Even een vraagje is het je al gelukt om de service voor WMP uit te zetten? Weet niet precies hoe deze service heet. Zit momenteel op mijn werk dus kan ook niet snel even kijken. Maar het lijkt mij vrij belangrijk dat je deze uit zet. Anders zal PMS3 niet werken. Heb in het begin hetzelfde probleem gehad je kunt dan wel alles qua instellingen goed zetten maar als je deze service niet uitzet gaat het niet werken.MaartenFM schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:35:
[...]
Het aparte is dus dat de server van Windows Media Player het wel doet en dat die dus blijft staan en als ik op de Playstation zoek naar nieuwe servers vind ie geen nieuwe. Weet ook niet hoe ik die WMP uit krijg en of dat nodig is.
er ligt 15 meter kabel weg gewerkt in de plint, achter kasten e.d.DeeJee schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:07:
Ik had ook dezelfde soort problemen met mijn WRT54G.
De connectie mediaserver van de PS3 werd steeds verbroken.
Ik had overigens niet de melding van de kabel. Misschien even met andere kabel testen?
maar dan nog, lijkt me wel erg stug dat een kabel waar niks of niemand aanzit zomaar ineens stuk gaat (?)
Als die kabel fysiek ergens gestrest wordt (bijvoorbeeld ergens in een bocht, vaak bij de netwerkaansluiting kan dat zomaar. Heb ik ook bij mijn desktop PC, opeens na 6 jaar, waardoor ik om de zoveel tijd geen netwerkverbinding heb en na wat morrelen aan de kabel wel...
B.S.U.R.
Melding dat de kabel niet verbonden is komt vaak ook doordat je router dan om wat voor reden dan ook aan het rebooten is.kevz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:02:
Ik heb de laatste tijd last van een nieuw probleem...
Af en toe tijdens het streamen van xvid videos (dmv PS3 Java Media Server) wil de PS3 nog wel eens klagen met 'de ethernet kabel is niet aangesloten' of 'geen ethernet kabel gevonden' en dan valt m'n video gewoon weg, 3 seconden later springt de media server weer tevoorschijn. Soms gebeurt dit 1x in een uur, maar ik heb het ook al meegemaakt dat het 5x per minuut gebeurde en hij zelfs helemaal de weg kwijt was totdat ik de PS3 opnieuw opstartte.
Het enige wat ik kan bedenken is de nieuwe firmware die nogal wat LAN issues heeft, er is niks anders in de 'setup' verandert. Of kan het gewoon zijn dat de LAN poort de geest geeft?
Setup: 5 jaar oud pc systeem met WinXP32, PS3 media server -> Linksys WRT54GL met Tomato -> PS3 80gb grote/oude versie.
Daarom draai ik ook Tomato custom firmware op mn WRT54GL, kan je zonder problemen een enorme lange tijd aan laten staanBlindfold schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:52:
[...]
Melding dat de kabel niet verbonden is komt vaak ook doordat je router dan om wat voor reden dan ook aan het rebooten is.
Ben misschien vergeten te vermelden dat dit probleem echt sinds kort is begonnen. Heb al meer dan een jaar lang vrolijk van alles gestreamed zonder problemen
Nu heb ik daarjuist mijn ps3 aangesloten aan mijn pc dmv een netwerkkabeltje. Ik heb een extra netwerkkaartje in pc gestoken.
Nu lukt internet delen en zo wel (dus ik kan demo's downloaden) via ps3 maar ik krijg ps3 media server maar niet aan de praat.
Bij traces staat er: [main] TRACE 18:56:57.782 It's ready! You should see the server appears on XMB
Maar bij status staat er : ps3 niet gevonden. Staat deze aan? ......
Iemand een oplossing?
Nu lukt internet delen en zo wel (dus ik kan demo's downloaden) via ps3 maar ik krijg ps3 media server maar niet aan de praat.
Bij traces staat er: [main] TRACE 18:56:57.782 It's ready! You should see the server appears on XMB
Iemand een oplossing?
kokorico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:04:
Nu heb ik daarjuist mijn ps3 aangesloten aan mijn pc dmv een netwerkkabeltje. Ik heb een extra netwerkkaartje in pc gestoken.
Iemand een oplossing?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik heb op verzoek een topicwaarschuwing geplaatst.
Houd je daar dan ook vanaf nu aan!
Houd je daar dan ook vanaf nu aan!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Anoniem: 342349
Beste Mensen,
het topic is inmiddels enorm geworden...dat is alleen maar prima. Ik heb er veel aan gehad met name het streamen van mijn iso files en mkv op mijn laptop via ps3 media server.
nu sta ik op het punt om een NAS aan te schaffen en ik ben merkonafhankelijk! Het enige wat ik wil is dat de NAS de functionaliteit overneemt van ps3 media server op mijn laptop........
heeft iemand een model dat dit kan??
tata,
H.
het topic is inmiddels enorm geworden...dat is alleen maar prima. Ik heb er veel aan gehad met name het streamen van mijn iso files en mkv op mijn laptop via ps3 media server.
nu sta ik op het punt om een NAS aan te schaffen en ik ben merkonafhankelijk! Het enige wat ik wil is dat de NAS de functionaliteit overneemt van ps3 media server op mijn laptop........
heeft iemand een model dat dit kan??
tata,
H.
Sinds een maand of 2 draai ik PMS op mijn pc.
Via gigabit netwerk zit mijn ps3 aangesloten.
ISO, MKV, avi, mp3 ... je kunt het zo gek niet opnoemen of het draaid
super smooth / vloeiend. 1080p op m'n 42" tv ziet er echt super uit!
Eén ding loop ik echter tegenaan.
Ik mag graag mp3's spelen via PMS, maar de afspeel functie vind ik niet
alles. Ik ga met de ps3 bijvoorbeeld naar mijn pc-map e:/mp3/
Daar staan een paar duizend mp3s in, die ik met de ps3 nu alleen maar
op alfabetische volgorde in beeld krijg.
Ik kan ze niet op datum sorteren, en ook niet zoeken.
Is dat op een andere manier wel mogelijk?
Via gigabit netwerk zit mijn ps3 aangesloten.
ISO, MKV, avi, mp3 ... je kunt het zo gek niet opnoemen of het draaid
super smooth / vloeiend. 1080p op m'n 42" tv ziet er echt super uit!
Eén ding loop ik echter tegenaan.
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Nee helaas zijn er nog geen zoekopties.
Wat je het beste kunt doen (maar wat wel veel werk is) is de mp3's op je pc netjes in mappen te verdelen:
E:\-A-\Artiest met A\Albumnaam\liedje.mp3
Dan kan je die op je PS3 per album doorbladeren en afspelen.
Wat je het beste kunt doen (maar wat wel veel werk is) is de mp3's op je pc netjes in mappen te verdelen:
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Anoniem: 342635
Heeft iemand ervaring met een dlna certified NAS media servers? Ik zoek naar een device waarmee ik video's kan streamen naar mijn ps3. Voorlopig doe ik dit via mijn mac, maar ik zou graag rechtstreeks van een nas streamen. Ik lees hier dat er toestellen bestaan van Conceptronic, Qnap en Synology.
Gebruikt hier iemand een van deze?
Welk model raden jullie aan (moet niet uit die lijst zijn, iets anders mag ook)? Het moet uiteraard een goede prijs/kwaliteitverhouding zijn.
Welk model raden jullie aan (moet niet uit die lijst zijn, iets anders mag ook)? Het moet uiteraard een goede prijs/kwaliteitverhouding zijn.
Anoniem: 342635
Nee, ik weet niet of hier een oplossing voor bestaat. Ik denk dat je niet tegelijkertijd je internet kan delen en ps3 server draaien. Of toch niet eenvoudig. Het probleem is dat alle netwerkverkeer naar het internet wordt geroute. Nu jouw media server zit niet op het internet, maar op jouw LAN. Je zou dus specifiek verkeer voor de media server moeten afsplitsen en op de LAN plaatsen. Ik heb geen idee hoe je dat kan doen met de hardware die je nu hebt.kokorico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:04:
Iemand een oplossing?
