Toon posts:

Android Software & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 92.298 views
Not my kind of game zo op het eerste gezicht, maar het ziet er behoorlijk nice uit!
Ben benieuwd wat dat gaat doen met de MB'tjes die zo'n game kost, Google Earth ofzo is ook al 25MB..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
57MB nodig op je storage card.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2022

martincm

[Android 13!]

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:51:
[video]

Iemand met een Android 2.0-toestel deze al gespeeld?
Ik zou m wel willen proberen. ff kijken straks.

Dat Google Gesture Search is echt heel gaaf, wat een dikke plus voor mijn Nexus. Werkt echt perfect.

Ik begin nu wel echt problemen met de opslag te krijgen. Wat CLB ook aanhaalt, google earth ook echt dikke 23mb op de tel , ik ga van het weekend toch aan de slag met een nieuwe rom, meteen maar APPS2SD implementeren....

Inhoud Applicaties Nexus One:
  • A Online Radio
  • AppAware
  • Barcode Scanner
  • Beltegoed
  • Calendar Pad
  • CalWidget
  • Camera Zoom FX
  • Citrix Receiver
  • ColorNote
  • Earth Live Wallpaper
  • Executive Assistant
  • FeedR
  • Fireworks Live Wallpaper
  • FX Valuta
  • Google Earth
  • Google Gesture Search
  • Google Shopper
  • Google Translate
  • Handcent SMS
  • Het Weer
  • Huizen
  • Hyves
  • MarketEnabler
  • MixZing Lite
  • MoreLocale 2
  • Movies
  • mVideoPlayer
  • MyBackup Pro
  • N1 Torch
  • NexusMod Live Wallpaper
  • NOS Teletekst
  • Pathe Mobiel
  • PhoneMyPC
  • Pocket Auctions eBay
  • Scoreboard
  • ScoreNinja
  • Shazam
  • ShopSavvy
  • Skype Beta
  • Smart Expense
  • Smart Monitor Lite
  • Soccer Livescores
  • SportsTap
  • Sygic Mobile Maps 9
  • Task Manager
  • Television
  • T-Mobile MobileTV
  • TVGids.tv
  • Ustream Viewer Beta
  • yxFlash

[Voor 43% gewijzigd door martincm op 05-03-2010 11:46]

Pixel 7 Pro-128GB-||-Galaxy Tab S8 Ultra-8GB/128GB-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-nVidia Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB/Touch-||

Ahh dat is wel netjes! Net zoals Space Physics, 1 level op het interne geheugen, de rest op de SD-kaart :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 23:26
Rukapul schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:55:
Hmmz. Data Controller (appje om alleen te roamen op voorkeursnetwerk (Telfort/KPN) heeft z'n werk niet gedaan en dus toch dataverkeer op vakantie...

Meer mensen die ervaring?
Afgelopen dinsdag met de auto naar Duitsland en kreeg net over de grens bij Venlo een melding van Data Controller dat data verkeer was geblokkeerd, data icon was ook weg uit notificatie balk. Verderop (inmiddels bij Keulen) zag ik plotseling toch dat er data werd gebruikt (data icon weer terug met actieve pijltjes op en neer). Data Controller melde nog steeds dat data verkeer geblokkeerd was.

Ik vertrouw data controller dus ook niet (helemaal) meer. A.s. zaterdag moet ik weer naar Duitsland maar zet data uit voorzorg maar handmatig uit.

HTC Hero met standaard software, Telfort abonnement.

• martincm

martincm

[Android 13!]

Grumsel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Afgelopen dinsdag met de auto naar Duitsland en kreeg net over de grens bij Venlo een melding van Data Controller dat data verkeer was geblokkeerd, data icon was ook weg uit notificatie balk. Verderop (inmiddels bij Keulen) zag ik plotseling toch dat er data werd gebruikt (data icon weer terug met actieve pijltjes op en neer). Data Controller melde nog steeds dat data verkeer geblokkeerd was.

Ik vertrouw data controller dus ook niet (helemaal) meer. A.s. zaterdag moet ik weer naar Duitsland maar zet data uit voorzorg maar handmatig uit.

Ik was in Newcastle, en voordat mijn netwerk is geswitched heb ik de optie Dataroaming uitgezet (althans dat staat standaard uit) en dat heeft ie dan ook niet gedaan. En aangezien die dataverbindingen dan hoe dan ook uit staan heb ik ook maar meteen aangevinkt dat ie alleen 2G netwerken gebruiken moet (scheelt weer in de accuduur). Hield de telefoon zich prima aan, niks teruggezien op de factuur in ieder geval.

tel: Nexus one
provider: T-Mobile

Pixel 7 Pro-128GB-||-Galaxy Tab S8 Ultra-8GB/128GB-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-nVidia Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB/Touch-||

• Grumsel
martincm schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:51:
[...]

Ik was in Newcastle, en voordat mijn netwerk is geswitched heb ik de optie Dataroaming uitgezet (althans dat staat standaard uit) en dat heeft ie dan ook niet gedaan. En aangezien die dataverbindingen dan hoe dan ook uit staan heb ik ook maar meteen aangevinkt dat ie alleen 2G netwerken gebruiken moet (scheelt weer in de accuduur). Hield de telefoon zich prima aan, niks teruggezien op de factuur in ieder geval.

tel: Nexus one
provider: T-Mobile
Die standaard data roaming optie werkt dus jammer genoeg niet als je Telfort abonnee bent, je roamt dan namelijk altijd op het KPN netwerk volgens de Hero. Vandaar dat veel Telfort abonnees op Data Controller vertrouwen om data uit te schakelen.

• martincm

martincm

[Android 13!]

Grumsel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:55:
[...]

