Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds september het volgende systeem:

Intel Core i7 920
3x 2GB DDR3 Corsair dominator
2x 1TB WD Black
Nvidia GTX275 896
Asus P6T SE X58
Audigy 2 ZS

Heeft het altijd perfect gedaan, tot ongeveer een maand geleden, heb ik dat het systeem soms, 11% CPU usage begint te gebruiken, en dan is het systeem onbruikbaar, ookal sluit ik ALLE programma's, ook in taakbeheer kan ik geen enkele applicatie vinden die ook maar iets van de CPU gebruikt, allemaal @ 0%.
Heb geprobeerd op google te zoeken, maar dit probleem kan ik nergens terug vinden.

Een reboot verhelpt het probleem, maar dat is dan ook de enigste oplossing. Kan ook in de eventlogs niks bijzonders vinden. Is dit nu een software of een hardware probleem?
Ik gebruik Windows XP pro met alle updates, en alle drivers zijn up2date.
Anders installeer ik gewoon W7 als een reinstall zou kunnen helpen :)

Edit:
Ik heb al regsupreme, Ccleaner, system mechanic etc gebruikt om het systeem schoon te houden.
En HyperTreading staat aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:06 . Reden: add text ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tsja wie heeft er dan ook zo'n gedateerde machine ; )

Installeer een goed OS als Ubuntu of Mandriva.

Succes

Heb je al eens geprobeerd om vanaf een bootable op te starten en wat te werken ?

[ Voor 26% gewijzigd door Vhond op 04-02-2010 18:07 . Reden: misschien wat helpender antwoord :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vhond schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:05:
Tsja wie heeft er dan ook zo'n gedateerde machine ; )

Installeer een goed OS als Ubuntu of Mandriva.

Succes
Hehe had geen geld voor een wat recenter systeem :P

Mijn broertje heeft ongeveer hetzelfde systeem en die heeft daar naar mijn weten geen last van, en die draait dan ook XP pro.

Edit:

Zag je edit pas na het posten, maar het probleem is dat dit 1 keer per week voorkomt maximaal, en dat met 11 uur per dag gebruik....
Vraag me gewoon af of dit een hardware probleem is of niet, wil niet na de garantie ontdekken dat er iets defect is;)

Btw, de temps zijn gewoon perfect, word gekoeld door een HAF922 en niks komt boven de 37 uit, alleen de GTX275 word ong 65 met bad company 2.

En iets anders dan Xp of W7 is geen optie voor mij helaas;)
Nog iets, uitloggen en inloggen op het systeem verhelpt het ook niet, alleen een reboot.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
Gebruik je vaak de stand-by stand? Als ik mijn pc meerdere keren in stand-by stand heb gehad dan loopt het hele systeem ook in de soep zonder een duidelijke verantwoordelijke. Behalve windows XP hebben we niets overeen in de setup, mijn systeem is al een oud beestje (pentium4 enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee gebruik nooit standy, maar laat hem wel es ooit paar uurtjes aanstaan, maar dan kan ik gewoon werken en gebeurt het na uren gamen ofzow. Maargoed misschien dat ik dit niet heb na een reinstall van xp of win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58
Hoe zit het met de warmte productie van je machine ?
Wordt het één en ander niet te warm waardoor de CPU zichzelf gaat "beschermen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Praetextatus

the dutch_paki

Probeer eens een reinstall :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 19:32

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

nextware schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:35:
Hoe zit het met de warmte productie van je machine ?
Wordt het één en ander niet te warm waardoor de CPU zichzelf gaat "beschermen" ?
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:07:
Btw, de temps zijn gewoon perfect, word gekoeld door een HAF922 en niks komt boven de 37 uit, alleen de GTX275 word ong 65 met bad company 2.
De CPU moet 37 graden wel trekken lijkt me, en 65 graden voor een graka na het spelen van een spel zou ook geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Nog niet genoemd: VirusScanner of SpywareScanner al laten topen? Het zou zomaar kunnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De temps zijn het probleem niet, dat is zeker. En waarom zou ie dan op 11% CPU usage gaan doen als ie te heet word?:P wordt ie alleen maar warmer denk ik:)

Met die burn in tests word ie max 70 graden met 8 workers, niet echt te warm dus. Virusscanners heb ik niet geprobeerd, toch de moeite waard om es te proberen dan.

edit:
Zolang het maar geen hardware probleem is kan ik er trouwens wel mee leven ;)

Thanks;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een kickje naar Processors, Moederborden & Geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:02:
..en dan is het systeem onbruikbaar, ookal sluit ik ALLE programma's, ook in taakbeheer kan ik geen enkele applicatie vinden die ook maar iets van de CPU gebruikt, allemaal @ 0%...
Wat bedoel je precies met "Het systeem loopt vast" en "het systeem is onbruikbaar" ? Uit je verhaal kan ik opmaken dat je nog wel gewoon programmas kan afsluiten, taakbeheer kan opstarten en kan uitloggen.

Bij vastlopen denk ik aan dat je helemaal niks meer kan behalve een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
epic007 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:20:
[...]

Wat bedoel je precies met "Het systeem loopt vast" en "het systeem is onbruikbaar" ? Uit je verhaal kan ik opmaken dat je nog wel gewoon programmas kan afsluiten, taakbeheer kan opstarten en kan uitloggen.

Bij vastlopen denk ik aan dat je helemaal niks meer kan behalve een harde reset.
Oh dan heb ik me verkeerd verwoord daar, het is mogelijk om het systeem te gebruiken, maar om met mijn muis bij de 'Start' te komen, dat kost al 30 seconden, zo traag. Ook is het niet mogelijk om een game te spelen, deze word een diashow, en Skype/geluid haperd zo erg dat ze aan de andere kant mij niet kunnen verstaan. Vervolgens geeft ie 11% CPU usage aan bij 'performance', waarvan alles op 0% staat bij 'processes'. Zeer vreemd dus, en het komt misschien 1x in de week voor maximaal, en deze pc staat ong 11 uur per dag aan.

Ben nu een online virusscan aan het doen van F-Secure, weet dat er niks inzit, maargoed, voor de zekerheid;)

Edit:

Die virusscan heeft een Trojan.Probably.Obfuscated gevonden, zal het hem dat zijn? Het noemt zich spyware wat niet zo erg lijkt maargoed:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 14:39 . Reden: Wijzigen Trojan.Probably.Obfuscated ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pctools.com/mr...an-Downloader.Obfuscated/

Of het hem dat is geweest, betwijfel het, maargoed weet maar nooit he:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook nog een worm gevonden door Ad-Aware. Win32.Autorun, en wat malware, Trojan.Swisyn.
Hopelijk was dit het probleem dan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cpu usage hoeft niet direct iets te zeggen en een maatstaf te zijn want op het moment dat je harddisk tekeer gaat als een gek dan vertraagd je systeem evenzogoed. Dus door zo'n worm kan het best zijn dat deze telkens je hardisk in gebruik nam om zich bv te verspreiden, en daardoor je systeem even lam gelegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Image maken.

Even lekkere verse install van windows 7 erop gooien met alle recente drivers en updates
Kijken of je dan nog rare dingen hebt....

En anders terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een aantal Trojans verwijderd die autom zouden starten volgens de beschrijvingen en autom versprijden inderdaad. Ik post hier wel de bevindingen, thanks for help;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Toen ik je eerste post las had ik meteen het idee dat het een trojan/virus moest zijn wat gaat lopen rommelen. Die dingen kunnen meer in de war sturen dan je lief is ;)

Het feit dat je al flink wat trojans en/of virussen hebt gevonden met 1 virusscanner en 1 malware removal tool, wil niet zeggen dat er verder niets meer op staat. Die dingen vinden vaak maar de helft.

Ik denk dat een compleet schone reinstall je alleen kan helpen, en je moet voortaan een stuk voorzichtiger zijn met de sites die je open klikt, en de troep die je download. Tip: Zet een virtual machine op (xp kan redelijk klein) om programmatjes te draaien die je niet vertrouwt.

;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tss68nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:05:
Toen ik je eerste post las had ik meteen het idee dat het een trojan/virus moest zijn wat gaat lopen rommelen. Die dingen kunnen meer in de war sturen dan je lief is ;)

Het feit dat je al flink wat trojans en/of virussen hebt gevonden met 1 virusscanner en 1 malware removal tool, wil niet zeggen dat er verder niets meer op staat. Die dingen vinden vaak maar de helft.

Ik denk dat een compleet schone reinstall je alleen kan helpen, en je moet voortaan een stuk voorzichtiger zijn met de sites die je open klikt, en de troep die je download. Tip: Zet een virtual machine op (xp kan redelijk klein) om programmatjes te draaien die je niet vertrouwt.

;)
Ja, heb er tot nu toe nog geen last van gehad na het deleten van die trojan(s). Het vreemde vind ik gewoon dat mijn geluid erg begon te kraken, net of er kortsluiting was ofzow, en dan vervolgens bleef ie hangen op 11% cpu usage, maar kon de pc nog wel gebruiken.
Maargoed, ben het ermee eens dat een reinstall goed zal doen, ik wacht nog eventjes en dan gaat W7 erop. Denk wel dat ik er aan moet wennen omdat ik nooit Vista gebruikt heb of W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okej, nu twee weken de pc ong 12 uur per dag gebruikt zonder problemen. Tot gisteren ie helemaal vastliep tijdens het spelen van MTASA. Ik kreeg er weer zo'n krakend geluid bij, maar nu kon ik de pc niet meer bedienen. Ik heb hem herstart met de resetknop, en het vreemde is dat na die reboot alle cookies, alle instellingen van msn/mediaplayer weer op standaard stonden. Neem aan dat dat komt door de reboot?

Anyway, ik ga dus Win 7 volgende week installeren, neem aan dat het niet aan de hardware ligt.

Edit:
In het eventlog was werkelijk niks te vinden op het tijdstip van de crash.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 14:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Heb ook de 920 en had zelf dat op het standaard voltage het systeem zwaar instabiel was. Toen ik het voltage een stapje omhoog had gezet nergens last meer van. Niet exact hetzelfde probleem als jij, maar misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freddy_Fish schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:40:
Heb ook de 920 en had zelf dat op het standaard voltage het systeem zwaar instabiel was. Toen ik het voltage een stapje omhoog had gezet nergens last meer van. Niet exact hetzelfde probleem als jij, maar misschien helpt het.
En dat is overclocken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zoek eens de maximale temp van je cpu eens op, want 70 graden is al teveel(dacht 68 of 64 is maximale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyHobbit
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Je i7 blijft het tot zo'n 90 graden gewoon doen, bij 100 loopt ie pas vast, of je moet handmatig een extreem lage max. temp in de bios hebben ingesteld. Een i7 wordt met de stock cooling op stock sowieso wel 70 graden. Als je geen bluescreens of complete vastlopers of freezes krijgt denk ik dat het probleem softwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon onder windows word de cpu max 37 graden, na het gamen is ie ong 50, met linpack word ie max 70.
GTX 275 komt nooit boven de 65 uit, en de rest van het systeem word niet warmer dan 35. Dus aan de temps ligt het niet. Ik krijg geen bluescreens, maar hij is wel een keer helemaal vastgelopen. Meestal kan ik hem nog handmatig afsluiten.
Heb ook memtest laten runnen 2 uur lang en geen errors tegengekomen. Het vreemde is dat ik dit probleem pas na 2 maanden kreeg sinds het gebruiken van deze pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu word het wel erg gek, kreeg de volgende melding na een reboot van het uninstallen van Nvidia drivers:
"Windows cannot logon you because the profile cannot be loaded" "Insufficient system resources exist to complete the requested service"

Nu is het probleem weg, maar wel erg vreemd, en soms bij het opstarten blijft het beeld zwart, na een reboot is alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mangahuisman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:52:
Image maken.

Even lekkere verse install van windows 7 erop gooien met alle recente drivers en updates
Kijken of je dan nog rare dingen hebt....

En anders terug.
Inclusief deze opmerking is dat 3 x dezelfde suggestie.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Je eerste reeks problemen werd veroorzaakt door virus/worm/adware/spyware. Als na een reboot plots allerlei bestanden op je desktop staan die daar niet thuishoren lijkt het me dat je nog steeds last hebt van bovenstaande.

Ik stel voor dat je een complete reïnstall doet, inclusief format, en dat je vanaf het begin met een virusscanner werkt. Avast en AVG zijn prima software en helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:31:
Ik heb hem herstart met de resetknop, en het vreemde is dat na die reboot alle cookies, alle instellingen van msn/mediaplayer weer op standaard stonden. Neem aan dat dat komt door de reboot?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat word na het weekend dan gaat er W7 Ultimate x64 op. Thanks voor de input again;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een trojan/virus/worm die je werkgeheugen flink bezig houdt !
Schone installatie zal waarschijnlijk probleem verhelpen.
Wel even een image maken voor de installatie, mocht je het probleem nog steeds houden kan je in ieder geval gewoon de image terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorstel voor een aanpak:

1a.een antistatische armband gebruiken.

1b. backup maken
2. stekker uit het stopcontact en biosinstellingen terugzetten.
3. alle stekkertjes loshalen
4. alle geheugenmodules en de videokaart uit het moederbord halen
5. stekkertjes van de processor en de processorkoeler en van de computerkast aansluiten
6. stekker in het stopcontact steken, de computer aanzetten en luisteren of het moederbord piept en kijken wat er in het biosscherm staat
7. 1 geheugenmodule in slot A1 steken.
8. luisteren of het moederbord piept bij een start en kijken wat er in het biosscherm staat
9. videokaart plaatsen en aansluiten
10. luisteren naar piepjes bij de start en het biosscherm bekijken
11. 1 harde schijf plaatsen
12. luisteren naar piepjes en naar het biosscherm kijken
13.1 dvd-schrijver aansluiten
14. luisteren naar piepjes en naar het biosscherm kijken
15. Windows 7 opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus XP helemaal opnieuw geinstalleerd twee weken geleden. Nu is het probleem er nog steeds, en ik verdenk sterk de twee WD schijven. Waarom? ik ben dus goed gaan luisteren toen de pc volgens taskmanager 11% in gebruik had van 'performance', en ik hoorde continue de schijf 'ratelen'.
Heb toen alle programma's afgesloten, zodat alleen Windows en bijbehorende draaien, toch bleef die schijf ratelen. En nu ik er aan denk, hiervoor had ik 2x 500GB van WD, en sinds ik deze i7 met 2x1TB heb doet dit probleem zich voor.

Denk dat ik maar voor 2x 1TB van Seagate ga, lijkt me goede optie?

Edit:
Het systeem is dus onbruikbaar wanneer er 11% in gebruik is, alleen een reboot verhelpt het probleem.
Misschien dat defecte HDD's ook de boot-problemen verklaren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

het eerste wat bij mij op kwam was dat een of andere service oid je systeem laat hangen.

ook wil ik even wijzen op die 11%
4 cores met HT wordt 8 threads

100% is gecombineerd voor dioe 8 threads

100/8=12.5 ~11%
het kan dus zijn dat 1 thread helemaal vol getrokken wordt en de rest onderuit trekt?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:54:
het eerste wat bij mij op kwam was dat een of andere service oid je systeem laat hangen.

ook wil ik even wijzen op die 11%
4 cores met HT wordt 8 threads

100% is gecombineerd voor dioe 8 threads

100/8=12.5 ~11%
het kan dus zijn dat 1 thread helemaal vol getrokken wordt en de rest onderuit trekt?
Door wat dan wel? Als ik in taskmanager kijk, is alles gewoon op 0%, behalve system idle process, deze staat meestal op 99%, wat normaal is. Is de i7 920 misschien defect dan?
Btw, opmerkelijk zijn ook de 'stroomstoot geluiden' als ik een game als CS Source probeer te starten, net als je met een oude radio van FM naar AM switched zegmaar, zo'n geluid. Wat me opvalt is de HDD/'s die herrie maken als dit gebeurd.
Echt een klote probleem dit, gaat ziekelijk veel tijd in zitten en nog steeds is het probleem niet opgelost. WD Diagnostic gedaan, geen problemen, memtest deed ie ook gewoon goed. Heb dus ook een complete reinstall gedaan, dus alle partities verwijderen etc.

Vind het ook vreemd dat ie bij 11% al zeer traag word, soms heb ik wel 80% in use door games etc, en dan kan ik nog gewoon vanalles doen zonder vertraging.
Kan ook zo zijn dat deze WD Blacks niet lekker gaan icm P6T SE? Defecte sata controller? weet het echt niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat de i720 gewoon een zeer slechte CPU is, veel mensen hebben de zelfde symptonen.
http://www.tomshardware.c...ld-freezing-randomly-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nu ineens aan denk, dit probleem komt dus voor wanneer ik de pc helemaal van het stroom net afgehaald heb gehad. Idem voor de boot problemen.
Iemand hier in dit forum adviseerde mij voltages van het geheugen te verhogen/verandered. Waar moet ik precies op letten, en wat moet ik precies veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik heb een vriend die exact hetzelfde probleem had. Hij heeft ook hetzelfde geheugen,
probeer het geheugen eens in de BIOS gelijk te zetten aan de processor, dus op 1066 en kijk
dan eens of het probleem zich dan nog voordoet.

[ Voor 24% gewijzigd door MasterMike op 17-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:49:
Ik heb een vriend die exact hetzelfde probleem had. Hij heeft ook hetzelfde geheugen,
probeer het geheugen eens in de BIOS gelijk te zetten aan de processor, dus op 1066 en kijk
Weet best veel van pc's, maar in het BIOS heb ik eigenlijk nooit clock speeds etc aangepast, maar zal es eventjes kijken.
Btw, heb vorige zomer exact hetzelfde systeem gebouwd voor familie, alleen dan met 2x2GB van hetzelfde type geheugen, en daar is het probleem nog nooit voorgekomen.

En een vraagje, gaat mijn pc nu trager zijn, door het geheugen op 1066 te zetten?

Edit: heb het geheugen nu op 1066 in het BIOS, we zien vazelf of dat het hier ook was, thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
De cores van de i7 920 kunnen maximaal 100 graden celcius worden. Wordt het hoger, dan zal de CPU zichzelf terugklokken. Dus dat zal het probleem sowieso niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:57:
Denk dat de i720 gewoon een zeer slechte CPU is, veel mensen hebben de zelfde symptonen.
http://www.tomshardware.c...ld-freezing-randomly-time
Niet echt... :?

Sorry, had het laatste bericht van mij moeten editten...

[ Voor 11% gewijzigd door Victor.S op 17-03-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erriccartman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:03:
[...]

Niet echt... :?

Sorry, had het laatste bericht van mij moeten editten...
Natuurlijk bedoel ik in de vorm van samengaan met andere hardware. Dat ik nu van auto naar 1066 moet zetten is wel vreemd, nog nooit meegemaakt. Maar hopen dat dat het probleem was, vraag me wel af of het systeem nu trager is ofzow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na twee weken ongeveer een BSOD gehad toen ik HL2 EP1 probeerde op te starten.
Toen de pc reboote, waren de instelling van Mediaplayer gereset etc, maar dat komt misschien omdat dat op dat moment geopend was.
Kan altijd gebeuren of? sinds ik het mem op 1066 heb staan, niet meer de andere problemen gehad, maar nu dus dan een BSOD.
Maar voor goed laten?

Edit:

Nu liet het systeem dus wel een savedump achter in de eventlog

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000008e (0xc0000005, 0xbd0e6d92, 0xb43eb958, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini033010-01.dmp.

Btw, heb verder nog nooit een BSOD met deze pc gehad.

Misschien is het verstandig om even te vermelden dat ik sinds een dag of 5 de nieuwe Nvidia drivers gebruik, van 25 maart.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is om een nieuw topic te starten. De oude informatie helpt niet om het probleem duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

het klinkt in mijn oren keihard naar een virus. Welke virus scanner gebruik je ? koop anders gewoon eens een licentie van G Data bijvoorbeeld (50 euro max ofzo maar dan heb je wel wat, beste uit de test!). Alles wat je verteld kan namelijk door een virus komen.ratelende harde schijven kan komen door virus wat bezig is, je geluid gaat kraken kan komen door tekort aan reken vermogen. Euh ..waar is dat rekenvermogen heen ? hij zegt maar 11 %.. he wat raar .. virussen doen dat dus, want die willen zichzelf verbergen. Ik weet dat het windows taakbeheer NIET alle processen laat zien, er zijn verborgen processen. Het kan zo zijn dat het virus al over je netwerk verspreidt is. Dan kun je wel je pc opnieuw installeren maar dan komt ie via je netwerk zo weer terug binnen :). Heb je gekeken wat de symptomen van het Conficker botnet zijn ? conficker is een grote bedreiging op het moment.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem met 11% heb ik niet meer gehad sinds ik het geheugen op 1066 heb staan, maar wel vergelijkbaar, soms is alles zo traag dat games niet fatsoenlijk kunnen draaien. Maar nu hoef ik niet perse te rebooten, niet altijd iig, en het lijkt minder erg te zijn nu. Sinds de BSOD is de pc helemaal raar aan het doen, xfire heeft een roze kluer af en toe, en is mij omgeving van windows 'transparant', lijkt net of er delen wegzijn van het scherm. Na een reboot is dit weg.

Ik weet echt niet wat er met deze pc is, denk dat ik het zo maar laat, kan er vrij weinig aan doen, en het apparaat doet het meestal wel gewoon 12 tot 14 uur per dag, dus echt erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
HirensBootCD downloaden, als image op dvd fikken en de computer van deze cd op laten starten, vervolgens Memtest86 draaien (staat onder Test tools ofzo). Ook diagnostische tools om je hardeschijven fatsoenlijk mee te testen zitten erbij.

En op die cd zit ook een miniXP (bij mij in ieder geval) waar je ook mee kunt testen,

Probeer dat eens

En wat bij mij wel eens wilde helpen is alle bezuinigings settings uitzetten, dus die energie besparingsmodus voor de cpu (in de BIOS instellen).

En zoals eerder gezegd wil het nog wel eens dat de i7 920 instabiel is op stock voltage (nooit van gehoord eigenlijk, maar tis te proberen). Dus van je processor ook even het stock voltage met 1 stapje verhogen (nee dat is geen overclocken)

Oja en Windows 7 gaan draaien, alsjeblieft, het is doodzonde dat je zo'n high end pc hebt en daar nog een 9 jaar oud besturingssysteem op draait...

@ w4rguy, G-data is de meest beroerde virus scanner die ik ooit gehad heb. Om de 5 minuten gaat dat domme ding updaten, en iedere keer precies op het moment als ik op youtube een filmpje aan het laden ben, of een webpagina wil openen, dan gaat dat laden telkens zooooooo traag. Mocht jij G-data heilig vinden, doe dan even een DM, ik heb hier nog een cd met code liggen, die nog 9 maand geldig is ofzo ;) mag je voor verzendkosten hebben

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 01-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:12:
HirensBootCD downloaden, als image op dvd fikken en de computer van deze cd op laten starten, vervolgens Memtest86 draaien (staat onder Test tools ofzo). Ook diagnostische tools om je hardeschijven fatsoenlijk mee te testen zitten erbij.

En op die cd zit ook een miniXP (bij mij in ieder geval) waar je ook mee kunt testen,

Probeer dat eens

En wat bij mij wel eens wilde helpen is alle bezuinigings settings uitzetten, dus die energie besparingsmodus voor de cpu (in de BIOS instellen).

En zoals eerder gezegd wil het nog wel eens dat de i7 920 instabiel is op stock voltage (nooit van gehoord eigenlijk, maar tis te proberen). Dus van je processor ook even het stock voltage met 1 stapje verhogen (nee dat is geen overclocken)

Oja en Windows 7 gaan draaien, alsjeblieft, het is doodzonde dat je zo'n high end pc hebt en daar nog een 9 jaar oud besturingssysteem op draait...

@ w4rguy, G-data is de meest beroerde virus scanner die ik ooit gehad heb. Om de 5 minuten gaat dat domme ding updaten, en iedere keer precies op het moment als ik op youtube een filmpje aan het laden ben, of een webpagina wil openen, dan gaat dat laden telkens zooooooo traag. Mocht jij G-data heilig vinden, doe dan even een DM, ik heb hier nog een cd met code liggen, die nog 9 maand geldig is ofzo ;) mag je voor verzendkosten hebben
Okej bedankt, zal dat eens gaan proberen, voltage zou ik wel vreemd vinden anders, omdat mijn broertje exact hetzelfde systeem heeft (zelfde stepping cpu, zelfde maand gebouwd etc), en dit probleem niet heeft.
Maar het systeem is wel ooit rock-solid stable geweest, totdat ik er twee 1TB drives van WD inhing, samen met een nieuwe behuizing (HAF922).
Zou het mijn PSU kunnen zijn anders? het is wel een Antec 650, net een jaar oud, en het rare is, wanneer ie een reset nodig heeft (omdat ie hangt), of na de BSOD, dan zijn al me cookies weg van inet (moet opnieuw inlogge hier bijv.), en zijn de instellingen van de Audigy 2 control panel allemaal standaard. Dit vind ik toch wel vreemd.

Alsk eerlijk moet zijn, had liever het probleem dat ik voorheen had, nu na ong 10 uur gebruik, dan loopt alles traag, ook games etc. En is alles 'transparant'.
Vreemde is gewoon dat het elke keer wat is, als het geheugen defect zou zijn bijv, dan waarom overgaan van system freezes tot langzaam draaiende games/applicaties?
Maargoed, zal de hirens boot cd een keer draaien en kijken of daar wat uitkomt ;)

Edit:
Oh en dat voltage, word ie dan niet warmer? en ook de bezuinigingsopties zou ik jammer vinden als dat niet aan kon, apparaat staat 14 uur per dag aan namelijk :)

En een foutje, in me post, ik heb dit systeem in sept 2009 gebouwd, samen met deze twee HDD's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:01:
het klinkt in mijn oren keihard naar een virus. Welke virus scanner gebruik je ? koop anders gewoon eens een licentie van G Data bijvoorbeeld (50 euro max ofzo maar dan heb je wel wat, beste uit de test!). Alles wat je verteld kan namelijk door een virus komen.ratelende harde schijven kan komen door virus wat bezig is, je geluid gaat kraken kan komen door tekort aan reken vermogen. Euh ..waar is dat rekenvermogen heen ? hij zegt maar 11 %.. he wat raar .. virussen doen dat dus, want die willen zichzelf verbergen. Ik weet dat het windows taakbeheer NIET alle processen laat zien, er zijn verborgen processen. Het kan zo zijn dat het virus al over je netwerk verspreidt is. Dan kun je wel je pc opnieuw installeren maar dan komt ie via je netwerk zo weer terug binnen :). Heb je gekeken wat de symptomen van het Conficker botnet zijn ? conficker is een grote bedreiging op het moment.
Het is zeker niet van het netwerk gekomen, staan hier 7 pc's die nergens last van hebben, ook de server niet.
En heb eigenlijk nog nooit een virusscanner gebruikt, en heb al een reinstall geprobeerd, gewoon echt alles leeg gegooid, alle drives. Systeem is gewoon instabiel om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skype blijkt dus verantwoordelijk voor de problemen die ik nu had, het traag worden en de transparante omgeving zijn verholpen door skype te rebooten.
De BSOD weet ik niet, maar waarschijnlijk niks te maken met Skype, maargoed, een BSOD kan altijd gebeuren, ook nooit meer gehad dus, en was tijdens een game.

Wanneer ik 10+ uren skype open heb met videochat, dan gebeurd dit dus. Vraag me af of dit ooit opgelost word;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een BSOD, dat is normaal dat een keer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:49:
Na anderhalve maand kan ik concluderen dat dit inderdaat het probleem was, sinds het op 1066mhz staat, heb geen enkel probleem meer gehad op een aantal dingen na, die hadden allemaal met Skype te maken.
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wat voor problemen had je met sdkype ? bij mij heeft me pc de neiging om alles (video en audio) versneld af te spelen. Als ik audiodg.exe beeindig (proces, en herstart zichzelf) en ik sluit skype af, dan heb ik nergens meer last van ;P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:31:
Okej, nu twee weken de pc ong 12 uur per dag gebruikt zonder problemen. Tot gisteren ie helemaal vastliep tijdens het spelen van MTASA. Ik kreeg er weer zo'n krakend geluid bij, maar nu kon ik de pc niet meer bedienen. Ik heb hem herstart met de resetknop, en het vreemde is dat na die reboot alle cookies, alle instellingen van msn/mediaplayer weer op standaard stonden. Neem aan dat dat komt door de reboot?
dat krakende geluid komt door CPU overbelasting, had ik met mijn oude PC ook veel last van. hij kon het niet aan. mijn oude CPU was een Q6600 op stock. het krakende geluid kwam bij mij ook voor als ik een bench programma liet lopen en tegelijkertijd muziek afspeelde. de CPU liep dan op 100% load.
Freddy_Fish schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:40:
wat? mijn i7 920 loopt op standaard voltages op 3.2ghz.. ik zou niet weten waarom hij instabiel zou lopen op stock. of je moet een oudere revisie hebben, ik heb de D0
HappyHobbit schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:22:
Je i7 blijft het tot zo'n 90 graden gewoon doen, bij 100 loopt ie pas vast, of je moet handmatig een extreem lage max. temp in de bios hebben ingesteld. Een i7 wordt met de stock cooling op stock sowieso wel 70 graden. Als je geen bluescreens of complete vastlopers of freezes krijgt denk ik dat het probleem softwarematig is.
hij word alleen 70 graden als je prime95 zou laten lopen of een bench, zodat hij 100% load te voorduren krijgt. anders loopt hij echt wel onder "normale" load 40-50 graden. met stock cooler, en dit is bij mij met een lichte overclock naar 3.2 ghz.

je probleem zal wellicht liggen aan het feit dat je virusen had, en probeer eens in je virus scanner te kijken of hij ook automatisch scant. veel scanners doen dit namelijk 1 keer per week, wat je toch wel een lichte load zal opleveren.

maar een clean install van windows kan ook prima helpen! succes.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm30 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:50:
[...]

dat krakende geluid komt door CPU overbelasting, had ik met mijn oude PC ook veel last van. hij kon het niet aan. mijn oude CPU was een Q6600 op stock. het krakende geluid kwam bij mij ook voor als ik een bench programma liet lopen en tegelijkertijd muziek afspeelde. de CPU liep dan op 100% load.

[...]

wat? mijn i7 920 loopt op standaard voltages op 3.2ghz.. ik zou niet weten waarom hij instabiel zou lopen op stock. of je moet een oudere revisie hebben, ik heb de D0

[...]

hij word alleen 70 graden als je prime95 zou laten lopen of een bench, zodat hij 100% load te voorduren krijgt. anders loopt hij echt wel onder "normale" load 40-50 graden. met stock cooler, en dit is bij mij met een lichte overclock naar 3.2 ghz.

je probleem zal wellicht liggen aan het feit dat je virusen had, en probeer eens in je virus scanner te kijken of hij ook automatisch scant. veel scanners doen dit namelijk 1 keer per week, wat je toch wel een lichte load zal opleveren.

maar een clean install van windows kan ook prima helpen! succes.
Ik weet dus wel 100% zeker dat het dat geheugen was. Ik had namelijk een complete reinstall gedaan, en het probleem deed zich meteen weer voor. Sinds het geheugen op 1066mhz staat zijn alle problemen, na een half jaar elke week problemen, weg.
Wat het verhaal nog sterker maakt is het feit dat mijn broertjes pc regelmatig niet verder wilde booten dan het aanmeldscherm, gevolgd door een hard reset omdat de traagheid te groot was. Al zijn problemen verdwenen toen ik ook daar het geheugen op 1066mhz had gezet. Hij heeft dus dezelfde pc als mij, op de videokaart na dan.

Dus nee, een virus of iets dergelijks kan het niet geweest zijn, want dit is dezelfde install als voorheen, heb gewoon dat gehuegen op 1066mhz gezet en verder gegaan met het systeem. Eerst had ik elke week problemen, nu is dat allemaal weg.

Het is dus de moeite waard om hier met een probleem aan te komen zetten, had niet verwacht dat dit probleem nog ooit zou ophouden met me pc ;)

Edit:
Heb zelf een D0 revisie van de 920 en me broertje een C0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
oke, dat is mooi. ik vind het echt een vreemd probleem, ik had mijn geheugen voorheen op "auto" staan en heb daar geen problemen mee gehad. toen ben ik een beetje gaan OC'en en nu loopt het op 1280.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm30 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:36:
oke, dat is mooi. ik vind het echt een vreemd probleem, ik had mijn geheugen voorheen op "auto" staan en heb daar geen problemen mee gehad. toen ben ik een beetje gaan OC'en en nu loopt het op 1280.
Ja het is een zeer vreemd probleem, kwam er echt niet meer uit, reinstalls (2x xp, 1x win7), hirens bootcd, memtest, hdd test, cpu burn in test etc.
En het 'ratelen' van de HDD bleek dus het geheugen te zijn geweest. Feit is ook dat alle andere (kleine probleempjes) verdweden zijn, zoals spontane crashes van CS S, BF2 etc, waar ik voorheen dacht dat het niet de pc was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik werk zelf met i7 920 in combinatie met een Asus P6T board waarop ik 3 x 2 Gb Corsair 1600 Mhz heb zitten en welke ik via XMP dus op de volledige 1600 Mhz draaien heb. Systeem loopt nu al dik 5 maanden hardstikke stabiel onder Windows 7 Home Premium 64bit, en nooit problemen gehad met het geheugen en die kloksnelheid van 1600 Mhz. Erg vreemde zaak dus en bijna zou ik zeggen dat de geheugenplankjes zelf niet helemaal fris zijn, en dit zich uit bij hogere kloksnelheden.

Wel heb ik dan een Corsair H50 koeler op de cpu zitten en zijn mijn temps idle Tcase 28 graden, en de cores 35, 35, 33 en 33 graden. Onder full load gaat ie tot max 58 graden op alle 4 de cores en t-case gemiddeld 55 graden.

[ Voor 23% gewijzigd door Roel1966 op 21-04-2010 16:37 ]

Pagina: 1