20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
ja op de doos stond full hd 1080 p
@bequietandrive
het is niet dat ik geen beeld heb,, het is dat ik SLECHT kwaliteit beeld heb op resolutie 1920*1080,, maar op 1650*1050 heb ik weer perfect beeld??
waar zal het toch aan kunnen liggen ??
ATi HDMI drivers al geupdate? Anders zou ik het ook niet weten. Heb je het ook met andere apparaten?creasian schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:21:
[...]
ja op de doos stond full hd 1080 p
@bequietandrive
het is niet dat ik geen beeld heb,, het is dat ik SLECHT kwaliteit beeld heb op resolutie 1920*1080,, maar op 1650*1050 heb ik weer perfect beeld??
waar zal het toch aan kunnen liggen ??
Ik heb zelf ook nog een probleem: ik krijg mijn drivers maar niet geupdate naar 10.5. Updaten via de ATi site werkt niet, omdat het een Vaio is ( > = (, belachelijk dat dat niet kan) en als ik ze mod via Mobility Modder loopt de installatie standaard vast. Heeft iemand de oplossing voor mij?
sorry heb technisch gezien 2 linkerhanden, maar kun je miss een link geven voor de laatste HDMI driverKnul schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:24:
[...]
ATi HDMI drivers al geupdate? Anders zou ik het ook niet weten. Heb je het ook met andere apparaten?
Ik heb zelf ook nog een probleem: ik krijg mijn drivers maar niet geupdate naar 10.5. Updaten via de ATi site werkt niet, omdat het een Vaio is ( > = (, belachelijk dat dat niet kan) en als ik ze mod via Mobility Modder loopt de installatie standaard vast. Heeft iemand de oplossing voor mij?
heb een vaio fw41m/h windwos 7 ultimate 32-bit
en heb trouwens ook moeite om de nieuwste drivers voor mijn videokaart te installeren, het lukt nog wel via de ati site, maar na de installatie, krijg ik de melding van "onjuiste" graphical adapter, terwijl ik de juiste versie heb gekozen van allemaal...
is er nog een andere manier om eraan te komen??
Via de Vaio Support Site (even googlen op vaio support, dan je model invullen). Je kan ze ook proberen te modden met Mobility Modder, maar dit zorgt er bij mij voor dat de .exe vastloopt.creasian schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:14:
ok ik zie hier op de site, dat de nieuwe video drivers niet bedoeld zijn voor SONY VAIO laptops
is er nog een andere manier om eraan te komen??
Verwijderd
Even de drive uitzetten in apparaatbeheer. Tis niet elegant maar 't werkt welIk heb mijn 31ZJ nu precies 13 maand, en bevalt nog altijd goed. Echter, heb 1 heel irritant puntje: zodra ik mijn energieschema op energiebesparing zet, en de laptop van de accu haal, blijft de blu-ray drive "zoeken" naar een dvd. Nu heb ik dus steeds een kgg, kgggggn geluid (top nagedaan al zeg ik het zelf). Ik gebruik nu altijd gebalanceerd, maar energiebesparing scheelt mij ongeveer 10 min op de accu. Weet iemand de oplossing
Oplossing die bij mij werkte is deze:Knul schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:24:
[...]
ATi HDMI drivers al geupdate? Anders zou ik het ook niet weten. Heb je het ook met andere apparaten?
Catalyst 10.6
W7/Vista mobilty driver 32-bit
W7/Vista mobilty driver 64-bit
Onder apparaatbeheer geeft Win 7 nu 27-5-2010 aan als driverdatum met onder Catalyst versie 10.6
Ik heb een FW41M/H. Kan ik deze van 4gb naar 6gb zoals de ZJ/H upgraden? Of kan er nog meer in?
Zo ja welk geheugen raden jullie aan?
gr,
Victor
Ik geloof dat ze tot maximaal 8gb supporten. Dan zul je dus 2x 4gb erin moeten doen. Dit is echter echt ongeloofelijk duur. Waarvoor heb je het extra geheugen nodig als ik vragen mag?vnauta schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:10:
Hey allemaal,
Ik heb een FW41M/H. Kan ik deze van 4gb naar 6gb zoals de ZJ/H upgraden? Of kan er nog meer in?
Zo ja welk geheugen raden jullie aan?
gr,
Victor
Verwijderd
Herkent iemand dit geluid als de ventilator aanspringt op de FW? Zo klinkt precies de fan op mijn FW51. Tijdens het internetten springt ie elke keer zo aan voor een paar seconden en gaat dan weer uit. Ik wordt echt gek van die toon in het geluid. Dit is toch niet normaal? Dit Is bij mij al vanaf het begin zo. Normaal hoort er toch niet zo'n zwaar irritante bijtoon te zitten in het blaasgeluid van de fan? Het lijkt wel een stofzuiger of een opstijgend vliegtuig.
Verwijderd
ja de opvolger van de FW-serie is de F-serie. je krijgt dan bijvoorbeeld VPC-F12..Sanction schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:32:
Heb nu een VGN-FW21Z die aan vervanging toe is, maar kan die serie niet meer vinden op de Sony site; is de vervanger de VPC serie?
Ok, thanks.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:45:
[...]
ja de opvolger van de FW-serie is de F-serie. je krijgt dan bijvoorbeeld VPC-F12..
Vreemde is dat als ik via de Sony website op zoek ga naar een dealer en ik dáár kijk op de website van de dealer er geen enkel Sony model staat. Of ik ben erg scheel, kan natuurlijk ook.
Allmachtig, wat stom. Uiteraard.Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:06:
waarom kijk je niet gewoon hier bij tweakers in de pricewatch? winkels genoeg..