Die standaard data roaming optie werkt dus jammer genoeg niet als je Telfort abonnee bent, je roamt dan namelijk altijd op het KPN netwerk volgens de Hero. Vandaar dat veel Telfort abonnees op Data Controller vertrouwen om data uit te schakelen.
Ja oke, maar maakt dat uit voor het buitenland dan?? Niet toch? Je zit dan hoe dan ook op data roaming, en binnen NL kan je die optie toch weer aanzetten zodat je die roaming weer gebruikt (maar dan dus in NL)

Dus voor de 2G, of eigenlijk de gsm verbinding, daar maakt die optie toch niet voor uit in het buitenland. Weer terug in NL moet je m dan weer aanzetten.

[Voor 12% gewijzigd door martincm op 05-03-2010 12:06]

• Grumsel
martincm schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:04:
[...]

Ja oke, maar maakt dat uit voor het buitenland dan?? Niet toch? Je zit dan hoe dan ook op data roaming, en binnen NL kan je die optie toch weer aanzetten zodat je die roaming weer gebruikt (maar dan dus in NL)

Dus voor de 2G, of eigenlijk de gsm verbinding, daar maakt die optie toch niet voor uit in het buitenland. Weer terug in NL moet je m dan weer aanzetten.
Veel Telfort abonnees gebruiken Data Controller om data automatisch uit te schakelen voor buitenland, vooral mensen die dicht bij de grens wonen roamen vaak onbewust via een buitenlandse provider. Handmatig aan-en-uit zetten werkt natuurlijk wel, maar Data Controller zou 't automatisch moeten doen.

• martincm

martincm

[Android 13!]

Grumsel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:14:
[...]

Veel Telfort abonnees gebruiken Data Controller om data automatisch uit te schakelen voor buitenland, vooral mensen die dicht bij de grens wonen roamen vaak onbewust via een buitenlandse provider. Handmatig aan-en-uit zetten werkt natuurlijk wel, maar Data Controller zou 't automatisch moeten doen.
Ja de grensgebieden inderdaad, dat is wel moeilijk ja. Maar voor eenieder met telfort binnen in het land, zou handmatige actie toch moeten kunnen..... Maar goed punt van het programma werkt dan niet, en dat is wel zuur idd.

Anoniem: 8504

WoW! Dit lijkt me een erg tof spel, dit beweegt echt super soepel!

Die eerste heeft wel veel weg van SpeedX, en Raging Thunder II is alleen maar vet!!!!

Anoniem: 8504

The_Worst schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:19:
[...]

Ik heb zelf een beetje mijn twijfels bij WaveSecure. Een zeer goed programma, maar ik vraag me af waar ze de winst vandaan halen. Na ADC hebben ze twee maand lang het programma weggegeven, lijkt me een leuk cadeau. Nu is het ineens verlengd tot eind maart. Het is een commercieel bedrijf, waar halen ze de winst weg als ze levenslange abonnementen weggeven? Ik hoorde diverse kritieken over het ongewenst verzenden van sms-berichten e,d, dus ik heb tijdelijk Wavesecure verwijderd.
Thanks.. Ik zie inderdaad ook postings betreffende die SMS'jes.. Bye bye wavesecure!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Raging Thunder 2 staat nog niet in de Market.... Enig idee wanneer de release is?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Grumsel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Misschien dat we maar even moeten proberen contact te leggen met de maker van Data Controller.

Het zou ook fijn zijn om zelf te kunnen controleren dat het de APN instellingen vernaggelt (naar ik heb kunnen zien veranderde er niks).

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 01-06 18:24
Ben op zoek naar een goed werkend always online SIP app om mijn vaste nummer op te zetten en zodoende altijd bereikbaar te zijn op zowel mijn 06 als mijn vaste nr. Met SIP bellen gaat prima, maar wat is nou het beste om gebeld te worden en altijd aan te hebben?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

Nakebod

Nope.

Het beste weet ik niet, en heb er ook geen ervaring mee, maar ik zie als het over SIP gaat vaak sipdroid langskomen.
En aan de beschrijving in market te zien integreert die met de Android dialer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
APNDroid houdt je data toch tegen als je die aanzet ?

Bij mij nog nooit problemen mee gahad.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Die houdt je data niet tegen, die vernaggelt je APN-instellingen zodat data echt onmogelijk wordt..
Zelfde als Data Toggle On/Off is ook 'n widget, die precies hetzelfde kan...

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Rukapul schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Misschien dat we maar even moeten proberen contact te leggen met de maker van Data Controller.

Het zou ook fijn zijn om zelf te kunnen controleren dat het de APN instellingen vernaggelt (naar ik heb kunnen zien veranderde er niks).
vziw zit je bij telfort met bijkomende probleem dat je roaming niet uit kunt zetten omdat zo goed als elke abonnee roamed op KPN-netwerk. Die roaming uitzetten scheelt volgens mij ook behoorlijk naast APNdroid.

specs

• Anoniem: 69767
  • Niet online
Adobe heeft Photoshop Mobile een (minor!) update gegeven naar 1.1:

http://blogs.adobe.com/ph..._photoshopcom_mobile.html

O.a. kunnen developers Photoshop rechtstreeks in hun eigen app gaan gebruiken. Verder enkel wat nieuwe effecten, en nieuwe contrast/brightness tools. Handig als je rechtstreeks vanaf je mobiel een foto wil versturen (twitpic oid) om eerst wat meer te kunnen bewerken vanaf je phone zelf.

