Nee hoor.Hageneis schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:00:
Maar omdat opvoeren al illegaal is, zijn opvoerpakketen dat ook
klopt, maar dan moet je wel (als je het installeert) je brommer motor registreren als motor. en heb je een bijbehorend rijbewijs ook nodig.
Mijn ervaringen met 'brommers kijken' op digitenne:
- Antenne zonder versterker, in situaties waar de KPN antenne niet werkte werkte een eenvoudige dipool wel (twee stukjes koper solderen aan een doorgeknipte coax verleng kabel, van de andere helft maak je een FM antenne door voor anderhalve meter de buitenmantel er af te strippen, twee antennes voor de prijs van een bouwmarktkabeltje). Voordeel van de dipool is dat er 5V spanning op kan, voegt niets toe maar sommige ontvangers kunnen het niet uitzetten zonder te solderen (zoals mijn AZ box lijkt het)
- Goede ontvanger, topfield werkt hier nog steeds het beste - gebruiken waarschijnlijk betere sperfilters.
- Antenne idd hoog ophangen, gebruik desnoods je in je huis vaak aanwezige kabels van je voorheen CAI, ze werken twee kanten op maar let dan wel op slechte (plastic kapjes van) pluggen.
- Een Yagi buiten op het dak (als vroeger) werkt beter dan zo'n KPN dingetje die de storing samen met het signaal mee versterkt. Het leuke van een goede yagi (let op de juiste band) is dat ie niet alleen het signaal versterkt by design (dus GEEN 5V) maar ook signalen buiten zijn ontwerp frequentie al enigszins dempt, dit samen met de sper filters in je ontvanger geeft een veel beter resultaat, dubbel genaaid houdt beter zeg maar.
Mijn ervaringen met 'brommers kijken' op digitenne:
- Antenne zonder versterker, in situaties waar de KPN antenne niet werkte werkte een eenvoudige dipool wel (twee stukjes koper solderen aan een doorgeknipte coax verleng kabel, van de andere helft maak je een FM antenne door voor anderhalve meter de buitenmantel er af te strippen, twee antennes voor de prijs van een bouwmarktkabeltje). Voordeel van de dipool is dat er 5V spanning op kan, voegt niets toe maar sommige ontvangers kunnen het niet uitzetten zonder te solderen (zoals mijn AZ box lijkt het)
- Goede ontvanger, topfield werkt hier nog steeds het beste - gebruiken waarschijnlijk betere sperfilters.
- Antenne idd hoog ophangen, gebruik desnoods je in je huis vaak aanwezige kabels van je voorheen CAI, ze werken twee kanten op maar let dan wel op slechte (plastic kapjes van) pluggen.
- Een Yagi buiten op het dak (als vroeger) werkt beter dan zo'n KPN dingetje die de storing samen met het signaal mee versterkt. Het leuke van een goede yagi (let op de juiste band) is dat ie niet alleen het signaal versterkt by design (dus GEEN 5V) maar ook signalen buiten zijn ontwerp frequentie al enigszins dempt, dit samen met de sper filters in je ontvanger geeft een veel beter resultaat, dubbel genaaid houdt beter zeg maar.
[ Voor 81% gewijzigd door franssie op 17-02-2011 21:14 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Weet iemand of deze actie van de ANWB nog geldig is? Kwam hem tegen tijdens het googlen.
http://www.kpn.com/televi...WYa&AbonnementsWijziging=
3 maanden gratis voor ANWB leden.
http://www.kpn.com/televi...WYa&AbonnementsWijziging=
3 maanden gratis voor ANWB leden.
omdat ik steeds roep dat je het beste een dipool of een yagi (gerichte dipool) kan nemen bij regelmatig gestoorde ontvangst zal ik eens een link naar zo een (UHF) yagi plaatsen:
http://www.google.nl/imag...nne+yagi&biw=1280&bih=639
Ik zal binnenkort (ik hoop dit weekeinde) ook een tweede dipool bouwen van wat koperbuis of lasdraad en PVC, als dat lukt vwb tijd dan zal ik een korte bouwbeschrijving plaatsen en wat foto's en resultaten (ik zit exact tussen Amsterdam, Hilversum en Almere in dus eens kijken wat ie bij mij thuis doet, vorige versie draait in Huizen op een kinderdagverblijf waar ze met de actieve antenne geen goede ontvangst hadden).
Mocht ik lui zijn en het vergeten maar wil je het wel weten schroom dan niet om mij een DM te sturen. Het is 10 minuten werk als je het spul en gereedschap in de schuur hebt liggen.
de center frequentie lijkt zich zo tussen 480 en 840 te begeven afhankelijk van het kanaal/boeket en frequentie, wat vbw antenne afmetingen komt het dan ook niet zo precies, aangezien de afmeting aan de ene kant van de band bijna twee maal zo groot is als die aan de andere kant. 650 Mhz lijkt me dan wel een leuk gemiddelde. Ik kom dan op (kwart golf) zo op 11CM per kwartgolf pooltje uit. de antenne wordt dan dus minder dan 25cm hoog. De vorige die ik bouwde was 13cm per poot dus het komt niet nauw totdat je gaat zenden maar dat is een ander topic. Als je een bepaald boeket hebt dat minder presteert kan je daar de lengte op aanpassen, zoek dan de frequentie op en reken de lengte na via http://www.csgnetwork.com/antennaevcalc.html en selecteer kwartgolf (halfgolf mag ook maar dan wordt ie alleen maar groter van en ik vind zelf het effect tegenvallen maar voor sommigen is het heilig dat de hele antenne 1 golf beslaat)
later meer antennetechniek! Ik zal kijken of ik deze basis dipool zo kan opzetten zodat ie eenvoudig naar de Yagi versie op te bouwen is tegen minimale kosten (ws lasdoos oid maar weet niet of dat stevig genoeg is)
http://www.google.nl/imag...nne+yagi&biw=1280&bih=639
Ik zal binnenkort (ik hoop dit weekeinde) ook een tweede dipool bouwen van wat koperbuis of lasdraad en PVC, als dat lukt vwb tijd dan zal ik een korte bouwbeschrijving plaatsen en wat foto's en resultaten (ik zit exact tussen Amsterdam, Hilversum en Almere in dus eens kijken wat ie bij mij thuis doet, vorige versie draait in Huizen op een kinderdagverblijf waar ze met de actieve antenne geen goede ontvangst hadden).
Mocht ik lui zijn en het vergeten maar wil je het wel weten schroom dan niet om mij een DM te sturen. Het is 10 minuten werk als je het spul en gereedschap in de schuur hebt liggen.
de center frequentie lijkt zich zo tussen 480 en 840 te begeven afhankelijk van het kanaal/boeket en frequentie, wat vbw antenne afmetingen komt het dan ook niet zo precies, aangezien de afmeting aan de ene kant van de band bijna twee maal zo groot is als die aan de andere kant. 650 Mhz lijkt me dan wel een leuk gemiddelde. Ik kom dan op (kwart golf) zo op 11CM per kwartgolf pooltje uit. de antenne wordt dan dus minder dan 25cm hoog. De vorige die ik bouwde was 13cm per poot dus het komt niet nauw totdat je gaat zenden maar dat is een ander topic. Als je een bepaald boeket hebt dat minder presteert kan je daar de lengte op aanpassen, zoek dan de frequentie op en reken de lengte na via http://www.csgnetwork.com/antennaevcalc.html en selecteer kwartgolf (halfgolf mag ook maar dan wordt ie alleen maar groter van en ik vind zelf het effect tegenvallen maar voor sommigen is het heilig dat de hele antenne 1 golf beslaat)
later meer antennetechniek! Ik zal kijken of ik deze basis dipool zo kan opzetten zodat ie eenvoudig naar de Yagi versie op te bouwen is tegen minimale kosten (ws lasdoos oid maar weet niet of dat stevig genoeg is)
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 18-02-2011 23:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heb laatst de 2-blikjes-antenne gemaakt. Die werkt ook wel prima. Zie mijn topic erover
Bij nood ook nog 2 koperdraden gepakt, 16/17cm lang, en een kroonsteentje, heeft ook prima gewerkt
deze is dat:
Bij nood ook nog 2 koperdraden gepakt, 16/17cm lang, en een kroonsteentje, heeft ook prima gewerkt
deze is dat:
Weet iemand met wat voor code / apparaattype ik mijn SilverCrest KH 2158 (lidl) afstandsbediening werkend krijg op digitenne? Ik kan dat namelijk nergens vinden.
@maarud voor die antenne heb ik net de materialen in huis gehaald! Gekke was dat een prefab snoer veel goedkoper is dan een losse plug van slechte kwaliteit.
Samen met een aantal strippen soldeer koper ga ik denk ik een yagi bouwen - puur voor de testen.
edit:// leuk topic! Misschien wel iets voor in de startpost en dan kan daar al het antenne geneuzel in - alhoewel dat hier ook wel leuk is, zo actief is dit topic ook weer niet
@Volimius, wat voor digitenne ontvanger heb je dan?
Samen met een aantal strippen soldeer koper ga ik denk ik een yagi bouwen - puur voor de testen.
edit:// leuk topic! Misschien wel iets voor in de startpost en dan kan daar al het antenne geneuzel in - alhoewel dat hier ook wel leuk is, zo actief is dit topic ook weer niet
@Volimius, wat voor digitenne ontvanger heb je dan?
[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 19-02-2011 17:24 ]
Mijn Topfield singel-tuner is 'stuk'. Nou ja, hij is eigenlijk niet echt stuk maar hij geeft op de TV scart uitgang groen beeld. Heb dus opgebeld naar de klantenservice en morgen komt er een koerier. Alleen nu ben ik even benieuwd hoe het nou in zijn werk gaat.
- De koerier brengt een nieuwe tuner. (Dit zal waarschijnlijk een Rebox zijn? Wat is het voordeel trouwens van dit nieuwe model?
) Maar neemt hij direct de oude mee terug of krijg ik even de tijd om het om te wisselen.
- De garantiezegel op de box laat steeds los. Hij is niet doorgescheurd en we hebben het apparaat ook niet open gehad. Levert dit nog problemen op?
- De koerier brengt een nieuwe tuner. (Dit zal waarschijnlijk een Rebox zijn? Wat is het voordeel trouwens van dit nieuwe model?
- De garantiezegel op de box laat steeds los. Hij is niet doorgescheurd en we hebben het apparaat ook niet open gehad. Levert dit nog problemen op?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Waarschijnlijk wel, maar heb je al een andere scart kabel geprobeerd?
Ja, alles geprobeerd. Andere aansluitingen op TV, andere kabel. Als ik hem echter op de VCR aansluiting op de Topfield aansluit is het beeld wel goed. Dus het zit puur in de TV scart aansluiting. In de toekomst wil ik misschien nog een keer een HDD recorder ofzow aansluiten en dan is het wel makkelijk als ie werkt.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Heb je de scartkabel al is omgedraaid? Dit is altijd wel een goede test omdat je dan aan 2 kanten de kabel bewust losneemt en weer stevig aandrukt. Het klinkt meer als een scart probleem dan als een ontvanger probleem. Overigens wordt de oude meteen mee terug genomen en zal je gewoon een Topfield terug krijgen denk ik. Rebox zijn kooptuners en Topfield de huurtuners.
Heb je de SCART-uitgang op S-video of component gezet ipv. RGB?Henkie-Jan schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:10:
Mijn Topfield singel-tuner is 'stuk'. Nou ja, hij is eigenlijk niet echt stuk maar hij geeft op de TV scart uitgang groen beeld.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe (ontvanger met) recorder waarmee KPN nu reclame maakt?
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Ja ikkekieltju schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:27:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe (ontvanger met) recorder waarmee KPN nu reclame maakt?
Maar ook nog twee zenders opnamen en dan nog een derde live kijken (uit één van de twee bouquetten waaruit opgenomen wordt). Dit doe ik zelf nog wel eens.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:54:
[...]
Ja ikkeKwa bediening en interface gelijk aan de oude TF5300K. Verschillen zitten in opslag op USB, wordt geleverd met 16 Gig stick maar ik heb er een 2,5 inch HDD aanhangen van 320GB. En hij is meer dan de helft kleiner, net zo groot als de single tuner. Maar nog wel steeds 2 tegelijk opnemen en een 3de afspelen.
En is het mogelijk om opnames van zo'n USB-stick dan wel harde schijf te kopiëren op een computer en dan op dvd te branden?
[ Voor 9% gewijzigd door Hageneis op 23-02-2011 11:48 . Reden: Vraag over dvd branden ]
Je kunt de sticks of harde schijven wel uitwisselen tussen de USB PVR's.
*kuch*topfhdrw*kuch*
*kuch*topfhdrw*kuch*
is het dan nig steeds zo dat je de opname eerst bekeken moet hebben ivm het verwijderen van de codering in de file?
Verwijderd
Ik heb een extra smartcard icm starterspakket insteekkaart aangeschaft voor KPN digitenne. Dit is geloof ik toegestaan tot en met 2 extra cards. Nu is mijn vraag: hoe registreer/activeer ik die smartcard op het abonnement van mijn huisgenoot.
Hij is er dit weekend namelijk niet, dus ik was van plan dit zelf even te gaan doen. M.a.w. welke gegevens heb ik nodig, hoe lang duurt het activeren en via welk medium dien ik dit te doen?
Bvd
Mvg.
Ps. Ik lees ook net in OP dat er bij starterspakket een week preview bij zit met alle kanalen. Betekent dat dat de smartcard het meteen doet wanneer je hem erin doet volgens handleiding?
Hij is er dit weekend namelijk niet, dus ik was van plan dit zelf even te gaan doen. M.a.w. welke gegevens heb ik nodig, hoe lang duurt het activeren en via welk medium dien ik dit te doen?
Bvd
Mvg.
Ps. Ik lees ook net in OP dat er bij starterspakket een week preview bij zit met alle kanalen. Betekent dat dat de smartcard het meteen doet wanneer je hem erin doet volgens handleiding?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 13:27 ]
Ja, Je hebt meteen beeld, binnen 5 seconden. Dit is echter eenmalig voor iedere kaart omdat er daadwerkelijk iets opgeblazen wordt in de kaart.
Heeft er hier ook iemand een samsung led tv uit de 5100 serie met cam module ?
En weet diegene dan of de antenne 5v uitstuurt voor de antenne ?
Anders moet ik dat blokje ertussen doen en dan past me tv niet meer plat tegen de muur denk ik
of kan ik dat voedings blokje ook tussen de antenne en het verleng kabeltje zetten ?
En weet diegene dan of de antenne 5v uitstuurt voor de antenne ?
Anders moet ik dat blokje ertussen doen en dan past me tv niet meer plat tegen de muur denk ik
of kan ik dat voedings blokje ook tussen de antenne en het verleng kabeltje zetten ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ja.chucky666 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:55:
mooi, anders had ik me vogels muursteun moeten cancelen
Verwijderd
Ik heb hem erin gedaan maar heb geen enkele zender buiten de zenders ned 1,2,3.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:15:
Ik heb een extra smartcard icm starterspakket insteekkaart aangeschaft voor KPN digitenne. Dit is geloof ik toegestaan tot en met 2 extra cards. Nu is mijn vraag: hoe registreer/activeer ik die smartcard op het abonnement van mijn huisgenoot.
Bvd
Mvg.
Hoe kun je dan die week gratis preview krijgen. Moet ik eerst nog wat installeren/activeren of niet?
0900-0576, postcode en huisnummer, naam en eventueel geboortedatum van contractant.
Week preview geldt alleen bij activeren van het abonnement dacht ik, niet per (nieuwe) smartcard dus.
Week preview geldt alleen bij activeren van het abonnement dacht ik, niet per (nieuwe) smartcard dus.
Verwijderd
Bij CI Menu staat het volgende:jelle. schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:39:
0900-0576, postcode en huisnummer, naam en eventueel geboortedatum van contractant.
Conax Conditional Access
Subscription status
Name: Digitenne
Start date: 01 dec 2009 16 dec 2009
End date: 31 dec 2009 23 dec 2009
Entitlement 01000008 01ffffff
The first entitlement
Verwijderd
Ok, heb hem net geactiveerd op 0800-0576
Het rare is dat ik alleen het nummer moest intoetsen. Smartcard is dus niet gekoppeld aan het abonnement van huisgenoot!
Nieuwe subscription status is
Entitlement 010000001 en 010000008 (nullen niet precies geteld)
Betekent dit nu dat deze zenders binnen een week verlopen
Eredivisie 1 is trouwens gecodeerd, maar Eredivisie 2/ATV niet.
Snapt 1 van jullie dit nog?
Verloopt dit nu na een week??
Het rare is dat ik alleen het nummer moest intoetsen. Smartcard is dus niet gekoppeld aan het abonnement van huisgenoot!
Nieuwe subscription status is
Entitlement 010000001 en 010000008 (nullen niet precies geteld)
Betekent dit nu dat deze zenders binnen een week verlopen
Eredivisie 1 is trouwens gecodeerd, maar Eredivisie 2/ATV niet.
Snapt 1 van jullie dit nog?
Verloopt dit nu na een week??
Ja hij verloopt, je moet hem dus nog via een helpdeskmedewerker registreren.
Op dit moment staat er een Software update in de lucht voor de USB PVR van KPN.
Bron
Bron
Vanmorgen een popup gehad voor een softwareupdate op de Digitenne recorder.
Deze geaccepteerd, hierna geeft het apparaat e13 (error 13) en doet niets meer.
Contact opgenomen met KPN, wat resetprocedures geprobeerd maar helaas, doorverbonden en te horen gekregen dat we 'm mogen opsturen en dan een gerepareerde of nieuwe krijgen.
Wat blijkt: er is bij de update iets mis gegaan en honderden mensen hebben blijkbaar contact opgenomen dat hun recorder dood is na de update.
Iemand anders dit ook al gehad?
Deze geaccepteerd, hierna geeft het apparaat e13 (error 13) en doet niets meer.
Contact opgenomen met KPN, wat resetprocedures geprobeerd maar helaas, doorverbonden en te horen gekregen dat we 'm mogen opsturen en dan een gerepareerde of nieuwe krijgen.
Wat blijkt: er is bij de update iets mis gegaan en honderden mensen hebben blijkbaar contact opgenomen dat hun recorder dood is na de update.
Iemand anders dit ook al gehad?
Als de update niet lukt, is je ontvanger niet dood hoor ;-)
KPN komt een ontvanger overigens aan de deur omruilen.
Hm ik (of naja, mijn vrouw) heeft een antwoordadres gekregen, maar dat was 10 minuten nadat 'ie beschikbaar was ofzo. Straks nog maar eens bellen dan, mogelijk dat we 'm niet op hoeven te sturen, liever lui dan moeEdje_Kroketje schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:47:
Als de update niet lukt, is je ontvanger niet dood hoor ;-)
Overigens, de ontvanger gaat niet meer aan (als je 'm aanzet krijg je alleen e13 op je scherm) en reageert nergens meer op, wat is dat dan behalve 'dood'?
Uhm, Tja, Hij doet het nog wel en is dus niet dood. Krijg ja meteen E-13 op je scherm of krijg je iedere keer bij het aanzetten dat update schem? dat scherm kan je wegklikken door op nee te drukken.
Met dat omwisselen kan ik in de war zijn.
Ik krijg helemaal geen beeld meer, alleen e13 op het display van de decoder.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:07:
Uhm, Tja, Hij doet het nog wel en is dus niet dood. Krijg ja meteen E-13 op je scherm of krijg je iedere keer bij het aanzetten dat update schem? dat scherm kan je wegklikken door op nee te drukken.
Dat lijkt me toch behoorlijk dood
als er een vernachelde firmware op gezet is kan ie inderdaad terug, ik zou dat dood noemen, bricked in het engels.
Het verbaast me dat niemand anders er last mee heeft, aangezien KPN aangaf dat er 'honderden' mensen problemen hebben aan de telefoon. 
Edit:
nieuws: Software-update Digitenne Recorder veroorzaakt problemen
Edit:
nieuws: Software-update Digitenne Recorder veroorzaakt problemen
[ Voor 40% gewijzigd door Noxious op 08-03-2011 16:49 ]
Misschien is het probleem wel niet zo groot als dat er voorgedaan wordt? In dat stukje waar je naar verwijst staat tussen al die berichten er ook maar 1 die er last van heeft en ja.. dat ben jijNoxious schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:46:
Het verbaast me dat niemand anders er last mee heeft, aangezien KPN aangaf dat er 'honderden' mensen problemen hebben aan de telefoon.
Verwijderd
Op mijn Imac draait de software EyeTV Hybrid (Tuner Stick), EyeTVCamd 1.4 plugin, Oscam Server voor Mac OSX en Smargo Cardreader met de FTDIUSB Serial driver V2.2.14. In het midden van het land (Regio Arnhem) ontvang ik nu ruim 20 gecodeerde zenders met de smartcard van KPN.
Echter ik moet maandelijks (11e dag v.d. maand) de card updaten via de digitale ontvanger van KPN.
Wet iemand of ik de card ook kan updaten via de OSCAM server op mijn computer? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Echter ik moet maandelijks (11e dag v.d. maand) de card updaten via de digitale ontvanger van KPN.
Wet iemand of ik de card ook kan updaten via de OSCAM server op mijn computer? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Had even een vraagje wat ik niet kon vinden op de site van KPN:
Zou ik (eeste woonlaag) bijvoorbeeld met iemand op de tweede woonlaag digitenne kunnen afsluiten met één abonnement (dus 8,50 + 4 euro per maand)?
