Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Dag tweakervrinden :w

Ik heb een tijdje geleden een kameraad met z'n PC geholpen, zie: Shuttle SN45G, moederbord defect? Willekeurige BSOD's
Hij heeft inmiddels een laptop gekocht, en gebruikt die Shuttle PC niet meer.

Ik heb onlangs een Intel Atom bordje gekocht (D945GCLF2) gekocht, en vroeg me af of dat plankje, in die kast zou passen. Dan zou ik namelijk de Shuttle van hem over kunnen nemen en mijn Intel Atom bordje erin kunnen bouwen zodat ik een mooi compact servertje heb.

Ik zag hier http://techreport.com/articles.x/5349/1 dat de Shuttle kast flexATX is.

Ik kwam ook nog een foto tegen van het Shuttle moederbord:
Shuttle SN45G moederbord

Als je goed kijkt zie je dat hij halverwege ook schroefgaten heeft, dus opzich zou het moeten passen lijkt mij ?

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4nn7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 21:37
Wikipedia: FlexATX
Als ik hier kijk, zou flex-atx compatible moeten zijn met micro-atx en een deel van dezelfde mounting-holes gebruiken. Aangezien je atom bordje micro-ax compatible is, moet het volgens mij wel in die kast passen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik vond ook nog dit:
http://www.mini-itx.com/faq.asp
En dan bij 1.1. What is the Mini-ITX form factor?
Mini-ITX is backward-compatible with both Flex-ATX and Micro-ATX
En het bordje zit nu in een mATX kast en dat past prima ja.

Moet werken dus :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Lijjkt mij dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke, zal eens kijken of die kameraad dat bakkie kwijt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:53
Ik heb zelf laatst een intel d201gly2 in een Shuttle sn41g2 case gebouwd. Het bord past er makkelijk in maar de schroefgaten komen niet overeen, een Shuttle bord is breder dus zitten de schroefgaten ook anders. Ik heb één van de moederbord spacers van de Shuttle zelf gebruikt om het mobo vast te zetten, de rest heb ik zelf geboord.
Ook zitten er 4 extra spacers voor Shuttle's cooling, die heb ik er ook uitgehaald omdat ik bang was dat deze kortsluiting zouden maken.
Verder heb je misschien nog een ATX verlengkabel nodig, die aan de PSU van Shuttle zit zijn erg kort, maar misschien kan het wel (ik gebruik er zelf een PicoPsu in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bedankt voor je reactie :Y

ATX verlengkabel is sowieso al onderweg (vanaf DealExtreme :Y) ) aangezien ik eerst zelf een kastje wou maken van MDF, en daar een mooi voedinkje voor had (zie Kleine voeding werkt niet op D945GCLF2)

Ik zal eerst eens kijken of die kameraad de Shuttle kwijt wil, en dan gaan we wel wat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4nn7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 21:37
Het lijkt er op dat die shuttle dus toch geen flex-atx form factor heeft.
Onder andere hier: http://www.10stripe.com/featured/form/proprietary.php valt te lezen dat vooral de mounting holes een andere plaats hebben.
Dat verklaart dus ook waarom het bij 3ddie ook niet paste. Wordt toch zelf gaatjes voor risers boren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm interessant.

Maar dat gaatjes boren is ook niet zo moeilijk toch :P ? Gewoon gaatjes boren die iets kleiner dan de afstandbusjes zijn, en dan die afstandsbusjes zichzelf erin laten tappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Moet op zich te doen zijn ja, alleen zijn de busjes vaak van een zwakker metaal dan de backplate. Die gelukkig niet zo dik is. Vak pak ik dan eerst een schroefje met hetzelfde soort schroefdraad en tap die er in. Als dat OK gaat kan het busje er in.
Pagina: 1