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-03-2010 14:40]

• Niet online
Voor iedereen met een Xbox 360 (Live):

http://www.androlib.com/a...jxl-live360-org-iBFp.aspx

Deze app was nog niet genoemd geloof ik

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-03-2010 15:14]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 22:29
Anoniem: 8504 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Thanks.. Ik zie inderdaad ook postings betreffende die SMS'jes.. Bye bye wavesecure!
Ik heb 'm inmiddels weer geïnstalleerd. :Y)

Ik heb gisteravond een mailtje gestuurd met de vraag waar ze de winst vandaan halen als ze alles gratis weggeven en of mijn data wel echt veilig is. Ik kreeg snel een antwoord terug met een zeer duidelijk verhaal. In het kort: Alleen de Android-versie wordt nog tot 31 maart gratis weggegeven. Daarnaast bieden ze branded-diensten aan speciaal voor telecomproviders en hebben ze speciale applicaties ontwikkeld voor onder andere het leger en de politie van Singapore. Ze begrijpen dat veiligheid belangrijk is voor een bedrijf als TenCube omdat ze anders niks meer zouden verkopen.
Thanks for the question.

Actually, only the Android version is on promotion and is free for life if
you download before 31st March.

We have actually been offering WaveSecure commercially for other platforms
such as Symbian, Windows Mobile, BlackBerry for more than 2 years, it's
usually USD$19.90 per year.

On top of users who subscribe to the WaveSecure service directly from
WaveSecure.com, we also provide WaveSecure as a branded service to a number
of major mobile operators for their subscribers.

These includes, for example, SingTel PHONESafe
(http://singtel.wavesecure.com/) and Telenor SecureAll
(http://tp.wavesecure.com/) which are also significant contributions to our
revenue. On top of that, we provide high-end, customized solutions for
specialized customers, that includes Singapore Police and Military.

We are a venture funded company with 5 years operations with a team of 25.
Do rest assured that your data is safe - that is a top priority for us
because we know that a single incident of privacy breach would be the
downfall of our security-focused company. And beyond that, you could also
rely on us for a sustainable, long term service with many enhancements and
improvements over time, even if you got your Android copy for free.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Grumsel
[...]

Ik heb helaas geen instellingen gecontroleerd maar direct via de HTC widget "Mobiel netwerk" data geblokkeerd.

Wat me wel opviel is dat er alleen een G van GPRS boven de icon stond, geen 3G of H. Zou 't kunnen zijn dat Data Controller alleen UMTS en HSDPA data verbindingen blokkeert?

Ik heb een mail verzonden aan de maker van Data Controller, ik hoop dat hij reageert. Als ik iets van 'm hoor laat ik 't hier wel weten.

[Voor 9% gewijzigd door Grumsel op 05-03-2010 16:23]

• Niet online
Binnenkort komt er eindelijk een behoorlijke oldskool 2D RPG naar Android:

Zenonia komt nog deze maand uit!

En nog een geinig spelletje als je iemand anders kent met een Android of iPhone (maar je kan ook uiteraard ook online tegen vreemden).

wie wil er een games-topic maken, het gaat nu hard met de games :p

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-03-2010 20:35]

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 11:33
lolz, echt een reden om android te houden!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 10:59

jbr

Right back @ ya

[...]

Op zijn site kun je reageren: http://android.riteshsahu.com/2009/09/data-controller.html
Daar reageert ie meestal wel snel op...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 20:10
ik heb voice recorder en vrecorder geprobeerd om een telefoongesprek op te nemen. Maar ik vind het volume van de correspondent wat te laag, klinkt vee lager dan wanneer je zelf die persoon hoort. Iemand die een ander programma weet waarbij het volume een stuk hoger is van de andere persoon aan de lijn, even luid als wanneer je gewoon je telefoon aan het voeren bent?

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:00
Marktplaats komt naar Android

Hoewel het hier geen officiële Marktplaats-applicatie betreft is deze wel met goedkeuring van Marktplaats ontwikkeld. Versie 1.0 van deze Marktplaats-applicatie zal eind maart in de Android Market beschikbaar zijn. In een volgende versie zal het mogelijk zijn om direct vanuit de applicatie een bod uit te brengen en zal de optie “zoek op kaart” toegevoegd worden. Bij deze laatste functie worden de zoekresultaten als pins in Google Maps weergegeven, zodat je direct kunt zien welke aanbieder in jou regio woont.

Meer info: http://www.androidplanet....droid-exclusieve-preview/

[Voor 14% gewijzigd door lbuysers op 06-03-2010 16:49. Reden: Update]

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Op de Xperia had ik voor WM een programma TimeSync welke de tijd synchroniseerd met de atoomklok. Is er voor de android ook zoiets??? Heb zelf wel al Navy Clock II gevonden, maar deze laat alleen de tijd zien, past niet de tijd zelf aan in Android. En zelf kan je de tijd niet met het aantal seconde aanpassen.

Kortom is er een programma dat de tijd van het toestel kan aanpassen zodat deze gelijk loopt met de atoomklok?

• Nakebod
  • Laatst online: 10:12

Nakebod

Nope.

Als je provider het ondersteund: Android kan de tijd verkrijgen met de providertijd.
Geen idee eigenlijk of dit nauwkeurig is, of dat het ook daadwerkelijk een synchronisatie is of slechts eenmalig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nou ja al een paar keer gedaan. Is inderdaad niet zo nauwkeurig zit iets van 34 seconden verschil in.
Tevens heb ik al een aantal keer gehad (zonder dat ik de grens overging) dat de tijd dan opeens een uur terug ging. Vreemd maar daarom heb ik het altijd maar op handmatig staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 10:35
Gisteren de app i Music gedownload en geprobeerd, veel zoekmogelijkheden/categoriën e.d. voor muziek, nummers kun je downloaden of online laten streamen en je kunt ook clips bekijken.
Erg leuke app om muziek te zoeken en af te spelen!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 08:40

Nss

The Dude Abides

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:37:
Ben op zoek naar een goed werkend always online SIP app om mijn vaste nummer op te zetten en zodoende altijd bereikbaar te zijn op zowel mijn 06 als mijn vaste nr. Met SIP bellen gaat prima, maar wat is nou het beste om gebeld te worden en altijd aan te hebben?
Ik gebruik Sipdroid, werkt erg goed. Ik gebruik het i.c.m. PBXes. In het eerste of tweede deel staat meer info met link hoe in te stellen. Inkomend ben ik ook bereikbaar op een lokaal nummer wat ik ooit van Voipbuster toegewezen heb gekregen.
Gebruik het overigens alleen over Wifi. Over 3G heb ik het wel getest en werkte toen wel redelijk tot goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekie
Nakebod schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:09:
Als je provider het ondersteund: Android kan de tijd verkrijgen met de providertijd.
Geen idee eigenlijk of dit nauwkeurig is, of dat het ook daadwerkelijk een synchronisatie is of slechts eenmalig.
Risico is dat hij verkeerde tijdzone doorgeeft, dat gebeurde me vorige week.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Precies wat ik ook al zei ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Er is een SNTP client, gebruik hem zelf niet maar je hebt wel root access nodig om software matig de tijd te wijzigen op Android.

[Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 07-03-2010 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekie
Het is meer dat ik bij een aangrenzende tijdzone was en dat na terugkeer in eigen zonder dat niet terug gezet werd...

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
JoetjeF schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:23:
Er is een SNTP client, gebruik hem zelf niet maar je hebt wel root access nodig om software matig de tijd te wijzigen op Android.
Ik ga het eens proberen. Thnx!

edit:
kan alleen nog geen optie vinden die de tijd ook kan aanpassen. Heb trouwens wel gewoon root acces.

edit2:
Gevonden, maar erg omslachtig om de tijd even te veranderen.

[Voor 22% gewijzigd door 13art op 07-03-2010 17:06]

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Zijn er meer mensen met problemen met Street View? Ik krijg op mijn Acer Liquid(officiële 1.6 ROM) wel netjes de mogelijkheid om street view aan te zetten op plekken waar street view beschikbaar is, maar vervolgens kom ik gewoon weer terug bij het overzicht op de kaart.

Ik gebruik de laatste versie van Maps, vanilla ROM.

[Voor 7% gewijzigd door Fl4pp13 op 08-03-2010 12:24]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43

Zewatanejo

Fine Thanks!

Als ik kijk naar de applicaties die ik dagelijks gebruik hoort de nu.nl apllicatie daar zeker bij. Naast Nu.nl kijk ik natuurlijk ;) dagelijks ook meerdere keren op tweakers.net.

Ik vraag me af of het moeilijk is om een dergelijke app ook voor tweakers.net te maken? Nou denk ik dat ik zelf niet de kennis en kunde heb om dat te doen, maar misschien dat anderen hier dat wel hebben.....??? :P

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• coendeurloo
  • Laatst online: 29-05 15:13
(jarig!)
Feedr (i.c.m. Google Reader, voor andere leuke feeds) vind ik voldoende om Tweakers te checken op mn foontje ;)

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:36
tweakers.net doet het prima in de browser zelf :)

• gday
  • Laatst online: 23:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb zojuist een app in de Market geplaatst, genaamd Buienalarm. Die heb ik dit weekend ontwikkeld omdat ik ontevreden was over de RegenDetector die al in de Market te vinden is.

Ik zou zeggen, installeer 'm, probeer 'm uit en laat me weten als er dingen fout gaan oid. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Anoniem: 224360

Geen idee waar ik het moet vragen. Dus dan maar hier nog eens. Is er voor een Android (of enige andere non-blackberryphone) een manier waarop je gebruik kunt maken van Blackberry Messenger, of heb je hier perse een BB voor nodig + bijbehorende instant email abo? Wil een nieuwe phone aanschaffen, Android lonkt, maar enkele vrienden pingen gezellig met z'n allen en das ook wel leuk. Of het reden voor mij is om een BB + duur i-net af te sluiten is weet ik niet zeker, dus best of both worlds zou ideaal zijn. Gezien ik er nergens iets over vind, heb ik weinig hoop, maar miss weet de tweaker iets?

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 18:02
gday schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:47:
Ik heb zojuist een app in de Market geplaatst, genaamd Buienalarm. Die heb ik dit weekend ontwikkeld omdat ik ontevreden was over de RegenDetector die al in de Market te vinden is.

Ik zou zeggen, installeer 'm, probeer 'm uit en laat me weten als er dingen fout gaan oid. :)
Ziet er grappig uit, alleen jammer dat 't moment niet regent :+.
De tekst onder de help knop is trouwens platte HTML, dus daar gaat nog iets mis. Nu alleen nog kijken wat er allemaal gebeurt als 't regent.

Xbox Live: Chevalric

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 224360 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:09:
Geen idee waar ik het moet vragen. Dus dan maar hier nog eens. Is er voor een Android (of enige andere non-blackberryphone) een manier waarop je gebruik kunt maken van Blackberry Messenger, of heb je hier perse een BB voor nodig + bijbehorende instant email abo? Wil een nieuwe phone aanschaffen, Android lonkt, maar enkele vrienden pingen gezellig met z'n allen en das ook wel leuk. Of het reden voor mij is om een BB + duur i-net af te sluiten is weet ik niet zeker, dus best of both worlds zou ideaal zijn. Gezien ik er nergens iets over vind, heb ik weinig hoop, maar miss weet de tweaker iets?
Wikipedia weet 't allemaal :) Het is een proprietair systeem dat via de Blackberry servers gaat. Alleen mogelijk op Blackberry devices dus.

Rail Away!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Chevalric schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:32:
[...]

Ziet er grappig uit, alleen jammer dat 't moment niet regent :+.
De tekst onder de help knop is trouwens platte HTML, dus daar gaat nog iets mis. Nu alleen nog kijken wat er allemaal gebeurt als 't regent.
Ah, ik denk dat dat probleem met platte HTML nu gefixed is, klopt dat?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan nergens meer de Skype beta vinden:(
http://www.androlib.com/a...ype-android-lite-Cqi.aspx
Iemand enig idee waarom dat zo is? Is hij uit de market gehaald?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DennusB schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:19:
Ik kan nergens meer de Skype beta vinden:(
http://www.androlib.com/a...ype-android-lite-Cqi.aspx
Iemand enig idee waarom dat zo is? Is hij uit de market gehaald?
Doe geen moeite: met die versie van Skype gebruik je namelijk ook de belminuten van je provider. Vrij nutteloos dus!

