• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Wie kan mij helpen?

Ik heb mijn nieuwe pc nog niet zo lang. Heb hele boeken gelezen over overclokken en dacht, ik probeer het eerst voorzichtig met het bijgeleverde programmaatje van de mobo. Dit lukte. hierna rustig aan het progr. Prime95 geopend en laten draaien. PC viel uit en deed/doet hierna niks meer. :(

Hieronder mijn componenten:

OCZ voeding 550W Fatal1ty
mobo gigabyte p55m-ud2
i5 750
geil geheugen 4gb 1333
hd5850

Alles losgekoppeld en alleen proberen op te starten. Stroom tijdje van pc af, Maar krijg als ik powerknop indruk op mijn mobo éénmalig kort twee lampjes branden van de phase led. (nr 1 en 2)
Er gaan geen fans draaien. hoor niks opstarten.

Wat zou dit (kunnen) zijn? heb al veel geprobeerd. Geheugen verwijderd, vd kaart van stroom gehaald. met alles aangesloten geprobeerd. maar niks. ( ben nu toch wel heel erg wanhopig............)

Wie kan mij helpen, bij voorbaat dank.

• wow7
  • Laatst online: 22-01 14:45
Cmos ( Bios ) reset eens geprobeerd ?

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 15:37
Misschien voeding vervangen ?

• M009
wow7 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 02:30:
Ja dit al geprobeerd, batterij er voor meer als 1 min. uitgehad, (stroomkabels eraf)

Wat ik net wel gezien heb, is dat als ik mijn voeding test met een paperclip op de 24 pinsaansluiting (groen - een zwarte kabel) dan begint de voeding wel te draaien.
Laat ik de atx 12v 8pins eruit, dan wil de pc opstarten maar dit lukt niet, zodra de 8 pins erin zit dan start hij niet op. (helaas geen andere voeding om te testen).

Is er een mogelijkheid om die 8 pins te testen? evt. op dezelfde manier als de 24 pinsaansluiting?

• AcidBanger
Misschien is je moederbord dood ... NB verkloot ofzo...

• M009
AcidBanger schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 02:51:
Misschien is je moederbord dood ... NB verkloot ofzo...
Dat hoop ik niet, en zou eigenlijk niet begrijpen waarom? want die heb ik niet overklokt of andere rare dingen mee gedaan. Hij wil wel als die 8pins lijn niet is aangesloten, maar dan kan hij niet opstarten. zodra die erin gaat dan wil hij het niet eens proberen.
Zelfs als ik hem er later insteek en daarna uithaal doet de pc niks meer

Iemand ideeen deze 8pins te testen?

[ Voor 7% gewijzigd door M009 op 13-01-2010 03:07 . Reden: extra tekst ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:40

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe zit het met je garantie? Ik heb verder zo geen oplossing maar als het een nieuw systeem is en je hebt niets ge'ocd dan kan je misschien wat regelen.

De beste manier om je probleem op te lossen (of uit te zoeken wat er is gebeurd) is je onderdelen te testen in een werkende pc. Dus zoek een vriend op waar je bv je voeding in kan hangen. En dan bekijken wanneer die niet meer werkt.

Tevens zou je dit kunnen proberen te regelen bij een lokale pc boer voor een kleine vergoeding.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M009
Ik heb een andere voeding op mijn mobo geplaatst, zelfde verhaal,

Zit alleen de 24pins in het mobo, en ik druk de powerknop in, dan start hij steeds op nieuw op.
doe ik dan de 4/8 pins in het mobo, dan is het eenmalig een groen lampje wat aangaat op het mobo en verder doet die niks meer.

Kan dan helaas concluderen dat mijn mobo defect is? vind ik toch vreemd.

Ik laat het hier nog wel even weten wat er gaat gebeuren.

