Aanbieding Apple Mediamarkt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 37.140 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juvani
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
swoutr schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:03:
mwhaw, ik ga niet mijn macbook pro niet meer via mm aanschaffen, koop hem volgende week gewoon via de apple site, ik wil de 15" mcpro met hoog resolutie scherm, De btw gaat er bij mij zoiezo al vanaf, ik bestel hem via mijn baas, die betaald de btw. + dan hoef ik geen weken te wachten tot mijn order bij de mm eindelijk eens geleverd wordt maar heb ik hem over anderhalve week vanaf nu :)! kan niet wachten!
Voor de 101e keer; je betaalt WEL de BTW, je krijgt gewoon 16% korting.
Dus voor jou (en iedereen die zakelijk aanschaft) dubbel interessant.
Eerst korting en dan btw terug vorderen op je aangifte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Exirion schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:35:
[...]

Koop dat ding dan. Typisch Hollands om iets graag te willen hebben maar een jaar te gaan zitten wachten totdat er een paar tientjes van de prijs af zijn.
Ehm ja en dan ? kan ik weer wat mee doen toch ? het is een gadget waar ik al langer naar loer.
het heeft me ook een jaar gekost om een telefoon te kopen, omdat ik een goeie had, nou en ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Dan ga ik hem dus gelijk halen + apple care, scheelt weer een hoop centjes :)
Los van de vraag of Apple care niet belachelijk duur is (het is alleen een verlengde garantie en geen verzekering voor verlies/vallen/diefstal) kun je Applecare via E-bay erg goedkoop krijgen. Even googelen voor meer informatie daarover.
Andere optie is de verzekering van de MM zelf. Die dekt zowel gebreken van binnenuit als verlies/diefstal/vallen. Kost pakweg 10% van de aanschafprijs en geldt 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:38:
[...]

Los van de vraag of Apple care niet belachelijk duur is (het is alleen een verlengde garantie en geen verzekering voor verlies/vallen/diefstal) kun je Applecare via E-bay erg goedkoop krijgen. Even googelen voor meer informatie daarover.
Andere optie is de verzekering van de MM zelf. Die dekt zowel gebreken van binnenuit als verlies/diefstal/vallen. Kost pakweg 10% van de aanschafprijs en geldt 3 jaar.
Apple care via e-bay is niet echt meer te doen. Apple controleert er zorgvuldig op de laatste tijd en ze vragen vaak een factuur en het nummer op het doosje ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje.
ik heb donderdag 13 januari omstreeks 15.00 een hp g62 gekocht bij mediamarkt.
als de geruchten kloppen dan is precies 2 weken later die btw actie.

kan ik dan alsnog mijn geld aan extra korting terug krijgen van de mediamarkt als ik voor 13.00 langs kom *dan is het binnen twee weken??)

voel me echt nu dubbel genaaid door mediamarkt.

3 weken geleden heb ik een canon 500d gehaald die een week erna in de aanbieding kwam (wel met andere lens maar dan nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week donderdag is ook wel een slimme keuze. De meeste mensen hebben dan het salaris weer binnen. Verhogen van de prijs op Apple producten is toch niet mogelijk dus als de iMacs mee doen dan sta ik donderdag in de rij voor een 27" iMac. :9~
ik heb een vraagje.
ik heb donderdag 13 januari omstreeks 15.00 een hp g62 gekocht bij mediamarkt.
als de geruchten kloppen dan is precies 2 weken later die btw actie.

kan ik dan alsnog mijn geld aan extra korting terug krijgen van de mediamarkt als ik voor 13.00 langs kom *dan is het binnen twee weken??)
Je zou hem ook maandag al terug kunnen brengen als je alles nog compleet hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:26:
Volgende week donderdag is ook wel een slimme keuze. De meeste mensen hebben dan het salaris weer binnen. Verhogen van de prijs op Apple producten is toch niet mogelijk dus als de iMacs mee doen dan sta ik donderdag in de rij voor een 27" iMac. :9~

[...]

Je zou hem ook maandag al terug kunnen brengen als je alles nog compleet hebt.
de eisen van de mediamarkt voor retourneren is dat het product ongebruikt en in de originele verpakking is.
Die van mij is al gebruikt en alle plasticjes zijn er af.
Ik denk niet dat de mediamarkt hem terug neemt aangezien die nu niet meer als nieuw verkoopbaar is.
Of zijn ze heel erg coulant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:51:
[...]

de eisen van de mediamarkt voor retourneren is dat het product ongebruikt en in de originele verpakking is.
Die van mij is al gebruikt en alle plasticjes zijn er af.
Ik denk niet dat de mediamarkt hem terug neemt aangezien die nu niet meer als nieuw verkoopbaar is.
Of zijn ze heel erg coulant?
Wisselt per MM maar de laatste tijd zijn ze minder coulant. Volgens mij zit die donderdag de 27e nog binnen 2 weken. Je kunt dan donderdag teruggaan met je kassabon. Je krijgt dan het prijsverschil retour. Of ze op die exacte aankooptijd letten weet ik niet zeker maar volgens mij niet. Als je voor de zekerheid voor 13:00 gaat zit je sowieso goed natuurlijk.

Voor die Canon 500D gold hetzelfde maar daar zit je nu helaas buiten de termijn. Maar wel iets om in de gaten te houden bij toekomstige aankopen want de laagste prijsgarantie geldt het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Wisselt per MM maar de laatste tijd zijn ze minder coulant. Volgens mij zit die donderdag de 27e nog binnen 2 weken. Je kunt dan donderdag teruggaan met je kassabon. Je krijgt dan het prijsverschil retour. Of ze op die exacte aankooptijd letten weet ik niet zeker maar volgens mij niet. Als je voor de zekerheid voor 13:00 gaat zit je sowieso goed natuurlijk.

Voor die Canon 500D gold hetzelfde maar daar zit je nu helaas buiten de termijn. Maar wel iets om in de gaten te houden bij toekomstige aankopen want de laagste prijsgarantie geldt het hele jaar door.
Als de geruchten kloppen ga ik het proberen en zal wel laten weten hoe het af loopt. (toch iets van 80 euro)

Met mijn 500d was net balen.
heb een 500d plus 18-55 is kitlens gehaald voor 529.
week erna komt de 500d met 18-55 lens in de aanbieding voor 440 of zo.
met het prijsverschil had ik dus weer een IS lens kunnen halen maar ja, de aanbieding was niet hetzelfde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juvani schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:18:
[...]

Voor de 101e keer; je betaalt WEL de BTW, je krijgt gewoon 16% korting.
Dus voor jou (en iedereen die zakelijk aanschaft) dubbel interessant.
Eerst korting en dan btw terug vorderen op je aangifte!
Hoezo 16%? Je hoeft toch gewoon 19% minder te betalen dan anders?

Een tv kost ex btw 100 euro. Normaal betaal ik 119 (incl btw) nu dus 100.
Ik betaal dus 19 euro minder, is 19% op 100 euro, die ik nu minder hoef te betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
8)7 . Kom op, dat meen je toch niet serieus he? Stel product zonder btw is 100 euro. Incl. btw dan dus 119 euro. Dus 'zonder btw', is 19 euro korting -> 19 euro is +- 16% van 119...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:36:
8)7 . Kom op, dat meen je toch niet serieus he? Stel product zonder btw is 100 euro. Incl. btw dan dus 119 euro. Dus 'zonder btw', is 19 euro korting -> 19 euro is +- 16% van 119...
Normaal betaal ik 19% btw. Nu niet. Ik heb dus een korting van 19%. Ik hoef nu 19% minder te betalen dan ik anders zou doen. De 19 euro die bovenop de 100 euro komt hoef ik nu dus niet te betalen, die ik normaliter wel zou moeten betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:38:
Normaal betaal ik 19% btw. Nu niet. Ik heb dus een korting van 19%.
Nou, mooi toch! Rennen en incasseren die 19% korting! Wij doen het wel met 16%. En leer eens LEZEN mfg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee, je betaalt nog steeds btw. Alleen compenseert de mediamarkt dit door zo'n korting te geven op het product met btw, dat de uiteindelijke prijs hetzelfde is als ware er geen btw op zit.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
In België krijgen we dan weer zo'n reclames:
Ze bedoelen vast wel de Core i3, maar daar wordt je toch behoorlijk pissig van als je 1,5 maand eerder (op het moment van de aanbieding) de volle pot hebt betaalt!
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/2078/fotoqq.th.jpg
Groter

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bn326160 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:41:
In België krijgen we dan weer zo'n reclames:
Ze bedoelen vast wel de Core i3, maar daar wordt je toch behoorlijk pissig van als je 1,5 maand eerder (op het moment van de aanbieding) de volle pot hebt betaalt!
[afbeelding]
Groter
Dat is wel balen idd. Mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

hebben ze bij de MM ook de IMAC met US international keyboard? ik heb namelijk een schurft hekel aan de nerderlandse versies

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:39:
[...]

Nou, mooi toch! Rennen en incasseren die 19% korting! Wij doen het wel met 16%. En leer eens LEZEN mfg.
;)

@BobWarley: lees een paar pagina's terug van dit topic nog maar even de rekenvoorbeelden. Staat alles uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Samjung schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:47:
Vandaag op me werk een mail gelezen van onze districtmanager. Hij had uit betrouwbare bron (naar eigen zeggen) te horen gekregen dat aankomende donderdag het feest lost barst. Overigens wordt de MM in de gaten gehouden door een soort van consumentenbond zodat ze de huidige prijzen niet mogen/kunnen verhogen bij aanvang van de actie(anders wordt je alsnog soort van genept). Ik werk overigens bij een andere elektronica zaak ;).
iMac's e.d. hebben altijd een hele duidelijke prijs gehad, die zijn namelijk vrijwel overal hetzelfde geprijst. Media Markt gaat echt niet die prijzen omhoog gooien..

Tevens word er echt niks omhoog gegooid, doordat mensen verkeerd rekenen (lees: niet kunnen rekenen) krijgt Media Markt een slechte naam omdat volgens mensen de prijzen niet kloppen. Ik bedoel dus 15,97% tov 19%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laten we wel wezen het is misleidend, mensen komen vanwege de 20% dit doen ze echt wel met opzet. de meeste mensen laten de koop wel door gaan nadat ze de misrekening voorgelegd krijgen

anders hadden ze wel gezegd 16% korting toch ? maar ja dat klinkt lang niet zo interessant

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 of 20 procent, altijd nog veel geld als het gaat om een dure aankoop.
[schooiermodus]Zou je trouwens dan bij de BCC nog meer korting krijgen aangezien hun laagste prijs garantie hebben ;) [/schooiermodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

fish schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:50:
Laten we wel wezen het is misleidend, mensen komen vanwege de 20% dit doen ze echt wel met opzet. de meeste mensen laten de koop wel door gaan nadat ze de misrekening voorgelegd krijgen

anders hadden ze wel gezegd 16% korting toch ? maar ja dat klinkt lang niet zo interessant
Ze zeggen niet 19% korting.
De term is: 19% BTW weg ermee!

En dat leven ze ook na, je betaald het bedrag pre-BTW. Dat dit rekenkundig geen 19% is maar 16% is een ander verhaal.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:55:
[...]

En dat leven ze ook na, je betaald het bedrag pre-BTW. Dat dit rekenkundig geen 19% is maar 16% is een ander verhaal.
Zeker voor Apple produkten die vrijwel overal tegen adviesprijs verkocht worden en relatief ook duur zijn in het computersegment, blijft het een mooie korting. Voor tv's en witgoed heb je door het jaar heen ook veel kortingen en is sowieso vaak ook wel beter op af te dingen. Dus daar is het misschien iets minder spectaculair.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

fish schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:50:

Nee. Het is gewoon een gegeven.. Als je dit misleidend acht, vind je alles misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Het is puur een consumeten misverstand. Mensen die een beetje kaas hebben gegeten van inkopen op bedrijfsniveau weten wel beter ;). Het is echt niet misleidend, ze zeggen nergens 19% korting ;). Ze zeggen; 19% BTW weg ermee. En zo is het toch ook ? De 19% BTW gaat eraf, dat wil niet zeggen dat je 19% korting hebt ;). Gosh sommige mensen moeten echt terug naar de basisschool ...

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:04:
Het is puur een consumeten misverstand. Mensen die een beetje kaas hebben gegeten van inkopen op bedrijfsniveau weten wel beter ;). Het is echt niet misleidend, ze zeggen nergens 19% korting ;). Ze zeggen; 19% BTW weg ermee. En zo is het toch ook ? De 19% BTW gaat eraf, dat wil niet zeggen dat je 19% korting hebt ;). Gosh sommige mensen moeten echt terug naar de basisschool ...
Alhoewel dit al het 4e jaar (of misschien nog wel langer) op rij is dat ze deze actie hebben, zal het gezien de misverstanden hier op het Forum, in de winkel wel regelmatig een drama zijn. Mensen die de kassabon bekijken, er niks van snappen en gaan klagen. Wel staat er geloof ik in de folder een voorbeeldberekening. Maar ja, als iemand dat voorbeeld niet leest of gewoon niet snapt dan heb je alsnog boze klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Daarom hangen er tijdens de actie ook meerdere A4'tjes met daarop groot een rekenvoorbeeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Osxy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Als een product 119 euro kost (dat is dus incl. Btw in Europa) en ze zeggen BTW, weg ermee, dan is de prijs 100 euro.

Dat de mediamarkt dit zo doet is misleidend, maar dan klopt het wel wat jullie zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Als een product 119 euro kost (dat is dus incl. Btw in Europa) en ze zeggen BTW, weg ermee, dan is de prijs 100 euro.

Dat de mediamarkt dit zo doet is misleidend, maar dan klopt het wel wat jullie zeggen.
Daar is niets misleidend aan, sommigen begrijpen het gewoon niet maar dat is niet de schuld van de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tsurany schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Fixed. Het is natuurlijk gewoon een korting aangezien BTW wel betaald moet worden. Korting is de hoogte van het BTW bedrag, dus 19% van het volledige bedrag voor de BTW wat ~16% korting is over het bedrag inclusief btw.
Dit is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:04
Stel een product kost €59,50,- (INCL. 19% btw)
De mediamarkt zegt 19%BTW weg ermee. Heel mooi dat de MM dat zegt, maar je moet gewoon btw betalen.
Volgens de mediamarkt wordt de prijs dan 59,50/119 * 100 = €50,-. Je komt dus €9,50 goedkoper uit.
9,50/59.50 * 100 = 16% korting

(En die €50,- is gewoon weer INCL. 19% btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Daar is niets misleidend aan, sommigen begrijpen het gewoon niet maar dat is niet de schuld van de MM.
Ja, ik begreep de discussie hier even verkeerd. Maar heb nu teruggelezen en het lijkt er gewoon op dat jullie zelf een probleem creëerde.

Het is: aankoopbedrag - 19%
OF: bedrag excl. Btw - 16%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Klopt. Die 19 euro is de 19% BTW. Je moet gewoon een kassabon nemen zonder de actie, het bedrag aan BTW dat daar op staat hoef je niet te betalen. Je krijgt tijdens de actie dus een kassabon waarop een te betalen bedrag staat gelijk aan het bedrag ex BTW op de normale kassabon. Die 19 euro is de korting die je krijgt en t.o.v. die 119 euro dus geen 19% maar pakweg 16%.

Of je het nu misleidend vindt of niet, het wordt in juridische zin niet als misleidend gezien. Het mag gewoon en bovendien zijn de meeste mensen ook enorm blij met die 16%. Koop je het voor je bedrijf of als freelancer dan heb je dus ook nog steeds de BTW aftrek. Je krijgt dus ook altijd een bon met BTW omdat dat wettelijk verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Ja, ik begreep de discussie hier even verkeerd. Maar heb nu teruggelezen en het lijkt er gewoon op dat jullie zelf een probleem creëerde.

Jij maakt er weer een heel nieuw 'probleem' van :D

Probeer het nou maar niet meer uit te leggen, maar kijk gewoon wat de prijzen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Andersom en dan net iets onder de 16% (15,97 %), ik denk dat je zelf het grootste probleem creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:08:
[...]

Jij maakt er weer een heel nieuw 'probleem' van :D

Probeer het nou maar niet meer uit te leggen, maar kijk gewoon wat de prijzen worden.
Ja, ik tik het nu zelf fout in. Maar waar het op neerkomt is dus dit:

Nieuw bedrag = PRODUCTPRIJS EXCL. BTW = PRODUCTPRIJS INCL. BTW / 1.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alleen gaat er helemaal geen BTW af, je krijgt alleen korting.

Als 100 mensen het niet hebben weten uit te leggen zodat iedereen het snapt, waarom denk jij het nu wel te kunnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:09:
Alleen gaat er helemaal geen BTW af, je krijgt alleen korting.

Als 100 mensen het niet hebben weten uit te leggen zodat iedereen het snapt, waarom denk jij het nu wel te kunnen? :+
Uiteindelijk ben je 19% voordeliger uit, want die BTW betaal je zoiezo. Ik bereken niet hoeveel korting de mediamarkt geeft, ik bereken hoeveel je nu daadwerkelijk bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Het is heel simpel. Je betaald gewoon BTW, want dat is in Nederland verplicht voor bedrijven(met wat uitzonderingen). Je krijgt echter 19% korting(of waarschijnlijk minder(?)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Classes schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:15:
Het is heel simpel. Je betaald gewoon BTW, want dat is in Nederland verplicht voor bedrijven(met wat uitzonderingen). Je krijgt echter 19% korting(of waarschijnlijk minder(?)).
Dus gewoon 19% korting! Je hoeft toch geen btw meer te betalen? Dus 19% btw eraf is 19% korting. :)

obvious troll is obvious..

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Classes schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:15:
Die 19% BTW hoef je niet te betalen die je anders wel zou moeten betalen. Je bespaart dus 19% op je aanschaf (als een product ex btw 100 kost zou je normaal 119,- betalen maar nu dus 100 omdat het btw vrij is).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Klopt.. Maar ik zie het wat anders aangezien ik een bedrijf heb. :P
Je betaald inderdaad 19% minder, als particulier zou je dus inderdaad "geen" BTW betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:18:
[...]

Die 19% BTW hoef je niet te betalen die je anders wel zou moeten betalen. Je bespaart dus 19% op je aanschaf (normaal 119,- nu 100).
Alleen is 100 geen (100 - 19 =) 81 procent van 119 :>

Maar nu geef ik het echt op :) Er zullen toch altijd mensen tussen blijven zitten die het niet willen snappen, omdat ze denken het al te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat je bespaart is 19%, basta! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat je bespaart is geld, daar gaat het om. Denk verder wat je wilt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
woutertje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:28:
[...]

Dit is echt legendarisch. Het is hier boven al tachtig keer uitgelegd.

De prijs zonder btw is 100 euro. De prijs op het prijskaartje wordt dan 119 euro.
Als je dan geen btw hoeft te betalen moet de prijs dus weer 100 euro worden.
119 / 1.19 = 100. Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Er staat nergens dat je 19% korting krijgt. Alleen dat je geen BTW (19%) hoeft te betalen.
De daadwerkelijke korting bedraagt dan ongeveer 16%.
Precies bijna goed, voor iedereen die te lui is om het op te zoeken; BTW is de Belasting Toegevoegde Waarde. Dit is een belasting die eindgebruikers (= consumenten) betalen op vrijwel alle goederen. De verkoopprijs ex. btw is dus de netto ofwel 100% procent prijs van een product waarover de (in dit geval) 19% BTW wordt geheven. De brutoverkoopprijs is dan 119%. Als nu de BTW komt vervallen is dit een korting van 19% punten. Wat klopt is als je het kortingsbedrag in relatie neemt tot het totale bruto verkoopbedrag (dus de oorspronkelijk prijs inc. Btw) dan is dat een relatieve korting van ±16%. De fout die dan (op zich begrijpelijk) wordt gemaakt is dat de oorspronkelijke inc. btw als 100% wordt gezien wat het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Alhoewel dit al het 4e jaar (of misschien nog wel langer) op rij is dat ze deze actie hebben, zal het gezien de misverstanden hier op het Forum, in de winkel wel regelmatig een drama zijn. Mensen die de kassabon bekijken, er niks van snappen en gaan klagen. Wel staat er geloof ik in de folder een voorbeeldberekening. Maar ja, als iemand dat voorbeeld niet leest of gewoon niet snapt dan heb je alsnog boze klanten.
Vorig jaar ging een man die claimde advocaat van beroep te zijn helemaal uit z'n dak, is uiteindelijk de winkel uitgezet door de beveiliging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff via de site van MM deze vraag gesteld:
Geachte Heer/Mevrouw,

Stel ik heb op donderdag 13 januari in een van uw vestigingen een notebook gekocht, om 16.00.

Als twee weken later op donderdag 27 januari jullie een actie zouden hebben waarbij je zeg de btw niet hoeft te betalen...

En ik kom die donderdag 27 januari voor 16.00, val ik dan nog onder jullie regel binnen 2 weken prijsverschil terug wanneer goedkoper?

Mvg,
eens kijken of ik nog een beetje geluk heb in mijn aandurende pechspiraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:50:
ik heb ff via de site van MM deze vraag gesteld:

[...]

eens kijken of ik nog een beetje geluk heb in mijn aandurende pechspiraal
Let op de av daar staat in "elders" als je mazzel hebt doen ze het

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Doen ze niet moeilijk over, ook niet als je na 16:00 komt.

En wat betreft dat 'elders', het risico voor de Media Markt is dat je het product terugbrengt, je geld terugvraagt en het dan vervolgens weer gaat kopen voor minder geld. Dan zit de Media Markt met een model dat ze niet als nieuw kunnen verkopen en hebben ze er net zoveel aan verdiend als wanneer ze het prijsverschil terug zouden geven. Geldt niet voor laptops.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 23-01-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Nickalicious schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:34:
[...]

Vorig jaar ging een man die claimde advocaat van beroep te zijn helemaal uit z'n dak, is uiteindelijk de winkel uitgezet door de beveiliging..
Ben redelijk benieuwd waarop hij die woede wist te baseren.. misleiding? redelijkheid en billijkheid?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:23:
Wat je bespaart is 19%, basta! :P
Als jij dat denkt dan veel succes met je 19% besparing! Ben je in ieder geval de enige klant die tijdens de BTW actie van de MM 19% voordeel heeft t.o.v. de oorspronkelijke prijs... totdat je nog eens goed gaat rekenen ;). De rest pakweg 16% :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:31:
[...]

Als jij dat denkt dan veel succes met je 19% besparing! Ben je in ieder geval de enige klant die tijdens de BTW actie van de MM 19% voordeel heeft t.o.v. de oorspronkelijke prijs... totdat je nog eens goed gaat rekenen ;). De rest pakweg 16% :).
haphap! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Ben redelijk benieuwd waarop hij die woede wist te baseren.. misleiding? redelijkheid en billijkheid?
Nergens op behalve dat ie niet goed had nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Nee hoor dat risico bestaat niet in dit geval, want notebooks vallen onder licentiegebonden producten en worden daardoor ook niet teruggenomen. Tevens mag het aangeschafte product ook niet gebruikt zijn, ongeacht over welk product het we ook hebben.

Maar Darkster is gewoon op tijd, echter zal die wel even geduld moeten hebben als die straks met de actie zijn verschil komt innen. Je moet trouwens wel naar de MediaMarkt gaan waar je jouw notebook hebt aangeschaft (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nickalicious schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:01:
Nee hoor dat risico bestaat niet in dit geval, want notebooks vallen onder licentiegebonden producten en worden daardoor ook niet teruggenomen.
Laptops niet nee, maar tv's enzo mag je gewoon terugbrengen. Voor Apple-producten geldt de ruilgarantie dus niet inderdaad.
Tevens mag het aangeschafte product ook niet gebruikt zijn, ongeacht over welk product het we ook hebben.
Dat mag prima, zolang alles maar in goede staat is en je de doos intact hebt gehouden.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 23-01-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
ík stap waarschijnlijk terug van het 27" imac idee..
Kan voor een leuk prijsje de dell 30" overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:31:
[...]

Dan geniet jij van je 16% korting, en ik van mijn 19% voordeel. Eerder voorbeeld: iets dat normaal 119 euro, incl. btw, kost kost nu 100 euro incl. btw. Dat maakt het over het totaal bedrag gewoon 19% voordeel, maar als je helemaal gaat rekenen met getallen met excl. en incl. btw dan is dat bijna 16% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Dan geniet jij van je 16% korting, en ik van mijn 19% voordeel. Eerder voorbeeld: iets dat normaal 119 euro, incl. btw, kost kost nu 100 euro incl. btw. Dat maakt het over het totaal bedrag gewoon 19% voordeel, maar als je helemaal gaat rekenen met getallen met excl. en incl. btw dan is dat bijna 16% korting.
Wat is bij jou het totaal bedrag ?
Je bespaart 16% klaar itt wat jij boven beweert

Ben je toevallig advocaat ?

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 23-01-2011 18:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
[...]

Jongen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Vraag het nou maar eens een keer na bij je wiskundeleraar, dan hoeven wij het niet meer aan te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal betaal je BTW (19%). Nu betaal je geen BTW. Dus je bespaart 19% (namelijk de BTW) want die BTW mag je in je zak houden.

Hoe simpel kan het zijn? Case closed.
Vraag het nou maar eens een keer na bij je wiskundeleraar, dan hoeven wij het niet meer aan te horen :)
Dat zegt helemaal niks. Ga jij maar eens de ingezonden brieven van professoren lezen toen Marilyon vos Savant haar (juiste!) visie gaf op het 3-deuren quiz probleem @ http://www.marilynvossavant.com/articles/gameshow.html .

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:50:
Normaal betaal je BTW (19%). Nu betaal je geen BTW. Dus je bespaart 19% (namelijk de BTW) want die BTW mag je in je zak houden.

Dat klopt niet volgens deze mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Hahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:02:
[...]
Laptops niet nee, maar tv's enzo mag je gewoon terugbrengen. Voor Apple-producten geldt de ruilgarantie dus niet inderdaad.

[...]
Dat mag prima, zolang alles maar in goede staat is en je de doos intact hebt gehouden.
Punt 11.2d van de Algemene Voorwaarden van de Media Markt: 'Het product is ongebruikt.'. Verklaar u nader? Dan kun je nu wel met een coulance antwoord komen, maar dat is geen antwoord natuurlijk. De ene verkoper zegt misschien nee bij een minuscuul krasje op de doos en de andere verkoper neemt spullen terug met barsten door toedoen van de klant.

Nu zul jij de tweede verkoper een toffere peer vinden, maar ik denk dat de betreffende manager bij de Media Markt liever die eerste medewerker in dienst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Zonder BTW: €100
Met BTW: €119

Gaat de BTW er weer af, dan ga je van 119 naar 100 euro, maar €19 van €119 is geen 19%, maar afgerond 16%. Zo is het, niet anders. Vraag het wie dan ook die ook maar enigszins verstand heeft van wiskunde, maar blijf hier geen onzin verkondigen.
Nickalicious schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Punt 11.2d van de Algemene Voorwaarden van de Media Markt: 'Het product is ongebruikt.'. Verklaar u nader? Dan kun je nu wel met een coulance antwoord komen, maar dat is geen antwoord natuurlijk. De ene verkoper zegt misschien nee bij een minuscuul krasje op de doos en de andere verkoper neemt spullen terug met barsten door toedoen van de klant.

