Sapphire HD5770, bracket verbogen voor levering!

Pagina: 1
Acties:

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:58
Hoi tweakers,

Afgelopen dinsdag een hd5770 besteld, het leek om de v1 te gaan. Bij pixmania.nl, vandaag eindelijk mn kaartje gekregen, kom er achter dat de foto niet klopt, het is een sapphire hd5770, koeler heb ik nog nooit gezien, geen v1 geen v2 dacht ik zo. Wss de v2 van sapphire.

Maar ik denk dat het uiteinde verbogen is, dus wat moet ik nu doen? terugsturen?

Afbeeldingslocatie: http://tagclan.eu/picture.php?id=28

Zoals linksonder te zien is, helemaal krom, past ook niet in mn kast.

ps. Originele doos zat ook niet om de "binnendoos" heen en de doos die eromheen zat zal helemaal vol met deuken en scheuren...

Thanks DPD en Pixmania..

Lees Het algemeen beleid #groeten even!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 22:06 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Direct terugsturen en een nieuwe eisen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Tsja, als je persee de V1 koeler wil, moet je echt goed gaan zoeken, is echt rest voorraad volgens mij, word denk ik alleen nog maar V2 geleverd. wil je hem toch houden, zou ik het gewoon ombuigen en klaar.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
Ah, nu zie ik het. Je bracket is helemaal krom. Stuur dat ding terug. Overduidelijk is er mee gekloot...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zelf zou het ding voorzichtig proberen terug te buigen, dat ie zo niet past verbaast mij niks, je kan m terug sturen denk ik en je verzendkosten terugvragen omdat zij jou niet een kaart hebben geleverd waar je wat mee kan zonder te "tweaken"

Signature

• Ambianz
Oke, en stel dat ik hem ombuig, aansluit etc. En er blijkt echt mee geknoeit te zijn. Want er zit ook geen originele doos bij. Kan ik hem dan alsnog terugsturen?

Ik stuur zowiezo een mail omdat dit echt absurd is

Edit: het probleem is eigenlijk dat ik gewoon keihard wil gamen na 2 weken zonder kaart gezeten te hebben. Betaling van pixmania duurde ook al eeuwen.. nu dit nog. Laatste keer dat ik daar iets bestel, mijn ervaringen waren al slecht...

[ Voor 35% gewijzigd door Ambianz op 22-01-2010 18:04 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
BGB4rn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:57:
Ik zelf zou het ding voorzichtig proberen terug te buigen, dat ie zo niet past verbaast mij niks, je kan m terug sturen denk ik en je verzendkosten terugvragen omdat zij jou niet een kaart hebben geleverd waar je wat mee kan zonder te "tweaken"
Ik zou persoonlijk juist helemaal niets aan de kaart doen, genoeg foto's trekken, en terugsturen.
Als je er zelf nog wat aan gaat doen vergroot je de kans dat ze zeggen dat het je eigen fout is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• thijszor
Naja, pixmania staat niet echt bekend om zijn RMA afhandeling, of juist bekend omdat er meestal wel wat tijd overheen gaat. kan je niet gewoon ergens anders een 5770 vandaan halen, deze terugsturen en gewoon je geld terug vragen? moet financieel mogelijk zijn uiteraard, maar ik zou ( persoonlijk ) niet het geduld hebben om te wachten op een nieuwe kaart, dat gaat je zo 2/3 weken kosten volgens mij.

• Ambianz
@thijszor

Dat is ook mijn probleem ja, ik wacht nu al 2 weken en heb niet veel trek om nog eens 2 weken te wachten...

Moeilijke keuze.. wat is RMA precies?!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
Dit klopt gewoon niet, niet aan zitten want dan zul je zien dat het jouw schuld is. Een belletje plegen kan geen kwaad, kijken wat zij er aan willen doen. Met bellen krijg je meteen antwoord. Anders een mailtje sturen.

Tot die tijd kan je misschien een kaart van iemand lenen (of een goedkope kaart kopen en die later doorverkopen).

RMA is het terugsturen van je gekochte spul: Return merchandise authorization.

[ Voor 38% gewijzigd door Richh op 22-01-2010 18:13 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Als de bracket al omgeplooid is.. Daar moet je toch aardig wat druk op zetten voor je die zo krijgt, de rest van de kaart kan evengoed beschadigd zijn! Foto's nemen van de verpakking zoals die aankwam, terugsturen en geld terugvragen lijkt me.Zeker niet zelf beginnen knoeien want dan is het misschien nog jouw schuld volgens Pixmania.

