Ik snap iets niet - en voor m'n gevoel moet ik ergens flink overheen kijken, maar ik zie het niet.
22 juni wil ik over van T-Mobile naar Vodafone (geen discussie over, die keus is gemaakt).
Ik heb een prima telefoon die ik wil blijven gebruiken (Nokia E52), wil internet bij het abonnement inbegrepen hebben dus een sim-only bellen+sms+web leek mij de meest voor de hand liggende keus. Prijs: 17,95 euro/maand voor 70 belminuten - genoeg voor mij. Ik wil bij voorkeur een jaar-abonnement, geen 2-jaar.
Kijk ik nu verder, dan biedt Vodafone ook abonnementen inclusief toestel:
Goedkoopste abonnement (100 belminuten) kost 26,50/maand, maar het eerste half jaar 12,50 per maand - effectief 19,50euro/maand en dan krijg je er 'gratis' een Samsung Jet bij, die wellicht 2e-hands verkoopbaar is (Simlock?)
Verschillen tussen abonnement+toestel en sim-only:
- Abo+toestel maandtegoed is twee maanden geldig; Bij sim-only is tegoed niet overdraagbaar;
- Abo+toestel betalen per seconde; Bij sim-only betaal je per minuut.
- Abo+toestel buiten tegoed: 18ct/minuut; bij sim-only 11ct/minuut;
Ofwel, de maandprijzen zijn vergelijkbaar (17,95 tegen 19,50) en zolang je binnen de bundel blijft maakt de prijs/minuut niets uit. Als die Samsung Jet dus 2e-hands minstens 20 euro opbrengt is het dus al voordeliger om een abonnement+toestel te nemen in plaats van een sim-only.
En dat laatste vind ik wat ongeloofwaardig - waar zit die adder die ik over het hoofd zie? Of ben ik echt gek als ik voor een losse sim-only ga?
En, enigzins gerelateerd: zit er op die toestellen een sim-lock?