Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 01:55:
Nog een keer de vraag, heeft iemand zijn W7 gratis upgrade NIET gekregen? Heb al in oktober aangevraagd maar we zijn nu 3 maanden verder en opnieuw aanvragen lukt niet want de "serienummer is al gebruikt" staat er dan.
contact gehad via customersupport.nl@vaio-link.com; en daar hoorde ik dat mijn bevestigingsmail mogelijkerwijs in de spambox binnen is gekomen. Hoe dan ook krijg ik mijn W7 alsnog :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:12:
[...]

Vandaag in de mediamarkt geweest (in Gent). geen enkele sony F te zien. Ze hebben er enkel allemaal oude modellen van laptops (slechts 1 sony) met core 2 duo cores.
Dan zullen ze ondertussen uitverkocht zijn :-) Heb ze nu ook gespot in de Saturn in Antwerpen (bijna uitverkocht) en in verschillende Sony Centers in Antwerpen/Oost-Vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:09:
[...]

Dan zullen ze ondertussen uitverkocht zijn :-) Heb ze nu ook gespot in de Saturn in Antwerpen (bijna uitverkocht) en in verschillende Sony Centers in Antwerpen/Oost-Vlaanderen.
Heb het eens gevraagd bij de mediamarkt. Ze wisten van niets ivm de nieuwe sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik was in de MM in Arnhem maandag en daar wisten ze het ook niet. Dat ik ze op de folder wees (waar een F11 in staat deze week) deed er niet veel toe :( Maar Paradigit krijgt ze ook, volgende week. Daar koop ik sowieso liever dan bij de MM.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:44:
Ik was in de MM in Arnhem maandag en daar wisten ze het ook niet. Dat ik ze op de folder wees (waar een F11 in staat deze week) deed er niet veel toe :( Maar Paradigit krijgt ze ook, volgende week. Daar koop ik sowieso liever dan bij de MM.
Hey Big Kahuna, check dit draadje. Speciaal voor jou! ;)
En andere F11-geïnteresseerden natuurlijk...
Niet geclaimed, wel op gezinspeeld.
Toen ik ervoor opbelde, werd gevraagd naar de oorzaak. Helaas ben ik niet goed in het weglaten van bepaalde delen van de waarheid en heb dus gezegd dat de laptop een zet had gekregen van mijn kat.

Láter zag ik op Internet (o.a. in de fora van ClubVAIO, Softpedia (reactie #5) en Notebookreview) dat het vaker voorkomt. Blijkbaar krijg je de reparatie wel vergoed als je zegt dat het geleidelijk is ontstaan. Daarop/over heb ik nog een mail naar Sony gestuurd - de actie van mijn kat had immers het laatste zetje kunnen zijn geweest om een blijkbaar toch al zwak punt van de laptop definitief te breken - maar het standpunt van Sony is onverbiddelijk:
De kosten à €259,47 zijn volledig voor moi. Wat een monsterlijke tarieven (maar wel in lijn met die van de producten en hun accessoires zelf...)!

Dat "een paar laptops" ook "toevallig" een afgebroken knop hebben, wil niet zeggen dat het aan het product ligt, was de reactie. Verder zou het probleem niet bij Sony bekend zijn.
De reparateur die mij belde over het bedrag, wat ik overigens vóór terugontvangst van de laptop moest betalen, zei echter dat "het probleem bij dit type laptop niet voorkomt". Op de vraag wat er dan aan verbeterd is, kon hij alleen antwoorden dat hij dit 'zo' van Sony Vaio had doorgekregen.
Zoals ik al zei, spreken gebruikerservaringen hem en de andere betrokken Sony medewerkers tegen.
Toch jammer. Ik had, naast het design en de specs, de verwachting van service en schappelijkheid van een merk als Sony als beweegreden om de Vaio aan te schaffen.
Daarbij ook bereid geweest relatief meer uit te geven voor zo'n laptop.

Eigenlijk had ik beter kunnen weten gezien een eerdere ervaring met Sony aftersales. Dat ging toen om een Sony Alpha waarvan de beeldsensor defect was geraakt met een horizontale lijn op de foto's als gevolg. En dat was gegarandeerd niet mijn schuld. Het apparaat was 13 maanden oud, dus uit de garantie en de 'coulance' van Sony bestond uit het aanbieden van een nieuw exemplaar voor een gereduceerde prijs.
Ook toen stond ik met mijn rug tegen de muur gezien de aanvankelijke investering versus de jonge leeftijd.
Om dit Alpha-uitstapje in het verhaal weer on-topic te maken:
Sony heeft mooi spul in de aanbieding maar dit merk acht zichzelf populair genoeg om ná de aankoop minimale effort te steken in klanttevredenheid.
Naast een uiterst snelle service heb ik er in elk geval nog weinig van gemerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door nobleone op 04-02-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:44:
Topicwaarschuwing gelezen? Die donkerblauwe grote bolded lettertjes? :P

@Nobleone: de volgende aankoop van mij zal ook niet meer zo snel Sony zijn. Heb geen ervaring met aftersales maar ik lees gewoon teveel rotverhalen erover. Dingen als slijtage of afgebroken knoppen worden niet gerepareerd want het is altijd de schuld van de consument.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Topicwaarschuwing gelezen? Die donkerblauwe grote bolded lettertjes? :P
Eerst zelf even in dat topic kijken, dan pas je conclusies trekken ;) ik ben daar al actief, maar iemand stelde hier de vraag, dus vandaar. En toen ik mijn post hier neerzette, stond de warning er nog niet he.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een FW51JF, en ben er erg tevreden mee met windows 7 en alles, ik heb alleen een dingetje met DNS toekennen.

Als ik thuis ben op me draadloze netwerk staat DNS op automatisch, geen probleem nog, dan ga ik naar mijn vriendin toe, en dan plots is het van automatisch af en moet ik het weer op automatisch zetten voordat het werkt (duurde even voor ik dat probleem gevonden had), anyway, dan weer thuis blijft het automatisch staan en heb ik thuis geen probleem. Dan vervolgens als ik weer bij me vriendin ben is hij plots weer van automatisch af en moet ik hem daar weer opzetten. Het is weinig moeite nu ik weet wat het probleem enzo is, maar leuk is anders. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het kan oplossen?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:51:
[...]

Eerst zelf even in dat topic kijken, dan pas je conclusies trekken ;) ik ben daar al actief, maar iemand stelde hier de vraag, dus vandaar. En toen ik mijn post hier neerzette, stond de warning er nog niet he.
Waar staat een conclusie van mij? Ik vroeg gewoon of je de blauwe bolded topicwaarschuwing al gelezen had? Die warning staat er al op VOOR woensdag. Ik heb er een topicreport over ingedient want er stond eerst een onklikbare url in.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen.

Een tijdje geleden meldde ik hier een probleem met mijn cursor. De cursor 'versprong' constant zonder dat ik het touchpad per ongeluk aanraakte. Nu, het blijkt niet zomaar een sony vaio, maar eerder een microsoft probleem te zijn.

En waarom zeg ik dit hier nogmaals? Wel, omdat ik een 99% oplossing heb gevonden, na maandenlang vruchteloos vragen stellen is er eindelijk beterschap, misschien niet helemaal maar toch pakken beter: wonna know more?

http://maximumpcguides.co...r-to-hide-while-you-type/

that does the trick: good luck!

easy as hell, jammer dat je daar uren tijd mee verliest :)

ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verspringen lijk ik ook te hebben met mijn desktopsetje en de lasermuis van MX5500. Komt dit door wat jij nu verteld of is dat echt iets van de touchpad? (ik gebruik de muis op een onderlegger van Ikea)

Ik heb overigens geen last van verspringen met de touchpad want ik gebruik de vx nano voor de laptop, vind de back en forward knoppen erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
About het Vaio Control Center:

Wat valt u op??

Afbeeldingslocatie: http://i260.photobucket.com/albums/ii20/cripsiee/Alfa%20Romeo%20147/VaioControlCenter.jpg

Iemand hetzelfde probleem?? Ik zoek me gek naar evt. taalinstellingen, niets te vinden... Voor dat ik Vaio Updater 5 installeerde weer ik 99% zeker dat het nog Nederlands was :?

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
cripsiee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:04:

Wat valt u op??

Iemand hetzelfde probleem?? Ik zoek me gek naar evt. taalinstellingen, niets te vinden... Voor dat ik Vaio Updater 5 installeerde weer ik 99% zeker dat het nog Nederlands was :?
Ziet er bij mij net zo uit. Overigens aleen onder systeeminfo. De rest is gewoon Nederlandstalig. Ik gebruik Vaio Control Center echter zelden. Was mij dus nog niet opgevallen en weet ook niet of dit niet altijd zo geweest is.

• nobleone
Bij mij was Vaio Control Center gewoon in het Nederlands hoor.
Ik heb 'm nog niet van een update kunnen voorzien want mijn Vaio is nog steeds bij het Sony Repair Center.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van een vriendelijke dame die mij mededeelde dat de reparatie van de "dc-in" langer gaat duren.
"Dc-in?", vroeg ik, "bij mijn Vaio is juist de andere kant afgebroken hoor". "Ja, dat bedoel ik", ging ze verder, "het wordt nu ergens volgende week want het onderdeel was niet op voorraad".

Blijkbaar zijn er zó veel power-buttons afgebroken dat ze er doorheen zijn. ;)
Ik vroeg nog wel of er nu iets van die torenhoge - reeds betaalde! - factuur af kon maar helaas meldde ze me, op wederom vriendelijke wijze, dat ze met standaard tarieven werken.
"Maar vindt u zelf €259,47 voor een knopje niet ook exorbitant?", zei ik en er volgende alleen een: "Tja...".

Maar al met al, wèl goede service dat Sony mij even contacteerde om te vertellen dat het langer gaat duren.
Voor 'hetzelfde geld' had ik zelf achter de status aan moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 21:11

Dani86

AeroGeek

Hi, ik heb hier een VGN-FW11e staan en ik krijg de fn en volume knoppen maar niet aan de praat.

Ik heb win7 ultimate x86 geïnstalleerd, maar ik kan nergens een driver vinden voor de volume knoppen/fn key brightness instellingen.

Ik heb de oudere topics doorgespit maar de links zijn dood of de programma's werken niet.

Kan iemand me helpen? O-)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dani86 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
Hi, ik heb hier een VGN-FW11e staan en ik krijg de fn en volume knoppen maar niet aan de praat.

Ik heb win7 ultimate x86 geïnstalleerd, maar ik kan nergens een driver vinden voor de volume knoppen/fn key brightness instellingen.

Ik heb de oudere topics doorgespit maar de links zijn dood of de programma's werken niet.

Kan iemand me helpen? O-)
Op mijn F11 heb ik het aan de hand van deze post opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Notebookjournal en check hebben reviews gepost van de F11/Z

"Perfekte Leistung, kombiniert mit einer tollen HD-Anzeige und einem hochwertigen Gehäuse."

http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25324.0.html
http://www.notebookjourna...io-vpc-f11z1e-nkst-1103/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn W7 dvd van vaio binnengekregen. Maar waarom zitten er 2 dvds in? Waar is de ene dvd voor? Het was toch een schone W7 installatie zonder sonymeuk erbij?

Ik weet dat ik het zelf kan onderzoeken door de dvds te gebruiken maar dat wil ik voorlopig nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik heb vandaag even met de sony klantenservice gebeld en met het windows 7 upgrade plan.

De dvds die je krijgt zijn volgens mij niet schoon :-). Ook is het zo dat hij maar op 1 laptop te installeren is.

Ik zit zelf namelijk met het volgende probleem.

Ik heb 3 sony vaio's. Ik heb 2 keer aw11m/h (met vista) en nu sinds 4 weken een VGN-NW21SF/T met windows 7 x64. Aangezien ik met veel audio apparatuur werk, was ik niet blij met windows 7. Aangezien mijn interface niet werkt onder w7 64 bit.

Dus ik dacht ik installeer vista. Ik met sony support gebeld. Ja zegt die meneer (overigens erg vriendelijjk), ik kon de drivers pakken van een ander model, die was precies hetzelfde maar die had vista.

Ik vista installed. Nou niks werkte na driver installs. Kreeg de meest vage errors.

Dus toch weer windows 7 x64 erop :). Maargoed even wennen maar loopt als een trein.

Maar nu komt het leuke :-). Ik wil op mijn andere 2 sony vaio's ook windows 7 x64 hebben. Het upgrade plan heb ik niks aan aangezien er vista 32 bit of staat.

Nu heeft een maat van me ook windows 7 64 bit proberen te installeren maar die kreeg het ook niet aan de praat op zijn standaard vista vaio.

Waarom gaat dit zo moeilijk op die vaio's?

Ik wil namelijk in allebij die aw11m/h's een 1 tb schijf in doen en 8 gb ram. Maargoed dan moet je wel windows 7 erop krijgen.

Ik hoorde dat je bij windows 7 ultimate, ook gewoon 32 bit drivers oid kon installen?
Daar zaten wat extra functies oid op? :)

Hoop dat iemand me uit de brand helpt. Voordat ik straks 2 x een 1 terra koop en 16 gb ram voor die 2 laps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb een Sony Vaio FW21E. Ik wil deze graag upgrade van Vista (32bits) naar Windows 7 home premium (32 bits), een zelfgekochte versie. Heeft iemand hier ervaring mee, dan doel ik vooral op de stuurprogramma's. Kan iemand mij vertellen welke ik nog moet installeren etc. kortom alle tips en truc zijn welkom.
Alvast bedankt, gr Riccardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Bij mijn VGN-FW51JF start Vaio Gate niet meer automatisch op terwijl hij bij opties in Laden bij starten wel aanstaat. Hoe kan ik dat herstellen?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 05:43
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:47:
Ik zelf heb een Sony Vaio FW21E. Ik wil deze graag upgrade van Vista (32bits) naar Windows 7 home premium (32 bits), een zelfgekochte versie. Heeft iemand hier ervaring mee, dan doel ik vooral op de stuurprogramma's. Kan iemand mij vertellen welke ik nog moet installeren etc. kortom alle tips en truc zijn welkom.
Alvast bedankt, gr Riccardo.
Kijk op de VAIO support page. Staan keurig alle drivers voor W7 op een rijtje, als je die installeert werkt alles (mijn ervaring met W7 64 bit ultimate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Batsgeit heb je daar een link van? Ik heb dat namelijk gedaan met mijn vaio toen ik naar vista wilde vanaf win7 en dat ging niet.

Is er ook een bepaalde volgorde nodig voor wanneer je wat installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:26:
Aangezien ik met veel audio apparatuur werk, was ik niet blij met windows 7. Aangezien mijn interface niet werkt onder w7 64 bit.

Dus toch weer windows 7 x64 erop :). Maargoed even wennen maar loopt als een trein.

Maar nu komt het leuke :-). Ik wil op mijn andere 2 sony vaio's ook windows 7 x64 hebben. Het upgrade plan heb ik niks aan aangezien er vista 32 bit of staat.

Nu heeft een maat van me ook windows 7 64 bit proberen te installeren maar die kreeg het ook niet aan de praat op zijn standaard vista vaio.
Waarom niet? Omdat er geen 64 bits drivers zijn? Heb je bij de duurste model van de FW11 gekeken? Die hebben meestal wel 64 bits drivers terwijl de hardware gelijk is aan de budget en medium versie van FW11 afgezien van de videokaart en hoeveelheid RAM en aantal mhz van de cpu.
Ik hoorde dat je bij windows 7 ultimate, ook gewoon 32 bit drivers oid kon installen?
Daar zaten wat extra functies oid op? :)
Ultimate wilt niet zeggen dat je dan 32 bits drivers kan installeren, Ultimate heeft inderdaad extra functies die niets met stuurprogrammas of externe programmas te maken hebben oa bitlocker, taalkeuze, en nog wat features.

