Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Matched: ps3
Blindfold schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:00:
[...]

Je kunt een Bluray ISO niet afspelen zoals een DVD ISO met sub (tenminste, niet tenzij ze dit in latere versies hebben toegevoegd).
Subs extracten is als ik bijv deze handleiding bekijk ook niet echt effe snel, dus als je de subs ergens kunt downloaden is dit waarschijnlijk sneller en dan stream je de M2TS file met de srt file als sub (moet je wel een goede PC en netwerkverbinding naar je PS3 hebben.
Of je kunt de hele structuur met bijv MULTIAVCHD naar een FAT HDD zetten en dan ziet ie hem als een AVCHD disc en kun je gewoon de subs selecteren.
Dank je Blindfold, ik zal dit eens proberen :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Dwazer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:49:
[...]

Nee, PMS gebruikt de GPU niet, is voornamelijk op basis van de CPU hoe het transcoded wordt vanuit het pakket.

Google geeft mij deze en deze hits op. You do the math ;)
Pff ;( ...wat een specs voor een beetje transcoding zeg. Nou ja, dan maar TSmuxer gebruiken.

Ik hoop dat divx HD support snel in de PS3 komt. Ze hebben al een Divx certificaat dus hopelijk denken ze ook verder. Of de jailbreak brengt betere homebrew waardoor dit probleem tot de verleden tijd behoord.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:05
Spam schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:11:
[...]

Pff ;( ...wat een specs voor een beetje transcoding zeg. Nou ja, dan maar TSmuxer gebruiken.

Ik hoop dat divx HD support snel in de PS3 komt. Ze hebben al een Divx certificaat dus hopelijk denken ze ook verder. Of de jailbreak brengt betere homebrew waardoor dit probleem tot de verleden tijd behoord.
Als je een ION gpu hebt in je netbook, dan kan je CoreAVC gebruiken om met je gpu te transcoden. Op het forum van PMS staat er uitleg hoe je dit moet doen.

Als het lukt, laat je dan iets weten? Ik ben namelijk van plan mijn homeservertje van een atom ION te voorzien...

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Geen matches
Murphy schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:11:
Meh, ik heb die Uitzending Gemist JAR gedownload en die moet je in de /plugins folder zetten ... maarreuh ... ik heb helemaal geen /plugins folder :?
Ondertussen opgelost. Had een oude versie van PMS. Nu heb ik wel een /uitzendinggemist folder op de XBM. Heb alleen nog niets kunnen bekijken want ik krijg alleen maar een zwart scherm :?

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Matched: media, ps3
Kr7Br schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:05:
[...]

Als je een ION gpu hebt in je netbook, dan kan je CoreAVC gebruiken om met je gpu te transcoden. Op het forum van PMS staat er uitleg hoe je dit moet doen.

Als het lukt, laat je dan iets weten? Ik ben namelijk van plan mijn homeservertje van een atom ION te voorzien...
CoreAVCs hardware acceleration is nogal buggy icm. Ps3 Media Player, lees de topics ermaar op na. Af-en toe werkt wel, dan weer niet. Misschien zou een XBMC setup op je atom-server een slimmere optie zijn voor je. XBMC heeft nl. goede VDPAU support onder linux.

• Kr7Br
iBurger schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:02:
[...]

CoreAVCs hardware acceleration is nogal buggy icm. Ps3 Media Player, lees de topics ermaar op na. Af-en toe werkt wel, dan weer niet. Misschien zou een XBMC setup op je atom-server een slimmere optie zijn voor je. XBMC heeft nl. goede VDPAU support onder linux.
Maar xbmc kan toch niet transcoderen? Of wel?

• iBurger
Kr7Br schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:20:
[...]

Maar xbmc kan toch niet transcoderen? Of wel?
Niet naar PS3, maar je zou wellicht een kleine HTPC naast je TV kunnen neerzetten als je toch al in een Atom gaat investeren. Wellicht zo'n Asrock ion... maar ik weet niet wat je precies wil. Het enige dat ik wil zeggen; hou rekening mee dat Atom + PMS problemen gaat geven met 1080p HD content omdat de CoreAVC hardware acceleration nog steeds buggy is.

[ Voor 5% gewijzigd door iBurger op 09-09-2010 15:32 ]

• Kr7Br
iBurger schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:31:
[...]

Niet naar PS3, maar je zou wellicht een kleine HTPC naast je TV kunnen neerzetten als je toch al in een Atom gaat investeren. Wellicht zo'n Asrock ion... maar ik weet niet wat je precies wil. Het enige dat ik wil zeggen; hou rekening mee dat Atom + PMS problemen gaat geven met 1080p HD content omdat de CoreAVC hardware acceleration nog steeds buggy is.
Merci voor de waarschuwing ivm CoreAVC. Nog een bakje naast de TV zie ik niet echt zitten, dus ik had liever m'n homeserver het transcoden laten doen...

(grmbl, stomme ps3 zonder deftige ondertitel-ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Geen matches
Heeft iemand hier ervaring met Rivet?

http://thelittleappfactory.com/rivet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

sretlow schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:44:
Ik krijg de laatste tijd vaak de melding bij iso files: Er zijn geen titels. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb versie 1.10.51. En bij navigatie/share instellingen op de pc heb ik "Inschakelen media bibliotheek" aangevinkt.
Ik heb ook veel problemen met het spelen van ISO's met versie 1.20.409 :(. Iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing?

Situatie:

PS3 direct op Gigabit Switch/router
PC is een AMD quadcore, 4GB geheugen, maar wel via 100MBit (staat op zolder)

Ik heb geen haperingen bij .mkv en geluid is allemaal prima. Alleen ISO's speelt hij niet af. Geen bestanden gevonden. En ook Video_TS bestanden afspelen gaat regelmatig mis (als in: werkt überhaupt niet, zwart scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jan Laros schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:34:
[...]

Ik heb ook veel problemen met het spelen van ISO's met versie 1.20.409 :(. Iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing?

Situatie:

Ik heb geen haperingen bij .mkv en geluid is allemaal prima. Alleen ISO's speelt hij niet af. Geen bestanden gevonden. En ook Video_TS bestanden afspelen gaat regelmatig mis (als in: werkt überhaupt niet, zwart scherm).
Heb je toevallig een andere Mencoder geinstalleerd voor de Uitzending gemist plugin?
Toen ik Uitzending gemist aan de praat wilde krijgen, toen had ik dat voor elkaar, maar toen deed het transcoden van Video_TS en ISO's het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Geen matches
Neen, nog niks met Uitzending Gemist gedaan. Voor zover ik weet dan, misschien heeft vrouwlief zitten prutsen, maar betwijfel ik errlijk gezegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jan Laros schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:56:
Neen, nog niks met Uitzending Gemist gedaan. Voor zover ik weet dan, misschien heeft vrouwlief zitten prutsen, maar betwijfel ik errlijk gezegd :).
Je zou natuurlijk een keer je folder kunnen hernoemen en PS3 Mediaserver (evt een oudere versie) "out of the box" kunnen testen.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Ik zie hier al vele vragen betreffende 'geen geluid' maar ik heb een ander probleem, namelijk stotterend/wegvallend geluid.

Voorbeeldsituatie: Wanneer ik de Big Bang Theory kijk dan heb ik bij sommige afleveringen dat het geluid prima is, maar bij andere afleveringen het geluid erg stottert waardoor het kijken er van niet meer leuk is...
Wat kan de oorzaak hier van zijn? Op pc is het geluid namelijk wel goed.

Wat specs:

PS3 phat bedraad aan tele2router
Markantz receiver
Plasma tv
PC bedraad aan tele2router (x2 4400+, 4GB geheugen, 8800gt)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TimmieVelthuis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:14:
Ik zie hier al vele vragen betreffende 'geen geluid' maar ik heb een ander probleem, namelijk stotterend/wegvallend geluid.

Voorbeeldsituatie: Wanneer ik de Big Bang Theory kijk dan heb ik bij sommige afleveringen dat het geluid prima is, maar bij andere afleveringen het geluid erg stottert waardoor het kijken er van niet meer leuk is...
Wat kan de oorzaak hier van zijn? Op pc is het geluid namelijk wel goed.

Wat specs:

PS3 phat bedraad aan tele2router
Markantz receiver
Plasma tv
PC bedraad aan tele2router (x2 4400+, 4GB geheugen, 8800gt)
Zijn het toevallig mkv's?
Ik heb het namelijk wel eens met mkv's. Als ik ze dan door mkv2vob heb gehaald (en het mpg's zijn geworden), dan doen ze het prima.
Tegenwoordig knal ik standaard alle mkv (zonder subs) door mkv2vob heen, want de performance is gewoon veel beter dan.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Geen matches
Blindfold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:01:
[...]

Ik heb het namelijk wel eens met mkv's. Als ik ze dan door mkv2vob heb gehaald (en het mpg's zijn geworden), dan doen ze het prima.
Tegenwoordig knal ik standaard alle mkv (zonder subs) door mkv2vob heen, want de performance is gewoon veel beter dan.
Het zijn mkv's idd. Het is toch vreemd dat ik het bij sommige afleveringen wel heb en andere niet :?
Zal vanavond eens mkv2vob proberen, jullie horen mijn bevindingen.

• iBurger
Matched: media
Blindfold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:01:
[...]

Met mediainfo kan je de informatie uit MKVs halen. Repo Man 2010, heeft bijvoorbeeld totaal geen geluid als hem laat lopen over TSMuxer of MEncoder.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Audio
ID                               : 3
Format                           : DTS
Format/Info                      : Digital Theater Systems
Codec ID                         : A_DTS
Duration                         : 1h 59mn
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 1 510 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Resolution                       : 24 bits
Stream size                      : 1.26 GiB (19%)

PMS / Mencoder herkent het Audioformaat niet, als je hem via mencoder laat gaan staat er: MEncoder {Audio: DTS/Undetermined}. Misschien moet ik MEncoder nog eens opnieuw laten 'compilen', zodat er weer wat nieuwe audioformaten in zitten.

UPDATE: Na het hercompilen naar MPlayer/MEncoder versie r32342-4.3.2 heb ik geen problemen meer met DTS films.

@Blindfold: Hebben die MKVs files die bij jouw problemen geven ook een DTS audio track? Standaard Dolby 5.1 (AC-3) geeft bij nl. nooit problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door iBurger op 22-09-2010 15:30 ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Jan Laros schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:34:
[...]

Situatie:

Met welke emulator kun je ISO files importeren dan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

iBurger schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:57:
[...]

@Blindfold: Hebben die MKVs files die bij jouw problemen geven ook een DTS audio track? Standaard Dolby 5.1 (AC-3) geeft bij nl. nooit problemen.
Nee, het zijn meestal de mkv's van series die ik download van Eztv en die hebben bijna allemaal ac3. Wel zie ik bij deze mkv's in mkv2vob altijd eerst repairing ac3 staan voordat ie gaat muxen, dus hij checkt blijbaar wel ergens op. Via de PC geen problemen mee, dus mkv2vob ziet iets incompatible met PS3.
DTS tracks werken bij mij ook via mkv's en ik laat een DTS spoor er ook inzitten bij het muxen.
TimmieVelthuis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:26:
[...]

Het zijn mkv's idd. Het is toch vreemd dat ik het bij sommige afleveringen wel heb en andere niet :?
Zal vanavond eens mkv2vob proberen, jullie horen mijn bevindingen.
Ja klopt. Ik krijg het gevoel dat releasegroepen in hun haast om de eerste te zijn soms een steekje laten vallen.

[ Voor 77% gewijzigd door Blindfold op 15-09-2010 16:50 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
FragNeck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:35:
[...]

Met welke emulator kun je ISO files importeren dan?
Wat bedoel je met importeren?

DVD ISO kun je mounten met bijv. Daemon tools.
Bluray ISO kun je wel mounten, maar pre Windows 7 niet standaard lezen. Je kunt deze wel rippen met AnyDVD naar de HDD en dan de m2ts file eruit halen en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
Tot gisteren nooit problemen gehad met PMS. Gisteren voor het eerst audio gestreamd. Waar films een uitstekende beeld en geluidsweergave geven, gaat dat met audio niet goed. flac noch mp3 klinkt goed in de hogere tonen. Het laag is prima, maar hoog gaat trillen.
Getest met een cd en dat sluit voor mij mn receiver (Onkyo 508) en de boxen (Jamo s606) uit.

Iemand die dit probleem herkent en/of een oplossing weet?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Geen matches
Ik draai hier Windows 7 64bit en heb m.b.v. de tweakers guide PMS geinstalleerd. Op mijn oude XP computer werden alle .mpg (HD Streams) met een thumbnail weergegeven en speelde prima af. Echter op mijn W7 systeem maakt hij geen thumbnail en ook speelt hij de film niet af het lijkt wel of er een bestands associate niet klopt. Iemand een suggestie?

Ik gebruik MEncoder voor het afspelen.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Nowa schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:29:
Ik draai hier Windows 7 64bit en heb m.b.v. de tweakers guide PMS geinstalleerd. Op mijn oude XP computer werden alle .mpg (HD Streams) met een thumbnail weergegeven en speelde prima af. Echter op mijn W7 systeem maakt hij geen thumbnail en ook speelt hij de film niet af het lijkt wel of er een bestands associate niet klopt. Iemand een suggestie?

Ik gebruik MEncoder voor het afspelen.
Ik neem aan dat het vinkje wel aanstaat bij het tabblad Navigation/Share setting: Thumbnails generation. Wellicht kun je die 2e ook aanzetten (Use Mplayer for Video Thumbnails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Geen matches
Ja die optie staat aan maar is volgens mij alleen voor het genereren van een thumbnail. Buiten dat heb ik het probleem dat hij de .mpg helemaal niet afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Nowa schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:38:
Ja die optie staat aan maar is volgens mij alleen voor het genereren van een thumbnail. Buiten dat heb ik het probleem dat hij de .mpg helemaal niet afspeelt.
Alle codecs er een keer afdonderen en Klite codec pack oid opnieuw erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Even een vraag over de uitzendinggemist op PS3. Ik heb gisteren de UZG plugin voor PMS gedraaid op een oude P4 bak en was niet vooruit te branden. Toen zag ik de directe plugin van BCC's iPlayer en kwam op deze oude post : http://www.mobilecowboys.nl/entertainment/10998

Drie vragen hierover :
  1. Klopt het dat de hardware gewoon niet toereikend genoeg is ? Heeft waarschijnlijk met transcoding te maken niet ?
  2. Zijn er uberhaupt nog plannen om UZG te integreren in de XMB gui ? ik lees daar namelijk niets meer over en vrees dat het een stille dood gestorven is. Ook krijg ik Catch-Up TV niet aan de gang voor NOS, tenminste niet zoals op deze website. Hoe moet ik dat doen? Of is die beta al voorbij ?
    Afbeeldingslocatie: http://webtv.zebra404.com/wp-content/uploads/2009/11/nostv_ps3.jpg
  3. Weet iemand een truukje om iPlayer aan de gang te krijgen ? Iets waarmee ik de site kan foppen?

[ Voor 22% gewijzigd door Spam op 20-09-2010 16:42 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Geen matches
Blindfold schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:05:
[...]

Alle codecs er een keer afdonderen en Klite codec pack oid opnieuw erop zetten?
Thanks uiteindelijk probeerder ik onder muziek mijn films af te spelen. Daarom werkte het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Nowa schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:18:
[...]

Thanks uiteindelijk probeerder ik onder muziek mijn films af te spelen. Daarom werkte het niet :(
No worries. Dat hebben de meesten wel eens gedaan (en wel vaker waarschijnlijk ook ;) )

Verwijderd

ik probeer ps3 media server te gebruiken om films te streamen, en dit is ongeveer 1 uur gelukt.
Als ik nu alles opstart, een film opzoek, en hem wil kijken, krijg ik vlak voor hij begint, de melding dat de verbinding verbroken is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, of gebruikt iemand een ander prog dat wel werkt?

Heb inmiddels TVersity ook geprobeerd, maar nu zijn alle bestanden die enigszins op een filmpje lijken (ook van Rome: Total War) te bekijken, maar de film die ik wil zien (een dvd in map video_ts) kan ik niet vinden, wel via Folder, maar dan speelt hij hem niet af...

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Spam schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:15:
Even een vraag over de uitzendinggemist op PS3. Ik heb gisteren de UZG plugin voor PMS gedraaid op een oude P4 bak en was niet vooruit te branden. Toen zag ik de directe plugin van BCC's iPlayer en kwam op deze oude post : http://www.mobilecowboys.nl/entertainment/10998

Drie vragen hierover :
  1. Klopt het dat de hardware gewoon niet toereikend genoeg is ? Heeft waarschijnlijk met transcoding te maken niet ?
  2. Zijn er uberhaupt nog plannen om UZG te integreren in de XMB gui ? ik lees daar namelijk niets meer over en vrees dat het een stille dood gestorven is. Ook krijg ik Catch-Up TV niet aan de gang voor NOS, tenminste niet zoals op deze website. Hoe moet ik dat doen? Of is die beta al voorbij ?
    [afbeelding]
  3. Weet iemand een truukje om iPlayer aan de gang te krijgen ? Iets waarmee ik de site kan foppen?
Tijdens de Games Convention was er naast nieuws over Mubi voor de Benelux, ook nieuws over catch-up TV voor Nederland. Kan het zo 1-2-3 niet meer terug vinden, maar heb dit toen wel op een ander forum uitgebreid besproken.
Ga er dus vanuit dat dit nog steeds komt. Waarschijnlijk alleen van publieke omroepen, maar toch.

edit: Artikeltje -> http://www.maxconsole.net...hannels-confirmed-for-PS3

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphus-Y op 23-09-2010 17:26 ]

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

• steeg370
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik ben Wild Media Server aan het evalueren. Iemand al ervaring met dit product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

steeg370 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:47:
Ik ben Wild Media Server aan het evalueren. Iemand al ervaring met dit product?
Ziet eruit als iets wat betaald doet wat je met PMS gratis hebt. Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 24-09-2010 00:58 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb de laatste paar pagina's doorgespit, maar geen soortgelijk probleem gevonden als ik nu ervaar met PS3 Media Server. Ik kan sinds de laatste PS3 Software update geen films meer doorspoelen. Voorheen werkte dit altijd probleemloos, maar als ik nu een poging waag dan blijft ie gewoon hangen aan het begin.

Erg irritant, en volgens mij ook niet te verhelpen?

Tesla M3LR '21

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Iemand al de nieuwe community build van PMS geprobeerd? Is eigenlijk de beta versie met patches voor diverse problemen.

http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=14&t=7844

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Based on the work of eomcam in viewtopic.php?f=11&t=7826#p36500
I decided to create a PMS Contrib version with some of the patches that exist out there.

The project is in http://code.google.com/p/ps3mediaservercontrib/

And the applied patches so far are:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
757____ 03/14/10__ custom user-agent for HTTP Requests__ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=757
766____ 10/18/10__ mac builds don’t support update.jar____ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=766
776____ 06/08/10__ AdditionalFolderAtRoot enhancement___ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=776
808____ 07/27/10__ ClassCastException headless library s___ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=808
822____ 08/14/10__ BDP-S370 bluray player DLNA incompa__ viewtopic.php?f=15&t=6930&p=34971#p34971
829____ 08/19/10__ Use SLF4J / Logback for Logging______ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=829
833____ 08/23/10__ Remove trailing space from XML sta___ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=833
680____ 02/16/10__ Patch to kill processes cleanly_________ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=680
661____ 02/16/10__ Letterbox thumbnails________________ https://code.google.com/p/ps3mediaserve ... ail?id=661
024____ 07/16/10__ Virtual Folders______________________ viewtopic.php?f=11&t=6822
n/a____ 09/12/10__ VOBSUB subtitles MKV w/ MEncoder____ viewtopic.php?f=11&t=7398
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 22:49
Sinds de 3.50 firmware update werkt ook bijmij PS3 media server niet meer.....Vreemde is dat afbeeldingen wel gewoon worden weer gegeven. Kan op de PS3mediaserver forums niks vinden hierover.

Op het moment dat hij video of geluidsbestanden moet laden werkt die niet meer. In de trace code staat:
[New I/O server worker #1-2] TRACE 00:07:05.763 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Microsoft-Windows/6.1 UPnP/1.0 Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385 DLNADOC/1.50
[New I/O server worker #1-1] TRACE 00:07:05.841 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385

Wat heb ik al geprobeerd en heeft niet gewerkt:
- Java build veranderd naar een oude versie (er waren enkele issues met de laatste)
- Laatste ps3 media server build, oudere en gepatchte geprobeerd, niks veranderde dus
- ps3 config file door gespit, niks vreemds aan kunnen treffen
- Windows media player en Tversity geven exact hetzelfde probleem. geen video of audio stream
- Bekabeld als draadloos maakt geen verschil
- Codecpacks opnieuw geinstalleerd (ook verschillende)

Samengevat: Bedankt Sony! :(

Kan iemand mij hiermee helpen? Begin een breakdown te krijgen naar 2 dagen speuren en proberen. Jullie zijn mijn laatste redding.
Groet en alvast bedankt mede tweakers!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 14:56
Hier ook alle laatste updates geïnstalleerd van zowel de PS3 als PMS.
Van PMS heb ik de .410r15-versie (r17 krijg ik geen subs bij mkv en heb de kennis niet om na te gaan hoe dit komt:
http://code.google.com/p/...loaded+Size+DownloadCount

Maar ik kan echt alles afspelen!
Mp4, mkv+dts, mp3, etc. speelt gewoon zonder haperingen. Alleen als ik in de mkv een tijdstip ingeef waar ie naartoe moet gaan dan doet ie daar langer over en loopt de processorbelasting op naar 60%, terwijl dit tijdens het kijken zelf hooguit 25% is bij mij. De verbinding is bedraad via een nieuwe Linksys-router.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Bij mij vliegt sinds gisteren ook PS3 Media Server eruit als ik doorspoel. Ik gebruik gewoon de laatste stabiele versie 1.10.51, en PS3 met de laatste firmware. Vrees dat het gewoon wachten is tot PMS of Sony met een nieuwe patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jochem Boom schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:22:
Bij mij vliegt sinds gisteren ook PS3 Media Server eruit als ik doorspoel. Ik gebruik gewoon de laatste stabiele versie 1.10.51, en PS3 met de laatste firmware. Vrees dat het gewoon wachten is tot PMS of Sony met een nieuwe patch komt.
Wat moet Sony hiermee? Overigens ken ik al problemen met spoelen sinds het begin van PMS, met welke versie dan ook. Een simpele MPG of AVI gaat prima, maar zodra je gaat spoelen in een BR-rip of grote MKV staat er al snel dat de verbinding met de Media Server verbroken is. In mijn ogen nog het grootste manko van PMS (maar ook van TVersity).

Ik kies nu meestal het juiste fragment dmv blokje en dan scene kiezen met interval van 2 of 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Geen matches
Mijn interne harde schijf raakt langzaam vol (heb nog de oude 40gb fatboy :P ), daarom heb ik besloten om maar eens een nieuwe 500gb interne harde schijf aan te schaffen.

Nu vroeg ik me af hoe ik alle bestanden die op me oude schijf staan overgezet krijg op de nieuwe, zodat ik niet met 2 schijfen zit die ik alletwee hoef te gebruiken.. Ik las iets over FTP maar daar heb ik helaas 0 verstand van. Is het niet mogelijk om een backup oid te maken en die over te zetten op den nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
@ Raimon89 dat staat vast beschreven in de handleiding van de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Raimon89 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:57:
Mijn interne harde schijf raakt langzaam vol (heb nog de oude 40gb fatboy :P ), daarom heb ik besloten om maar eens een nieuwe 500gb interne harde schijf aan te schaffen.

Nu vroeg ik me af hoe ik alle bestanden die op me oude schijf staan overgezet krijg op de nieuwe, zodat ik niet met 2 schijfen zit die ik alletwee hoef te gebruiken.. Ik las iets over FTP maar daar heb ik helaas 0 verstand van. Is het niet mogelijk om een backup oid te maken en die over te zetten op den nieuwe?
Gewoon via de backup utility op een externe schijf zetten en na het wisselen weer terug op de nieuwe. Vergeet niet eerst je PS3 te deactiveren voor alle accounts die je erop hebt staan, anders ben je één van je logins kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Blindfold schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:30:
[...]

Gewoon via de backup utility op een externe schijf zetten en na het wisselen weer terug op de nieuwe. Vergeet niet eerst je PS3 te deactiveren voor alle accounts die je erop hebt staan, anders ben je één van je logins kwijt.
Damn dus ik moet ook nog een externe harde schijf aanschaffen? :/

En wat bedoel je precies met de PS3 te deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
Geen matches
Bedankt Jorco! Helaas werkt het alleen niet. Vindt het nog steeds raar dat ik wel gewoon online kan gamen en kleine bestanden zoals afbeeldingen kan streamen. Maar muziek en videobestanden niet. Het ligt ergens.....Waarschijnlijk uiteindelijk zo voor de handliggend...

Iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Raimon89 schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:59:
[...]

Damn dus ik moet ook nog een externe harde schijf aanschaffen? :/

En wat bedoel je precies met de PS3 te deactiveren?
Je mag met jouw account op maximaal 5 playstations aanloggen. Als je de harde schijf vervangt, dan moet je opnieuw je account activeren (aangezien hij het als een nieuwe playstation ziet), maar de oude is ook nog actief (wordt niet automatisch gedeactiveerd. Voordat je de oude schijf eruit haalt, dan moet je dus eerst je account deactiveren, anders ben je dus 1 van je 5 activaties kwijt.
IPV een externe HDD kun je ook een USB stick gebruiken, maar afhankelijk van de grootte kun je dus nooit 40 GB backuppen en moet je dus bijna alles behalve je saves wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 14:56
Geen matches
ThaThijs schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:09:
Bedankt Jorco! Helaas werkt het alleen niet. Vindt het nog steeds raar dat ik wel gewoon online kan gamen en kleine bestanden zoals afbeeldingen kan streamen. Maar muziek en videobestanden niet. Het ligt ergens.....Waarschijnlijk uiteindelijk zo voor de handliggend...

Iemand nog een andere tip?
Wellicht dat je codecs niet meer 100% functioneren en/of achterlopen.
Even deze file downloaden (64bit-link staat onderaan) en installeren. Als het dan nog niet is verholpen weet ik het ook niet meer.

http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
Jorco schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:45:
[...]

Wellicht dat je codecs niet meer 100% functioneren en/of achterlopen.
Even deze file downloaden (64bit-link staat onderaan) en installeren. Als het dan nog niet is verholpen weet ik het ook niet meer.

http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Al geprobeerd. Werkte helaas ook niet. I.i.g. bedankt! Denk dat de laatste firmware iets heeft veranderd in de netwerkinstellingen van de PS3 wat de communicatie erg verstoord. Hopelijk is dit bij de volgende verbeterd, wordt dus met een USB-stick werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wordt helemaal gek wat dit tering apparaat. Alle keren dat ik een film wil streamen via ps3 media server loopt hij na 20/30/40 minuten vast, het beeld gaat inens schokken geluid loopt gewoon door ondertiteling spoort niet meer. en op den duur loopt de hele boel in de soep.

Vroeger had ik er met avi's (+- 700mb) nooit last van en nu met dvd's echt alleen maar gezeik.
Af en toe tijdens het starten van een film krijg ik de volgende foutmelding: Ps3 connection error 80710704 of iets degelijks. Maar deze code geef alleen maar kansloze en domme opmeringen en oplossing waar ik het nut niet van in zie.

Wat is dit nou de hele tijd voor geziek kan ik gewoon niet eens even een dvdtje via mijn ps3 kijken? wat een gezeik zeg. kut apparaat.

Mijn laptop moet dit toch gemakkelijk kunnen streamen via wireless N naar de ps3, helemaal geen haperingen of iets dergelijks in het begin loopt flekkeloos. maar daarna moet hij weer lopen kutten.
core 2 duo T6500 2.1Ghz
4GB
64 bit win7
Ik draai op firmware 3.15, want ik weiger om die nieuwe troep firmwares van sony te installeren waarom ze alles maar een beetje blokkeren en beveiligen.

Ik wordt echt mega chagrijnig wat dit stomme apparaat, multimedia my ass ik koop nooit weer die troep van sony (oooeh ja wat zullen ze bang worden he) en nee ik gooi hem lekker niet weg, en ja ik blijf hem lekker wel gebruiken zodat ik lekker verder kan schelden op dit scheit apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-09-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:57:
Ik wordt helemaal gek wat dit tering apparaat. Alle keren dat ik een film wil streamen via ps3 media server loopt hij na 20/30/40 minuten vast, het beeld gaat inens schokken geluid loopt gewoon door ondertiteling spoort niet meer. en op den duur loopt de hele boel in de soep.

Vroeger had ik er met avi's (+- 700mb) nooit last van en nu met dvd's echt alleen maar gezeik.
Af en toe tijdens het starten van een film krijg ik de volgende foutmelding: Ps3 connection error 80710704 of iets degelijks. Maar deze code geef alleen maar kansloze en domme opmeringen en oplossing waar ik het nut niet van in zie.

Wat is dit nou de hele tijd voor geziek kan ik gewoon niet eens even een dvdtje via mijn ps3 kijken? wat een gezeik zeg. kut apparaat.

Mijn laptop moet dit toch gemakkelijk kunnen streamen via wireless N naar de ps3, helemaal geen haperingen of iets dergelijks in het begin loopt flekkeloos. maar daarna moet hij weer lopen kutten.
core 2 duo T6500 2.1Ghz
4GB
64 bit win7
Ik draai op firmware 3.15, want ik weiger om die nieuwe troep firmwares van sony te installeren waarom ze alles maar een beetje blokkeren en beveiligen.

Ik wordt echt mega chagrijnig wat dit stomme apparaat, multimedia my ass ik koop nooit weer die troep van sony (oooeh ja wat zullen ze bang worden he) en nee ik gooi hem lekker niet weg, en ja ik blijf hem lekker wel gebruiken zodat ik lekker verder kan schelden op dit scheit apparaat.
In plaats van zo te ranten, probeer eens een UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Geen matches
Exorcist schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:24:
[...]

In plaats van zo te ranten, probeer eens een UTP kabel.
Ik heb geen laptop gekocht om overal met een draadje aan vast te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Geen matches
koekoek2003nl schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:39:
[...]

Joh. Maar dan kun je in ieder geval uitsluiten (of juist niet) of het je draadloze verbinding is die dwars zit.

Jouw probleemomschrijving doet mij toch echt denken aan problemen met de verbinding. Nou ja, probleemomschrijving...ongefundeerde zooi aan tekst die barst van de frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf mij verbazen om al die mensen met een laptop die met alle geweld draadloos streamend via de PS3 een film willen kijken op de TV. Een beetje moderne laptop kan rechtstreeks aangesloten worden op de HDMI ingang van een TV. Dan ben je niet meer afhankelijk van verbindingsnelheid en/of de afspeelmogelijkheden van de PS3. En je bespaart stroom omdat alleen de laptop aan hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

koekoek2003nl schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:39:
[...]

Eerst die totaal overbodige post, met een hoop gezeik ipv een uiteenzetting van het probleem. En dan deze post waarin je duidelijk laat zien een enorme plaat voor de kop te hebben. Als je niks wil proberen hoef je je gezeur ook niet te posten.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:41:
Ik blijf mij verbazen om al die mensen met een laptop die met alle geweld draadloos streamend via de PS3 een film willen kijken op de TV. Een beetje moderne laptop kan rechtstreeks aangesloten worden op de HDMI ingang van een TV. Dan ben je niet meer afhankelijk van verbindingsnelheid en/of de afspeelmogelijkheden van de PS3. En je bespaart stroom omdat alleen de laptop aan hoeft te staan.
Er zijn genoeg mensen zonder hdtv. En er zijn ook nog mensen die willen genieten van surround, voor velen van hen kan dat betekenen dat ze twee kabels (beeld en geluid) moeten aansluiten.

Ik heb ook een laptop maar stream toch vanaf mijn desktop naar de ps3. Ik kan moeilijk bij de achterkant van mijn reciever komen zodat ik één HDMI voor beeld en geluid erin kan pluggen, en om die gewoon los te laten hangen vanaf mijn reciever vind ik ook geen geweldig plan.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een vraag over het streamen van media naar mijn ps3. Ik zal eerst mijn opstelling schetsen. Ik heb een ps3 die wireless contact maakt met een belkin F5D8235-4 wireless router. Mijn laptop maakt tevens contact met deze router. Ik heb de ps3 in een DMZ gezet. En ik heb de poorten van de mediaserver(s) voor mijn laptop opengezet.

Ik wil graag draadloos 1080- films naar mijn ps3 streamen. Ik heb gemerkt dat dit ondanks het portforwarden nog steeds sporadisch happert (zowel met tversity als ps3mediaserver). Dus probeer ik nu bestanden naar mijn ps3 te kopiëren, alleen gaat dit verschrikkelijk traag. Denk aan een 20 minuten voor een 700 Mb file, dus bluray bestanden is helemaal een operatie.

Ik zit nu te denken om aan mijn belkin router via een usb poort een harde schijf te hangen en zo media naar mijn ps3 te streamen.

Ik heb hier de volgende vragen over:
1. Is het mogelijk om een externe harde schijf bekabeld aan zowel mijn router als mijn ps3 te hangen?. Op deze manier kan de Ps3 de harde schijf als externe harde schijf herkennen en zo bestanden afspelen en kan ik hem in mijn netwerk als netwerk harde schijf gebruiken. Ik bedenk me echter net dat je dan met dat fat-32 zit, waardoor bestanden niet van een behoorlijke grootte kunnen zijn. Of werkt dit niet zo?

2. Als ik de externe harde schijf aan mijn router hang, hoe krijg ik dan (draadloos) via de ps3 toegang (liefst zonder gebruik van laptop? En indien ik toegang krijg kan ik dan media streamen. Ik las namelijk ergens dat de USB-poort op de Belkin router niet erg snel is.

Ik hoop dat ik zo enigszins mijn probleem geschetst hebt. Ik ben niet echt een pro, dus indien er dingen in staan die niet kunnen, zeg het gerust ;-). Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Albert_Snake schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:27:
...knip...
Ik zit nu te denken om aan mijn belkin router via een usb poort een harde schijf te hangen en zo media naar mijn ps3 te streamen.

1. Is het mogelijk om een externe harde schijf bekabeld aan zowel mijn router als mijn ps3 te hangen?. Op deze manier kan de Ps3 de harde schijf als externe harde schijf herkennen en zo bestanden afspelen en kan ik hem in mijn netwerk als netwerk harde schijf gebruiken. Ik bedenk me echter net dat je dan met dat fat-32 zit, waardoor bestanden niet van een behoorlijke grootte kunnen zijn. Of werkt dit niet zo?
Dit werkt inderdaad niet zo; je kan een harde schijf niet aan twee apparaten tegelijk hangen. Daarnaast moet een HD aan de PS3 inderdaad fat32 ingedeeld zijn en is de bestandsgrootte dus beperkt.
2. Als ik de externe harde schijf aan mijn router hang, hoe krijg ik dan (draadloos) via de ps3 toegang (liefst zonder gebruik van laptop? En indien ik toegang krijg kan ik dan media streamen. Ik las namelijk ergens dat de USB-poort op de Belkin router niet erg snel is.
Gaat niet lukken, tenzij de harde schijf kan fungeren als een mediaserver, hetgeen een normale harde schijf niet kan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Albert_Snake schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:27:

Ik hoop dat ik zo enigszins mijn probleem geschetst hebt. Ik ben niet echt een pro, dus indien er dingen in staan die niet kunnen, zeg het gerust ;-). Alvast bedankt voor jullie reacties!
Je probleem is duidelijk. Je bent er in ieder geval al achter dat 1080P via wireless niet gaat werken. Da's al een belangrijke les :)

1: Lijkt me lastig. Ik weet niet of er splitters zijn hiervoor en dan nog vraag ik me af of dat goed gaat werken.
Bestanden mogen niet groter dat 4GB zijn op een FAT32 partitie. Even uit m'n hoofd moet je ook DOS namen aanhouden (8 karakters).
2: niet zonder laptop. Je kunt vanaf je PS3 niet zomaar naar een HDD in je netwerk (anders zou je ook zonder tussenkomst van een mediaserver bij een gedeelde map op je schijf kunnen komen).

Aangezien je via een HDD toch alles in native PS3 formaat moet zetten zou ik voor de AVCHD gaan bij 720 of 1080 materiaal. Nadeel is dat je maar 1 AVCHD map tegelijk kunt hebben (eventueel met Multiavchd meerdere bestanden combineren). Voordeel is dat je alles met ondertitels en al in 24P kunt afspelen.
Dan zou je dus eerst alles via je laptop op de HDD kunnen zetten en daarna op je PS3 aansluiten via USB en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Bedankt voor deze snelle reacties!

Denken jullie dat het wired wel mogelijk is om deze content te streamen? Het is zo dat wanneer ik een film al heb omgezet in een formaat wat de ps3 herkent en dan wireless stream, dat deze het voor het grootste gedeelte wel doet. Alleen hapert het zo nu en dan. Zou de ps3 bekabeld aansluiten al schelen? Of zit de bottleneck in mijn pc/router.

Mijn ps3 staat namelijk naast de router, dus deze kan ik zo bekabeld aansluiten. Dan blijft mijn laptop wireless.

Pfff ik begin er wel achter te komen dat de ps3 mediaserver nogal zijn beperkingen kent als mediaspeler. Zag gisteren op Ibood een mediaspeler, misschien toch moeten halen? Alhoewel deze ook geen harde schijf had en dus alles ook streamt.... Of kan dit wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

koekoek2003nl schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:57:

core 2 duo T6500 2.1Ghz
4GB
64 bit win7

wat een boze jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Maxow

Hidden Sound System

Geen matches
Ik zou gewoon je dvd's branden als ik jou was :+

[ Voor 80% gewijzigd door Maxow op 28-09-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Maxow schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:07:
[...]

Ik zou gewoon je dvd's branden als ik jou was :+
Of een Xbox kopen en tegen andere jongetjes van 12 aan gaan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Heeft iemand nog een reactie op mijn vorige post? Weet iemand in -aanvulling op die post- ook waar het aan kan liggen dat het kopiëren van bestanden van mijn mediaserver naar mijn ps3 zo langzaam gaat? Ik heb de ports goed ingesteld, dus snap niet meer waar dit aan kan liggen. Anyone? BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:41:
Misschien wil ik ook genieten van 5.1?
el-jorge schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:09:
[...]

Eerst die totaal overbodige post, met een hoop gezeik ipv een uiteenzetting van het probleem. En dan deze post waarin je duidelijk laat zien een enorme plaat voor de kop te hebben. Als je niks wil proberen hoef je je gezeur ook niet te posten.

[...]

Er zijn genoeg mensen zonder hdtv. En er zijn ook nog mensen die willen genieten van surround, voor velen van hen kan dat betekenen dat ze twee kabels (beeld en geluid) moeten aansluiten.

Ik heb ook een laptop maar stream toch vanaf mijn desktop naar de ps3. Ik kan moeilijk bij de achterkant van mijn reciever komen zodat ik één HDMI voor beeld en geluid erin kan pluggen, en om die gewoon los te laten hangen vanaf mijn reciever vind ik ook geen geweldig plan.
Ja natuurlijk heb ik een plaat voor mij kop.

Stel ik heb een auto en die wil op de snelweg niet meer 120 maar ineens maar 60 dan is jullie oplossing nou dan gebruik je toch een snellere auto, of nog iets genuanceerder dan bouw je toch een sneller motorblok in.
Wie heeft er dan een plaat voor zijn kop...

Geld ook voor de rest van die lame posters hier, als je zelf geen oplossing weet ga dan niet zo dom lopen reaguren. Bevalt het je niet dat ik chagrijnig ben op mijn ps3 flut apparaat, waar ik alle recht op heb aangezien hij de simpelste taak nog niet eens aan kan? BOEIEND netzo min als mijn post jou boeit, boeit jou reactie daarop zeker nog veel minder mensen.

Dus met andere woorden men vind het volkomen normaal dat een PS3 icm met een pc die snel genoeg is geen dvd kan streamen over een Wireless b/g/n.
Als je liever het probleem ontloopt in plaatst van ze probeert op te lossen of achterhalen zit je hier sowieso op het verkeerde forum.

I rest my case.

Edit: Ik bedenk nu zelf trouwens dat ik een nieuwe modem heb de: zyxel P-2601HN-F1 tegenover de Zyxel p-2602hw-d1a die ik hiervoor had.

Mijn huidige draait op Wireless N en eveneens mijn laptop ook. Mijn ps3 zit via een kabel aangesloten op de modem.
Misschien dat het wireless N gebeuren op een of andere manier problemen oplevert met de kabel verbinding.

Ik zal nu eens een film gaan kijken met Wireless G. Kijken of ik de problemen dan nog heb.

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-09-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Ik heb PS3 Media Server geïnstalleerd en alles. Nu kan ik prima alles streamen, behalve als ik ondertiteling heb (.srt). Wanneer ik ondertiteling er bij heb begint het na een aantal seconden ontzettend te laggen. Zonder ondertiteling speelt hij probleemloos af (HD én normaal). Iemand enig idee wat het probleem is / hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:06:
Vraagje:
Ik heb PS3 Media Server geïnstalleerd en alles. Nu kan ik prima alles streamen, behalve als ik ondertiteling heb (.srt). Wanneer ik ondertiteling er bij heb begint het na een aantal seconden ontzettend te laggen. Zonder ondertiteling speelt hij probleemloos af (HD én normaal). Iemand enig idee wat het probleem is / hoe op te lossen?
Yes, dat ligt aan je Pentium II processor. Die zijn te traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Maxow

Hidden Sound System

koekoek2003nl schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:52:
[...]

blablabla...

Bevalt het je niet dat ik chagrijnig ben op mijn ps3 flut apparaat, waar ik alle recht op heb aangezien hij de simpelste taak nog niet eens aan kan?

blablabla
Wel grappig dat je dat zegt.. Volgens mij ligt het namelijk niet aan het apparaat, want hier gaat 1080p streamen ohne problemen. (En m'n pc is niet sneller dan die van jou)

Als je wireless-G optie niet helpt zou ik het gewoon eens met een draad proberen, dan weet je iig of daar het probleem zit... Ik heb het bij mij thuis eerst geprobeerd door m'n PS3 dmv een wireless-G netwerk te verbinden, maar bij het minste of geringste streamwerk kon die het al niet meer bijbenen.. En ondertussen in PS3 Media Server de buffer maar verder opbouwen ;) .

En aangezien draadloos maar half-duplex is zul je natuurlijk nooit de snelheden halen waarmee ze adverteren. Mijn advies is een draadje leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Geen matches
Ik zal je tweede rant niet quoten, maar wil wel reageren.

Het probleem is niet zozeer jouw probleem (!), maar de manier waarop jij je gal spuwt. Ongenuanceerd, vol met flames en het raakt vaak kant nog wal.

Als je problemen hebt, post dan wat je geprobeerd hebt om het op te lossen. Dit mist al in jouw post(s). Als je vervolgens een post maakt zónder al die nare woorden en weet ik het allemaal, zullen er hier veel meer mensen zijn die bereid zijn jou te helpen. Nu kom je echter over als een gefrustreerd 15 jarig mannetje.

Post puntgewijs, geef aan wat je zélf allemaal al geprobeerd hebt en gedraag je gewoon een beetje. Ik probeer hier niet de mod uit te hangen, maar posts als die van jou schieten mij in het verkeerde keelgat, en ik zal niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Exorcist schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:13:
[...]

Yes, dat ligt aan je Pentium II processor. Die zijn te traag :)
Ehm, ik snap je niet helemaal...? Ik gok dat je sarcastisch bent, maar zo niet ik heb hier gewoon een Quad Core inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:25:
[...]

Ehm, ik snap je niet helemaal...? Ik gok dat je sarcastisch bent, maar zo niet ik heb hier gewoon een Quad Core inzitten.
Sarcasme inderdaad, omdat ik relevante informatie uit je post mist. Specs, setup, wat je al geprobeerd hebt etc etc. Maakt het voor anderen veel makkelijker om te concluderen wat er mis zou kunnen () zijn :)

Modbreak:Het openbaar plaatsen van iets wat in een DM besproken wordt is niet echt netjes. Als er problemen in een DM zijn dan kan je het beste daar een Admin voor aanspreken. Dit kan uitlopen op een flamewar en daar hebben we ook weer geen trek in

[ Voor 85% gewijzigd door Pim. op 29-09-2010 19:04 ]

Verwijderd

Geen matches
Exorcist schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:30:
[...]

Sarcasme inderdaad, omdat ik relevante informatie uit je post mist. Specs, setup, wat je al geprobeerd hebt etc etc. Maakt het voor anderen veel makkelijker om te concluderen wat er mis zou kunnen () zijn :)

[modbreak]
Het openbaar plaatsen van iets wat in een DM besproken wordt is niet echt netjes. Als er problemen in een DM zijn dan kan je het beste daar een Admin voor aanspreken. Dit kan uitlopen op een flamewar en daar hebben we ook weer geen trek in
[/]
Ik heb het al opgelost (Ik moest hem openen via het mapje 'Transcode' :P Excuses voor zo weinig informatie

Ik heb overigens nog wel een vraagje, ik heb geen flauw idee of dit een goede plek is om te posten, maar toch probeer ik het:

Momenteel heb ik als 'setup'
Router > ethernet kabel > Xbox 360,
Router > ethernet kabel > Computer

Ik zou dus graag de kabel naar de X360 opsplitsen naar twéé, zodat ik ook mijn Playstation 3 kan toevoegen op het netwerk met draad ipv draadloos.

Router > ethernet kabel > Splitter > ethernet > (Xbox 360) en één naar Playstation 3.

Mijn Xbox 360 (én pc) hebben dus een static ip (omdat mijn NAT anders dicht stond op mijn X360). Nu vroeg ik me af. Mocht ik de Playstation 3 erop toevoegen zoals ik hier boven beschrijf en de NAT is dicht (en geen Static IP), zou dit dan gewoon kunnen zonder problemen?
bvd :P

• Exorcist
  • Niet online
Welke splitter heb je in gedachten? Normaliter moet een switch hiervoor dienen namelijk..

Ondersteunt je router geen upnp? Mijn 2 360's en 2 PS3's zijn ook statisch ingevuld, maar mijn router ondersteunt upnp zodat ik zelf geen poorten hoef te openen.

Verwijderd

Nou, ik had om eerlijk te zijn nog geen splitter in gedachten. Ik wou morgen gewoon bij de Media Markt eigenlijk de eerste en beste kopen die ik zag, tot ik me bedacht 'Kan het wel? :P '.
Mijn router (Speedtouch, KPN Exeria Box.. Rot ding maar dat is een andere zaak) ondersteunt UPnP, hij staat uit want anders kreeg ik mijn NAT niet open. Ik heb mijn 360 in DMZ gegooit omdat het vrijwel onmogelijk was hem in een open NAT te krijgen via de normale manier(en).

Maar mocht ik dus gewoon mijn PS3 toevoegen in een splitter, zou dit niet gewoon zonder gedoe moeten kunnen werken? Ik vind het verder geen probleem als mijn PS3 een NAT heeft die dicht is, zolang ik maar films kan streamen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 22:17 ]

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:16:
Nou, ik had om eerlijk te zijn nog geen splitter in gedachten. Ik wou morgen gewoon bij de Media Markt eigenlijk de eerste en beste kopen die ik zag, tot ik me bedacht 'Kan het wel? :P '.
Mijn router (Speedtouch, KPN Exeria Box.. Rot ding maar dat is een andere zaak) ondersteunt UPnP, hij staat uit want anders kreeg ik mijn NAT niet open. Ik heb mijn 360 in DMZ gegooit omdat het vrijwel onmogelijk was hem in een open NAT te krijgen via de normale manier(en).

Maar mocht ik dus gewoon mijn PS3 toevoegen in een splitter, zou dit niet gewoon zonder gedoe moeten kunnen werken? Ik vind het verder geen probleem als mijn PS3 een NAT heeft die dicht is, zolang ik maar films kan streamen. ;)
Als je een switch koopt, en de kabel die nu naar je 360 loopt in de switch doet, en vanaf daar weer een kabel naar zowel je PS3 alsmede je 360, is er geen probleem. Je router is een DHCP server, of ander statisch invullen.

Als je UpNp enabled zou je geen poorten hoeven te forwarden of DMZ te hoeven gebruiken. Met DMZ kun je ook maar één IP toevoegen waarschijnlijk.

Verwijderd

Geen matches
Oké harstikke bedankt! Dan koop ik morgen dus een splitter / switch inclusief kabels! Thanks nogmaals!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:21:
Oké harstikke bedankt! Dan koop ik morgen dus een splitter / switch inclusief kabels! Thanks nogmaals!
Let op dat je wellicht een Gigabit switch wilt; de 360 is maar een 100 Mbps device, de PS3 kan 1000 Mbps aan. Als je PC waar PMS op draait ook Gigabit heeft, heb je hier zeker profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

GENIAAL!

Die PS3 media server in combinatie met uitzending gemist is echt heel erg relaxt!
Okeeee, het loopt nog niet zo heel soepel en ik krijg regelmatig een foutmelding, maar toch het kan!

Wel heb ik een kabeltje moeten trekken naar m'n ps3, via wifi wilde PSM niet echt meewerken, de ps3 en psm zagen elkaar wel, maar kreeg op de ps3 steeds een protocol error 7531...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

tomtommie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:10:
GENIAAL!

Die PS3 media server in combinatie met uitzending gemist is echt heel erg relaxt!
Okeeee, het loopt nog niet zo heel soepel en ik krijg regelmatig een foutmelding, maar toch het kan!

Wel heb ik een kabeltje moeten trekken naar m'n ps3, via wifi wilde PSM niet echt meewerken, de ps3 en psm zagen elkaar wel, maar kreeg op de ps3 steeds een protocol error 7531...
Laatste keer dat ik het probeerde zag het er echt niet uit (beetje niveau van de NOS Journaal app). Is dit al beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

Geen matches
Blindfold schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:14:
[...]

Laatste keer dat ik het probeerde zag het er echt niet uit (beetje niveau van de NOS Journaal app). Is dit al beter geworden?
Misschien een beetje te vroeg gejuigd... beeld is niet geweldig, maargoed wel te kijken op je tv... verder doen de rtl en sbs streams het niet :( je kunt wel alles browsen, maar afspelen lukt niet helaas.

edit: Helaas heeft de ontwikkelaar nu ook een ziggo/upc kastje met interactieve tv en is dit project voor hem overbodig geworden. Echt goede ontwikkelingen zullen dus helaas uitblijven.

[ Voor 17% gewijzigd door tomtommie op 01-10-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een vaag probleem met mijn PS3 mediaserver
Bij het bekijken van een MKV, voorbeeld CSI of Dexter dan stopt de mkv met spelen net 10/15 sec voor het einde van de stream. Vet irritant dus, je kan soms net een cliffhanger missen.... :(

Iemand enig idee hoe dit kan?

Gebruik volgende settings

Ps3 mediaserver v1.20
Macbook pro 2009
Ps3 Fat 60gb

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

knny schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:37:
Ik heb een vaag probleem met mijn PS3 mediaserver
Bij het bekijken van een MKV, voorbeeld CSI of Dexter dan stopt de mkv met spelen net 10/15 sec voor het einde van de stream. Vet irritant dus, je kan soms net een cliffhanger missen.... :(

Iemand enig idee hoe dit kan?

Gebruik volgende settings

Ps3 mediaserver v1.20
Macbook pro 2009
Ps3 Fat 60gb
Klopt. Had ik ook altijd last van. Nog een reden waarom ik de mkv's omzet naar mpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Geen matches
Ik heb een probleem met de "ga naar" functie wanneer ik een mkv (720p) bekijk. Volgens mij heb ik hier sinds de nieuwe firmware update last van. Via "ga naar" stel ik de tijd in, om m'n film af te kijken......maar dan gebeurt er niets :D

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Geen matches
Trent900 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:52:
Ik heb een probleem met de "ga naar" functie wanneer ik een mkv (720p) bekijk. Volgens mij heb ik hier sinds de nieuwe firmware update last van. Via "ga naar" stel ik de tijd in, om m'n film af te kijken......maar dan gebeurt er niets :D

Bij streamen heb ik de "go to" en vooruitspoelen/terugspoelen nog nooit top zien werken zoals je bij een DVD/Blu-ray zou zien. Volgens mij komt dit puur doordat hij dan opeens alle data waar je overheen skipt, over je wifi/kabel moet gaan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
thaan schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Bij streamen heb ik de "go to" en vooruitspoelen/terugspoelen nog nooit top zien werken zoals je bij een DVD/Blu-ray zou zien. Volgens mij komt dit puur doordat hij dan opeens alle data waar je overheen skipt, over je wifi/kabel moet gaan pompen.
Ik stream nog met een single core Athlon-PC :) De optie met "vierkantje", dat je dus in preview-mode kunt spoelen, heeft bij mij nooit gewerkt (netwerk verliest dan connectie). Alleen de "go to" functie stelde mij in staat om een film later te kunnen hervatten.

Maar ik lees nu in voorgaande posts dat er meer mensen hier last van hebben, sinds de PS3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb nu ook ineens iets vreemds.

Ben me gisteravond helemaal de natte poep in mijn broek geschrokken toen ik een film wilde gaan kijken omdat er ineens een keiharde ruis uit mijn tv speakers kwam. Zal even uitleggen wat de situatie precies is.

Mijn PS3 is via HDMI aangesloten op mijn TV en via een Optische kabel op mijn Dolby set. Dit werkt al 2 jaar lang perfect. DVD's kijken, streamen, spellen spelen alles werkt perfect.

Nu ben ik sinds kort begonnen met het branden van AVCHD films op Double layer DVD's.
Het volgende gebeurt dan.

Ik stop de DVD erin, de PS3 herkent hem en start hem ook. Het beeld wordt even zwart tijdens het laden van de DVD. Tijdens dit zwarte scherm beginnen mijn TV speakers enorm te ruisen/storen. Totdat de film echt begint, dan komt het geluid netjes over de dolby set.

Dit gebeurt met geen 1 andere activiteit. gewone dvd's niet, spellen niet, streamen niet. Echt heel vreemd.

Blijkbaar stuurt de PS3 toch een audio signaal uit over HDMI, terwijl hij hard ingesteld staat dat het geluid naar de optische uitgang moet. Iemand dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:07
Foto's die ik via mijn NAS wil bekijken (synology 209) op de ps3 zijn nu niet meer zichtbaar in folders maar staan op datum. niet echt handig. voor heen stond dit wel netjes in folders. De muziek en films staan nog wel netjes in folders, bij muziek kun je ook kiezen of je het in folders wilt zien of in categorieën.
Weet iemand of dit komt door een update van de ps3 of door een update van de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik heb sinds kort een bravia 3d tv, en kan met een 3d startpakket aan een PS3 komen... Mijn vraag is alleen of ik 3d content (blueray) via een USB HD op de PS3 kan afspelen.
Of eventueel 3d content (blueray) kopieren naar de interne HD via LAN oid?

Nou weet ik dat de PS3 alleen USB disks aan kan met fat32 en waarschijnlijk zijn daarom de bestanden gemaxed naar 4Gb? Is hier nog een methode voor om hierom heen te komen?

Kortom ik heb de volgende apparaten:
  • Synology 209 NAS (met DLNA etc)
  • Bravia NX710 3d TV
  • Aan te schaffen een PS3 of een Bluerayspeler sony S470
  • Externe USB disk
Is hier een goede 3d oplossing van te maken zodat ik 3d blue-ray films op een USB(NAS) disk klan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Smarty77 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:19:
Ik heb sinds kort een bravia 3d tv, en kan met een 3d startpakket aan een PS3 komen... Mijn vraag is alleen of ik 3d content (blueray) via een USB HD op de PS3 kan afspelen.
Of eventueel 3d content (blueray) kopieren naar de interne HD via LAN oid?

Nou weet ik dat de PS3 alleen USB disks aan kan met fat32 en waarschijnlijk zijn daarom de bestanden gemaxed naar 4Gb? Is hier nog een methode voor om hierom heen te komen?

Kortom ik heb de volgende apparaten:
  • Synology 209 NAS (met DLNA etc)
  • Bravia NX710 3d TV
  • Aan te schaffen een PS3 of een Bluerayspeler sony S470
  • Externe USB disk
Is hier een goede 3d oplossing van te maken zodat ik 3d blue-ray films op een USB(NAS) disk klan afspelen?
Ja, je kunt ze remuxen met bijv. MultiAVCHD en die maakt automatisch alle bestanden kleiner dan 4GB.
Nu weet ik alleen niet wat voor beveiligingen er verder opzitten en of deze er ook worden afgehaald, maar de bestandsgrootte gaat wel goedkomen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Laatst online: 20-09 17:14
Na alles aan video-stuff te hebben gedeinstalleerd en vervolgens de PS3-media-server howto te hebben gevolgd ben ik eindelijk van het stotterende beeld af bij het afspelen van DVD files. Kan nu naast avi's ook alle andere files afspelen op mijn PS3 die worden gestreamed vanaf mijn Windows7 bak. Waarschijnlijk was Codec-pack K-Lite installeren ook voldoende geweest.
Heb nog wel 1 keer een error gekregen tijdens een film van 2 uur op 12 Mbit maar dat is waarschijnlijk toch 1 van mijn WiFi verbindingen. Inmiddels is er een bestelling de deur uit dus krijg binnen enkele dagen een WiFi-N router, een WiFi-n netwerk adapter voor mijn media server en de PS3 gaat wired worden op een cat6 kabel.
Hopelijk ben ik dan echt helemaal van mijn errors af. Helaas is de media server op een wired connection niet mogelijk dus 802.11n moet de oplossing zijn :?