Bedankt voor de antwoorden,

Gr, Michael

[ Voor 8% gewijzigd door M009 op 13-01-2010 20:12 ]

• AcidBanger
Je zegt dat je je moederbord niet heb overclocked :) maar ik neem aan de rest dus wel en dat it in je moederbord geprikt allemaal....Heb je met voltages lopen kloten ? Daar kan je moederbord zeker wel kapot aan gaan.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mijn Gigabyte MA790X-DS4 is al 3 keer stuk geweest met de zelfde probleem als bij jou.
Later bleek dat het PWM gedeelte kort gesloten was,ik was ook aan het overclocken.
Nu hangt hij in de pc van mijn vriendin,heb zelf maar een echt oc moederbord gehaalt en dat werkt tot nu toe uitstekend.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• M009
AcidBanger schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:48:
Je zegt dat je je moederbord niet heb overclocked :) maar ik neem aan de rest dus wel en dat it in je moederbord geprikt allemaal....Heb je met voltages lopen kloten ? Daar kan je moederbord zeker wel kapot aan gaan.
Ik heb via een progr. van mijn moederbord mijn cpu willen overclokken. Hierna prime95 aangezet...... toen beeld weg en pc uit.
Van voltages weet ik (nog) niet genoeg om hiermee te kloten, dus hier zeker niet aangezeten. (staat in mijn bios op auto)
Speedy-J schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:04:
Mijn Gigabyte MA790X-DS4 is al 3 keer stuk geweest met de zelfde probleem als bij jou.
Later bleek dat het PWM gedeelte kort gesloten was,ik was ook aan het overclocken.
Nu hangt hij in de pc van mijn vriendin,heb zelf maar een echt oc moederbord gehaalt en dat werkt tot nu toe uitstekend.
hoe heb jij dit opgelost? steeds een RMA gestuurd?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 19:47
wow7 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 02:30:
Dat is idd het eerste wat je zou moeten proberen, op mijn moederbord moest ik de batterij lospeuteren en een jumpertje verzetten. Zoek even in het boekje van je moederbord wat je moet doen en waar het jumpertje moet. Het lijkt me stug dat je een nieuw moederbord zo snel kapot kan klokken, 1 sessie prime95 met een (niet al te lompe) overklok is toch niet zwaarder dan 3-5 jaar intensief gebruik zonder overklok?

edit, ik zie dat je de batterij er al uit hebt gehad maar niet met een jumpertje gewerkt hebt. Een minuutje de batterij eruit gaat je bios settings denk niet resetten. (condensatortje loopt langzaam leeg? Een jumpertje sluit de boel in 1x kort. en dan is je cmos cleared)

[ Voor 19% gewijzigd door haarbal op 13-01-2010 18:09 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• M009
haarbal schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:02:
[...]

Dat is idd het eerste wat je zou moeten proberen, op mijn moederbord moest ik de batterij lospeuteren en een jumpertje verzetten. Zoek even in het boekje van je moederbord wat je moet doen en waar het jumpertje moet. Het lijkt me stug dat je een nieuw moederbord zo snel kapot kan klokken, 1 sessie prime95 met een (niet al te lompe) overklok is toch niet zwaarder dan 3-5 jaar intensief gebruik zonder overklok?

edit, ik zie dat je de batterij er al uit hebt gehad maar niet met een jumpertje gewerkt hebt. Een minuutje de batterij eruit gaat je bios settings denk niet resetten. (condensatortje loopt langzaam leeg? Een jumpertje sluit de boel in 1x kort. en dan is je cmos cleared)
Dit ook al gedaan, (clr_cmos), zal het nu ook weer proberen, laat deze er wel een aantal min. opzitten, en dan kijken.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik weet niet wat voor een sockets gigabyte gebruikt, maar er zijn verhalen dat Lotes sockets kl... zijn en je cpu kunnen laten overlijden.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3661
Check je socket en cpu op donkere/brand vlekken, heb je die, dan is of je mobo dood of je cpu of beide.
Met Prime95 belast je je cpu behoorlijk en als ie dan slecht contact maakt, krijg je "arcing" van stroom, wat de boel weer kan kort sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 13-01-2010 18:23 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

M009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:49:
[...]

Ik heb via een progr. van mijn moederbord mijn cpu willen overclokken. Hierna prime95 aangezet...... toen beeld weg en pc uit.
Van voltages weet ik (nog) niet genoeg om hiermee te kloten, dus hier zeker niet aangezeten. (staat in mijn bios op auto)

[...]

hoe heb jij dit opgelost? steeds een RMA gestuurd?
Dat is ook niet zo slim om op auto te laten staan. Dan wordt er heel veel volt door de CPU gejaagd.. Kan maar zo zijn dat je CPU is overleden door teveel spanning.. Maar goed als we het over kleine overclock hebben aka 200 Mhz zal dat wel niet. Maar als jij in 1x 1GHz er boven op geknalt heb is de kans wel stuk groter.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• haarbal
Het kan natuurlijk nog steeds dat je je bord kapot hebt geklokt. een i5 loopt standaard op 1.2 V en 2.8 Ghz? Als je die naar de 4Ghz en 1.4V zet verbruik je toch zomaar (4*1,4^2)/(2.8*1.2^2)=1,94 bijna 2x zo veel vermogen. Op de UD2 is bij de cpu stroomvoorziening geen heatsink te zien, ook zal er bij de duurdere borden wel wat meer zooi onder die heatsinks zitten dan bij de ud2. Maar goed, ik neem aan dat jij een wat bescheidener overklok hebt geprobeerd?

• M009
DaLoona schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:20:
Ik weet niet wat voor een sockets gigabyte gebruikt, maar er zijn verhalen dat Lotes sockets kl... zijn en je cpu kunnen laten overlijden.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3661
Check je socket en cpu op donkere/brand vlekken, heb je die, dan is of je mobo dood of je cpu of beide.
Met Prime95 belast je je cpu behoorlijk en als ie dan slecht contact maakt, krijg je "arcing" van stroom, wat de boel weer kan kort sluiten.
Heb alles losgehaald, zitten op zowel cpu als mobo geen donkere/brand vlekken.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Denk zelf dat de spanning die op de 8 pins 12v lijn staat niet goed is. (hoewel ik aan voltages enz. niks heb gedaan.

• M009
Ik heb zeker een wat bescheidener overclock geprobeerd. er zitten drie stappen in het progr.

Is er een mogelijkheid de cpu te testen? of moet er dan persee een ander moederbord aan te pas komen?
Dan kan ik dit ook uitsluiten.
Hoopte op de voeding. Dit is het niet. Nu hopen op mijn moederbord.

Edit: Wat ik er ook nog bij kan vertellen (misschien belangrijk) is dat mijn pc soms vastliep. (en dan deed ik er geen dingen op)

iemand die hier iets mee kan?

[ Voor 21% gewijzigd door M009 op 13-01-2010 20:30 ]

• haarbal
M009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:51:
[...]
Zijn er nog andere mogelijkheden? Denk zelf dat de spanning die op de 8 pins 12v lijn staat niet goed is. (hoewel ik aan voltages enz. niks heb gedaan.
Dat lijkt me stug, maar je kan ipv de 8 pins ook de 4 pins aansluiten. Ik heb ook wel eens iets gehoord over iemand die pci-e 8 pins in z'n moederbord heeft gestopt en dat die anders was dan de 8 pins moederbord stekkers, lijkt mij sterk, als het niet goed is past het over het algemeen niet.

• M009
haarbal schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Dat lijkt me stug, maar je kan ipv de 8 pins ook de 4 pins aansluiten. Ik heb ook wel eens iets gehoord over iemand die pci-e 8 pins in z'n moederbord heeft gestopt en dat die anders was dan de 8 pins moederbord stekkers, lijkt mij sterk, als het niet goed is past het over het algemeen niet.
Hij heeft het wel gedaan dus dat is het niet. Ik ga morgen even bellen naar bedrijven of ik een ander bord kan gebruiken om te testen

Verwijderd

M009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 02:50:

Laat ik de atx 12v 8pins eruit, dan wil de pc opstarten maar dit lukt niet, zodra de 8 pins erin zit dan start hij niet op. (helaas geen andere voeding om te testen).
Ik heb exact het zelfde probleem gehad op het werk met een Gigabyte P35 bordje. En ik denk zomaar dat jou mobo ook kaduk is. Had alles losgekoppeld alleen mobo, cpu en voeding aangesloten. 1sec aan en meteen weer uit. 12 volt 8 pins los gehaald. Pc blijft aan, maar geen post, piepjes of wat dan ook. |:( Heb er toen een ander mobo in gehangen en het probleem was opgelost. :)
Dit probleem is bij mij waarschijnlijk gekomen door de vele stroomstoringen die we toen nog hadden op het werk.

• M009
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:28:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem gehad op het werk met een Gigabyte P35 bordje. En ik denk zomaar dat jou mobo ook kaduk is. Had alles losgekoppeld alleen mobo, cpu en voeding aangesloten. 1sec aan en meteen weer uit. 12 volt 8 pins los gehaald. Pc blijft aan, maar geen post, piepjes of wat dan ook. |:( Heb er toen een ander mobo in gehangen en het probleem was opgelost. :)
Dit probleem is bij mij waarschijnlijk gekomen door de vele stroomstoringen die we toen nog hadden op het werk.
Ik ga dit toch ook echt hopen, want als er meer kapot zou zijn :'( :( :'( 8)7 :X
Ik denk ook dat dit het is want als ik de 8pins 12v er uit laat krijg ik geen rare piepjes te horen ( al duurt de opstart nog geen volle 2 sec.) hij blijft dus niet aan, wel gaan alle fans draaien, ook van de gpu. lampjes op mobo gaan dan ook aan.

Ik heb er een RMA voor aangevraagd. Ga morgen eerst nog ff bellen hierover.

• M009
Heb bericht terug van bedrijf,

Ze hebben mijn moederbord getest en blijkt dus dat deze defect is. Krijg zsm bericht wat de verdere stappen zullen zijn.

NU maar ff afwachten. Wat denken jullie, krijg ik een nieuwe opgestuurd?

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Ik ga je geen valse hoop geven, dus nee ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad met een Gigabyte moederbord, maar dan socket 1366. Wel had ik nog nooit overklokt. Ook bleef hij dan aan zonder achtpolige stekker, maar dan krijgt de CPU geen stroom. Zonder die stekker bleef hij niet aan. Wat de oorzaak was, weet ik niet, want ik had het wel gezien met dat moederbord van Gigabyte :/

• M009
Picaroon schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:
Ik ga je geen valse hoop geven, dus nee ;)
Je kan me nu goede hoop geven :*) Ik heb vandaag een nieuwe mobo van gigabyte toegestuurd gekregen.

Hier natuurlijk heel gelukkig mee. Zodra mijn pc weer loopt doe ik maar ff rustig aan met evt. overklokken.

Verwijderd

Als je geluk hebt, dan zat er al iets niet helemaal lekker in je mobo. 8)7 Aangezien je zelf al verteld, dat het systeem niet echt lekker stabiel draaide. ( kan uiteraard ook een driver probleem geweest zijn )
En dat het overklokken net de druppel was, wat ik dus denk. :)
Dus ik denk dat je gewoon een nieuw mobo thuis gestuurd krijgt, aangezien dit vaker voorkomt met gigabyte
bordjes. ( ik weet overigens niet hoe dat met andere merken zit )

Beter, S6 met je nieuw mobo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 15:33 ]

• M009
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:31:
Als je geluk hebt, dan zat er al iets niet helemaal lekker in je mobo. 8)7 Aangezien je zelf al verteld, dat het systeem niet echt lekker stabiel draaide. ( kan uiteraard ook een driver probleem geweest zijn )
En dat het overklokken net de druppel was, wat ik dus denk. :)
Dus ik denk dat je gewoon een nieuw mobo thuis gestuurd krijgt, aangezien dit vaker voorkomt met gigabyte
bordjes. ( ik weet overigens niet hoe dat met andere merken zit )

Beter, S6 met je nieuw mobo ;)
Vertel? S6, is dit een nieuwe driver voor mijn moederbord?
Chauffeur is nu onderweg dus krijg mijn mobo vandaag binnen :*)

Trouwens, kan ik mijn mobo nu gewoon aansluiten en opstarten, (aangezien het hetzelfde mobo is. Of moet ik alles (weer) opnieuw installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door M009 op 16-01-2010 11:48 . Reden: extra tekst ]

Verwijderd

S6 = sucses :) en ja als het goed is kan je gewoon de boel gewoon overzetten en booten maar.
Al zou ik persoonlijk wel even de drivers opnieuw instaleren.

• M009
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:59:
S6 = sucses :) en ja als het goed is kan je gewoon de boel gewoon overzetten en booten maar.
Al zou ik persoonlijk wel even de drivers opnieuw instaleren.
Ja tuurlijk, ( gebruik ik zelf ook :o )
Mobo zit er in. heb nieuwe bios geinstalleerd.
Welke drivers raad jij aan opnieuw te installeren?

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 08:07
M009 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Welke drivers raad jij aan opnieuw te installeren?
de nieuwste :P check gigabyte site

• M009
jterpstra schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:07:
[...]

de nieuwste :P check gigabyte site
8) Die heb ik.
Maar raden jullie ook aan om de drivers van de vdkaart opnieuw te installeren? of om alles eraf te gooien behalve windows en dan opnieuw beginnen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nee zou niet nodig moeten zijn meestal alleen de drivers van de chipset rest kun je zo laten. Als het niet stabiel is opnieuw Windows installeren maar dat zal het geval niet zijn denk ik.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• M009
Hoe is het mogelijk?
Heb nu weer alles rustig aan opgewaardeerd. Alles in OCCT getest. Ik gebruik 1 keer Prime95 en hij valt uit. Hierna wilde de pc zo'n 3 min. niet opstarten. Daarna weer wel. de clocks teruggedraaid naar 3.6 ghz. met 1.3V
OCCT gedraaid, pc was zo weer uit. Nu start deze helemaal niet meer op.

Heb nu wel de 8volts aansluiting erin en dan laad hij 4 phase leds en start steeds opnieuw op, totdat ik de voeding uitzet.

Wie kan mij helpen. dit betekend toch niet weer een kapot moederbord? zijn die gigabytes dan zo snel stuk?
Ik ben uren bezig geweest met OCCT om een lekkere klok te vinden. Had hem op 4ghz lopen en dan 1,30v. Deze teruggebracht omdat ik zeker wilde zijn dat hij bleef lopen. Maar door Prime95 is hij dus weer naar de ......

Wie heeft hier een verklaring voor? andere voeding heeft geen nut.

Batt. er uit gehad
Cmos gecleared.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb niet het hele topic gelezen, maar waarom heeft een andere voeding geen nut volgens jou? want het lijkt mij of je voeding onder load een beetje de boel doorbakt.. wat voor voeding heb je erop zitten?

edit: ik zie het al..

het bordje wat je gebruikt is ook niet echt een uber bordje voor overklokken he, zit er niet zo een gare socket op waarover je veel leest op internet? die doorbranden bij een forse overklok?

het lijkt me iig dat of de voeding undervolt door de belasting of de socket van je cpu de load niet aan kan.

