is dat jouw internet? Aangezien ik in een bovenwoning in een winkelstraatje zit waar bijna niemand elkaar kent lijkt me dat niet echt een gezellige oplossing.
Misschien niet gezellig, maar wel: Betrouwbaar, goedkoop en vast sneller dan het mobiel internet.
[...]

Mijn zij buurman heeft wel internet maar die heeft er een halve moord voor moeten plegen en die is zo'n fanatieke gamer. Hij wil zijn internet eigenlijk niet met mij delen omdat: "anders de skype er weer uit ligt"
Dan heeft je zijbuurman er niet veel kaas van gegeten. Hij zou jou (via een router) een bepaalde bandbreedte kunnen toewijzen, (mits een goede instelbare router). Maargoed, hij heeft wel internet en je benedenbuurman een tv-kabel, dus de mogelijkheden zijn wel in het huis aanwezig. Ik zou me daar wat meer in verdiepen als ik jou was. Lijkt me echt een betere oplossing dan het mobiel internet.
[...]

Ja opzig wel maar het liefst heb je natuurlijk je eigen internet. Mijn zijbuurman heeft wel internet maar deze gaat binnenkort verhuizen (hij is bijna afgestudeerd en dan kan hij een echt huis huren)
Klopt, op zich heb je het liefst zelf internet, maar in een studentenhuis is dat nu eenmaal niet altijd mogelijk. Je moet je redden met wat je hebt en als jullie internet delen en geen last hebben van elkaar, wat is dan het grote probleem?

De mogelijkheden zijn (in tegenstelling van wat ik uit je eerste post opmaakte) dus echt wel aanwezig, alleen loopt er geen kabel naar jou kamer. Ook daar is wel een oplossing voor te vinden.

Als echt antwoord op je vraag: Je moet (afhankelijk van de hoeveelheid die je internet) echt wel een mobiel internetabonnement afsluiten, anders loop je heel snel tegen de limieten aan die er (ondanks het "onbeperkt") toch echt wel opzitten.
Het mobiel internet is niet supersnel en zonder dat we weten hoeveel je internet, of je bijv. ook wel eens wat download e.d. kunnen we eigenlijk geen goed advies geven. Maar ik blijf erbij dat het oplossen met je huisgenoten toch echt wel de beste optie is, het meest betrouwbaar, ook vaak sneller dan mobiel internet en waarschijnlijk ook een goedkopere oplossing.

[Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 09-02-2010 12:11]

Topicstarter
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de snelle replies.

Het argument van de data limiet is wel een hele goede want dan kan hij zijn eigen data verkeer veilig stellen en de rest aan mij geven :D

Als dat allemaal niet lukt kan je natuurlijk ook nog aan de dommel maar die is ook wel erg duur denk ik.
Ik heb geen flauw idee hoeveel ik nu gebruik en waar ik het mee zou kunnen doen.

Weet iemand wat een normale student zoal verbruikt?

• jbdeiman
@Alfred M
Dat is natuurlijk afhankelijk van de dingen die je doet, krijg je vaak bijlages in je e-mail, luister je radio/ muziek via Internet, zit je op YouTube en natuurlijk ook of je online soms gamed en of je regelmatig wat download.

Voor mail zonder bijlages zou je niet snel over je datalimiet heenkomen als je dat maar af en toe (lees: niet dagelijks) gebruikt. De Hi limiet was (geloof ik) ong. 250 Mb, en dat is redelijk wat op je mobiel. Maar om een indicatie te geven moeten we echt wel meer weten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee