Ik heb heel veel ervaring met stekkerblokken, maar een stekkerblok van de gamma, dat zou ik nou nooit doen, zeker als je de boel nu al werkend hebt. Als het nog niet werkt denk ik dat je beter even bij de wibra of de lidl kan kijken. Dat wil nog wel eens wat schelen in prijs met dat van de gamma. Ook daar staan de gebruikelijke keurmerken en iso standaarden op vermeld.
Als je toch wat aan de ruwe spanningskant wilt doen, dan zou ik eerder overwegen om van energieleverancier te wisselen. Zo is het algemeen bekend dat die groene stroom wel leuk is, maar ook een bepaalde vorm van gekleurde (waaronder roze) ruis op kan leveren, vooral in bepaalde gevoelige componenten als een DAC. Dit is echter ook weer geheel afhankelijk van of deze stroom middels biomassa, of windenergie opgewekt is. Bij dit laatste wordt welleens
door de echte kenners beweerd dat er altijd een soort van achtergrond ruis in de stille stukken waarneembaar blijft. Vooral op dagen dat het hard waait. Of dit echt zo is laat zich natuurlijk moeilijk beoordelen. De biomassa stroom is dan eigenlijk weer beter, omdat daarbij minder mechaniek bij de opwekking ervan komt kijken. Een nadeel kan wel zijn dat deze biomassa elektriciteit een reactie aan kan gaan met zelfs het zuiverste OFC verzilverd koper. Hier schijnen vooral de v/d Hul kabels wat gevoeliger voor te zijn, wat direct klankleuring en op den duur zelfs fasewisselingen tot gevolg kan hebben. Het beste is eigenlijk nog de grijze atoomstroom. Er zijn geen nadelige zaken als klankleuring en dergelijke. Waar men wel voor moet oppassen is dat men de kabeldikte niet te klein kiest. Pure atoomstroom heeft natuurlijk de hoogste energiewaarde van allemaal. Er is immers kernsplitsing aan voooraf gegaan.
Door de kabels vanaf het stopcontact minimaal 10 mm2 te houden is er geen reden tot bezorgdheid. Het resultaat mag er dan ok zijn. Het geluid omringt je als een warme deken. Het is alsof de atomen meehallucineren om de meeslependheid van het muziekstuk, Bij vette boom muziek, knalt het eruit, echt geweldig zo getuigde mijn buurman, die overigens zelf groene stroom heeft van Essent. De essentie was hem gelijk duidelijk, de groene stroom eruit hij koos voor grijze, maar geen pure atoomstroom!

Dat vind ik dan wel weer jammer, omdat er zo steeds minder mensen zijn die goed voor het milieu bezig zijn. Ergens zal de balans zijn. Vervuilde lucht in combinatie met de luchtdruk en luchtvochtigheid hebben immers ook zo hun effect op de geluidskwaliteit. Ik moet er niet aan denken dat de boel daar
door toch weer minder gaat klinken. Als iedereen overstapt op gewoon grijs, dan kan je niet eens meer zonder gekuch van jezelf, of degene met wie je luistert van een muziekstuk genieten. Wat dan overblijft is alleen die opsmuk die bewust goed in het zicht, tussen de componenten hangt. Wat overblijft is dus alleen wat het oog wil en niet meer wat het gehoor zou kunnen waarnemen. Jammer maar zo gaat dat met stroom en alle discussies daar omtrent. Ik zit zelf te denken om het goede voorbeeld te geven en die atoomstroom weer de deur uit te doen, ook al vervuild dat de lucht natuurlijk niet zoals gewone grijze stroom. Het zet echter wel aan om van die groene stroom over te stappen en te veel mensen kiezen dan vaak weer voor gewoon grijs (al is dat geen verbetering voor de geluidskwaliteit!) Dan maar op de zonnepanelen, want als er iets is wat echt goed klinkt dan is het de stroom opgewekt met zonnepanelen wel! Daarover misschien later meer. Terug on-topic dan maar;
Als het om de looks gaat, dan zou ik overwegen om zelf iets speciaals in elkaar te zetten. Je kan dan denken om de boel in een epoxyhars te gieten en aan de buitenkant Pure Silver by Frank Verweij in mooie kalligrafie te schrijven. Je kan ook Tjaha als merknaam gebruiken, al vraag ik mij inmiddels wel af of dat je geluid niet negatief zal gaan beïnvloeden.