[ Voor 45% gewijzigd door nedernakker op 18-01-2010 22:37 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• M009
Ik heb een gigabyte p55 ud 2 mobo
i5 750 + mugen rev b koeler.
Geil 1333 ghz cas 9

Nu weet ik niet of het goed is wat ik net heb gedaan maar zal het even vertellen.

Door de cmos te clearen dacht ik dat mijn pc wel weer zou booten. dit deed die niet. Nu heb ik tijdens het steeds opstarten van mijn pc even de cmos pins aangeraakt met een schroevendraaier (kans op nog meer......) maar hij start nu wel weer op. hij stond ook op de standaard waarden.
Ik wacht maar even met overklokken en kijk nu eerst of de pc weer gewoon loopt.

Wel bedankt voor het antwoorden

Verwijderd

M009 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:17:
Nu heb ik tijdens het steeds opstarten van mijn pc even de cmos pins aangeraakt met een schroevendraaier (kans op nog meer......) maar hij start nu wel weer op.
Doe dat nooit meer.Dat kan serieuze schade aanbrengen aan je mobo als er stroom op staat.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Doe dat nooit meer.Dat kan serieuze schade aanbrengen aan je mobo als er stroom op staat.
idd, de cmos reset je alleen op de manier zoals in het boekje beschreven, andere optie is bijv even de bios batterij eruit te halen voor een minuut of 15.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• M009
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Dat begrijp ik, Maar ik heb de batt. er al voor min 1 min. uitgehad (zo staat het in het boekje). Heb op de manier die in het boekje staat mijn cmos gecleared. Maar wilde niet opstarten. (hij zet niet door) toen ik dit deed wilde hij wel opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door M009 op 19-01-2010 07:25 ]

Verwijderd

Dan heeft u heel veel geluk gehad :)
Succes nog met je PC

• M009
nu alleen hopen dat mijn pc straks nog opstart. misschien dat de pc straks weer hetzelfde doet. heb stroom er gister helemaal afgekoppeld. vanmiddag opstarten. lukt dit niet, dan verijder ik de batt. voor min. 15 min. dan doe ik nogmaals cmos cleare en dan kijken wat hij doet.

heeft namelijk ook geen zin om telkens met een schroevendraaier de jumpers aan te raken.

• M009
Zoals ik al dacht.
Mijn pc wil niet opstarten als ik de powerknop indruk.
Bij contact maken cmos jumpers gaat mijn pc wel aan, helaas moet ik dan steeds de bios instellingen veranderen. Nu blijft mijn pc ook gewoon draaien. wordt niet warm, loopt niet vast....

Wie weet of ik die eerste opstart op 1 of andere manier kan omzeilen, door er bijv juist meer of minder stroom doorheen te gooien.

Als ik steeds in windows mijn pc opnieuw opstart dan blijft hij draaien (en start opnieuw op)
als ik de pc afsluit en even wacht en dan weer aanzet, begint hij steeds opnieuw te starten. (komt niet eens bij bios. hoor geen piep, speakers wel aangesloten)

geheugen is gewoon 4gb.

Als ik in easytune6 kijk. dan zie ik dat mijn dram op 1.696v staat
3.3v op 3.4
5v op 5.026
12v. op 12.429

Zijn neem ik aan geen rare waardes? misschien de dram. Maar die staat in bios op auto.

[ Voor 12% gewijzigd door M009 op 19-01-2010 19:55 ]

• M009
Ik heb mezelf maar een nieuw moederbord gekocht.
Bleef maar de cmos resetten tijdens opstarten, (hij deed het zo wel, maar goed)

Ik heb nu een MSI p55-cd53. (deze wilde ik in eerste instantie ook al)

Makkelijk overklokbaar, maar daar wacht ik maar ff mee.

1x pci-e, maar dan haal ik mezelf maar een betere tegen die tijd dat deze hd5850 de spellen niet meer aankan.
Pagina: 1