Help? pc is ......

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Mijn pc werkt niet meer naar een run met prime95.
Had mijn pc met OCCT getest en in bios geclockt naar 4 ghz. met 1.3V en VTT op 1.15

Heb deze steeds met beetjes zover omhoog gezet. dus niet in 1x vol uit. Telkens een 20-30 min met occt aan de gang gegaan.
Dit bleef lekker stabiel en 68 graden. Moet te doen zijn dus.

NU getest met prime95 en zag op mijn cpu monitor dat het geheugen op 60% meedraaide. Op een gegeven moment stond mijn pc helemaal vast. Heb daarom een hard reboot gedaan omdat mijn reset/powerknop ook niks meer uithaalde. Pc opgestart en in bios teruggeklokt naar 3.6 ghz. Nu met OCCT getest waarbij hij eerst gewoon werkte. PC valt uit en gaat nu helemaal niet meer aan. de 4 phase leds op mijn mobo gaan branden en gelijk weer uit. fans draaien.
Heb geheugen, gpu eraf gekoppeld. 1 geheugen bankje erin. werkt allemaal niet.
Andere voeding erop. gebeurd ook niks.

Heb dit een week eerder ook gehad met een ander (zelfde type) mobo. Deze RMA gestuurd en andere gekregen. Werkte gelijk verschil dus kon aannemen dat die andere niet helemaal goed was. Nu wil deze ook niet meer opstarten?

Help? snap er niks meer van. waarom zit er geen beveiliging op.

Heb batt. eruit gehad voor min 1 min.
Heb Cmos gecleared.

Wie kan mij helpen?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het heeft geen zin om een dubbel topic te openen, dit gaat ook een beetje tegen de regels in en tevens staat het hier in het verkeerde topic.

tevens is dit een van de risico's die overklokken met zich meebrengt, zoals ik in je andere topic al meld is dit bord een budget bord van gigabyte, wil je een beter overklok bord, dan zul je moeten investeren in een duurdere uit de serie.

dat je een nieuw bord hebt gehad is geluk, maar zo een bord RMA sturen is in feite fraude, hij is kapot gegaan door user abuse, kortom, garantie vervlogen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44

Herman

FP ProMod
Bij 'stock' snelheden geven de fabrikanten de garantie dat het product een bepaalde levensduur zal halen. Ga je daarmee 'spelen' vervalt die garantie vaak.

Ik denk dat je wel meer info moet geven. Wat is je moederbord, processor etc.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb een gigabyte p55 ud 2 mobo
i5 750 + mugen rev b koeler.
Geil 1333 ghz cas 9

Nu weet ik niet of het goed is wat ik net heb gedaan maar zal het even vertellen.

Door de cmos te clearen dacht ik dat mijn pc wel weer zou booten. dit deed die niet. Nu heb ik tijdens het steeds opstarten van mijn pc even de cmos pins aangeraakt met een schroevendraaier (kans op nog meer......) maar hij start nu wel weer op. hij stond ook op de standaard waarden.
Ik wacht maar even met overklokken en kijk nu eerst of de pc weer gewoon loopt.

Sorry voor de dubbelpost, en nee het is niet de bedoeling fraude te plegen. Dus ik denk dat hier een slotje op kan en dan zou ik verder gaan in de mobo,cpu enz. forum deel.

Wel bedankt voor het antwoorden

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
1 topic is genoeg: Laten we het bij PC doet niks meer (Prime95) houden :)

Dit topic is gesloten.