Koop u een router en u problemen zullen opgelost zijn denk ik
Volgens mij is de oplossing hiervoor vrij eenvoudig.kokorico schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:04:
Iemand een oplossing?
PS3 media server kiest zelf de netwerkkaart waarop hij de server wil starten. In de instellingen kun je dit forceren op een specifieke netwerkinterface. Op mijn laptop pakte hij met autodetect de verkeerde en kreeg ik ook geen verbinding. Na handmatig de correcte netwerkinterface in te stellen werkte het prima.
De netwerkkaart die naar de PS3 gaat moet dus ingesteld worden, niet de netwerkkaart waar de internetverbinding aanhangt.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Je kunt in PMS instellen welke interface gebruikt moet worden, als je die naar je LAN kant wijst is er niets aan de hand.Anoniem: 342635 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:25:
[...]
Nee, ik weet niet of hier een oplossing voor bestaat. Ik denk dat je niet tegelijkertijd je internet kan delen en ps3 server draaien. Of toch niet eenvoudig. Het probleem is dat alle netwerkverkeer naar het internet wordt geroute. Nu jouw media server zit niet op het internet, maar op jouw LAN. Je zou dus specifiek verkeer voor de media server moeten afsplitsen en op de LAN plaatsen. Ik heb geen idee hoe je dat kan doen met de hardware die je nu hebt.
Koop u een router en u problemen zullen opgelost zijn denk ik
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik ben er techinsch niet ze heel sterk in, maar ik heb sinds kort een Synology NAS (DS209) i.c.m. een PS3. voor Muziek en Foto's werkt het super eenvoudig!Anoniem: 342635 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:14:
Heeft iemand ervaring met een dlna certified NAS media servers? Ik zoek naar een device waarmee ik video's kan streamen naar mijn ps3. Voorlopig doe ik dit via mijn mac, maar ik zou graag rechtstreeks van een nas streamen. Ik lees hier dat er toestellen bestaan van Conceptronic, Qnap en Synology.
Films ben ik nog niet heel tevreden over. Een aantal formaten (o.a. MKV's) krijg ik niet afgespeeld op de PS3. Het schijnt wel mogelijk te zijn om PMS op een synology te laten draaien. Daar lees ik ook positieve reacties over. Alleen mij lukt het niet om dat voor elkaar te krijgen... Ik zou zeggen zoek daar eens na (op het PMS forum staat er nogal wat over geschreven) als je een beetje thuis bent in Linux/programmeren moet je het wel voor elkaar krijgen (ik ben dat dus helemaal niet).
Verwijderd
Ik heb momenteel een nas server gemaakt met freenas, daarop sabnzbd en als upnp streamer PMS.
Alles werkt perfect, geen happeringen met 1080p films.
Maar transcoden werkt niet met PMS, dat ligt aan freenas als os.
Is er een linux distributie ( liefst zonder xwindows om het systeem te ontlasten ) waarop PMS draait ?
zodat transcoden wel werkt.
Alles werkt perfect, geen happeringen met 1080p films.
Maar transcoden werkt niet met PMS, dat ligt aan freenas als os.
Is er een linux distributie ( liefst zonder xwindows om het systeem te ontlasten ) waarop PMS draait ?
zodat transcoden wel werkt.
Tjah, PMS is in principe opensource, dus je zou de source kunnen aanpassen (mits je programmeerervaring hebt natuurlijk), zodat je heel het grafische eruit haalt. Dan is het een kwestie van java installeren, en runnen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Ik heb net even in de mainclass zitten neuzen en zag de volgende parameters die je mee kunt sturen als je pms start via command prompt ( of shell)scorpie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:39:
Tjah, PMS is in principe opensource, dus je zou de source kunnen aanpassen (mits je programmeerervaring hebt natuurlijk), zodat je heel het grafische eruit haalt. Dan is het een kwestie van java installeren, en runnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| if (args[a].equals("console")) System.setProperty("console", "true"); else if (args[a].equals("nativelook")) System.setProperty("nativelook", "true"); else if (args[a].equals("scrollbars")) System.setProperty("scrollbars", "true"); else if (args[a].equals("noconsole")) System.setProperty("noconsole", "true"); |
heb even getest om de ps3 media server te starten via de command prompt en dit werkt :
java -jar pms.jar console
Er zit ook en bat file bij waar dit gedaan wordt maar die werkt niet bij mij. Ik krijg een error dat java niet is geïnstalleerd. Daar geven ze ook de -xmx parameter mee met 768mb. Dus 768mb van je geheugen heeft ps3media server dan beschikbaar. Ik heb de bovenstaande command prompt regel maar eens aangepast naar
java -jar -xmx1024m pms.jar console
en het draait als een tierelier.
dan start pms wel op maar zonder de gui.
offtopic:
geen dank, graag gedaan
geen dank, graag gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 31-01-2010 14:10 ]
Is wel een mooie voor in de TS, thnx voor het uitzoeken (had er zelf geen zin in nee
)
Verwijderd
Ik probeer een *.mts file (AVCHD) af te spelen van een externe harddisk. het werkt goed maar helaas krijg ik met geen mogelijkheid de subtitles aan de gang
Als ik de hele BDMV directory op een dvd brand en dat afspeel in de ps3 dan doet de subtitles het wel
weet iemand hoe ik de subs aan de gang krijg v.a. een externe harddisk?

Als ik de hele BDMV directory op een dvd brand en dat afspeel in de ps3 dan doet de subtitles het wel
weet iemand hoe ik de subs aan de gang krijg v.a. een externe harddisk?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 18:03 ]
Hoi,scorpie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:10:
Is wel een mooie voor in de TS, thnx voor het uitzoeken (had er zelf geen zin in nee)
sorry, ben newbie, maar betekent TS een QNAP NAS? IK heb een paar posts geleden het volgende gevraagd:
"Beste Mensen,
heeft iemand een model dat dit kan??"
--------------------------------------------------
Kortom, kan ik dus met bijvoorbeeld een QNAP TS-219P uitvoeren wat ik wil in combinatie met het opensource stukje van webgnome??????
TS betekent "Topic Start" of "Topic Starter", afhankelijk of je naar de persoon of naar zijn post refereertAnoniem: 342349 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:17:
sorry, ben newbie, maar betekent TS een QNAP NAS? IK heb een paar posts geleden het volgende gevraagd:
[...]
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
hahahahahahahhah, OK! my bad!DexterDee schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:20:
[...]
TS betekent "Topic Start" of "Topic Starter", afhankelijk of je naar de persoon of naar zijn post refereert

kan evengoed het de manier die webgnome gebruikt PMS op een QNAP TS-219P laten pruttelen??
Weet iemand hier ook hoe je pms in kan stellen zodat hij de pc (met windows vista ultimate) NIET in sluimerstand laat gaat, maar pas als het afspelen is voltooid?
Ik heb al op de andere fora gekeken, de instellingen nagelopen, op de pms website, maar nog geen resultaat gevonden.
Nu moet ik dus in energiebeheer de sluimerstand uitzetten als ik pms gebruik, en als ik klaar ben met kijken moet ik dat weer aanzetten.....lastig toch?
Ik heb al op de andere fora gekeken, de instellingen nagelopen, op de pms website, maar nog geen resultaat gevonden.
Nu moet ik dus in energiebeheer de sluimerstand uitzetten als ik pms gebruik, en als ik klaar ben met kijken moet ik dat weer aanzetten.....lastig toch?
All is fair in God of War
Dan zet je je sluimerstand toch op 2,5/3 uur?waztone schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:55:
Weet iemand hier ook hoe je pms in kan stellen zodat hij de pc (met windows vista ultimate) NIET in sluimerstand laat gaat, maar pas als het afspelen is voltooid?
Ben er inmiddels ook achter dat als je de .srt files inbakt in je filmbestand, het streamen en dan met name het voor- of achteruit spoelen, supersoepel gaat. Dit itt als je de bestanden (.avi +.srt) laat samenvoegen door PMS. Wat een verschil zeg. Probeer je te spoelen of dmv vierkantje een scene te selecteren krijg je of foutmeldingen of het duurt ontzettend lang. Voortaan ga ik al mn divx bestanden gewoon eerst samenvoegen met de .srt file en dan streamen met PMS. Kost een minuut per film....
PSN id: PENo1
Kan niet in PMS, enige optie die je hebt is inderdaad sluimerstand uit of op een lange tijd zetten (4 uur bv)waztone schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:55:
Logisch, nu hoeft PMS niet meer te transcoden, maar enkel de film je netwerk op te sturen.P.E.No.1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:09:
Ben er inmiddels ook achter dat als je de .srt files inbakt in je filmbestand, het streamen en dan met name het voor- of achteruit spoelen, supersoepel gaat. Dit itt als je de bestanden (.avi +.srt) laat samenvoegen door PMS. Wat een verschil zeg. Probeer je te spoelen of dmv vierkantje een scene te selecteren krijg je of foutmeldingen of het duurt ontzettend lang. Voortaan ga ik al mn divx bestanden gewoon eerst samenvoegen met de .srt file en dan streamen met PMS. Kost een minuut per film....
Anoniem: 323168
Is het je al gelukt?MillZ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:50:
[...]
* myReactBekijk myReact van Webgnome
* galleryBekijk de gallery van Webgnome
* homepageBezoek homepage van Webgnome
Reg. datum: 21 maart 2001
quote:
MillZ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:30:
[...]
Ik heb je guide goed doorgelezen, alleen kom ik niet echt tegen hoe mijn situatie is.
Ik heb een laptop met een utp cat 5 aangesloten rechtstreeks op de PS3.
Aangegeven in PS3 MS dat hij de beste kwaliteit mag doorgeven, en eigenlijk verder niets ingesteld.
Heeft iemand wat tips waar ik nog op moet letten?
Draadloos wordt mijn Laptop namelijk wel gezien door de PS3.
Moet ik ook nog wat instellen op de PS3?
Er ik weet van een instelling dat je in PMS ook kan aangeven dat het om een bedraade verbinding gaat, maar ik kan het even niet meer vinden.
wat je kan proberen is om een vast ip adres in te geven in de ps3 media server console. Dit heeft bij mij geholpen toen de ps3 mijn server ook niet zag.
Dus zonder router,switch of iets anders, hup utp kabel in je laptop, en zo je PS in...
Wie heeft dit werkend hierzo?
Ik krijg het echt niet voor elkaar
Als je een kabel direct van je PC naar de PS3 doet heb je dan niet een UTP Cross cable nodig? Net zoals bij PC-->PC.?
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Nee, als de laptop een gigabit nic heeft hoeft dat niet.

Ik laat het meteen weten als het gelukt is!
Ben veel teveel bezig met Modern Warfare....
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ik gebruik PS3 Media Server om mkv bestanden naar mijn xbox 360 te streamen. Prachtig programma alleen na een tijdje loopt het geluid een aantal seconden voor op het beeld. Hoe verder je bent met het afspelen van een mkv bestand hoe minder synchroom het beeld en geluid gaat lopen. Dit is ook het geval bij TVersity.
Ik draai Windows 7 met de volgende codecs:
- AC3filter
- ffdshow
- TVersity codec pack
- Haali Media Splitter
- Win7codecs
Volgens mij is er geen vertraging als ik het mkv bestand op mijn pc afspeel.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Ik draai Windows 7 met de volgende codecs:
- AC3filter
- ffdshow
- TVersity codec pack
- Haali Media Splitter
- Win7codecs
Volgens mij is er geen vertraging als ik het mkv bestand op mijn pc afspeel.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Hier ook mensen die wat settings weten om bijv Blue ray films met subs aan de praat te krijgen?
En dan bedoel ik dus echt zon "STREAM" folder waar dan de files in staan..
Ik krijg ze er gewoon niet onder. Andere files geen problemen mee maar dus alleen met de echte blue ray
En dan bedoel ik dus echt zon "STREAM" folder waar dan de files in staan..
Ik krijg ze er gewoon niet onder. Andere files geen problemen mee maar dus alleen met de echte blue ray
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Rage_667 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:46:
[...]
Is het wel mogelijk om juist al je mp3's op de een of andere manier random af te spelen, of bv met playlists te werken? Ik heb alles netjes in mappen gesorteerd, maar krijg het niet voor elkaar om ook maar iets random te spelen (niet per map, niet per submap, wat dan ook). En met playlists lijkt me dat ook niet echt mogelijk, of mis ik iets?Meelobee schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:16:
Nee helaas zijn er nog geen zoekopties.
Nomen nescio
Nee ook dat kan helaas niet, de opties met mp3's zijn echt heel beperkt. Eigenlijk alleen maar afspelen 'As is' uit een folder. Als je playlists en shuffle wilt gebruiken dan zal je de mp3's naar de hd van de ps3 moeten kopieren.
[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 06-02-2010 22:08 ]
Ik heb sinds kort een PS3 en gebruik het programmatje PS3 media server om zo blue ray films te streamen naar de PS3
Nu staat bij elke film netjes een .srt ondertiteling met dezelfde bestandsnaam als de film.
Laat het zo zijn dat bij een aantal films de ondertiteling niet word weergegeven, bij een enkele doet de ondertiteling wel en bij sommige films is de ondertiteling engels. Dit is ook niet aan te passen.
Iemand enig idee waardoor dit komt?
Nu staat bij elke film netjes een .srt ondertiteling met dezelfde bestandsnaam als de film.
Laat het zo zijn dat bij een aantal films de ondertiteling niet word weergegeven, bij een enkele doet de ondertiteling wel en bij sommige films is de ondertiteling engels. Dit is ook niet aan te passen.
Iemand enig idee waardoor dit komt?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
opgelost!
het probleem was dat ik bij sommige ondertitels nog .srt had staan in de naam terwijl dat niet nodig is..
laat je dat weg werkt het wel goed!
het probleem was dat ik bij sommige ondertitels nog .srt had staan in de naam terwijl dat niet nodig is..
laat je dat weg werkt het wel goed!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
1. Is iemand gelukt / of weet iemand hoe je PS3 media server als service installeert? [Ik heb het geprobeerd, bij aanmelden ook gekozen voor local service etc..[
En heeft het überhaupt nut?
2. Ik heb laatste beta versie, heb aangevinkt voor ´prevent OS to go to sleep...´ maar mijn pc (windows 7) gaat toch slapen, in winxp had ik geen last van... weet iemand hoe ik het kan verhelpen?
Dank Zhadum
2. Ik heb laatste beta versie, heb aangevinkt voor ´prevent OS to go to sleep...´ maar mijn pc (windows 7) gaat toch slapen, in winxp had ik geen last van... weet iemand hoe ik het kan verhelpen?
Dank Zhadum
Zet slaapstand gewoon uit in windows.Zhadum schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:11:
Dank Zhadum
http://www.sevenforums.co...rnate-enable-disable.html
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 08-02-2010 23:40 ]
1. Ja heb ik werkend op m'n Vista pc. Het nut is dat PMS altijd draait zodra de pc aangaat.Zhadum schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:11:
1. Is iemand gelukt / of weet iemand hoe je PS3 media server als service installeert? [Ik heb het geprobeerd, bij aanmelden ook gekozen voor local service etc..[
Dank Zhadum
2. Lees het topic eens door, dezelfde vraag staat zelfs nog op deze pagina. Maar idd uitzetten of op bv 4 uur zetten van de sleepmode is de enige optie.