• DennusB
  • Niet online
gday schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:49:
[...]

Doe geen moeite: met die versie van Skype gebruik je namelijk ook de belminuten van je provider. Vrij nutteloos dus!
Ow, dat is appart. Wat is het hele nut van die Skype dan ? :P
Weet jij toevallig ook of er een 'echte' Skype release voor Android in de planning zit ? :)

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 09:43
Of er een officiële versie versie van skype komt weet ik niet maar als je wel gratis wil bellen kun je ook fring gebruiken.

De applicatie heeft echter wel last van 1 "bug" of feature de applicatie houd de "wake lock" aan. Dit natuurlijk om zo goed als mogelijk alle binnenkomende gesprekken af te vangen maar indirect ook je accu op te ETEN. (ik zit nu in het buitenland, normaal gesproken is dat 3 á 4 dagen op 1 acculading maar als fring draait is dat een paar uur.

De enige methode om de "wake lock" weer uit te krijgen is een volledige reboot (killen van fring werkt niet)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 16:21

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kon niet overweg met Fring omdat je er geen skype contactpersonen mee kan bellen zonder dat zij een fring account aanmaken. Tenminste, zover ben ik gekomen. Ik heb Nimbuzz geinstalleerd en ook daar zijn talloze problemen mee: als ik inlog duurt het een half uur voordat iemand die ook online is, ook online getoond in Nimbuzz. Daarnaast heb ik best veel last van 'lag'. En ik krijg 9 van de 10 keer geen contact met degene die ik bel. Erg onbetrouwbaar dus.

Meer skype applicaties ben ik niet tegengekomen die makkelijk zouden moeten werken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Volgens mij kun je Skype-contacten bellen als je sipdroid gebruikt icm pbxes.org of niet?

Heb net versie 1.04 van Buienalarm op de Market gezet trouwens, met betere locatiebepaling. Kreeg 'klachten' dat de locatie niet goed werd geupdatet.

[Voor 46% gewijzigd door gday op 09-03-2010 11:24]

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:53:
En nog een geinig spelletje als je iemand anders kent met een Android of iPhone (maar je kan ook uiteraard ook online tegen vreemden).

[video]

wie wil er een games-topic maken, het gaat nu hard met de games :p
Iemand enig idee waar ik die kan downloaden? Kan hem nergens vinden :(

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01

Get!em

Oh die ja!

Inderdaad... wil em ook :)

• Niet online
Is denk ik alleen Android 2.0 :(

• DennusB
  • Niet online
Ik draai 2.1 :) Dus moet kunnen dan toch?

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 18:02
gday schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:46:
[...]

Ah, ik denk dat dat probleem met platte HTML nu gefixed is, klopt dat?
Yep, nu is 't prima, maar 't regent nog steeds niet :D

Xbox Live: Chevalric

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

2.0.1 hier... dus dat moet kunnen.

Wat is de exacte naam van t spelletje. Of post hier de link vanuit de Android market: http://nl.androlib.com/
Raging Thunder II is nog vetter dan deel I zeg, echt gaaf!!!

• martincm

martincm

[Android 13!]

CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:12:
+1 , Heel erg vet spel.... Moet alleen echt gaan oefenen met dat tilt sturen....
(en nu moet ik toch echt snel over op Apps2SD)

deel 1 vond ik overigens echt slecht uitgewerkt....

[Voor 10% gewijzigd door martincm op 09-03-2010 15:37]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43

Zewatanejo

Fine Thanks!

Tim_bots schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:49:
Of er een officiële versie versie van skype komt weet ik niet maar als je wel gratis wil bellen kun je ook fring gebruiken.

De applicatie heeft echter wel last van 1 "bug" of feature de applicatie houd de "wake lock" aan. Dit natuurlijk om zo goed als mogelijk alle binnenkomende gesprekken af te vangen maar indirect ook je accu op te ETEN. (ik zit nu in het buitenland, normaal gesproken is dat 3 á 4 dagen op 1 acculading maar als fring draait is dat een paar uur.

De enige methode om de "wake lock" weer uit te krijgen is een volledige reboot (killen van fring werkt niet)
Ik gebruik Nimbuzz voor mijn skype contacten. Verbruikt ook wel wat meer batterij, maar is wel goed te doen. Ik laadt mijn steen toch elke avond op. Nimbuzz heeft wel wat last van force closes.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• DancePlaza
  • Laatst online: 01-06 14:35
iemand die mij een tooltje aan kan raden dat ik kan gebruiken als gps logger?
Op de iphone heb ik het volgende al gevonden GeoLogTag, maar nog niet op de Android

Van het kastje naar de muur lopen...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
GPS logger is nogal breed, terwijl er heel veel apps zijn die focussen op een bepaalde toepassing.

MyTracks doet het leuk met Google integratie.

• ikmattie
DancePlaza schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:10:
iemand die mij een tooltje aan kan raden dat ik kan gebruiken als gps logger?
Op de iphone heb ik het volgende al gevonden GeoLogTag, maar nog niet op de Android
MyTracks van Google gebruik ik zelf
En volgens mij kunnen al die fitness GPS dingen ook gewoon 'ouderwets' je GPS loggen buiten alle andere functies die ze hebben.

Leuke van MyTracks vind ikzelf (geen ervaring met de anderen) de integratie met bv google-maps en google docs. Ook foto's loggen is geen probleem aangezien je kunt opslaan als standaard GPX-bestand.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• TimVK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2017
Zou die MyTracks ook wel willen gebruiken, maar ja België en goedkoop internet via phone gaan voorlopig nog niet samen spijtig genoeg :( Mocht er een soort van offline versie bestaan (wss niet want dan heb je al de kaarten nodig op je phone) dan ben ik daar wel in geïnteresseerd :)

--TimVK-->Puzzel Alarm versie 1.0 SE Xperia X10 White -> EDPnet Mobile == HTC Magic 32A -> Mobi* == SE G900i == SE K750i

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heeft er iemand nog een gratis en goed alternatief voor de voicerecorder die in de topicstart genoemd wordt?
Ik heb onlangs een gesprek opgenomen, maar alleen de eerste 10 minuten staan erop.

Zal ongetwijfeld komen door mijn automatische lock die na 10 minuten erop gaat.. maar bagger is het wel.
martincm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:17:
+1 , Heel erg vet spel.... Moet alleen echt gaan oefenen met dat tilt sturen....
(en nu moet ik toch echt snel over op Apps2SD)
Ik speelde deel 1 zonder tilt, vond ik echt verschrikkelijk, speel deel 2 wel gewoon met tilt, werkt goed :)
En waarom Apps2SD? Spel zelf is 1,5MB ofzo, alle speldata wordt opgeslagen op je SD, zo'n 18MB...

[Voor 4% gewijzigd door CLB op 09-03-2010 18:04]

• ikmattie
TimVK schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:29:
Zou die MyTracks ook wel willen gebruiken, maar ja België en goedkoop internet via phone gaan voorlopig nog niet samen spijtig genoeg :( Mocht er een soort van offline versie bestaan (wss niet want dan heb je al de kaarten nodig op je phone) dan ben ik daar wel in geïnteresseerd :)
Hij kan ook offline! Dan saved hij de GPS gegevens op je SD kaartje (in Zuid-Afrika heb ik het ook offline gebruikt!)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-05 21:52
Heeft iemand een idee hoe ik mijn Android toestel als 'Afstandsbediening' kan gebruiken voor een powerpoint presentatie? En kan dit uberhaupt met een Android? Ik weet nog wel dat heeeel vroeger mijn k700i het wel kon, lijkt me daarom wel logisch als het zou kunnen.

PS5: Edzeau - Warzone / Rainbow Six Siege - Gameplay

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 16:32
Eindelijk een leuke app die samenwerkt met google tasks! (gtasks) Helaas nog niets voor een reminder, maar dat kan je kalender doen

• Niet online
Jeroen04 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:47:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn Android toestel als 'Afstandsbediening' kan gebruiken voor een powerpoint presentatie? En kan dit uberhaupt met een Android? Ik weet nog wel dat heeeel vroeger mijn k700i het wel kon, lijkt me daarom wel logisch als het zou kunnen.
Gmote?

http://www.gmote.org/

• TimVK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2017
ikmattie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:38:
[...]

Hij kan ook offline! Dan saved hij de GPS gegevens op je SD kaartje (in Zuid-Afrika heb ik het ook offline gebruikt!)
Aha, dat is pas goed nieuws, ga het eens testen vande week se :D Thx ikmattie

--TimVK-->Puzzel Alarm versie 1.0 SE Xperia X10 White -> EDPnet Mobile == HTC Magic 32A -> Mobi* == SE G900i == SE K750i

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 14:28
Voor CLB: De nieuwste versie van Mapdroyd ondersteunt nu ook IJsland. :)

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 10:18

phizzie

always look on the bright side

Aardige app die je inzicht geeft in je telefoon ge/verbruik qua belminuten en SMSjes:

Phonalyzr

Samen met beltegoed helpt dit echt als je een keer gaat verlengen / overstappen.

aw snap, was dat het alweer?

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
phizzie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:35:
Aardige app die je inzicht geeft in je telefoon ge/verbruik qua belminuten en SMSjes:

Phonalyzr

Samen met beltegoed helpt dit echt als je een keer gaat verlengen / overstappen.
Idd leuke app :)

• martincm

martincm

[Android 13!]

CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:01:
[...]

Ik speelde deel 1 zonder tilt, vond ik echt verschrikkelijk, speel deel 2 wel gewoon met tilt, werkt goed :)
En waarom Apps2SD? Spel zelf is 1,5MB ofzo, alle speldata wordt opgeslagen op je SD, zo'n 18MB...
De gekochte versie wel inderdaad (3.5 op tel rest op SD), de Lite versie staat in zn volledigheid in de tel mem.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 08:07
ik heb hem vandaag ook voor het eerst gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben :P alleen winnen wil niet echt lukken met mijn skills met de bewegingssensor O-)

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

phizzie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:35:

Phonalyzr

Ik gebruik hier Call Meter NG voor. Maar echt tevreden ben ik hier niet over, hij reset de gegevens wanneer het helemaal niet moet, en volgens mij klopt het niet eens allemaal ...

Ik zal ook maar eens een kijkje nemen naar Phonalyzr

Software is like sex, it's better when it's free

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand of er een applicatie is dat mbv proxmity en/of GPS de telefoon met een alarm kan beveiliging (meer fun factor). Als iemand bv in de buurt komt, toestel beetpakt dat er een alarm afgaat, tenzij je een bepaalde code opgeeft en eventueel mbv GPS wanneer de telefoon X meter van een vastgelegde GPS locatie verplaatst wordt?

Vraag mij sowieso af of er net als voor Win Mobile en ingebouwd in de Iphone, beveiligingssoftware te vinden is die op de achtergrond ongeacht de SIM die erin wordt geplaatst notificaties verstuurd naar voor ingestelde nrs met GPS locaties e.d.

update:
Heb er nu 2 gevonden: https://www.mobiledefense.com/
http://www.androlib.com/a...n.com-wsandroid-qwBq.aspx

[Voor 10% gewijzigd door n00bs op 10-03-2010 14:50]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Probeer mylookout (lookout) maar eens. Webinterface waar je je telefoon kunt localiseren, backuppen etc.

Alleen, wel op basis van je telefoonnummer...

• Niet online

Op 1m20 zie ik een spel "Roller""...Deze kan ik helaas niet in de Market/Androlib vinden. Iemand tips (andere naam oid) of is deze sony exclusive? Zowel Roller als Roller Coaster kan ik niks vinden :/

[Voor 218% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-03-2010 18:02]

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 10:35
Doet RT2 het bij jou op je milestone. Want bij mij start hij nieteens.

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Bij mij doet hij het perfect op de milestone....

Dan heb je denk versie 1.0.0 van 19MB ofzo... Je moet 1.0.1 hebben van 1,5MB!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er mensen die hier ook hun Outlook client weten te syncen op hun Android phone? vooral de kalender items en dit 2 kanten op syncen. Normaal zou ik Active Sync gebruiken, maar hoe met Android??

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:28:
Zijn er mensen die hier ook hun Outlook client weten te syncen op hun Android phone? vooral de kalender items en dit 2 kanten op syncen. Normaal zou ik Active Sync gebruiken, maar hoe met Android??
Welke Android versie? Versie 2.0+ doet dat native al. Ik gebruik Touchdown for Android 2.0 (ook al heb ik een Milestone).

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Room42 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:48:
[...]

Welke Android versie? Versie 2.0+ doet dat native al. Ik gebruik Touchdown for Android 2.0 (ook al heb ik een Milestone).
Hero met Sense kan dit prima.
Milestone kan dit native ook prima.

Taken komen bij beide niet door en ook afspraken in je agenda op prive zetten werkt niet. Voor de rest bijna alles wel.
Moet zeggen dat de Sense Exchange integratie beter is dan die native in de Milestone zit. Heb zelf beide telefoons syncen met Exchange.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Anoniem: 8504 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Nog even een oude quote erbij pakken..
Betreffende smsjes van WaveSecure: Hij stuurt alleen een sms als je telefoon gestolen wordt en via commando (via sms of web) aan je eigen telefoon doorgeeft dat hij moet locken. of dat ze een sim verwisselen, waardoor hij in lock schiet.
Verder niks.
Deze functie doet het dus altijd, ook als je dus in het buitenland zit.
Lijkt me prima, daar heb je het programma voor.

Verder is er de waarschuwing voor dataverkeer in buitenland. Als jij (via sms of web) het commando geeft om te backuppen, dan zal hij dat doen, ongeacht waar hij is. Maar JIJ bent dus in control, dus geen probleem.

Verder is er de waarschuwing dat ze, als jij je telefoon commandeert vanaf het web, zelf sms versturen vanuit Singapore richting jou telefoon om je telefoon opdrachten te geven. Je provider kan kosten rekenen voor het ontvangen van sms vanuit het buitenland. Echter, in nederland ken ik geen provider die kosten rekent voor het ONTVANGEN van sms. Dus geen probleem.

Voor de sms commando's kun je een pin instellen, zodat niet iedere gek jou dat sms commando kan gaan sturen. Voor zover ik kan zien werkt dit prima.

Spookverhalen over sms en buitenland komen op de fora alleen uit VS. Daar willen ze idd nog wel kosten rekenen voor het ontvangen van sms.
Prima progje dus. Heb alle functies al eens uitgeprobeerd en getest, alles werkt naar behoren.

Kheb geen aandelen oid, puur eigen ervaring. En het is wel fijn dat je je telefoon kunt localiseren als ongewensten er een andere simkaart in stoppen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Get!em schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:19:
Spookverhalen over sms en buitenland komen op de fora alleen uit VS. Daar willen ze idd nog wel kosten rekenen voor het ontvangen van sms.
Prima progje dus. Heb alle functies al eens uitgeprobeerd en getest, alles werkt naar behoren.

Kheb geen aandelen oid, puur eigen ervaring. En het is wel fijn dat je je telefoon kunt localiseren als ongewensten er een andere simkaart in stoppen.
Nope, alles werkt dus nog niet naar behoren.
Afentoe na een herstart van je telefoon besluit wavesecure je telefoon te locken. Geen sim-verandering.. geen lock request van mijzelf. Maar toch een gelockte telefoon. Oke, geen big deal.. pin invoeren en unlocked.
Maar dan heeft je telefoon dus wel een sms gestuurt naar het buitenland.

Daarnaast is wavesecure vrij simpel te verwijderen, dit kan zonder de pincode.
En zelfs als je telefoon gelocked is, kan je wavesecure verwijderen. (sim erin waarvan jij code weet, opstarten, en als je snel genoeg naar de market gaat kan je wavesecure verwijderen). Het duurt namelijk even voordat wavesecure is gelocked. Wavesecure moet echt minimaal de deinstallatie via een pincode zien te regelen.
Maar blijkbaar is dat bij android niet mogelijk?

Oh, en voor de mensen die voor dit laatste probleem een oplossing voor zoeken: backup wavesecure bijvoorbeeld met astro. Verwijder wavesecure met de market. Met astro wavesecure terugzetten. wavesecure is nu wel geinstalleerd, maar niet in de market te vinden.
Of download de laatste apk versie van de wavesecure site.
Nadeel: je kan niet eenvoudig updaten meer via de market.

En als iemand echt moeite wilt doen is wavesecure er via een fabrieksreset of reflash natuurlijk helemaal af. Maar zoals het nu is te verwijderen is het echt te simpel.

[Voor 10% gewijzigd door job op 11-03-2010 01:04]

• martincm

martincm

[Android 13!]

CLB schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:47:
Dan heb je denk versie 1.0.0 van 19MB ofzo... Je moet 1.0.1 hebben van 1,5MB!
Maar die is er dus alleen nog in betaalde variant. 1.0.0 is er als Lite demo....