Op een windows 7 x86 installeer je uitsluitend x86 drivers. Op een windows 7 x64 uitsluitend x64 drivers. Heeft niets te maken met de smaak van windows 7 (profesional, ultimate. busines, starter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:30:
Ik heb eindelijk mijn W7 dvd van vaio binnengekregen. Maar waarom zitten er 2 dvds in? Waar is de ene dvd voor? Het was toch een schone W7 installatie zonder sonymeuk erbij?

Ik weet dat ik het zelf kan onderzoeken door de dvds te gebruiken maar dat wil ik voorlopig nog niet doen.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:50:

Waarom niet? Omdat er geen 64 bits drivers zijn? Heb je bij de duurste model van de FW11 gekeken? Die hebben meestal wel 64 bits drivers terwijl de hardware gelijk is aan de budget en medium versie van FW11 afgezien van de videokaart en hoeveelheid RAM en aantal mhz van de cpu.
Ik heb zelf de aw11m/h. ik denk dat ik het er maar op ga gokken. Vind het alleen balen dat je geen 7200 rpm schijven hebt groter dan 500 gb.

Ik zal is gaan kijken bij het nog duurdere model of het daar wel bij staat. Probleem is wel, ik heb het idee dat sony in zijn updates iets zet over de versie van de laptop.

Toen ik Vista wilde installeren op mijn sony waar standaard windows 7 op stond, zei die man dat ik drivers moest pakken van een bepaald model, die was precies hetzelfde maar die had vista.

Nagoed dat werkte dus niet. Kreeg de meest rare fouten, dat de originele accu er niet in zat blbalabla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Ik heb zelf de aw11m/h. ik denk dat ik het er maar op ga gokken. Vind het alleen balen dat je geen 7200 rpm schijven hebt groter dan 500 gb.

Ik zal is gaan kijken bij het nog duurdere model of het daar wel bij staat. Probleem is wel, ik heb het idee dat sony in zijn updates iets zet over de versie van de laptop.

Toen ik Vista wilde installeren op mijn sony waar standaard windows 7 op stond, zei die man dat ik drivers moest pakken van een bepaald model, die was precies hetzelfde maar die had vista.

Nagoed dat werkte dus niet. Kreeg de meest rare fouten, dat de originele accu er niet in zat blbalabla :)
Ik heb net gekeken, de topmodel van FW11 heeft schijnbaar geen 64 bits OS. De topmodellen van FW21 en FW31 en FW41 en FW51 wel. Je moet ff uitzoeken welke hardware overeenkomt of rondgooglen of iemand gelukt is x64 drivers te installeren voor FW11 of wachten op iemand anders hier dan ikzelf :+ .

Overigens bestaan er wel 640 GB 7200rpm hdd 2,5 inch. Ze zijn nog wel wat prijzig, zo rond 100 euro geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik heb zelf de aw11m/h daar zijn wel drivers voor zie ik. Denk dat ik het maar moet proberen.

Waar zie jij dan 640 2.5 inch? 7200 rpm? :) Zat hier in de pricewatch te kijken maar die gaat maar tot 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:18:
Ik heb zelf de aw11m/h daar zijn wel drivers voor zie ik. Denk dat ik het maar moet proberen.

Waar zie jij dan 640 2.5 inch? 7200 rpm? :) Zat hier in de pricewatch te kijken maar die gaat maar tot 500.
Deze is 5400 rpm en 640GB maar een moderator hierzo vertelde in dit of vorige thread over een hitachi met 7200 rpm en 2,5 inch en 640GB (misschien was het een 500GB?) en ik dacht dat ie nu onderhand wel uitgekomen zou zijn maar blijkbaar niet want ik vind hem niet meer terug???

Edit: ik denk idd dat het de 500GB is, klik hier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ja precies zo ver was ik ook :) Nagoed dan maar een 500 gb. 7200 rpm. Wil toch echt 7200 toeren.

Het geheugen is er ook niet goedkoper op geworden zeg pfff. Als je uit america besteld ben je voor 8 gb toch nog 225 dollar kwijt. Hier in nederland veeeeeeeeeeel meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

ik krijg de gelekte catalyst 10.3 drivers niet aan de praat, ze willen gewoonweg niet installeren. de WHQL 10.2 driver pakt ie wel.
de gelekte driver: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=315901

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Heeft iemand van jullie toevallig ubuntu draaien op een FW11M?

Ik krijg de standby functies namelijk niet werkend. Beeld blijft namelijk zwart als ie uit standby komt. Iemand hier ervaring mee?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
RamO schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:07:
ik krijg de gelekte catalyst 10.3 drivers niet aan de praat, ze willen gewoonweg niet installeren. de WHQL 10.2 driver pakt ie wel.
de gelekte driver: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=315901
Zijn deze drivers beter dan die op de Sony site (lees: meer fps bij games)? En moet je ze ook modden met de Mobility Modder?

Overigens, als mensen hier last hebben dat de laptop zichzelf uit de slaapstand zet: dit komt bij mij door de muis. Als ik hem in slaapstand zet, en ik haal mijn usb-muis eruit, gaat hij weer aan.
Ik heb nu 2maal een dode pixel gehad, maar heb hem beide keren weer aan de praat gekregen door JavaPixel (o.i.d.) te laten draaien.

• nobleone
cripsiee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:04:
(...)
Vandaag mijn Vaio van Sony teruggekregen (was trouwens mazzel dat er iemand thuis was want dit was niet aangekondigd) en mijn Control Center ziet er nu ook zo uit als bij jou.

Mijn aan/uit-knop zit nu weer helemaal vast en ook het 'kraakje' dat eerst rechts van de touchpad in de palmrest zat, is weg. Ook alle stickers zijn weg maar vervelender: mijn hele configuratie aangezien de Vaio is ge'recovered'.
En nòg vervelender: de linker Ctrl-toets blijft nog stééds af en toe hangen terwijl ik dat meerdere keren bij gesprekken met Sony heb aangegeven ("Nu ik tòch €259,47 kwijt ben aan reparatiekosten: vergeet die linker Ctrl-toets niet hè!").
Het lange wachten heeft Sony echter wèl netjes gecompenseerd; ik ben nu weer een beetje positiever (klant-tevredener) over Sony 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

TF

bla bla

ik heb een VGN-FW11s. Mijn Windows 7 licentie is verlopen dus heb ik een heuse echte eigen licentie gekocht (echt waar)

Echter moest ik opnieuw installeren want ik ging van engels naar nederlands. Nu heb ik wel weer veel drivers gevonden maar de mujis blijft problemen geven.

Zonder de ALPS driver werkt het scrollen niet, maar als ik die driver installeer krijg ik bij het opstart telkens de vraag 'wil je dit programma starten blabla'

Dit was in mijn vorige versie niet zo, maar weet echt niet meer welke driver het was. Als iemand het weet hoor ik het graag ondertussen zoek ik even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:14:
ik heb een VGN-FW11s. Mijn Windows 7 licentie is verlopen dus heb ik een heuse echte eigen licentie gekocht (echt waar)

Echter moest ik opnieuw installeren want ik ging van engels naar nederlands. Nu heb ik wel weer veel drivers gevonden maar de mujis blijft problemen geven.

Zonder de ALPS driver werkt het scrollen niet, maar als ik die driver installeer krijg ik bij het opstart telkens de vraag 'wil je dit programma starten blabla'

Dit was in mijn vorige versie niet zo, maar weet echt niet meer welke driver het was. Als iemand het weet hoor ik het graag ondertussen zoek ik even door
Waar heb je die ALPS driver vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik irriteer me steeds meer aan het mistige beeld van de FW51JFH. Een witte achtergrond komt wat 'cloudy' over. Is dat nou allemaal door die slechte ongelijke verlichting bij de FW51? Zijn er meer mensen die dit opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee? Ik heb een FW31ZJ maar volgens mij dezelfde scherm als de FW51JF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:02:
[...]