EDIT: RMA = Return Merchandise Authorization . Terugsturen van het product om vervanging of terugbetaling te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door HoD85 op 22-01-2010 18:12 ]

• thijszor
maak een RMA aan en terugsturen inderdaad, en bestel gewoon ergens anders een 5770.
En een shopreview uiteraard :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Citizan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:09:
Moeilijke keuze.. wat is RMA precies?!
Wikipedia: RMA

Je kunt eerst kijken of Pixmania een RMA accepteert of dat ze zelf voorstellen dat je de bracket recht moet buigen en kijken of de kaart überhaupt werkt.

• Ambianz
Oke, helaas zijn de lijnen sinds 17:00 dicht en gaan op maandag pas weer open *zucht*

Maar goed, een mail kan geen kwaad.

Bedankt voor de reacties

• BGB4rn

BGB4rn

Oh, ik had even niet gelezen dat er niet eens een doos omheen zat zo als het hoort, in dat geval zal ik m zeker terug sturen ja.

Signature

• Herman
  • Laatst online: 07:42

Herman

FP ProMod
Citizan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:13:
Oke, helaas zijn de lijnen sinds 17:00 dicht en gaan op maandag pas weer open *zucht*
Maar goed, een mail kan geen kwaad.
Bedankt voor de reacties
Tsjonge... Dat ze je dat nog durven toe te zenden. :/
Succes met de verdere afwikkeling.

PS, zelf accepteer ik nooit prodcuten waar de verzegeling is beschadigd.
Laat staan waar de hele doos van is gescheurd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09-2025
Als ik jou was zou ik dit doen: Een nieuwe kopen morgen, ergens in de buurt, of bestellen dan heb je hem maandag/dinsdag.

Ik zou deze kaart echt niet in je pc stoppen.. Sowieso dat de doos er al niet omheen zat! :o
Je kunt sowieso het product binnen 7 dagen terug sturen, dat is je recht :) Dat geld zul je hoe dan ook weer terug krijgen hoor ;)

• Ambianz
PS, zelf accepteer ik nooit prodcuten waar de verzegeling is beschadigd.
Laat staan waar de hele doos van is gescheurd.
Had ik ook eigenlijk niet gedaan, maar mijn ma was thuis, ik was op school :(

• Ambianz
Ik lees nu dit op de website van pixmania:

De terugbetaling wordt enkele dagen later op uw Pix spaarrekening gedaan.
De Pix spaarrekening is bruikbaar voor alle Pixmania producten.
De Pix spaarrekening kan niet voor meerdere bestellingen gebruikt worden.
Het bedrag dat op de Pix spaarrekening wordt gestort is gelijk aan de waarde van het product, exclusief garantie en transportkosten.
Indien de waarde van uw bestelling hoger is dan het bedrag op uw Pix spaarrekening kunt u het verschil op de

(rest staat er niet op?! zin eindigt met "de")

maargoed, er staat dus dat ik zelf de verzendkosten moet betalen, dat ben ik in iedergeval niet van plan voor een ongebruikt product :S. Ook staat er dat ik een nieuw product mag uitkiezen, kan ik ook mijn geld terugeisen?

• BGB4rn

BGB4rn

Je mag volgens de wet koop op afstand binnen 7 werkdagen je koop ongedaan maken ZONDER opgaaf van reden, dus je geld terug krijgen moet makkelijk lukken lijkt mij zo, of je ook de verzendkosten x2 terug krijgt ben ik bang van niet maar dit is niet acceptabel.

Verder moet pix je dus binnen 30 dagen terugbetalen.

[ Voor 20% gewijzigd door BGB4rn op 22-01-2010 20:27 ]

Signature

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> SF

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lijkt erop dat je een RMA product hebt gehad ofzo... Stond dat ding daar al langer in bestelling? Ze kunnen dan waarschijnlijk niet leveren, en splitsen jou dit ding in de maag, in de kans dat ze er vanaf zijn (indien je niets doet dus).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ambianz
nee hij was gewoon leverbaar, overigens wel redelijk goedkoop (129 euro, en nu weer afgeprijsd naar 124 euro)

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-01 14:10
gewoon direct / z.s.m. RMA aanvragen. ik vind dit gewoon niet acceptabel.
mooi een paar foto's maken van de beschadigde doos en van de kaart.

succes!

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 14:07
Bij de wet koop op afstand heb je recht op het volledige betaalde bedrag inclusief verzendkosten.
Dit bedrag moet binnen 30 dagen zijn betaald.
Zorg er wel voor dat je gemeld hebt dat het product ook defect is. (foto's heb je gelukkig al)
De verzendkosten die jij maakt om het weer terug te sturen komen dan geloof ik wel voor jouw rekening.

In dit geval is het product echter ook kapot.
Je kan er dan ook voor kiezen de winkel de mogelijkheid te geven om toch het goede (en niet beschadigde) product te leveren.
Jij stuurt het product terug waarna de webshop het goede artikel weer naar jou stuurt.
De verrzendkosten die jij maakt moet de webshop nu wel betalen.

disclaimer: geen jurist maar ervaringsdeskundige

• Ambianz
Even een update. Ik heb gisteren (maandag 25 januari) gebeld naar pixmania, en kreeg daar de ASS aan de lijn. Heb het verhaal verteld en ik zou een mail ontvangen, netjes en snel gehandeld, mail was binnen in 5 minuten. Hier werd verteld dat ik een aantal foto;s moest opsturen.

Zonet een mail gekregen met de uitslag van het onderzoek:

Beste,

Naar aanleiding van het onderzoek door DPD, delen we u mede dat uw pakket verloren is geraakt.

U kunt daarom kiezen uit de volgende opties:

- het opnieuw versturen van uw bestelling, zonder extra kosten

- het ontvangen van een tegoedbon ter waarde van het verloren product

- het terugbetalen van het verloren product

Hier staat niks vermeld over het terugsturen van het product dat dus wel is aangekomen? Wat moet ik doen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

het opnieuw versturen van uw bestelling, zonder extra kosten
Da's gewoon een vervangende kaart krijgen en dat wil je toch?

• Ambianz
Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:15:
[...]

Da's gewoon een vervangende kaart krijgen en dat wil je toch?
Er staat niks over dat ik MIJN product dat NIET verloren is geraakt moet terugsturen

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 14:47
Wat dom, ze willen je een extra kaart sturen of het geld teruggeven. Eerlijk duurt het langst, letterlijk. :P

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07
Als je de andere kaart mag houden dan zou ik dat metaal rechtplooien en kijken of hij werkt. Werkt hij perfect dan kun je je geld terug vragen of eventueel een nieuwe kaart laten opsturen en de twee in crossfire zetten ;-)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Flying schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:21:
Als je de andere kaart mag houden dan zou ik dat metaal rechtplooien en kijken of hij werkt. Werkt hij perfect dan kun je je geld terug vragen of eventueel een nieuwe kaart laten opsturen en de twee in crossfire zetten ;-)
Pixmania is zo'n pruts bedrijf dat ik dit serieus zou overwegen :X Ken meerdere mensen die slechte ervaringen ermee hebben gehad :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ambianz
Oke, helaas heb ik geen 2x pci-e moederbord :(. Toevallig iemand hier die een gigatbyte 2x pci-e heeft? redelijk nieuw?. Dan kan ik hem ruilen voor mijn 1x pci-e1 moederbord.

Amd3
ddr3 1666
uit november :) redelijk nieuw dus, (was toen 95 euro)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Citizan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:32:
Toevallig iemand hier die een gigatbyte 2x pci-e heeft? redelijk nieuw?. Dan kan ik hem ruilen voor mijn 1x pci-e1 moederbord.
Daar is de Vraag & Aanbod voor ;)

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 22:00
daan! schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:48:
Bij de wet koop op afstand heb je recht op het volledige betaalde bedrag inclusief verzendkosten.
Dit bedrag moet binnen 30 dagen zijn betaald.
Zorg er wel voor dat je gemeld hebt dat het product ook defect is. (foto's heb je gelukkig al)
De verzendkosten die jij maakt om het weer terug te sturen komen dan geloof ik wel voor jouw rekening.

In dit geval is het product echter ook kapot.
Je kan er dan ook voor kiezen de winkel de mogelijkheid te geven om toch het goede (en niet beschadigde) product te leveren.
Jij stuurt het product terug waarna de webshop het goede artikel weer naar jou stuurt.
De verrzendkosten die jij maakt moet de webshop nu wel betalen.

disclaimer: geen jurist maar ervaringsdeskundige
De Wet koop op afstand, geldt volgens mij maar voor 7 dagen, dus als je binnen 7 dagen het product terug stuurt zijn ze verplicht je het geld terug te storten binnen 30 dagen.

• Ambianz
Even wat beter lezen aub, en anders ontopic blijven..

Nieuwe situatie is de mail die ik heb gehad, ik kan kiezen uit opnieuw opsturen van het product of mijn geld terug. Maar ik ben niet gevraagd om mijn product met de verbogen bracket naar pixmania terug te sturen. ofwel, fout van pixmania en gewoon houden?

Verwijderd

Citizan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:53:
Even wat beter lezen aub, en anders ontopic blijven..

Nieuwe situatie is de mail die ik heb gehad, ik kan kiezen uit opnieuw opsturen van het product of mijn geld terug. Maar ik ben niet gevraagd om mijn product met de verbogen bracket naar pixmania terug te sturen. ofwel, fout van pixmania en gewoon houden?
Ik zou vragen of ze je de nieuwe kaart toesturen en als je die binnen hebt vragen of ze de kaart nog terug willen. Vaak zijn dit soort situaties 'erg verwarrend' voor telefonisch medewerkers dus ik zou het nu nog niet vragen.
Pagina: 1