I5-750, I7-920 of toch AMD Phenom II x4 965 Black Edition!

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-01 18:06
Beste mensen, vorige week heb ik mijn nieuwe videokaart binnengekregen genaamd Asus HD 5870 1GB.
Na wat benchmarks te hebben gedraaid kwam ik erachter dat mijn videokaart niet volledig wordt benut.
Op een ander forum hebben ze me aangeraden om mijn systeem een upgrade te geven.

Omdat ik geen ervaring heb met de nieuwe processors wil ik graag advies en\of ervaringen van andere gebruikers horen, zodat ik de juiste keuze ga maken met het opstellen van een nieuw systeem.

Voor de rest ben ik wel van plan om te gaan overklokken (niet extreem) wel op lucht :)

Huidig configuratie:
Ik draai windows 7 Ultimate x64
Processor is een amd 5600+ (dual core 2x 2900 MHZ)
3 GIG ddr2 geheugen (was 4 maar 1 bankje is helaas overleden).
Moederbord: Asus M3A78-EMH HDMI
Voeding is een M850 van Coolermaster (850 watt)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik zou eerst hier eens gaan lezen ipv de vraag over de schutting te gooien. De PMG FAQ geeft ook aan dat je zelf wat voorbereidend werk moet verrichten; het is hier nl geen kant-en-klare vraagbaak.

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik kopen?
PMG Beleid

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

specs | 3360wP met SE3000

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

charrel

Cortisol4life..

Of zoek gewoon even de best buy op.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Voor een game systeem zou ik zelf voor de Core i5-750 of AMD X4 965 BE gaan.

Het voordeel van de Core i7 860 is dat die hypertreathing heeft, en dat heeft maar weinig effect in games.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• NTB_Appie
Kensei schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:41:
Ik zou eerst hier eens gaan lezen ipv de vraag over de schutting te gooien. De PMG FAQ geeft ook aan dat je zelf wat voorbereidend werk moet verrichten; het is hier nl geen kant-en-klare vraagbaak.

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik kopen?
PMG Beleid

Ik ben zelf ITer dus weet wel waar ik op moet letten om een systeem samen te stellen!
Alleen wil ik ervaringen horen, omdat het toch vaak voorkomt dat ik niet de juiste combinatie componenten koop voor maximale prestatie (prijs\prestatie verhouding).

Het uitzoeken zelf kom je telkens op iets anders uit, dan gaat er voor mij veel tijd verloren en word er niets wijzer van.

Voor de rest van de mensen die wel hun meningen willen delen:
Ik ben geinteresseerd in 1x cpu, 1x moederbord met 2x PCI-e 2.0/1 (16) en goed overklokbare DDR3 geheugen die niet al te duur zijn (minimaal 4 GB).

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:13
NTB_Appie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:01:
[...]

Ik ben zelf ITer dus weet wel waar ik op moet letten om een systeem samen te stellen!
Alleen wil ik ervaringen horen, omdat het toch vaak voorkomt dat ik niet de juiste combinatie componenten koop voor maximale prestatie (prijs\prestatie verhouding).

Het uitzoeken zelf kom je telkens op iets anders uit, dan gaat er voor mij veel tijd verloren en word er niets wijzer van.

Ik ben geinteresseerd in 1x cpu, 1x moederbord met 2x PCI-e 2.0/1 (16) en goed overklokbare DDR3 geheugen die niet al te duur zijn (minimaal 4 GB).
Dan is de keus al gemaakt voor de i7 of i5 denk ik.
Ik denk dat de Ph2 x4 eerder een goede upgrade is, als je toch een heel nieuw platform koopt, kan je net zo goed voor de i7 of i5 gaan.
Als je zo goedkoop mogelijk een betere cpu wilt (bang for buck) zou ik dan dus voor de ph2 x4 gaan. De cpu zelf kost minder, en je hebt geen nieuw mobo nodig.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

NTB_Appie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:01:
[...]

Dan check je de BestBuyGuides toch?
Je wil schijnbaar een kant en klaar antwoord zonder dat je zelf met een eigen voorstel (of meerdere voorstellen komt)

• NTB_Appie
Kensei schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:13:
[...]

Dan check je de BestBuyGuides toch?
Je wil schijnbaar een kant en klaar antwoord zonder dat je zelf met een eigen voorstel (of meerdere voorstellen komt)
Van deze link wordt ik niet echt wijzer. Omdat hier niet over overclocken wordt gesproken en ik twijfel eraan of ze ooit zo'n systeem in elkaar hebben gezet en getest, vandaar dat ik meer waarde hecht aan gebruikerservaringen dan zo'n best buy guide.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Tsja...als je het uitgekauwd wil kan je altijd het volgende systeem nemen:
I7 920
Aus P6T Deluxe v2
OCZ DDR3 PC12800 lowvoltage geheugen

Maar dat is allemaal afhankelijk van wat je wil en kan betalen. Bovenstaande kan ook overkill zijn voor je.
En de BestBuyGuides zijn echt wel gebasseerd op testen :)

Verwijderd

Als je geen hulp wil omdat je IT-er bent moet je ook geen topic openen :)
Maar dan toch even een advies: zonder al te veel oc-kennis zou ik voor een i5 750 gaan, die overclocken heel makkelijk, snel geheugen is geen vereiste daar er nu een QPI-bus in de cpu zit, let wel er op dat je geheugen neemt dat maximaal 1,65V nodig heeft, een hoger voltage is niet gezond voor de geheugencontroller in de cpu ;)

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik zou absoluut voor de i5 of de i7 gaan, de Phenom II is op 3,4Ghz vergelijkbaar met een Q9550 die op 2,83Ghz.

Stel je gaat overclocken, je gaat zo'n max op 4Ghz stranden met de Phenom II, als de clocks evenredig omhoog gaan dan scoort de Q9550 (welke minder snel als de i7 & i5 is) op 3,5Ghz nog steeds beter als de Phenom II, laat staan als je de Q9550 op 4 Ghz + draait.

Ik vind dat mensen die AMD raden, eens gewoon eerlijk moeten zijn en serieus wat benchmarks moeten bekijken.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen zijn er op GoT *zat* te vinden over deze drie CPUs - als je maar de moeite neemt om ernaar te zoeken.

Je meldt helemaal niets van waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan exact niet duidelijk is. Ofwel je hebt niet gezocht, danwel heb je te weinig inzet in je topicstart gestoken. In beide gevallen reden om dit topic te sluiten omdat je zelf nog zat kunt. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.