Beiden dank voor jullie reactie, ik had nog gekeken, kennelijk over het hoofd gezien.Meelobee schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:57:
[...]
1. Ja heb ik werkend op m'n Vista pc. Het nut is dat PMS altijd draait zodra de pc aangaat.
2. Lees het topic eens door, dezelfde vraag staat zelfs nog op deze pagina. Maar idd uitzetten of op bv 4 uur zetten van de sleepmode is de enige optie.
@Meelobee: Zou je me precies kunnen vertellen wat je instellingen zijn; o.a. bij tabblad 'aanmelden'. Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd maar het lukt me niet.
Ik probeerde met PMS een 720p avch bestand (m2ts wordt ook aangegeven, is dit verschillend?) te streamen met een .srt file. Nu geeft de film als ik deze afspeel de ondertiteling compleet verkeerd weer. Helemaal doorelkaar en totaal niet synchroon met de film. Nu heb ik geprobeerd om de .srt file in te bakken met TSmuxer. Alleen nu kan ik de subtitle niet selecteren als ik de film naar mn PS3 stream? Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb overigens bij de input in TSmuxer wel beide files staan. In mijn geval dus de film.m2ts en de .srt. Ik dacht dat het hetzelde werkt als AVIaddSub met divx maar dit is niet zo?
Ik heb overigens bij de input in TSmuxer wel beide files staan. In mijn geval dus de film.m2ts en de .srt. Ik dacht dat het hetzelde werkt als AVIaddSub met divx maar dit is niet zo?
Ik heb dit ook eerder geprobeerd/uitgezocht maar het is niet mogelijk om een m2ts file samen met de bijhorende srt file te bakken (met behulp van TSmuxer) en vervolgens te streamen. Het doet het gewoon niet. Het is jammer maar helaas.P.E.No.1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:23:
Ik probeerde met PMS een 720p avch bestand (m2ts wordt ook aangegeven, is dit verschillend?) te streamen met een .srt file. Nu geeft de film als ik deze afspeel de ondertiteling compleet verkeerd weer. Helemaal doorelkaar en totaal niet synchroon met de film. Nu heb ik geprobeerd om de .srt file in te bakken met TSmuxer. Alleen nu kan ik de subtitle niet selecteren als ik de film naar mn PS3 stream? Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
In jou geval (een AVCHD) kan het alleen met behulp van een externe harddisk en vervolgens op je PS3 aansluiten. Dus je moet eerst m.b.v. Tsmuxer m2ts en srt file aan elkaar koppelen en ook instellen dat het gesplitst moet worden in bestanden met max. grootte van 4 Gig. Vervolgesn heb je avchdmanager nodig en als het eenmaal klaar is, moet je het op een externe harddisk (fta32) zetten, deze moet je dan vervolgens op je PS3 aansluiten.
Ik heb een uitgebreide handleiding voor je, stuur me een mailtje naar boogietje AT gmail.com
Niet? Dat is erg jammer. Kan het met andere soorten HD films wel? Hoe kan het trouwens dat als ik de film stream met PMS die ondertiteling dan zo onsynchroon loopt. Is dit aan te passen?Zhadum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:34:
[...]
Ik heb dit ook eerdgeprobeerd/uitgezocht maar het is niet mogelijk om een m2ts file samen met de bijhorende srt file te bakken (met behulp van TSmuxer) en vervolgens te streamen. Het doet het gewoon niet. Het is jammer maar helaas.
In jou geval (een AVCHD) kan het alleen met behulp van een externe harddisk en vervolgens op je PS3 aansluiten. Dus je moet eerst m.b.v. Tsmuxer m2ts en srt file aan elkaar koppelen en ook instellen dat het gesplitst moet worden in bestanden met max. grootte van 4 Gig. Vervolgesn heb je avchdmanager nodig en als het eenmaal klaar is, moet je het op een externe harddisk (fta32) zetten, deze moet je dan vervolgens op je PS3 aansluiten.
Ik heb een uitgebreide handleiding voor je, stuur me een mailtje naar boogietje AT gmail.com
[ Voor 5% gewijzigd door P.E.No.1 op 09-02-2010 14:12 ]
Mijn instellingen heb ik hier niet bij de hand, zal vanavond ff een screenshot maken voor jeZhadum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:09:
[...]
Beiden dank voor jullie reactie, ik had nog gekeken, kennelijk over het hoofd gezien.
@Meelobee: Zou je me precies kunnen vertellen wat je instellingen zijn; o.a. bij tabblad 'aanmelden'. Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd maar het lukt me niet.
Maar probeer dit eens:
My server never ran right using the install as service function on PMS. Since installing the service per these instructions, it has ran flawlessly. To have PS3 Media Server run as a service and auto-start when you computer boots..
1) If running, shut down PS3 Media Server
2) Download Windows Server 2003 Resource Kits Tools and install
3) Open command prompt (run as administrator) and type in this command.
"C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\Instsrv.exe" "PS3 Media Server" "C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\Srvany.exe"
This is the default directory for Windows 7 64 bit VERIFY YOUR PATHWAY!!!
4) Once you receive the message that the service has been installed successfully, use the Windows "Run" command and type in regedit, then find this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PS3 Media Server
5) Add a new sub-key called Parameters.
6) In the Parameters key, create a new string value named Application.
7) Set the value data of Application to the full path of the executable file. For example, C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server\PMS.exe" Save and close the registry editor.
Dat zou moeten werken
Echt niet :-) Met AVCHD kan het niet, en ook niet met een m2ts bestanden ... maar ik heb al heel vaak verschillende HD series (720) gedownload (mkv file geloof ik) en vervolgens de srt file (bierdopje.com) in dezelfde map gezet en het werkt uitstekend! Dat zou dus ook bij jou moeten. Heb je wel juiste codecs geinstalleerd? [http://www.cccp-project.net/] zie ook in PS3 mediaserver --> tabblaf FAQ, je moet geloof ik een filter aanvinken nadat je het gedownload hebt. Ik zal het je vanavond opsturen...P.E.No.1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Niet? Dat is erg jammer. Kan het met andere soorten HD films wel? Hoe kan het trouwens dat als ik de film stream met PMS die ondertiteling dan zo onsynchroon loopt. Is dit aan te passen?
Er zijn ook films die speciaal voor ps3 zijn omgezet, inclusief sub, dat gaat ook erg soepel... te vinden via FTD.
Je hebt ook programma als mkv2vob, dat zou je wel kunnen proberen.
Heb je ps3 en je pc wel met kabel aangesloten (via ja router neem ik aan), want draadloos is hopeloos.
Ja ik heb de pc en de PS3 wired. Ik heb een codecpack van SHARK voor windows 7. Die werkt voor de rest perfect. Kan ik trouwens zo'n m2ts bestand ook omzetten naar een handiger formaat? en hoe?Zhadum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:32:
[...]
Echt niet :-) Met AVCHD kan het niet, en ook niet met een m2ts bestanden ... maar ik heb al heel vaak verschillende HD series (720) gedownload (mkv file geloof ik) en vervolgens de srt file (bierdopje.com) in dezelfde map gezet en het werkt uitstekend! Dat zou dus ook bij jou moeten. Heb je wel juiste codecs geinstalleerd? [http://www.cccp-project.net/] zie ook in PS3 mediaserver --> tabblaf FAQ, je moet geloof ik een filter aanvinken nadat je het gedownload hebt. Ik zal het je vanavond opsturen...
Er zijn ook films die speciaal voor ps3 zijn omgezet, inclusief sub, dat gaat ook erg soepel... te vinden via FTD.
Je hebt ook programma als mkv2vob, dat zou je wel kunnen proberen.
Heb je ps3 en je pc wel met kabel aangesloten (via ja router neem ik aan), want draadloos is hopeloos.
[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 09-02-2010 16:01 ]
In dit topic kan je de nieuwste build vinden voor OS X.
Door het volgende toe te voegen aan de info.plist kan je PMS verbergen uit de dock/app switcher (menu bar icoon blijft wel).