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
Blindfold schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:43:
[...]

Klopt. Had ik ook altijd last van. Nog een reden waarom ik de mkv's omzet naar mpg.
Misschien kan je beter gaan muxen ipv. transcoden... (hoe vaak al gezegd :) ) en kijken of ie het dan wel perfect doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:07
Axel Moonshine schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:08:
Foto's die ik via mijn NAS wil bekijken (synology 209) op de ps3 zijn nu niet meer zichtbaar in folders maar staan op datum. niet echt handig. voor heen stond dit wel netjes in folders. De muziek en films staan nog wel netjes in folders, bij muziek kun je ook kiezen of je het in folders wilt zien of in categorieën.
Weet iemand of dit komt door een update van de ps3 of door een update van de nas?
Opgelost, door een firmware update van de nas, 2.0 naar 2,3 was de menustijl voor foto's blijkbaar aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
iBurger schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:05:
[...]

Misschien kan je beter gaan muxen ipv. transcoden... (hoe vaak al gezegd :) ) en kijken of ie het dan wel perfect doet.
Euh, waar heb jij het nou weer over? Ik heb nog nooit een mkv getranscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Trent900 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:43:
[...]
Ik stream nog met een single core Athlon-PC :) De optie met "vierkantje", dat je dus in preview-mode kunt spoelen, heeft bij mij nooit gewerkt (netwerk verliest dan connectie). Alleen de "go to" functie stelde mij in staat om een film later te kunnen hervatten.

Maar ik lees nu in voorgaande posts dat er meer mensen hier last van hebben, sinds de PS3 update.
Meest waarschijnlijk ligt dit niet aan de PS3 maar aan je computer waarop je PMS draait. Meer raw CPU power geeft snellere previews. Nadat ik mijn hardeschijven in RAID0 had kon ik ook veel sneller previews laten maken. (opvallend sneller). Het heeft dus ook met HD-read speed te maken.

@BF: Didn't know mate! Het valt me op dat ik eigenlijk nooit sync problemen heb met muxen... maar wel men transcoden. Heb je ook alle nieuwe ffmpeg en mencoder binaries op je windows box staan? Misschien heb je gewoon een recentere versie nodig. Als je onder linux zit zou ik gewoon alles opnieuw compilen. M'n audio-problemen heb ik zo al een x verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
iBurger schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
@BF: Didn't know mate! Het valt me op dat ik eigenlijk nooit sync problemen heb met muxen... maar wel men transcoden. Heb je ook alle nieuwe ffmpeg en mencoder binaries op je windows box staan? Misschien heb je gewoon een recentere versie nodig. Als je onder linux zit zou ik gewoon alles opnieuw compilen. M'n audio-problemen heb ik zo al een x verholpen.
Volgens mij praten we langs elkaar heen, want ik heb helemaal geen audio problemen :) Alles draait nu zoals ik het wil draaien, of in ieder geval zo goed als ik het kan krijgen totdat ik m'n kapotte PC vervang en ik heel treurig vanaf m'n laptopje via Wifi moet streamen :( Aangezien dat niet echt een goed plan is, remux ik de 1080p dingen naar AVCHD en dan werkt het prima met nog 24p erbij ook.
Sterker nog. Ik twijfel of ik m'n PC nog ga vervangen :P

Maar toch bedankt voor de tips ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Blindfold op 06-10-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Trent900 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:52:

Dit komt door de nieuwe Firmware. Ik gebruikte de "Go-To" functie vaak om de introtjes te skippen, nu werkt het nietmeer....
Zo heb ik nu ook vaak last van lichte schokken (tijdens het kijken varieren in duur), ook na de laatste FW update maar zou niet weten waarom dat aan mn PS3 zou liggen...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Laatst online: 15-11-2023
HoefMeistert schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:05:
[...]

Dit komt door de nieuwe Firmware. Ik gebruikte de "Go-To" functie vaak om de introtjes te skippen, nu werkt het nietmeer....
Zo heb ik nu ook vaak last van lichte schokken (tijdens het kijken varieren in duur), ook na de laatste FW update maar zou niet weten waarom dat aan mn PS3 zou liggen...
Er is 2 dagen geleden een nieuwe Beta geplaatst waarmee je weer als vanouds de go-to functie kan gebruiken.

http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=14&t=3217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een probleempje sinds ik mijn nieuwe receiver heb onkyo 608. De ps3 zit middels een hdmi kabel naar de receiver.
Alle films speelt hij normaal af behalve films met dts, ik krijg een krassende toon.

Tijdens de film bij audio staat die gewoon op links en rechts, wellicht staat er in mijn settings iets verkeerd. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:13:
Ik heb een probleempje sinds ik mijn nieuwe receiver heb onkyo 608. De ps3 zit middels een hdmi kabel naar de receiver.
Alle films speelt hij normaal af behalve films met dts, ik krijg een krassende toon.

Tijdens de film bij audio staat die gewoon op links en rechts, wellicht staat er in mijn settings iets verkeerd. Heeft iemand een idee?
De PS3 geeft bijna altijd alleen L/R aan als je op die manier je audio instellingen wilt wijzigen. Hoe staat je PS3 ingesteld mbt ondersteunde formaten? Heb je heb op LPCM staan? Wat geeft je versterker zelf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
In de ps3 heb ik pcm geselecteerd en dat staat ook op mijn receiver met de audyssey instelling er naast.
Alle formaten zijn ondersteund behalve aac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:24:
In de ps3 heb ik pcm geselecteerd en dat staat ook op mijn receiver met de audyssey instelling er naast.
Alle formaten zijn ondersteund behalve aac.
Heb je toevallig nog een DVD of BR met DTS(HD)? Of had je dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ja dat werkt gewoon dat is geen enkel probleem.

OEPS!
Vergeet even te melden dat het hier om ps3 media server gaat. Dat maakt het misschien wat duidelijker.
Vink ik "Houd de DTS audio in de stream" uit dan werkt het wel. Als ik dan op select druk dan zie ik gewoon Lineaire PCM 5.1 4,7mb/s bij The book of eli.

[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 07-10-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:29:
Ja dat werkt gewoon dat is geen enkel probleem.

OEPS! Vergeet even te melden dat het hier om ps3 media server gaat. Dat maakt het misschien wat duidelijker.
Vink ik "Houd de DTS audio in de stream" uit dan werkt het wel. Als ik dan op select druk dan zie ik gewoon Lineaire PCM 5.1 4,7mb/s bij The book of eli.
Ja, het is het PMS topic dus dat had ik al door; maar bij wijze van test vroeg ik me af of DTS wel gesnapt werd als je een DVD of BR afspeelde. Ik zal eens kijken hoe het bij mij staat ingesteld (en als je LPCM ziet staan met die bitrate heb je DTS-HD of Dolby True-HD te pakken. Heb je een simpelere film met een "normale" 1,5 Mbps DTS stream?

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/PMS2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 07-10-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Geen matches
Probleem is enigszins opgelost. Ik had volume op +2 staan en dit moet normaal zijn.

Maar het word vager. Als ik "Houd de DTS audio in de stream" uitvink dan krijg ik als ik op select druk van de controller te zien Lineaire PCM 5.1 4.5Mbps maar DTS licht niet op bij mijn reciever.

Vink ik "Houd de DTS audio in de stream" aan dan zie ik 2kan 1.5Mbps en ligt DTS wel op.

Zover ik weet bestaan er geen .mkv's met DTS- of Dolby HD. Het gaat hier om de book of eli met een dts spoor van 1.5Mbps.

De optie "aan" heb ik altijd gehaald en ook altijd 2 kanaals gezien maar het is wel DTS 1.5Mbps aangezien de bron ook zo is. Dus lijkt mij zo goed te zijn.

edit: DTS/FLAC -> LPCM remux heb ik ook aanstaan maar dit lijkt weinig te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 07-10-2010 11:37 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]