Waar heb je die ALPS driver vandaan dan?
van een ander model Sony, weet niet precies welke. Want voor de VGN-FW11 zijn geen 64 bits drivers windows 7 op de site te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Nog meer mensen waarbij de aan/uit knop kapot ging? Bij mij vandaag ook gebeurd, wat hebben jullie toen gedaan? Terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

WWJD schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:42:
Nog meer mensen waarbij de aan/uit knop kapot ging? Bij mij vandaag ook gebeurd, wat hebben jullie toen gedaan? Terug naar de winkel?
Check de vorige pagina's even op de posts van nobleone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Check de vorige pagina's even op de posts van nobleone.
Bedankt voor de hulp, maar ik heb toch mijn laptop zelf maar even opengehaald en er wat seconde lijm tussen gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:02:
[...]

van een ander model Sony, weet niet precies welke. Want voor de VGN-FW11 zijn geen 64 bits drivers windows 7 op de site te vinden
Nah, dunnow of alle vaios dezelfde ALPSdrivers nodig hebben maar pak maar ff die van de FW31ZJ, dat zou gewoon dezelfde moeten zijn als die van FW11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Nah, dunnow of alle vaios dezelfde ALPSdrivers nodig hebben maar pak maar ff die van de FW31ZJ, dat zou gewoon dezelfde moeten zijn als die van FW11.
Ga ik die even proberen! tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Er zijn een aantal toetsen (de 3 onderste pijltjes toetsen) van mijn toetsenbord afgebroken. Model VGN-FW31M. Weet iemand of die toetsen los te krijgen zijn? Zo niet, wie heeft er nog meer last van, misschien dat we met z'n alleen 1 toetsenbord kunnen kopen, aangezien deze nogal duur zijn.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
Is garantie geen optie? Bij mij waren ze extreem coulant. Had de laptop ook al binnen 5 dagen terug. Maandag gebeld, dinsdag opgehaald en vrijdag retour! Bij mij was de powerbutton afgebroken, wat nogal veel schijnt te gebeuren. Is gratis gerepareerd.

Edit: Om het verhaal even in perspectief te zetten:
De laptop is ooit uit mijn tas gevallen en toen is de stroomtoevoer afgebroken. Ik heb gebeld en verteld dat hij een tik had gehad. Het kostte 250 euro om het ding te repareren (inclusief ophalen). Ik heb besloten dat niet te doen, dat was me het geld niet waard, het werkte allemaal prima. 2 Maanden later is mijn harde schijf gecrashed. Ik dacht dat gaat me dus weer geld kosten. Ik heb Sony gebeld, met bovenstaand verhaal en ze gaf aan dat ze het gewoon op liet halen, dan hoorde ik wel wat de reparatie zou kosten. Tot mijn verrassing stond UPS 4 dagen later voor mijn deur met een volledig gerepareerde laptop.
Echter kraakte mijn scherm en zat de powerknop scheef. Ik vond dat niet echt een probleem, aangezien het kraken incidenteel gebeurde. Na 1 maand was echter de powerknop afgebroken (waarschijnlijk omdat hij scheef zat). Ik heb toen gebeld en verteld dat hij scheef zat en nu los. Hij is weer opgehaald en gratis gerepareerd.
Ook even een positief geluid dus wat betreft Sony :)

[ Voor 67% gewijzigd door I-King op 12-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal maanden de FW51JF en ben er zeer tevreden over. Geweldige laptop. Maar nu heb ik dat als ik de accu erin laat zitten hij leegloopt terwijl als ik de accu er los bij houd de accu gewoon vol blijft. Weet iemand waaraan dat kan liggen en of meer mensen dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:18:
Ik heb nu een aantal maanden de FW51JF en ben er zeer tevreden over. Geweldige laptop. Maar nu heb ik dat als ik de accu erin laat zitten hij leegloopt terwijl als ik de accu er los bij houd de accu gewoon vol blijft. Weet iemand waaraan dat kan liggen en of meer mensen dat hebben?
Dit probleem heb ik ook, volgens Sony verbruikt de laptop altijd een klein beetje stroom als ie uit staat 8)7.
En tsja ik vind het ook zo'n gedoe om em elke keer eruit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:02
Even een vraagje betreffende mijn Sony Vaio FW41M/H.
Windows 7 zeurt om een Sony firmware extension parser update. Welke update moet ik hiervoor hebben van de Sony Vaio update site? Kan deze niet terug vinden in het rijtje (ook niet bij de FW51M/H.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RamO schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Dit probleem heb ik ook, volgens Sony verbruikt de laptop altijd een klein beetje stroom als ie uit staat 8)7.
Klein beetje stroom... Hij trekt hem binnen half uur van 100% naar 60%. Als je hem langer erin hebt dan gaat het al snel richting de 10%

Is dit probleem niet bekend bij Sony of wt kan ik ermee doen qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RamO schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Ik heb ook de FW51JF en heb precies hetzelfde. Het is klote maar niks aan te doen. Gelukkig heb ik de laptop niet gekocht voor onderweg, dus ik gebruik altijd de adapter. Maar de volgende dag dat ik hem gebruik is de accu idd helemaal leeg. Ik heb hem wel op 'super batterij besparing' gezet in Vaio Control Manager, dus hij wordt maar tot 50% opgeladen elke keer. Maar volgens mij is dit echt iets van Sony. Kent iemand een ander merk die dit ook heeft? Voor mensen die een laptop veel onderweg gebruiken kan ik me voorstellen dat dit echt totaal onacceptabel is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:01
virtualJac schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:58:
Even een vraagje betreffende mijn Sony Vaio FW41M/H.
Windows 7 zeurt om een Sony firmware extension parser update. Welke update moet ik hiervoor hebben van de Sony Vaio update site? Kan deze niet terug vinden in het rijtje (ook niet bij de FW51M/H.
Windows 7 haalde bij mij automatisch deze update op. Het gaat om de werking van de sneltoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:20:
[...]

Ik heb ook de FW51JF en heb precies hetzelfde. Het is klote maar niks aan te doen. Gelukkig heb ik de laptop niet gekocht voor onderweg, dus ik gebruik altijd de adapter. Maar de volgende dag dat ik hem gebruik is de accu idd helemaal leeg. Ik heb hem wel op 'super batterij besparing' gezet in Vaio Control Manager, dus hij wordt maar tot 50% opgeladen elke keer. Maar volgens mij is dit echt iets van Sony. Kent iemand een ander merk die dit ook heeft? Voor mensen die een laptop veel onderweg gebruiken kan ik me voorstellen dat dit echt totaal onacceptabel is.
Hij gebruikt stroom als de laptop helemaal uitstaat? Dus niet in slaapstand ofzo?

Ik heb mijn FW31ZJ nu ruim een jaar en hij bevalt nog altijd goed :). Heb wel de standaard 4200 tpm harde schijf vervangen door een WD Scorpion Blue, die een stuk sneller is. Ik heb alleen één probleem: zodra ik hem op energiebesparing zet en hem van de stroom afhaal, gaat hij om de 10 seconden zoeken naar een dvd in de drive. Op zich niet zo'n probleem, maar het geluid is vrij hinderlijk. Ik draai W7 64 bit, iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Hij gebruikt stroom als de laptop helemaal uitstaat? Dus niet in slaapstand ofzo?
Ja, helemaal afgesloten en adapter afgekoppeld.

Misschien is het wel de LAN-kaart die niet volledig uitgeschakeld wordt (ivm wake on lan bijv).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:49:
[...]

Misschien is het wel de LAN-kaart die niet volledig uitgeschakeld wordt (ivm wake on lan bijv).
Maar dat zou raar zijn aangezien je als hij aanstaat met lan aan normaal ook uren op die accu kan werken terwijl hij nu echt gewoon leegloopt.

Maar als je omruilt en probleem is er nog..welke acties kan je dan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de HDMI out van de Sony Vaio VGN-FW51JF?
Ik heb hem aangesloten op mijn Samsung LCD via HDMI, beeld was eerst niet de juiste grootte, maar ik heb hem vrij snel gewoon beeldvullend gekregen met de scan functie, echter als ik een MKV afspeel (trouwens ook gewone films) zit er een stotter doorheen die ik niet weg krijg, tis niet continu, maar om de paar seconde een stottetje of zo'n versnelde afspeel lijkt het wel?
Overigens als ik hem via laptop scherm afspeel is er helemaal niets aan de hand en werkt alles prima.
Geluid is overigens wel goed, maar beeld is te irritant om te kijken (getest met diverse films).
Ik heb gewoon de laatste drivers erop staan van video en dergelijke?
Weet niet of iemand dit anders ook nog even kan testen met zijn 51JF of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peoples

Misschien is mijn vraag al heel vaak besproken of beantwoord maar ik vraag hem dan toch nog maar een keer;
Standaard werd hij geleverd met Windows Vista Home Premium.
Ik heb mijn eigen versie van Windows 7 64bits geinstalleerd.
Het volgende blijf ik op steken:
-Fn toetsen werken nog steeds niet :(
-Bij apparaat beheer heb ik nog altijd een voor mij onbekend apparaat die niet correct is geinstalleerd (base system apparaat)
-Cardreader werkt niet, ook al heb ik alle drivers van de website van Sony geinstalleerd, misschien mis ik er 1 maar iemand enig idee wat ik moet installeren?

Ondanks deze punten bevalt het apparaat me super goed :)

Hoop dat iemand me kan helpen :D

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:39:
Ik heb hem aangesloten op mijn Samsung LCD via HDMI, beeld was eerst niet de juiste grootte, maar ik heb hem vrij snel gewoon beeldvullend gekregen met de scan functie, echter als ik een MKV afspeel (trouwens ook gewone films) zit er een stotter doorheen die ik niet weg krijg, tis niet continu, maar om de paar seconde een stottetje of zo'n versnelde afspeel lijkt het wel?
Overigens als ik hem via laptop scherm afspeel is er helemaal niets aan de hand en werkt alles prima.
Geluid is overigens wel goed, maar beeld is te irritant om te kijken (getest met diverse films).
Weet niet of iemand dit anders ook nog even kan testen met zijn 51JF of een oplossing weet?
Wat doet je CPU verbruik tijdens het afspelen van een MKV over HDMI? op mijn FW41M werkt het zonder enkele problemen.
Echter heb ik het idee dat er dmv hdmi out een bepaalde compressie bij komt kijken en daarom misschien het beeld kan overslaan. Ik kan het in deze ook helemaal fout hebben hoor maar dat is het meest logische wat ik me kan bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:39:
Heeft je TV 100hz? Probeer dat eens uit te zetten. Dat is het denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Nee tv heeft geen 100Hz.
CPU verbruik is in beide gevallen slechts rond de 5%, ik gebruik MPC HT met hardwarematige versnelling aan.
Probleem ligt in principe niet bij de tv, vandaar mijn post hier, ik heb namelijk altijd mijn HTPC hierop aangesloten gehad (VGA en HDMI) en nooit een probleem ondervonden met afspelen van dvd, mkv of what so ever.
Alleen nu is door omstandigheden de tv in de woonkamer neergezet en blijft de htpc boven staan, dus dacht ik kan ik mooi mijn laptop hiervoor gebruiken..
Overigens voor de zekerheid ook op alle HDMI poorten getest van de tv.

@hieronder: dat is dus niet hetzelfde hoor..

[ Voor 4% gewijzigd door Only op 01-04-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb zoiets met weergave van Blu Ray, mijn plasma is HD-Ready (dat had je in die tijd nog alleen) dus geen 24p. En dat heeft weer met de framerate te maken of zoiets, alleen nieuwere TV's zijn 24p en dan stottert het niet. Het is alleen te zien in panning shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Misschien een stomme vraag maar ik wil mn Sony Vaio VGN-AR51J gaan verkopen maar wil hem natuurlijk wel"schoon" verkopen .

Bij de aankoop van de laptop zaten er geen install dvd ,s bij , hoe kan ik dit het beste aanpakken om m,n latop schoon te krijgen .

Hij draait op Vista Home Premium.

Gr WIllem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:02
Er zit ergens een optie om de laptop te herstellen naar fabrieksinstellingen. Gewoon even 'herstellen' intypen in je zoekbalk bij 'start' :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-08 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:49:
[...]

Ik heb hier ook last van met mijn FW51JF/H.
Omdat ik de laptop veel aan de lader heb gebruik ik de 50% functie van Sony. Als ik op mijn stage-adres de laptop uitzet op 50%, vervolgens 20 minuten naar het station fiets en de laptop weer aanzet om in de trein een film te kijken zit er nog maar 35% in.

Als ik de laptop in sluimerstand/stand-by zet kan ik nog langer met de accu... Vind dit echt belachelijk.

Wake-on-LAN staat uit trouwens uit in de BIOS en ik heb de laptop vorige week helemaal teruggezet met de herstel partitie, geen verschil.

* Edit:
Op notebook review is een heel Topic over battery drainage van de CW modellen, maar dit geld ook voor de FW: http://forum.notebookrevi...read.php?t=465569&page=16

Een korte samenvatting, de batterij loopt niet daadwerkelijk leeg maar de batterij indicator is onjuist. Als je bijvoorbeeld van 50% naar 20% bent gegaan in enkele uren, zal de laptop langer meegaan dan de 45 min die worden aangegeven. Natuurlijk ga ik dit even testen, en aan jullie de vraag hetzelfde te doen...

[ Voor 23% gewijzigd door Mister_tb op 02-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van, met FW31ZJ en W7 Ultimate x64

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Ik heb er dus totaal geen last van, ik heb een FW11M en ik koppel mijn adapter altijd los wanneer ik hem niet gebruik. Als ik de adapter vervolgens een tijdje later weer aansluit laadt hij niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Het probleem is bij mij verholpen door een simpele aanpassing:

Het uitschakelen van de ISB Utility:
- Ga naar start
- Typ in de zoekbalk: msconfig
- Ga naar het tapje 'opstarten'
- Verwijder het vinkje voor ISB utility
- Kies 'Toepassen' en OK
- Kies voor het herstarten van uw computer

(de ISB utility is het batterij beheer programma van Sony dat controleerd of je een originele Sony batterij hebt. )

Graag zie ik feedback van jullie.

*Edit, het heeft toch niet geholpen... mijn accu is nu 24% terwijl ik hem met 50% heb uitgezet...

[ Voor 10% gewijzigd door Mister_tb op 10-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Ik wil graag drivers downloaden voor mijn Sony Vaio VGN-FW51MF maar de website is niet bereikbaar.

Ik probeer de volgende site te openen: http://support.sony-europe.com en op de Amerikaanse site kan ik mijn model niet terugvinden. Is er nog een andere site waar de drivers voor dit model te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Bij andere mensen ook nog steeds de site offline? Wel matig dat van zo een groot bedrijf de site al langer dan 24 uur niet bereikbaar is :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Ik begin te denken dat het júist bij grote bedrijven steeds normaler gevonden wordt.
Die zoek-optie in het forum van Club VAIO dan; die ligt er al maanden uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 11:07
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:43:
Standaard werd hij geleverd met Windows Vista Home Premium.
Ik heb mijn eigen versie van Windows 7 64bits geinstalleerd.
Het volgende blijf ik op steken:
-Fn toetsen werken nog steeds niet :(
-Bij apparaat beheer heb ik nog altijd een voor mij onbekend apparaat die niet correct is geinstalleerd (base system apparaat)
-Cardreader werkt niet, ook al heb ik alle drivers van de website van Sony geinstalleerd, misschien mis ik er 1 maar iemand enig idee wat ik moet installeren?

Ondanks deze punten bevalt het apparaat me super goed :)

Hoop dat iemand me kan helpen :D

Thnx
Same hier. Geen drivers te vinden voor dat base systemapparaat (ook geen idee wat voor apparaat het is) maar wat nog vervelender is, is dat hij constant blijft aangeven dat er een onbekende USB host is aangesloten. De (enige) drie usb-poorten aan de zijkant doen dan ook helemaal niets.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimsaint schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:35:
[...]