Door het volgende toe te voegen aan de info.plist kan je PMS verbergen uit de dock/app switcher (menu bar icoon blijft wel).
code:
1
2
| <key>LSUIElement</key> <integer>1</integer> |
Ze zullen er wel zijn maar ik heb niet echt een goede gevonden en vond het ook een beetje zonde van de tijd. Uiteindelijk toch een externe HD aangeschaft --> Lacie Network Space 2 --> Zet de bestanden dus direct erop.P.E.No.1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:58:
[...]
Ja ik heb de pc en de PS3 wired. Ik heb een codecpack van SHARK voor windows 7. Die werkt voor de rest perfect. Kan ik trouwens zo'n m2ts bestand ook omzetten naar een handiger formaat? en hoe?
Wat betreft codecs, ik heb deze handleiding gevolg {Tabblad LEESMIJ van PS3 media server}
Transcoding on Windows: HOWTO
=============================
2 possible methods:
A) Using the server "as is": Nothing else to install, it will use Mencoder for the transcoding part.
It's the recommended way, cause you do not have to mess with your system / codec pack / etc.
You will also be able to mux on the fly without reencoding
1- If not already done, get and install a codec pack with ffdshow (VSfilter must be included for subtitles).
My favorite is CCCP Codec Pack [http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp]
2- Get and install AVISynth 2.5.7 (I've met some framerate problems with 2.5.8 betas)
[http://downloads.sourceforge.net/avisynth2/Avisynth_257.exe?modtime=1168199840&big_mirror=0]
3- Set up the FFDShow Audio Mixer to 5.1 (3/0/2 LFE)
4- Set "Autoload VS Filter" to true
5- Configure Haali Splitter (audio/subtitles language priorities)
Optional Codecs: CoreAVC is a good choice for H264 decoding, Quicktime Alternative and Real Alternative are also useful
(Apple 1080p trailers for example).
Ik heb het een tijdje terug ook eens geprobeerd maar dat ging niet, in tegenstelling tot de XBOX360 van me broertje waarbij het wel ging, gewoon kabeltje erin en gaan. Maar ik zal het nog is ff proberen en kijke wat er verkeerd ging.MillZ schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:25:
[...]
Leuk dat je het vraagt maar ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Ik laat het meteen weten als het gelukt is!
Ben veel teveel bezig met Modern Warfare....
Wat ik net wel werkend heb gekregen is me PS3 via een draadloze verbinding direct verbinding te laten maken met Intel My Wifi Technology en dan streamen via TVersity. Video's speelt hij nu veel soepeler af in vergelijking met een verbinding via de draadloze modem/route beneden.
Bij gewone 700MB avi films en ook bij HD films van 8gb. Alleen een paar werken niet, maar daar moet ik nog even de goede codecs etc voor binnen halen en settings in me media server nog is even bekijken
[ Voor 31% gewijzigd door guid0o op 11-02-2010 20:43 ]
Beste,
Ipv een MediaPC, heb ik een PS3 gekocht die ik als mediacenter wil gebruiken. Nu werkt bijna alles perfect maar loop ik stuk op een punt.
In deel 3 heb ik topic gevonden om te streamen van de PC en daar moet ik in PS3 Media Server een optie aanvinken: "Verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content"
Maar dat lukt niet, zodra ik het aanvink, krijg ik de volgende melding:
Werk met Vista btw.
Cheers
P.S Gaat om deze topic: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Ipv een MediaPC, heb ik een PS3 gekocht die ik als mediacenter wil gebruiken. Nu werkt bijna alles perfect maar loop ik stuk op een punt.
In deel 3 heb ik topic gevonden om te streamen van de PC en daar moet ik in PS3 Media Server een optie aanvinken: "Verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content"
Nou beide gedaan maar als ik dan aanvink, vinkt het programma het weer uit. Hoe kan dat?Deze optie zal een experimentele buld van mencoder inschakelen, geoptimaliseerd voor multicore en H264 decoden. Gebruik dit alleen wanner je ECHT een multicore CPU hebt, en in de transcode instellingen 2 or meer cores aangezet hebt! Dit is waarschijnlijk ook instabiel, dus je kunt altijd nog teruggaan naar de oude...
Werk met Vista btw.
Cheers
[ Voor 5% gewijzigd door Maduth op 13-02-2010 22:35 ]
Wat voor CPU heb je?Maduth schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:10:
Beste,
[...]
Nou beide gedaan maar als ik dan aanvink, vinkt het programma het weer uit. Hoe kan dat?
Werk met Vista btw.
Cheers
Proc. Core(TM)2 Quad CPU @2.40Ghz
RAM: 4 gig
Type: 32 bits
Nog een note: ik merk dat ik met .MKV files haperingen krijg vanwege mijn 100mb router (WRT160Nv2), is het nu handigere om een gigabit router te nemen of toch maar een proberen een CAT 6 kabel mooi weg te werken (wat nogal lastig kan worden maar vooruit).
Cheers
Nog een note: ik merk dat ik met .MKV files haperingen krijg vanwege mijn 100mb router (WRT160Nv2), is het nu handigere om een gigabit router te nemen of toch maar een proberen een CAT 6 kabel mooi weg te werken (wat nogal lastig kan worden maar vooruit).
Cheers
[ Voor 68% gewijzigd door Maduth op 14-02-2010 11:58 ]
Heb je wel de laatste beta versie gedownload/geprobeerd?Maduth schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:55:
Proc. Core(TM)2 Quad CPU @2.40Ghz
Cheers
Deze heb ik gedownload: PS3 Media Server for Windows *STABLE* v1.10.51 Featured
Afgelopen zaterdagavond dus zou wel heel toevallig zijn dat er een nieuwe is geplaatst.
Wat ik me namelijk afvraag, of deze functie het draadloos doorgeven verbeterd?
Afgelopen zaterdagavond dus zou wel heel toevallig zijn dat er een nieuwe is geplaatst.
Laatste beta versie voor windows is 1.20.392, te downloaden via HIER.Maduth schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:42:
Ik ben zelf al tijdje overgestapt naar gigabit router met CAT 6 kabel. Je merkt echt het verschil. Maker van PS3 Media server adviseert ook om over te stappen naar gigabit netwerk.
[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 15-02-2010 12:23 ]
Draadloos is een no-go met HD media.Maduth schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:42:
CAT6 is niet perse noodzakelijk met een Gigabit netwerk, CAT5 kabels werken ook prima.
Okee... leuk klusje voor het weekend om een kabel te leggen. Probleem namelijk is, is dat er al een COAX kabel door de gele pvc buis ligt.
Zal vanavond de nieuwe Beta eens downloaden en proberen. Dit zijn namelijk echt me laatste puntjes van de opzet. Als dit werkt, is deze jongen een blij man
Zal vanavond de nieuwe Beta eens downloaden en proberen. Dit zijn namelijk echt me laatste puntjes van de opzet. Als dit werkt, is deze jongen een blij man
Dan wel het liefst CAT5e (e van enhanced, betere shielding oa.)Meelobee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:36:
[...]
Draadloos is een no-go met HD media.
CAT6 is niet perse noodzakelijk met een Gigabit netwerk, CAT5 kabels werken ook prima.
Verwijderd
Ben al een dag aan het kloten, maar ben niet zo'n held met netwerken. Gebruik PMS heb een router waar de ps3 en de desktop via de kabel inzitten en een router met wifi voor m'n laptop. Op de desktop vind PMS de ps3 wel, maar op de laptop via wifi vindt ie niets. Wat moet ik doen en hoe doe ik dat? Bedankt als iemand het weet. Dit is het log van PMS:
[main] TRACE 14:55:36.457 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 14:55:36.488 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 14:55:36.488 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 14:55:36.488 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 14:55:36.488
[main] TRACE 14:55:36.488 Java 1.6.0_10-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 14:55:36.504 OS Windows Vista x86 6.1
[main] TRACE 14:55:36.504 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 14:55:36.519 Temp folder: C:\Users\Raoul\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 14:55:36.519 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 14:55:36.519 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 14:55:36.660 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 14:55:36.660 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 14:55:36.722 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!
