Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik probeer al een tijdje beeld van mijn pc op mijn tv te krijgen met een hdmi kabel (deze). Heb al vanalles geprobeerd, maar het is helaas nog niet gelukt. Mijn pc heeft een Gigabyte Radeon HD 4670 grafische kaart en de tv is een Level 6542 full-HD tv.

De tv staat op het HDMI kanaal. Op de pc heb ik onder beeldscherminstellingen duplicate displays ingesteld. Als ik de pc opstart, krijg ik op het beeldscherm van de pc nog wel het opstartscherm te zien, maar zodra ik dan het bureaublad zou moeten zien, komt er een bericht no signal op het pc-beelscherm en wordt deze daarna zwart. De melding no signal op de tv verdwijnt dan, maar het beeld blijft helaas zwart. En zo gaat dat bij alles wat ik heb geprobeerd, zoals verschillende resoluties. In de handleiding van de tv staat alleen dat er 2 hdmi poorten zijn, niet welke resolutie de tv ondersteunt. Ook heb ik alleen de hdmi-kabel in de pc laten zitten, en de vga-kabel naar de pc-monitor eruit gelaten, maar dan blijft het beeld van de tv ook zwart.

Heb ook naar soortgelijke problemen gezocht, maar in 95% van de gevallen is de oplossing dan om de tv op het hdmi kanaal in te stellen, maar dat heb ik dus al gedaan. Heeft er iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
Ik ken jouw tv niet en heb zelf alleen ervaring met t aansluiten van een hdtv als primair scherm.

Meestal is de oplossing:

- een hdtv accepteert vaak alleen de hd resolutie's 1280x720 en 1920x1080 en niets anders. Je krijgt bij andere reso's de melding: "geen signaal" of "niet ondersteund."

- sommige hdtv's zijn kieskeurig wat betreft het merk dvi-hdmi kabel. Probeer s een ander merk

- meestal is maar 1 van de hdmi ingangen van een hdtv geschikt voor pc signalen. Kijk in de handleiding.

- zorg dat de pc uit staat voordat je m op de tv aansluit.
Zet de pc dus eerst op 1 van de 2 bovengenoemde resoluties en zet m daarna uit en sluit de kabel aan op de tv. Zet de tv aan en op de juiste hdmi ingang en zet daarna de pc aan.

Aangezien je t opstartscherm wèl zag, denk ik dat de pc op een niet ondersteunde resolutie staat (opstartscherm heeft een andere reso ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb de resolutie op 1280x720 gezet, en in jou volgorde alles geprobeerd, maar krijg op HDMI1 en op HDMI2 nog steeds een zwart beeld. Ik heb op mijn pc Windows 7 64bit Ultimate draaien, ik weet niet of dat iets zou uitmaken. Heb het ook via mijn laptop geprobeerd, daar draait Windows Vista Home op, maar ook via de laptop krijg ik een zwart beeld.

Ik kan trouwens geen 1920x1080 instellen, vanavond eens kijken of ik via een update dat wel kan instellen. Ik heb ook geen andere HDMI kabel, dus mocht het daaraan liggen, dan zal ik een nieuwe moeten kopen, maar daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 15:22

ilrenato

Pizzah!!!!

En opstarten in veilige modus, heb je dan wel beeld later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hoe kan het zijn dat je zo'n videokaart hebt, maar niet de reso 1920x1080 kan gebruiken? Dat moet toch een makkie zijn voor zo'n kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Heb je je drivers wel up-to-date? Wat voor HDMI kabel gebruik je? 1.3 ? (Of maakt dat toch niks uit?)
Kan je het eventueel op een andere tv uitproberen of met een andere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342992

Ik zit sinds vandaag met hetzelfde probleem..
Eerst kon ik wel op beide schermen kijken, maar ik was een beetje aan het klooien met de resoluties. Had die van mijn hd tv ingesteld op 1920x1080 en mijn normale scherm weet ik niet meer. Sinds dien is het niet meer mogelijk om mijn tv te gebruiken als pcscherm. Zodra ik hem instel op hdmi1, gaat mijn gewone scherm uit en geeft nog signal, maar vervolgens dus geen beeld op de tv.
Ik ben het nog aan het uitzoeken, maar kan het tot dusver nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-12-2017
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Als ik opstart krijg ik wel beeld met de Bios enzo... maar als hij in Windows aankomt word het beeld van de tv zwart en heeft hij geen signaal. In Veilige modus krijg ik wel beeld op mijn tv.

Dus ik wacht af..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 22:00
Je kunt toch in veilige modus de resolutie naar beneden zetten en kijken wat er dan gebeurt of de verversings frequentie naar beneden zetten bij display eigenschappen.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

even nakijken waar je wel beeld krijgt? 1080i/1080p, 50 Hz/ 60 Hz. Krijg je in de eigenschappen van het bureaublad nog 2 monitors te zien [1][2]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342992

Ik krijg bij eigenschappen van bureaublad geen 2 monitoren te zien, maar toen ik mijn tv aansloot -en pc monitor dus automatisch uitging- heb ik een printscreen gemaakt, en toen herkende hij de tv wel en de pcmonitor weer niet...
Ik zal veilige modus eens gaan proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
SebastiaanS schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:41:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Als ik opstart krijg ik wel beeld met de Bios enzo... maar als hij in Windows aankomt word het beeld van de tv zwart en heeft hij geen signaal. In Veilige modus krijg ik wel beeld op mijn tv.

Dus ik wacht af..............
Dat komt omdat je de pc op een resolutie hebt staan die jouw tv niet ondersteunt.
Het opstartscherm heeft een veel lagere reso en bij windows gaat die dan in de door jouw ingestelde reso en als de tv dat niet accepteert, gaat het beeld op zwart.

Hdtv's accepteren via dvi-hdmi vaak alleen de hd reso's van 1280x720 en 1920x1080 en niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-12-2017
Ferry34 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:16:
[...]

Dat komt omdat je de pc op een resolutie hebt staan die jouw tv niet ondersteunt.
Het opstartscherm heeft een veel lagere reso en bij windows gaat die dan in de door jouw ingestelde reso en als de tv dat niet accepteert, gaat het beeld op zwart.

Hdtv's accepteren via dvi-hdmi vaak alleen de hd reso's van 1280x720 en 1920x1080 en niets anders.
Das bij mij dan weer anders, want in Veilige modus kan ik hem tot 1480x.... zetten en dan werkt het nog wel.
En andersom, dus een lage resolutie in Normale Modus werkt het niet en krijg ik op geen mogelijkheid beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Kan zijn dat de kabel te lang is.. en daardoor geen signaal geeft. Kabel ziet er niet bijster HQ uit, en met 10 meter gaan dingen als storing wellicht spelen.
Pagina: 1