Same hier. Geen drivers te vinden voor dat base systemapparaat (ook geen idee wat voor apparaat het is) maar wat nog vervelender is, is dat hij constant blijft aangeven dat er een onbekende USB host is aangesloten. De (enige) drie usb-poorten aan de zijkant doen dan ook helemaal niets.
In deel 2 en 3 is dit ook al aan de orde gekomen. Het base-apparaat is de memory stick/reader.
download: http://esupport.sony.com/...?mdl=VGNFW490&SelectOS=36
bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32894079

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 11:07
Helaas werkte dat niet, het gebruiken van de cardreader drivers. Ten eerste bleef het base apparaat onbekend, ten ten tweede bleef hij maar zeuren over een onbekende usb host, die vervolgens alle 3 de usb poorten blokkeerde. Ik werd er knettergek van.

Ik ben teruggegaan naar een systeemherstelpunt van vlak na de kale W7 installatie en heb daarna de guide uit topic 1 gevolgd. Opgelost!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb ook iets vreemd betreffende de batterij, met een wat ouder model (de FW21z); sinds een aantal weken kan ik hem niet meer tot 100% laden (aldus het icoontje); ik blijf steken tussen de 70% en 81%. Als ik de laptop uitzet blijft het batterijlampje ook altijd branden (maar wel in het stopcontact) waar dit voorheen niet het geval was.

Gevalletje ouderdom? Hij is ca. anderhalf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Laatst online: 05-06-2024
Oproep aan iedereen met een kapotte DC-connector of aan/uit knop....

Na paar maanden kwam mijn DC-connector (FW-41M/H) steeds losser te zitten. Op het moment dat er een klein beetje speling in het scharnier zit gaat deze steeds losser zitten. Dit komt omdat er wrijving is in het scharnier bij het openen en sluiten van het deksel.
Op een gegeven moment was dit zo erg dat de hele connector los zat. Helaas had ik mijn laptop echt nodig die periode en heb ik hem nog niet opgestuurd ter reparatie. Uiteindelijk is door de spanning op de connector het kabeltje ook gebroken. De laptop kan dus niet meer worden opgeladen.

Aangezien dit na 8 maanden na aankoop was besloot ik nu toch echt Sony te bellen om een afspraak te maken voor reparatie.
Dit was op 9 MAART.
De Sony medewerker was zeer vriendelijk en vroeg mij om het hele verhaal te mailen met een foto er bij en dan zou hij zsm weer contact opnemen. Kreeg ook na de mail een standaard mailtje terug dat er binnen 2 dagen contact opgenomen zou worden.
16 MAART had ik nog steeds geen contact gehad. Nog maar een mailtje dan maar. Weer een standaard mailtje terug voor ontvangst.
25 MAART nog geen reactie, weer gemaild.
Aangezien Sony niet regeerde heb ik zelf maar weer terug gebeld. Kreeg wel excuses van de medewerker, die overigens het hele dossier inclusief mails voor zich had. Werd een afspraak gemaakt dat de laptop de volgende dag opgehaald werd.
31 MAART werd deze dus opgehaald en week later belde een medewerker op met de mededeling dat dit gezien werd als schade en dus niet onder de garantie viel. Hier was ik het natuurlijk totaal niet mee eens, aangezien de laptop mijn bureau niet af is geweest en verder ook geen krasje of iets vertoond. De medewerker zou dit probleem escaleren en ik zou binnen 2 dagen terug gebeld worden.

Niet dus. Na nogmaals een aantal keer heen en weer bellen, beloftes die niet nagekomen worden (zou terug gebeld worden door iemand met meer bevoegdheden), en een hoop frustatie werd ik vandaag terug gebeld door een medewerkster van het reparatiecentrum. Dat het toch gezien wordt als schade en dat de kosten ruim €250,- bedragen. Medewerkster verteld zelfs dat als ik direct contact opgenomen had het wel een ander verhaal was. Hoe krom is dat? Ze geeft dus toch toe dat het een constructiefout is, maar omdat je het eerst even aankijkt (blijf ruim binnen de garantie van 2 jaar) is het opeens een schadegeval!!
Ook nu geef ik aan het hier totaal niet mee eens te zijn en ook nu wordt er beloofd dat iemand anders met wel bevoegdheden om afspraken te maken contact met mij op zal nemen. Heb er weinig vertrouwen in.

Nu lees ik dit soort verhalen wel meer op allerlei forums. Duidelijk is in elk geval dat dit een bekend probleem is bij deze serie notebooks. Het is dan ook van de zotte dat Sony de schuld probeert af te schuiven aan de klanten.

Bij deze roep ik dan ook iedereen op die hetzelfde probleem heeft of had dit bij mij te melden (PM, forum of mailtje naar boer96@hotmail.com). Meld ook even indien van toepassing of het wel of niet onder garantie gerepareerd is. Ik wil Sony via aangetekende brief en misschien persoonlijk confronteren met hun slechte service en aansprakelijkheid.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
I-King schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:52:
Is garantie geen optie? Bij mij waren ze extreem coulant. Had de laptop ook al binnen 5 dagen terug. Maandag gebeld, dinsdag opgehaald en vrijdag retour! Bij mij was de powerbutton afgebroken, wat nogal veel schijnt te gebeuren. Is gratis gerepareerd.

Edit: Om het verhaal even in perspectief te zetten:
De laptop is ooit uit mijn tas gevallen en toen is de stroomtoevoer afgebroken. Ik heb gebeld en verteld dat hij een tik had gehad. Het kostte 250 euro om het ding te repareren (inclusief ophalen). Ik heb besloten dat niet te doen, dat was me het geld niet waard, het werkte allemaal prima. 2 Maanden later is mijn harde schijf gecrashed. Ik dacht dat gaat me dus weer geld kosten. Ik heb Sony gebeld, met bovenstaand verhaal en ze gaf aan dat ze het gewoon op liet halen, dan hoorde ik wel wat de reparatie zou kosten. Tot mijn verrassing stond UPS 4 dagen later voor mijn deur met een volledig gerepareerde laptop.
Echter kraakte mijn scherm en zat de powerknop scheef. Ik vond dat niet echt een probleem, aangezien het kraken incidenteel gebeurde. Na 1 maand was echter de powerknop afgebroken (waarschijnlijk omdat hij scheef zat). Ik heb toen gebeld en verteld dat hij scheef zat en nu los. Hij is weer opgehaald en gratis gerepareerd.
Ook even een positief geluid dus wat betreft Sony :)
@Hierboven: Ik heb gelukkig betere ervaringen met de service van Sony. Ik ken 2 mensen die ook deze krakkemikkige laptopconstructie hebben en waar ook (hetzij met een tik bij het neerzetten), of door gebruik de knoppen af zijn gebroken. Bij hun is het verhaal blijven steken bij de 250 euro. Die ik overigens in mijn geval wel realistisch vond (aangezien hij echt gevallen was), maar dat het in feite gewoon een ontwerpfout is. Het zit gewoon gammel in elkaar. Succes ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
@Boer96:
Zie mijn ervaring in posts in dit draadje vanaf februari.

Voor die €259,47 die ik betaald heb voor een nieuwe aan/uit-knop had ik liever de FW ingeruild gezien voor een F-serie die de bekende (bij ons als gebruiker van de laptops in elk geval) zwakke constructie ècht niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik heb mijn 31ZJ nu precies 13 maand, en bevalt nog altijd goed. Echter, heb 1 heel irritant puntje: zodra ik mijn energieschema op energiebesparing zet, en de laptop van de accu haal, blijft de blu-ray drive "zoeken" naar een dvd. Nu heb ik dus steeds een kgg, kgggggn geluid (top nagedaan al zeg ik het zelf). Ik gebruik nu altijd gebalanceerd, maar energiebesparing scheelt mij ongeveer 10 min op de accu. Weet iemand de oplossing hiervoor, of heeft het zelf ook?
@hierboven
Ik vind de FW serie juist een heel sterke constructie hebben. Ik neem hem een jaar iedere dag mee naar school, ben er tijdens de sneeuwperiode een keer mee gevallen (zat wel in tas maar goed) en niets geen last. Als ik kijk naar bv Dell laptops van klasgenoten van mij, is de behuizing van mijn Sony superieur.

[ Voor 25% gewijzigd door Knul op 06-05-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 22:35
Dus je optical drive wordt constant aangestuurd, maar toch haal je 10 minuten langer. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. ;) Heb helaas geen oplossing voor je.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
mastair schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 06:42:
Dus je optical drive wordt constant aangestuurd, maar toch haal je 10 minuten langer. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. ;) Heb helaas geen oplossing voor je.
Nee, dan druk ik hem gewoon open natuurlijk :P irriteer me dood aan dat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de driver van de 4650 grafische kaart kunnen updaten.

Bij ATI geeft hij aan dat je met een SONY pech hebt met het updaten, en maar op de OEM site moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38
Probeer eens www.laptopvideo2go.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03

Archimond

Lopende Helpdesk

Knul schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb mijn 31ZJ nu precies 13 maand, en bevalt nog altijd goed. Echter, heb 1 heel irritant puntje: zodra ik mijn energieschema op energiebesparing zet, en de laptop van de accu haal, blijft de blu-ray drive "zoeken" naar een dvd. Nu heb ik dus steeds een kgg, kgggggn geluid (top nagedaan al zeg ik het zelf). Ik gebruik nu altijd gebalanceerd, maar energiebesparing scheelt mij ongeveer 10 min op de accu. Weet iemand de oplossing hiervoor, of heeft het zelf ook?
Probeer de firmware van je Blu-ray drive te upgraden onderaan deze pagina: http://support.vaio.sony....aspx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ

Er zijn ook veel software updates gekomen, soms verschijnen die niet via Sony Vaio update. Ik check handmatig bij de website om de 3 maanden.
Drivers haal ik meestal bij de fabrikanten vandaan.
- Intel INF update ultility bij Intel
- Intel Matrix Storage manager bij Intel
- Ati videokaart kan helaas niet en moet via Sony
- Realtek Audio bij Realtek.com.tw
- LAN bij Marvell Yukon
- Wifi Intel 5100 bij Intel
- RMClock vervangt Intel Speedstep en Power management, door lagere voltages gaat accu langer mee en wordt het minder warm

Voor de touchpad, cardreader en Ati drivers heb ik nog geen geschikt alternatief gevonden.
De meeste drivers zijn nog van september 2009 op de Sony website.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Batterijoplaadfunctie zijn gefixed met deze update: Setting Utility Series 5.0.1.10300 http://support.vaio.sony....W31ZJ&ip=EP0000209813.htm

HDMI weergaven zijn opgelost door deze update: VAIO Event Service 5.0.2.03030 http://support.vaio.sony....1MF_H&ip=EP0000220891.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat viel me ook al op, dat de driver van mijn bluray (ook 31ZJ) niet tevoorschijnkwam op de sony vaio update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Archimond schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:22:
[...]

Probeer de firmware van je Blu-ray drive te upgraden onderaan deze pagina: http://support.vaio.sony....aspx?l=nl_NL&m=VGN-FW31ZJ

Er zijn ook veel software updates gekomen, soms verschijnen die niet via Sony Vaio update. Ik check handmatig bij de website om de 3 maanden.
- LAN bij Marvell Yukon
- RMClock vervangt Intel Speedstep en Power management, door lagere voltages gaat accu langer mee en wordt het minder warm

Voor de touchpad, cardreader en Ati drivers heb ik nog geen geschikt alternatief gevonden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Batterijoplaadfunctie zijn gefixed met deze update: Setting Utility Series 5.0.1.10300 http://support.vaio.sony....W31ZJ&ip=EP0000209813.htm

HDMI weergaven zijn opgelost door deze update: VAIO Event Service 5.0.2.03030 http://support.vaio.sony....1MF_H&ip=EP0000220891.htm
Dank :) Zal het morgen eens proberen. Verschilt het echt veel in accuduur met die update? Zou wel willen dat mijn accu wat langer meeging, als ik geluk heb haal ik 2 uur met browsen en brightness op allerlaagsts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik denk dat je 15 tot 30min kunt winnen aan accuduur.
Gebruik daarvoor Prime95, Orthos of een zwaar spel om stabiliteit te testen. Je kunt elke MHz stap apart testen zoals ik doe, dan ben je wel een tijdje mee bezig.

Het beste en leukste manier om te testen vind ik Battlefield, COD of Trackmania te spelen. Daarna kun je nog met Prime95 of Orthos op prioriteit 8 of 10 testen voor extra zekerheid.

Als je lang met de accu wilt doen, kun je ook de laagste waarde (800MHz) alleen testen en daarop forceren als je accu nodig hebt.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Voor mensen die de nieuwste drivers willen van de fabrikanten en niet van Sony:

- Intel Inf chipset utility, Intel Matrix storage en Intel Wifi:
http://downloadcenter.int...rt-EN_01+home_downloadctr

- HD Audio Realtek:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

- Audio Realtek HDMI:

- Marvell Yukon LAN:
http://www.marvell.com/support.html

- Bluetooth Broadcom:
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 14:59
Archimond schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:22:
[...]

- LAN bij Marvell Yukon

Uhmn, welke ati kaart heb je? Want ik heb mijn Ati mobility 3650 nog nooit bij sony hoeven updaten maar ik download altijd de laatste drivers van ati en vervolgens mod ik ze (mobility modder), of niet, als ik er geen zin in heb (selecteer ik gewoon de 3650 voor computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
thecompany schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Uhmn, welke ati kaart heb je? Want ik heb mijn Ati mobility 3650 nog nooit bij sony hoeven updaten maar ik download altijd de laatste drivers van ati en vervolgens mod ik ze (mobility modder), of niet, als ik er geen zin in heb (selecteer ik gewoon de 3650 voor computer)
Bij Mobility Modder had ik altijd het idee dat ik wat lagere frames haalde dan via de officiële drivers, maar dit is al ongeveer een jaar geleden. Heb je ze ooit vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Na lang en goed zoeken heb ik wel de mobility driver bij AMD/Ati kunnen vinden dankzij een meuktracker post van ATI mobility v10.5

Hieronder heb ik de volledige lijst staan in welke volgorde en waar ik de drivers van Windows 7 voor mijn Sony VAIO VGN-FW51MF/H vandaan heb gehaald + het type onderdeel achteraan:

[Driver internet links voor Windows 7 64-bits]

1. Microsoft Visual C++ 2005 SP1 (x64)
http://www.microsoft.com/...a6d7bd44da&displaylang=en

2. Microsoft Visual C++ 2008 SP1 (x64)
http://www.microsoft.com/...7cfdffee4e&displaylang=en

3,4 Intel Inf chipset utility, Intel Matrix storage Manager Intel Cantiga PM45
(Chipsets -> Laptop Chipsets -> Mobile Intel 4 Series Express Chipset -> Windows 7, 64-bit*)
http://downloadcenter.int...1&LineId=1088&FamilyId=40

5 Ati Mobility Graphics Driver HD 4650 1GB GDDR3
http://support.amd.com/us...07%20-%2064-Bit%20Edition

Directe link voor Mobility graphics werkt wel goed:

W7/Vista mobilty driver 32-bit v10.7

W7/Vista mobilty driver 64-bit v10.7

6. Audio Realtek ALC262 @ Intel 82801IB ICH9

7. Audio ATI Radeon HDMI @ RV710/730/740

8. Marvell Yukon LAN 88E8055
http://www.marvell.com/support.html

9. Intel Pro Wireless 5100
(Wireless Networking -> Intel WiFi Products -> Intel WiFi Link 5300 and Intel WiFi Link 5100 products)
http://downloadcenter.int...LineId=1784&FamilyId=1783

10. Memory Card Reader Driver Ricoh
(VGN-FW51MF/H)
http://support.sony-europ...index.aspx?site=odw_nl_NL

11. Bluetooth Broadcom 2046
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

12. Pointing driver ALPS
(VGN-FW51MF/H)

13. Andere Sony Programma's zoals VAIO Smart Network, VAIO Presentation en VAIO update
(VGN-FW51MF/H)

Kan mrc16 deze links plaatsen in de topicstart?

[ Voor 10% gewijzigd door Archimond op 13-08-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Thanks! erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem:

Het is vandaag de derde keer in 4 weken dat ik mijn Vaio FW51JF aanzet en dat mijn partities verdwenen zijn. Gisteravond heb ik de laptop via de normale manier uitgeschakeld en vanmorgen heb ik alleen nog maar een C schijf en 300GB unallocated space. Ik had hier voorheen een D en E schijf.

Nu moet ik via Easeus data recovery mijn gegevens weer naar een externe HD kopieren en vervolgens weer twee nieuwe schijven aanmaken. Dus mijn data ben ik niet kwijt maar dit lijkt me niet de bedoeling...

Nu vraag ik me af of dit aan windows 7 ligt of aan mijn Vaio's hardware (dan kan ik hem opsturen voor garantie'. Please help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Kun je een screenshot van je SMART waarden geven van trial programma HDTune en ook een check uitvoeren, kan paar uur duren(niet snel). http://www.hdtune.com/

Kun je ook een read Benchmark uitvoeren en screenshot daarvan plaatsen?

Misschien kan het aan de Windows 7 liggen, maar kan ook aan geheugen of harde schijf liggen.
Ik denk in eerste instantie aan harde schijf die beschadigd is, misschien is de MasterBootRecord beschadigd.

Had je in het verleden al een keer Windows 7 opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@Archimond
Nog bedankt voor die list met drivers, erg handig na een nieuwe installatie! Echter, je kunt de nieuwste drivers voor je videokaart niet van de ATi site halen. Sony Vaio laptops worden daar niet gesupport helaas, dus je zult nog steeds met mobility modder aan de slag moeten.

10.5 Modden met Mobility Modder werkt ook niet. Krijg constant een installatie fail. Iemand een plossing hiervoor?

[ Voor 17% gewijzigd door Knul op 06-06-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Knul schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:38:
@Archimond
Nog bedankt voor die list met drivers, erg handig na een nieuwe installatie! Echter, je kunt de nieuwste drivers voor je videokaart niet van de ATi site halen. Sony Vaio laptops worden daar niet gesupport helaas, dus je zult nog steeds met mobility modder aan de slag moeten.

10.5 Modden met Mobility Modder werkt ook niet. Krijg constant een installatie fail. Iemand een plossing hiervoor?
ik heb het opgelost door de WHQL drivers te downloaden en dan deze handmatige via Device Manager installeren door de juiste INF te selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:18:
Bij mij vertoont de accu hetzelfde gedrag. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat 's nachts de Vaio uit zichzelf opstartte maar de oorzaak daarvan had ik gevonden via:
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Update\Instellingen wijzigen
(stond ingesteld om elke dag om 03:00u. updates te gaan zoeken, raar...).
Maar... Als ik de accu tot 80% oplaad, de Vaio vervolgens helemaal uitschakel (dus geen hybernate), geeft de indicator een paar uur later 70% of minder aan.
Volgens Sony is het in Noord-Amerika in elk geval normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Archimond schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:02:
Kun je een screenshot van je SMART waarden geven van trial programma HDTune en ook een check uitvoeren, kan paar uur duren(niet snel). http://www.hdtune.com/

Kun je ook een read Benchmark uitvoeren en screenshot daarvan plaatsen?

Misschien kan het aan de Windows 7 liggen, maar kan ook aan geheugen of harde schijf liggen.
Ik denk in eerste instantie aan harde schijf die beschadigd is, misschien is de MasterBootRecord beschadigd.

Had je in het verleden al een keer Windows 7 opnieuw geinstalleerd?
Bedankt voor je hulp!
Ik heb de tests uitgevoerd, duurde nog geen 5 min.... Of heb ik nu de verkeerde tests gedaan?

Heb dit weekend windows 7 opnieuw geïnstalleerd via de hersteldisks. Ik bedacht me laatst wel dat de problemen zijn begonnen na het uitvoeren van een algehele clean door "advanced system optimizer". Kan het zijn dat dat programma de boel heeft gesloopt? In dat geval zou ik nu geen problemen meer moeten ondervinden...

Uit de test komt een waarschuwing bij "Reallocated event count" ik heb geen idee wat dat betekent en kan het ook niet zo snel vinden via google. Kan het misschien daar aan liggen?

http://img691.imageshack.us/i/07juni20101435.png/
http://img339.imageshack.us/i/07juni20101426.png/

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_tb op 07-06-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
RamO schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:18:
[...]

ik heb het opgelost door de WHQL drivers te downloaden en dan deze handmatige via Device Manager installeren door de juiste INF te selecteren...
De WHQL drivers zijn gewoon de drivers die wel werken voor andere laptop's, maar niet voor VAIO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@Batsgeit
Bij mij werkte de driver installatie van Catalyst mobility 10.5 wel kijk maar op plaatje van imageshack
http://img822.imageshack.us/img822/6756/catayst105.jpg

@Mister_tb
HDtune 3e tabblad moet je hebben: http://www.hdtune.com/hdtune_errorscan.jpg
Quickscan moet uit staan.

(Reallocation Event Count S.M.A.R.T. parameter indicates a count of remap operations (transferring data from a bad sector to a special reserved disk area - spare area).

The raw value of this attribute shows the total number of attempts to transfer data from reallocated sectors to a spare area. Unsuccessful attempts are counted as well as successful.

Recommendations
This is a critical parameter. Degradation of this parameter may indicate imminent drive failure. Urgent data backup and hardware replacement is recommended.]

Die waarschuwing had ik ook een keer gehad bij mijn Macbook, schrijf de waarde nu ergens op en kijk of het na een paar weken of een maand veel omhoog gaat.
Als dat wel zo is, dat moet je uitkijken. Er zijn nog geen kapotte sectoren, maar de prestaties en kwaliteit van de schijf kunnen wel achteruit gaan.)

Zorg ervoor dat je niet met de laptop gaat bewegen wanneer die in standby of hibernation gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creasian
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-10-2022
heb laatst een samsung 32" led-tv gekocht, en vandaag leek het mij handig om even op mijn sony fw41m/h aan te sluiten via HDMI,, want werd gek van het geflikker/zwarte strepen op het scherm door de VGA kabel

nadat de HDMI kabel is aangesloten op de laptop en tv op resolutie 1920*1080 werd mn tvscherm wazig
ik kan de letters bijna niet lezen,, en de kleuren leken ook ONECHT,, scherm is ook veel feller
de kwaliteit is VELE MALEN slechter dan toen ik de VGA kabel gebruikte voor de aansluiting
verder ook last van de zwarte randen waar iedereen over heeft

ik heb geprobeerd resolutie te veranden naar 1776*1000 maar zelfde resultaat

maar het gekke is weer, wanneer ik de resolutie instel op 1650*1050 of lager dan is de beeld weer helemaal perfect, gewoon zoals het hoort zegmaar :) alles scherp, mooie kleurweergave

ik heb nog een printscreen geprobeerd te maken in 1920*1080,, maar als ik die bekijk in 1650*1050 dan is die printscreen weer perfect ??

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7325/screen19201080.png

ik heb via google alles al afgezocht, maar geen resultaat,, trouwens ik heb wel geluid in tegenstelling tot de rest die wel beeld had maar geen geluid

hoop echt dat iemand mij kan helpen, want ben echt ten einde raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@Creasian

Is je Samsung TV wel Full-HD?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor ervaringen met de Sony Vaio F11-serie moet je hier zijn ;)