[main] TRACE 14:55:36.722 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 14:55:37.253 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 14:55:37.253 Using forced address 192.168.1.34
[main] TRACE 14:55:37.331 Created socket: /192.168.1.34:5001
[main] TRACE 14:55:37.409 FATAL ERROR : Unable to bind on port: 5001 cause: Cannot assign requested address: bind
[main] TRACE 14:55:37.409 Maybe another process is running or hostname is wrong...
[main] TRACE 14:55:37.409 Some serious errors occurs...
[main] TRACE 14:55:36.457 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 14:55:36.488 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 14:55:36.488 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 14:55:36.488 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 14:55:36.488
[main] TRACE 14:55:36.488 Java 1.6.0_10-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 14:55:36.504 OS Windows Vista x86 6.1
[main] TRACE 14:55:36.504 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 14:55:36.519 Temp folder: C:\Users\Raoul\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 14:55:36.519 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 14:55:36.519 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 14:55:36.660 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 14:55:36.660 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 14:55:36.707 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 14:55:36.722 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!
[main] TRACE 14:55:36.722 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 14:55:36.722 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 14:55:37.253 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 14:55:37.253 Using forced address 192.168.1.34
[main] TRACE 14:55:37.409 FATAL ERROR : Unable to bind on port: 5001 cause: Cannot assign requested address: bind
[main] TRACE 14:55:37.409 Maybe another process is running or hostname is wrong...
[main] TRACE 14:55:37.409 Some serious errors occurs...
Verwijderd
Met standaardinstellingen op PMS krijg ik dit, maar wel de status dat ie de PS3 niet vindt.
[main] TRACE 14:59:36.788 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 14:59:36.788 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 14:59:36.803 Scanning network interface net4 / Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
[main] TRACE 14:59:36.803 Using address /192.168.0.100 found on network interface: name:net4 (Atheros AR9285 Wireless Network Adapter) index: 11 addresses: /192.168.0.100;
[main] TRACE 14:59:36.803 Created socket: /192.168.0.100:5001
[Thread-4] TRACE 14:59:36.803 Starting DLNA Server on host 192.168.0.100 and port 5001...
[main] TRACE 14:59:36.850 Sending ALIVE...
[main] TRACE 14:59:36.913 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...
[main] TRACE 14:59:37.084 Using following UUID: f5b0ef52-e6b8-464b-8177-9b205802fb83
[main] TRACE 14:59:42.390 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-7] TRACE 14:59:52.405 Sending ALIVE...
[main] TRACE 14:59:36.788 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 14:59:36.788 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 14:59:36.803 Scanning network interface net4 / Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
[main] TRACE 14:59:36.803 Using address /192.168.0.100 found on network interface: name:net4 (Atheros AR9285 Wireless Network Adapter) index: 11 addresses: /192.168.0.100;
[main] TRACE 14:59:36.803 Created socket: /192.168.0.100:5001
[Thread-4] TRACE 14:59:36.803 Starting DLNA Server on host 192.168.0.100 and port 5001...
[main] TRACE 14:59:36.850 Sending ALIVE...
[main] TRACE 14:59:36.913 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...
[main] TRACE 14:59:37.084 Using following UUID: f5b0ef52-e6b8-464b-8177-9b205802fb83
[main] TRACE 14:59:42.390 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-7] TRACE 14:59:52.405 Sending ALIVE...
Welke log is dat? die van je laptop of van je desktop?Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:58:
Ben al een dag aan het kloten, maar ben niet zo'n held met netwerken. Gebruik PMS heb een router waar de ps3 en de desktop via de kabel inzitten en een router met wifi voor m'n laptop. Op de desktop vind PMS de ps3 wel, maar op de laptop via wifi vindt ie niets. Wat moet ik doen en hoe doe ik dat? Bedankt als iemand het weet. Dit is het log van PMS:
En hoe wil je het precies doen? Vanaf je laptop wireless naar je router en dan naar de ps3? Of wil je de laptop draadloos met de PS3 verbinden? (dus zowel Laptop als PS3 draadloos?)
Sowieso moet je eens naar je poorten kijken, want zoals je in de logs kunt zien heb je daar een error mee. (poort 5001 openzetten dus.)
Verwijderd
Beide log van de laptop. Ik wil gewoon draadloos van de laptop naar de ps3 streamen. De ps3 zit via de kabel in het modem. Wat moet ik met poorten doen dan en hoe doe je dat? Gewoon via die 192.enz site van m'n router?
+ ik heb nu die onderste log en daar staat dus niets over die poort, maar hij vindt de ps3 nog steeds niet.
+ ik heb nu die onderste log en daar staat dus niets over die poort, maar hij vindt de ps3 nog steeds niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 15:35 ]
Mij lukt het alleen bij .ts en .mkv bestanden. Dit doe ik met tsMuxer GUI 1.10.6 mkvmerge GUI 2.9.8. Hierbij zet ik ook de "default track flag" op "yes". Mocht het dan nog out-of-sync zijn dan gebruik ik "Verbeteren srt files.exe" (v3.91), om de .srt file te tweaken.P.E.No.1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Niet? Dat is erg jammer. Kan het met andere soorten HD films wel? Hoe kan het trouwens dat als ik de film stream met PMS die ondertiteling dan zo onsynchroon loopt. Is dit aan te passen?
Dit samenvoegen doe ik omdat ik ook last heb van je initiele probleem: .ts file met aparte .srt file zijn out-of-sync als je ze streamt naar de ps3. Overigens lopen bij mij de ondertitels niet door elkaar, maar loopt de ondertitel dan per definitie 10 minuten voor op de video

Ik heb al heel wat uurtjes uitzoek werk verricht, om uit te vinden waarom de ondertitels niet synchroon zijn. Vooralsnog geen oplossing kunnen vinden. Volgens mij is het een bug in PMS....
Note
Het moet wel een echt .ts bestand zijn, als het een .ts bestand is met een m2ts indeling cq een m2ts bestand hernoemd naar .ts, dan werkt het ook niet. Dan geeft mkvmerge een error
[ Voor 25% gewijzigd door ThePrutser op 15-02-2010 16:48 . Reden: verkeerde tool naam -> gecorrigeerd ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Met die twee bestanden lukt het inderdaad echt niet... maar met .ts bestanden en .mkv bestanden lukt mij echt wel (zie mijn vorige postZhadum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:32:
[...]
Echt niet :-) Met AVCHD kan het niet, en ook niet met een m2ts bestanden ...
Natuurlijk lukt het met ts en MKVThePrutser schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:37:
[...]
Met die twee bestanden lukt het inderdaad echt niet... maar met .ts bestanden en .mkv bestanden lukt mij echt wel (zie mijn vorige post)
Verwijderd
Ik heb een ''vreemd probleem'' ik neem wel is films op met mijn digitale kastje van Humax dus ook van Film 1 HD.
Nu heeft mijn computer en PS3 geen probleem met HD materiaal maar wel met 2 films :-S
Zo heb ik 3 films:
- Spion van oranje HD
- Tropic Thunder HD
- The dark knight HD
Deze heb ik allemaal dus opgenomen met mn Humax digitale ontvanger ( HD HDD ), en overgezet naar mn computer via CuteFTP.
Op mn computer speelt hij ze allemaal goed af zonder enig probleem, maar zodra ik ze stream ( bekabeld ) via de PSM gaat het bij Tropic Thunder en The dark knight fout... het geluid loopt bij alle 2 ca. 40 seconden achter op het beeld!!!
Terwijl hij bij Spion van Oranje geen centje pijn heeft ?!?!
Zet ik ze weer terug op mn Humax dan gaat het weer goed.