Nu zul jij de tweede verkoper een toffere peer vinden, maar ik denk dat de betreffende manager bij de Media Markt liever die eerste medewerker in dienst hebt.
Ik werk al ruim drie jaar bij de Media Markt, ben vaak genoeg gevraagd om een televisie te controleren of we 'm terug mogen nemen en tot nu toe altijd toegelaten, zonder morren van onze (MM) kant. En dat heeft niks te maken met tof zijn of niet, want ik heb het vaak genoeg aan m'n baas gevraagd of ik 'm terug moet nemen en hij zegt dan dat ik dat mag toelaten.

[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 23-01-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard

Wat die mensen proberen te zeggen is dat je niet 19% bespaart. Je bespaart 19/119 van de normale prijs. Simpeler kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:53:
Vraag het wie dan ook die ook maar enigszins verstand heeft van wiskunde, maar blijf hier geen onzin verkondigen.
Dat zegt niks. Ga maar eens de brieven lezen van professoren toen Marilyn vos Savant haar (juiste!) visie gaf op de kans dat je de juiste deur opent bij het 3-deuren quiz probleem @ http://www.marilynvossavant.com/articles/gameshow.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:55:
[...]

Dat zegt niks. Ga maar eens de brieven lezen van professoren toen Marilyn vos Savant haar (juiste!) visie gaf op de kans dat je de juiste deur opent bij het 3-deuren quiz probleem @ http://www.marilynvossavant.com/articles/gameshow.html .
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:55:
[...]

Stuur jij die mevrouw dan een bericht, waarschijnlijk kan zij het je veel beter vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:51:
[...]

Dat klopt niet volgens deze mensen.
Wat is 19% van €119? Dat is €22,61.. Hoe kan jij dan 19% besparen als je maar €19 korting krijgt? }:O

Verbaast me wel een beetje hoe :X

[ Voor 23% gewijzigd door treative op 23-01-2011 19:04 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
treative schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:03:
[...]

Wat is 19% van €119? Dat is €22,61.. Hoe kan jij dan 19% besparen als je maar €19 korting krijgt? }:O

Ik heb toch gelijk? :>

edit: oh nu quote je iemand anders :P

[ Voor 6% gewijzigd door WickedWizard op 23-01-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
CaptainCharisma schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Ik heb toch gelijk? :>

edit: oh nu quote je iemand anders :P
Ja sorry, verkeerd geklikt. Jij hebt wel gelijk hoor :Y

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dit topic over Apple en de MM BTW dagen. Dus doen (alle) Apple producten mee (in beginsel wel muv mogelijk de iPad en iPhone) en zo ja waar is wat verkrijgbaar. Dat de daadwerkelijke korting op een kleine 16% ligt en niet op 19% is duidelijk genoeg lijkt me. Nog meer posts daarover wordt een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nickalicious schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Nee. Het is gewoon een gegeven.. Als je dit misleidend acht, vind je alles misleidend.
Oh en waarom ontstaat hier dan zo'n relatief heftige discussie op het forum?
Omdat veel mensen het gewoon niet snappen (ook een gegeven)

Daarom vind het misleidend. Het is helaas geen leugen wat ze verkondigen maar de volle waarheid. Omdat relatief veel mensen er geen zak van snappen duperen ze zich zelf, en de discussies die ze daarom krijgen verdienen ze gewoon. Jammer voor het personeel dat wel, want die moet ze houden.

Dan heb je dus
a) klanten die het snappen en er gewoon voor gaan (die dus ook wel voor 16% zouden komen)
b) Klanten die zich bedonderd voelen en willicht de volgende keer niet zo snel meer komen
c) Klanten die van de koop af zien en denken dat ze mischien wel 20 euro oid aan benzine hebben verstookt.
d) Een paar klanten die het helemaal opvalt

Ik weet dat de MM niet de enige is maar over het algemeen denk ik niet dat je er punten mee scoord op de lange termijn

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 23-01-2011 19:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laatste keer dan. Ik heb een zak met 100-knikkers (die kan ik maar één keer uitgeven).De BTW is 20%. Normaal betaal ik 12 knikkers (10+2). Nu is de BTW-vrij. Ik betaal nu maar 10 knikkers (ik hoef nu geen 2 knikkers btw te betalen). Ik houd er dus 2 in m'n zak. Ik ben dus 2 knikkers goedkoper uit dan anders. Ik bespaar dus 2 knikkers. En niet 1,6 knikkers. Dat jullie dat niet snappen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:37:
Een laatste keer dan. Ik heb een zak met 100-knikkers (die kan ik maar één keer uitgeven). Normaal betaal ik 12 knikkers (10+2). Nu is de BTW-vrij. Ik betaal nu maar 10 knikkers. Ik houd er dus 2 in m'n zak. Ik ben dus 2 knikkers goedkoper uit dan anders. Ik bespaar dus 2 knikkers. En niet 1,6 knikkers. Dat jullie dat niet snappen?
Euh dat is absoluut, en niet relatief in percentages. snap je dat niet ?

dus 119 euro bruto en dan zonder de 19% btw, bespaar je 19 euro ja maar geen 19% van 119 (22,61)
(kijk met jou is de mediamarkt weer blij)