W7/Vista mobilty driver 32-bit v10.7
W7/Vista mobilty driver 64-bit v10.7
Dezelfde blaasgeluid heb ik ook bij mijn VGN-FW51MF, alleen de nieuwe Sony modellen hebben het volgens mij niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:17:
YouTube: Sony Vaio FZ laptop Fan Noise
Herkent iemand dit geluid als de ventilator aanspringt op de FW? Zo klinkt precies de fan op mijn FW51. Tijdens het internetten springt ie elke keer zo aan voor een paar seconden en gaat dan weer uit. Ik wordt echt gek van die toon in het geluid. Dit is toch niet normaal? Dit Is bij mij al vanaf het begin zo. Normaal hoort er toch niet zo'n zwaar irritante bijtoon te zitten in het blaasgeluid van de fan? Het lijkt wel een stofzuiger of een opstijgend vliegtuig.
De fan gaat aan bij 50 graden en stopt wanneer de cpu temperatuur 40 graden is.
Ik had liever gehad dat de fan geleidelijk harder ging draaien ipv voluit aan of uit.
Met RMClock heb ik de voltages en temperaturen verlaagd, dan duurt het wat langer voordat die aanslaat. Een andere manier is om altijd iets cpu intensief in de achtergrond te laten draaien zodat die net 41-43 graden wordt. Dan draait de fan wel op lage snelheid.
[ Voor 62% gewijzigd door Archimond op 13-08-2010 21:17 ]
Verwijderd
Ik ga er in ieder geval mee terug binnenkort en dan moet Sony er maar een andere fan inzetten van hoge kwaliteit en zonder bijtonen. Hier is niet mee te werken in stille ruimtes. Je wordt helemaal opgefokt door die pulserende fan met dat vliegtuig geluid.Archimond schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:12:
Nieuwste ATI mobility drivers, werken goed bij mij v10.7:
W7/Vista mobilty driver 32-bit v10.7
W7/Vista mobilty driver 64-bit v10.7
[...]
Dezelfde blaasgeluid heb ik ook bij mijn VGN-FW51MF, alleen de nieuwe Sony modellen hebben het volgens mij niet meer.
De fan gaat aan bij 50 graden en stopt wanneer de cpu temperatuur 40 graden is.
Ik had liever gehad dat de fan geleidelijk harder ging draaien ipv voluit aan of uit.
Met RMClock heb ik de voltages en temperaturen verlaagd, dan duurt het wat langer voordat die aanslaat. Een andere manier is om altijd iets cpu intensief in de achtergrond te laten draaien zodat die net 41-43 graden wordt. Dan draait de fan wel op lage snelheid.
Wel vind ik de standaard grijze en zwarte versie, maar niet de Premium Black versie.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik denk dat de levensduur misschien lager is. Voor goedkope accu's kun je op http://www.replacedirect....-series/laptop-accus.html (109 - 149 euro) en ebay kijken.Knul schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:07:
Heeft iemand hier ervaring met namaak accu's?
V10.8 64 bits
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe
Doot telkens het gedeelte 10-8 te vervangen kun je altijd nieuwste versie downloaden.
Als 10.9 komt dan wordt het:
h ttps://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/mobile/10-9_mobility_vista_win7_64_dd_ccc.exe
[ Voor 8% gewijzigd door Archimond op 27-08-2010 03:30 ]
Verwijderd
DVD2 werkt zoals zou moeten en W7 draait prima. Maar toch denk ik dat op DVD1 essentieele programmas zitten zoals windvd en andere vaioproggies. Daarom zou ik DVD1 willen kunnen gebruiken. Weet iemand hoe ik dit oplos?De diskette kan het vaste schijfstation niet opnieuw formatteren en Windows Vista niet naar de standaardinstellingen herstellen, Gelieve de handleiding bij het hulpprogramma Bijomende diskette te raadplegen indien u meer informatie wenst.
Kan het komen doordat ik mijn harde schijf ooit heb gedeeld door 2 (in feite 3 met die verborgen partitie die al op de laptop zat). C is 39 GB en D is 412GB
Ik kon in dit topic nog niets vinden over het gebruik van deze hybride drive, maar hij zou minimaal 3-4 keer sneller moeten zijn dan de stanaard ingebouwde hdd.
Ik ben er nog niet achter waar de hdd zit (ik vermoed als ik aan de onderkant kijk rechts onder alle stikkers, dus naast de BD drive), maar ik las dat meerdere mensen al de hdd hebben vervangen, dus een hint is welkom ;-)
Verder wil ik dan meteen ipv Vista W7 Home Premium 64bits erop zetten (wordt die 4GB ram die erin zit ook eens volledig gebruikt...) en vervolgens alleen die VAIO programma's erop zetten die minimaal nodig zijn om de hardware correct te laten werken. Ook dat moet het opstarten / werken versnellen, want nu draaien er bijna 100 processen, waarvan een groot deel met VAIO begint.
Ik zag in eerdere topics al lijstjes voorbij komen welke je nodig hebt, dus ook dat zal lukken.
Rest nog iets met de ATI video drivers en mogelijk noodzakelijke modding. Maar dat is me vooralsnog niet echt duiddelijk geworden uit de diverse posts waarom dat nodig zou zijn.
Tips / Hints zijn dus welkom!
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Rechtsonder je touchpad is je behuizing iets dikker. Daar zit je HDD in. Het vervangen ervan is een eitje: 2 schroefjes losschroeven en klaar.
Ik vind 109 euro voor een accu nog steeds ongeloofelijk duur. Hoe lang gaan jullie FW's nog mee?
Mijn accu gaat nog 1,5 uur mee.
Heb 'm nu een jaar in gebruik en altijd de "Batterijbeheer Functie" ingeschakeld gehad (stoppen met laden bij bereiken van 80%).
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden dat die bubble er niet voor de leukigheid zou zitten!Knul schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:29:
@Mars Warrior
Rechtsonder je touchpad is je behuizing iets dikker. Daar zit je HDD in. Het vervangen ervan is een eitje: 2 schroefjes losschroeven en klaar.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:14:
Ik heb een FW31ZJ en nu wil ik eens de legale W7 die ik van VAIO heb gehad eropzetten. Echter toont DVD1 elke keer weer zelfde zeurberichtje en ik kan slechts op OK klikken en dan spuugt hij de dvd uit.
[...]
DVD2 werkt zoals zou moeten en W7 draait prima. Maar toch denk ik dat op DVD1 essentieele programmas zitten zoals windvd en andere vaioproggies. Daarom zou ik DVD1 willen kunnen gebruiken. Weet iemand hoe ik dit oplos?
Kan het komen doordat ik mijn harde schijf ooit heb gedeeld door 2 (in feite 3 met die verborgen partitie die al op de laptop zat). C is 39 GB en D is 412GB
Heb je een legale DVD erbij gekocht? Ik heb alleen ervaring met de Vista-hersteldvd's. Kun je de DVD niet verkennen?
Heb het model: VGN-FW51MF/H
Kreeg dit als eerste reactie in deel 3:
Van de sony site plukken (Kies 64-bits Vista of W7 drivers van een of ander FW41/51 model)
* Sony Settings Utility Series
* Sony Event Service (Vista v4.3 als je problemen hebt met HDMI, evt W7 v5.0)
* VAIO Control Center
* VAIO Power Management (VAIO Energiebeheer)
Kan echter bijvoorbeeld ' Vaio control center' nergens vinden op de downloadsite van sony.
Sony maakt ook een onderscheid in utility, bios, stuurprogramma's en firmware.
Wat is hiervan nou echt nodig voor de clean installatie en daarnaast welke updates moet ik gebruiken? Of zijn er andere drivers die de computer sneller maken?
Graag hierover een aanvullende reactie.
Bedankt,
Jan
[ Voor 3% gewijzigd door Jan2002 op 18-09-2010 12:24 ]
Verwijderd
Ik heb sinds een maand een Sony Vaio VGN FW 160D.
Vanochtend heb ik heb ik Windows 7 over de Vista Premium Home gezet, via een upgrade.
Nu werken de a/v knoppen dus niet meer. Volgens de Sony Vaio support chat moet je alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maar ik vraag me af of je dan die functies behoudt als je Windows 7 Ultimate 64 Bit erop zet.
Iemand tips over hoe je die functies terug kunt installeren?
Welke drivers heb ik hiervoor nodig?
Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
Verwijderd
Nee, ik heb die windows 7 upgrade dvd van sony gekregen. Zitten 2 dvds in, 1 met windows en 1 met vaiomeuk. Die dvd met vaiomeuk krijg ik niet geinstalleerd.Knul schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:51:
[...]
Heb je een legale DVD erbij gekocht? Ik heb alleen ervaring met de Vista-hersteldvd's. Kun je de DVD niet verkennen?
Verwijderd
Gisteren nog Vaio control center gedownload en geinstalleerd. Is gewoon te vinden voor mijn notebook. Hier dan de url http://support.vaio.sony....=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ&os=10Jan2002 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:22:
Welke drivers heb ik nodig van de website van sony voor een clean installatie van windows 7 ultimate 64? Wil af van alle overbodige programmatuur.
Heb het model: VGN-FW51MF/H
Kreeg dit als eerste reactie in deel 3:
Van de sony site plukken (Kies 64-bits Vista of W7 drivers van een of ander FW41/51 model)
* Sony Settings Utility Series
* Sony Event Service (Vista v4.3 als je problemen hebt met HDMI, evt W7 v5.0)
* VAIO Control Center
* VAIO Power Management (VAIO Energiebeheer)
Kan echter bijvoorbeeld ' Vaio control center' nergens vinden op de downloadsite van sony.
Sony maakt ook een onderscheid in utility, bios, stuurprogramma's en firmware.
Wat is hiervan nou echt nodig voor de clean installatie en daarnaast welke updates moet ik gebruiken? Of zijn er andere drivers die de computer sneller maken?
Graag hierover een aanvullende reactie.
Bedankt,
Jan
Overigens heb ik alleen de 1e 3 nodig gehad van je lijstje.
Verwijderd
Probleem is opgelost via een teamviewer..kennis heeft het opgelost (helaas was ik toen zelf niet thuis dus ik kan niet zeggen hoe hij dit heeft gedaan).Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:25:
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een maand een Sony Vaio VGN FW 160D.
Vanochtend heb ik heb ik Windows 7 over de Vista Premium Home gezet, via een upgrade.
Nu werken de a/v knoppen dus niet meer. Volgens de Sony Vaio support chat moet je alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maar ik vraag me af of je dan die functies behoudt als je Windows 7 Ultimate 64 Bit erop zet.
Iemand tips over hoe je die functies terug kunt installeren?
Welke drivers heb ik hiervoor nodig?
Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
Bedankt,
Jan
Verwijderd
pointing device, touchpad driver 64 bits http://support.vaio.sony....px?l=en_GB&m=VGN-FW51MF_HJan2002 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:12:
Heb nu windows 7 ultimate clean geinstalleerd op vgn mf51mf/h. De volgende drivers gedownload: sony settings utility series, sony event service en vaio control center. Wat mij opvalt, is dat mijn mousepath niet meer scrolt. Weet iemand waar dit aan ligt? Moet ik misschien nog een andere driver downloaden?
Bedankt,
Jan
Wie weet wat het HDMI audio uitgangsignaal van de FW51JF/H is?
Anders gezegd, ik wil mijn Vaio aansluiten op mijn HD-tv en HD films afspelen. Nu zou ik daar ook graag dolby geluid bij hebben vanuit mijn Cinema System (zonder blu-ray). Echter vraag ik me af of de Vaio het geluid origineel doorstuurt (dus in dolby...) of downgrade naar 2.0 stereo?
Iemand?
Edit* Never mind heb inmiddels een Xtreamer gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Mister_tb op 22-09-2010 17:49 ]
Wat heb je zelf gevonden? Zo ja, wat zijn de resultaten?Jan2002 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:52:
Mooi zo...de touchpath doet het nu. Bedankt. Nu is de vraag waarvoor de Fn-toets dient. Deze doet niets. Waar kan dat aan liggen? of moet ik nog een driver downloaden?
GoT is er niet voor bedoeld om elke vraag te stellen die in je op komt maar hier wordt ook eigen inzet vereist. Mijn advies is om dit topic door te snuffelen en de antwoorden vindt
Verwijderd
Heb de Seagate Momentus XT Hybrid 500GB gekozen. Eerst had ik hem gekloond maar ik merkte er weinig snelheidsverschil van. Nu toch maar format gedaan en alles opnieuw schoon installeren. Merk nu wel dat ie sneller is. Komt door mengeling van zowel 7200rpm als de SSD.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:37:
iemand nog een leuke HDD gekocht voor de vaio? Ik heb nog steeds die 4200rpm en denk er al 1 jaar over na om hem nou eens te upgraden, het komt de snelheid van mijn notebook ten goede. Maar wil geen herrieding en ook geen warmteding.
Heb voor de fn-knoppen de Sony Shared Library, Setting Utility Series en VAIO Event Services gedownload.
Verder nog de mousepaddriver en het leek mij verstandig om ook de smart network te downloaden want daarmee kan ik bluetooth aan en uitzetten (slurpt onnodig stroom en echt nodig heb ik hem niet omdat ik nu geen bluetoothdingen gebruik.)
Verder nog tips? De stuurprogramma voor videokaart werd al binnengehengeld door Windows Update.
Vaio Update lijkt mij overbodig omdat hij nooit een update vind?
Heb net een OCZ Vertex 2 SSD van 120GB in mijn VGN-FW51JF zitten. Opstarten gaat lekker vlot, zaken als Windows Update gaan als een speer. Office 2010 in drie minuten geinstalleerd!Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:37:
iemand nog een leuke HDD gekocht voor de vaio? Ik heb nog steeds die 4200rpm en denk er al 1 jaar over na om hem nou eens te upgraden, het komt de snelheid van mijn notebook ten goede. Maar wil geen herrieding en ook geen warmteding.
Heb een OEM versie van Windows Home Premium gedownload en key van de laptop ingegeven, moest alleen telefonisch activeren maar windows is nu geactiveerd. verder de eerder genoemde Sony programma's geinstaleerd en alles draait tot nu toe als een zonnetje. Ik merkte trouwens wel dat de Aero index ( van de Windows Prestatie Index) van 4.8 naar 5.0 is gegaan na de upgrade naar ATI 10.10 drivers.
Verwijderd
ik heb mijn laptop kunnen vergelijken gisteren samen met die van mijn makker die ook een FW31ZJ heeft. Opstarten ben ik de winnaar. Bestanden kopieren is nagenoeg gelijk, al begon ik langzamer. Raar, hij heeft een 4200rpm en ik een hybrid 7200rpm.Scorpio_King schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:03:
[...]
Heb net een OCZ Vertex 2 SSD van 120GB in mijn VGN-FW51JF zitten. Opstarten gaat lekker vlot, zaken als Windows Update gaan als een speer. Office 2010 in drie minuten geinstalleerd!
Heb een OEM versie van Windows Home Premium gedownload en key van de laptop ingegeven, moest alleen telefonisch activeren maar windows is nu geactiveerd. verder de eerder genoemde Sony programma's geinstaleerd en alles draait tot nu toe als een zonnetje. Ik merkte trouwens wel dat de Aero index ( van de Windows Prestatie Index) van 4.8 naar 5.0 is gegaan na de upgrade naar ATI 10.10 drivers.
Overigens heb ik ook geprobeerd 10.10 te installeren. hij lijkt te installeren maar ik heb het idee dat ie niks installeert omdat ie zo snel klaar is en als ik naar datum van stuurprogramma in apparaatbeheer kijk zie ik een datum van 2009? Heb je hem gepatched met 1 of andere tool?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 13:58 ]
Verwijderd
Wij hebben onze laptoppen op ongeveer hetzelfde moment gekocht (en ook dezelfde model FW31ZJKnul schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:55:
Hoe is de accuduur van jullie Vaio's? Die van mij is ondertussen gezakt naar max. 20 minuten. Gek genoeg is hij na een halfuur ook volledig opgeladen. Mijn broer, met de voorganger van de FW, de FZ, heeft exact hetzelfde probleem als mij. Een vaio kwaaltje? Weet iemand hier wat meer van?
Nou, inderdaad. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik mijn laptop 1.5 jaar lang intensief gebruik heb (heb nu een desktop, zie mn sigVerwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:08:
[...]
Wij hebben onze laptoppen op ongeveer hetzelfde moment gekocht (en ook dezelfde model FW31ZJ) maar die van mij heeft nu dezelfde kwaal als jij beschrijft. 20 minuten, ooit was het een paar uur lang. Wat een waardeloze accus zijn dat zeg....
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 20:18 ]
Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X
Bedankt! Dankzij de BT-stack update van Broadcom zelf heb ik mijn oude Jabra BT250 headset aan de praat gekregen in combinatie met de Vaio.Archimond schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:36:
Voor mensen die de nieuwste drivers willen van de fabrikanten en niet van Sony:
- Bluetooth Broadcom:
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php
Wel raar/vervelend dat Sony dit soort nieuwe drivers niet gewoon via Vaio update distributeert.
Update 4/1/2011: Wel weer dat gezeik met: "Kan stack niet laden"-meldingen terug
[ Voor 9% gewijzigd door nobleone op 04-01-2011 07:24 ]
Verwijderd
Proximus schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:53:
Heeft iemand al geprobeerd zijn/haar drivers te updaten naar 10.11/10.12? Ik draai nog steeds met verschrikkelijk oude drivers omdat het me maar niet wil lukken om ze te updaten (mobility modder werkt niet).