Weet iemand toevallig ook hoe het zit als je verhuist? Kan je het abonnement dan kosteloos meenemen, of moet er dan een nieuwe contract worden getekend? Er is namelijk een kans dat ik in november verhuis naar Rotterdam (vanuit Groningen) en aangezien het contract een minimale duur heeft van een jaar is dit wel zo handig om te weten.
Zou ik (eeste woonlaag) bijvoorbeeld met iemand op de tweede woonlaag digitenne kunnen afsluiten met één abonnement (dus 8,50 + 4 euro per maand)?
Weet iemand toevallig ook hoe het zit als je verhuist? Kan je het abonnement dan kosteloos meenemen, of moet er dan een nieuwe contract worden getekend? Er is namelijk een kans dat ik in november verhuis naar Rotterdam (vanuit Groningen) en aangezien het contract een minimale duur heeft van een jaar is dit wel zo handig om te weten.
Digitenne is niet plaatsgebonden, dus verhuizen maakt niet uit (tenzij je in een gebied gaat wonen waar je geen ontvangst hebt...)barzi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:23:
Had even een vraagje wat ik niet kon vinden op de site van KPN:
Je kan kostenloos (dus zonder die 4euro extra), 3 smartkaarten op 1 abbo activeren. En ja, daar kan je er natuurlijk 1tje van aan je bovenbuur geven, zuinige hollander
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ah oke. Bedankt. Die 4 euro extra is voor een ontvanger (toch?) en die heb je wel nodig om het signaal te kunnen ontvangen, right?Wallie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:26:
[...]
Digitenne is niet plaatsgebonden, dus verhuizen maakt niet uit (tenzij je in een gebied gaat wonen waar je geen ontvangst hebt...)
Je kan kostenloos (dus zonder die 4euro extra), 3 smartkaarten op 1 abbo activeren. En ja, daar kan je er natuurlijk 1tje van aan je bovenbuur geven, zuinige hollander
offtopic:
Geen gierige Hollander, maar student!
Klopt. Maar op Marktplaats vind je ontvangers voor 30 euro, als je die koopt dan kost het dus niet 4 euro extra en heb je het er na 8 maanden al weer uit.barzi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:35:
[...]
Ah oke. Bedankt. Die 4 euro extra is voor een ontvanger (toch?) en die heb je wel nodig om het signaal te kunnen ontvangen, right?
offtopic:
Idd, je kan elke DVB-T ontvanger gebruiken die een smart-card ondersteunt.pelt schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:38:
[...]
Klopt. Maar op Marktplaats vind je ontvangers voor 30 euro, als je die koopt dan kost het dus niet 4 euro extra en heb je het er na 8 maanden al weer uit.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik neem aan dat je bij een abonnement (met één ontvanger, dus totaal 8,50 per maand) maar één smartcard krijgt?
Misschien een hele domme vraag, maar heb hier nog een smartcard van Ziggo liggen. Werkt dat ook (na activatie via KPN)?
Misschien een hele domme vraag, maar heb hier nog een smartcard van Ziggo liggen. Werkt dat ook (na activatie via KPN)?
Helaas totaal andere codering Ziggo gebruikt Irdeto en Digitenne de Conax codering.barzi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:48:
Uiteraard kan een kaart van de ene provider niet bij een andere provider geactiveerd worden.
Losse smartkaarten zijn verkrijgbaar en kun je bij je abo laten activeren.
[ Voor 8% gewijzigd door aart44 op 16-03-2011 14:17 ]
Ik lees dat Edje_Kroketje een USB harddisk aangesloten heeft op zijn Topfield TBC-5000 (Digitenne Recorder), maar ik zou graag willen weten of deze ook USB powered mag zijn.
Weet iemand dit / heeft iemand dit zo aangesloten?
Verwijderd
juridische stappen tegen de Digitenne helpdesk?
Beste forum lezers en probleemgenoten,
Issue: op 28 XII 2010 een Digitenne insteekkaart gekocht (~70 €) -> werkte niet ->3 dagen later de kaart teruggestuurd.
Sindsdien talloze keren gebeld (die gasten lachen je uit!! Heb er opnames van gemaakt), meerdere brieven+mails. Absoluut NIETS kon me helpen om mijn geld terug te krijgen of überhaupt een bevestiging dat mijn klacht in behandeling is..
Iemand met soortgelijke nare ervaringen? Hoe werd dat opgelost?
ThanX!
Issue: op 28 XII 2010 een Digitenne insteekkaart gekocht (~70 €) -> werkte niet ->3 dagen later de kaart teruggestuurd.
Sindsdien talloze keren gebeld (die gasten lachen je uit!! Heb er opnames van gemaakt), meerdere brieven+mails. Absoluut NIETS kon me helpen om mijn geld terug te krijgen of überhaupt een bevestiging dat mijn klacht in behandeling is..
ThanX!
Via de site BVA-Auctions heb ik de Phillips 221T1SB weten te bemachtigen. Volgens de specs van Phillips, is deze TV geschikt voor DVB-T. Ik heb contact opgenomen met Scarlet en volgens hen zou mijn smartcard moeten kunnen gebruiken icm een CAM-module.
Nu heb ik de digitenne en Alphacrypt topics doorgespit, maar veel verder kom ik er niet mee. Mijn vraag is relatief simpel, welke CAM-module heb ik nodig om de Scarlet zenders te kunnen kijken?
Nu heb ik de digitenne en Alphacrypt topics doorgespit, maar veel verder kom ik er niet mee. Mijn vraag is relatief simpel, welke CAM-module heb ik nodig om de Scarlet zenders te kunnen kijken?
Ik heb op de website van KPN rondgekeken en gezocht in het topic, maar ik krijg niet helemaal een duidelijk antwoord op mijn situatie.
Ik heb hier al een abo op Digitenne aangesloten staan. Nu komt er een extra TV bij met ingebouwde tuner. Deze willen we aansluiten op het bestaande abo en dat kost bij de KPN-winkel dus €4,-/maand of eenmalig €70,- voor een insteekmodule.
Mijn vraag is: Kan ik een Digitenne starterskit kopen en aansluiten op mijn bestaande abo? Bij bijv Foka bespaar ik dan namelijk €20,- op de aanschaf van zo'n insteekkaart. Ik lees hier verhalen dat de smartcards tegenwoordig al geactiveerd zijn in de verpakking, vandaar mijn twijfel.
Ik heb hier al een abo op Digitenne aangesloten staan. Nu komt er een extra TV bij met ingebouwde tuner. Deze willen we aansluiten op het bestaande abo en dat kost bij de KPN-winkel dus €4,-/maand of eenmalig €70,- voor een insteekmodule.
Mijn vraag is: Kan ik een Digitenne starterskit kopen en aansluiten op mijn bestaande abo? Bij bijv Foka bespaar ik dan namelijk €20,- op de aanschaf van zo'n insteekkaart. Ik lees hier verhalen dat de smartcards tegenwoordig al geactiveerd zijn in de verpakking, vandaar mijn twijfel.
Ik heb een 2,5 inch USB powered van 320 Gig in gebruik. Werkt prima, nooit problemen.RealJoey schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:16:
Ik lees dat Edje_Kroketje een USB harddisk aangesloten heeft op zijn Topfield TBC-5000 (Digitenne Recorder), maar ik zou graag willen weten of deze ook USB powered mag zijn.
Je hebt een CAM nodig met een Conax decoder. Die van KPN kan je ook gebruiken voor Scarlet.MC Taz Man schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:30:
Via de site BVA-Auctions heb ik de Phillips 221T1SB weten te bemachtigen. Volgens de specs van Phillips, is deze TV geschikt voor DVB-T. Ik heb contact opgenomen met Scarlet en volgens hen zou mijn smartcard moeten kunnen gebruiken icm een CAM-module.
Je kunt dat gewoon aanschaffen. Als het een kaart is zonder pre-activatie dan moet je hem aanmelden bij de helpdesk en hem op je abo bij laten zetten. Hierna doet die het binnen 10 minuten. Overigens moet je ook een preactivated kaart aanmelden op je Abo anders is die na een week weer uit.Mijn vraag is: Kan ik een Digitenne starterskit kopen en aansluiten op mijn bestaande abo? Bij bijv Foka bespaar ik dan namelijk €20,- op de aanschaf van zo'n insteekkaart. Ik lees hier verhalen dat de smartcards tegenwoordig al geactiveerd zijn in de verpakking, vandaar mijn twijfel.
Thanks!Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:20:
[...]
Je kunt dat gewoon aanschaffen. Als het een kaart is zonder pre-activatie dan moet je hem aanmelden bij de helpdesk en hem op je abo bij laten zetten. Hierna doet die het binnen 10 minuten. Overigens moet je ook een preactivated kaart aanmelden op je Abo anders is die na een week weer uit.
Ik dacht wel dat het zo zou werken, maar zeker weten is altijd fijn.
Ja hoor dat kan gewoon let wel Foka heeft ze zelf niet op voorraad zie ik.Muse schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:57:
Mijn vraag is: Kan ik een Digitenne starterskit kopen en aansluiten op mijn bestaande abo?
Je moet dan met Digitenne bellen en de kaart op jou abo laten zetten, of de kaart geactiveerd is maakt niet uit.
Is er ondertussen al iemand hier die digitenne via vga/dvi/hdmi op een tft scherm aan de praat heeft gekregen?
Dank voor de info, ik kan op zoek gaan. Iemand nog aanradertjes?Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:18:
[...]
Je hebt een CAM nodig met een Conax decoder. Die van KPN kan je ook gebruiken voor Scarlet.
Misschien als je gaat zoeken op het internet heb je ze in verschillende prijzen de Conax ci module van 35 tot een 70 euro dus neem niet de eerste de beste.MC Taz Man schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:47:
[...]
Dank voor de info, ik kan op zoek gaan. Iemand nog aanradertjes?
En voor sommige tv's heb je een power inserter nodig dan levert de TV niet genoeg stroom voor de 5V dus kijk in het menu of je dat aan kunt zetten die 5V.
Sinds zeer kort heb ik XS4all-TV. Daarbij krijg ik gratis een starterpakketje Digitenne voor andere TV's. Ik heb daarbij voor de CI-module gekozen die met smart-card en al in mijn TV kan verdwijnen. Handig als ik wat wil zappen terwijl er een HD-opname gedaan wordt of zo. Maar ik heb vroeger ook een Digitenne-abonnement gehad en daarvan gebruik ik nog steeds de Topfield-recorder waar ik op dit moment alleen de FTA-zenders op kan bekijken. Dat abonnement is al een poosje geleden opgezegd en die smartcard is niet meer actief.
Nu ik gratis digitenne bij XS4all krijg, wil ik dat setje wel weer activeren. Op zich geen probleem, want per abonnement mag je er 3 actief hebben, maar waar ik niet helemaal uit kom is of ik dan een nieuwe smartcard van 15 euro moet bestellen of dat ik mijn oude kaartje op een of andere manier aan mijn nieuwe abonnement kan knopen.
Waar ik bang voor ben:
1) Callcenter waar ik in terecht kom, snapt me niet een stuurt een tweede ontvanger voor 4,=/mnd.
2) Automatisch menu snapt me niet en activeert mijn oude abonnement voor 8,50 per maand.
3) Ik koop een nieuwe smartcard voor 15,= terwijl ik dat geld im mijn zak had kunnen houden.
Als ik dat 0900-nummer bel wordt me gevraagd om een smartcard-nummer. Ik ben dan bang voor optie 2, dat ze zullen zeggen: "Okay, abonnement is weer actief". Of wordt er na het intoetsen van het smartcardnummer ook gevraagd om het abonneenummer waar het aan gekoppeld moet worden?
Kan ik dus mijn oude smartcard zonder problemen aan mijn nieuwe abonnement knopen? Of moet ik toch die 15 euro trekken voor een nieuwe? (En nog eentje voor MythTV, maar dat komt later wel)
Nu ik gratis digitenne bij XS4all krijg, wil ik dat setje wel weer activeren. Op zich geen probleem, want per abonnement mag je er 3 actief hebben, maar waar ik niet helemaal uit kom is of ik dan een nieuwe smartcard van 15 euro moet bestellen of dat ik mijn oude kaartje op een of andere manier aan mijn nieuwe abonnement kan knopen.
Waar ik bang voor ben:
1) Callcenter waar ik in terecht kom, snapt me niet een stuurt een tweede ontvanger voor 4,=/mnd.
2) Automatisch menu snapt me niet en activeert mijn oude abonnement voor 8,50 per maand.
3) Ik koop een nieuwe smartcard voor 15,= terwijl ik dat geld im mijn zak had kunnen houden.
Als ik dat 0900-nummer bel wordt me gevraagd om een smartcard-nummer. Ik ben dan bang voor optie 2, dat ze zullen zeggen: "Okay, abonnement is weer actief". Of wordt er na het intoetsen van het smartcardnummer ook gevraagd om het abonneenummer waar het aan gekoppeld moet worden?
Kan ik dus mijn oude smartcard zonder problemen aan mijn nieuwe abonnement knopen? Of moet ik toch die 15 euro trekken voor een nieuwe? (En nog eentje voor MythTV, maar dat komt later wel)
[ Voor 12% gewijzigd door TwOkkie op 18-03-2011 18:05 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Hmm, da's een goede van die power-inserter. Misschien verstandig om met aanschaf te wachten tot de TV hier staat. Dankaart44 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:57:
[...]
Misschien als je gaat zoeken op het internet heb je ze in verschillende prijzen de Conax ci module van 35 tot een 70 euro dus neem niet de eerste de beste.
En voor sommige tv's heb je een power inserter nodig dan levert de TV niet genoeg stroom voor de 5V dus kijk in het menu of je dat aan kunt zetten die 5V.
Als je het digitenne nummer belt komen al je angsten uit ben ik bang, je hebt een contract met XS4all en zult het bij hun moeten vragen of ze voor dezelfde prijs ook 3 kaarten ondersteunen.
Voor digitenne ben je gewoon een nieuwe of terugkerende klant. Hetzelfde moederbedrijf maar ze opereren zelfstandig.
"Op zich geen probleem, want per abonnement mag je er 3 actief hebben, maar waar ik niet helemaal uit kom is of ik dan een nieuwe smartcard van 15 euro moet bestellen of dat ik mijn oude kaartje op een of andere manier aan mijn nieuwe abonnement kan knopen. "
Je kan gewoon je oude kaart weer activeren.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Nee, ik heb wel degelijk een contract met Digitenne. Uit de brief van XS4ALL:franssie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:38:
Als je het digitenne nummer belt komen al je angsten uit ben ik bang, je hebt een contract met XS4all en zult het bij hun moeten vragen of ze voor dezelfde prijs ook 3 kaarten ondersteunen.
Dat laatste snap ik niet helemaal. De eerste ontvanger is toch sowieso gratis, dus hoeft XS4ALL die niet te crediteren. Of zou dat alleen voor direct aangemelde klanten zo zijn? Oh, well, ik zie het wel op de eerste facturen van beide partijen.Ook hebt u Digitenne van KPN besteld. Daarmee bent u een overeenkomst aangegaan met KPN. U ontvangt 8.50 korting op uw Digitenne-abonnement en betaalt alleen voor de Digitenne-ontvanger. De kosten van maximaal 4,= per maand voor de eerste Digitenne-ontvanger worden in mindering gebracht op uw XS4ALL factuur
Intussen is al het TV-spul van XS4ALL al afgeleverd en werkend. Van de KPN heb ik nog niks gehoord en op de bestelstatuspagina van XS staat het geheel nog "in behandeling".
Maar wordt er dan ook om een abonneenummer o.i.d. gevraagd zodat deze kaart daadwerkelijk als 2e kaart wordt geregistreerd en niet als nieuw/heropend abonnement?Cobb schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:11:
Jouw antwoord staat haaks op dat van franssie, dus nou weet ik nog niks.. ;-)
[ Voor 30% gewijzigd door TwOkkie op 18-03-2011 20:26 . Reden: antwoord op Cobb ]
[J|O|R] <- .signature.gz
mijn antwoord was eigenlijk bel XS4all, kan je gelijk vragen hoe je die huurtuner kan terugsturen want die heb je denk ik niet nodig. of anders digienne, je kan het altijd vragen.
De contractinfo die je nu wel mee stuurde had ik niet dus ik wist niet dat het een afzonderlijke overeenkomst was, dus ws kan je beter gelijk digitenne bellen.
De contractinfo die je nu wel mee stuurde had ik niet dus ik wist niet dat het een afzonderlijke overeenkomst was, dus ws kan je beter gelijk digitenne bellen.
De eerste ontvanger is niet gratis. Je huurt hem voor 4 Euro.
Tegelijk geeft de KPN 4 Euro korting.
Netto is het dus wel 0 Euro.
Ach die huurtuner is toch gratisfranssie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:28:
mijn antwoord was eigenlijk bel XS4all, kan je gelijk vragen hoe je die huurtuner kan terugsturen want die heb je denk ik niet nodig. of anders digienne, je kan het altijd vragen.
nee, niet bij de aanbieding van XS4all, of ik lees het verkeerd?
tip (
)
hmmm, dat is wat nogal onduidelijk geformuleerd maar dan zou het inderdaad gratis moeten zijn? Het gaat wel achteruit met xs4all - ze waren altijd zo heerlijk duidelijk.Ook hebt u Digitenne van KPN besteld. Daarmee bent u een overeenkomst aangegaan met KPN. U ontvangt 8.50 korting op uw Digitenne-abonnement en betaalt alleen voor de Digitenne-ontvanger. De kosten van maximaal 4,= per maand voor de eerste Digitenne-ontvanger worden in mindering gebracht op uw XS4ALL factuur
tip (

[ Voor 84% gewijzigd door franssie op 18-03-2011 21:24 ]
Toch is het wel duidelijk.
Je neemt een abo voor 8,5 Euro per maand en je huurt een tuner voor 4 Euro per maand, totaal 12,5 Euro per maand.
KPN geeft je een korting van 12,5 Euro max.
Dus met abo en 1 tuner betaal je netto 0 Euro.
Met abo en 2 tuners, 16,5 Euro, betaal je 16,5-12,5= 4 Euro per maand.
Je neemt een abo voor 8,5 Euro per maand en je huurt een tuner voor 4 Euro per maand, totaal 12,5 Euro per maand.
KPN geeft je een korting van 12,5 Euro max.
Dus met abo en 1 tuner betaal je netto 0 Euro.
Met abo en 2 tuners, 16,5 Euro, betaal je 16,5-12,5= 4 Euro per maand.
[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-03-2011 21:36 ]
als je weet hoe het werkt is het altijd duidelijk natuurlijk, ik vind dat xs4all het onduidelijk opgeschreven heeft, beter dan een voorbeeld geven van 1 en 2 tuners.
Ben benieuwd hoe het gaat met het activeren van de tweede kaart.
EDIT:// dat is duidelijke taal na je edit hierboven ^^ Edje - heeft xs4all ook wat aan. dank!
edit2:// en dus neem ik aan dat je een oude kaart op dat abbo bij kan laten schrijven (heb ik ook ooit gedaan bij een primafoonwinkel).
Ben benieuwd hoe het gaat met het activeren van de tweede kaart.
EDIT:// dat is duidelijke taal na je edit hierboven ^^ Edje - heeft xs4all ook wat aan. dank!
edit2:// en dus neem ik aan dat je een oude kaart op dat abbo bij kan laten schrijven (heb ik ook ooit gedaan bij een primafoonwinkel).
[ Voor 73% gewijzigd door franssie op 18-03-2011 22:03 ]
Ik wil geen tuner terugsturen. Ik heb gekozen voor de CI-module zodat ik ook op mijn TV kan zappen als de IPTV-ontvanger ergens anders mee bezig is. Het is toch bij de prijs inbegrepen. Verder wil ik een tweede smartcard actief hebben voor in m'n ouwe topfield. Alleen heb ik daar nou een nieuwe kaart van 15 euro voor nodig of kan ik een willekeurige kaart - bij wijze van spreken op straat gevonden - aan het abonnement koppelen?
Natuurlijk kan ik ook xs4all of kpn bellen, maar als het voor tweakers al niet duidelijk is wat ik nou bedoel, hoe moet ik dat dan ooit aan een eerstelijns callcentermedewerker uitleggen?
Edit: maar Franssie's ervaring stemt mij wel positief. Ik zal wel laten horen hoe ik gevaren ben als het digitenne-spul ook binnen is.
De volgende stap wordt dan: op een of andere manier een smartcard aan m'n mythtv-apparaat knopen en dan - als in juni de BBC erbij komt - met een grote boog die analoge bende van UPC eruit. Hun digitale troep was er al uit, maar vanwege mijn BBC-verslaving had ik nog analoog.
Natuurlijk kan ik ook xs4all of kpn bellen, maar als het voor tweakers al niet duidelijk is wat ik nou bedoel, hoe moet ik dat dan ooit aan een eerstelijns callcentermedewerker uitleggen?
Edit: maar Franssie's ervaring stemt mij wel positief. Ik zal wel laten horen hoe ik gevaren ben als het digitenne-spul ook binnen is.
De volgende stap wordt dan: op een of andere manier een smartcard aan m'n mythtv-apparaat knopen en dan - als in juni de BBC erbij komt - met een grote boog die analoge bende van UPC eruit. Hun digitale troep was er al uit, maar vanwege mijn BBC-verslaving had ik nog analoog.
[ Voor 25% gewijzigd door TwOkkie op 18-03-2011 22:37 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Ja. Mijn mediacenter geeft het al tijden door via HDMI naar mijn plasma. Je zult het dus wel moeten oplossen met een Pc. Anders moet je op zoek naar een Dreambox oplossing. Volgens mij hebben zij ook modellen waar een HDMI/VGA aansluiting op zit. Voor een pc oplossing moet je het zoeken in de HTPC hoek. Hierover zijn diverse fora terug te vinden op T.net.Timmor schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:58:
Is er ondertussen al iemand hier die digitenne via vga/dvi/hdmi op een tft scherm aan de praat heeft gekregen?
[ Voor 8% gewijzigd door muppet99 op 18-03-2011 22:22 ]
Carpe Diem
Dat is mooi. Ik huur helemaal geen ontvanger. Dan betaal ik voortaan dus nog maar €4,50 abonnementskosten?Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:17:
De eerste ontvanger is niet gratis. Je huurt hem voor 4 Euro.
Ik reken me rijk natuurlijk, die korting krijg je alleen als je huurt.
Gekocht waar? In de KPN-webshop? Dan heb je sowieso koop-op-afstand en kan je de koop annuleren.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:29:
juridische stappen tegen de Digitenne helpdesk?
ThanX!
Als je hem bij een andere winkel hebt gekocht en "terug"gezonden naar KPN kan ik me het gelach voorstellen, dan heb je idd een probleem.
[ Voor 48% gewijzigd door Mentalist op 19-03-2011 04:37 ]
Dat is natuurlijk alleen waar als de prijs van het huren gelijk is aan de prijs die KPN korting geeft. Het zijn losse bedragen die nu toevallig (?) aan elkaar gelijk zijn.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 04:34:
[...]Dat is mooi. Ik huur helemaal geen ontvanger. Dan betaal ik voortaan dus nog maar €4,50 abonnementskosten?
Ik reken me rijk natuurlijk, die korting krijg je alleen als je huurt.In de praktijk huur je de eerste tuner dus gratis.
Overigens als je een PVR huurt die 8 Euro kost ofzo iets, dan krijg je daar ook 4 Euro korting op.
Je hebt een abonnement op Digitenne bij KPN. Dan bel je KPN en zeg je: ik wil een kaart met nummer xx toevoegen aan mijn abonnement. Dan zegt de helpdeskmedewerker, meneer dat ga ik voor u doen. Moeilijker kan ik het niet maken, sorry.TwOkkie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:13:
[ Voor 6% gewijzigd door Edje_Kroketje op 19-03-2011 10:43 ]
Edje, je hebt helemaal gelijk. Het spul is inmiddels binnen en via het 0900-nummer heb ik de oude kaart erbij kunnen zetten. Ik kon in de officiele informatie noch in deze topics terugvinden of het inderdaad zo zou werken. Als iemand in de toekomst dezelfde vraag heeft, is het nu wel terug te vinden op pagina 35 van deel 9 van het grote digitenne-topic. Mooi toch?
[J|O|R] <- .signature.gz
Is het verschil tussen een CAM module (Conax) en de standaard digitenne ontvanger groot? Het gaat om een 32" TV (Full HD).
En heeft iemand ervaring met de Conax Technicrypt CX Technisat en de Samsung LE32C530?
En heeft iemand ervaring met de Conax Technicrypt CX Technisat en de Samsung LE32C530?
[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-03-2011 20:05 ]
ik had eerst een gewoon kastje en nu dan een cam module in me tv.
ik zie weinig verbetering met beeld, maar heb nu wel een kastje minder bij me tv staan.
en oja het zappen gaat nu een stuk langzamer.
maar ik heb een samsung 40c5100.
ik zie weinig verbetering met beeld, maar heb nu wel een kastje minder bij me tv staan.
en oja het zappen gaat nu een stuk langzamer.
maar ik heb een samsung 40c5100.
Bedankt! Hoeveel seconden duurt het zappen nu? En met het kastje?
En weet iemand ook of ik een gebruikte smartcard kan overnemen van iemand en deze kan activeren met mijn abonnement? Oftewel, zijn smartcards overdraagbaar?
Ik heb op Google alleen gevonden dat dat bij Ziggo wel het geval is, maar heb niets gevonden over digitenne.
En weet iemand ook of ik een gebruikte smartcard kan overnemen van iemand en deze kan activeren met mijn abonnement? Oftewel, zijn smartcards overdraagbaar?
Ik heb op Google alleen gevonden dat dat bij Ziggo wel het geval is, maar heb niets gevonden over digitenne.
met het kastje kan ik bijna gelijk van zender naar zender gaan, met cam module duurt het een seconde of 2 a 3 voordat er beeld komt als je van kanaal veranderd.
volgens mij kan je de smartcard niet overdragen naar iemand anders.
als diegene nog steeds digitene heeft kan je op zijn kaart kiken
je kan ook een losse kaart kopen bij kpn.
volgens mij kan je de smartcard niet overdragen naar iemand anders.
als diegene nog steeds digitene heeft kan je op zijn kaart kiken
je kan ook een losse kaart kopen bij kpn.
Jawel hoor, via de telefonische helpdesk kunnen smartcards 'verwijderd' worden van een abonnement. Moet de contractant wel zelf even doen. Als dat gebeurt is kun je 'm natuurlijk weer aan je eigen abonnement toevoegen
Ik heb een topfield TF5300k naast mijn Samsung LE40C630 staan en een Conax Cam in het CI-slot van de Samsung zitten. Ik kan bevestigen dat de TV een stuk trager zapt dan de Topfield, zeker tussen de gecodeerde kanalen, maar de beeldkwaliteit vind ik duidelijk beter. Daarnaast heeft de CI-module het voordeel dat die ook in de PIP getoond kan worden, iets dat met een SCART-input niet kan.
De Topfield is met een volledige RGB-scartkabel aangesloten. Ik zie een verslechtering als ik de output omschakel van RGB naar CVBS, dus dat is de best mogelijke koppeling. Het signaal wordt dan nog steeds wel analoog overgebracht naar de TV waar het weer wordt gedigitaliseerd en daarna nog eens wordt opgeblazen tot de volledige resolute van de TV. Via de CAM-module blijft het signaal in het digitale domein, waardoor het veel beter door de TV bewerkt kan worden. De Topfield ziet er dan ook veel blokkeriger uit dan de ingebouwde ontvanger. Op een of andere manier weten ze de lage resolutie daarvan beter te verdoezelen.
En zoals ik op de vorige pagina van dit topic al ontdekt heb: ik kon mijn oude smartcard van een verlopen abonnement koppelen aan dit nieuwe (via XS4ALL afgesloten) abonnement. De dame van de helpdesk zij letterlijk: Als die kaart niet ergens anders actief is, kan ik hem aan uw huidige abonnement koppelen. Als die kaart dus nog aan een ander lopend abonnement geknoopt is, zul je hem moeten loskoppelen, maar als ik dit goed begrijp is dat nieteens nodig als de kaart al niet meer actief is.
De Topfield is met een volledige RGB-scartkabel aangesloten. Ik zie een verslechtering als ik de output omschakel van RGB naar CVBS, dus dat is de best mogelijke koppeling. Het signaal wordt dan nog steeds wel analoog overgebracht naar de TV waar het weer wordt gedigitaliseerd en daarna nog eens wordt opgeblazen tot de volledige resolute van de TV. Via de CAM-module blijft het signaal in het digitale domein, waardoor het veel beter door de TV bewerkt kan worden. De Topfield ziet er dan ook veel blokkeriger uit dan de ingebouwde ontvanger. Op een of andere manier weten ze de lage resolutie daarvan beter te verdoezelen.