Pak even je rekenmachine
terug naar je knikkers maar dan iets anders
Je hebt een taart met 12 stukjes. je haalt er 2 => 2/12 => 1/6 dan houd je 5/6 over => 0.83

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 23-01-2011 19:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 10:46
Een laatste keer dan. Ik heb een zak met 100-knikkers (die kan ik maar één keer uitgeven).De BTW is 20%. Normaal betaal ik 12 knikkers (10+2). Nu is de BTW-vrij. Ik betaal nu maar 10 knikkers (ik hoef nu geen 2 knikkers btw te betalen). Ik houd er dus 2 in m'n zak. Ik ben dus 2 knikkers goedkoper uit dan anders. Ik bespaar dus 2 knikkers. En niet 1,6 knikkers. Dat jullie dat niet snappen?
Je houdt dus 2 knikkers. En 2 knikkers van 12 is niet 20 %. Dat is 2 /12, oftewel 16,66667.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

treative schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:03:
[...]

Nu verdraai je het. 119 euro is 119% van de prijs excl. btw. Het is echter gewoon 100% van de prijs die je in de winkel betaalt. Het verschil: 19% en dat is €19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Nu verdraai je het. 119 euro is 119% van de prijs excl. btw. Het is echter gewoon 100% van de prijs die je in de winkel betaalt. Het verschil: 19% en dat is €19.
Het klopt wel wat ie zegt. 19% van het bedrag (100 euro) excl. is inderdaad 19 euro. En als je van 119 euro (bedrag incl.) terug wilt naar het bedrag excl. moet je 16 procent er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Legendarisch topic dit! :D
Haazzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:03:
Niet te geloven sommige mensen :9 Zelfs mijn blonde vriendin begrijpt het na 1 keer uitleggen _/-\o_
_O-

[ Voor 81% gewijzigd door WickedWizard op 23-01-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Nogal ja! Maar het is hier zo vaak heel duidelijk uitgelegd. :P

Maar nu even ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik mis een pol

Poll: Je betaald geen btw (19%) Hoeveel korting krijg je dan
16% (duh)
19% sukkels
eh wat ? ik snap er geen zak van
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=367828&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand zal bestrijden dat je 2 knikkers bespaard. Je denkfout zit hem in de berekening van het besparingspercentage. Je bespaart 2 knikkers op een totaal van 12. Dat is 2/12 oftewel 1/6 oftewel 16,67% van het totaal van 12. Jij denkt dat dat 20% is. Dat is niet zo. Ik mag hopen dat je geen ondernemer bent die BTW moet factureren en moet afdragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
betaalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Niemand zal bestrijden dat je 2 knikkers bespaard. Je denkfout zit hem in de berekening van het besparingspercentage. Je bespaart 2 knikkers op een totaal van 12. Dat is 2/12 oftewel 1/6 oftewel 16,67% van het totaal van 12. Jij denkt dat dat 20% is. Dat is niet zo. Ik mag hopen dat je geen ondernemer bent die BTW moet factureren en moet afdragen ;).
De belastingdienst denk daar ander over hoor ;) en meer geld van iemand anders in het land is ook beter voor mij :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Niet te geloven sommige mensen :9 Zelfs mijn blonde vriendin begrijpt het na 1 keer uitleggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik een vraag stellen? De media markt heeft momenteel toch niet btw weg ermee actie of wel? Of waarom wordt hier zo gediscussieerd over dat thema? Overigens ik weet wel dat de it's zo'n actie had en het is 16% korting, das heel makkelijk uit te rekenen met zo'n discount calculator.

Ik heb bij it's namelijk een iPod touch 4g besteld voor 192,35 dat is even duur als in Thailand in de Apple store.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:07:
Mag ik een vraag stellen? De media markt heeft momenteel toch niet btw weg ermee actie of wel? Of waarom wordt hier zo gediscussieerd over dat thema?
Omdat het kan. :Y

Nee, on a serious note: er wordt verwacht dat de BTW dagen weer plaats zullen vinden aan het eind van deze week, dan wel in een van de weken in de nabije toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Squatjj schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Nu verdraai je het. 119 euro is 119% van de prijs excl. btw.
Klopt,
Het is echter gewoon 100% van de prijs die je in de winkel betaalt. Het verschil: 19% en dat is €19.
Maar MM berekent de korting gewoon op de volgende manier:
product: 100 euro
btw: 19% - 19% van 100 = €19
100+19= €119
Korting= 19%
€119 = 100%
19% van 119(100%) = €22,61
119 euro - 22,61 korting = €96,39
Dus MM denkt bij de korting dat incl BTW 100% is, en niet 119%
Dat is de fout van ie-der-een

MM zegt dat de 19 procent BTW weg moet, 19 euro van de 119 = 16%
Dus 16% korting!

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 23-01-2011 20:18 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainCharisma schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:10:
[...]

Omdat het kan. :Y

Nee, on a serious note: er wordt verwacht dat de BTW dagen weer plaats zullen vinden aan het eind van deze week, dan wel in een van de weken in de nabije toekomst. :)
Oh okay maar als ik zie dat iPod touch 4g nu 209 kost bij Media Markt en als daar nog eens 16% af zou gaan zou ie 175,56 kosten, iets zegt me dat de Apple producten niet mee gaan doen, bij it's koste die eigenlijk 229€ maar na btw weg ermee 192,35€, maar als ik zou zien dat die bij Media Markt toch mee doen dan breng ik hem terug naar it's en ga ik hem bij Media Markt kopen.

Maar kan best dat ze mooie uitzonderingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Klopt,

[...]

Maar MM berekent de korting gewoon op de volgende manier:
product: 100 euro
btw: 19% - 19% van 100 = €19
100+19= €119
Korting= 19%
€119 = 100%
19% van 119(100%) = €22,61
119 euro - 22,61 korting = €96,39
Dus MM denkt bij de korting dat incl BTW 100% is, en niet 119%
Dat is de fout van ie-der-een

MM zegt dat de 19 procent BTW weg moet, 19 euro van de 119 = 16%
Dus 16% korting!
(100 * 1,19) / 1,16 = 102,586207
(100 * 1,19) / 1,19 = 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:30:
[...]

(100 * 1,19) / 1,16 = 102,586207
(100 * 1,19) / 1,19 = 100
Van deze logica kan ik echt geen soep maken? Je bent wel een beetje eigenwijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Oh okay maar als ik zie dat iPod touch 4g nu 209 kost bij Media Markt en als daar nog eens 16% af zou gaan zou ie 175,56 kosten, iets zegt me dat de Apple producten niet mee gaan doen, bij it's koste die eigenlijk 229€ maar na btw weg ermee 192,35€, maar als ik zou zien dat die bij Media Markt toch mee doen dan breng ik hem terug naar it's en ga ik hem bij Media Markt kopen.

Maar kan best dat ze mooie uitzonderingen toevoegen.
Meestal doen Apple producten wel mee. Er wordt echter gezegd door sommige tweakers dat de iPad niet meedoet. Als dat zo is zou hetzelfde kunnen gelden voor de simlockvrije iPhone.
Macbook(pro)'s, iMacs en iPod's doen doorgaans wel mee. Er zijn wel verhalen op fora dat sommige Mediamarktvestigingen vorige jaren geen enkel Appleproduct met korting aanboden. Ging meen ik om een vestiging in Limburg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Meestal doen Apple producten wel mee. Er wordt echter gezegd door sommige tweakers dat de iPad niet meedoet. Als dat zo is zou hetzelfde kunnen gelden voor de simlockvrije iPhone.
Macbook(pro)'s, iMacs en iPod's doen doorgaans wel mee. Er zijn wel verhalen op fora dat sommige Mediamarktvestigingen vorige jaren geen enkel Appleproduct met korting aanboden. Ging meen ik om een vestiging in Limburg.
Dat was in Roermond, sinds vorig jaar is dat veranderd. Apple doet gewoon mee, met uitzondering van iPad's en iPhone's. Ook bose doet niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Okay maar is dan niet zo dat die iPod's touch plots weer € 229 kost i.p.v. € 209? Ik heb hem nu bij it's ook goedkoop € 192,35, maar als iPod touch € 209 kost zou het tijdens btw dagen € 175,56 moeten zijn en das volgens mij echt te goedkoop dus ik heb gevoel dat ze dan plots gewoon € 229 kosten en 16% eraf is € 192.

http://www.mediamarkt.nl/...45031.html?display=online

Het is ja ook op consumenten programma's geweest dat prijzen bijgesteld werden tijdens de btw dagen actie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:47:
[...]

Okay maar is dan niet zo dat die iPod's touch plots weer € 229 kost i.p.v. € 209? Ik heb hem nu bij it's ook goedkoop € 192,35, maar als iPod touch € 209 kost zou het tijdens btw dagen € 175,56 moeten zijn en das volgens mij echt te goedkoop dus ik heb gevoel dat ze dan plots gewoon € 229 kosten en 16% eraf is € 192.

Het is ja ook op consumenten programma's geweest dat prijzen bijgesteld werden tijdens de btw dagen actie's.
Je weet dat de online prijs anders is dan lokale prijzen?

BTW als je het hier goed leest, dan kun je oko nu kopen voor 210, en dan later terug gaan om die 16% korting te claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Gropah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:57:
[...]

BTW als je het hier goed leest, dan kun je oko nu kopen voor 210, en dan later terug gaan om die 16% korting te claimen...
Het is dan wel te hopen voor je dat de geen-BTW dagen ook daadwerkelijk binnen de komende 14 dagen plaatsvinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Je weet dat de online prijs anders is dan lokale prijzen?

Ik heb 20 janauri bij it's besteld met geen BTW prijzen en koste mijn € 192,35 en dinsdag kan ik hem halen en tot 14 dagen na aankoop kan ik hem retourneren.

Ja dat weet ik dat zeggen ze, zou prijs lokaal dan gewoon € 229 zijn? Ik ga dat nooit echt checken eigenlijk. Maar ie zo dat de webshop uitgesloten wordt bij die geen btw actie?

Lijkt me sterk dat ze die iPod touch's voor minder dan € 192,35 gaan verkopen, want is niet zo dat ze bestaande kortingen op producten eraf halen en daarvoor in plaats gewoon de geen btw actie komt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:47:
[...]

iPod's doen vermoedelijk wel mee. Bijstellen van prijzen (dus van tevoren snel ophogen) zou hebben plaatsgevonden volgens klanten maar MM ontkende dat. MM gaf meen ik aan dat sommige produkten toevallig een aantal weken daarvoor in de aanbieding waren en een week voor de actie terug gingen naar het oude niveau.
Voor Apple produkten geldt dit sowieso veel minder omdat ie overal ongeveer even duur zijn. Overigens verschillen de prijzen voor de iPod's nog wel eens een paar tientjes geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vandaag is de geen btw actie nog lopend bij it's dus als je nog iPod touch online bestellen wilt voor € 192,36 moet je snel zijn.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.