Deze werken op je VAIO:Mannekino schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:18:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou graag de drivers van mijn VGN-FW51MF willen update (4560 ATI) maar het lukt niet. Ook al de Mobility Modder geprobeerd.
http://www2.ati.com/drive..._vista_win7_32_dd_ccc.exe
http://www2.ati.com/drive..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Grote vraag wie heeft er nog recovery disks liggen van een fw-21M???
http://technet.microsoft....nals/bb963902.aspx?ppud=4
Met deze tool kan je alles checken wat opstart, deze items uitvinken:
- ISBMgr
- WBCBatteryCare (heeft ondanks de naam niks met het batterij-beheer gedeelde van het vaio control center te maken)
Daarna reboot en als het goed is heb je die melding niet meer. Het blokje rechts onderin die aangeeft in hoeverre je batterij nog in goede staat is heb je dan overigens ook niet meer. Maar als je accu ineens nog maar 10 minuten mee gaat kan je zelf ook wel inschatten dat ie kapot is, daar heb je geen software voor nodig lijkt me.
Verwijderd
Hoe komt het dat deze wel werkt en als ik zelf naar ati ga en de juiste videokaart selecteer ik de driver niet kan installeren? Ik kies voor notebook>mobility radeon>3xxx HD radeon>64 bits.
Ik kreeg steeds vaker bij bijv webcammen een melding (geen foutmelding) dat de stuurprogramma van videokaart mogelijkerwijs geupdated moest worden omdat hij niet goed functioneerde of zoiets.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 16:43 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
@ alle anderen, het valt nu echt op dat mijn laptop die op zelfde moment gekocht is als die van mijn makker veel minder lang uithoudt op de accu dan die van hem. Ik kan de accu niet tot 100% opladen maar tot 80. Waarom is dat?
Iemand een indicatie wat het gaat kosten om hem te laten repareren bij Sony?
there's no tweak without the tweaker
Aardig wat, wordt iig een nieuwe behuizing en voor een hdd rekent Sony ook woekertarieven. Als ik jou was, zou ik je HDD zelf vervangen, is een kwestie van 3 schoefjes openenvirtualJac schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:21:
Ik heb mijn FW41 m/h laten vallen dit weekend. Er zit een barst in de behuizing en hij start niet meer door. Kom tot de balletjes in Windows 7 (Windows opstarten) en dan stopt hij ermee. Dus ik vermoed dat de HDD kapot is.
Iemand een indicatie wat het gaat kosten om hem te laten repareren bij Sony?
Kijk eens bij Vaio Control Centre onder battery. Daar kun je hem tot max 80% laten opladen om de accu te "besparen". Dit kun je daar ook uitvinken.@ alle anderen, het valt nu echt op dat mijn laptop die op zelfde moment gekocht is als die van mijn makker veel minder lang uithoudt op de accu dan die van hem. Ik kan de accu niet tot 100% opladen maar tot 80. Waarom is dat?
Verwijderd
Daarnet ff gekeken, er staat dat de capaciteit van accu 4 groene stippen is oftewel 100 procent. Is het nou verstandig om niet meer te locken op 80%? De accu gaat slechts 1 kwartier mee zonder vaste stroomvoeding. Mijn makker met precies hetzelfde laptop kan er ruim 1 a anderhalf uur mee met zijn laptop. Enig verschil tussen ons is dat ik een Hybrid HDD heb (deels SSD deels HDD) en hij de standaard HDD met 4200rpm nog heeft.Knul schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:40:
[...]
Kijk eens bij Vaio Control Centre onder battery. Daar kun je hem tot max 80% laten opladen om de accu te "besparen". Dit kun je daar ook uitvinken.
Ja, geloof ik wel, maar verzekering betaald toch, echter zou ik een indicatie willen hoeveel het ongeveer gaat kosten.Knul schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:40:
[...]
Aardig wat, wordt iig een nieuwe behuizing en voor een hdd rekent Sony ook woekertarieven. Als ik jou was, zou ik je HDD zelf vervangen, is een kwestie van 3 schoefjes openen
knip
Meer of minder dan €500? Meer of minder dan €900?
Moet ik doorgeven aan de verzekering namelijk, anders wordt het interssanter om hem gelijk te vervangen.
there's no tweak without the tweaker
[ Voor 120% gewijzigd door Arata op 30-08-2015 19:19 ]
Floccinoccinihilipilification
Laptop is zachtjes gevallen, maar wel met de kabel in de stroomaansluiting waardoor die aansluiting is geknakt. Opladen gaat dus nog wel goed, maar de stroomaansluiting zit nu wat losjes, dus denk dat er intern wat is afgebroken...
Verwijderd
die van mij 15 min hooguit. Ik denk dat het komt omdat ik de standaard HDD eruit heb gehaald en een hybrid HDD/SSD erin heb gebouwd en dat ie veel stroom vreet?RamO schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:03:
nou die van mij misschien 1 uur/1,5 tops.
Verwijderd
Dat is een bekend probleem...Mars Warrior schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:03:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de kunstof stroomaansluiting links van een FW21M?
Laptop is zachtjes gevallen, maar wel met de kabel in de stroomaansluiting waardoor die aansluiting is geknakt. Opladen gaat dus nog wel goed, maar de stroomaansluiting zit nu wat losjes, dus denk dat er intern wat is afgebroken...
Nee, zoveel scheelt dat niet idd. Een vriend van mij heeft dezelfde laptop als ik (ook een FW31ZJ) en die doet ook nog 20 min met zn accu... Nu moet ik wel opmerken dat beide laptops ongeveer 10 uur per dag aan het netstroom zaten.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:14:
[...]
die van mij 15 min hooguit. Ik denk dat het komt omdat ik de standaard HDD eruit heb gehaald en een hybrid HDD/SSD erin heb gebouwd en dat ie veel stroom vreet?
Heeft iemand hier zijn/haar FW al opengeschroeft om het stof eruit te halen? De laatste tijd wordt mijn FW'tje behoorlijk heet, op dit moment is de cpu 43 graden met alleen chrome en MSN open. Onder load schiet hij naar 75 graden, wat erg warm aan gaat voelen. Ik heb ook het idee dat de fan niet hard genoeg draait, want de lucht die eruit komt is gloeiend heet (lees: niet prettig om je hand tegen aan te houden)
Zoals Darkstone al aangeeft, is dat een bekend probleem maar daar hoef je niet dit draadje voor te verlaten maar alleen terug te gaan naar mijn post van februari vorig jaar.Mars Warrior schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:03:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de kunstof stroomaansluiting links van een FW21M?
