Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:48:
hallo,
Ik krijg morgen de Denon 1910 en heb standaart kabel gehaald van de media markt 0.75mm alleen wil dat wel mooi aansluiten met bananenpluggen zodat het mooi strak en netjes is aangesloten.
wat zouden jullie mij adviseren en eventueel een winkel waar je kan kopen.
is
DEZE of gaan voor de
Een duurdere
misschien kunnen mensen hier zelf ook zeggen wat ze hebben aangesloten bij een Denon receiver om beetje te vergelijken.
bedankt alvast
Puur omdat ik weet wat voor troep die goedkope pluggen zijn, gewoon de wat duurdere nemen. Dit heeft niks met de geluidskwaliteit te maken, maar puur met de montage kwaliteit.
Kijk anders of je deze kan krijgen:

Dé standaard Hirschmann banaanplug die ook voor veel meetsnoeren gebruikt worden. Deze zijn gewoon degelijk, hebben een goede contactdruk en oxideren niet. Ik heb deze in gebruik voor alle luidsprekers, behalve de fronts.
mr_petit schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:21:
[...]
Dat gedeelte van het krijgen van ruis uit een bocht (
door verandiering van de di-electrische eigenschap) klopt imo niet hoor.
Het ruisgedeelte komt echt uit de ontvanger die achter de kabel gelegen is.
Ik heb in mijn jaren dat ik elektronica onderdelen verkocht (echt hardcore elektronica, dus van weerstandjes tot IC's en diverse kabels), toch echt genoeg problemen gezien met verkeerd gebogen kabels. Het ligt er ook een beetje aan waar je woont en wat er in de buurt van de kabel bevindt. Een haaks gebogen kabel stond in IJsselstein, en dan vooral Zenderpark (pal onder de mast van Lopik) garant voor storing en uitvallen van digitale tv. Er gebeuren namelijk 3 dingen, één
door het opentrekken de mantel in de buitenbocht krijgen externe storingen meer kans om
door te dringen, twee,
door het beschadigen van de binnen-isolatie kan ter plaatse de demping sterk toenemen en 3, bij sterk buigen bestaat het risico van het simpelweg breken van de kern. Bij de frequentie waarop de kabel werkt, kan dat echt een serieus probleem vormen. Vuistregel bij ons was altijd, nooit de kabel forceren, maar proberen de de kabel zo vloeiend mogelijk
door een bocht te leiden.
Overigens geldt in mijn huidige huis ook dat de kabel erg kritisch is. De sterkte van het signaal bij binnenkomst is al op het randje (maar net sterk genoeg zodat de kabelmaatschappij niks hoeft te doen...), maar daar zit vervolgens nog 20 meter kabel achter... Elk beetje storing dat er mogelijk nog in de kabel bij kan komen, is genoeg om de ontvangst te verknallen... Toen ik hier ging wonen heb ik ook alles mogen vervangen voor goede kwaliteit kabel en aansluitdozen (Hirschmann allemaal, geen vergulde troep

)
Om je idee te geven van wat ik zelf gebruik aan bekabeling, dit is mijn huidige set:

Geen bijzondere kabels, het enige waar ik zo veel mogelijk op let, is dat signaalkabels zo weinig mogelijk langs voedings- en speakerskabels lopen, simpelweg om de kans op storing zoveel mogelijk te minimaliseren.
Geen bijzondere ingestraalde kabels, geen filters, gewoon plain and simple. En voor de audio gaat het toch niet uitmaken, aangezien dat voor 99% via Toslink verloopt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier