Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: media, ps3
Ik ben bezig om van mijn ps3 een media server te maken, ik heb daarvoor Ps3 media server geinstalleerd en dat was geen probleem, installeren en mijn ps3 herkent het direct. Enige probleem is dat ik HD 1080P films niet kan streamen, het schokt aan alle kanten.

Ik denk dat het komt door mijn netwerk, ik heb mijn ps3 verbonden met draadloos netwerk via mijn Netgear WNR2000 router. Mijn computer is echter wel bekabeld verbonden met mijn router met een gigabit netwerkkaart er in. Wat moet ik doen om te zorgen dat ik ook 1080P films kan bekijken via mijn ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Matched: ps3
Bedraad aansluiten om te beginnen. Je PS3 dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Geen matches
Heeft iemand dit ook?

[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-08-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:17:
Bedraad aansluiten om te beginnen. Je PS3 dus ook.
Dit heeft inderdaad het schokken opgelost, misschien toch handig om een gigabit router te kopen om ruimte over te houden of is dit totaal overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

Dit heeft inderdaad het schokken opgelost, misschien toch handig om een gigabit router te kopen om ruimte over te houden of is dit totaal overbodig?
Ja, goed idee. Laten we weer het hele verhaal ophangen dat over de pagina's heen al 3000 keer is verteld over de voor en nadelen van bedraad en gigabit.
Misschien wil je ook nog iets weten over het verschil tussen transcoden en transmuxen? Dat is toch ook al bijna een pagina terug, dus misschien kunnen we het maar beter alvast opnieuw neerzetten omdat alle mensen te beroerd zijn om een topic door te lezen en alles liever weer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen matches
lol @ blindfold :D leuk he forums ;)

@ Banaan: Ja Gigabit heeft zeker zin, een beetje extra ruimte kan nooit kwaad. Dus als je het geld ervoor hebt zeker doen. Daarnaast idd ff de topicstart, de FAQ en het topic zelf doorlezen. Dat scheelt een hoop onnodige vragen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Zhadum schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Nee. Er zijn wel programma's waar je dus Blu-ray etc. (M2TS bestanden) kan omzetten, speciaal voor PS3 zodat je alleen hoeft streamen maar ik weet niet hoe ze heten. Ze zijn iig zeker maar het gaat altijd ten kosten van je beeld kwaliteit tenzij je Remuxt... zoek maar beetje op google... Als je niet uitkomt, stuur maar een DM.
Dus even voor de duidelijkheid. Wat wel zou kunnen is eerst omzetten van de M2TS bestanden en vervolgens Remuxen. Dit zou er voor zorgen dat ik die films met ondertiteling zou kunnen kijken, zonder al te veel kwaliteits verlies?
Ik ga wel even zoeken op een vrije dag. Als ik er niet uitkomdan hoor je het wel, bedankt iig!

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 09-08-2010 11:33 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Geen matches
Meelobee schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:20:
lol @ blindfold :D leuk he forums ;)

@ Banaan: Ja Gigabit heeft zeker zin, een beetje extra ruimte kan nooit kwaad. Dus als je het geld ervoor hebt zeker doen. Daarnaast idd ff de topicstart, de FAQ en het topic zelf doorlezen. Dat scheelt een hoop onnodige vragen.
@blindfold: moet hier trouwens wel een kantekening bij zetten: Gigabit internet heeft alleen zin als je ook een recente processor hebt. Maw. koop alleen een gigabit switch als je een Intel Duo Core hebt want met oudere CPUs kan je toch niet kan Mencoden en trek je nooit je 100megabit vol. Het transmuxen kan dan ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Nog niet maar als dit echt zo werkt dan staat het er bij mij vandaag nog op!
Sinds m'n overstap van Xbox/XBMC naar PS3 mis ik het hele media/XBMC gebeuren toch wel erg en dit ziet er goed uit. Eindelijk een stap naar een enigszins volwaardig mediacentre (want dat kan ik de PS3 niet echt noemen als ik het vergelijk met xbmc).
Of is dit alleen te draaien als je nog de Other OS functie hebt? (ik google zo ff naar die site)
(argh, zie dat het voor windows only is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen matches
Asgaro schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:51:
Heeft hier iemand ervaring met homeplugs?
Dus een netwerkje maken via het elektriciteitsnet?

Streamen via Wifi werkt namelijk niet echt vlot, en een netwerkkabel leggen is ook niet direct een optie.
Ruwweg gezien, als we de snelheid nemen waarop het netwerk functioneert:

<50 Mbit - Voldoende voor 720p video
>50 <100 Mbit - Soms genoeg voor 1080p spul
>100 Mbit - Voldoende voor al het1080p spul

Dit gaat alleen op voor bedraad netwerk. Draadloos heeft overhead, spikes en weet ik wat voor ellende.

Afhankelijk van de maximum snelheid van die kastjes weet je zo ongeveer of het lekker gaat werken of niet. Mijn persoonlijke ervaring heeft me wel geleerd dat bij stevig 1080p spul de bitrate met vlagen wel eens over de 200 Mbit wil duiken. Alleen met draad aangesloten Gbit verbindingen wil dat dan zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
iBurger schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:49:
[...]

@blindfold: moet hier trouwens wel een kantekening bij zetten: Gigabit internet heeft alleen zin als je ook een recente processor hebt. Maw. koop alleen een gigabit switch als je een Intel Duo Core hebt want met oudere CPUs kan je toch niet kan Mencoden en trek je nooit je 100megabit vol. Het transmuxen kan dan ook draadloos.
Ben het helemaal met je eens, maar je bedoelde waarschijnlijk @Meelobee
Monda schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Dus even voor de duidelijkheid. Wat wel zou kunnen is eerst omzetten van de M2TS bestanden en vervolgens Remuxen. Dit zou er voor zorgen dat ik die films met ondertiteling zou kunnen kijken, zonder al te veel kwaliteits verlies?
Ik ga wel even zoeken op een vrije dag. Als ik er niet uitkomdan hoor je het wel, bedankt iig!
Wat hierboven ook al genoemd is, is MULTIAVCHD (of als je maar één film tegelijk hebt gewoon omzetten naar AVCHD). Als je nog een externe HDD hebt, dan is het veel sneller (en zonder enig kwaliteitsverlies) om de film naar (MULTI)AVCHD om te zetten en je subs te behouden, dan te encoden met subs erbij.
Samengevat heb je dus voor behouden van subs een aantal opties:
- On the fly transcoden via PMS (MEncoder) -> Snelle processor nodig en genoeg bandbreedte
- Met bijv. mkv2vob de subs er hard in coderen -> kost meer tijd
- Omzetten naar (MULTI)AVCHD en bekijken via USB/HDD -> sneller dan encoden, maar je moet elke keer je film naar een externe opslag kopieren.
- iemand omkopen bij Sony, zodat ze native mkv's met subs ondersteuken --> good luck!

@Meelobee inderdaad, maar ja. Soms waag je toch een poging om de mensen enigszins op te voeden in forum etiquette (al is het waarschijnlijk nutteloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Tadream schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Nog niet maar als dit echt zo werkt dan staat het er bij mij vandaag nog op!
Sinds m'n overstap van Xbox/XBMC naar PS3 mis ik het hele media/XBMC gebeuren toch wel erg en dit ziet er goed uit. Eindelijk een stap naar een enigszins volwaardig mediacentre (want dat kan ik de PS3 niet echt noemen als ik het vergelijk met xbmc).
Of is dit alleen te draaien als je nog de Other OS functie hebt? (ik google zo ff naar die site)
(argh, zie dat het voor windows only is)
Het ziet er goed uit :Y

Source voor diegene die mee willen spieken ernaar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Dwazer op 09-08-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:57
Ik weet niet of dit eerder is genoemd , maar je kan via de PS3 media Server ook radio streamen naar de ps3 zonder problemen.

Stappen om dit succesvol te installeren.

1. Ga naar de volgende website http://www.foxhollow.ca/PS3-Radio en download de Zip bestand
2. Vervolgens extract je de bestanden naar de PS3 Media server map , in mijn geval is dat D:\Program Files (x86)\PS3 Media Server
3. Als dit is gedaan start de applicatie op met de naam PS3-Radio , en druk op step 1 , deze zal vervolgens de radio's downloaden.(dit duurt lang)
4. Nu word het wat lastiger .. rond 87 % zal hij vastlopen (dat deed hij bij mij) , geen probleem sluit de applicatie af.
5. Ga naar de PS3 Media Server map en kijk voor een bestand dat World radio heet (2 MB groot), open dit bestand met Wordpad en zoek naar http://mtl2.liveatc.net/kjfk_twr.m3u , als die deze naam gevonden heeft , verwijder de hele lijn.Sla het bestand dan op.
6.Start de PS3-radio applicatie opnieuw op en druk op Step 2 , dit duurde enkele seconden bij mij en druk dan op Step 3.
7.Dit moet ook maar weinig tijd innemen en zal dan ook vragen de PS3 Media server te restarten.
8.Restart de PS3 Media server.
9.Navigeer bij de PS3 naar Music > PS3 Media server > World radio

In deze map kan je ook weer navigeren van gerne/land enz , je kan O.A Q-music , TMF , 538 , Fresh en vele andere radio's horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Geen matches
Qosmic schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:19:
ik had er laatst last van met de film "the losers".
Na 20 min viel de audio uit, beeld liep wel gewoon door.

Om alsnog je film met geluid te kijken moet je een stukje terugspoelen wanneer je de melding gaat krijgen en dan voordat de melding komt ligt vooruit doorspoelen.
Dan kan de software de stream niet oppakken en kan je alsnog je film met audio doorkijken.
Had zojuist hetzelfde.... sjitttttt......... hoop niet dat het in alle films zit....

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zag op deze site dat je een bepaalde plugin kunt gebruiken in psms en dat dan de filminfo verschijnt,alleen kan ik van de site het benodigde movieinfo.jar bestand niet downloaden.

Kan iamand mij hieraan helpen.

Dit is de site waar het om gaat : http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=12&t=2126

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Hoi!

Afgelopen weekend ik dan eindelijk een PS3 gekocht en ben erg tevreden over de werking van PS3 mediaserver! Ik stream zonder problemen HD, allemaal prima!

Ik draai PS3 mediaserver op os X, op een iMac 27" en een Macbook Pro late 2007. Het lukt mij echter niet de uitzendinggemist plugin aan de praat te krijgen.

Google geeft me niet voldoende duidelijkheid over het draaien van plugins op os x. Ik begrijp dat Windows installaties een folder voor plug ins heeft. Ik heb de pakketinhoud van PS3 server in osx bekeken en die beschikt niet over een dergelijke folder. Verder vind ik weinig naslagmateriaal over de uitzendinggemist plugin. Waarschijnlijk omdat het onder windows een kwestie is van de jar files in de plugin folder zetten.

Iemand die me de goede richting op kan sturen?

EDIT: ik zie net een link waar ik overheen gekeken heb, die zal ik eerst even proberen, to be continued!

[ Voor 11% gewijzigd door RobB_W op 10-08-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dwazer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:50:
[...]

Het ziet er goed uit :Y

Source voor diegene die mee willen spieken ernaar ;)
Het is mij nog wat te vaag, ook werkt de laatste link voor een update patch niet.

Heeft iemand een makkelijke instal guide hier gevonden met een link die nog werkt voor het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Geen matches
Ok,

Uitzendinggemist werkend gekregen op OS X, prachtig! Maar: klikken op een programma (bijvoorbeeld Eet smakelijk!) geeft geen keuze mogelijkheid in afleveringen. In plaats daarvan wordt er een film gestart van 9:59:59, waarbij de de meest recente aflevering eerst getoond wordt. Ik veronderstel dat vervolgens de volgende aflevering afgespeeld zal worden.

Heb ik dit alleen, of is dit een bekende issue met deze plug in? Het lijkt mij logisch dat je na de keuze voor een programma uit afleveringen kan kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:28:
Hallo,

Ik zag op deze site dat je een bepaalde plugin kunt gebruiken in psms en dat dan de filminfo verschijnt,alleen kan ik van de site het benodigde movieinfo.jar bestand niet downloaden.

Dit is de site waar het om gaat : http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=12&t=2126

Bedankt.
Lijkt me ook erg interessant. Ik zag je post, nu maar hopen dat iemand snel reageert.

• Monda
Geen matches
Zhadum schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Lijkt me ook erg interessant. Ik zag je post, nu maar hopen dat iemand snel reageert.
Hier zat ik op te wachten! Ik ga eens kijken of ik er zonder hulp uit kom. Maar hopelijk is er idd iemand hier die er al ervaring mee heeft, dat scheelt.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:28:
Hallo,

Bedankt.
http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=d89e1e380b784ed2 ?

Verwijderd

Geen matches
Bedankt voor de link maar via deze pagina's kan ik nog steeds niet het benodigde movieinfo.jar bestand downloaden.

Iemand een idee waar wel.

Bedankt.

• Tadream
Als je op naar de ps3 media link gaat en dan naar pagina 36 (staat in 1 van die posts) dan kom je de link tegen met de movie.jar. Heb hem net gedownload en werkt best aardig.
Moet ook nog een keer die IIS versie (die ergens hierboven staat) een keer uitproberen, dat ziet er wat meer uit wat ik graag zou willen zien. Zouden we dan echt moeten wachten totdat de PS3 een keer gehackt wordt voordat we een mooi mediacenter kunnen krijgen (zonde want het zou de PS3 niet goed doen kwa spellen verkoop en hij zou het mediacenter/gui met 2 vingers in z'n neus moeten aankunnen).

• Dwazer
Tadream schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:14:
Als je op naar de ps3 media link gaat en dan naar pagina 36 (staat in 1 van die posts) dan kom je de link tegen met de movie.jar. Heb hem net gedownload en werkt best aardig.
Moet ook nog een keer die IIS versie (die ergens hierboven staat) een keer uitproberen, dat ziet er wat meer uit wat ik graag zou willen zien. Zouden we dan echt moeten wachten totdat de PS3 een keer gehackt wordt voordat we een mooi mediacenter kunnen krijgen (zonde want het zou de PS3 niet goed doen kwa spellen verkoop en hij zou het mediacenter/gui met 2 vingers in z'n neus moeten aankunnen).
Dat zou deze file moeten zijn :)

• vanhaze
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03-2021
Ola 2 all !

Weet niet zeker of ik mijn vraag in dit topic kan stellen of dat ik een nieuw topic hiervoor moet starten..

Anyway , toch maar in dit topic ;

Ik ben op zoek naar fervente Apple gebruikers die PS3 MS gebruiken op hun mac , om daamee vragen/antwoorden en ervaringen mee te delen.

No offense , maar veel info in dit topic is toch vaak voor PC gebruikers. ;)

Ik ben zelf net in de wondere wereld van PS3 MS op de mac gestapt en wil er graag alles van weten en alles
uit de kast mee halen.

Gelijk een vraag speciaal voor apple gebruikers:

Is het mogelijk op de mac versie plugins te draaien binnen PS3 MS, zoals dat ook kan op de PC ?
Kan geen info daarover vinden :(

Hoop dat er wat apple gebruikers reageren !

BVD !

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hier een Ubuntu/Linux gebruiker van PS3 media server, wat redelijk hetzelfde moet draaien als de Mac (dacht ik). De plugins werken voor zover ik weet ook voor Mac/Linux. Gisteren die Movie Info erin gezet en ging zonder problemen (movie.jar naar plugins folder gesleept en thats it).
Als iemand iets weet voor Mac/Linux a la Xmydia dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Geen matches
Bedankt! Werkt idd best aardig. Vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om het woordje plot weg te halen en er 1 verhaal van te maken.
Nu staat er Plot1: bla bla bla, volgende regel Plot2: verhaal gaat verder bla bla bla, volgende regel Plot3: Bla bla bla....

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
vanhaze schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:20:
Ola 2 all !

Weet niet zeker of ik mijn vraag in dit topic kan stellen of dat ik een nieuw topic hiervoor moet starten..

Anyway , toch maar in dit topic ;

Ik ben op zoek naar fervente Apple gebruikers die PS3 MS gebruiken op hun mac , om daamee vragen/antwoorden en ervaringen mee te delen.

No offense , maar veel info in dit topic is toch vaak voor PC gebruikers. ;)

Ik ben zelf net in de wondere wereld van PS3 MS op de mac gestapt en wil er graag alles van weten en alles
uit de kast mee halen.

Gelijk een vraag speciaal voor apple gebruikers:

Is het mogelijk op de mac versie plugins te draaien binnen PS3 MS, zoals dat ook kan op de PC ?
Kan geen info daarover vinden :(

Hoop dat er wat apple gebruikers reageren !

BVD !

Rob.
Check de link in mijn bericht,een bericht of wat naar boven. Met een beetje handigheid krijg je plugins dan draaiend onder osx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Geen matches
Ik heb een vraagje aan de linux gebruikers. Ik draai zelf ook nog 3.15 dus ik kan Linux ook installeren. Maar ik zat een beetje rond te zoeken en op youtube te kijken. Maar ik kan geen enkele reden vinden waarom ik linux zou moeten draaien.
Waarom draaien sommige mensen hier wel linux? Wat voor leuke dingen kan je er allemaal mee doen? (en welke distro draai je dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanhaze
Ola mensen.

Als mac gebruiker van PS3MS heb je voor zover ik nu weet geen aparte plugins map, waar je de plugins in kan gooien.

Je moet met de rechter muistoets drukken op het programma symbool.
Dan verschijnt er een optie : show package contents.

Je ziet dan dat er een map "contents" in het programma zit en daarin kun je de plugins zetten.

Ik heb nu de plugin Uitzending gemist daar in zitten en gelukkig ziet mijn P3 die ook, zodat ik onder Video nu de optie Uitzending gemist heb.

Ik heb het alleen nog niet werkend : alle titels die ik wil selecteren geven "damaged content" aan.
(dit geldt trouwens ook voor alle youtube content, werkt ook niet).

Volgens mij heeft het iets te maken met Videolan , de engine die de content zou moeten afspelen , maar ik snap hier vooralsnog niets van. :( :(

Iemand die Uitzending gemist succesvol via PS3MS - mac heeft lopen ??

Best regards,

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Is het bij jullie ook wel eens voorgekomen dat een film gewoonweg niet werkt in PS3 Media Server ?
Zoals bij mij :

Its.All.Gone.Pete.Tong.2004.1080p.BluRay.x264-CiNEFiLE - werkt niet, de buffer loopt niet eens vol, mijn tv blijft op zwart.

Caught.In.The.Crossfire.2010.1080p.BluRay.x264-Japhson - werkt wel, maar geen geluid.

erg vreemd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Geen matches
@ Vanhaze: Gedeeltelijk, zie mijn andere post een aantal post naar boven. Geen keuze in aflevering, maar streamen lukt. Je moet de meest recente videolan downloaden en deze prioriteit geven in PMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanhaze
Hi RobB_W ,

Kun je mij aub gedetailleerd uitleggen waar ik die videolan vandaan haal voor mac , hoe te installen en hoe ik
prioriteit daaraan moet geven in PS3MS ?

BVD !

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

RobB_W schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

Check de link in mijn bericht,een bericht of wat naar boven. Met een beetje handigheid krijg je plugins dan draaiend onder osx!
Net als Van Haze heb ik de plugin nu beschikbaar op mijn PS3 middels PS3 Media Server onder MAC OS X. Echter ook ik krijg overal de melding "beschadigde content"

Indien je een mogelijke oplossing hebt hiervoor is deze zeer welkom.

Edit: overigens heb ik wel de laatste Beta versie hiervoor geïnstalleerd. Er stond al bij "UNSTABLE" en dat is hij zeker. Om de haverklap crasht de app en bijvoorbeeld de gesharde itunes media is totaal niet af te spelen.

Is dit een bekend fenomeen of "licht het aan mij".

[ Voor 22% gewijzigd door robbydw op 15-08-2010 13:44 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanhaze
Ik heb een hele avond lopen googlen op het probleem wat robbydw ook heeft : beschadigde content melding bij alle uitzending gemist streams...

Ik kan nergens vinden op welke manier het op de mac met videolan te maken heeft en hoe eea te configureren..

Heel af en toe zou ik willen dat ik op een pc zat hehe (daarvoor is namelijk genoeg support te vinden wat betreft ps3ms )

Best,

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
koekoek2003nl schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:27:
Ik heb een vraagje aan de linux gebruikers. Ik draai zelf ook nog 3.15 dus ik kan Linux ook installeren. Maar ik zat een beetje rond te zoeken en op youtube te kijken. Maar ik kan geen enkele reden vinden waarom ik linux zou moeten draaien.
Waarom draaien sommige mensen hier wel linux? Wat voor leuke dingen kan je er allemaal mee doen? (en welke distro draai je dan).
Ik denk dat ze hier bedoelen dat ze Linux geinstalleerd hebben op hun PC waarop PMS draait. Niet om Linux op de PS3 zelf.
kaos- schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:33:
Is het bij jullie ook wel eens voorgekomen dat een film gewoonweg niet werkt in PS3 Media Server ?
Het komt weinig voor, maar gebeurd nog steeds. Je zou het bestand kunnen openen met TSMuxer en kijken wat voor Audio/Video streams erin zitten. Dan eventueel omzetten naar een formaat wat PMS wel snapt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Meelobee op 16-08-2010 09:21 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een kort vraagje: Is het mogelijk dat je een map avi met tientallen avis t ekopieren zonder die transcode? Want als ik een map wilt kopieren dan pakt ie ook die trancode versies, dus dan heb ik dubbel. Is er geen manier dat je enkel de avi's krijgt en dat je de transcode kan uitzetten? Ik doe momenteel 1 per x, maar dat is omslachtig vind ik aangezien, een serie soms tegen de 100 afleveringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Meelobee schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat ze hier bedoelen dat ze Linux geinstalleerd hebben op hun PC waarop PMS draait. Niet om Linux op de PS3 zelf.
Hehe ja dat snap ik, ik vroeg me alleen af waarom ze ooit de optie hadden ingebouwd om een alternatief besturingssysteem in te bouwen, welke gedachte daar achter zou zitten en wat ik er dan mee zou moeten kunnen doen. Wat ik tot nu toe gezien heb vind ik eigenlijk helemaal niet interessant, ook aangezien er niet optimaal van het systeem gebruik gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:25:
Ik heb een kort vraagje: Is het mogelijk dat je een map avi met tientallen avis t ekopieren zonder die transcode? Want als ik een map wilt kopieren dan pakt ie ook die trancode versies, dus dan heb ik dubbel. Is er geen manier dat je enkel de avi's krijgt en dat je de transcode kan uitzetten? Ik doe momenteel 1 per x, maar dat is omslachtig vind ik aangezien, een serie soms tegen de 100 afleveringen zijn.
Je zou in PMS de optie om de transcode map te verbergen aan kunnen zette en het dan kopieren. (weet niet zeker of dat werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Je zou in PMS de optie om de transcode map te verbergen aan kunnen zette en het dan kopieren. (weet niet zeker of dat werkt)
Heb het gedaan en ...het werkt! Zo dit scheelt me veel werk zeg. Ik kan nu gewoon hele mappen in één kopieren naar me ps3 toe, zonder al die trancodes versies etc. Zeer bedankt meelobee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Heb het gedaan en ...het werkt! Zo dit scheelt me veel werk zeg. Ik kan nu gewoon hele mappen in één kopieren naar me ps3 toe, zonder al die trancodes versies etc. Zeer bedankt meelobee.
Jij zet de series/films lokaal op de PS3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

Jij zet de series/films lokaal op de PS3? :)
Bepaalde series (avis) bekijk ik gwn op mijn ps3. Ik stream enkel mkvs, en dit doet ik niet al te vaak. Ik vind het fijner om avis te bekijken zonder dat mijn pc aanstaat, want ik gebruik niet al te veel mijn pc. Dus dan is dit een goede manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraagje,

Download nu af en toe wat films van 700mb, deze stream ik via de ps3 naar me tv (42inch full hd) echter is dit niet om aan te zien. Nu kan ik wel films als een dvd downloaden (4/5gb) maar hoe kan ik deze dvd streamen ? Probleem is dat het meerdere bestanden zijn.

Stream via het programma tversity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik heb een WNR3500L router met daarop een externe schijf aangesloten. Op de router draai ik de laatste tomato usb firmware en deze heeft een mediaserver in zich. Kopieer dan vervolgens de films naar de externe schijf. Werkt super!
Zo blijft de interne PS3 leeg/schoon. :-)
Ik zet de m2ts/avi/mpg bestanden erop en hoef m'n laptop niet meer aan te zetten.
Voor ondertitels doe ik even via mkv2vob (via Wine dan) de titels eronder en zet het dan daarop.
Of het moet een mkvtje zijn die ik 1x kijk en dan weggooi, dan stream ik hem wel even.

Nu nog ps3ms in de router. :-)
Dat zal nooit lukken, zit maar een 480MHz cpu in.

[ Voor 4% gewijzigd door Tadream op 16-08-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Versteegrob schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:31:
Vraagje,

Download nu af en toe wat films van 700mb, deze stream ik via de ps3 naar me tv (42inch full hd) echter is dit niet om aan te zien. Nu kan ik wel films als een dvd downloaden (4/5gb) maar hoe kan ik deze dvd streamen ? Probleem is dat het meerdere bestanden zijn.

Stream via het programma tversity
Waarom zou je een DVD willen kijken, als een 720p mkv-file, HD-ready, ook 4-5Gb is? DVD's vind ik ook lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:56:
[...]

Bepaalde series (avis) bekijk ik gwn op mijn ps3. Ik stream enkel mkvs, en dit doet ik niet al te vaak. Ik vind het fijner om avis te bekijken zonder dat mijn pc aanstaat, want ik gebruik niet al te veel mijn pc. Dus dan is dit een goede manier.
Dan zou ik ze eerder op een USB stick, of externe HDD zetten. Ik weet niet hoe lang het kopieren naar de PS3 duurt, maar in mijn ervaring aanzienlijk langer dan iets naar een USB stick kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Trent900 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Waarom zou je een DVD willen kijken, als een 720p mkv-file, HD-ready, ook 4-5Gb is? DVD's vind ik ook lelijk.
Heb er weinig bestand van maar die bestanden kan ik beter downloaden ?
Gaat dat streamen wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Zo'n bestand van rond de 700MB is meestal een avi/xvid en meestal is de resolutie nog wat naar beneden gehaald om het zo compact mogelijk te houden. Deze zijn prima te zien op een oude tv maar zien er niet goed uit op een hdtv.
DVDs zou je het beste om kunnen zetten naar een iso bestand (via imgburn oid). Ik weet niet of tversity dit ondersteund maar ps3ms kan er prima mee overweg. Het voordeel is dat de PS3 hem upscaled naar 1080p.
Niet helemaal hd natuurlijk maar op zich prima om naar te kijken.
Beter is een 720p/1080p mkv/mpg/m2ts of wat voor formaat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Tadream schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:00:
Zo'n bestand van rond de 700MB is meestal een avi/xvid en meestal is de resolutie nog wat naar beneden gehaald om het zo compact mogelijk te houden. Deze zijn prima te zien op een oude tv maar zien er niet goed uit op een hdtv.
DVDs zou je het beste om kunnen zetten naar een iso bestand (via imgburn oid). Ik weet niet of tversity dit ondersteund maar ps3ms kan er prima mee overweg. Het voordeel is dat de PS3 hem upscaled naar 1080p.
Niet helemaal hd natuurlijk maar op zich prima om naar te kijken.
Beter is een 720p/1080p mkv/mpg/m2ts of wat voor formaat dan ook.
480p (DVD) upscalen naar 1080p is nutteloos imho, zoals gezegd kun je beter op zoek naar minimaal 720p als je wilt genieten van je LCD TV.

Maar misschien stel ik teveel eisen, ik kijk tegenwoordig 0,0 DVD's meer, en als ik HD films kijk liefste nog in DTS(HD). Xvid of andere gecomprimeerde zooi komt er al helemaal niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Kan dit op de PS3?

Of moet ik een ander streaming progamma gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 10:40
beste medetweakers,

ik heb thuis een NAS QNAP TS-439 pro server staan, en daarop heb ik ook de QPKG tool geinstalleerd. nu zegt de website van qnap dat die tool uitgeschakeld is vanwege een probleem. Welk probleem is dat dan??

bovendien wil ik een aantal films van mijn server op de hdd van de ps3 kopieren, alleen geeft hij bij .iso en .mkv bestanden foutmeldingen in de vorm van dat hij aan het transcoderen is en dat ook heel lang blijft doen, zonder enig resultaat (niet ondersteund bestandstype). Wat is hier het probleem mee??

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
audio2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:11:
beste medetweakers,

ik heb thuis een NAS QNAP TS-439 pro server staan, en daarop heb ik ook de QPKG tool geinstalleerd. nu zegt de website van qnap dat die tool uitgeschakeld is vanwege een probleem. Welk probleem is dat dan??

bovendien wil ik een aantal films van mijn server op de hdd van de ps3 kopieren, alleen geeft hij bij .iso en .mkv bestanden foutmeldingen in de vorm van dat hij aan het transcoderen is en dat ook heel lang blijft doen, zonder enig resultaat (niet ondersteund bestandstype). Wat is hier het probleem mee??

mvg
Bump :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen idee over die tool.

.iso en .mkv worden beide niet ondersteund door de ps3, als je deze gaat kopieren naar de ps3 worden ze eerst omgezet naar een formaat wat de ps3 wel snapt. als je dit on-the-fly doet gaat het meestal fout. Oplossing is de films eerst om te zetten naar een formaat wat de ps3 wel snapt, of ze niet te kopieren naar de ps3 maar gewoon te streamen.

Posts bumpen binnen 24 uur is not done btw..

[ Voor 7% gewijzigd door Meelobee op 18-08-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
Meelobee schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:23:
Geen idee over die tool.

.iso en .mkv worden beide niet ondersteund door de ps3, als je deze gaat kopieren naar de ps3 worden ze eerst omgezet naar een formaat wat de ps3 wel snapt. als je dit on-the-fly doet gaat het meestal fout. Oplossing is de films eerst om te zetten naar een formaat wat de ps3 wel snapt, of ze niet te kopieren naar de ps3 maar gewoon te streamen.

Posts bumpen binnen 24 uur is not done btw..
thanx, en het was geen 24 uur, kijk maar naar de datums :$, maar het was wel nodig want de thread was aardig naar de achtergrond verdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 06:21
audio2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:11:
beste medetweakers,

mvg
Over welke tool heb je het? Ik heb ook een QNAP ( maar dan de ss-439 ) en als het een tool is die iso / mkv file transcode dan kan ik begrijpen waarom dat het tooltje uit staat. De interne processor van een Qnap is veel te langzaam om deze taak uit te voeren. Daarnaast is de cooling van een qNap er nou ook niet echt voor bedoelt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio2009
Geen matches
Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Over welke tool heb je het? Ik heb ook een QNAP ( maar dan de ss-439 ) en als het een tool is die iso / mkv file transcode dan kan ik begrijpen waarom dat het tooltje uit staat. De interne processor van een Qnap is veel te langzaam om deze taak uit te voeren. Daarnaast is de cooling van een qNap er nou ook niet echt voor bedoelt.
De PMS tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:58
Ik zit met het volgende. Heb onlangs een grotere harde schijf in mijn ps3 gezet (wat overigens aardig simper is). Nu wil ik haar gebruiken voor de opslag van mijn muziek. Nu geeft de ps bij het ene album wel en bij het andere album geen hoes weer. Dacht eerst dat het aan de windows media player lag dus hier de hoesjes bijgezet. Gebruik trouwens PMS. Enig idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
ikke1972 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:59:
Ik zit met het volgende. Heb onlangs een grotere harde schijf in mijn ps3 gezet (wat overigens aardig simper is). Nu wil ik haar gebruiken voor de opslag van mijn muziek. Nu geeft de ps bij het ene album wel en bij het andere album geen hoes weer. Dacht eerst dat het aan de windows media player lag dus hier de hoesjes bijgezet. Gebruik trouwens PMS. Enig idee voor een oplossing?
Wat is het verschil tussen de hoes die hij wel laat zien en diegene die niet zichtbaar is?

Pixels, kleuren, grootte, bestandsformaat enz...

[ Voor 4% gewijzigd door Dwazer op 18-08-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
Geen matches
Dwazer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:12:
[...]

Wat is het verschil tussen de hoes die hij wel laat zien en diegene die niet zichtbaar is?

Pixels, kleuren, grootte, bestandsformaat enz...
Geen verschil, zijn allen tussen de 30 en 80 kb... Zijn dezelfde soort afbeeldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door ikke1972 op 18-08-2010 19:56 ]

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen matches
zorgen dat de ID3 tags van je muziek allemaal goed staan (tag&rename) en dan zou het goed moeten werken. Als er covers ontbreken kan het zijn dat niet alle nummers van een album de cover in de ID3 tag hebben staan.

• ikke1972
Geen matches
Meelobee schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:52:
zorgen dat de ID3 tags van je muziek allemaal goed staan (tag&rename) en dan zou het goed moeten werken. Als er covers ontbreken kan het zijn dat niet alle nummers van een album de cover in de ID3 tag hebben staan.
Ga het vanavond gelijk proberen. Nu heb ik tot nu nooit gehoord van ID3 tags maar lang leve internet. Het je nog een aanrader voor een programma om dit mee te doen?

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen matches
ikke1972 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Ga het vanavond gelijk proberen. Nu heb ik tot nu nooit gehoord van ID3 tags maar lang leve internet. Het je nog een aanrader voor een programma om dit mee te doen?
Ja, Tag&Rename ;)

• ikke1972
Geen matches
Geeft mijn kennis van zaken al goed weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Heren,

Ik gooi de vraag hier maar even neer. Had deze al in het gewone PS3 topic gezet.
Ik gebruik mijn PS3 hoofdzakelijk voor media doeleinden.

En dan bedoel ik het kijken van HD films en series en gewone DVDs.
Dit doe ik door ze te streamen met PS3 Media Server (1.10.51).

Nu heb ik bij de transcode instellingen staan dat hij automatisch Nederlandse ondertiteling meepakt.
Echter is de helft van de tijd, vooral bij custom(subbed) dvd's het zo dat ik geen ondertiteling heb.

In de instellingen heb ik staan, onder MEncoder; Ondertiteling taal prioriteit: nld, Dutch, nl, 1412, dutch
Ben ik nog een soort vergeten? Of gaat er iets anders fout?
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

PostalDude schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:31:
Heren,

Ik gooi de vraag hier maar even neer. Had deze al in het gewone PS3 topic gezet.
Ik gebruik mijn PS3 hoofdzakelijk voor media doeleinden.

En dan bedoel ik het kijken van HD films en series en gewone DVDs.
Dit doe ik door ze te streamen met PS3 Media Server (1.10.51).

Nu heb ik bij de transcode instellingen staan dat hij automatisch Nederlandse ondertiteling meepakt.
Echter is de helft van de tijd, vooral bij custom(subbed) dvd's het zo dat ik geen ondertiteling heb.

In de instellingen heb ik staan, onder MEncoder; Ondertiteling taal prioriteit: nld, Dutch, nl, 1412, dutch
Ben ik nog een soort vergeten? Of gaat er iets anders fout?
Kan iemand mij helpen?
Volgens mij ben je niets vergeten. Probeer het maar eens met de laatste beta versie. Hopelijk lost dit je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Geen matches
Het beste is om naast nl, nld, dut ook und te zetten. Dit is undefined.
Soms worden mkv's met nederlandse ondertitels ook weleens gemuxt met een undefined flag.
Volgens mij lost de und dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Heren,

Bedankt voor jullie hulp.
Heb de Beta gedownload en und erbij gezet.

Nog steeds geen ondertiteling.
Het gaat in dit geval bijv. om Salt (Salt.R5.CUSTOM.NL.SRT van FTD)

VLC mediaplayer geeft aan dat er 1 ondertiteling "spoor" bijzit en deze heet in VLC "Nederlands".
Echter pakt PS3 media deze ondertiteling niet.

Enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24
bij sommige films die ik stream heb ik geen geluid via ps3 media server, terwijl als ik de film op mijn pc afspeel ik wel gewoon audio heb.

wanneer ik dan op de ps3 op het driehoekje symbool druk en kies voor audio staar er "no audio".

Hoe kan het dat ik geen geluid heb als ik films naar mn ps3 stream, maar wel als ik ze gewoon op mijn pc afspeel?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-12-2016
PostalDude schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:50:
Heren,

VLC mediaplayer geeft aan dat er 1 ondertiteling "spoor" bijzit en deze heet in VLC "Nederlands".

Enige idee?
Ik heb precies hetzelfde met deze film, ook vanalles geprobeerd, maar het is mij helaas ook niet gelukt.
Misschien ligt het wel aan deze film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Geen matches
MarcBrou schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met deze film, ook vanalles geprobeerd, maar het is mij helaas ook niet gelukt.
Misschien ligt het wel aan deze film?
Nee, want heb het bij veel meer films/dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Qosmic schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:56:
bij sommige films die ik stream heb ik geen geluid via ps3 media server, terwijl als ik de film op mijn pc afspeel ik wel gewoon audio heb.

wanneer ik dan op de ps3 op het driehoekje symbool druk en kies voor audio staar er "no audio".

Hoe kan het dat ik geen geluid heb als ik films naar mn ps3 stream, maar wel als ik ze gewoon op mijn pc afspeel?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 07:50:
[...]

Ik gebruik het al maanden en het werkt (bijna) perfect.
Het programma is speciaal ontwikkeld voor de PS3 (met de mogelijkheid om het ook te gebruiken voor andere Blu-ray apparaten).
De enige problemen die ik ondervonden heb lagen aan de PC kant. Ik kan op één PC geen bewegende menu's maken omdat ik daar al van alles op geïnstalleerd had staan voordat ik multiAVCHD installeerde. Op een nieuwe PC lukte dat wel. Stilstaande menu's gaat op beide PC's perfect.
De laatste tijd wel een aantal problemen gehad met films die met een nieuwere MKVmerge zijn aangemaakt.
De laatste versie van multiAVCHD geeft nu vooraf een waarschuwing. Waarschijnlijk zal binnen kort een versie komen die ook deze films kan verwerken.

En voor iedereen die ondertitels wil hebben:

Met MultiAVCHD kan je meerdere ondertitel sporen mee nemen.
Programma installeer je op je pc? En maak je ook gebruik van Externe Hd? Ik wil eigenlijk alles daarop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zhadum schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:28:
[...]

Programma installeer je op je pc? En maak je ook gebruik van Externe Hd? Ik wil eigenlijk alles daarop zetten...
Ja en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Geen matches
Ik heb laatst een nieuwere build van PMS geinstalleerd (eerst 1.10.51 nu 1.20.409). Alles werkt prima, maar de ondertiteling is plotseling bij iedere film heel klein. Iemand enig idee hoe dit komt of beter, hoe ik de ondertiteling kan vergroten?
Instellingen pms aangaande subs:

Aangepaste opties: -sid 100
Ondertiteling taal: nl,dut,eng,fre
Ondertitel codepage: cp1252
ASS/SSA ondertitels: AAN
Lettertype config: UIT
Gebruik ASS standaard style: UIT
Lettertype schaal: 1.0

[ Voor 32% gewijzigd door Monda op 23-08-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:11:
Ik heb laatst een nieuwere build van PMS geinstalleerd (eerst 1.10.51 nu 1.20.409). Alles werkt prima, maar de ondertiteling is plotseling bij iedere film heel klein. Iemand enig idee hoe dit komt of beter, hoe ik de ondertiteling kan vergroten?
Deze kwam ik tegen op de PMS PS3 forum :)

Google doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Qosmic schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:56:

Klinkt als een audio spoor dat je niet via je PS3 kunt afspelen. Wellicht DTS (kan wel, maar moet je versterker ondersteunen en je moet dit in PMS goed instellen), of MP3?

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 23-08-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-12-2016
PostalDude schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:50:
Heren,

Enige idee?
Niemand?
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Blindfold schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

Klinkt als een audio spoor dat je niet via je PS3 kunt afspelen. Wellicht DTS (kan wel, maar moet je versterker ondersteunen en je moet dit in PMS goed instellen), of MP3?
dat zou kunnen, maar dts kan mijn versterker afspelen. heb een onkyo tx-sr 606. En heb ook bij de instellingen in PMs aangevinkt dat ie dat in de stream behoudt.
maar vind het zo raar dat ie bij de instellingen van pms (als ik op het driehoekje druk) no audio aangeef, terwijl er duidelijk wel een audio signaal inzit. (op mn pc heb ik wel geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:06
Beste mensen,

Misschien een hele domme vraag, maar ik kan er iig niet uitkomen.. Heb je per se een TV nodig die DLNA heeft, om je ps3 als media center te gebruiken..

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Bezemveger schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:06:
Beste mensen,

Misschien een hele domme vraag, maar ik kan er iig niet uitkomen.. Heb je per se een TV nodig die DLNA heeft, om je ps3 als media center te gebruiken..

Bvd
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bezemveger schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:06:
Beste mensen,

Bvd
Nee als je tv DLNA heeft kan je direct naar de tv streamen, zonder tussenkomst van een PS3 of andere mediaplayer. Helaas werkt dit 9 van de 10 keer erg brak en kun je beter een PS3 of mediaplayer gebruiken.
Qosmic schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

dat zou kunnen, maar dts kan mijn versterker afspelen. heb een onkyo tx-sr 606. En heb ook bij de instellingen in PMs aangevinkt dat ie dat in de stream behoudt.
maar vind het zo raar dat ie bij de instellingen van pms (als ik op het driehoekje druk) no audio aangeef, terwijl er duidelijk wel een audio signaal inzit. (op mn pc heb ik wel geluid)
Open die film eens met TSmuxer en kijk eens wat voor audio stream het is. Dan weet je misschien meer en kan je hem waarschijnlijk omzetten naar een formaat wat wel gestreamd kan worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Meelobee op 24-08-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Geen matches
Meelobee schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:38:
[...]
Open die film eens met TSmuxer en kijk eens wat voor audio stream het is. Dan weet je misschien meer en kan je hem waarschijnlijk omzetten naar een formaat wat wel gestreamd kan worden.
Wanneer ik met TSmuxer de film open heb ik ook geen audio.
Als ik dan op driehoekje druk en audio indruk krijg ik wederom de melding "no audio"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Matched: media
Qosmic schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:05:
[...]

Als ik dan op driehoekje druk en audio indruk krijg ik wederom de melding "no audio"
Erg vreemd.. en met een speciaal tooltje zoals MediaInfo? Als de pc geluid laat horen, moet dat toch ergens vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:05:
[...]

Dit is het probleem met mkv files die zijn gemergd met de nieuwe versie van mkvmerge. Hier vindt je de oplossing, duurt een minuutje maar werkt prima.

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=7220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Heb nu een ander probleem. Cinavia is me nu aan het lastig vallen. Na een tijdje krijg ik de melding Audio has been muted. This movie is protected by Cinavia. Message code 3.
Na rondgelezen te hebben heb ik een aantal tips geprobeerd:
- Skippen voorbij het punt waar je de melding kreeg -> lukt niet. Krijg bijna meteen weer de melding. Sterker nog. Als ik de film opnieuw start, dan krijg ik de melding in het begin, terwijl ik hem eerst pas na een half uur kreeg.
- Spoelen op 1.5 snelheid -> Dit werkt wel zolang ik blijf spoelen, maar daarna komt de melding meteen weer.
- Film een tijdje pauzeren -> dit heeft tot nu toe het meeste succes. 10-15 minuten op pauze zetten en ik kan weer een half uurtje kijken. (als ik hem maar heel even op pauze zet, dan komt de melding bijna meteen weer).
Ik ben bang dat er steeds meer films hier gebruik van zullen maken. Nu maar hopen dat het snel gehackt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Dit is het probleem met mkv files die zijn gemergd met de nieuwe versie van mkvmerge. Hier vindt je de oplossing, duurt een minuutje maar werkt prima.

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=7220
Thnx, dit is idd de oplossing! :)

Hoop wel dat ze met een andere versie van mkvmerge uit gaan komen dan, want om het steeds weer te gaan re-mergen is ook zo wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Qosmic schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:32:
[...]

Thnx, dit is idd de oplossing! :)

Hoop wel dat ze met een andere versie van mkvmerge uit gaan komen dan, want om het steeds weer te gaan re-mergen is ook zo wat..
Probleem ligt aan TSmuxer. Zoals ik het heb gelezen maakt mkvmerge gebruik van een geautoriseerde compressie voor mkv. Alleen TSmuxer maakt hier niet goed gebruik van.

Verwijderd

Geen matches
Blindfold schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:29:
Heb nu een ander probleem. Cinavia is me nu aan het lastig vallen. Na een tijdje krijg ik de melding Audio has been muted. This movie is protected by Cinavia. Message code 3.
Na rondgelezen te hebben heb ik een aantal tips geprobeerd:
- Skippen voorbij het punt waar je de melding kreeg -> lukt niet. Krijg bijna meteen weer de melding. Sterker nog. Als ik de film opnieuw start, dan krijg ik de melding in het begin, terwijl ik hem eerst pas na een half uur kreeg.
- Spoelen op 1.5 snelheid -> Dit werkt wel zolang ik blijf spoelen, maar daarna komt de melding meteen weer.
- Film een tijdje pauzeren -> dit heeft tot nu toe het meeste succes. 10-15 minuten op pauze zetten en ik kan weer een half uurtje kijken. (als ik hem maar heel even op pauze zet, dan komt de melding bijna meteen weer).
Ik ben bang dat er steeds meer films hier gebruik van zullen maken. Nu maar hopen dat het snel gehackt wordt.
Zie mn bovenstaande oplossing. Het geen geluid probleem komt ook door Cinavia.

Verwijderd

Geen matches
Blindfold schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

Probleem ligt aan TSmuxer. Zoals ik het heb gelezen maakt mkvmerge gebruik van een geautoriseerde compressie voor mkv. Alleen TSmuxer maakt hier niet goed gebruik van.
Hmm.. Bij mij en vele anderen heeft mencoder er anders ook last van.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Zie mn bovenstaande oplossing. Het geen geluid probleem komt ook door Cinavia.
Cinavia en encoding van audio met compressie door MKVmerge zijn 2 verschillende dingen.
Het ene komt omdat de laatste versie van mkvmerge een audiocompressie gebruikt die tsmuxer (en als ik het zo hieronder lees MEncoder ook) niet herkennen en dan krijg je geen geluid.
Cinavia is een beveiliging die door een soort watermerk in je bestand ziet dat het een Blu-ray zou moeten zijn. Dan checkt hij of er wel één of andere beveiliging op zit die standaard in Blu-rays zit (ASS ofzo?) en aangezien dit bij een MKV/AVCHD niet het geval is, dan krijg je dus die Cinavia melding. Voor zover ik heb gelezen is er nog geen oplossing/hack voor de Cinavia beveiliging. Mocht dit wel het geval zijn, dan hoor ik dit graag natuurlijk :-)

Ik krijg wel gewoon geluid. Na ongeveer 20-30 minuten afspelen, dan valt het geluid weg en komt de Cinavia melding.
Als je last hebt van de mkvmerge compressie, dan zie je in TSmuxer als je de mkv toevoegt ook geen geluidsspoor.

Overigens had ik de mkv ook al geremuxed met een oudere mkvmerge (3.40) en daarna weer gemuxed naar een AVCHD en deze via een HDD afgespeeld.

Als je de post die je zelf hebt gequote verder doorleest, dan zie je dat er verderop ook wat meer info staat waaruit blijkt dat het geen Cinavia issue was, maar een mkvmerge issue.

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 26-08-2010 12:25 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:38:
[...]

Hmm.. Bij mij en vele anderen heeft mencoder er anders ook last van.
Dan gebruikt MEncoder blijkbaar ook niet de Matroska standaard zoals ie zou moeten.

Een quote uit het topic dat je linkte:

Why does audio not play anymore since v4.1.0 (MP3, AC3, DTS audio tracks)?
The Matroska specifications know a feature called "header removal compression". This allows a muxer to keep a certain number of bytes that are identical for each frame in the track headers removing them from the individual frames. This reduces the size of the tracks significantly without altering the content as a demuxer can add the bytes found in the track headers to each frame during demuxing.

Starting with v4.1.0 mkvmerge uses header removal compression for a couple of track types by default. These include AC3, DTS and MP3 audio tracks as well as Dirac and MPEG-4 part 2 (aka. XviD/DivX) video tracks. The user muxing a file may disable it by explicitely selecting 'none' as the compression scheme for such a track.

If your player has difficulties playing such files then it is a bug in that player or in the demuxer but not in mkvmerge. This feature has been part of the Matroska specification since more than six years, and there's no excuse for refusing to add support for it.

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 26-08-2010 12:29 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Vandaag mijn vrije dag eens gebruikt om wat te experimenteren met mijn playstation en verschillende manieren van streaming (vanaf laptop, vanaf NAS, met en zonder muxen, etc.). Films streamen met subs e.d. werkt allemaal prima, waar ik tegen aan blijf lopen is het volgende:

Er staan ongeveer een 45GB aan mp3's op een externe schijf die aan mijn ps3 hangt via usb. Elke keer als ik muziek wil luisteren gaat de playstation al die folders en files weer opnieuw indexeren. Effectief ben ik dus 5 minuten verder voordat ik uberhaupt een file kan gaan afspelen. Wanneer ik files via java ps3 media server beschikbaar stel vanaf mijn laptop loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Zelfs wanneer de files op de interne schijf gekopieerd zijn doet het apparaat er een "eeuwigheid" over voor er iets af te spelen is of voor ik fatsoenlijk door de media kan bladeren.

Is er hier iets bekend over of is er een mogelijkheid om die file-index te cachen? Het is echt niet grappig om elke keer weer een tijd te moeten wachten voor je wat muziek kunt opzetten.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Geen matches
Library optie in PMS aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:53
Geen matches
Is het normaal dat als je PMS installeert alles gelijk naar behoren werkt? :P

Op dit moment is mijn laptop wel draadloos aangesloten op m'n router. Als ik binnenkort begin met streamen moet ik zeker waarschijnlijk wel een netwerkkabel trekken.

Nooit geweten dat het zó simpel was. Had ik veel eerder moeten doen. _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Geen matches
Meh, ik heb die Uitzending Gemist JAR gedownload en die moet je in de /plugins folder zetten ... maarreuh ... ik heb helemaal geen /plugins folder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Dag mensen, ik heb redelijk veel gelezen in dit topic, maar ik kan niet echt een oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb de PS3 via Mediaserver aangesloten op mijn PC, en heb ik geprobeerd een BlueRay iso te spelen.
Nu kan ik de ISO extracten, en de M2TS stream afspelen, maar is deze zonder ondertiteling.
Wanneer ik de ISO mount via Deamon Tools dan kan ik hem zien op de PS3, maar zodra ik hem afspeel dan kapt ie er mee na ongeveer 20 seconden, en verschijnt er een error op mijn PC.

Werkt het als ik de ISO rename naar ZIP? en dan open in de PS3 view?

Of kan het via een SRT file?

Het handigste is gewoon de ISO in tact laten, of evt. renamen naar ZIP of zo...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

FragNeck schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:52:
Dag mensen, ik heb redelijk veel gelezen in dit topic, maar ik kan niet echt een oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb de PS3 via Mediaserver aangesloten op mijn PC, en heb ik geprobeerd een BlueRay iso te spelen.
Nu kan ik de ISO extracten, en de M2TS stream afspelen, maar is deze zonder ondertiteling.
Wanneer ik de ISO mount via Deamon Tools dan kan ik hem zien op de PS3, maar zodra ik hem afspeel dan kapt ie er mee na ongeveer 20 seconden, en verschijnt er een error op mijn PC.

Werkt het als ik de ISO rename naar ZIP? en dan open in de PS3 view?

Of kan het via een SRT file?

Het handigste is gewoon de ISO in tact laten, of evt. renamen naar ZIP of zo...
Je kunt een Bluray ISO niet afspelen zoals een DVD ISO met sub (tenminste, niet tenzij ze dit in latere versies hebben toegevoegd).
Subs extracten is als ik bijv deze handleiding bekijk ook niet echt effe snel, dus als je de subs ergens kunt downloaden is dit waarschijnlijk sneller en dan stream je de M2TS file met de srt file als sub (moet je wel een goede PC en netwerkverbinding naar je PS3 hebben.
Of je kunt de hele structuur met bijv MULTIAVCHD naar een FAT HDD zetten en dan ziet ie hem als een AVCHD disc en kun je gewoon de subs selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

Sinds kort doen veel van mij mkv's het niet meer, alleen een zwart scherm waarna de volgende foutcode op het scherm komt:800288D8
Ik gebruik ps3ms v1.20.409, weet iemand waarom dit is?

edit: gefixt, bedraad lukt het wel

[ Voor 9% gewijzigd door erhan12 op 08-09-2010 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ga binnenkort een PS3 slim aanschaffen en een nieuwe netbook. Nu vroeg ik mij af of de netbook in staat is om MKV's te transcoden via PMS.

Specs netbook :
  • Intel Atom N525 processor, clocked at 1.80 GHz, with 2x512KB cache L2 and 800 Mhz FSB
  • Nvidia ION graphics: Intel GMA 3150 + Nvidia GT218 dedicated chip (Managed by Nvidia’s Optimus technology)
  • 2 GB DDR3 memory
  • Voor benchmarks zie hier
Het ding kan zelf dus prima full HD content afspelen maar maakt PMS gebruik van de GPU of alleen CPU ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Spam schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:20:
Ik ga binnenkort een PS3 slim aanschaffen en een nieuwe netbook. Nu vroeg ik mij af of de netbook in staat is om MKV's te transcoden via PMS.

Specs netbook :
  • Intel Atom N525 processor, clocked at 1.80 GHz, with 2x512KB cache L2 and 800 Mhz FSB
  • Nvidia ION graphics: Intel GMA 3150 + Nvidia GT218 dedicated chip (Managed by Nvidia’s Optimus technology)
  • 2 GB DDR3 memory
  • Voor benchmarks zie hier
Het ding kan zelf dus prima full HD content afspelen maar maakt PMS gebruik van de GPU of alleen CPU ?
Nee, PMS gebruikt de GPU niet, is voornamelijk op basis van de CPU hoe het transcoded wordt vanuit het pakket.

Google geeft mij deze en deze hits op. You do the math ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]&#8226; Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
&#8226; Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
&#8226; Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
&#8226; Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]