Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:48
http://www.bol.com/nl/p/e...h-zwart/9000000010911784/

Deze heb ik gekocht. Hij is van een wat harder materiaal, zodat je er niet zo doorheen prikt. Daarbij zit binnenin nog een schokabsorberend kussen.

Qua formaat is hij in de breedte perfect passend, in de lengte heb je ongeveer 2 cm over. Persoonlijk vind ik dit wel fijn omdat ik nu mijn oordopjes in de tas kan doen, zonder ze op de laptop te leggen (krassen). Het schuiven wordt tegengaan door een elastiek waar je de laptop onderschuift.

Ik ben er zeer tevreden over, en hij is ook niet zo duur.

[ Voor 34% gewijzigd door De Ingenieur op 06-12-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Sick Nick schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:28:
De sleeve voor de VAIO Duo 11 past _perfect_ bij de VPCZ2 en SVZ13. Dun dus je Z blijft gewoon lekker plat maar beschermt toch tegen krassen enzo dus zonder zorgen in je tas tussen de boeken/mappen! En best betaalbaar:

http://www.sony.nl/product/vaio-tassen-draagtassen/vgp-ck1
Heb je hem zelf? Ik ben erg benieuwd, heb je wellicht een foto met een Z en deze sleeve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 15:48

Sick Nick

Drop the top!

Zal er vanavond een fototje van maken :) Past zoals gezegd perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:23
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd ;-)

Hoe is de kwaliteit van de sleeve?

Nog even over de behuizing, aangezien dit nog een beetje onduidelijk voor mij is:

Het verschil tussen carbon black en premium black.. ik heb reviews op youtube gezien waarin er een redelijk 'matte' variant is, en eentje die glanst als een spiegel, maar ik kan nergens terugvinden welke dat is ;-).

Of is de matte variant juist de basic "zwart" variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Carbon black is gewoon compleet zwart, premium black zie je de carbon vezels beter in maar is ook gewoon mat. Ik heb zelf de premium glossy carbon, 15th anniversary edition versie met de zwarte alu balk achterop met made in Japan opschrift enzo, en die is verder compleet glossy. Elke vingerafdruk zie je maar schoon gepoetst ziet het er gewoon zo geil uit :9

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mi0ufd.jpg

Hoes gesloten, perfect qua diepte.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2qb7w3l.jpg

Flap open, zoals je ziet ook in de breedte perfect

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1z15tdx.jpg

Bonus shot, omdat ie zo mooi is :D

Enige wat niet 100% perfect is, is de dikte. De duo is iets dikker waardoor je een paar mm speling hebt in de hoogte. Het is geen gigantisch probleem, het past beter dan welke andere sleeve dan ook. Zelfs beter dan de lederen sleeve die voor de Z gemaakt is (naast het feit dat die gewoon het geheel veel te dik maakt).

Kwaliteit is top, voelt zeer stevig aan. Aanradertje voor VPCZ2x/SVZ13 eigenaren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Bedankt voor je reactie, maar het wordt er eerlijk gezegd alleen maar verwarrender op :D

Jij hebt het over Carbon Black, Premium Black en Premium Glossy Carbon (met 15th anniversary edition text) maar op de Sony site hebben ze het over Black, Carbon Black, en Premium Black (met 15th anniversary...) dus ik kan even de link niet leggen. Ik ben op zoek naar de matte carbon variant, denk dat dat Carbon Black is? De jouwe ziet er net iets te glossy uit voor mijn smaak :) wel mooie foto's trouwens, ik denk dat ik deze hoes er bij ga bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 10:52
mvbo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:22:
Bedankt voor je reactie, maar het wordt er eerlijk gezegd alleen maar verwarrender op :D

Jij hebt het over Carbon Black, Premium Black en Premium Glossy Carbon (met 15th anniversary edition text) maar op de Sony site hebben ze het over Black, Carbon Black, en Premium Black (met 15th anniversary...) dus ik kan even de link niet leggen. Ik ben op zoek naar de matte carbon variant, denk dat dat Carbon Black is? De jouwe ziet er net iets te glossy uit voor mijn smaak :) wel mooie foto's trouwens, ik denk dat ik deze hoes er bij ga bestellen :D
Black is gewoon volledig mat zwart. Carbon black heeft een soort van zichtbaar patroon erin maar is nog altijd gewoon mat, iets in deze stijl: http://th00.deviantart.ne...38/6/4/Brushed__Black.jpg

Dacht ik toch, correct me if I'm wrong, even geleden dat ik het heb opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Thanks, ik dacht zoiets al.. Die Carbon Black gaat het worden :+

Jammer dat ze 'deze' weken geen leuke aanbiedingen hebben, nu al voor de tweede week op rij een gratis blu-ray upgrade bij de PMD en korting op headphones. Hopelijk volgende week een leuke, ik wil dan gaan bestellen. Ik zal ondertussen goed de outlet in de gaten houden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ze hebben trouwens de gouden variant weggehaald van de site, ik kan me niet voorstellen dat er daar veel van weggezet zijn :)

Het viel me op dat hij op sommige buitenlandse sites al langer weg was, ik dacht even dat er in Nederland misschien toch een markt voor was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mvbo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:38:
Ze hebben trouwens de gouden variant weggehaald van de site, ik kan me niet voorstellen dat er daar veel van weggezet zijn :)

Het viel me op dat hij op sommige buitenlandse sites al langer weg was, ik dacht even dat er in Nederland misschien toch een markt voor was..
Aangezien de productie van alle Vaio Z's gestopt is zijn ze waarschijnlijk nu gewoon helemaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
In dat geval was het misschien juist een heel populair model :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 14:53
Gisteren kwam eindelijk mijn Vaio Z binnen, prachtig apparaat kan niet anders zeggen.

core I7
8 GB DDR
256 GB hdd
full hd scherm
normaal zwarte afwerking

Vandaag even herstel USB stick maken.
Windows 8 upgrade offer aangeschaft maar daar komt wel gelijk een probleem mee.

Volgens de site van Sony wordt mijn model gewoon ondersteund (SVZ1311C5E) zowel als ik het nummer invoer als tussen de lijst.
Echter wanneer ik het driver pakket wil downloaden van de Sony site dan moet je de 2 nummers invoeren product code en serie nummer geloof ik dat het zijn, maar zodra ik op valideren klik gaat het fout dan zegt die model wordt niet ondersteund.

Iemand hier ervaring mee?
En als ik Win8 gewoon clean installeer via het upgrade offer verlies ik dan veel functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Waarom zou je Win8 willen op een model zonder touchscreen? Want het werkt op zich wel op de SVZ13 maar dan kan je de power media dock niet meer gebruiken (als je die ook hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Zo, hij is besteld :)

Heb even afgewacht wat de aanbieding voor deze week was.. Een gratis geheugen upgrade dus. Opzich leuk, maar je moet er nog steeds 300 euro voor een grotere ssd bijleggen.. Toch maar niet gedaan.

Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows® 7 Home Premium
Carbon Black
128 GB SATA Gen3 Flash SSD
4 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM
Geen Power Media Dock
33,2 cm LCD, 1920x1080 Premium
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
Toetsenbord met backlight
Office 2010 Starter
Geen bescherming
McAfee Online Backup proef
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 3
Zonder Imagination StudioSuite

Aflevering verwacht tussen 28dec en 3jan, kan niet wachten :). Ik hoop dat hij de 28e komt, dan kan ik er tijdens mijn vrije dagen nog een beetje mee klooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Zonde dat ze zijn opgehouden met het produceren van deze prachtige laptops. Ben nog steeds erg blij ermee! Vaio Z is beter dan de UX31A, Series 9 en MacBook Pro Retina 13"!

Behalve heb ik natuurlijk nog steeds mijn webcam die het niet doet grrrr... Stel dat ik upgrade naar Windows 8, is er dan een kans dat hij het wel gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Laatst online: 07:48
Alexander6501 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:31:
Zonde dat ze zijn opgehouden met het produceren van deze prachtige laptops. Ben nog steeds erg blij ermee! Vaio Z is beter dan de UX31A, Series 9 en MacBook Pro Retina 13"!

Behalve heb ik natuurlijk nog steeds mijn webcam die het niet doet grrrr... Stel dat ik upgrade naar Windows 8, is er dan een kans dat hij het wel gaat doen?
Bij mij deed hij het op een gegeven moment ook niet meer, wat ik ook deed. Ik kon hem ook bij Device manager niet meer terugvinden (moet onder "imaging devices" staan).

Ik heb vervolgens bij Sony een reparatieverzoek ingediend met de medeling dat mijn webcam niet meer herkend werd. Ik kreeg vrij vlot mail dat reparatieverzoek was goedgekeurd en een paar dagen later kreeg ik een doos waar ik mijn Vaio in kon stoppen. Daarna afspraak met UPS gemaakt om hem op te halen. Vijf dagen daarna even gebeld hoe het er voor stond en toen werd me verteld dat ze een onderdeel moesten bestellen en dat het dus iets langer dan de gebruikelijke week zou duren. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar iets meer dan twee weken geduurd (van aanvraag tot ik hem terugkreeg) en webcam is netjes vervangen en funtioneerd nu prima.

Geen horrorverhalen dus, zoals ik die eerder gehoord heb bij Sony. Er werdt na een week zelfs nog even teruggebeld of alles naar wens was verlopen. Gewoon reparatieverzoek indienen dus

[ Voor 3% gewijzigd door De Ingenieur op 28-12-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Alexander6501 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:31:

Ze komen waarschijnlijk binnenkort met een nieuwe generatie Vaio Z laptopjes. Het lijkt mij strategisch een hele domme zet als Sony stop met de Vaio Z series aangezien ze toch al een behoorlijk "fan base" hebben opgebouwd voor specifiek deze series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Heb inmiddels een Z2 mét PMD (ja nieuw overpriced maar ik heb een leuke prijs betaald). Hiervoor dus een Z1. Voor de mensen die evt wel of niet willen upgraden vanaf een Z1:

+ Heerlijk licht :9
+ Kán veel lawaai maken maar met lichte load juist een stuk stiller. Met Battlefield Heroes draaide de fan van de Z1 bijna volle bak, de Z2 hoor ik amper, ook van de PMD hoor ik niet heel veel. De laptop is bij lichte load zo stil dat de PMD beter hoorbaar is.
+ Accuduur is duidelijk beter, ik schat dat ik met Batterycare op 80% met de Z11 zo een 3,5 uur max kon halen op lichte load met lage helderheid, wel backlit tobo aan. Met de Z2 kom ik eerder op 4,5 a 5 uur.

- Tobo heeft een erg korte slag. En ondanks dat ik er sneller aan wen dan gedacht blijft het tobo van de Z1 toch wel het einde.
- Touchpad werkt ruck; klik op de rechterknop levert vaak tegelijkertijd ook een klik van de linker op :/ Daar is oefening voor nodig om het zoveel mogelijk te minimaliseren. Onacceptabel op een machine in deze klasse.
- Footprint en bezel van de Z1 was een stuk kleiner. Klein iets maar de kleine footprint vond ik wel erg mooi.
- Geluid van de speakers is compleet bagger. Gemiddelde smartphone doet het een stuk beter. Het kán dus nog veel slechter dan de Z1.

Al met al blij maar vooral het tobo mis ik nog wel :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Wat ik ook heel irritant vind van mijn Z2 is dat de behuizing zo gevoelig is voor vingerafdrukken...
Maar aan dat keyboard zul je in de loop van de tijd wel aan wennen JT. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik heb geen glimmende behuizing dus bij mij valt het mee :) En ja het went maar het is nou niet je van het :P Als de laptop een mm dikker was met een beter tobo dan had ik dat liever gehad.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:48:
Ik heb geen glimmende behuizing dus bij mij valt het mee :) En ja het went maar het is nou niet je van het :P Als de laptop een mm dikker was met een beter tobo dan had ik dat liever gehad.
Ik vind het meest vervelende toch nog de rechtershift knop...
Hoe vaak ik niet toen destijds op de pijltjes toets gedrukt had.. Echt heel vervelend.

Trouwens, die rechterknop heb ik overigens bijna geen last van. Misschien kun je voor jou die rechterknop toets op de keyboard gebruiken in plaats van de rechter muisknop op de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

mijn svz heeft vanaf het begin tot nu al last van 'sissend' geluid aan de linker kant. op notebookreview hebben diverse mensen ook dit probleem gemeld. weten een van jullie misschien of sony nederland een oplossing biedt?

alvast bedankt en een gelukkig 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Mijn Z is vandaag binnengekomen :) wat een drama met levering zeg, hij lag al sinds 1 januari in het TNT distributiecentrum in Leidschendam (hemelsbreed 5 km hier vandaan) maar vandaag kwamen ze eindelijk langs! Ik ben over alles heel erg te spreken, alleen moet ik nog even wennen aan het toetsenbord. Als ik dit nu typ dan heb ik niet zo veel problemen, maar als ik bijv even snel mijn wachtwoord (na een tijdje niet getypt te hebben) dan gaat het nog helemaal mis :D ik heb er echt geen gevoel mee, vanwege de korte aanslag.. maar goed, ik verwacht dat dit wel verbeterd.

Gebruiken jullie overigens de fingerprint reader? Weten jullie hoe "veilig" deze software is? Aangezien je hier in feite gewoon wachtwoorden in opslaat.. (misschien ben ik wel een beetje paranoide hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mvbo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:59:
Gebruiken jullie overigens de fingerprint reader? Weten jullie hoe "veilig" deze software is? Aangezien je hier in feite gewoon wachtwoorden in opslaat.. (misschien ben ik wel een beetje paranoide hoor)
Ik gebruik 'm alleen om me aan te melden in Windows, voor de rest gebruik je beter gewoon je browser om je aangemeld te houden. En two-factor-security waar nodig.

Vingerafdruklezers zijn in 't algemeen gewoon niet veilig. Je computer hangt vol met vingerafdrukken, in principe is het bijna alsof je je wachtwoord onder een klepje in je laptop plakt. Vingerafdruklezer is een gemakverhogend product, geen veiligheidsverhogend product :)

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 08-01-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Same here, alleen om in te loggen.

Tobo van de Z2 went trouwens wel redelijk. Het houd nog steeds niet over, maar ik maak steeds minder typfouten.

Iemand trouwens nog interesse in een originele 9cells extended accu voor de Z1?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb vandaag hopelijk de slechtste beslissing van het weekend genomen, door Windows 7 schoon te installeren. Ik krijg echt bijna geen enkele driver die van de Sony site komt, aan de praat.. Hebben jullie dit probleem ook gehad?

De wired LAN driver werkt niet
De Wireless LAN driver werkt, maar enabled de radio niet
De VAIO Smart Network applicatie wil nog wel installeren maar start niet op

Andere drivers dan deze heb ik nog niet geprobeerd, ik word een beetje moe van het heen-en-weer kopieren van drivers op USB sticks :(

Ik vind het wel heel vreemd.. ik heb al zo vaak Windows opnieuw geïnstalleerd en heb nog nooit drivers voor een ethernet adapter hoeven installeren, vaak wordt deze wel herkend.. ik ben nu al 4 uur bezig om mijn ethernet verbinding werkend te krijgen!

[ Voor 19% gewijzigd door mvbo op 12-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Doe je het in de juiste volgorde? Heb ik ook gedaan maar nog werkte niet alles gelijk...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Wat zou de juiste volgorde moeten zijn? Ik heb nu eerst de chipset drivers geinstalleerd, en vervolgens de ethernet drivers, en dan Smart network.

Edit: Ik zie in dit topic al een uitgebreide beschrijving hierover.. ik ga gewoon helemaal opnieuw beginnen en stap voor stap de drivers installeren :-)

[ Voor 34% gewijzigd door mvbo op 13-01-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is vooral belangrijk dat je éérst al die libraries van Sony erop gooit (Event Manager, Location Services, Sony Shared Libraries, ...). Zonder die dingen werkt die andere software van Sony zelden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb je stappenplan eerder in dit topic gevolgd, maar kreeg de drivers alsnog niet goed aan de praat. Het lijkt erop dat vanuit de installer de SFEP gewoon niet goed geinstalleerd wordt? Ik heb de driver manueel uitgepakt en hem toegewezen aan een onbekend device, vervolgens werd deze pas herkend als SFEP en ging alles werken..

Vreemd, maar volgens mij kan ik weer verder :) Hartelijk dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mvbo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:19:
Ik heb je stappenplan eerder in dit topic gevolgd, maar kreeg de drivers alsnog niet goed aan de praat. Het lijkt erop dat vanuit de installer de SFEP gewoon niet goed geinstalleerd wordt? Ik heb de driver manueel uitgepakt en hem toegewezen aan een onbekend device, vervolgens werd deze pas herkend als SFEP en ging alles werken..

Vreemd, maar volgens mij kan ik weer verder :) Hartelijk dank voor je hulp!
Dat is inderdaad een bekend probleem. Die SFEP is vrij belangrijk, zorgt voor ongeveer alle communicatie tussen 't BIOS en de Sony-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een Vaio Z.
Het gaat om het model met de i5 2410. Tot nu toe bevalt hij uitstekend op 1 puntje na.. De Wifi.
Het lukt me niet om een goede verbinding te krijgen.
Ik heb alle drivers geupdate en ook in energiebeheer heb ik de wifi module op max. prestatie staan.
Toch heb ik een download snelheid van ong. 250 a 300 KByte/s terwijl dat met mijn vier jaar oude Dell een snelheid is van ong. 700 KByte/s over het wifi..

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 17:43
Je WiFi werkt dus wel gewoon verneem ik hier uit? Waarmee download je, torrents of nieuwsgroepen? En blijft de snelheid echt steken op 200/300 kb/s of zijn er pieken tot die snelheid?

Dit zal het wat gemakkelijker maken om je te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi werkt wel inderdaad. Het bereik is ook goed. Alle streepjes zitten vol onderin de taakbalk.
De snelheid is met het downloaden bij nieuwsgroepen, speedtest, en het downloaden van bestanden via sites. Zelfs als ik naast de router zit verbeterd het niet. Dan blijft het alsnog rond de 300 kb zitten..
Het lijkt alsof er een soort van limiet op zit? Zou dit ergens terug te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wat voor WiFi-kaart zit er in de recente Z's?

Op mijn Z met Intel-kaart heb ik bijvoorbeeld eerst 40Mhz over 2.4Ghz moeten inschakelen via apparaatbeheer. Start > rechtermuis op computer > beheren > apparaatbeheer > rechtermuis op WiFi-adapter > Eigenschappen > Geavanceerd > 802.11n kanaalbreedte op 2.4Ghz en 5Ghz allebei op auto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 10:52
Ben super tevreden emt mijn Vaio Z. Weet niet of dit de topic ervoor is, maar ik heb een VPCZ21L9E met 1600x900 scherm. Is het mogelijk om het scherm zelf up te graden naar een Full HD paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Intel® Centrino® Advanced-N 6230 Wifi kaart.

Ik heb via apparaatbeheer die opties op automatisch gezet, en nu werkt het al iets beter.
Haal nu ongeveer 450 kb/ps. Ik heb daarnaast het wifi kanaal op 1 gezet, ook dit lijkt iets te werken en ik heb Wifi- N uitgezet. Het werkt nu dus alleen nog maar op B/G. Ook dit lijkt iets van een verbetering te geven.
Maar zodra ik naast de router ga zitten, haal ik 500 a 600, terwijl mijn oude laptop dan gemakkelijk 800 haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is wel vreemd. Ik heb een 6200 (ongeveer hetzelfde als de 6230 maar zonder Bluetooth) en haal rond 90Mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 23:08
Silversin schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:26:
Ben super tevreden emt mijn Vaio Z. Weet niet of dit de topic ervoor is, maar ik heb een VPCZ21L9E met 1600x900 scherm. Is het mogelijk om het scherm zelf up te graden naar een Full HD paneel?
Ja dit is mogelijk, maar het is niet een goedkoop scherm. Op ebay kun je het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 10:52
Dank je wel. Zolang het onder de 300 euro blijft ben ik happy =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heeft mijn VPC-Z1 last van oververhitting.
Als ik hem in speed mode zet, oververhit die heel snel, zonder intensieve taken uit te voeren.
De ventilator begint heel hard te blazen en valt dan plotseling uit, de temperaturen lopen niet hoger op dan 89 graden (i5, nvidia).

Ik blaas de ventilator iedere maand uit, en er komt nauwelijks stof uit.
Ook heb ik hem laatst open gehad maar kon niks geks tegen komen.

Nu vermoed ik dat de koeling niet goed aansluit op de chips, waar zijn de correcte afmeting patches te verkrijgen, (pasta schijnt niet te werken).

Wie heeft die probleem al gehad en wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mijn VPC-Z1 heeft ook wat meer moeite met koel blijven de laatste tijd. In Speed is de ventilator altijd nogal luid (tenzij ik de thermal control op silent ipv balanced zet). Niet veel aan te doen denk ik, of je moet hem even op service sturen met die melding. Als je geen garantie meer hebt gaat dat wel wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 13-08 19:35
Mijn Z kan blijkbaar niet meer op mobiel internet. De adapter staat er gewoon nergens nog tussen, ook niet bij Apparaatbeheer. Nochtans nog geen week terug ging dit nog perfect, geen idee wat er ondertussen kan gebeurd zijn. En net nu zit ik ergens op een locatie waar ik geen WiFi heb, gelukkig kan ik nog tetheren met de GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Niet gewoon uitgezet in smart network? Ik heb m'n 3G standaard uit staan om stroom te besparen, en als je m zo uitschakelt zie ik m ook niet terug in apparaatbeheer. In de software weer aanzetten en voila, daar is ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Ik heb dat zelf niet geïnstalleerd staan, of vind het toch niet terug. Zit nu dus nog steeds online via de GSM, en ben de software aan het downloaden. Soms toevallig niet uitgezet met een bepaalde combinatie van toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nope, is echt met smart network. Ik heb de SVZ13, die heeft ook niet de wireless switch van de VPCZ2x (hoewel je daarmee alles in 1 keer uit zet dus dat zal nu ook het probleem niet zijn).

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Sony_SVS1511X9EB_VaioSmartNetwork_01.jpg

Quick n dirty google image search, in praktisch duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Heb het geïnstalleerd, en nu werkt alles opnieuw. Stond nochtans niet uitgeschakeld. Soit, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor dit soort zakelijke units met toch wel technisch hoogstaande oplossingen is een clean install meestal gewoon geen goed idee. Lekker de standaard installatie houden, daar vanaf halen wat je niet nodig hebt en het werkt als een trein, snel, stabiel en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
heb vandaag de sleeve binnen gekregen die oorspronkelijk bij de Duo 11 hoort, maar de Z past er precies in. Bedankt nog voor de tip. Wat een waardige sleeve voor deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Ik heb nu al een ruime tijd de Vaio Z, maar sinds een paar weken krijg ik steeds meldingen. Het probleem is niet heel erg, maar het levert gewoon wat irritaties op. Misschien dat iemand er iets op weet.

Het probleem is als volgt: Wanneer ik mijn lid sluit gaat hij automatisch in slaapstand en wanneer ik hem weer open klap komt hij hier weer uit. Hier ontstaat het probleem, namelijk hij gooit het draadloos netwerk er achter weg, dan verbindt hij weer, dan er achter weg, dan verbindt hij weer... Dit gebeurt ongeveer 5 à 6 keer en de tijd is ongeveer een 30 tot 60 seconden dat hij het internet weer pakt. Soms wil het ook dat hij het internet niet meer pakt en moet ik hem opnieuw opstarten.

Wat ik al heb gedaan:
- Windows 8 Drivers opnieuw geïnstalleerd (Alle drivers, er was nog iets kleins, maar reeds verholpen)
- Systeemherstel naar een vorig punt

Komt iemand dit probleem bekend voor? Zo ja, wat is er tegen te doen?

Waar ik geen tijd voor heb ik Windows 8 opnieuw te installeren, zit namelijk in de afsluitende fase van mijn studie en ik heb Photoshop, AutoCAD, Sketchup etc.. allemaal nodig en kan geen risico lopen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Tjukkie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:55:
heb vandaag de sleeve binnen gekregen die oorspronkelijk bij de Duo 11 hoort, maar de Z past er precies in. Bedankt nog voor de tip. Wat een waardige sleeve voor deze laptop :)
Waar heb je hem vandaan? Ik houd de website van Sony nu al een tijdje in de gaten, maar daar is hij telkens niet op voorraad.

Edit: Ik zie dat hij hier redelijk snel leverbaar is. Gelijk even besteld :)

[ Voor 18% gewijzigd door mvbo op 28-04-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wat voor idle temps hebben jullie op je Vaio Z's (Z1, met i5 en 330M)? Ik zit constant met m'n CPU rond 70°C en GPU rond 75°C (in idle), games zijn nauwelijks speelbaar omdat ik erg zware throttling krijg boven 90°C om één of andere reden. Met gewoon wat surfen in Chrome gaan de CPU en GPU allebei al snel richting 80°C...

Update: Net op aanraden van de service van Sony er de stofzuiger eens tegen gegooid, idle nu op 60° en ga onder load niet over 83°, en dat is mét overclock op de GPU. Best tevreden. Ik had echt niet gedacht dat dat zoveel verschil zou maken, je kon geen stofje zien zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door AmbroosV op 28-05-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Normaal kon ik mijn temperatuur wel bekijken via Everest, maar op dit moment wanneer ik op Sensors druk komt er niets.. Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd, maar tevergeefs. Weet iemand hoe ik dit weer aan het werken krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stofzuiger kan je overigens beter niet gebruiken. Dat levert een flinke lading statische elektriciteit op.

Het is beter om perslucht te gebruiken. Pas wel op voor vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:39
Ik heb ook een Z1 met bovengenoemde prestatie maar kan al ruim een jaar niet meer de GPU gebruiken omdat hij dan veel te warm wordt. Ook de CPU zorgt voor zoveel hitte generatie bij het encoden/decoden van filmmateriaal dat hij wel eens uitschakelt uit bescherming.

Om dit tegen te gaan heb ik ook al meerdere malen het systeem volledig uit elkaar gehaald maar dit bied geen oplossing. Heb er nu maar mee leren leven.. zou wel mooi zijn als ik een definitieve oplossing zou kunnen hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb nog garantie tot begin 2014, als het nu snel weer terugkomt ga ik 'm toch maar eens inleveren voor een reparatiebeurt. Voorlopig lijkt het allemaal vrij goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Laatst online: 01-03-2024
Hier een hele tevreden SVZ13 gebruiker, ik vind alleen dat de kleur rood van m'n beeldscherm iets te veel rood is (valt op bij foto's), ik kan alleen niet vinden waar ik dat kan aanpassen, catalyst control center geeft helemaal geen opties, iemand een idee? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat heb je gewoon met een goed scherm met een diepe gamut :P

Je zou kunnen proberen je monitorprofiel te switchen naar AdobeRGB, maar dan is alles wat fletser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Laatst online: 01-03-2024
AmbroosV schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:51:
Dat heb je gewoon met een goed scherm met een diepe gamut :P

Je zou kunnen proberen je monitorprofiel te switchen naar AdobeRGB, maar dan is alles wat fletser.
Hmm, niet echt makkelijk aan te passen dus.. dan maar zorgen dat ik de foto's op m'n xperia z niet te rood maak, want daar heb ik de bravia engine weer uitstaan omdat dat echt belachelijk rood wordt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melones
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 12:34
la_fusion schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:44:
Ik heb ook een Z1 met bovengenoemde prestatie maar kan al ruim een jaar niet meer de GPU gebruiken omdat hij dan veel te warm wordt. Ook de CPU zorgt voor zoveel hitte generatie bij het encoden/decoden van filmmateriaal dat hij wel eens uitschakelt uit bescherming.

Om dit tegen te gaan heb ik ook al meerdere malen het systeem volledig uit elkaar gehaald maar dit bied geen oplossing. Heb er nu maar mee leren leven.. zou wel mooi zijn als ik een definitieve oplossing zou kunnen hebben hiervoor.
hoi

helemaal uit elkaar halen is niet het belangrijkste, inderdaad perslucht in de fan exhaust blazen, tussen de bronzen stripjes, zorg dat je ze allemaal goed pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Wat ik alleen niet snap, als ik nou perslucht in de fan exhaust blaas (de bronze stripjes), waar blaas ik het dan heen? Niet dat ik nu stof nog verder m'n laptop in spuit waar ik niet zo snel bij kan komen zonder hem los te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melones
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 12:34
Hunter20 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:58:
[...]

Ja dit is mogelijk, maar het is niet een goedkoop scherm. Op ebay kun je het wel vinden.
ik vind zelf de full hd net te klein eigenlijk, heb altijd dpi op 100% want anders is het echt te lelijk op beamer of externe monitor, just my 2 cents.
Romeboarder schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:23:
Wat ik alleen niet snap, als ik nou perslucht in de fan exhaust blaas (de bronze stripjes), waar blaas ik het dan heen? Niet dat ik nu stof nog verder m'n laptop in spuit waar ik niet zo snel bij kan komen zonder hem los te halen...
daarom houd je je stofzuiger erbij, dan gaat het er helemaal doorheen.

@rest: ik heb zelf nog een issue waar ik mee zit.
Mijn vaio Z is al een keer in reparatie geweest vanwege een gebarst scherm. Hier voor moest ik zelf opdraaien omdat ze vonden dat het mijn eigen schuld was. Nu inmiddels heb ik wederom bij het in en uit vouwen van de deksel, dat de pixels bij de scharnieren in de buurt verkleuren. Aangezien ik het vervelend zou vinden dat het nog een keer zou gebeuren alvast de sony support gemailed, maar die hebben eerder al eens gewoon ene lijstje van mijn mails weggeklikt, en proberen koste wat kost de schuld bij mij te leggen. Wanneer ik tijd heb zal ik het hele verhaal nog eens posten, maar hebben jullie het zelfde?

Ik heb wel al meermalen zelf de scharnier schroefjes opnieuw aangedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bij Correct kan je tegen inlevering van de nieuwsbrief 50% korting krijgen op de Sony vaio sheet accu voor 50€ t.b.v de Sony z2.

Edit : Oh ja, het is een OP = OP Actie.

[ Voor 14% gewijzigd door Lip op 05-07-2013 12:45 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik heb nog eens gekeken naar de Pro 13 maar de i7 haalt het qua performance nog steeds niet bij mijn Z2 met i7 2620 :P GPU maakt niet zoveel uit want ik heb de PMD :D Dus voorlopig hou ik m'n Z21.

Iemand trouwens nog belang bij een originele Sony 9cells accu voor de Vaio Z1? 1,5 keer de capaciteit van de normale accu.
Lip schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:01:
Bij Correct kan je tegen inlevering van de nieuwsbrief 50% korting krijgen op de Sony vaio sheet accu voor 50€ t.b.v de Sony z2.

Edit : Oh ja, het is een OP = OP Actie.
Kan je mij die nieuwsbrief doormailen? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Als je je Z kocht hebt bij de Correct en je hebt tijdens de aankoop hiervan je n.a.w gegevens achtergelaten, dan krijg je die brief thuis gestuurd met de post. Die actie is eigenlijk alleen voor 'trouwe' klanten van de Correct.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Oh ok, je had het alleen over een nieuwsbrief dus ik dacht dat die nieuwsbrief voldoende was :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 12:54
Is het nog de moeite om een tweedehands Vaio Z (model 2010) te kopen of zijn er al betere alternatieven?
Hoeveel is zo'n toestel eigenlijk nog waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Welke specs? VPC-Z1x, VPC-Z2x? Ik heb nu een eerste gen Z2 met i7, mooie machine die sneller is dan de nieuwe Pro.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
icecreammm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:40:
Is het nog de moeite om een tweedehands Vaio Z (model 2010) te kopen of zijn er al betere alternatieven?
Hoeveel is zo'n toestel eigenlijk nog waard?
Wat wil je ermee doen? als je DVD's wil kijken ermee zal een VAIO Pro niet echt nuttig zijn. Heb je de performance van de mobile processor nodig tov de lagere performance van de ULV's in de Pro? Wil je Windows 8 draaien? Dan valt de Z 2010 af doordat de drivers voor de videokaart niet geschikt ervoor zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Op de notebookreview forums staat al een hele tijd de volgorde waarin je drivers moet installeren voor Windows 8 op een VPC-Z1. Ik heb het nog niet geprobeerd maar de reacties zijn vrijwel allemaal positief.

Of een Z1 nu nog interessant is, ik weet het zo niet. Ik ben er geweldig tevreden mee, het is een leuke, lichte laptop met een heerlijk display, goed toetsenbord, goed touchpad en hij is gewoon snel. Ik heb tot nu toe nog geen enkele andere laptop gevonden die deze combinatie aan specs heeft.

Ik ga mijn Z1 trouwens upgraden deze zomer, ben van plan om de DVD-drive (nog geen vijf keer gebruikt op twee jaar tijd denk ik) te vervangen door een HDD. 120GB is wat klein aan het worden en ik heb echt nood aan een Windows/Linux dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Ik zou eventueel een VPC-Z1x met i7 processor kopen, model van 2010.
Wat ik ermee wil doen: Lightroom, Photoshop, Remote Desktop naar mijn werkstation (1920x1080 resolutie komt hier goed van pas), surfen, filmpjes kijken (zowel op laptop als via HDMI op tv).
Windows 7 is oké voor mij.
Ik gebruik momenteel een Lenovo T400 uit 2008, maar Lightroom is bijna niet meer vooruit te trekken. Ook mis ik daarop de 1920x1080 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Als die 128gb en 4gb RAM heeft dan zou ik er max 400-450 voor betalen, met 256gb SSD 500 ofzo. Dan heb je een heel leuk apparaat waar geen goedkope ultrabook op alle fronten bij kan komen. Als je ziet dat de nieuwe Pro 13 1000e kost dan zou ik er zelf zeker geen 700 ofzo voor uitgeven.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Bedankt voor het prijsadvies. Ik ben benieuwd naar de reactie van de verkoper. Z'n vraagprijs ligt namelijk aardig in de buurt van een nieuwe Vaio Pro 13, maar dat leek mij ook veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Is het een Z11, 12, 13? Verdere specs?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Afgaande op de foto's die gestuurd zijn gaat het om een Z12.
Verder heeft het toestel 128GB HDD, 8GB RAM, i7 M620, resolutie 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Tja, ik zou zeggen zoek eens benchmarks erbij. Zal je zien dat het wel een vlotte CPU is, maar niet snel genoeg om Vaio pro geld voor neer te leggen

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Daarnaast is het ook van belang om te weten in wat voor staat de koeling en accu is. Drie jaren zonder onderhoud zou ook een sterk argument zijn om dus nee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik heb evt wel een 9cells accu te koop voor de Z die in goede staat is ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
accuduur zou nog in orde zijn en de laptop zou stil zijn en weinig warmte genereren. Ik wacht nog steeds op antwoord na mijn bod. Er is natuurlijk kans dat ik geen antwoord krijg gezien zijn vraagprijs een stuk hoger ligt dan mijn bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Wat is de vraagprijs en wat is jouw bod?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Vraagprijs was 895 euro en mijn bod is 550 euro. Mijn bod is aanvaard, dus binnenkort kan ik het toestel gaan bekijken. Zijn er zaken waarop ik moet letten tijdens het testen van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Accu wil nog wel eens speling hebben. Als die dat ook heeft dan kan je er misschien nog iets mee afdingen. Verder keyboard afdruk op het scherm. Fan hoor je ietsje, ook wanneer deze op z'n zachtst draait. Maar deze gaat ook niet zomaar spinnen (als deze in Vaio Care op performance staat qua koeling dan gaat deze wel eerder harder draaien) en zou verder vrij stil en koel moeten zijn met lichte load.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Ik heb de Z12 sinds gisteren in mijn bezit.
Laadstatus van de accu is volgens Vaio Control Center nog goed, Tijdens het surfen krijg ik ongeveer 2,5 à 3 uur in stamina mode met helderheid op maximum wat ik niet erg veel vind.
Scherm ziet er ook nog in orde uit, buiten enkele kleinigheden (3 kleine krasjes die lijken op stofjes).
Zelfs in STAMINA mode gaat Lightroom al een stuk sneller dan mijn Thinkpad T400, dus hiervan ben ik tevreden.
De 128GB schijf raakt wel snel vol, ik ben van plan om de DVD-RW drive te vervangen door een 2.5 inch hdd.
Het glossy scherm is ook terug even wennen. Ook heb ik het gevoel dat de kleuren veel te warm zijn, ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat kan aanpassen.
De ventilator is stil en de laptop blijft ook koel, dus daarvan ben ik heel tevreden. Mijn Vaio F11 maakte zelfs tijdens het surfen een hoop kabaal (bleef hierdoor wel ook koel), daardoor ben ik die enkel maar gaan gebruiken als het echt nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je ziet nu pas de kleuren zoals ze horen, een van de beste schermen als het op kleur reproductie aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sick Nick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:30:
Je ziet nu pas de kleuren zoals ze horen, een van de beste schermen als het op kleur reproductie aan komt.
Bij de VPC-Z12 valt dat reuze mee... De VPCZ2xx en latere varianten kregen pas het scherm met de bijna volle adobe dekking. <--- epic fail