Edit: De Humax neemt op op .TS formaat
Win 7
quad core
giga netwerk bekabeld
en veel codecs.....
Nu heeft mijn computer en PS3 geen probleem met HD materiaal maar wel met 2 films :-S
Zo heb ik 3 films:
- Spion van oranje HD
- Tropic Thunder HD
- The dark knight HD
Deze heb ik allemaal dus opgenomen met mn Humax digitale ontvanger ( HD HDD ), en overgezet naar mn computer via CuteFTP.
Op mn computer speelt hij ze allemaal goed af zonder enig probleem, maar zodra ik ze stream ( bekabeld ) via de PSM gaat het bij Tropic Thunder en The dark knight fout... het geluid loopt bij alle 2 ca. 40 seconden achter op het beeld!!!
Terwijl hij bij Spion van Oranje geen centje pijn heeft ?!?!
Zet ik ze weer terug op mn Humax dan gaat het weer goed.
Edit: De Humax neemt op op .TS formaat
Win 7
quad core
giga netwerk bekabeld
en veel codecs.....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 14:07 ]
Wat is de bitrate van die film(s)? Op te vragen met "display" op de AB vasn Sony, controller weet ik ff niet.
'Select' op de controller.Exorcist schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:21:
Wat is de bitrate van die film(s)? Op te vragen met "display" op de AB vasn Sony, controller weet ik ff niet.
Verwijderd
Ik heb effe gekeken... maar of het ook echt het antwoord is weet ik niet... Ik heb er wel wat kaas van gegeten maar nie zoveel :-)
Als ik op eigenschap zoek op mn computer staat er bij alle drie bitsnelheid 192
Start ik de films op staat er als ik op ''select'' heb gedrukt ook hetzelfde bij de drie films....
namelijk:
schommellend tussen 254-262 Kbps
en achter AVC 12 tot 14 Mbps
Edit: oja ik speel de film wel af in het mapje ''trancode'' , doe ik dit niet herkend de PS3 de film ook niet...
Verder kan ik nie echt veel info achterhalen :-S of kijk ik op de verkeerde plaatsen....
Als ik op eigenschap zoek op mn computer staat er bij alle drie bitsnelheid 192
Start ik de films op staat er als ik op ''select'' heb gedrukt ook hetzelfde bij de drie films....
namelijk:
schommellend tussen 254-262 Kbps
en achter AVC 12 tot 14 Mbps
Edit: oja ik speel de film wel af in het mapje ''trancode'' , doe ik dit niet herkend de PS3 de film ook niet...
Verder kan ik nie echt veel info achterhalen :-S of kijk ik op de verkeerde plaatsen....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 17:02 ]
Ik heb sinds gisteren een Macbook en ik heb PMS werkende, in de zin van dat het progje mijn Xbox 360 kan vinden en ook de videofiles afspeelt, maar het probleem is dat de videos niet synchroon lopen. Wanneer de mensen in een video nog hun mond bewegen hebben ze de woorden al gezegd, zeg maar.
De Xbox 360 is aangesloten op mijn Linksys WRT54G Wireless router, en de Macbook via Wifi. Ik kan me nog herinneren van mijn vorige laptop met Windows 7 dat ik allerlei plugins/codecs voor PMS had, en die stonden in het programma bij transcode instellingen. Ik heb toen een tutorial gevolgd over hoe alles moest.
Ik kan echter niet een goeie Mac OS X tutorial vinden, en die is toch echt wel nodig vind ik. Op dit moment heb ik alleen MEncoder in de transcode instellingen staan en ook op de Xbox 360 kan ik uiteraard alleen maar de videos in MEncoder bekijken. De optie in PMS voor AV out of sync staat aan. Echter de optie voor multicore niet, en wanneer ik die aanzet en het opsla. Moet ik toch die functie weer aanzetten als ik het progje opnieuw start. Of dit echt uitmaakt alleen...betwijfel ik. Wat ik nog heb zijn al die andere codecs voor PMS, maar dan voor mac. TSmuxer heb ik kunnen vinden,maar ik heb geen idee hoe ik die dan aanzet in PMS.
Ook heb ik op de forum van PS3mediaserver gekeken en ik zie daar alleen maar een duitse tutorial voor PMS op OS X, en laat ik nou geen duits kunnen. Raar dat die niet in het engels is. Of komt het erop neer dat ik al die codecs als Tsmuxer,Avisynth etc, op mac niet in PMS kan krijgen?
De Xbox 360 is aangesloten op mijn Linksys WRT54G Wireless router, en de Macbook via Wifi. Ik kan me nog herinneren van mijn vorige laptop met Windows 7 dat ik allerlei plugins/codecs voor PMS had, en die stonden in het programma bij transcode instellingen. Ik heb toen een tutorial gevolgd over hoe alles moest.
Ik kan echter niet een goeie Mac OS X tutorial vinden, en die is toch echt wel nodig vind ik. Op dit moment heb ik alleen MEncoder in de transcode instellingen staan en ook op de Xbox 360 kan ik uiteraard alleen maar de videos in MEncoder bekijken. De optie in PMS voor AV out of sync staat aan. Echter de optie voor multicore niet, en wanneer ik die aanzet en het opsla. Moet ik toch die functie weer aanzetten als ik het progje opnieuw start. Of dit echt uitmaakt alleen...betwijfel ik. Wat ik nog heb zijn al die andere codecs voor PMS, maar dan voor mac. TSmuxer heb ik kunnen vinden,maar ik heb geen idee hoe ik die dan aanzet in PMS.
Ook heb ik op de forum van PS3mediaserver gekeken en ik zie daar alleen maar een duitse tutorial voor PMS op OS X, en laat ik nou geen duits kunnen. Raar dat die niet in het engels is. Of komt het erop neer dat ik al die codecs als Tsmuxer,Avisynth etc, op mac niet in PMS kan krijgen?
Volgens mij is dit niet het PMS helptopic, maar het PS3 als mediacenter topic. Niet lullig bedoeld, maar misschien is het handiger om je vraag op het PMS forum of op GoT in een 360 streaming topic te stellen. Succes!devilsnight schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:50:
Ik heb sinds gisteren een Macbook en ik heb PMS werkende, in de zin van dat het progje mijn Xbox 360 kan vinden en ook de videofiles afspeelt, maar het probleem is dat de videos niet synchroon lopen. Wanneer de mensen in een video nog hun mond bewegen hebben ze de woorden al gezegd, zeg maar.
Daar zeg je wat, ik zie deze thread elke keer aan voor DE PS3 mediaserver topic, my bad .Blindfold schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:17:
[...]
Volgens mij is dit niet het PMS helptopic, maar het PS3 als mediacenter topic. Niet lullig bedoeld, maar misschien is het handiger om je vraag op het PMS forum of op GoT in een 360 streaming topic te stellen. Succes!
Op de PMS forum heb ik het al gevraagd, maar nog geen enkele reactie helaas. Ik ga even
kijken op GoT of er een PS3 mediaserver topic is.
Ik kijk al maanden met plezier naar HD uitzendingen die ik stream of kopier naar de HD van de ps3.
Er is alleen 1 ding wat ik niet snap of voor elkaar krijg
Ik heb een 8GB .mkv file (DTS-es, 1080p) Als ik deze film wil kopieren (streamen gaat perfect) naar de HD krijg ik al een melding dat het niet past, terwijl ik nog 22 GB vrij heb.
Al gedaan: DTS-Es omzetten naar DD5.1 640 kbps
Met mkv2vob overgezet, maar dan neemt hij de ondertitels niet mee (en das wel handig, want mijn japans is niet al te best)
Ik heb een 8GB .mkv file (DTS-es, 1080p) Als ik deze film wil kopieren (streamen gaat perfect) naar de HD krijg ik al een melding dat het niet past, terwijl ik nog 22 GB vrij heb.
Met mkv2vob overgezet, maar dan neemt hij de ondertitels niet mee (en das wel handig, want mijn japans is niet al te best)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Met MKV2VOB kun je ook aanvinken dat hij de subs meeneemt. Duurt wel een stuk langer ivm encoding.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:38:
Ik kijk al maanden met plezier naar HD uitzendingen die ik stream of kopier naar de HD van de ps3.
Dat is een fout, zodra je die ene film wilt kopiëren pakt ie in plaats van alleen die film de hele HD of partitie waar die film opstaat. Grote kans dat die disk groter is als je PS3 disk.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:38:
Is dat alleen met MKV dan? want met mpeg heb ik er geen last van.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hmm dan is het waarschijnlijk niet de bovenstaande bug, maar lijkt het meer op dit:Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:28:
Is dat alleen met MKV dan? want met mpeg heb ik er geen last van.
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=91
de laastste beta schijnt hier een fix voor te hebben
PMS versie 1.20.397 is uit (beta). Check http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217.
Hej das mooi! Gelijk maar eens proberen. Zie dat er ook support in zit voor hoofdstukken!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Vreemd genoeg ook veel problemen gehad met PS3 Media Server. Na wat googlen heb ik de laatste nieuwe beta gevonden (die overigens super werkt met de OUDE vlc-versie) en ondertussen kwam ik terecht op de site van PaulWagener. Hij is sinds kort bezig met een PMS-plugin waarin Uitzending Gemist (en ook SBS, Veronica en binnenkort RTL) zit. Deze heb ik geïnstalleerd en die van NL1, 2 en 3 werken perfect ondanks het ff duurt voordat ie begint met streamen. De andere werken nog niet (goed), maar daar wordt aan gesleuteld.
Dit is de site, onderaan een download-link.
http://paulwagener.nl/2009/06/uitzendinggemist-op-de-bravia/
Misschien iets voor in de openingspost
PSN ID = Jorco
Toegevoegd aan TSJorco schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:17:Misschien iets voor in de openingspost
Geweldig, op een dergelijke plugin zit ik al een tijdje te wachten.Jorco schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:17:
Vreemd genoeg ook veel problemen gehad met PS3 Media Server. Na wat googlen heb ik de laatste nieuwe beta gevonden (die overigens super werkt met de OUDE vlc-versie) en ondertussen kwam ik terecht op de site van PaulWagener. Hij is sinds kort bezig met een PMS-plugin waarin Uitzending Gemist (en ook SBS, Veronica en binnenkort RTL) zit. Deze heb ik geïnstalleerd en die van NL1, 2 en 3 werken perfect ondanks het ff duurt voordat ie begint met streamen. De andere werken nog niet (goed), maar daar wordt aan gesleuteld.
Zal UPC blij mee zijn, aangezien je bij hen (naar mijn mening geheel onterecht) moet betalen om een gemiste uitzending te kunnen bekijken.

Verwijderd
Ik weet dat dit geen mediaserver topic is, maar kan iemand mij misschien leiden naar een topic waarin iemand uitleg kan geven over het volgende?
Ik stream mijn mp3's via PMS van mijn laptop naar de PS3, maar tussen elk nummer zit altijd een enorm irritante vertraging van rond de 5 seconden... Is het dan echt niet mogelijk om nummers gelijk achter elkaar af te laten spelen zonder 5 seconden pauze?
tnx alot
Ik stream mijn mp3's via PMS van mijn laptop naar de PS3, maar tussen elk nummer zit altijd een enorm irritante vertraging van rond de 5 seconden... Is het dan echt niet mogelijk om nummers gelijk achter elkaar af te laten spelen zonder 5 seconden pauze?
tnx alot
Ik heb ff voor je gezocht maar kan zo 123 niets vinden over de pauzes tussen nummers. Probeer je vraag hier eens te stellen: http://ps3mediaserver.org/forum/ wellicht kunnen zij je verder helpenVerwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:27:
Ik weet dat dit geen mediaserver topic is, maar kan iemand mij misschien leiden naar een topic waarin iemand uitleg kan geven over het volgende?
tnx alot
Hier heb ik geen last van, misschien hooguit 1 sec vertraging.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:27:
tnx alot
Ik gebruik laatste Beta versie en alles is via kabel met elkaar verbonden. Jij doet het waarschijnlijk draadloos?
Top die beta... geluk dat ik nou net een Bravia hier heb staan. Ben benieuwd. Vraag me niet waarom maar mn subs werken stukken beter nu met deze release

over mp3 gesproken, ik stream zo nu en dan wel is een liveset, maar het valt me op dat je niet 'go to' kan selecteren net als bij video. er is hier zeker ook geen trick voor ofzo? om nou 3 kwartier de fast forward knop in te houden om ergens naar te luisteren is bijzonder irritant
Verwijderd
Bedankt, ik stream inderdaad draadloos... Maar zelfs dan vind ik (trouwens even echt gemeten) 8 seconden stilte nog erg veel. Maar ik zal eens kijken hoe het met draad is...
Is er trouwens een mogelijkheid mijn laptop rechtstreeks met de ps3 te verbinden, en zo de weg via de router te besparen? (gezien ik stream via mijn modem, niet via een router. met HDfilms gaat het overigens perfect)
tnx
Is er trouwens een mogelijkheid mijn laptop rechtstreeks met de ps3 te verbinden, en zo de weg via de router te besparen? (gezien ik stream via mijn modem, niet via een router. met HDfilms gaat het overigens perfect)
tnx
Verwijderd
Dit kan wel alleen is het een beetje omslachtig voor zover ik ooit heb gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:35:
Bedankt, ik stream inderdaad draadloos... Maar zelfs dan vind ik (trouwens even echt gemeten) 8 seconden stilte nog erg veel. Maar ik zal eens kijken hoe het met draad is...
tnx
Je kan dan geloof ik niet internetten met je laptop wanneer je PMS actief is en streamt.
Als je laptop een gigabit aansluiting heeft kan je er een normale netwerkkabel tussen hangen. Je hebt dan inderdaad geen internet meer op ps3 en de laptop. (Tenzij je wireless gebruikt op je laptop dan kan die via wireless wel online.) En je moet dan handmatig IP adressen toekennen, omdat je geen DHCP meer hebt van je modem.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:35:
tnx
[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 25-02-2010 15:10 ]
Dient dat niet met een cross-cable gedaan te worden? (Of ben ik nu te oud bezig?Meelobee schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Als je laptop een gigabit aansluiting heeft kan je er een normale netwerkkabel tussen hangen. Je hebt dan inderdaad geen internet meer op ps3 en de laptop. (Tenzij je wireless gebruikt op je laptop dan kan die via wireless wel online.) En je moet dan handmatig IP adressen toekennen, omdat je geen DHCP meer hebt van je modem.

Je kan ook de Intel MyWifi software gebruiken, werkt meestal wel op elke laptop, maar je moet even kijken of je de goede draadloze netwerkadapter in je laptop hebt. Je gebruikt je draadloze netwerk kaart eigenlijk als een soor router, je laptop maakt gewoon verbinding met je modem (of router) en je laptop word dan een router en met je ps3 kan je dan verbinding maken met dat netwerk. Dit gaat wel iets sneller, gebruik het zelf ook wel eens.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:35:
tnx
Kijk hier voor de software en meer info
http://communities.intel.com/community/mywifi
http://www.intel.com/support/wireless/wlan/mywf/
Als er iets niet lukt vraag je het maar!
Ja te oud inderdaad, bij gigabit nics maakt dat niet meer uitDwazer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:45:
[...]
Dient dat niet met een cross-cable gedaan te worden? (Of ben ik nu te oud bezig?)
Er zit bij de Instellingen op de PS3 zelf wel een optie waarmee je de tijd tussen 2 nummers kan veranderen. Daar al eens naar gekeken?Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:27:
tnx alot
Ik zit nu op school maar als ik straks thuis ben zal ik het wel even precies opzoeken.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]