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ach gewoon die betaalde variant nemen. Is maar 4 euro.... Als het nou 15 was ofzo kan ik me voorstellen dat je twijfelt..... MAar voor 4 euro? Of kan je hem niet kopen omdat je geen credit card hebt?

• coendeurloo
  • Laatst online: 29-05 15:13
(jarig!)
Hebben jullie gps localisering al getest met wavesecure? Bij mij werkte dat niet meer in de laatste versie... (Samsung Galaxy Spica)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
Ik kwam gisteren in de appstore een leuke app tegen die mijn inziens veel tweakers gaat bekoren. Naast Android is Synology een veelbesproken product op tweakers. Nu heeft dus iemand een app gemaakt waarmee je van je android (of symbian of iphone) je synology diskstation kan "beheren". Nog niet alle functies van de diskstations worden ondersteund, maar een begin is er. Het programma heet "Synoload" en bevindt zich nog in beta fase.

De zoekfunctie is nog wat buggie, voor de rest nog niet zoveel mee kunnen spelen. Zijn er andere tweakers die hier al bekend mee zijn?

flickr - WOT Profile - Game PC

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

job schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:57:
[...]

Nope, alles werkt dus nog niet naar behoren.
Afentoe na een herstart van je telefoon besluit wavesecure je telefoon te locken. Geen sim-verandering.. geen lock request van mijzelf. Maar toch een gelockte telefoon. Oke, geen big deal.. pin invoeren en unlocked.
Maar dan heeft je telefoon dus wel een sms gestuurt naar het buitenland.
Dat is wel lastig... misschien dan toch maar deinstalleren.
Mylookout doet het wat dat betreft beter (stuurd geen sms), nadeel is, dat als er geen dataverbinding is, dat je er ook niks aan hebt. Tevens geen sim locking en connectie op basis van telefoonnummer. Ook zwaktes. Bovendien is het via taskmanager zo uit te schakelen. Wavesecure is ook zo uit te schakelen via taskmanager.
Daarnaast is wavesecure vrij simpel te verwijderen, dit kan zonder de pincode.
En zelfs als je telefoon gelocked is, kan je wavesecure verwijderen. (sim erin waarvan jij code weet, opstarten, en als je snel genoeg naar de market gaat kan je wavesecure verwijderen). Het duurt namelijk even voordat wavesecure is gelocked. Wavesecure moet echt minimaal de deinstallatie via een pincode zien te regelen.
Maar blijkbaar is dat bij android niet mogelijk?
Als je je telefoon laat opstarten met lockscreen, waarbij je het 9puntige vlak hebt waar je je code in moet voeren, dan moet eerst iemand die code raden, daarna kan er pas wat gedeinstalleerd worden.
Oh, en voor de mensen die voor dit laatste probleem een oplossing voor zoeken: backup wavesecure bijvoorbeeld met astro. Verwijder wavesecure met de market. Met astro wavesecure terugzetten. wavesecure is nu wel geinstalleerd, maar niet in de market te vinden.
Of download de laatste apk versie van de wavesecure site.
Nadeel: je kan niet eenvoudig updaten meer via de market.
Deinstalleren kan om tig manieren. Via Home++ bijvoorbeeld door het icoontje vanuit je apps naar de powerstrip te slepen en dan ietsje langer te laten hangen. Via Advanced taskkiller kan het ook.
En als iemand echt moeite wilt doen is wavesecure er via een fabrieksreset of reflash natuurlijk helemaal af. Maar zoals het nu is te verwijderen is het echt te simpel.
Bedankt verder voor je ervaringen.
Zit inderdaad nu weer te zinnen om het te verwijderen, of in iedergeval deactiveren.

Beste is inderdaad een programma dat niet is af te sluiten zonder pin, en ook niet is te deinstalleren zonder pin.

[Voor 6% gewijzigd door Get!em op 11-03-2010 13:08]

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

ikmattie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:38:
[...]

Hoe zet je myTracks in offline-mode dan? Moet je de kaarten ergens gaan downloaden en op je SD-kaart zetten?

Software is like sex, it's better when it's free

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 20:10
Gizzy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:20:
Ik kwam gisteren in de appstore een leuke app tegen die mijn inziens veel tweakers gaat bekoren. Naast Android is Synology een veelbesproken product op tweakers. Nu heeft dus iemand een app gemaakt waarmee je van je android (of symbian of iphone) je synology diskstation kan "beheren". Nog niet alle functies van de diskstations worden ondersteund, maar een begin is er. Het programma heet "Synoload" en bevindt zich nog in beta fase.

De zoekfunctie is nog wat buggie, voor de rest nog niet zoveel mee kunnen spelen. Zijn er andere tweakers die hier al bekend mee zijn?
zelfs zonder app is zoiets mogelijk: simpelweg via de webbrowser, zoals je het dus moet doen als je je nas vanop je desktop wil aansturen.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
Ja dat weet ik. Alleen is een webbrowser soms niet zo handig. Tevens moet je dan met tabbladen gaan werken om downloads toe te voegen aan je queue, dat kan nu binnen deze app. Tevens werkt de app sneller het dan het laten van de afzonderlijke websites waar je dan langs moet.

Beetje hetzelfde zeggen als, check op je telefoon je mail maar via webmail dat kan toch ook, heb je geen mail client voor nodig.

[Voor 50% gewijzigd door Gizzy op 11-03-2010 14:55]

flickr - WOT Profile - Game PC

• ikmattie
Rubinski_be schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:48:
[...]

Hoe zet je myTracks in offline-mode dan? Moet je de kaarten ergens gaan downloaden en op je SD-kaart zetten?
Je hebt heel die kaarten niet nodig,
myTracks slaat alleen maar GPS punten op...
Je kunt die GPS punten, als er wel internet is, projecteren op een kaartje. Of uploaden naar Google Docs, of als GPX exporteren om foto's te geotaggen etc

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee