Tjonge, er wordt hier toch wel erg gepraat alsof de aanschaf van een Mac geld over de balk gooien is. Veel opvoed-achtige adviezen met een teneur van 'Laat dat opscheppertje maar gewoon doen en koop een pc en niet zo'n patserige Mac'. Alsof het niet patsen is met zo'n grote bak vol blauwe lichten en gekleurde graphicskaarten etcetera (als hij dat ook cool vindt, is een iMac minder geschikt).
True, in de meeste huizen en op vrijwel alle basisscholen staan pc's. Bij mijn kinderen op de basisschool is het ook armoe troef: uiterst traag en niet uptodate, wat een eenzijdig aanbod. En zodoende worstelt heel Nederland met dezelfde problemen: hoe maak ik een mooi document op in Word en hoe presenteer ik mijn spreekbeurt in Powerpoint?
Maar als het echt nodig is: bij OS X krijg je Boot Camp gratis zodat je (na een Windows installatie) ook als pc kunt opstarten. Uitwisseling was lang geleden weleens moeilijk maar tegenwoordig is dat geen enkel probleem. Software voor PC-emulatie kan ook maar moet je kopen.
Voor mij zou het een betere keuze kunnen zijn als een Mac bvb stabieler is dan een MS Pc.
Ik beloof je dat je zeer tevreden zult zijn. Een Mac werkt heerlijk, de meekomende Apple software is van hoge kwaliteit, consistent en goed doordacht. Er is enorm veel andere software beschikbaar. Ook dat hele virusgedoe speelt geen enkele rol op de Mac: als er een Macvirus wordt ontdekt is dat meteen wereldnieuws, zo weinig komt het voor.
Doe eens gek & koop een Mac. Je zult niet de eerste zijn die niet meer terug wil.
NB. Er wordt hier ook geadviseerd om met een Mac Mini te beginnen. Heb ik zelf ook maar zo mis je toch wel het voordeel van de iMac: een snellere computer met prachtig groot geïntegreerd beeldscherm en ook nog eens prima geluid. Een Mini betekent meer kabels, dan heb je ook nog geluidsboxjes nodig en zo wordt het toch al snel vol op je bureau. Als ik overnieuw zou beginnen zou ik zeker een iMac nemen.
[
Voor 16% gewijzigd door
torp op 10-01-2010 11:30
]