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 18-07-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

icecreammm schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:23:
Ik heb de Z12 sinds gisteren in mijn bezit.
Laadstatus van de accu is volgens Vaio Control Center nog goed, Tijdens het surfen krijg ik ongeveer 2,5 à 3 uur in stamina mode met helderheid op maximum wat ik niet erg veel vind.
Ik heb een 9cells accu waarmee ik 6 uur haalde met batterycare aan, lage load (internetten e.d.), bluetooth uit en scherm op lage helderheid. Als je geinteresseerd bent dan moet je maar even een berichtje sturen :)

Het scherm is trouwens niet glossy; er zit een anti-reflectielaag op die de voordelen van glossy behoud. Hierdoor zie je iets meer reflectie dan écht mat maar dat is het resultaat mij dik waard.
Vinand schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:35:
[...]

Bij de VPC-Z12 valt dat reuze mee... De VPCZ2xx en latere varianten kregen pas het scherm met de bijna volle adobe dekking.
Panelen zijn hetzelfde ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
3 uur op Stamina met max helderheid valt best mee om te surfen, heel veel meer moet je niet verwachten. Zeker niet op 1920x1080.

Wat veel helpt is de refresh rate verlagen naar 40Hz. Als dat niet storend is spaar je daarmee een berg batterij uit (vooral in speed maar ook wat in stamina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

1080p verbruikt inderdaad ook iets meer stroom ja.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
die 40Hz tip zal ik eens uitproberen. Als ik WWAN en bluetooth uitschakel haal ik ongeveer 3,5 uur wat toch al aardig is.
Wat ook leuk is aan de Z12 is dat je hem gemakkelijk kan vastgrijpen, de batterij functioneert zowat als een handvat.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de optische drive door een 2.5 inch hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Sick Nick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:30:
Een van de beste laptopschermen misschien. Het is verder gewoon een TN paneel, die kan niet op tegen een standaard IPS-scherm.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben aan het wachten op de levering van mijn HDD caddy, zou er binnen maximum twee weken moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Waar heb je die besteld, als ik vragen mag? Ik gebruik de DVD drive van m'n Z11 ook nooit, en een extra schijf zou dus mooi meegenomen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Newmodeus, is speciaal voor de Z11/12/13, past heel netjes volgens veel gebruikers. Ik ga er een Hitachi 5K1000 insteke. Geen supersnelle HDD maar een van de meest zuinige en stille. En 1TB. Op eBay heb ik een USB-case gekocht voor mijn DVD-drive.

Wanneer alles aangekomen is zal ik een fotoreeks maken van het hele proces en het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Dankzij een aardige tweaker heb ik nu ook een sheetaccu voor m'n Z2, toch 7,5-8 uur mét batterycare :P :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

AmbroosV schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:06:
Newmodeus, is speciaal voor de Z11/12/13, past heel netjes volgens veel gebruikers. Ik ga er een Hitachi 5K1000 insteke. Geen supersnelle HDD maar een van de meest zuinige en stille. En 1TB. Op eBay heb ik een USB-case gekocht voor mijn DVD-drive.

Wanneer alles aangekomen is zal ik een fotoreeks maken van het hele proces en het resultaat.
Bedankt voor de tip, ik wacht je foto's met spanning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wauw. Zaterdag de caddy besteld, is blijkbaar woensdag al aangekomen (volgens la mama). Op de tracking van USPS staat San Francisco als laatste locatie :P Snel! En dat is dan met de goedkoopste optie. Belgische bestellingen duren soms langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

JT schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:07:
Dankzij een aardige tweaker heb ik nu ook een sheetaccu voor m'n Z2, toch 7,5-8 uur mét batterycare :P :Y)
Weegt je Vaio Z met die extra accu er onder niet even veel als een baksteen?
1145 gram of 1,6 KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

1,67 om precies te zijn. Ja het scheelt maar hij is met dit weer door de extra laag wel minder warm op schoot!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
AmbroosV schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:06:

Super, ik kijk uit naar de foto's. De tray van Newmodeus had ik ook al op het oog. Waar op eBay heb je een USB-case gevonden voor je DVD-drive? Ik vraag me af of de uitwerp-knop nog zal functioneren als de DVD-drive gebruikt wordt via een USB-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Well crap. Alles is sneller aangekomen en ik heb 't op mijn kamer in Leuven in elkaar gestoken en had geen camera bij de hand (en er niet aan gedacht). Drive zit erin, werkt goed!

Mijn DVD-drive heb ik verhuisd naar een eBay-case van €10, doet het ook goed!

Sorry voor het gebrek aan foto's :P De gids van Newmodeus was wel erg goed, hoewel je twee extra schroefjes moet losdoen.

Ik zal morgen of overmorgen wel nog wat detailfoto's van het eindresultaat posten, en als er echt vraag naar is draai ik m'n laptop wel even terug open, was snel gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7sg9tLT.png
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.