Verwijderd

Topicstarter
Goede dag heren en dames ?

ik weet het het volgens mij zoveelste topic over pc op een tvtje aansluiten.

maar ik heb tog wat af gezocht op het net maar kon niet veel vinden over mijn BROERS probleem :P
sinds kort heb ik een eigen Pc monster en hij kreeg de mijne
hij wou hem aan zijn tv sluiten het is een samsung plasma 4 series presieze model nummer weet ik niet zo staat niet in de manual :S

maar nu komt het probleem de pc is gewoon via een Vga kabel aan zijn tv gesloten de tv had gewoon ook zo'n aansluiten in het begin zie je gewoon windows xp proffesional scherm dat hij aant laden is maar dan wilt hij overspringen naar het welkom scherm waar je in moet loggen maar dan zegt de Tv in eens dat hij het niet meer ondersteunt :S ik vindt het egt vaag ik heb de tv instellingen ook al paar keer verandert maar dat hielp niet.

toen ging ik in de bios kijken maar daar kon ik ook niet veel in.

dus mijn vraag aan jullie is kunnen jullie mij helpen ?

Mvg Glorious

Alvast bedankt

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

gevalletje resolutie/refreshrate verkeerd ingesteld ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Hij zal dan wel op een resolutie staan die de TV niet aankan. Zoek eerst maar eens het exacte type op van de TV, dan weet je al weer veel meer.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

heuveltje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:54:
gevalletje resolutie/refreshrate verkeerd ingesteld ?
Vind het meer een gevalletje te lange zinnen en geen gebruik van hoofdletters en interpunctie. Om over de schrijfwijze van sommige woorden nog maar te zwijgen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09-2025
F8 bij opstarten -> opstertten in VGA modus, dan resolutie goed instellen als je eenmaal in windows zit.
Alstulieft, dankuwel, graag gedaan...

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal morge even deze dingen uit zoeken ga nu slape

alvast bedankt voor de reacties

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31
Het probleem is inderdaad dat je een reso naar de tv stuurt die hij niet aankan. Daarom zie je wèl het opstartscherm, want dat is in een SD resolutie.
Je kunt trouwens beter een dvi-hdmi kabel kopen, want een hdready plasma aansluiten op je pc met vga is niet het allerlekkerste.

Je krijgt sowieso al het probleem dat de plasmaresolutie geen 16-9 i, want ik neem aan dat de resolutie 1024x768 is. Dit komt omdat de plasmacellen langwerpig zijn.

Kijk dus in de handleiding naar de resoluties die de tv wèl accepteert. Via hdmi zal dit waarschijnlijk 1280x720 zijn. Ook is er meestal 1 hdmi speciaal voor aansluiting met een pc. Kijk ook hiervoor in de handleiding.
Ook moet je kijken of je de overscan op de tv en op de videokaart kan uitzetten, anders krijg je onscherpe letters.

Verwijderd

Topicstarter
paar vraagjes hoe stel ik die refresh rate in is dat gewoon waar je ui 80hertz kan kieze ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect ga ik dit topic sluiten...

GoT is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Zo had je bijvoorbeeld hier al kunnen vinden hoe het kan dat je tv het niet goed doet. Idem geldt het voor instellingen van de refreshrate, want dat staat onder andere hier. Idem met dat je deze vraag al had beantwoord voor jezelf al je termen als "refreshrate" of "vernieuwingsfrequentie" door Google heen had gegooid.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.