Reparatiekosten waren toen volgens de Sony reparatiedienst 'standaard' €259,47.
Iets is die orde moet je dus aan denken als je het laat repareren.
Aangezien het bij velen bij de minst geringe tik gebeurt dat de dc-in (links) danwel de powerswitch (rechts) afbreekt, blijf ik erbij dat dit gewoon een design flaw is en dat het afbreken niets met 'user abuse' te maken heeft.
Helaas denkt Sony daar anders over en hoef je, ondanks de relatief hoge aanschafprijs, geen coulance te verwachten.
Lekker is dat. De stroomaansluiting zelf kost een dollar of 15 zag ik op ebay. Ga toch maar eens kijken of een andere reparatiedienst wat kan betekenen dan, want die Sony prijzen zijn dan wel belachelijk voor zoiets knulligs als het afbreken van een clipje...nobleone schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:09:
[...]
Zoals Darkstone al aangeeft, is dat een bekend probleem maar daar hoef je niet dit draadje voor te verlaten maar alleen terug te gaan naar mijn post van februari vorig jaar.
Reparatiekosten waren toen volgens de Sony reparatiedienst 'standaard' €259,47.
Iets is die orde moet je dus aan denken als je het laat repareren.
Aangezien het bij velen bij de minst geringe tik gebeurt dat de dc-in (links) danwel de powerswitch (rechts) afbreekt, blijf ik erbij dat dit gewoon een design flaw is en dat het afbreken niets met 'user abuse' te maken heeft.
Helaas denkt Sony daar anders over en hoef je, ondanks de relatief hoge aanschafprijs, geen coulance te verwachten.
Hij laad nog wel gewoon op overigens, dus het kan ook zijn dat de kunstof buitenkant kapot is en de stroomaansluiting intern niet
[ Voor 5% gewijzigd door Mars Warrior op 22-05-2011 21:29 ]
Durfde het zelf niet aan maar destijds was de laptop ook nog te nieuw om er niets mee te doen.
Hopelijk vind je een redelijk geprijsde oplossing. Laat je het dan nog wel ook hier even weten?
Verwijderd
Een vriend van mij met eveneens FW31ZJ doet er 1 uur over om leeg te raken, dit terwijl wij op exact dezelfde moment de laptop gekocht hebben.Knul schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:35:
[...]
Nee, zoveel scheelt dat niet idd. Een vriend van mij heeft dezelfde laptop als ik (ook een FW31ZJ) en die doet ook nog 20 min met zn accu... Nu moet ik wel opmerken dat beide laptops ongeveer 10 uur per dag aan het netstroom zaten.
Heeft iemand hier zijn/haar FW al opengeschroeft om het stof eruit te halen? De laatste tijd wordt mijn FW'tje behoorlijk heet, op dit moment is de cpu 43 graden met alleen chrome en MSN open. Onder load schiet hij naar 75 graden, wat erg warm aan gaat voelen. Ik heb ook het idee dat de fan niet hard genoeg draait, want de lucht die eruit komt is gloeiend heet (lees: niet prettig om je hand tegen aan te houden)
Verwijderd
en tweakers: pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E
Dus de laptop moet wel op 5GHz wireless kunnen.
Maar standaard is die niet ingesteld dacht ik. In apparaatbeheer en geavanceerde functies kun je draadloze mode ipv 802.11b/g op 802.11a (forceren op 5GHz) of 802.11a/b/g zetten
Probeer in de router het alleen op 802.11a te laten draaien.
Typisch weer zo'n geval dat ik enorm blij kan zijn om oude posts op GoT!WhiteRaver schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:15:
Om overscan of onderscan uit te schakelen zodat je de zwarte balken weg krijgt bij een extern scherm kun je het volgende eens proberen:
Ga naar "Catalyst Control Center" door met de rechtermuisknop op het bureaublad te klikken > ga naar de "Geavanceerd" modus/weergave > menu "Grafisch" > ga naar "Bureaubladen en beeldschermen" > klik met de rechtermuisknop op je externe scherm en selecteer "Configureren" > tabblad "Opties schermgrootte" > zet de schuif naar 0%. Dit zou de zwarte balken rondom het beeld moeten wegwerken.
Bedankt WhiteRaver! Dankzij jouw post is mijn underscan euvel opgelost.
Ik was namelijk verdwaald in Vaio Control Center (Weergave - HDMI resolutie instellingen - tabblad Resolutie aanpassen) waar wel twee opties voor compensatie van under- resp. overscan staan maar die boden mij geen oplossing.
Het gekke is is dat de ventilator niet extreem hard ging blazen; de lucht die eruit kwam was gloeiend heet, maar ik voelde niet of nauwelijks een luchtstroom. Ik vermoed dan ook dat er flink wat stof in de laptop zit; dus ik ga hem binnenkort openhalen. Heeft iemand dit hier al gedaan? Zo ja, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Verwijderd
We hebben dezelfde laptop. Die van mij wordt ook best heet maar hij heeft nooit geblazen besef ik net. Ik game tegenwoordig niet meer.Knul schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:58:
Hebben meer mensen hier last van een enorm warm wordende FW? Mijn FW31ZJ is nu 2.5 jaar oud ongeveer, maar hij wordt wel echt warm. Bij browsen met wat flash liggen de temps al op 60 graden, en ik had laatste een LAN party en toen ging ie ook mee (voor mensen wiens PC CoD4 e.d. niet lekker draaiden) en toen tikte hij geregeld de 90 graden aan.
Het gekke is is dat de ventilator niet extreem hard ging blazen; de lucht die eruit kwam was gloeiend heet, maar ik voelde niet of nauwelijks een luchtstroom. Ik vermoed dan ook dat er flink wat stof in de laptop zit; dus ik ga hem binnenkort openhalen. Heeft iemand dit hier al gedaan? Zo ja, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Hoe bedoel je, nooit geblazen? Dat je hem nooit hebt doorgeblazen of dat de fans nooit hard aangingen? Overigens staat mijn 31ZJ te koop, zie mn sigVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 05:23:
[...]
