• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

demichel schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:20:
Rule #1 bij het solliciteren is je vorige werkgever nooit zwart maken, maar hoe maak ik ze dan wijs dat ik een vetbetaalde baan, met toch eigenlijk wel veel interessante projecten, kwijt wil?
Het gaat ook niet goed overkomen als jij om de reden heen draait, dan lijkt het alsof jij iets hebt te verbergen.
Wat ik ook moet zien te vermijden, is overkomen als een inflexibele werknemer die niks voor zijn firma over heeft.
Dan moet je denk ik toch de reden voor je vertrek bij de werkgever leggen.
"M'n werkgever verlangde dingen van me die niet (juridisch) in de haak waren" houdt het vaag en geeft aan dat jij daar niet van gediend bent.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
YellowOnline schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:47:
Niets uitleggen. Als men vragen stelt kan je je er vanaf maken met een "het was tijd voor iets nieuws".

On a sidenote: sla een slag en laat je ontslaan door te weigeren mee te werken met de creatieve boekhouding. 3 à 6 maand extra salaris, afhankelijk van hoe lang je er werkt. Om dwingende redenen zullen ze je toch niet durven ontslaan omdat ze er geen baat bij hebben dit te laten escaleren })
Tijd voor iets nieuws, dan denkt je werkgever dat je na een paar jaar bij hem ook aan weer wat nieuws toe bent. En waarom zou je een uitstekend salaris e.d. verlaten voor een mindere positie? Dat zaakje stinkt. Eerlijk blijven, maar niet op details ingaan, daaruit blijkt je loyaliteit, je gevoel voor ethiek en je zelfstandig denkvermogen. Dat willen de meeste werkgevers, die zijn blij als je wantoestanden aan de kaak stelt als je die tegen komt in hun onderneming. En ik vind het ook niet kunnen om weg te gaan om ethische redenen en er dan wel een slaatje uit willen slaan dmv zwijggeld of een afkoopsom. Als het je om het geld te doen is moet je niet doen alsof ethiek belangrijk voor je is.

Verder kan ik me niet voorstellen dat ze een ITer een scapegoat maken, maar het kan inderdaad geen kwaad om wat zaken op papier te hebben staan.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 26-08-2011 00:14 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik zou bewijs verzamelen en me laten ontslaan. Zo heb je er a. financiëel baat bij, en b. je kan je altijd verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Heel handig als je eerst anderhalf jaar zelf hebt meegedaan met het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nextron schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:16:
[...] Dan moet je denk ik toch de reden voor je vertrek bij de werkgever leggen.
"M'n werkgever verlangde dingen van me die niet (juridisch) in de haak waren" houdt het vaag en geeft aan dat jij daar niet van gediend bent.
Als je de startpost van de TS leest dan krijg ik de indruk dat dit soort praktijken in Belgie meer regel dan uitzondering zijn, dus dat kan dan wel eens in je nadeel werken.

* joopv krijgt nu een gevoel alsof Belgie in het rijtje van EU rampenlanden a la Griekenland e.d. bijgeplaatst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon eerlijk zeggen dat je een tijdje lang graag het geld hebt aanvaard voor het sporadisch doen van onethische werkzaamheden maar dat je nu weer wilt proberen weg te komen zonder geld te verliezen.
Althans, als ik deze thread lees lijkt het alsof je daar wel weg wilt maar enkel als het andere aanbod ook goed is en je er financieel niet op achteruit gaat.

Alternatief is dat je gewoon zegt dat je liever in een team werkt, liever voor een grotere organisatie werkt, voor een kleinere organisatie werkt, dichter bij huis wilt werken, graag in een nieuwe omgeving werkt, persoonlijk conflict hebt met een leidinggevende, de werksfeer minder prettig vind (erg competitief bijvoorbeeld).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Tsurany schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:48:
Althans, als ik deze thread lees lijkt het alsof je daar wel weg wilt maar enkel als het andere aanbod ook goed is en je er financieel niet op achteruit gaat.
Tjsa, ik heb ook een gezin te onderhouden. Kan morgen wel als junior systeembeheerder oid beginnen maar dan belanden we op straat (touch wood) en da's ook niet de bedoeling.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ik heb een collega gehad (in België) waar ze eens een inval hebben gedaan ... rond het creatief boekhouden.
Die werd ook even verhoord ... maar omdat hij er nog maar een paar dagen werkte kon hij effectief weinig
vertellen.

In het geval van demichel kan ik je garanderen dat je gewoon ten onder gaat.
Het stevige loon is dan geen stevig loon meer, maar betaling voor illegale activiteiten ... en wees gerust ... jou pakken ze dan hard aan. Je baas die waarschijnlijk een heel goede advocaat kan betalen of "officieel" geen geld heeft zal er dan waarschijnlijk vanaf komen met een schikking.

Gewoon solliciteren en zeggen dat je iets anders zoekt.
Verder moet je daar niet op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
demichel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:32:
[...] Tjsa, ik heb ook een gezin te onderhouden. Kan morgen wel als junior systeembeheerder oid beginnen maar dan belanden we op straat (touch wood) en da's ook niet de bedoeling.
Betekent dit nu dat je afhankelijk bent geworden van de "loonsverhoging" die je in je startpost vermeld hebt?

Misschien moet je eerst je prioriteiten op een rijtje zien te krijgen. Is dat geld, of ethiek?

Als dat ethiek is, zul je de financieele consequenties moeten aanvaarden. Niet gaan schipperen, want dat gaat op de lange duur niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom moet je in detail ? gaan uitleggen waarom je weg wil bij je huidige baas bij sollicitatiegesprekken?
Als je zegt dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging dan zullen ze verder niet veel van je vragen hoor...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
joopv schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Betekent dit nu dat je afhankelijk bent geworden van de "loonsverhoging" die je in je startpost vermeld hebt?
Ja en nee. Ik zou kunnen terugschakelen naar mijn salaris voor de "loonsverhoging" uit mijn startpost, al zou dat wel pijn doen, maar het is niet onmogelijk.

Terugschakelen naar het loon van een beginner, is uitgesloten. (vraag is natuurlijk waarom ik zou moeten terugschakelen naar het loon van een beginner, natuurlijk, maar ik weet niet zo goed eigenlijk hoe de markt is tegenwoordig voor Oracle DBAs met flijnk wat ervaring)

[ Voor 19% gewijzigd door demichel op 29-08-2011 13:36 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Pagina: 1 2 Laatste