En zoals ik op de vorige pagina van dit topic al ontdekt heb: ik kon mijn oude smartcard van een verlopen abonnement koppelen aan dit nieuwe (via XS4ALL afgesloten) abonnement. De dame van de helpdesk zij letterlijk: Als die kaart niet ergens anders actief is, kan ik hem aan uw huidige abonnement koppelen. Als die kaart dus nog aan een ander lopend abonnement geknoopt is, zul je hem moeten loskoppelen, maar als ik dit goed begrijp is dat nieteens nodig als de kaart al niet meer actief is.
[J|O|R] <- .signature.gz
Nou, de digitenne recorder zit nog steeds vol bugs.
Switch maar naar radio-mode en blader voorbij het laatste radiostation, dan crasht en reboot 'ie compleet, nog steeds niet opgelost
Maar de spelletjes zijn wel verdwenen
Switch maar naar radio-mode en blader voorbij het laatste radiostation, dan crasht en reboot 'ie compleet, nog steeds niet opgelost

Heb je dat met een USB PVR? Ik heb er hier geen last van dat hij crasht. Probeer eens fabrieksinstellingen te herstellen en dan opnieuw in te scannen. Hij gaat hier van 117 naar 119 naar 101 en terug ook weer.Noxious schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:41:
Nou, de digitenne recorder zit nog steeds vol bugs.
Jep, usb pvr. Al geprobeert, geen succes, blijft crashen zodra ik aan het einde van de lijst ben en nog een keer op 'channel up' druk.
Lekker vaag danNoxious schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:35:
Jep, usb pvr. Al geprobeert, geen succes, blijft crashen zodra ik aan het einde van de lijst ben en nog een keer op 'channel up' druk.
Hoe bevalt digitenne op een (32") full HD TV?
Zou er nou echt verschil zitten tussen HD-ready en 1080p hier? Ze moeten toch allebei upscalen.barzi schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:42:
Hoe bevalt digitenne op een (32") full HD TV?
Op een Sharp 32" met 1366*768 bevalt het prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 24-03-2011 15:26 ]
Goed nieuws voor de mensen met Digitenne:
bron: nieuws: KPN stopt met mobiele tv-dienst via dvb-h - updateUpdate 12:30: KPN laat aan Tweakers.net weten dat de vrijgekomen frequentieruimte gebruikt zal worden voor het toevoegen van een nog onbekend aantal zenders in het Digitenne-pakket. De huidige dvb-t-tuners zouden probleemloos deze nieuwe zenders kunnen ontvangen. KPN zal later met meer informatie komen over zijn uitbreidingsplannen in het Digitenne-pakket.
Eindelijk DVB-T2 dus. Wordt tijd dat Ned. 1/2/3 in HD worden aangeboden.
2,00 m. + begane grond
Ik hoop het - ik ben helemaal klaar voor HD, zelfs al een HD conax kaart dus kom maar door.
@FrankRicard beneden, de meeste huidige tuners kunnen het inderdaad nog niet maar ik hoop wel op één of meerdere test kanalen, mijn tuner kan het nl wel (Sat ontvanger met DVB-T tuner kaart erbij) en ooit hoop ik dat ze over zullen gaan.
@FrankRicard beneden, de meeste huidige tuners kunnen het inderdaad nog niet maar ik hoop wel op één of meerdere test kanalen, mijn tuner kan het nl wel (Sat ontvanger met DVB-T tuner kaart erbij) en ooit hoop ik dat ze over zullen gaan.
[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 30-03-2011 17:33 ]
Ik verwacht het niet, want volgens mij kunnen de huidige tuners dat helemaal niet. Ik denk dat ze de extra ruimte gebruiken voor BBC en wat andere buitenlandse zenders.giant2000 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:43:
Eindelijk DVB-T2 dus. Wordt tijd dat Ned. 1/2/3 in HD worden aangeboden.
Ik roep het al jaren en eindelijk is het definitief.niq schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:29:
Goed nieuws voor de mensen met Digitenne:
[...]
bron: nieuws: KPN stopt met mobiele tv-dienst via dvb-h - update

Is het mogelijk om de kabel van een mini-antenne te verlengen (zodat deze bij het raam kan staan) met een simpele coax kabel? De mini-antenne is aangesloten op een Samsung LE32C530. Ik heb geen idee of deze TV zelf spanning levert aan de antenne. Er zit in ieder geval geen extra spaningsbron tussen.
En zit er veel verschil in ontvangst met een mini-antenne en bijvoorbeeld de standaard KPN antenne (of andere binnen antennes)? Ik heb een CAM, smartcard en dus de mini-antenne namelijk overgenomen van iemand en heb dus op dit moment nog geen vergelijkingsmateriaal.
En zit er veel verschil in ontvangst met een mini-antenne en bijvoorbeeld de standaard KPN antenne (of andere binnen antennes)? Ik heb een CAM, smartcard en dus de mini-antenne namelijk overgenomen van iemand en heb dus op dit moment nog geen vergelijkingsmateriaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-04-2011 11:07 ]
Ja dat kan, maar zo'n antenne is al zo zwak, een verlengkabel maakt dat alleen maar zwakker. Maar als je in een gebied met sterke ontvangst zit hoeft het geen probleem te zijn.barzi schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:47:
Is het mogelijk om de kabel van een mini-antenne te verlengen (zodat deze bij het raam kan staan) met een simpele coax kabel? De mini-antenne is aangesloten op een Samsung LE32C530. Ik heb geen idee of deze TV zelf spanning levert aan de antenne. Er zit in ieder geval geen extra spaningsbron tussen.
Als je ontvangst goed is, dan is het goed, toch?En zit er veel verschil in ontvangst met een mini-antenne en bijvoorbeeld de standaard KPN antenne (of andere binnen antennes)? Ik heb een CAM, smartcard en dus de mini-antenne namelijk overgenomen van iemand en heb dus op dit moment nog geen vergelijkingsmateriaal.
De KPN antenne is wel aanmerkelijk beter dan zo'n sprietje, maar als je een sterk signaal hebt volstaat dat sprietje ook wel. Voor het beeld maakt het niet uit.
Verwijderd
Hallo,
ik heb een korte vraag.
Zal in de toekomst het zenderpakket uitgebreid worden?
Ik ben namelijk geïnteresseerd in documentaire zenders (History Channel, alle Discovery Channels), film zenders (MGM, TCM) en daarnaast ook Sport 1.
ik heb een korte vraag.
Ik ben namelijk geïnteresseerd in documentaire zenders (History Channel, alle Discovery Channels), film zenders (MGM, TCM) en daarnaast ook Sport 1.
Ja.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:27:
Hallo,
ik heb een korte vraag.
Het is nog niet bekend welke zenders er bijkomen.Ik ben namelijk geïnteresseerd in documentaire zenders (History Channel, alle Discovery Channels), film zenders (MGM, TCM) en daarnaast ook Sport 1.
Deze zenders passen niet eens in een extra mux. Beter schaf je dan iTV aan, meesten zitten daar al op volgens mij.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:27:
Hallo,
ik heb een korte vraag.
Dit topic is gesloten.