We hebben dezelfde laptop. Die van mij wordt ook best heet maar hij heeft nooit geblazen besef ik net. Ik game tegenwoordig niet meer.
Verwijderd
Ik wil weten hoe de verkoop is gegaan. Misschien doe ik hem ook weg.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:13 ]
Sony vraagt echter 76,- onderzoekskosten (fair enough), maar als het mobo vervangen moet worden ligt de prijs tussen de 350 en 450 euro. Een beetje errug veel als je 't mij vraagt?
Zijn er mogelijkheden om zelf aan een nieuw Sony Vaio mobo te komen en deze dan zelf te plaatsen?
[ Voor 0% gewijzigd door MrJ op 30-08-2011 23:54 . Reden: Typo :$ ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
350 tot 450 euro is trouwens een vrij schappelijke prijs met vergeleken wat ze normaal vragen. De nieuwprijs is geen uitzondering.
Enig idee waarom Sony deze prijzen zo hoog heeft?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Schandalig natuurlijk, maar wat doe je eraan...
Ik zou overigens niet betalen en zeggen dat de concurrent er een klant bij heeft.. dat is waarschijnlijk nog waar ook, na dit soort praktijken.
Verwijderd
Hij heeft ruim 1 uur de tijd voor de accu leegraakt en ik amper 20 min.
Vink dus batterybeheer uit. Is onzin enz.
Verwijderd
Verwijderd
Hoe kopieer ik de motion eye van zijn laptop naar de mijne? Ik vond die motion eye een leuk camprogrammaatje maar ik kan nergens een werkende versie vinden (heb er vele geprobeerd op het hele web).
Edit: hersteldvds zijn waardeloos. Ik kom tot 17% en krijg dan een foutmelding fout 305 en 64. Schijnt een superbekend probleem van sony te zijn en niemand die een oplossing heeft...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 23:03 ]
Verwijderd
Bij mij (exact zelfde modelnr) zit een pioneer. Misschien als ik zelf hersteldvds had gebrand met mijn laptop was ie wel goed geweest? Ik zal het nooit weten.
Uiteindelijk een schone vista home premium x64 erop gezet en ik heb elke programma geprobeerd die op vaio site te vinden zijn voor deze model, maar het grootste gedeelte ervan werkt niet omdat je al een bestaand programma moet hebben op je laptop, er worden alleen updates aangeboden die niet werken zonder de originele bestand.
Uiteindelijk toch maar weer een vista home premium SP2 x64 met enkele standaarddingen zoals S1 en volume en helderheidsknoppen werkend plus de smart network gemaakt en meer kon ik er niet van maken.
Overigens heb ikzelf wel W7 + een vaio dvd gekregen bij mijn laptop en hij niet. Ik had nog de hoop iets met die vaio dvd te kunnen maar ik kan er geen ruk mee zonder de originele toestand bij aankoop van de laptop.
Ik vertel dit alles ff, zodat men niet zoveel tijd kwijt is als ik.
Enige minpuntje is dat het leren polsdeel iets loslaat bij één punt. Nu valt het nog mee, maar het lijkt me dat het wel steeds erger gaat worden. Dus nu vraag ik me af, hoe kan/mag je dat zelf oplossen? Kun je het bijv. met superlijm terug op zijn plaats doen of beschadig je dan onderdelen?
Om de laptop naar Sony terug te sturen vind ik ook weer zo wat..... Alvast bedankt!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Verwijderd
heb dit knopje besteld op ebay [DC Jack, 20 GBP, incl verzenden] Jammer dat ik hem niet met voedingsdraad heb besteld, want daar zit namelijk ook nog een stukje kunststof waar je hem mee vastmaakt. [zag ik pas toen ik hem uit elkaar had ligge]n. Dus mijn advies: bestel hem met powerdraadje. Dan werkt het zeker!Mars Warrior schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:27:
[...]
Lekker is dat. De stroomaansluiting zelf kost een dollar of 15 zag ik op ebay. Ga toch maar eens kijken of een andere reparatiedienst wat kan betekenen dan, want die Sony prijzen zijn dan wel belachelijk voor zoiets knulligs als het afbreken van een clipje...
Hij laad nog wel gewoon op overigens, dus het kan ook zijn dat de kunstof buitenkant kapot is en de stroomaansluiting intern niet
Hij heeft ruim 2.5 week te koop gestaan, vrij weinig reacties gekregen. Ik heb hem nu verkocht aan een familielid, die er vooral films op wil gaan kijken. Hij stond ook op marktplaats maar daar boden ze 250 euro, nja.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:12:
Hij heeft nooit hard geblazen. Enne.... succes met de verkoop. Je vergeet het belangrijkste te vermelden: dat ie een bluraybrander heeft.... De ZJ heeft die, de M en E (lagere classes) hebben die niet.
Ik wil weten hoe de verkoop is gegaan. Misschien doe ik hem ook weg.
Verwijderd
mijn makker heeft al boden lopen boven de 500. Kijk maar op marktplaats in den haag, zoek op FW31ZJ.Knul schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:23:
[...]
Hij heeft ruim 2.5 week te koop gestaan, vrij weinig reacties gekregen. Ik heb hem nu verkocht aan een familielid, die er vooral films op wil gaan kijken. Hij stond ook op marktplaats maar daar boden ze 250 euro, nja.
En tsja, ik ben ook wel eens uitgelachen door iemand die dacht deze laptop te herkennen voor minder dan de helft van de nieuwprijs van deze laptop. Pas toen ik uitlegde dat hij wel hetzelfde uit kan zien maar onder de motorkap zitten er grote verschillen en alleen qua uiterlijk lijkt ie hetzelfde.
Als ik hem ooit verkoop denk ik wel dat het aan een familielid wordt, want voor die belachelijke boden verkoop ik hem liever voor weinig aan iemand die ik graag mag.
Overigens als ik NU moest kiezen, zou ik niet voor een 2ehands laptop dat ooit 1500 heeft gekost gaan maar voor een nieuwe uit de winkel van rond de 600 euro en ook geen vaio meer. Sony levert slechte service vind ik. Ik weet alleen niet wie wel goede service levert als er iets aan de laptop mankeert.
Overigens heb ik je een DM gestuurd? Heb jij hersteldvds gebruikt? Is dat gelukt? Heb jij originele programmas kunnen bemachtigen van VAIO? Ik heb alleen de winDVD gevonden, meer niet. Ik zou de motion eye ook willen hebben oa.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:41 ]
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:28:
[...]
heb dit knopje besteld op ebay [DC Jack, 20 GBP, incl verzenden] Jammer dat ik hem niet met voedingsdraad heb besteld, want daar zit namelijk ook nog een stukje kunststof waar je hem mee vastmaakt. [zag ik pas toen ik hem uit elkaar had ligge]n. Dus mijn advies: bestel hem met powerdraadje. Dan werkt het zeker!
Floccinoccinihilipilification
Verwijderd
Dell. Het klinkt duf, maar dell is het enige merk waarvan ik zeker weet dat ze over het algemeen alles vervangen wat los of vast zit. Wat sony doet is bekend, asus doet ook moeilijk bij productiefouten (A6T...), apple.. tsja, De andere merken ken ik niet genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:39:
Overigens als ik NU moest kiezen, zou ik niet voor een 2ehands laptop dat ooit 1500 heeft gekost gaan maar voor een nieuwe uit de winkel van rond de 600 euro en ook geen vaio meer. Sony levert slechte service vind ik. Ik weet alleen niet wie wel goede service levert als er iets aan de laptop mankeert.
Overigens heeft dell andere problemen, zoals iets wat na 5x moederbord vervangen nog niet is opgelost... maar dat is een ander verhaal. Je kan niet ontkennen dat dell niet te moeilijk doet over een moederbordje vervangen.
Over het algemeen, als je echt service wilt, neem een dell/hp/lenovo met next business day garantie. Kost een duit, maar dat kost een dag zonder computer ook.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 18:39 ]
Overigens zijn mijn ervaringen met de service van Sony positief. Mijn broertjes FZ had een kapotte grafische kaart (de beruchte 8xxx serie van nVidia) en die werd kosteloos door Sony opgehaald, werk keurig op de hoogte gehouden via sms en email, en hij was binnen een paar dagen weer terug. Daarnaast hadden ze de hele laptop schoongemaakt, en kreeg ik er een microfiber doekje bij. Topservice voor een 3.5 jaar oude laptop tbh
Wat betreft de herstelcd's: ik had je DM wel gelezen maar vergeten te beantwoorden, sorry. Ik heb nooit hersteldiscs gemaakt, wel een beetje spijt van want PowerDVD (of hoe het ook heette) speelde tenminste fatsoenlijk blurays af. Nu is het altijd maar een beetje aangekloot, maar ja, het werkt.
Overigens keek ik ook boden van boven de 500, maar dat waren altijd van de aardige mensen in Nigeria, die altijd bereid zijn om veel meer te betalen voor zo'n uitzonderlijk mooie laptop
Verwijderd
Mijn makker heeft overigens toch maar aan een vriend verkocht voor 500. Daar kreeg hij wel W7 licentie erbij en vx nano muis en een vaio laptoptas. Via marktplaats lukte het niet zei hij, die mensen reageren niet of zo.
Verder ff iets interessants voor andere medegebruikers: Vaio Update 5 die te downloaden is bij oa FW31ZJ is verouderd. Vlak na installatie miept ie dan dat het is verouderd en dat je een update moet downen en installeren. Het kostte wat moeite maar de update heet EP0000245219.EXE. Ik weet alleen niet of je de oude VU5 over kan slaan en direct deze kan installeren.
http://globalfilesearch.n...PDATES%2fEP0000245219.EXE
Werkt niet, hij doet alsof ie installeert en verdwijnt dan zonder enig melding en komt ook niet meer terug. Je moet dus perse de oude VU5 installeren en die vervolgens zelfstandig laten updaten. Beetje een omweg van Sony maar goed...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 19:03 ]
Verwijderd
Dit plus de max 80% maximaal opladen van de accu resulteert in een sneller lege accu.
Geloof me, mijn laptop gaat nog zo'n 10 a 20 minuten mee op de accu, en dit heeft vrij weinig met mn HDD te maken. De accu is gewoon op. Hij laadt niet eens meer hoger op dan 20%. Maar goed, de vervanger van mn FW wordt as we speak in elkaar geschroeft, dus over een weekje mag hij met pensioenVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:38:
@Batsgeit, Je claimt dat je accu niet zo goed meer is. Ik lees in dit review dat de HDD wel degenlijk invloed heeft op de accuduur. Zie grafiekje halverwege de pagina http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5818&p=2
Dit plus de max 80% maximaal opladen van de accu resulteert in een sneller lege accu.
Verwijderd
Ben je weer voor een VAIO model gegaan dan?Knul schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:43:
[...]
Geloof me, mijn laptop gaat nog zo'n 10 a 20 minuten mee op de accu, en dit heeft vrij weinig met mn HDD te maken. De accu is gewoon op. Hij laadt niet eens meer hoger op dan 20%. Maar goed, de vervanger van mn FW wordt as we speak in elkaar geschroeft, dus over een weekje mag hij met pensioen.
Nee, ik heb een Dell Vostro V131 gekocht, vooral omdat die een slag kleiner is (13.3 ipv 16.4 inch). Ik zou eigenlijk liever een Vaio SA willen, maar die paste niet in mijn budget.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:45:
[...]
Ben je weer voor een VAIO model gegaan dan?Welke dan?
Voor ervaringen met de Sony Vaio F11-serie moet je hier zijn ;)